• Tartalom

30/2016. (XI. 10.) ORFK utasítás

30/2016. (XI. 10.) ORFK utasítás

a Rendőrségi Igazgatási Központ épületébe történő be- és kiléptetés szabályairól, a belső rend és biztonság fenntartásáról szóló 21/2015. (IX. 18.) ORFK utasítás, valamint az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv épületeibe történő be- és kiléptetés szabályairól, a belső rend és biztonság fenntartásáról szóló 22/2015. (IX. 18.) ORFK utasítás módosításáról1

2016.11.11.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjában, valamint a Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény 6. § (1) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Rendőrségi Igazgatási Központ épületébe történő be- és kiléptetés szabályairól, a belső rend és biztonság fenntartásáról szóló 21/2015. (IX. 18.) ORFK utasítás és az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv épületeibe történő be- és kiléptetés szabályairól, a belső rend és biztonság fenntartásáról szóló 22/2015. (IX. 18.) ORFK utasítás módosítására kiadom az alábbi utasítást:
1. A Rendőrségi Igazgatási Központ épületébe történő be- és kiléptetés szabályairól,
a belső rend és biztonság fenntartásáról szóló 21/2015. (IX. 18.) ORFK utasítás módosítása
1. A Rendőrségi Igazgatási Központ épületébe történő be- és kiléptetés szabályairól, a belső rend és biztonság fenntartásáról szóló 21/2015. (IX. 18.) ORFK utasítás (a továbbiakban: Utasítás1) 2. pont k)–l) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Ezen utasítás alkalmazásában:)
k) önkormányzati parkoló: az ORFK főbejáratával szemközti, korláttal leválasztott rendőrségi használatú gépjárműparkoló;
l) regisztráció: a beléptetést megelőzően a belépni szándékozó személy nevének és a személyazonosításra alkalmas fényképes igazolványa számának elektronikus dokumentálása, amely alapján a napi belépési engedély kiadható;”
2. Az Utasítás1 2. pont n) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Ezen utasítás alkalmazásában:)
n) üzemeltetésért felelős szervezeti elem: a Készenléti Rendőrség (a továbbiakban: KR) Műszaki és Üzemeltetési Igazgatóság Üzemeltetési Osztály RIK Alosztály;”
3. Az Utasítás1 8. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„8. Szabálysértési, kártérítési, fegyelmi vagy büntetőeljárásban történő felhasználás, valamint állandó belépési engedéllyel rendelkezők munkába járásának ellenőrzése, továbbá a szolgálati gépjárművek rendeltetésszerű használatának ellenőrzése céljából a kulcsdoboz-nyilvántartásba, az állandó és a napi belépési engedélyekkel kapcsolatos regisztrációba jogosult betekinteni, illetve a szolgálati gépjárművek rendszámfelismerő rendszer által archivált adatairól (a gépjármű forgalmi rendszáma, az üzemeltető szerv, jogosultság címe, be- és kilépés időpontja, parkolóhely megjelölése) – a Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény 91/J. § (1) bekezdés c) pontja alapján történő adatkezelés kivételével 1 év megőrzési időn belül – jogosult információt kérni:
a) az országos rendőrfőkapitány és helyettesei;
b) az érintett személy a saját adatairól;
c) a szervezeti egységek és elemek vezetői saját állományukra vonatkozóan;
d) a szervezeti egységek állományilletékes parancsnoka által erre feljogosított személy az érintett szervezeti egység állományára vonatkozóan;
e) az a)–d) alpontban foglalt személyek által írásban adott felhatalmazás alapján – kizárólag e témakörben – az ellenőrzésre feljogosított személyek.”
4. Az Utasítás1 10. pont r) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az egyszerűsített regisztrációt követően a RIK épületbe be- és kilépést, valamint kísérés nélkül a RIK épületben tartózkodást a következő személyek számára kell biztosítani:)
r) a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar tisztjelöltjei, hallgatói és a rendészeti szakközépiskolák tanulói a tanulmányaikkal összefüggő feladatok ellátása, valamint humánigazgatási vagy gazdasági ügyeik intézése érdekében.”
5. Az Utasítás1 18. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„18. Állandó belépési engedélyre jogosultak:
a) azok a személyek, akiknek a munkaköri leírás szerinti szolgálatteljesítési vagy munkavégzési helye a RIK épület;
b) azok a személyek, akiknek a feladat-végrehajtás érdekében indokolt a RIK épületbe állandó bejutás biztosítása;
c) a KR parancsnokának helyettesei, valamint a KR csapatszolgálati törzsében dolgozók;
d) a megyei rendőrfőkapitányok és helyetteseik;
e) a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság igazgatója, igazgatóhelyettesei;
f) a Bűnügyi Szakértői és Kutatóintézet igazgatója, igazgatóhelyettesei;
g) a Nemzetközi Oktatási Központ igazgatója, igazgatóhelyettese;
h) az Állami Futárszolgálat futárai;
i) a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság (a továbbiakban: PMRFK) rendőrkapitányságainak vezetői, osztályvezetői, hivatalvezetői;
j) a BRFK rendőrkapitányságainak vezetői, osztályvezetői, hivatalvezetői.”
6. Az Utasítás1 45. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„45. A RIK épületben elhelyezett szervezeti egységekhez vagy elemekhez érkező látogatót vagy hatósági ügyben érkező személyt (a továbbiakban: belépni kívánó személy) az 54. pontban foglalt személyi kör kivételével – regisztrációt követően – a tárgynapra vonatkozó tartózkodásra feljogosító napi belépési engedéllyel kell ellátni, melyet az objektumőrség állít ki.”
7. Az Utasítás1 48. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„48. A napi belépési engedély kiállítása esetén a belépni kívánó személy beléptetéshez szükséges adatait a biztonsági rendszer üzemeltetője – objektumvédelmi célból – kezeli.”
8. Az Utasítás1 51. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„51. Az országos rendőrfőkapitány és helyettesei, Budapest rendőrfőkapitánya és helyettesei, a PMRFK vezetője, a PMRFK bűnügyi rendőrfőkapitány-helyettese, a Nemzetközi Bűnügyi Együttműködési Központ igazgatója, a Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ igazgatója, valamint az ORFK Hivatalának vezetője a titkárságon tárolandó 3 db, a 7. melléklet szerinti mintának megfelelő VIP (VIP 01, VIP 02, VIP 03) kártyára jogosult.”
9. Az Utasítás1 74. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„74. A RIK épületbe a Rendőrség alkalmazásában lévő nagytestű szolgálati kutya pórázon vezetve és szájkosár használatával, szakképzett személy – lehetőség szerint a kutya vezetőjének – kíséretében léptethető be. A közepes testű, agresszív viselkedést nem tanúsító, valamint a kistestű szolgálati kutyák esetében a nagytestű szolgálati kutyákra vonatkozó követelmények irányadók azzal, hogy a szájkosár használata nem kötelező. A kutyák kézben tartásáért, az állat-egészségügyi és balesetvédelmi rendszabályok betartásáért és betartatásáért a kutya vezetője a felelős.”
10. Az Utasítás1 9. alcíme a következő 87/A. ponttal egészül ki:
„87/A. A foglalkoztatási jogviszony megszűnése, valamint nem a RIK épületében elhelyezett szervhez történő áthelyezés esetén, a személyi állomány tagja a részére és gépjárműve részére kiadott parkolási engedély jogosultságának megszűnéséről, valamint a jogosultsággal rendelkező gépjárművének cseréje esetén bekövetkezett adatváltozásáról köteles – a jogosultság megszűnése vagy adatváltozása pontos időpontjának megjelölésével – az ORFK Rendészeti Főigazgatóság Közrendvédelmi Főosztály vezetőjét haladéktalanul írásban tájékoztatni.”
11. Az Utasítás1 93. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„93. A RIK épületben a folyamatos munkavégzés érdekében az üzemeltetésért felelős szervezeti elem készenléti vagy ügyeleti szolgálatot, a KR Különleges Szolgálatok Igazgatósága Informatikai Osztály a műszaki diszpécserszolgálat ügyeleti szolgáltatást köteles biztosítani.”
12. Az Utasítás1 99. pont b) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[A RIK épület auditóriumában (a továbbiakban: auditórium) tervezett]
b) az országos rendőrfőkapitány helyettesei, az ORFK egyéb vezetői, a BRFK, a PMRFK vezetői, a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság, a Bűnügyi Szakértői és Kutatóintézet, a Nemzetközi Bűnügyi Együttműködési Központ, a Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ, valamint a Nemzetközi Oktatási Központ igazgatója által kezdeményezett rendezvény esetében a rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes (9. melléklet)”
13. Az Utasítás1 a következő 103/A. ponttal egészül ki:
„103/A. Az auditóriumban tervezett és engedélyezett rendezvény elmaradása esetén, a rendezvény megtartásáért felelős személy az elmaradás tudomásra jutását követően haladéktalanul értesíti a teremhasználati nyilvántartás kezelőjét.”
14. Az Utasítás1 109. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„109. A BM mellékállomás-nyilvántartás folyamatos aktualizálása érdekében a RIK épületben lévő szervezeti egységek és elemek vezetői kötelesek intézkedni, hogy az alárendeltségükben dolgozók név-, iroda- és telefonszámjegyzéke negyedévente, az adott hónap 20. napjáig megküldésre kerüljön a biztonsági rendszer üzemeltetőjének.”
15. Az Utasítás1 110. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„110. A biztonsági rendszer üzemeltetője az aktualizált neveket, irodaszámokat és telefonszámokat tartalmazó jegyzéket a frissítést követően haladéktalanul megküldi az objektumőrség parancsnokának.”
a) 10–11. pontjában az „Az egyszerűsített regisztrációt” szövegrész helyébe az „A regisztrációt”;
b) 14. pontjában az „ORFK Humánigazgatási Szolgálat Egészségügyi Szakirányító és Hatósági Főosztály Egészségügyi és Pszichológiai Osztályra” szövegrész helyébe az „ORFK Személyügyi Főigazgatóság Egészségügyi Szakirányító és Hatósági Főosztály Egészségügyi és Pszichológiai Osztályra”;
c) 20. pontjában az „ORFK Humánigazgatási Szolgálat” szövegrész helyébe az „ORFK Személyügyi Főigazgatóság Humánigazgatási Szolgálat”;
d) 21. pontjában az „ORFK Humánigazgatási Szolgálat vezetője” szövegrész helyébe az „ORFK Személyügyi Főigazgatóság Humánigazgatási Szolgálat vezetője”;
e) 36. pontjában az „egyszerűsített regisztrációt” szövegrész helyébe a „regisztrációt”;
f) 8. és 9. mellékletében az „A Készenléti Rendőrség Gazdasági Igazgatóság Gazdasági Ellátó Központ Üzemeltetési Osztály RIK Alosztállyal történt egyeztetés alapján a kért terem elfoglalható.” szövegrész helyébe az „A Készenléti Rendőrség Műszaki és Üzemeltetési Igazgatóság Üzemeltetési Osztály RIK Alosztállyal történt egyeztetés alapján a kért terem elfoglalható.”
szöveg lép.
a) 2. pont d) alpontja;
b) 42. pontja;
c) 75. pontja;
hatályát veszti.
2. Az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv épületeibe történő be- és kiléptetés szabályairól, a belső rend és biztonság fenntartásáról szóló 22/2015. (IX. 18.) ORFK utasítás módosítása
18. Az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv épületeibe történő be- és kiléptetés szabályairól, a belső rend és biztonság fenntartásáról szóló 22/2015. (IX. 18.) ORFK utasítás (a továbbiakban: Utasítás2) 1. pont b) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Ezen utasítás hatálya kiterjed:)
b) a Készenléti Rendőrségre, a Repülőtéri Rendőr Igazgatóságra, a Nemzetközi Bűnügyi Együttműködési Központra, a Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központra, a Nemzetközi Oktatási Központra, a Bűnügyi Szakértői és Kutatóintézetre, valamint a megyei (fővárosi) rendőr-főkapitányságokra (a továbbiakban együtt: területi szerv);”
19. Az Utasítás2 9. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„9. A Rendőrség hivatásos állományának, valamint a BM és a Rendőrség kormánytisztviselői, igazságügyi alkalmazottai, közalkalmazotti és a munka törvénykönyvéről szóló törvény hatálya alá tartozó munkavállalói állományának tagjai igazolványuk felmutatása után, illetve – amennyiben az ehhez szükséges feltételek fennállnak – a be- és kiléptetésre irányadó belső normában meghatározott eszköz (pl. belépőkártya) segítségével léptethetőek be az épületbe, és az ott-tartózkodásuk kísérés nélkül biztosítható.”
20. Az Utasítás2 10. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„10. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar tisztjelöltjei, hallgatói és a rendészeti szakközépiskolák tanulói számára a részükre kiállított igazolvány felmutatása után – tanulmányaikkal összefüggő feladatok ellátása, valamint humánigazgatási vagy gazdasági ügyeik intézése érdekében – biztosítani kell az épületbe történő belépést, illetve ott a kísérés nélküli tartózkodást.”
21. Az Utasítás2 16. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„16. Az objektumőr az épületbe történő beléptetéskor – a helyi sajátosságoknak megfelelően manuális módon vagy informatikai rendszeren keresztül – rögzíti a Rendőrség személyi állományába, valamint a 6. és 8–10. pontban meghatározott személyi körhöz nem tartozó személy nevét, személyazonosításra alkalmas fényképes igazolványának számát, és a személyt ellátja belépésre és tartózkodásra feljogosító egyedi azonosítóval ellátott eszközzel (a továbbiakban: belépőkártya).”
a) 41. pontjában az „az ORFK rendészeti főigazgatója” szövegrész helyébe az „a rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes”;
b) 42. pontjában az „az ORFK gazdasági főigazgató” szövegrész helyébe az „a gazdasági országos rendőrfőkapitány-helyettes”;
c) 43. pontjában az „az ORFK rendészeti főigazgatójához” szövegrész helyébe az „a rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyetteshez”
szöveg lép.
23. Hatályát veszti az Utasítás2 1. melléklete.
3. Záró rendelkezések
24. Ezen utasítás hatálybalépését követő 30 napon belül a területi és helyi szerv vezetője köteles gondoskodni ezen utasítás alapján kiadott intézkedések felülvizsgálatáról és annak megfelelő módosításáról.
25. Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
26. Ez az utasítás a hatálybalépését követő 31. napon hatályát veszti.
1

Az utasítás a 26. pont alapján hatályát vesztette 2016. december 12. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére