• Tartalom

426/2016. (XII. 15.) Korm. rendelet

426/2016. (XII. 15.) Korm. rendelet

a beruházás ösztönzési célelőirányzat felhasználásáról szóló 210/2014. (VIII. 27.) Korm. rendelet módosításáról1

2017.01.01.

A Kormány az Alaptörvény 15. cikk (3) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A beruházás ösztönzési célelőirányzat felhasználásáról szóló 210/2014. (VIII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

2. § (1) E rendelet alapján
a) a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187., 2014. 06. 26., 1. o.) (a továbbiakban: általános csoportmentességi rendelet) 14. cikke szerinti regionális beruházási, továbbá
b) az általános csoportmentességi rendelet 25. cikke, vagy az Európai Bizottság a kutatáshoz, fejlesztéshez és innovációhoz nyújtott állami támogatások keretrendszeréről szóló 2014/C 198/01 számú európai bizottsági közleménye alapján hozott egyedi határozatának hatálya alá tartozó, előzetes egyedi bejelentési kötelezettség alá eső, az Európai Unió működéséről szóló szerződés (a továbbiakban: EUMSz) 107. cikk (3) bekezdés b) és c) pontja szerinti kutatás-fejlesztési projektekhez nyújtott, továbbá
c) az Európai Bizottság a regionális állami támogatásokról (2014–2020) szóló 2013/C 209/01 számú európai bizottsági iránymutatása alapján hozott egyedi határozatának hatálya alá tartozó, előzetes egyedi bejelentési kötelezettség alá eső, az EUMSz 107. cikk (3) bekezdés a) és c) pontja szerinti regionális beruházási
támogatás (a továbbiakban: támogatás) a támogató egyedi döntésével nyújtható.
(2) E rendelet alapján visszafizetési kötelezettség nélküli, az (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatás kivételével működési támogatásnak nem minősülő támogatás nyújtható.”

2. § (1) A Korm. rendelet 3. § 2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

„2. a beruházás megkezdése:
a) építési munka esetén az építésre vonatkozó első visszavonhatatlan kötelezettségvállalás időpontja,
b) tárgyi eszköz és immateriális javak beszerzése esetén a vállalkozás általi első jogilag kötelező érvényűnek tekintett megrendelés napja,
c) olyan egyéb kötelezettségvállalás, amely a beruházást visszafordíthatatlanná teszi,
d) létesítmény felvásárlása esetén a felvásárlás időpontja vagy
e) az a)–d) pont közül több pont együttes megvalósulása esetén a legkorábbi időpont
azzal, hogy nem tekintendő a beruházás megkezdésének a földterület megvásárlása, ha az nem képezi a beruházás elszámolható költségét, valamint az előkészítő munka költségének felmerülése;”

(2) A Korm. rendelet 3. § 6. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

„6. beruházó: a tervezett beruházás, illetve kutatás-fejlesztési projekt támogatására támogatási kérelmet benyújtó, valamint az igénybevétel alapján e rendelet alapján támogatásban részesülő vállalkozás;”

(3) A Korm. rendelet 3. § 8. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

„8. diszkontáláshoz alkalmazott kamatláb: a támogatás odaítélésének időpontjában irányadó diszkont kamatláb;”

(4) A Korm. rendelet 3. § 13. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

„13. kereskedelmi tevékenység: bármely termék értékesítési célú birtoklása, megvételre való felkínálása, leszállítása vagy egyéb módon történő forgalmazása, ha az üzletszerűen és a kifejezetten erre a célra szolgáló, elkülönített helyiségben vagy kifejezetten erre a célra szolgáló elektronikus rendszeren keresztül történik;”

(5) A Korm. rendelet 3. § 15. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

„15. kötelező üzemeltetési időszak: olyan beruházások esetében, amelyek elszámolható költségeit tárgyi eszközök alkotják, a beruházás befejezését követő legalább öt üzleti év, kis- és középvállalkozás esetében legalább három üzleti év, egyéb beruházás esetén a beruházás befejezését követő öt év, kis- és középvállalkozás esetében három év, amely megegyezik a fenntartási időszakkal;”

(6) A Korm. rendelet 3. § 25. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

„25. regionális szolgáltató központ: olyan szervezeti egység, amely az 1. mellékletben szereplő tevékenységi körbe tartozó szakmai szolgáltatásokat nyújt egy vállalat vagy vállalatcsoport saját belső részlegeinek, vagy külső ügyfeleinek üzleti szolgáltatásként és tevékenységét jellemzően több országra kiterjedően, minden esetben infokommunikációs technológia alkalmazásával végzi;”

(7) A Korm. rendelet 3. § 26. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

„26. saját forrás: a beruházó által a beruházáshoz igénybe vett, állami forrásnak nem minősülő forrás;”

(8) A Korm. rendelet 3. § 32. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

„32. turisztikai tevékenység: az általános csoportmentességi rendelet 2. cikk 47. pontja szerinti turisztikai tevékenység, beleértve az egészségturizmust;”

(9) A Korm. rendelet 3. §-a a következő 36. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

„36. alapkutatás: a tudományos kutatásról, fejlesztésről és innovációról szóló 2014. évi LXXVI. törvény (a továbbiakban: KFItv.) 3. § 1. pontjában és az általános csoportmentességi rendelet 2. cikk 84. pontjában meghatározott alapkutatás;”

(10) A Korm. rendelet 3. §-a a következő 37. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

„37. alkalmazott kutatás: a KFItv. 3. § 2. pontjában és általános csoportmentességi rendelet 2. cikk 85. pontjában meghatározott alkalmazott kutatás;”

(11) A Korm. rendelet 3. §-a a következő 38. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

„38. kísérleti fejlesztés: a KFItv. 3. § 7. pontjában és az általános csoportmentességi rendelet 2. cikk 86. pontjában meghatározott kísérleti fejlesztés;”

(12) A Korm. rendelet 3. §-a a következő 39. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

„39. kutatás-fejlesztési projekt: a kutatás-fejlesztési projektek minősítésére hatáskörrel rendelkező szerv által kibocsátott minősítés szerint teljes egészében alkalmazott kutatási, illetve kísérleti fejlesztési tevékenységet tartalmazó projekt, azzal, hogy ha egy kutatás-fejlesztési projekt több tevékenységet foglal magába, az egyes tevékenységeket be kell sorolni vagy az alkalmazott kutatási, vagy a kísérleti fejlesztési kutatás-fejlesztési kategóriák közé;”

(13) A Korm. rendelet 3. §-a a következő 40. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

„40. újonnan létesített kutatás-fejlesztési munkahelyek száma: a beruházónál munkaidejük több mint 50%-ában munkakörüknél fogva kutatás-fejlesztési projektekben foglalkoztatott munkavállalók száma, akik éves átlagos statisztikai állományi létszámának fenntartására a beruházó kötelezettséget vállal, összehasonlítva a létesítmény ilyen munkavállalóinak a támogatási kérelem benyújtását megelőző 12 hónap átlagos statisztikai állományi létszámával, vagy ha a beruházó ennél magasabb létszámra vállalt más támogatási szerződésben létszámteremtést az adott létesítményben, úgy azzal, hozzátéve, hogy mindkét esetben az újonnan létesített kutatás-fejlesztési munkahelyek számának megállapításakor a részmunkaidős és az idénymunkás alkalmazottak a teljes munkaidőben alkalmazottak arányos törtrészének felelnek meg;”

(14) A Korm. rendelet 3. §-a a következő 41. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

„41. megtartott kutatás-fejlesztési munkahelyek száma: a beruházó támogatásban részesülő kutatás-fejlesztési projektjével érintett létesítményében a kutatás-fejlesztési projektekkel összefüggésben munkakörüknél fogva munkaidejük több mint 50%-ában foglalkozó munkavállalóknak a támogatási kérelem benyújtását megelőző 12 hónap átlagos statisztikai állományi létszáma, vagy ha a beruházó ennél magasabb létszámra vállalt más támogatási szerződésben létszámteremtést az adott létesítményben, úgy azon létszám, hozzátéve, hogy mindkét esetben a munkahelyek számának megállapításakor a részmunkaidős és az idénymunkás alkalmazottak a teljes munkaidőben alkalmazottak arányos törtrészének felelnek meg;”

(15) A Korm. rendelet 3. §-a a következő 42. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

„42. megtartott munkahelyek száma: a beruházó, vagy – kivéve, ha a beruházás elszámolható költségét a 20. § szerinti elszámolható költség képezi – a beruházóval beszállítói szerződéses kapcsolatban álló, a 6. §-nak megfelelő jogi személy beruházással érintett létesítményének a beruházás megkezdését megelőző 12 hónap átlagos statisztikai állományi létszáma, vagy ha a beruházó ennél magasabb létszámra vállalt más támogatási szerződésben létszámteremtést az adott létesítményben, úgy azon létszám, hozzátéve, hogy mindkét esetben a munkahelyek számának megállapításakor a részmunkaidős és az idénymunkás alkalmazottak a teljes munkaidőben alkalmazottak arányos törtrészének felelnek meg;”

(16) A Korm. rendelet 3. §-a a következő 43. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

„43. kutató-fejlesztő: a KFItv. 3. § 15. pontjában meghatározott kutató-fejlesztő.”

3. § A Korm. rendelet 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

7. § Támogatás a 8. §-ban meghatározottak kivételével bármely iparágban és gazdasági területen megvalósuló beruházáshoz, illetve kutatás-fejlesztési projektekhez nyújtható, de a támogatás meghatározásakor előnyt élveznek a kutatás-fejlesztési projektek, illetve az alábbi iparágakban és gazdasági területen megvalósuló beruházások:
a) biotechnológiai ipar,
b) elektronikai ipar,
c) gépipar,
d) gyógyszeripar,
e) információ és telekommunikációs technológia ipar,
f) járműipar,
g) élelmiszeripar,
h) tudás-intenzív regionális szolgáltató központok létesítése vagy bővítése.”

4. § (1) A Korm. rendelet 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az Ávr. 81. §-ában meghatározottakon kívül e rendelet alapján nem nyújtható támogatás
a) acélipari tevékenységhez;
b) a hajógyártásban folytatott tevékenységhez;
c) a széniparban folytatott tevékenységhez;
d) a szintetikusszál-ipari tevékenységhez;
e) az ellenszolgáltatás fejében végzett légi, tengeri, közúti, vasúti és belvízi úton történő személy- vagy áruszállítási szolgáltatás nyújtásához, vagy a kapcsolódó infrastruktúrához;
f) elsődleges mezőgazdasági termeléshez;
g) mezőgazdasági termék feldolgozásához, ha
ga) a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre,
gb) a támogatás az elsődleges termelőknek történő teljes vagy részleges továbbítástól függ;
h) az 1379/2013/EU rendelet hatálya alá tartozó halászati és akvakultúra-ágazatban történő beruházáshoz;
i) energiatermelést, energiaszolgáltatást, valamint az energetikai célú infrastruktúra létrehozását szolgáló beruházáshoz;
j) kereskedelmi tevékenységhez;
k) koncesszióköteles körbe tartozó tevékenységet megvalósító beruházáshoz;
l) turisztikai tevékenységre irányuló beruházáshoz;
m) szélessávú infrastruktúra kiépítését szolgáló beruházáshoz;
n) kutatási infrastruktúrához;
o) exporttal kapcsolatos tevékenységekhez, nevezetesen az exportált mennyiségekhez közvetlenül kapcsolódóan; értékesítési hálózat kialakításával és működtetésével, vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokkal kapcsolatban;
p) az import áruk és szolgáltatások helyett hazai áru vagy szolgáltatás használatától függő támogatásként;
q) olyan támogatásként, amelynek feltétele, hogy a kedvezményezett belföldön előállított termékeket, illetve belföldi szolgáltatásokat vegyen igénybe;
r) olyan támogatásként, amely korlátozza a kedvezményezett azon lehetőségét, hogy a kutatás-fejlesztés és innováció eredményeit más tagállamokban hasznosítsa;
s) alapkutatáshoz;
t) az általános csoportmentességi rendelet 1. cikke (3) bekezdésének d) pontjában kizárt ágazathoz, és olyan feltétellel amely az általános csoportmentességi rendelet 1. cikkének (5) bekezdésébe ütközik.”

(2) A Korm. rendelet 8. § (2) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alapján nem nyújtható továbbá támogatás)

d) annak a vállalkozásnak, amelyik a beruházást, vagy a fejlesztést olyan ingatlanon kívánja megvalósítani, amely a támogatás odaítélésének időpontjában nem per- és igénymentes, kivéve, ha a támogatást kérelmező, vagy valamely állami támogatás okán a támogatást nyújtó költségvetési szerv az igény jogosultja, vagy az igény a beruházás érdekében jött létre, továbbá kivéve, ha az ingatlant a helyi önkormányzat javára bejegyzett vételi jog vagy visszavásárlási jog terheli, ha azok gyakorlására a helyi önkormányzat csak azzal a feltétellel jogosult, ha a beruházás meghiúsult, minden esetben azzal, hogy a támogató az igény fennállásához a támogatási szerződésben vagy annak hatálya alatt előzetesen hozzájárul. Ez utóbbi hozzájárulás esetén az Ávr. 102. §-ának foglalkoztatási, szolgáltatási és egyéb kötelezettségek átvállalására, átruházására vonatkozó rendelkezések nem alkalmazandók.”

5. § A Korm. rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A 2 . § (1) bekezdés a) és c) pontjában meghatározott támogatás a következő célokra vehető igénybe:
a) induló beruházás megvalósítása – a beruházó méretétől függetlenül –,
aa) ha a beruházás 18. § szerinti elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri a Fejér, Komárom- Esztergom és Győr-Moson-Sopron megyében a 20 millió eurónak megfelelő forintösszeget,
ab) ha a beruházás 18. § szerinti elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri az Észak-Magyarország, Észak-Alföld, Dél-Alföld és Dél-Dunántúl tervezési-statisztikai régióban, valamint Vas, Veszprém és Zala megyében a 10 millió eurónak megfelelő forintösszeget,
ac) ha a beruházás az Atr. 25. § (1) bekezdés a)–c) pontjában meghatározott régióban – az elszámolható költségeinek nagyságától függetlenül – a beruházónál foglalkoztatottak éves átlagos statisztikai állományi létszámának tényleges növekedését eredményezi legalább az új munkahelyek számának megfelelő mértékben a beruházás megkezdését megelőző 12 hónap átlagához vagy ha az magasabb, a beruházó más támogatási szerződésben rögzített létszámvállalásához képest, és az újonnan létesített munkahelyek száma eléri az 50-et, feltéve, hogy regionális szolgáltató központ létrehozatalára vagy bővítésére irányul;
b) induló beruházás kis- és középvállalkozás által történő megvalósítása az Atr. 25. § (1) bekezdés d) pont da)–db) alpontjában meghatározott területen, ha a beruházás 18. § szerinti elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri a 20 millió eurónak megfelelő forintösszeget, vagy ha a beruházás – az elszámolható költségeinek nagyságától függetlenül – a beruházónál foglalkoztatottak éves átlagos statisztikai állományi létszámának tényleges növekedését eredményezi legalább az új munkahelyek számának megfelelő mértékben a beruházás megkezdését megelőző 12 hónap átlagához, vagy ha az magasabb, a beruházó más támogatási szerződésben rögzített létszámvállalásához képest, és az újonnan létesített munkahelyek száma eléri az 50-et, feltéve, hogy regionális szolgáltató központ létrehozatalára vagy bővítésére irányul;
c) új gazdasági tevékenység végzésére irányuló induló beruházás nagyvállalkozás által történő megvalósítása az Atr. 25. § (1) bekezdés d) pont da)–db) alpontjában meghatározott területen, ha a beruházás 18. § szerinti elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri a 20 millió eurónak megfelelő forintösszeget vagy ha a beruházás – az elszámolható költségeinek nagyságától függetlenül – a beruházónál foglalkoztatottak éves átlagos statisztikai állományi létszámának tényleges növekedését eredményezi legalább az új munkahelyek számának megfelelő mértékben a beruházás megkezdését megelőző 12 hónap átlagához, vagy ha az magasabb, a beruházó más támogatási szerződésben rögzített létszámvállalásához képest, és az újonnan létesített munkahelyek száma eléri az 50-et, feltéve, hogy regionális szolgáltató központ létrehozatalára vagy bővítésére irányul;
d) munkahelyteremtési célú induló beruházás megvalósítása – a beruházó méretétől függetlenül – az Atr. 25. § (1) bekezdés a)–c) pontjában meghatározott régióban, ha a beruházás 20. § szerinti elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri a 10 millió eurónak megfelelő forintösszeget vagy ha a beruházás – az elszámolható költségeinek nagyságától függetlenül – a beruházónál foglalkoztatottak éves átlagos statisztikai állományi létszámának tényleges növekedését eredményezi legalább az új munkahelyek számának megfelelő mértékben a beruházás megkezdését megelőző 12 hónap átlagához, vagy ha az magasabb, a beruházó más támogatási szerződésben rögzített létszámvállalásához képest, és az újonnan létesített munkahelyek száma eléri az 50-et, feltéve, hogy regionális szolgáltató központ létrehozatalára vagy bővítésére irányul;
e) munkahelyteremtési célú induló beruházás kis- és középvállalkozás által történő megvalósítása az Atr. 25. § (1) bekezdés d) pont da)–db) alpontjában meghatározott területen, ha a beruházás 20. § szerinti elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri a 10 millió eurónak megfelelő forintösszeget vagy ha a beruházás – az elszámolható költségeinek nagyságától függetlenül – a beruházónál foglalkoztatottak éves átlagos statisztikai állományi létszámának tényleges növekedését eredményezi legalább az új munkahelyek számának megfelelő mértékben a beruházás megkezdését megelőző 12 hónap átlagához, vagy ha az magasabb, a beruházó más támogatási szerződésben rögzített létszámvállalásához képest, és az újonnan létesített munkahelyek száma eléri az 50-et, feltéve, hogy regionális szolgáltató központ létrehozatalára vagy bővítésére irányul;
f) munkahelyteremtési célú, új gazdasági tevékenység végzésére irányuló induló beruházás nagyvállalkozás által történő megvalósítása az Atr. 25. § (1) bekezdés d) pont da)–db) alpontjában meghatározott területen, ha a beruházás 20. § szerinti elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri a 10 millió eurónak megfelelő forintösszeget vagy ha a beruházás – az elszámolható költségeinek nagyságától függetlenül – a beruházónál foglalkoztatottak éves átlagos statisztikai állományi létszámának tényleges növekedését eredményezi legalább az új munkahelyek számának megfelelő mértékben a beruházás megkezdését megelőző 12 hónap átlagához, vagy ha az magasabb, a beruházó más támogatási szerződésben rögzített létszámvállalásához képest, és az újonnan létesített munkahelyek száma eléri az 50-et, feltéve, hogy regionális szolgáltató központ létrehozatalára vagy bővítésére irányul;
g) ha az induló beruházás 18. § szerinti elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri a Békés, a Nógrád és a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékben az 5 millió eurónak megfelelő forintösszeget, és az újonnan létesített munkahelyek száma eléri az 50-et;
h) új létesítmény létrehozatalára vagy létesítmény felvásárlására irányuló induló beruházás kivételével olyan induló beruházás Magyarországon a beruházás megkezdését megelőző 12 hónap átlagos statisztikai állományi létszáma alapján legalább kettőszázötven főt foglalkoztató nagyvállalkozásnak minősülő egyetlen jogi személy által történő megvalósítása az Atr. 25. § (1) bekezdés a)–c) pontjaiban, valamint új gazdasági tevékenység végzésére irányuló induló beruházás az Atr. 25. § (1) bekezdés d) pont da)–db) alpontjában meghatározott területen, amelynek 18. § szerinti elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri a 30 millió eurónak megfelelő forintösszeget a beruházás megkezdésétől számított legfeljebb három éven belül (technológia-intenzív beruházás).”

(2) A Korm. rendelet 9. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

„(1a) A nagyvállalkozásnak minősülő beruházó kutatás-fejlesztési projektje vagy projektjei esetén támogatás abban az esetben vehető igénybe, ha a beruházó kutatás-fejlesztési projektje vagy projektjei 17. § (3) bekezdés szerinti elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri a 3 millió eurónak megfelelő forintösszeget, és az újonnan létesített kutatás-fejlesztési munkahelyek száma eléri a 25-öt, azzal, hogy az újonnan létesített kutatás-fejlesztési munkahelyek számának legalább hetvenöt százaléka felsőfokú végzettséggel rendelkezik.”

6. § A Korm. rendelet 9. alcímének címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„9. A támogatás mértéke a 2. § (1) bekezdés a) és c) pontja szerinti támogatás esetén”

7. § A Korm. rendelet 10. §-a a következő i) ponttal egészül ki:

(A támogatási döntés meghozatala során a következő szempontokat kell figyelembe venni:)

i) K+F projektek esetén a vállalkozás eddigi magyarországi kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységét, továbbá a meglévő valamint a beruházás kapcsán létesíteni vállalt, a hazai kutatás-fejlesztési intézményekkel, illetve felsőoktatási intézményekkel megvalósuló együttműködéseit.”

8. § A Korm. rendelet 11. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

11. § (1) A támogatási intenzitás maximumát az egyes régiókban az Atr. 25. § (1) bekezdése alapján kell meghatározni.
(2) A technológia-intenzív beruházás támogatása esetében a támogatási arány maximuma az (1) bekezdés szerinti maximális támogatási intenzitás huszonöt százaléka.”

9. § (1) A Korm. rendelet 12. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Nagyberuházás kivételével, ha a támogatási kérelem benyújtásakor és a támogatási döntés meghozatalakor a beruházó
a) kisvállalkozásnak minősül, 20 százalékponttal,
b) középvállalkozásnak minősül, 10 százalékponttal
magasabb a támogatási intenzitás maximuma a 11. § (1) bekezdésében meghatározott mértékhez képest.”

(2) A Korm. rendelet 12. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Nagyberuházás esetén a maximális támogatási intenzitás a 11. § (1) bekezdés alapján meghatározott maximális támogatási intenzitás
a) 100 százaléka jelenértéken 50 millió eurónak megfelelő forintösszegű elszámolható költségrészig,
b) 50 százaléka jelenértéken 50 millió és 100 millió eurónak megfelelő forintösszegű elszámolható költségrész közötti részre,
c) 34 százaléka a jelenértéken 100 millió eurónak megfelelő forintösszegű elszámolható költségrész feletti részre az Európai Bizottság jóváhagyásának függvényében.”

10. § A Korm. rendelet a következő 9/A. alcímmel egészül ki:

„9/A. A támogatás mértéke a 2. § (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatás esetén
13/A. § A támogatási intenzitás legfeljebb huszonöt százalék.
13/B. § A támogatás nem haladhatja meg beruházónként és kutatás-fejlesztési projektenként a 9. § (2) bekezdése szerinti árfolyamon számolva jelenértéken a 15 millió eurónak megfelelő forintösszeget.
13/C. § (1) Azonos vagy részben azonos azonosítható elszámolható költségek esetében a 2. § (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatás kizárólag más kutatás-fejlesztési célú támogatással halmozható, ha az nem vezet a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitás túllépéséhez. A 2. § (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatás különböző azonosítható elszámolható költségek esetében halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással.
(2) A támogatási intenzitás kiszámítása során valamennyi felhasznált számadatot az adók vagy egyéb illetékek levonása előtt kell figyelembe venni.
(3) A jelenérték kiszámításához a több év alatt felmerülő elszámolható költségeket és a különböző években folyósított támogatást a diszkontáláshoz alkalmazott kamatlábbal az odaítélés időpontjának évére szükséges diszkontálni.”

11. § A Korm. rendelet 14. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

14. § (1) A 2. § (1) bekezdés a) és c) pontjában foglalt támogatás feltétele, hogy
a) a beruházás elszámolható költségeinek összege elérje a 9. § (1) és (2) bekezdésében meghatározott elszámolható költséget azzal, hogy amennyiben a beruházás több helyszínen valósul meg, és a beruházás helyszínei esetében az elszámolható költség előírt legkisebb mértéke különbözik, úgy a magasabb előírt összeget kell figyelembe venni a támogatás feltételeként; és
b) a beruházás a technológia-intenzív beruházás kivételével a beruházónál, vagy – ha a beruházás elszámolható költségét nem a 20. § (1) bekezdése szerinti elszámolható költség képezi – a beruházóval beszállítói szerződéses kapcsolatban álló, a 6. §-nak megfelelő jogi személynél a foglalkoztatottak éves átlagos statisztikai állományi létszámának tényleges növekedését eredményezze legalább az új munkahelyek számának megfelelő mértékben a beruházás megkezdését megelőző 12 hónap átlagához, vagy ha az magasabb, a beruházó más támogatási szerződésben rögzített létszámvállalásához képest, és az újonnan létesített munkahelyek száma elérje
ba) a Közép-Magyarország tervezési-statisztikai régióban, valamint Fejér, Komárom-Esztergom és Győr-Moson-Sopron megyében a 100-at, regionális szolgáltató központ létrehozatalára vagy bővítésére irányuló beruházás esetében az 50-et,
bb) az Észak-Magyarország, az Észak-Alföld, a Dél-Alföld és a Dél-Dunántúl tervezési-statisztikai régióban, valamint Vas, Veszprém és Zala megyében az 50-et;
c) a technológia-intenzív beruházás kivételével a beruházó a beruházás megkezdésekor már meglévő vagy ha az magasabb, a beruházó más támogatási szerződésben rögzített létszámvállalásában szereplő foglalkoztatottak átlagos statisztikai állományi létszámát és ennek a beruházás során létrejött tényleges növekményét a kötelező üzemeltetési időszak alatt az érintett területen fenntartsa;
d) a beruházó a beruházást a támogatási szerződésben vállalt feltételek mellett az érintett területen legalább a kötelező üzemeltetési időszakban fenntartsa;
e) a beruházó az elszámolható költségek legalább 25%-át saját forrásból biztosítsa és a beruházás megvalósításához szükséges költségek forrását – ideértve a támogatás összegét is – a támogató számára bemutassa;
f) a beruházó a kötelező üzemeltetési időszak minden üzleti évében elérje az Sztv. 79. §-ában meghatározott ráfordítások az Sztv. 79. § (4) bekezdése szerinti bérjárulékok levonása utáni éves összegének a támogatási kérelmében feltüntetett mértékét;
g) technológia-intenzív beruházás esetében a beruházó vállalja, hogy fenntartja a beruházás megkezdését megelőző 12 hónap átlagos statisztikai állományi létszámát a kötelező üzemeltetési időszak minden üzleti évében, valamint, hogy a beruházás megkezdését követő legkésőbb harmadik üzleti évben, majd a kötelező üzemeltetési időszak minden évében választása szerint
ga) az Sztv. 79. §-ában meghatározott ráfordítások az Sztv. 79. § (4) bekezdése szerinti bérjárulékok levonása utáni, a beruházónál felmerült éves összege eléri a beruházás megkezdését megelőző üzleti évben elért éves összeg legalább harminc százalékkal növelt mértékét, vagy
gb) az értékesítés auditált éves beszámolóban feltüntetett nettó árbevételének a beruházónál teljesült éves összege eléri a beruházás megkezdését megelőző üzleti évben elért éves összeg legalább harminc százalékkal növelt mértékét;
azzal, hogy amennyiben a beruházás több helyszínen valósul meg, és a beruházás helyszínei esetében az újonnan létesített munkahelyek számának előírt legkisebb mértéke különbözik, úgy, a technológia-intenzív beruházás kivételével, a magasabb előírt mértéket kell figyelembe venni a támogatás feltételeként, továbbá minden helyszín esetében teljesülnie kell az induló beruházás fogalmi elemeinek.
(2) Ha a beruházás
a) a termelési folyamat alapvető megváltozását eredményezi, a támogatás feltétele, hogy az elszámolható költségek összege meghaladja az alapvetően megváltoztatandó eredeti termelési folyamathoz kapcsolódó eszközökre a támogatási kérelem benyújtásának adóévét megelőző három adóévben elszámolt terv szerinti értékcsökkenés összegét,
b) meglévő létesítmény termékkínálatának a létesítményben addig nem gyártott termékkel történő bővítését eredményező induló beruházás, valamint a meglévő létesítmény tevékenységének új tevékenységgel történő bővítését eredményező, új gazdasági tevékenység végzésére irányuló induló beruházás, a támogatás feltétele, hogy az elszámolható költségek legalább 200%-kal meghaladják az eredeti tevékenység keretében használt és az új tevékenység keretében is használni tervezett eszközök a beruházás megkezdése előtti adóévben nyilvántartott könyv szerinti értékét.
(3) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti újonnan létesített munkahelyek számába csak azon munkavállalók számítanak bele, akikkel a beruházó a munka törvénykönyvéről szóló törvény szerinti munkaviszonyt létesít.
(4) Az (1) bekezdés d) pontja szerinti követelmény nem akadályozza a gyors technológiai változások miatt a meghatározott kötelező üzemeltetési időszak alatt korszerűtlenné vált vagy meghibásodott tárgyi eszköz cseréjét, ha a kötelező üzemeltetési időszak alatt a gazdasági tevékenység fenntartása az érintett régióban biztosított. A korszerűtlenné vált vagy meghibásodott és támogatásban már részesült tárgyi eszköz cseréjére a kötelező üzemeltetési időszakban a beruházó támogatásban nem részesülhet. Az új eszköznek a lecserélt tárgyi eszközökkel azonos funkcióval, azonos vagy nagyobb kapacitással kell rendelkeznie, továbbá a gyártási időpontja nem lehet korábbi, mint a lecserélt tárgyi eszközé. Az új eszközre vonatkozó, a jelen bekezdésben meghatározott feltételek fennállásának alátámasztására a beruházó köteles az ehhez szükséges dokumentumokat benyújtani a támogató számára.
(5) Ha az újonnan létesített munkahelyek (1) bekezdés b) pontjában meghatározott száma egészben vagy részben a beruházóval beszállítói szerződéses kapcsolatban álló, a 6. §-nak megfelelő jogi személynél jelentkezik, úgy a támogatási szerződésben e jogi személyt is fel kell tüntetni azzal, hogy ebben az esetben a beruházás (1) bekezdés c)–d) pontja szerinti fenntartásáért kizárólag a beruházó felel, a kötelezettségek megtartásának ellenőrzéséhez szükséges adatszolgáltatást azonban a beruházóval beszállítói szerződéses kapcsolatban álló jogi személynek cégszerűen aláírt egyoldalú nyilatkozatban vállalnia kell. Az egyoldalú nyilatkozat megtétele a támogatási szerződés hatálybalépésének feltétele.”
14/A. § A 2. § (1) bekezdés b) pontjában foglalt támogatás feltétele, hogy
a) a beruházó választása szerint az első támogatásban részesülő kutatás-fejlesztési projekt megkezdését követő legalább egy, de legfeljebb három év alatt a támogatásban részesülő kutatás-fejlesztési projekt vagy kutatás-fejlesztési projektek elszámolható költségeinek összege elérje a 9. § (1a) és (2) bekezdésében meghatározott elszámolható költséget; és
b) a támogatásban részesülő kutatás-fejlesztési projekt vagy projektek elszámolható költségének elérésére az a) pont szerint a beruházó által vállalt időszakot követő két évben a beruházónál az újonnan létesített kutatás-fejlesztési munkahelyek száma elérje a 9. § (1a) bekezdésében meghatározott mértéket.”

13. § A Korm. rendelet 15. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

15. § (1) E rendelet alapján támogatás csak akkor nyújtható, ha
a) ösztönző hatásokkal bír, és
b) a beruházás, illetve az első támogatásban részesülő kutatás-fejlesztési projekt megkezdése nem korábbi, mint a támogató (4) bekezdés szerinti nyilatkozatának beruházó általi kézhezvétele.
(2) A 2. § (1) bekezdés a)–b) pontja szerinti támogatás igénylése esetében a támogatás ösztönző hatását igazolja, ha a beruházás, illetve az első támogatásban részesülő kutatás-fejlesztési projekt megkezdése előtt a beruházó támogatás iránti kérelmét benyújtja.
(3) A 2. § (1) bekezdés c) pontja szerinti támogatás igénylése esetében a beruházó a feltételes támogatási ajánlat elfogadásával egyidejűleg bizonyítja az ösztönző hatás meglétét, miszerint a támogatás hiányában nem került volna sor a projekt végrehajtására az érintett térségben, vagy a projekt nem lett volna kellően nyereséges a beruházó számára az adott térségben.
(4) A támogatás odaítélésének feltétele, hogy a beruházó a támogatási kérelmének a beruházás, illetve az első támogatásban részesülő kutatás-fejlesztési projekt megkezdése előtti benyújtását követően a támogató írásban megerősítse, hogy a beruházás, illetve a támogatási kérelemben szereplő valamennyi kutatás-fejlesztési projekt megfelel az e rendeletben meghatározott feltételeknek.”

14. § (1) A Korm. rendelet 16. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

16. § (1) Ha
a) – a 2. § (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatás kivételével – a kérelmet benyújtó beruházó vagy a kérelmet benyújtó beruházóval egy vállalatcsoportba tartozó beruházó a támogatási kérelem benyújtását megelőző két évben a támogatási kérelemmel érintett tevékenységgel azonos vagy hasonló tevékenységet szüntetett meg az EGT más tagállamában vagy a támogatási kérelem benyújtásakor tervezi, hogy a támogatási kérelem benyújtásától a beruházás befejezéséig, továbbá a beruházás befejezésétől számított két éven belül a támogatási kérelemmel érintett tevékenységgel azonos vagy hasonló tevékenységet szüntet meg az EGT más tagállamában, vagy
b) – a 2. § (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatás kivételével – a beruházáshoz igényelt támogatások összege meghaladja azt a mértéket, amelyet egy jelenértéken 100 millió euró elszámolható költségű beruházás az adott régióban igényelhetne, vagy
c) a 2. § (1) bekezdés b) ponta szerinti támogatás esetén az azonos kutatás-fejlesztési projekthez igényelt támogatások összege meghaladja az általános csoportmentességi rendelet 4. cikk (1) bekezdés i) pont ii)–iii) alpontjában foglalt határértékeket,
a támogatás az Európai Bizottság előzetes jóváhagyása esetén nyújtható.”

(2) A Korm. rendelet 16. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az (1) bekezdés a)–b) pontja szerinti támogatás esetén a beruházó a beruházás adott régióban való megvalósítására vonatkozó döntését megelőzően keletkezett belső dokumentumokkal igazolja az Európai Bizottság számára, hogy a beruházáshoz igényelt összes állami támogatás nem haladja meg azt a
a) minimális összeget, amellyel a beruházás kellően nyereségessé válik ahhoz, hogy azt a beruházó megvalósítsa, vagy
b) többletköltséget, ami a beruházásnak az adott helyszínen történő megvalósítására tekintettel merült fel az alternatív – más, a beruházás megvalósulásának helyszínéhez képest fejlettebb régióban található – helyszínhez viszonyítva azzal, hogy a fejlettség szintjét a regionális támogatási térkép szerinti maximális támogatási intenzitás alapján kell meghatározni.”

15. § A Korm. rendelet 17. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

17. § (1) Elszámolható költségként kizárólag a támogatási kérelem befogadására vonatkozó értesítést követően felmerült költségek számolhatóak el, figyelemmel a támogatási szerződésben rögzített beruházás, illetve az első támogatásban részesülő kutatás-fejlesztési projekt megkezdésének időpontjára és az egyedileg meghatározott költség-kategóriákra.
(2) A 2. § (1) bekezdés a) vagy c) pontja szerinti támogatás esetén beruházás elszámolható költsége a beruházó támogatási kérelemben feltüntetett döntése szerint
a) kizárólag a beruházás érdekében felmerült tárgyi eszközök és immateriális javak költsége, vagy
b) kizárólag a beruházás által létrehozott munkahelyek 24 naptári hónapra számfejtett személyi jellegű ráfordításai, az adott munkahely létrehozatalától kezdődően.
(3) A 2. § (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatás esetén a kutatás-fejlesztési projekt elszámolható költsége a beruházó – választása szerint – az első támogatásban részesülő kutatás-fejlesztési projekt megkezdésétől számított legkevesebb egy, de legfeljebb három év alatt felmerült, a támogatási kérelemben feltüntetett kutatás-fejlesztési projektjéhez kapcsolódó, a 20. § (2) bekezdésében foglalt, a kutató-fejlesztőre tekintettel elszámolt költségei, valamint – a földterülethez kapcsolódó költségek kivételével – az Sztv. 52–53. §-ában meghatározott költségei és az épület, épületrész, valamint az egyéb építmény bérleti díja, amennyiben az megfelel az általános csoportmentességi rendelet 25. cikk (3) bekezdés a)–c) pontjainak. A jelen támogatás esetében a 18–20. §-ok nem alkalmazandók, a 20. § (2) bekezdése kivételével.”

16. § (1) A Korm. rendelet 18. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A 9. § (1) bekezdés a)–c) és g)–h) pontjában meghatározott támogatási célok alá tartozó beruházás esetében az Sztv. 47–51. §-ában meghatározott, a 17. § (2) bekezdés a) pontja szerinti költségek számolhatók el a (2) bekezdésben meghatározott kivételekkel.”

(2) A Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Nem elszámolható költségek befektetetteszköz-alapú ráfordítások esetén, függetlenül attól, hogy azok az Sztv. alapján beszámíthatók a bekerülési értékbe
a) a beruházó saját maga által előállított, forgalmazott eszköz, szoftver, saját maga által nyújtott szolgáltatás, saját maga által forgalmazott rendszer bevezetésének költségei, kivéve, ha ilyen eszköz előállítására kizárólag a beruházó képes és az eszköz elszámolása során olyan értéket alkalmaz, amely megfelel annak a piaci vételárnak, amelyet független harmadik felek egymás között alkalmaznának,
b) a beruházónál meglévő termelőkapacitások telephelyen belüli, vagy más telephelyre történő áttelepítési költsége,
c) az előkészítési célú tevékenység költségei, különösen a pályázatkészítés, a pályázati menedzsment, a kifizetési igénylés összeállítása, a megvalósíthatósági tanulmány készítése, a közjegyzői díj,
d) a forráslehetőségek feltérképezésére és pályázatírásra, továbbá a pályázat életútja alatti bármilyen, a pályázat megvalósítására irányuló tanácsadás díja,
e) meglévő gépek átalakításának költségei, ha az átalakítás után a gép teljesítménye, paramétere nem változik, ide nem értve az új technológia bevezetését,
f) eszközök leszerelési költsége,
g) olyan tárgyi eszköz bekerülési értéke, amelyet a beruházó csődeljárás vagy felszámolás alatt álló társaságtól, vagy végrehajtási eljárás alatt álló magánszemélytől szerzett be,
h) azon eszközök, berendezések, amelyek a támogatási kérelem benyújtása előtt bérleti vagy egyéb hasonló konstrukció keretében, továbbá tesztelési, próbaüzemi céllal a beruházónál bármely telephelyen már használatban voltak, továbbá a százezer forint, vagy annál kisebb bekerülési értékű tárgyi eszközök,
i) készletek beszerzésének költségei,
j) fogyasztási cikkek beszerzésének költségei,
k) járművek, különösen közúti közlekedésre alkalmas gépjármű, vízi jármű, légi jármű, vasúti jármű, továbbá pótkocsi, félpótkocsi beszerzésének költségei,
l) az apportált eszközök értéke,
m) az olyan közvetítőkkel vagy tanácsadókkal kötött vállalkozási vagy megbízási szerződéssel kapcsolatban felmerült költségek, amely szerződés a kifizetést a tevékenység összköltségének a százalékos arányában határozza meg, kivéve, ha a részteljesítés lehetőségét a szerződés tartalmazza, és az ilyen ténylegesen felmerült és kiegyenlített részköltségeket a végső beruházó alátámasztja a munka vagy a szolgáltatás tartalmára és valóságos értékére való hivatkozással, részletes teljesítésigazolással,
n) az elhasználódott tárgyi eszköz eredeti állaga helyreállítását szolgáló, szinten tartó felújítási munka költségei, és az üzemszerű működést szolgáló költségek,
o) azok az eszközök, amelyek a beruházó által már használt tárgyi eszközöket, támogatható immateriális javakat váltják ki anélkül, hogy a kiváltás a meglévő létesítmény kapacitásának bővítését, a létesítmény termékpalettájának a létesítményben addig nem gyártott termékekkel, szolgáltatással történő bővítését, vagy a termelési, szolgáltatási folyamat alapvető változását eredményezi,
p) vissz-lízingelt eszközök költségei,
q) hitelfelvétellel kapcsolatos díjak, garanciavállalási díj, jelzálog, egyéb biztosítéknyújtáshoz kapcsolódó költségek,
r) franchise díj,
s) adótanácsadás és könyvelés díja,
t) adók, illetékek, egyéb hatósági, közigazgatási díjak,
u) kamatráfordítások, valamint árfolyamveszteségek,
v) működési költségek, ide nem értve a fedezetkezelői bankszámla vezetésének díját,
w) reprezentációs költségek,
x) jogszabály frissítési díj,
y) fordítási költségek.”

(3) A Korm. rendelet 18. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A támogatható tárgyi eszközöknek az alábbi feltételeknek kell megfelelniük:
a) a beruházó a támogatásban részesült telephelyen működő vállalkozásnál a beruházóval kötött beszállítói szerződés birtokában használhatja fel,
b) a beszerzett tárgyi eszközöknek tartósan, legalább a fenntartási időszak végéig szolgálniuk kell a támogatott tevékenységet.”

(4) A Korm. rendelet 18. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:

„(7) Technológia-intenzív beruházás támogatása esetén
a) a földterület, a telek és az épület költsége, valamint a földterület, a telek vagy az épület bérleti díja együttesen az elszámolható költségek maximum 25%-át,
b) az immateriális javak az elszámolható költségek maximum 15%-át
tehetik ki.”

17. § A Korm. rendelet 20. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

20. § (1) A 9. § (1) bekezdés d)–f) pontjában meghatározott támogatási célok alá tartozó beruházás esetében az elszámolható költségek személyi jellegűek, és azt a közvetlenül a beruházással létrehozott munkahelyek tekintetében az új munkavállalók első munkanapjától számított legfeljebb 24 havi személyi jellegű ráfordítás teszi ki azzal, hogy a munkahelyeket a beruházás megkezdésétől számított 3 éven belül kell létrehozni.
(2) A beruházás során személyi jellegű ráfordításként az Sztv. 79. §-ában és a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 71. §-ában meghatározott költségek számolhatók el, kivéve
a) a kiküldetési rendelvény alapján költségtérítésen alapuló kifizetések,
b) a dolgozó kötelezettségvállalásának térítése,
c) a tárgyjutalmak,
d) egyéb természetbeni munkajövedelmek,
e) a végkielégítés,
f) a munkáltatói hozzájárulás a korengedményes nyugdíj igénybevételéhez,
g) a különélési pótlék,
h) a természetben adott juttatások,
i) a reprezentációs költségek.”

18. § A Korm. rendelet 21. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

21. § (1) A támogatás igénylése a kezelő szerv részére megküldött, cégszerűen aláírt támogatási kérelem benyújtásával történik.
(2) A támogatási kérelem
a) a beruházó adatait (így különösen annak nevét, címét, méretét, adószámát) és szöveges bemutatását,
b) a tervezett beruházás, illetve kutatás-fejlesztési projekt vagy projektek ismertetését, adatait (így különösen annak helyszínét, a beruházás, illetve kutatás-fejlesztési projekt kezdetének és befejezésének várható időpontját) és szöveges bemutatását,
c) a megtartott és a beruházás megvalósítása során létrehozandó munkahelyek számát, illetve az újonnan létesített kutatás-fejlesztési munkahelyek számát,
d) a támogatást igénylő, illetve nagyberuházás esetén a beruházó csoport támogatási kérelemben szereplő beruházását megelőző 3 évben támogatott és egyéb beruházásaira vonatkozó adatokat,
e) a beruházás, illetve a kutatás-fejlesztési projekt megvalósításához igényelt támogatás indikatív mértékét,
f) a támogatás célját és formáját, valamint
g) az elszámolható költségekre vonatkozó adatokat
tartalmazza.
(3) A támogatási kérelem benyújtható a beruházó kapcsolt vállalkozása által is, ha a beruházás, illetve kutatás-fejlesztési projekt megvalósítására és a támogatás igénybevételére az e rendelet szabályai szerint támogatásban részesíthetők körébe tartozó vállalkozást kíván létrehozni.
(4) A támogatási kérelem befogadásáról a támogató a beruházót írásban értesíti.
(5) A támogatási eljárásban a beruházónak határidőben a kezelő szerv rendelkezésére kell bocsátania a támogatáshoz szükséges valamennyi adat, tény és információ igazolásához szükséges okiratot és dokumentumot.”

19. § A Korm. rendelet 24. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A támogatás folyósítása a beruházó által a támogatási szerződésben meghatározott ütemezés szerint benyújtott számlák, illetve egyéb számviteli bizonylatok alapján, utólag, teljesítés- és forrásarányosan történik.”

20. § A Korm. rendelet 25. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A beszámoló a támogatási szerződésben meghatározott feltételeknek megfelelően tartalmazza a beruházás, illetve a kutatás-fejlesztési projekt megvalósításának szakmai és pénzügyi megvalósítását, figyelemmel a beruházással elérni kívánt hatások és célok megvalósulására, illetve a kutatás-fejlesztési projekt eredményeit.”

21. § A Korm. rendelet 26. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Ha a beruházás nem, vagy csak részben a támogatási szerződésben foglaltak szerint valósul meg, illetve ha a kutatás-fejlesztési projektek elszámolható költsége az első támogatásban részesülő kutatás-fejlesztési projekt megkezdését követő – a beruházó választása szerint – legalább egy, de legfeljebb három év alatt nem éri el a 9. § (1a) bekezdésében foglalt legkisebb mértéket, vagy az újonnan létesített kutatás-fejlesztési munkahelyek legkisebb számát, a támogató e rendeletben vagy a támogatási szerződésben meghatározottak szerint jogosult a támogatási szerződéstől elállni vagy a támogatás részleges vagy teljes visszafizetését elrendelni, és szükség esetén, a beruházó visszafizetésre irányuló eredménytelen felszólítását követően a támogatási szerződés szerinti biztosítékokat érvényesíteni.”

22. § A Korm. rendelet a következő 15/A. alcímmel egészül ki:

„15/A. Közzététel
26/A. § (1) Az e rendelet hatálya alá tartozó, egyenként a 9. § (2) bekezdése szerinti árfolyamon számolva 500 ezer eurónak megfelelő forintösszeget meghaladó egyedi támogatásokról a támogató adatot köteles szolgáltatni a Támogatásokat Vizsgáló Iroda mint az állami támogatások európai uniós versenyszempontú vizsgálatáért felelős szervezet részére a 651/2014/EU bizottsági rendelet 9. cikke, illetve az Európai Bizottságnak a Szerződés 107. cikk (3) bekezdés a) vagy c) pontja szerinti egyedi határozata szerinti közzététel céljából.
(2) A támogatást nyújtó adatszolgáltatásának és a közzétételnek a módját az Atr. 18/A–18/D. §-ai szabályozzák.”

23. § A Korm. rendelet 29. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

29. § E rendelet alapján támogatási döntést az általános csoportmentességi rendelet 59. cikkének második mondatában meghatározott időpontig lehet hozni.”

24. § A Korm. rendelet 17. alcíme a következő 29/A. §-sal egészül ki:

29/A. § E rendeletnek a beruházás ösztönzési célelőirányzat felhasználásáról szóló 210/2014. (VIII. 27.) Korm. rendelet módosításáról szóló 426/2016. (XII. 15.) Korm. rendelettel megállapított rendelkezéseit a beruházás ösztönzési célelőirányzat felhasználásáról szóló 210/2014. (VIII. 27.) Korm. rendelet módosításáról szóló 426/2016. (XII. 15.) Korm. rendelet hatálybalépését követően benyújtott támogatási kérelemmel indult eljárásokban kell alkalmazni.”

25. § A Korm. rendelet 30. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

30. § E rendelet
a) a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187., 2014. 06. 26., 1. o.) 14. és 25. cikke szerinti, továbbá
b) az Európai Bizottság egyedi határozatának hatálya alá tartozó, előzetes egyedi bejelentési kötelezettség alá eső, a Szerződés 107. cikk (3) bekezdés a) és c) pontja szerinti
regionális beruházási, illetve kutatás-fejlesztési projektekhez nyújtott támogatást tartalmaz.”

26. § A Korm. rendelet az 1. melléklet szerinti 1. melléklettel egészül ki:

27. § Ez a rendelet 2017. január 1-jén lép hatályba.

28. § E rendelet

a) a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187., 2014. 06. 26., 1. o.) 14. és 25. cikke szerinti, továbbá

b) az Európai Bizottság egyedi határozatának hatálya alá tartozó, előzetes egyedi bejelentési kötelezettség alá eső, a Szerződés 107. cikk (3) bekezdés a) és c) pontja szerinti

regionális beruházási, illetve kutatás-fejlesztési projektekhez nyújtott támogatást tartalmaz.

1. melléklet a 426/2016. (XII. 15.) Korm. rendelethez

A regionális szolgáltató központok által végezhető tevékenységek listája TEÁOR szerint
1. Raktározás, szállítást kiegészítő tevékenység (52)
5210 Raktározás, tárolás
2. Információ-technológiai szolgáltatás (62)
6201 Számítógépes programozás
6202 Információ-technológiai szaktanácsadás
6203 Számítógép-üzemeltetés
6209 Egyéb információ-technológiai szolgáltatás
3. Információs szolgáltatás (63)
6311 Adatfeldolgozás, web-hoszting szolgáltatás
6399 M. n. s. egyéb információs szolgáltatás
4. Jogi, számviteli, adószakértői tevékenység (69)
6910 Jogi tevékenység
6920 Számviteli, könyvvizsgálói, adószakértői tevékenység
5. Üzletvezetési, vezetői tanácsadás (70)
7022 Üzletviteli, egyéb vezetési tanácsadás
6. Tudományos kutatás, fejlesztés (72)
7211 Biotechnológiai kutatás, fejlesztés
7219 Egyéb természettudományi, műszaki kutatás, fejlesztés
7220 Társadalomtudományi, humán kutatás, fejlesztés
7. Reklám, piackutatás (73)
7320 Piac-, közvélemény-kutatás
7810 Munkaközvetítés
8. Adminisztratív, kiegészítő egyéb üzleti szolgáltatás (82)
8211 Összetett adminisztratív szolgáltatás
8220 Telefoninformáció
8299 M. n. s. egyéb kiegészítő üzleti szolgáltatás”
1

A rendelet a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2017. január 2. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére