1691/2016. (XI. 29.) Korm. határozat
1691/2016. (XI. 29.) Korm. határozat
az európai uniós forrásból megvalósítandó kötöttpályás projektekről, a rendelkezésre álló forrásokról és az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési kerete módosításának előkészítéséről
1. A Kormány
1.1. egyetért az 1. mellékletben felsorolt kötöttpályás projektek (a továbbiakban: projektek) támogatásával,
1.2. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy tegyen javaslatot a Kormány részére az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (a továbbiakban: IKOP) éves fejlesztési keretének 1. melléklet szerinti módosítására,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: azonnal
1.3. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert és a közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztost, hogy gondoskodjanak a projektek előkészítéséről és megvalósításáról,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztos
Határidő: azonnal
1.4. egyetért azzal, hogy a projektek megvalósítása érdekében az IKOP 2. és 3. prioritása keretének 110%-áig legyen kötelezettség vállalható,
1.5. felhívja a nemzetgazdasági minisztert, hogy gondoskodjon az 1.4. alpont teljesítéséhez szükséges forrásnak a központi költségvetés Uniós fejlesztések fejezet Integrált Közlekedésfejlesztési OP (IKOP) előirányzata terhére történő biztosításáról,
Felelős: nemzetgazdasági miniszter
Határidő: azonnal
1.6. hozzájárul ahhoz, hogy az irányító hatóság vezetője az IKOP 3.2 beruházási prioritása keretében nevesített projektek előkészítésére az IKOP 3.2 beruházási prioritás keretének 110%-át meg nem haladó összeg erejéig az 1.5. alpontban meghatározott előirányzat terhére kötelezettséget vállaljon,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: az 1.5. alpont végrehajtását követően folyamatos
1.7. egyetért azzal, hogy az IKOP 3.2 beruházási prioritása keretében finanszírozott azon projekt esetében, amelyben
a) a projekt megvalósításához elsődlegesen szükséges munkálatokat elvégző kivitelezőt feltételes közbeszerzési eljárásban kiválasztották, az adott projekt teljes megvalósítására legyen vállalható kötelezettség,
b) további előkészítés szükséges, a projekt megvalósításához elsődlegesen szükséges munkálatokat elvégző kivitelező kiválasztására irányuló feltételes közbeszerzési eljárás lefolytatásával bezárólag felmerült költségekre legyen vállalható kötelezettség a 2014–2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 41/E. § (2) bekezdés c) pontja szerint,
1.8. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy gondoskodjon arról, hogy az 1.7. alpont szerinti esetben az arra jogosult csak az 1.7. alpontban meghatározott feltételekkel vállaljon kötelezettséget,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: folyamatos
1.9. hozzájárul a 2. mellékletben foglalt táblázatban meghatározott projektek tekintetében az 1.7. és az 1.8. alpontban, valamint a 2. mellékletben meghatározottak szerint történő kötelezettségvállaláshoz,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: folyamatos
1.10. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy az IKOP 3.2 beruházási prioritás terhére az előkészítési tevékenységre támogatási szerződéssel rendelkező projektek kivitelezésének támogatásával kapcsolatos kötelezettségvállalás érdekében a kivitelezésre lefolytatott közbeszerzési eljárást követően, az ajánlati árak ismeretében tegyen javaslatot,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: az érintett projekt kivitelezésére kiírt közbeszerzési eljárásban az ajánlati árak ismertté válását követően azonnal
1.11. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert és a közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztost, hogy tegyenek javaslatot a Kormány részére az 1. mellékletben nevesített, de az IKOP 3.2 beruházási prioritása kerete terhére kötelezettségvállalással még nem rendelkező azon projektek tekintetében, amelyek esetében az előkészítés önállóan nem értelmezhető, ezért az előkészítésre és a kivitelezésre vonatkozóan egy közbeszerzési eljárás írható ki,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztos
Határidő: folyamatos
1.12. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert és a közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztost, hogy a nemzetgazdasági miniszterrel egyeztetve negyedévente készítsenek részletes jelentést a projektek előrehaladásáról,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztos
nemzetgazdasági miniszter
Határidő: folyamatos
1.13. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert és a közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztost, hogy vizsgálják felül e határozat közzétételét megelőzően hozott, az IKOP 2. és 3. prioritása kerete terhére finanszírozni tervezett fejlesztéseire vonatkozó döntéseket, és – szükség esetén – tegyenek javaslatot a döntéshozó részére azok módosítására vagy visszavonására,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztos
Határidő: 2016. december 15.
1.14. egyetért azzal, hogy a projektek tervezése, előkészítése és megvalósítása során az egyes projektek céljának és a tervezett fejlesztés funkciójának eléréséhez feltétlenül szükséges, olyan költséghatékony műszaki tartalom kialakításra kell törekedni, amely megvalósítását követően a projekt keretében létrehozott fejlesztés üzemeltetése megoldott, fenntartása biztosítható,
1.15. felhívja a közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztost, hogy a nemzeti fejlesztési miniszter bevonásával gondoskodjon az 1.13. alpont szerinti költséghatékony műszaki tartalom feltételeinek meghatározásáról,
Felelős: közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztos
nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: folyamatos
1.16. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert és a közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztost, hogy a projektek előkészítése és végrehajtása során érvényesítsék az 1.13. alpontban foglaltakat.
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztos
Határidő: azonnal
2. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.
3–4.1
1. melléklet az 1691/2016. (XI. 29.) Korm. határozathoz
I. Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 2.1 beruházási prioritás terhére megvalósítani tervezett fejlesztési projektlista
1. GYSEV központi forgalomirányítás kiépítése – szakaszolt projekt
2. Infrastruktúra és gördülőállomány karbantartó szoftver és IT alkalmazás konszolidáció – szakaszolt projekt
3. GSM-R távközlési hálózat kiépítése – szakaszolt projekt
4. Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítésének előkészítése
5. Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolatának kialakításának előkészítése
6. Szűk keresztmetszet kiváltás előkészítése a MÁV hálózatán
7. Szombathely–Zalaszentiván vasútvonal korszerűsítése
8. Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy vasútvonal korszerűsítése és kiegészítő munkák elvégzése
9. GSM-R távközlési hálózat kiépítése II. ütem előkészítés
10. GYSEV motorvonat beszerzés
11. Gyoma–Békéscsaba biztosítóberendezés korszerűsítése és Békéscsaba vasútállomás, Ferencváros–Lökösháza ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése (III/I.b. ütem) – szakaszolt projekt
12. Székesfehérvár vasútállomás korszerűsítése – szakaszolt projekt
13. Ferencváros–Székesfehérvár ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése – szakaszolt projekt
14. Bajánsenye–Boba ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése – szakaszolt projekt
15. Állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálat fejlesztési program (Kormányablakok) – szakaszolt projekt
16. Sopron–Szombathely–Szentgotthárd ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése
17. MÁV Zrt. közlekedésbiztonsági projektjei – szakaszolt projekt
18. Győr–Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő infrastrukturális továbbfejlesztése – szakaszolt projekt
19. MAHART Mobil Árvízvédelmi Gát
20. Új országos közforgalmú kikötő kiépítése Mohácson
21. 9 db 200 férőhelyes motorvonat beszerzése a 30a-20 sz., illetve a 80 sz. vasútvonalakra
22. 6 db 200 férőhelyes motorvonat beszerzése az 1. sz. vasútvonalra
23. Vasúti vontatási energiaellátás fejlesztése a MÁV hálózatán
24. Bajai Közforgalmú Kikötő létesítése
25. Érden a Szent István utcai – TEN-T vasútvonalak feletti – felüljárók építése
26. Hídrekonstrukciós program I. ütem
27. Püspökladány–Debrecen vasútvonal korszerűsítése, Debrecen állomás részleges átépítése és Szajol–Debrecen vasútvonalon ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése
28. Közlekedésbiztonság javítási program a MÁV hálózatán II/A ütem – Közlekedésbiztonságot növelő fejlesztések
29. Közlekedésbiztonság javítási program a MÁV hálózatán II/B ütem – Közlekedésbiztonságot és pályakapacitást növelő technológiai fejlesztések és eszközök
30. MÁV nagykapacitású férőhelyes motorvonatok beszerzése
31. Zalaszentiván–Nagykanizsa szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás
32. Püspökladány–Biharkeresztes szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás
33. Személyforgalmi kikötők támogatására vonatkozó projektcsomag
34. Balatoni vasútállomások rekonstrukciója
35. Budapest Keleti pályaudvar épület-felújítás
36. Budapest Nyugati pályaudvar épület-felújítás
37. GSM-R II.
38. Gödöllő állomás korszerűsítése
39. Budapest–Hatvan vasútvonalon elővárosi célú fejlesztések
40. Zalaszentiváni deltavágány előkészítése
41. Infrastruktúra és gördülőállomány karbantartó szoftver és IT alkalmazás konszolidáció II. ütem
42. Jegyautomaták beszerzése, telepítése
II. Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 3.1 prioritás terhére megvalósítani tervezett fejlesztési projektlista
1. Budapest villamos- és trolibusz járműprojekt I. ütem (kapcsolódó kocsiszín infrastruktúrával) – szakaszolt projekt
2. Budapest–Esztergom vasútvonal kiegészítő fejlesztések – szakaszolt projekt
3. Rákosrendező–Esztergom vasútvonal villamosítása, biztosítóberendezés korszerűsítése
4. Kelenföldi pályaudvar térségben P+R parkolók építése – szakaszolt projekt
5. M4 metró, M1–M7 autópálya Kelenföldi pályaudvar térsége, nyugati kijárat, M1–M7 autópálya bevezetés módosított csomópontjának előkészítése és megvalósítása átszállási csomópont – szakaszolt projekt
6. M3 metró vonal infrastruktúra rekonstrukciója
7. 1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig
8. A városi közlekedési eszközváltási pontokhoz kapcsolódó P+R parkolók építése Budapesten
9. Külső Bécsi úti villamosvonal (Vörösvári út–Aranyvölgy)
10. Kelenföld intermodális központ (Kelenföld/Őrmező)
11. GSM-R II.
12. Budapesti villamosok beszerzése (az Újpalotai villamosvonal felújítása helyett)
13. A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszerek fejlesztése (NEJP) integrálása a BKK-val
III. Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 3.2. beruházási prioritás terhére megvalósítani tervezett fejlesztési projektlista
1. Szeged–Hódmezővásárhely között vasútvonal város–elővárosi tramtrain rendszer megvalósítása
2. Kaposvár megyei jogú város közösségi közlekedésének fejlesztése keretében 25 db földgázmotor (CNG – Euro 6 szabvány) hajtású alacsonypadlós szóló, és 15 db azonos kivitelű, földgázmotor (CNG – Euro 6 szabvány) hajtású, a szóló autóbusszal azonos típuscsaládba tartozó, alacsonypadlós csuklós autóbusz szállítása, üzembe helyezése – szakaszolt projekt
3. Fonyód–Kaposvár vasútvonal korszerűsítése
4. Debreceni intermodális személyszállítási központ létrehozása
5. Rákosrendező–Esztergom vasútvonal villamosítása, biztosítóberendezés korszerűsítése
6. Szombathely–Kőszeg vasútvonal korszerűsítése
7. Kecskemét város közösségi közlekedés fejlesztése, átalakítása – zéró emissziós zóna megteremtése soros hibridhajtású alacsonypadlós autóbuszok beszerzésével – szakaszolt projekt
8. Nyíregyháza megyei jogú város közösségi közlekedésének fejlesztése érdekében 47 db új autóbusz (41 db CNG és 6 db elektromos meghajtású) beszerzése, és töltőállomás létesítése, és autóbusz telephely kialakítása
9. Szeged–Hódmezővásárhely tram-train rendszer – járműbeszerzés
10. Szeged–Hódmezővásárhely szűk keresztmetszet kiváltás a tram-train rendszer kialakításával összefüggésben
11. Balatoni vasútállomások rekonstrukciója
12. Kaposvár megyei jogú város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása a megyeszékhely vasúti elővárosi körzetében I. ütem
13. Nyíregyháza megyei jogú város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása a megyeszékhely vasúti elővárosi körzetében I. ütem
14. Miskolc Megyei Jogú Város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása
15. Székesfehérvár Megyei Jogú Város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása
16. Tatabánya Megyei Jogú Város–Bicske vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása
17. Eger Megyei Jogú Város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása
18. GSM-R II.
19. A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszerek fejlesztése
20. Mezőzombor–Sátoraljaújhely vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás
21. Szabadbattyán–Tapolca–Keszthely szűk keresztmetszet kiváltás, villamosítás és központi forgalomirányítás megvalósítása a Balaton körül I. ütem (Szabadbattyán – Aszófő) előkészítése és kivitelezése és a II. ütem előkészítése
22. Paks város közösségi közlekedés fejlesztése
23. Pécs város közösségi közlekedés fejlesztése
24. Szeged–Makó vasúti elővárosi közlekedés fejlesztése, vegyesforgalmú Tisza-híd építése
2. melléklet az 1691/2016. (XI. 29.) Korm. határozathoz
A tervezett projekt megnevezése
1. Szeged–Hódmezővásárhely tram-train rendszer – járműbeszerzés
2. Szeged–Hódmezővásárhely szűk keresztmetszet kiváltás a tram-train rendszer kialakításával összefüggésben
3. Balatoni vasútállomások rekonstrukciója
4. Kaposvár megyei jogú város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása a megyeszékhely vasúti elővárosi körzetében I. ütem
5. Nyíregyháza megyei jogú város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása a megyeszékhely vasúti elővárosi körzetében I. ütem
6. Miskolc Megyei Jogú Város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása
7. Székesfehérvár Megyei Jogú Város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása
8.2 Bicske vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása
9. Eger Megyei Jogú Város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása
10. Mezőzombor–Sátoraljaújhely vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás
11. Szabadbattyán–Tapolca–Keszthely szűk keresztmetszet kiváltás, villamosítás és központi forgalomirányítás megvalósítása a Balaton körül I. ütem (Szabadbattyán–Aszófő) előkészítése és kivitelezése és a II. ütem előkészítése
12. Paks város közösségi közlekedés fejlesztése
13. Pécs város közösségi közlekedés fejlesztése
14. Szeged–Makó vasúti elővárosi közlekedés fejlesztése, vegyesforgalmú Tisza-híd építése
15.3 Tatabánya Megyei Jogú Város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása
A 3–4. pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 2. melléklet 8. pontja az 1555/2019. (IX. 26.) Korm. határozat 7. pontja szerint módosított szöveg.
A 2. melléklet 15. pontját az 1555/2019. (IX. 26.) Korm. határozat 7. pontja iktatta be.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás