17/2016. (V. 13.) BM rendelet
17/2016. (V. 13.) BM rendelet
a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről1
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet 13. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, – a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 90. § 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben – a következőket rendelem el:
1. § A központi költségvetésről szóló törvénynek a Belügyminisztérium fejezetében eredeti előirányzatként megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok, a költségvetési évet megelőző évek központi költségvetéséről szóló törvényeiben Belügyminisztérium fejezetet irányító szerv vezetője által vezetett minisztérium és annak jogelődjei költségvetési fejezetében megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok költségvetési maradványai, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet alapján a költségvetési év során megállapított új fejezeti kezelésű előirányzatok – az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdése szerinti – felhasználási szabályait az 1. melléklet tartalmazza.
2. § (1) Az 1. melléklet 34. sora alapján az Európai Bizottság SA.34770 (2012/N-2). számú határozata hatálya alá tartozó kulturális célú támogatás (a továbbiakban: kulturális célú támogatás) nyújtható.
(2) Kulturális célú támogatás az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 27. §-ában meghatározottak szerint nyújtható.
(3) Kulturális célú támogatás esetén támogatási döntést 2018. szeptember 1-ig lehet hozni.
3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
4. § Ez a rendelet az Európai Bizottság SA.34770 (2012/N-2). számú határozata hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.
5. §2
1. melléklet a 17/2016. (V. 13.) BM rendelethez3
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
K |
L |
M |
N |
O |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Áht. azono- |
Cím név |
Alcím név |
Jog- |
Jogcím név |
Előirányzat célja |
Kifizetés- |
Támogatás biztosításának módja |
Támo- |
Rendelkezésre bocsátás módja |
Visszafizetés határideje |
Bizto- |
Kezelő |
Lebo- |
Európai uniós |
|
2 |
Fejezeti kezelésű előirányzatok |
|||||||||||||||
3 |
Ágazati célfeladatok |
|||||||||||||||
4 |
237778 |
Energia-racionalizálás |
Az előirányzat a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek energia- |
a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek |
Az előirányzatból pályázat útján költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
Egy összegben közvetlen kifizetéssel |
A támogatási szerződés hatálybalépésétől számított legfeljebb hat év. |
- |
- |
- |
- |
||||
5 |
229825 |
Közrendvédelmi bírság |
Az előirányzaton a - központi költségvetést megillető - közrendvédelmi bírság címen befolyt bevételnek a Magyar Államkincstár felé történő továbbutalása történik. |
Magyar |
- |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel. |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||
6 |
284756 |
Európai Uniós és nemzetközi projektek/programok megvalósításához kapcsolódó kiadások |
Az előirányzat felhasználható |
a) BM Igazgatás |
Az előirányzatból kérelem alapján költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
A költségvetési támogatás rendelkezésre bocsátása közvetlen kifizetéssel egy összegben, illetve részletekben, |
A Kedvezmé- |
A b) pont szerinti esetben a támo- |
- |
- |
- |
||||
2. a miniszter szakmai felelősségi körébe tartozó támogatási konstrukciók vagy projektek előkészítéséhez szükséges kiadások fedezetére, |
||||||||||||||||
3. az Európai Migrációs Hálózat önrésze és az el nem |
||||||||||||||||
7 |
229814 |
Tűzvédelmi bírság és a biztosítók tűzvédelmi hozzájárulása |
Az előirányzat célja a kötelezettek által a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény alapján tévesen befizetett tűzvédelmi bírság és a biztosítók tűzvédelmi hozzájárulásának pénzügytechnikai rendezése. Az előirányzaton a tűzvédelmi bírsághoz és a tűzvédelmi hozzájárulásokhoz kapcsolódó befizetések pénzügytechnikai kezelése történik. |
Nemzeti Adó- |
- |
- |
Egy összegben, |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
8 |
232698 |
Katasztrófa-elhárítási célelőirányzatok |
Az előirányzat fedezetet biztosít a 2010. október 4-én |
Központi |
- |
- |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
9 |
256467 |
Vízkár elhárítási művek fejlesztési feladatai |
Az előirányzat a nem kielégítő védképességű elsőrendű árvízvédelmi művek védbiztonságának fejlesztését, térségükben az elvárható árvízvédelmi biztonság megteremtését, az árvizek kártételei elleni megelőző tevékenység biztosítását szolgálja. Az előirányzat terhére az árvízvédelem infrastrukturális fejlesztései, továbbá a projekt típusú beruházásokon túli egyedi töltéserősítési és védelmi képesség fokozási munkák valósíthatók meg. A költségvetési maradvány kifizetésére az elszámolások lezárását követően a visszafizetésre került, fel nem használt támogatásokra vonatkozó döntés függvényében kerül sor. |
Központi |
- |
- |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
10 |
256501 |
Víz, környezeti és természeti katasztrófa kárelhárítás |
Az előirányzat felhasználható |
központi |
Az előirányzat |
Igen |
Egy összegben, |
A támo- |
- |
- |
- |
|||||
2. az állam kártalanítási kötelezettsége költségeinek biztosítására, |
||||||||||||||||
3. az 1. és 2. ponttal összefüggő, így különösen a személyi juttatásokkal, a munkaadókat terhelő járulékokkal, a dologi kiadásokkal, a veszélyhelyzet felszámolásához szükséges eszközök beszerzésével, valamint a károsodott eszközök visszapótlásával kapcsolatos egyéb felhalmozási kiadásokra, tevékenységekre, |
||||||||||||||||
4. a vízkárelhárítást ellátó állami vízügyi szerveknél és vízitársulatoknál történő közfoglalkoztatási programok saját erő költségeire, az előirányzatból nyújtott támogatást az irányító/középirányító szerv a védekezésben részt vevő irányított költségvetési szervek, továbbá a BM OKF az önkéntes tűzoltó és mentőszervezetek részére a támogatást továbbadhatja. |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
11 |
221467 |
Vízügyi feladatok támogatása |
Az előirányzat célja a forgalomképes állami tulajdonú vízügyi létesítményekkel kapcsolatos állagmegóvási, fenntartási feladatok, szivattyútelepek üzemeltetési és karbantartási költségeinek finanszírozása, rendkívüli időjárás miatt szükséges kármegelőzési, védekezési, helyreállítási munkák elvégzése. Az előirányzat felhasználható a vízgazdálkodási társulatok európai uniós pályázatainak önerő részének finanszírozására is. A költségvetési maradvány kifizetésére a maradvány- |
Központi |
- |
- |
Egy összegben, |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
12 |
279289 |
Őrbottyán és térsége csatorna- |
Az előirányzat célja az Őrbottyán és térsége csatorna- és szennyvíz- |
Beruházási, |
- |
- |
Közvetlen |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
13 |
333240 |
Technikai azonosító maradvány rendezéséhez |
Az előirányzat célja a maradvány rendezésének |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
14 |
347762 |
Kormányzati infokommunikációs |
Az előirányzat felhasználási célja: |
az 1-22. |
Az előirányzat |
Igen |
Az 1-22. pontok |
|||||||||
2. a Védelemszervezési rendszer fenntartási kötelezettségeinek biztosítása, valamint a Védelem és biztonságfejlesztési hírközlési céltartalék-képzési program finanszírozása, |
Pro-M Professzionális Mobilrádió Zrt. |
Közszolgáltatások Központi Hivatala jogszabály szerint végzett feladatai finanszírozására az előirányzat terhére előirányzat- |
||||||||||||||
4. a készenléti szervek biztonságos, gyors, elektronikus kommunikációját biztosító rendszer (EDR rendszer) üzemeltetésének biztosítása, |
||||||||||||||||
6. a Korm. rendeletben foglaltak értelmében indított Nemzeti Közigazgatási Kommunikációs Infrastruktúra projekt I. szakaszának megvalósításával az EKG (NTG) gerinchálózat felhordó hálózatainak biztosítása és ennek finanszírozása, |
||||||||||||||||
9. a közigazgatási informatikai biztonsági politika, az ellenőrzési rendszer és a megvalósításához szükséges alapfeltételek, valamint szabályozás kidolgozásában történő részvétel biztosítása, |
||||||||||||||||
12. az informatikai és a hálózatbiztonságra, valamint a kritikus információs infrastruktúrák védelmére vonatkozó stratégiák és szabályozások előkészítésében való részvétel biztosítása, |
||||||||||||||||
15. a miniszter információs rendszerek biztonságával összefüggő tevékenységének, feladatának ellátásához támogatás nyújtása, |
||||||||||||||||
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
15 |
281912 |
Regionális víziközmű rendszerek állami kötelezettségei és a pályázati fejlesztéséhez szükséges önerő |
Az előirányzatból jogszabály alapján az államra, mint tulajdonosra háruló kötelezettségek teljesítésének pénzügyi fedezetére nyújtható támogatás, amely a többségi állami tulajdonú regionális rendszereken helyi önkormányzatokkal közös vagy önálló pályázatként az Új Széchenyi Terv keretében történő fejlesztéseknek az állami részre jutó arány önerő-fizetési kötelezettség finanszírozására használható. |
Országos Vízügyi Főigazgatóság |
Az előirányzat terhére kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
Egy összegben és/ vagy részletekben, előirányzat- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
16 |
031721 |
Balatoni regionális víziközmű-hálózat fejlesztése |
Az előirányzat a Balatoni Vízgazdálkodási Fejlesztési Programra alapozott, 2005. évben átdolgozott Balaton térség regionális szennyvízelvezetése és tisztítása fejlesztési koncepcióban prognosztizált beruházások támogatására használható fel. |
Országos |
Az előirányzat |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, előirányzat- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
17 |
256478 |
Ivóvízbázis-védelmi Program |
Az előirányzat az 1996-ban megkezdett vízbázisvédelmi célprogram végrehajtására vonatkozó jogszabályokban és az Európai Unió Víz Keretirányelvében meghatározott célokra használható fel. |
Országos |
Az előirányzat |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, előirányzat- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
18 |
256489 |
Ivóvíz-minőség javító program |
Az előirányzat az ivóvízellátás biztonságát növelő fejlesztések és az ivóvízminőség-javító beruházások megvalósítására használható fel. |
Országos |
Az előirányzat |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, előirányzat- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
19 |
352228 |
|
|
Integrációs támogatás elismert menekültek, oltalmazottak részére |
Az előirányzat felhasználható a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal által elismert menekültek és oltalmazottak részére folyósított integrációs támogatások kifizetéséhez. A támogatást a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal továbbadhatja az elismert menekültek és oltalmazottak részére. |
Bevándorlási és Állampolgárági Hivatal |
Az előirányzat |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel. |
- |
- |
- |
- |
- |
||
20 |
Alapítványok és társadalmi önszerveződések támogatása |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||
21 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
22 |
251212 |
Országos Polgárőr Szövetség |
Az előirányzat az Országos Polgárőr Szövetség |
Országos |
Az előirányzat |
Igen |
Részletekben, |
A támo- |
- |
- |
- |
|||||
23 |
029054 |
Önkéntes tűzoltó egyesületek és |
Az előirányzat felhasználása költségvetési támogatás |
BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság és az irányítása alá tartozó költségvetési szervek |
A BM Országos |
Igen |
Előirányzat |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
24 |
302980 |
Társadalmi szervezetek, |
1. Az előirányzat a Nemzedékek Biztonságáért |
a) Nemze- |
Kérelem alapján |
Igen, |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel |
- |
A támo- |
- |
- |
- |
||||
2. Az előirányzat a Magyar Polgári Védelmi Szövetség támogatására 10,0 millió forint összegig használható fel, amely támogatást a Magyar Polgári Védelmi Szövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. A költségvetési támogatás a lakosság, az ifjúság, a polgári védelmi szervezetek, valamint a polgármestert segítők és közbiztonsági referensek folyamatos felkészítésére, a „Polgári védelmi mozgalom dinamizálása” projekt időarányos végrehajtására, továbbá a szervezet BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (a továbbiakban: BM OKF) főigazgatója által jóváhagyott éves munkatervében meghatározott feladatokhoz, az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságának védelméhez való hozzájárulás céljára használható fel. |
e) Létesítményi Tűzoltóságok Országos Szövetsége; |
|
|
|
||||||||||||
3. Az előirányzat a Magyar Tűzoltó Szövetség és megyei szervezetei támogatására 50 millió forint összegig használható fel, amely támogatást a Magyar Tűzoltó Szövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. A költségvetési támogatás, a Magyar Tűzoltó Szövetség és megyei szervezetei alapító okiratában, a BM OKF főigazgatója által jóváhagyott éves munkatervében meghatározott feladataira, és az általuk szervezett rendezvények megvalósítására fordítható. |
fe) Közsé- |
|||||||||||||||
4. Az előirányzat az Önkéntes Tűzoltóságok Országos Szövetségének és a Létesítményi Tűzoltóságok |
Egyesület; |
|||||||||||||||
5. Az előirányzat a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége, a Magyar Önkormányzatok Szövetsége, a Megyei Önkormányzatok Országos Szövetsége, a Kisvárosi Önkormányzatok Országos Érdekszövetsége, a Magyar Faluszövetség, a Községek, Kistelepülések és Kistérségek Országos Önkormányzati Szövetsége és a Megyei Jogú Városok Szövetsége együttes támogatására 9,0 millió forint összegig használható fel. |
||||||||||||||||
6. Az előirányzat a Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület támogatására |
||||||||||||||||
7. Az előirányzat a Magyar Rendészeti Sportszövetség támogatására 24,0 millió forint összegig használható fel, amelyet a Magyar Rendészeti Sportszövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. A költségvetési támogatás a Magyar Rendészeti Sportszövetség alapító okiratában meghatározott feladatok megvalósulásának elősegítésére, ezen belül a nemzetközi és hazai versenyek szervezésére, a sporteseményeken történő részvétellel kapcsolatos kiadásokra, továbbá az európai és nemzetközi rendőr sportszövetségben való tagság tagdíjfizetésére biztosít fedezetet. |
||||||||||||||||
8. Az előirányzat a Szertelen-kék Alapítvány támogatására 5,0 millió forint összegig használható fel. A költségvetési támogatás célja a Szertelen-kék Alapítvány alapító okiratában meghatározott feladatok megvalósulásának elősegítése. |
||||||||||||||||
25 |
271678 |
Közösségi programok |
Az előirányzat célja |
BM Igazgatás |
- |
- |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
26 |
Szolidaritási programok |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||||
27 |
277389 |
Európai Menekültügyi Alap |
Az Európai Menekültügyi Alap a Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása általános program keretében a 2008-2013-as időszakra az Európai Menekültügyi Alap létrehozásáról és a |
a) egyesület a párt kivételével, |
Az előirányzat |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel |
A támo- |
||||||||
szabályozott eljárásrend alapján történik. |
||||||||||||||||
28 |
277390 |
Integrációs Alap |
A „Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása” általános program keretében a 2007-2013-as időszakra a harmadik országok állampolgárainak beilleszkedését segítő európai alap létrehozásáról szóló 2007. június 25-i 2007/435/EK tanácsi határozat által létrehozott, a harmadik országok állampolgárainak beilleszkedését segítő Integrációs Alap a különböző gazdasági, társadalmi, kulturális, vallási, nyelvi és etnikai hátterű harmadik országbeli állampolgárok tartózkodási feltételeinek teljesítéséhez, és az európai társadalmakba való beilleszkedésük megkönnyítését szolgáló tevékenységhez használható fel. |
a) egyesület a párt kivételével, |
Az előirányzat |
Igen |
Egy összegben , illetve részletekben közvetlen kifizetés |
- |
A támo |
- |
- |
- |
||||
29 |
277401 |
Visszatérési Alap |
A „Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása” általános program keretében a 2008-2013-as időszakra az Európai Visszatérési Alap létrehozásáról szóló 2007. május 23-i 2007/575/EK európai parlamenti és tanácsi határozattal 2008. január 1. és 2013. december 31. közötti időbeli hatállyal létrehozott Visszatérési Alap felhasználási célja, hogy támogassa a tagállamoknak a visszatérés igazgatásának javítására tett erőfeszítéseit azok minden dimenziójában, az integrált igazgatás elvének alkalmazásával és a tagállamok által végrehajtandó közös intézkedések vagy a szolidaritás elve alapján a közösségi céloknak megfelelő nemzeti intézkedések előírásával, figyelembe véve az e területet érintő közösségi jogszabályokat, és teljes összhangban az alapvető jogokkal. |
a) egyesület a párt kivételével, |
Az előirányzat felhasználása pályázati formában, |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel |
- |
A támo |
- |
- |
- |
||||
30 |
277412 |
Külső Határok Alap |
A „Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása” általános program keretében |
költségvetési |
Az előirányzat |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
31 |
283601 |
Szolidaritási programokhoz |
Az előirányzat a 27-29. alcímben meghatározott |
a) Belügy- |
jogszabály alapján |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel. |
a G:31 mező b) pontja szerinti esetben |
- |
- |
- |
- |
||||
32 |
302946 |
Szolidaritási programokhoz |
Az előirányzat terhére finanszírozhatóak a 27-29. |
a) Európai Bizottság |
Az előirányzat |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel vagy a G:32 mező b) pontja esetében előirányzat- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
33 |
232061 |
Önkormányzati tűzoltóságok normatív |
Az előirányzat célja az önkormányzati tűzoltóságok |
önkormányzati |
A támogatás |
Az előirányzat |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||
Az előirányzat beruházási, felújítási célokra kizárólag abban az esetben fordítható, ha a fenntartáshoz és működéshez kapcsolódó kiadások fedezete a normatív támogatás terhére teljes mértékben biztosított. |
működési, üzemeltetési, fenntartási fejlesztési feltételek biztosítására köteles fordítani. |
|||||||||||||||
34 |
270756 |
Duna Művész Együttesek támogatása |
Az előirányzat fedezetet nyújt a minisztérium és a Duna Palota Kulturális Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság között létrejövő támogatási szerződés keretében ellátandó kulturális közhasznú feladatok finanszírozására. |
Duna Palota |
Az előirányzat |
Igen |
Részletekben |
- |
A támogatási szerző |
- |
- |
- |
||||
35 |
358484 |
|
Hivatásos életpályával összefüggő kiadások |
Az előirányzat célja, hogy a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 158. § (1) bekezdése alapján a hivatásos állomány tagja az előző évi egyéni teljesítményértékelésének eredményétől függően, a szervezeti egység számára, a szervezeti teljesítményértékelés eredménye alapján a személyi juttatás előirányzaton belül biztosított költségvetési keret terhére évente két alkalommal, április és szeptember hónapban egyenlő mértékű teljesítményjuttatásban részesíthető legyen. |
rendvédelmi feladatokat ellátó költségvetési szervek |
Az előirányzat felhasználása egyedi döntés alapján történik. |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, előirányzat- |
|
|
|
|
|
|||
|
342684 |
Magyar Rendvédelmi Kar |
Az előirányzat célja a Magyar Rendvédelmi Kar működésének és szakmai köztestületi tevékenységének biztosítása, valamint alapszabályban foglalt egyéb feladatai ellátásának támogatása. |
a) Magyar |
Az előirányzat |
Igen |
A G:36 mező a) pontja szerinti esetben |
- |
G:36 mező a) pontja szerinti esetben a |
- |
- |
- |
||||
|
342695 |
A Nemzeti Bűnmegelőzési Stratégia |
Az előirányzat célja a Nemzeti Bűnmegelőzési |
a) költségvetési szerv |
Az előirányzat |
Igen |
A G:37 mező a) pontja szerinti esetben előirányzat terhére a BM Igazgatása és a feladat- |
- |
A G:37 mező b)-f) |
- |
- |
- |
||||
|
Belügyi Alapok |
- |
- |
- |
- |
|||||||||||
|
342651 |
Belső Biztonsági Alap |
Az előirányzat a Belügyi Alapok keretében a 2014- 2020-as időszakra a külső határok igazgatását, a közös uniós vízumpolitikát, a rendőri együttműködést, a szervezett bűnözés megelőzését és az ellene folyatott küzdelmet, valamint válságkezelést szolgáló tevékenység támogatására az Európai Parlament és a Tanács 513/2014/EU rendeletében és 515/2014/EU rendeletében meghatározottak szerint használható fel. |
a) egyesület a párt kivételével, |
I. A támogatás |
Igen |
Egy összegben |
A támo- |
- |
- |
||||||
h) helyi ön- |
kiválasztást, a tervezett tevékenységet a kedvezményezett jogszabályi felhatalmazás alapján, kizárólagos hatáskörrel látja el. |
|||||||||||||||
3) A Felelős Hatóság a kedvezményezett egyedi kérelmére a tervezés, kiválasztási eljárás, vagy a támogatási szerződés megkötésének időpontjában előre nem látható ok miatt a támogatási szerződésben rögzített uniós és hazai költségvetési tá- |
||||||||||||||||
Felelős Hatóság ellenőrzését követően a Felelős Személy dönt; az így meg- |
||||||||||||||||
5) Egyszerűsített nyílt eljárással kell kiválasztani a támogatási kérelmet, ha kizárólag a támogatást igénylő jogosultsága és a felhívásban előírt, mérlegelést nem igénylő értékelési szempontok vizsgálatára kerül sor, és nem állnak fenn a közvetlen kijelölés feltételei. |
||||||||||||||||
II. |
||||||||||||||||
a) informatikai célú beruházás esetén 3 évig, |
||||||||||||||||
|
342662 |
Menekültügyi, Migrációs és Integrációs Alap |
Az előirányzat a Belügyi Alapok keretében a 2014-2020-as időszakra a migrációs áramlások hatékony menedzselése érdekében a Közös Európai Menekültügyi Rendszer fejlesztését, a legális migrációnak és a harmadik országbeli migránsok hatékony integrációjának támogatását, a hatékony visszatérési stratégiák erősítését szolgáló tevékenységhez használható fel az Európai Parlament és a Tanács 516/2014/EU rendeletében meghatározottak szerint |
a) egyesület a párt kivételével, |
I. A támogatás |
Igen |
Egy összegben |
- |
A támo- |
- |
- |
- |
||||
j) önkormányzati társulás, |
||||||||||||||||
3) A Felelős Hatóság a kedvezményezett egyedi kérelmére a tervezés, kiválasztási eljárás, vagy a támogatási szerződés megkötésének időpontjában előre |
||||||||||||||||
Többlettámogatás nyújtásáról, valamint annak összegéről a Felelős Hatóság ellenőrzését követően a Felelős Személy dönt; az így megítélt többlettámogatás nem haladhatja meg a projekt teljes támoga- |
||||||||||||||||
4) Az 1)-3) pontban meghatározott kivétellel a támogatás biztosítására nyílt projektkiválasztási eljárással kerülhet sor. |
||||||||||||||||
5) Egyszerűsített nyílt eljárással kell kiválasztani a támogatási kérelmet, ha kizárólag a támogatást igénylő jogosultsága és a felhívásban elő- |
||||||||||||||||
II. Beruházási célú projektek esetében a felhívásban meghatározottakat figyelembe véve költségvetési támogatásban az részesülhet, aki vállalja, hogy a beruházás teljes értéken történő elszámolása esetén a számviteli törvény szerinti aktiválástól számítva |
||||||||||||||||
a) informatikai célú beruházás esetén |
||||||||||||||||
|
342673 |
Belügyi Alapok technikai költségkerete |
Az előirányzat a 31-32. alcímben meghatározott |
a) BM |
a) kormány- |
Igen |
Egy összegben |
|||||||||
|
355939 |
Tömeges bevándorlás |
Az előirányzat felhasználható a tömeges bevándorlás kezeléséhez kapcsolódó: |
Azok a fejezetet irányító |
A fejezetet irányító szerv, a belügyminiszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv - ha a központi költségvetési szerv rendelkezik középirányító |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel történik, a fejezetet irányító szervekkel, a belügyminiszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szervekkel, ha a központi költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a középirányító szervvel kötött támogatási szerződés vagy a részükre kiállított támogatói okirat alapján. |
|||||||||
történik, a megkötött közszolgáltatási szerződés |
||||||||||||||||
középirányító költségvetési |
||||||||||||||||
d) vállalják, hogy együttműködnek az előirányzat céljával megegyező jogszerű felhasználás megvalósulásának, és az elszámolás szabályszerűségének az ellenőrzése során az előirányzat kezelőjével, valamint |
||||||||||||||||
A költségvetési támogatás továbbadása esetén a fejezetet irányító szerv és a belügyminiszter irányítása alá tartozó költségvetési szerv abban az esetben részesülhet támogatásban, ha vállalja, hogy a továbbadott összeg kedvezményezettjei által benyújtott szakmai és pénzügyi elszámolásokat |
||||||||||||||||
ellenőrzi, azok valóságtartalmát megvizsgálja, az elszámolásokat összesíti, és az ellenőrzésről és az elszámolás elfogadásáról nyilatkozatot állít ki, amelyben igazolja a továbbadott összeg kedvezményezettjei által benyújtott szakmai és |
||||||||||||||||
irányítása alá tartozó |
||||||||||||||||
Azok a Belügyminisztérium tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok, amelyek vállalják, hogy az előirányzat kezelőjével közszolgáltatási szerződést vagy szolgáltatási |
||||||||||||||||
43 |
352128 |
|
Fejezeti stabilitási tartalék |
A Magyarország 2016. évi központi költségvetéséről szóló 2015. évi C. törvény (a továbbiakban: Kvtv.) 19. § (7) bekezdése szerinti kormányhatározat által meghatározott cél. |
A Kormány által hozott határozatban megjelölt kedvezményezettek. |
Az előirányzat felhasználása a Kvtv., valamint a Kormány által hozott határozat alapján történik. |
|
A Kormány által hozott határozat alapján előirányzat-átcsoportosítással. |
|
|
|
|
|
|||
44 |
017408 |
|
|
Vízkárelhárítási művek fenntartása |
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező maradványos előirányzat. Az előirányzat a vizek és a közcélú vízi létesítmények fenntartására vonatkozó feladatokról szóló kormányrendeletben meghatározott karbantartások végzését szolgálja. A költségvetési maradvány kifizetésére az elszámolások lezárását követően a visszafizetésre került, fel nem használt támogatásokra vonatkozó döntés függvényében kerül sor. |
Központi költségvetési szervek |
- |
- |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel |
- |
- |
- |
- |
|
||
45 |
359639 |
|
|
A terrorellenes intézkedések megvalósításához kapcsolódó kiadások |
Az előirányzat a terrorizmus elleni fellépés hatékonyságának növelését, az ebben részt vevő szervek terrorellenes intézkedéseivel összefüggő költségek finanszírozását szolgálja. |
Azok a fejezetet irányító |
A fejezetet irányító szerv, a belügyminiszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv - ha a központi költségvetési szerv rendelkezik középirányító |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel történik, a fejezetet irányító szervekkel, a belügyminiszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szervekkel, ha a központi költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a középirányító szervvel kötött támogatási szerződés vagy a részükre kiállított támogatói okirat alapján. |
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
A költségvetési támogatás továbbadása esetén a fejezetet irányító szerv és a belügyminisz- |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
Azok a Belügyminisz- |
|
|
|
|
|
|
|
|
A rendeletet az 1/2017. (II. 28.) BM rendelet 5. §-a hatályon kívül helyezte 2017. március 1. napjával.
Az 5. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 1. melléklet a 33/2016. (VIII. 2.) BM rendelet 1. §-a szerint módosított szöveg.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás