62/2016. (XII. 29.) EMMI utasítás
62/2016. (XII. 29.) EMMI utasítás
az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet szervezeti és működési szabályzatáról1
A központi államigazgatási szervekről, valamint a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2010. évi XLIII. törvény 73. § (1) bekezdésében meghatározott hatáskörömben eljárva, a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjára figyelemmel a következő utasítást adom ki:
1. § Az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet szervezeti és működési szabályzatát az 1. mellékletben foglaltak szerint határozom meg.
2. § (1) Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
(2)2
1. melléklet a 62/2016. (XII. 29.) EMMI utasításhoz
SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATA
1. függelék
1.60 Gyógyszer-engedélyezési és Módszertani Főigazgatóság
1.1. Nemzetközi Kapcsolatok Osztály
1.1.1. A Nemzetközi Kapcsolatok Osztály feladatai:
a) ellátja a centralizált gyógyszer-engedélyezési eljárások megpályázásával, értékelés vállalásával, a készítmények dokumentációjának értékelésével (Co-/Rapporteur) valamint az értékelt gyógyszerkészítmények életciklusának követésével (módosítások, felújítások értékelése, éves felülvizsgálat) kapcsolatos feladatokat;
b)61 részt vesz az Európai Gyógyszerügynökség (European Medicines Agency, a továbbiakban: EMA) Humán Gyógyszerek Bizottsága (a továbbiakban: CHMP), az EMA Gyermek-gyógyszer Bizottsága (a továbbiakban: PDCO), illetve ezek szakértői bizottságainak és munkacsoportjainak munkájában;
c) értékeli a PDCO-hoz benyújtott Gyermekgyógyászati Vizsgálati Terveket és az értékelést összehangolja;
d) részt vesz az EMA Gyógynövény Bizottságának (a továbbiakban: HMPC) munkájában, növényi monográfiák kidolgozásában;
e) részt vesz az EMA orphan státus értékelő bizottságának (a továbbiakban: COMP) tevékenységében;
f) részt vesz az EMA fejlett terápiás készítmények értékelésével foglalkozó bizottságának (a továbbiakban: CAT) munkájában;
g) részt vesz a nem centralizált eljárásokat koordináló munkacsoport (a továbbiakban: CMDh) munkájában;
h) az intézet szakmai munkásságát képviseli, az intézet szakmai minőségét megjeleníti a nemzetközi munkacsoportokban;
i) összehangolja az egyes intézeti munkacsoportok munkáját a főigazgatóságon belül;
j) adatszolgáltatást végez az EMA részére.
1.2. Klinikai Kutatások Főosztály
1.2.1. A Klinikai Kutatások Főosztály feladatai:
a) ellátja a klinikai vizsgálatok engedélyezésével, módosításával kapcsolatos feladatokat nemzeti és nemzetközi eljárásokban;
b) a klinikai vizsgálati kérelmekkel kapcsolatban az Egészségügyi Tudományos Tanács Klinikai Farmakológiai Etikai Bizottságával kapcsolatot tart;
c) az EudraCT adatbázist folyamatosan feltölti;
d)62 szakmai tanácsadást végez a szervezeti egység szakterületén;
e) ellátja a beavatkozással nem járó vizsgálatok engedélyezésével és módosításával kapcsolatos feladatokat;
f) a beavatkozással nem járó vizsgálati kérelmekkel kapcsolatban az Egészségügyi Tudományos Tanács Tudományos és Kutatásetikai Bizottságával kapcsolatot tart;
g) ellátja a klinikai vizsgálatokhoz kapcsolódó farmakovigilancia feladatokat;
h) a klinikai vizsgálatokkal kapcsolatos módszertani útmutatásokat dolgoz ki;
i) ellátja az engedélyezés előtti gyógyszeralkalmazással kapcsolatos feladatokat.
1.3. Stratégiai, Fejlesztési és Módszertani Főosztály
1.3.1. A Stratégiai, Fejlesztési és Módszertani Főosztály feladatai:
a) az OGYÉI stratégiai tervéhez illeszkedően előkészíti, koordinálja a főigazgatóság fejlesztési, működési stratégiáját, célrendszernek kivitelezését;
b) támogatja, összehangolja a főigazgatóság operatív működését a kialakított stratégiai célrendszernek megfelelően;
c) összehangolja az egyes főosztályok módszertani útmutató fejlesztéseit, valamint a többi főigazgatóság módszertani fejlesztéseihez is illeszti a kapcsolódási pontokat;
d)63 az új ismeretek alapján folyamatosan fejlesztési javaslatokat dolgoz ki a főigazgatóság számára;
e)64
f) ellátja a minőségi működés főigazgatóságon belüli koordinációját, összefogja és támogatja a főosztályok minőségorientációs tevékenységeit;
g)65 koordinálja a szakmai tanácsadási tevékenységeket, összehangolja ezeket főigazgatósági szinten;
h)66
i)67 ellátja a biológiai készítmények gyógyszerminőségi értékelését a klinikai vizsgálatokhoz kapcsolódóan nemzeti és nemzetközi eljárásokban;
j)68 ellátja és koordinálja a biológiai gyógyszerek forgalomba hozatalának engedélyezésével és a forgalomba hozatali engedély módosításával kapcsolatos gyógyszerminőségi értékelői feladatokat nemzeti, nemzetközi és centrális eljárásokban;
k)69 szakmai tanácsadási feladatokat lát el;
l)70 kapcsolatot tart a megfelelő partnerekkel, akik az Intézethez fordulnak, illetve akikkel a szakmai tanácsadás és a stratégiai tervezés keretében az szükségesnek mutatkozik.
1.4.71 Gyógyszer-engedélyezési Főosztály
1.4.1.72 A Gyógyszer-engedélyezési Főosztály a következő osztályokra tagozódik:
a) Új Bejegyzések Osztály;
b) Módosítások és Megújítások Osztály;
c) Új Beadványok Kémiai Értékelő Osztály;
d) Kémiai Módosítások és Megújítások Értékelő Osztály;
e) Orvosbiológiai Értékelő Osztály;
f) Kísérőirat Értékelő és Lektoráló Osztály;
g) Koordinációs Osztály.
1.4.2.73 A Gyógyszer-engedélyezési Főosztály feladatai:
a) koordinálja a gyógyszerek forgalomba hozatalának engedélyezésével kapcsolatos nemzeti és nemzetközi (beleértve a centrális eljárásokat is) eljárásokat (engedélyezés, módosítás, megújítás, visszavonás), orvosbiológiai, gyógyszerminőségi, gyártásfelügyeleti és kísérőirat-értékelési feladatokat lát el, vezeti a kapcsolódó közhiteles nyilvántartásokat;
b) koordinálja a párhuzamos import engedélyezésével kapcsolatos eljárási és értékelési feladatokat;
c) koordinálja a forgalomba hozatali engedélytől való eltérés (alaki hiba) engedélyezésével kapcsolatos eljárásokat, az engedélyt kiadja;
d) ellátja a géntechnológiai hatósági és szakhatósági feladatokat, beleértve az értékelést, koordinálást és engedélyezést;
e) a gyógyszerek végleges mintáját értékeli és jóváhagyja;
f) koordinálja a gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények nyilvántartásával kapcsolatos eljárásokat, a határozatok előkészíti, a kapcsolódó közhiteles nyilvántartásokat vezeti;
g) a klinikai vizsgálatok engedélyezésével és módosításával kapcsolatos gyógyszerminőségi dokumentációt értékeli nemzeti, nemzetközi és centralizált eljárásokban;
h) az Európai Bizottság törzskönyvezéssel kapcsolatos határozatait végrehajtja;
i) részt vesz a gyógyszerek minőségével kapcsolatos lakossági és egyéb panaszok kivizsgálásában, beleértve a gyógyszerek hibás gyártási tételei forgalomból történő kivonását megelőző értékelést;
j) ellátja az egyes gyártási tételek forgalomba hozatali engedélytől való eltérésének és lejárati idejük meghosszabbításának engedélyezését;
k) karbantartja a gyógyszerhatóanyagokra vonatkozó adatbázist;
l) ellátja a gyógyszerek forgalomba hozatalának engedélyezésével, a forgalomba hozatali engedély módosításával, megújításával kapcsolatos nem klinikai és klinikai adatok értékelését nemzeti, nemzetközi és centralizált eljárásokban;
m) részt vesz az EMA egyéb eljárásaiban (például felülvizsgálati eljárás, harmonizáció);
n)74 a főosztály szakmai profiljába illeszkedő feladatok tekintetében szakmai tanácsadást végez, közreműködik a módszertani útmutatók kidolgozásban;
o) ellátja a gyógyszerkomponenst tartalmazó orvostechnikai eszközökre vonatkozó nem-klinikai és klinikai adatok értékelését, és az ezzel kapcsolatos szakvéleményt elkészíti.
1.5. Farmakovigilancia Főosztály
1.5.1. A Farmakovigilancia Főosztály feladatai:
a) ellátja a gyógyszerek forgalomba hozatalának engedélyezésével, a forgalomba hozatali engedély módosításával, megújításával kapcsolatos farmakovigilancia adatok értékelését nemzeti, nemzetközi és centralizált eljárásokban;
b) ellátja a hazai spontán mellékhatások bejelentésével kapcsolatos feladatokat (értékelés, továbbítás, intézkedés szükségességének megállapítása);
c) folyamatosan monitorozza a Magyarország területén engedélyezett gyógyszerek előny-kockázat arányát (például szignál detekció, időszakos gyógyszerbiztonsági jelentések);
d) kommunikálja a gyógyszerbiztonsági kockázatokat;
e) felügyeli a gyógyszerbiztonsági kockázatcsökkentő intézkedéseket;
f) részt vesz az EMA Farmakovigilancia Kockázatértékelő Bizottsága (PRAC) munkájában; a klinikai vizsgálati kérelmekkel kapcsolatban az Egészségügyi Tudományos Tanács Klinikai Farmakológiai Etikai Bizottságával kapcsolatot tart;
g)75 szakmai tanácsadást végez a szervezeti egység szakterületén.
1.6.76 Technológia-értékelő Főosztály
1.6.1. A Technológia-értékelő Főosztály a következő osztályokra tagozódik:
a) Orvosszakmai Osztály;
b) Egészség-gazdaságtani Osztály.
1.6.2. A Technológia-értékelő Főosztály feladatai:
a) a Minisztérium és az egészségbiztosítási szerv részére egészségügyi technológiaértékelési feladatokat lát el – úgy mint a gyógyszer, a gyógyászati segédeszköz, a gyógyító-megelőző eljárás, valamint az ezen eljárások során alkalmazott orvostechnikai eszközök egészségbiztosítási finanszírozásba történő befogadásához kapcsolódó szakértői feladatok elvégzését –, valamint gyógyító-megelőző eljárások társadalombiztosítási forrásból történő finanszírozását megelőzően döntéstámogató szakértői feladatokat végez;
b) részt vesz az egészség-gazdaságtani elemzések és egészségügyi-technológia értékelések szakmai irányelveinek kidolgozásában;
c) szakterületén elemzéseket végez és javaslatokat készít az egészségügyi források hatékony és racionális felhasználására;
d) technológiaértékeléssel, finanszírozási eljárásrendekkel kapcsolatos elemzéseket, kutatásokat végez.
2.77 Élelmezés- és Táplálkozástudományi Főigazgatóság
2.1. Táplálkozás-epidemiológiai Főosztály
2.1.1. A Táplálkozás-epidemiológiai Főosztály a következő osztályokra tagozódik:
a) Táplálkozás-epidemiológiai Osztály;
b) Alkalmazott Táplálkozástudományi Osztály.
2.1.2. A Táplálkozás-epidemiológiai Főosztály feladatai:
a) táplálkozás-epidemiológiai vizsgálatokat végez a táplálkozással összefüggő nem-fertőző megbetegedések, illetve hiányártalmak felderítése érdekében;
b) folyamatosan felülvizsgálja és kiegészíti a javasolt energia- és tápanyagbeviteli értékeket;
c) folyamatosan korszerűsíti a táplálkozási ajánlásokat;
d) részt vesz a tápanyagtáblázat, a javasolt beviteli értékek és a táplálkozási ajánlások folyamatos korszerűsítésében, valamint az élelmiszer-adatbankok bővítésében;
e) közreműködik a lakosság tápláltsági állapotának vizsgálatában antropometriai mérések és a táplálkozással összefüggő biokémiai markerek meghatározásának segítségével;
f) vizsgálja a tápláltsági állapotra vonatkozó klinikai és laboratóriumi diagnosztikai eredményeket;
g) vizsgálja a táplálkozással összefüggő primer és szekunder prevenció módszereit;
h) vizsgálja a lakosság egészséges táplálkozását szolgáló integrált programok kidolgozásának és bevezetésének lehetőségeit, feltételeit;
i) közreműködik az élelmezés- és táplálkozáspolitika kialakításában;
j) részt vesz a szakemberek, a lakosság és a média részére kiadandó betegségmegelőző, egészséges táplálkozást szolgáló oktatási, felvilágosító, népszerűsítő anyagok készítésében;
k) tudományos kutatásokat végez a főosztály szakterületén, nemzeti és nemzetközi pályázatokban vesz részt;
l) részt vesz az egyetemek és társintézmények szakirányú munkájában, közreműködik a továbbképzések szervezésében, oktatási tevékenységben;
m) koordinálja a közétkeztetés, a betegélelmezés területén végzett országos szintű vizsgálatokat, a vizsgálatok eredményeit elemzi a kórházi és kórházon kívüli dietetikai szakellátás és a betegélelmezés minőségelemzése érdekében;
n) ellátja a különböző típusú közétkeztetésben – gyógyélelmezésben vagy egyéb intézményekben – alkalmazott hagyományos, illetve különleges igényeket kielégítő étrendek dietetikai vizsgálatát, beleértve az étrendek minőségi és mennyiségi értékelését, valamint igény szerinti szakvéleményezését;
o) közreműködik a közétkeztetésben – gyógyélelmezésben vagy egyéb intézményekben – alkalmazandó étrendek tervezésében az ide vonatkozó módszertani útmutatók szerinti energia- és tápanyagszámítással, valamint nyersanyag-összesítés készítésével;
p) közreműködik a népegészségügyi termékadó megalapozásával, esetleges további kiterjesztésével kapcsolatos feladatok ellátásában;
q) közreműködik az élelmezés-egészségügyi jogszabályok, irányelvek előkészítésében;
r) szakmai állásfoglalásokat, szakvéleményeket készít a táplálkozás- és élelmezés-egészségügy, valamint a dietetika szakterületén;
s) folyamatosan felülvizsgálja a táplálkozási ajánlásokat és a tápanyagtáblázatot, javaslatot tesz a korszerűsítésre, módosításokra;
t) szakmai, módszertani támogatást nyújt a területi népegészségügyi szervek részére az élelmezési, táplálkozási, betegélelmezési, dietetikai szakmai ellenőrzési feladatok elősegítése érdekében;
u) közreműködik a táplálkozási ismeretek oktatásában és a lakosság felé történő terjesztésében;
v) sporttáplálkozási vizsgálatokat végez, egyéni táplálkozási tanácsadást nyújt sportolók részére;
w) gyakorlati képzéseket szervez, működteti az intézeti tankonyhát.
2.2. Élelmiszer- és Kozmetikai Tudományos Főosztály
2.2.1. Az Élelmiszer- és Kozmetikai Tudományos Főosztály a következő osztályra tagozódik:
a) Nyilvántartási és Szakértői Osztály.
2.2.2. Az Élelmiszer- és Kozmetikai Tudományos Főosztály feladatai:
a) az étrend-kiegészítőket, anyatej-helyettesítő tápszereket, speciális gyógyászati célra szánt tápszereket/élelmiszereket nyilvántartásba veszi;
b) állásfoglalásokat, szakmai tájékoztatókat készít az étrend-kiegészítőkkel, anyatej-helyettesítő és anyatej kiegészítő tápszerekkel, speciális gyógyászati célra szánt tápszerekkel/élelmiszerekkel, csecsemők és kisgyermekek számára készült feldolgozott gabonaalapú élelmiszerekkel és bébiételekkel, a testtömeg szabályozás céljára szolgáló, teljes napi étrendet helyettesítő élelmiszerekkel, az élelmiszereken megjeleníthető tápanyag-összetétellel és egészségre vonatkozó állításokkal, az új élelmiszerekkel, valamint vitaminok, ásványi anyagok és egyéb élettani hatású anyag hozzáadásával előállított élelmiszerekkel és a kozmetikumokkal kapcsolatban;
c) szakvéleményt készít a társhatóságok és piacfelügyeleti hatóságok részére a b) pont szerinti élelmiszercsoportok és a kozmetikumok terén;
d) szakvéleményt készít az étrend-kiegészítőkkel, különleges táplálkozási célú élelmiszerekkel, anyatej-helyettesítő és anyatej kiegészítő tápszerekkel, speciális gyógyászati célra szánt tápszerekkel/élelmiszerekkel, csecsemők és kisgyermekek számára készült feldolgozott gabonaalapú élelmiszerekkel és bébiételekkel, a testtömeg szabályozás céljára szolgáló, teljes napi étrendet helyettesítő élelmiszerekkel, az új élelmiszerekkel, kozmetikumokkal kapcsolatos egészségügyi kérdésekről;
e) az új élelmiszerek engedélyezéséhez kapcsolódó szakvéleményt készít;
f) részt vesz az étrend-kiegészítőkkel, az anyatej-helyettesítő és anyatej kiegészítő tápszerekkel, a speciális gyógyászati célra szánt tápszerekkel/élelmiszerekkel, a csecsemők és kisgyermekek számára készült feldolgozott gabonaalapú élelmiszerekkel és bébiételekkel, a testtömeg szabályozás céljára szolgáló, teljes napi étrendet helyettesítő élelmiszerekkel, új élelmiszerekkel, kozmetikumok, továbbá az élelmiszerek jelölésével kapcsolatos európai uniós előírások (irányelvek) átültetésének, illetve új jogszabályok létrehozásának előkészítésében;
g) részt vesz az étrend-kiegészítőkkel, az anyatej-helyettesítő és anyatej kiegészítő tápszerekkel, speciális gyógyászati célra szánt tápszerekkel/élelmiszerekkel, a csecsemők és kisgyermekek számára készült feldolgozott gabonaalapú élelmiszerekkel és bébiételekkel, a testtömeg szabályozás céljára szolgáló, teljes napi étrendet helyettesítő élelmiszerekkel, az új élelmiszerekkel, a kozmetikumokkal, továbbá az élelmiszerek jelölésével, a tápértékjelölésre, a tápanyag-összetételre és egészségre vonatkozó állításokkal, továbbá a dúsított élelmiszerekkel kapcsolatos európai uniós szakértői munkacsoportok, bizottságok tevékenységében;
h) ellátja a Nemzeti Kompetens Hatósági feladatokat az anyatej-helyettesítő és anyatej kiegészítő tápszerekkel, speciális gyógyászati célra szánt tápszerekkel/élelmiszerekkel, a csecsemők és kisgyermekek számára készült feldolgozott gabonaalapú élelmiszerekkel és bébiételekkel, a testtömeg szabályozás céljára szolgáló, teljes napi étrendet helyettesítő élelmiszerekkel, az étrend-kiegészítők, a dúsított élelmiszerek, az egészségre vonatkozó állítással ellátott élelmiszerek és a kozmetikumok terén;
i) szakmailag segíti a területi népegészségügyi szerveket, munkaértekezletek, továbbképzések szervezésével a Főosztály illetékességi körébe tartozó témákról;
j) együttműködik a társhatóságokkal a tevékenységi körébe tartozó ügyekben;
k) önállóan és más kutatócsoportokkal együttműködve szakterületén részt vesz a tudományos kutatásban, más szervezetek, intézmények, alapítványok, vállalatok kutatás-fejlesztési programjaiban, kutatási eredményeinek rendszeres közzétételében;
l) részt vesz a szakterületéhez kapcsolódó hazai és nemzetközi szakmai-tudományos szervezetek és társaságok munkájában;
m) közreműködik a közegészségügyben dolgozó szakemberek továbbképzésében, a szakorvos-, a dietetikusképzésben és felkérésre az egyetemeken folyó doktori képzésben, valamint az egyetemek hallgatói élelmezés-egészségügyi szemléletének kialakításában, a táplálkozás-egészségügyi ismeretterjesztésben, a lakosság szakszerű tájékoztatásában;
n) működteti a kozmetikumok súlyos, nem kívánatos hatására vonatkozó bejelentőrendszert;
o) működteti a Kozmetikai Toxikológiai Központot;
p) nemzeti hatóságként ellátja a kozmetikai termékek Magyarországon tárolt termékinformációs dokumentációjának ellenőrzését;
q) közreműködik az új élelmiszerek tagországi véleményezésében;
r) ellátja az élelmiszeripari fertőtlenítőszerek engedélyezés előtti szakvéleményezését, az élelmiszeriparban használatos tisztítószerek, élelmiszeripari kenőanyagok, segédanyagok szakvéleményezését.
3.78 Ellenőrzési Főigazgatóság
3.1. Titkárság (osztály)
3.1.1.79
3.1.2. A Titkárság feladatai:
a) biztosítja a főigazgató-helyettes hatáskörébe tartozó feladatok adminisztratív és koordinációs előkészítését, valamint
b) gondoskodik a beérkező iratok feldolgozásáról, a főigazgató-helyettes döntése esetén annak intézéséről, továbbításáról, a titkársági ügyviteli munka megszervezéséről, a főigazgató-helyettes hivatalos programjának szervezéséről és nyilvántartásáról, figyelemmel kíséri a vezető által kiadott feladatok határidőben történő végrehajtását;
c) részt vesz a szakmai anyagok előkészítésében, egyeztetésében, szakterületén koordinálja azok előkészítését;
d) szervezi, koordinálja a főigazgató-helyettes által tartott értekezleteket, és gondoskodik az értekezletek technikai lebonyolításával kapcsolatos feladatokról;
e) ellátja mindazon ügyeket, amelyeket a főigazgató-helyettes állandó vagy eseti jelleggel a feladat- és hatáskörébe utal;
f)80
3.2. Hatósági Ellenőrzési Főosztály
3.2.1. A Hatósági Ellenőrzési Főosztály feladatai:
a) kivizsgálja a gyógyszerminőségi kifogás bejelentéseket, működteti a Rapid alert rendszert;
b) ellátja a farmakovigilancia (GVP) rendszerek felügyeletét, valamint rendszeres és rendkívüli ellenőrzéseket végez;
c) ellátja a gyógyszergyártással kapcsolatos hatósági feladatokat, valamint rendszeres és rendkívüli ellenőrzéseket végez;
d) ellátja a gyógyszer-nagykereskedők engedélyezését és az engedély módosítását, felügyeletét, valamint rendszeres és rendkívüli ellenőrzéseket végez;
e) ellátja a gyógyszerközvetítői tevékenység regisztrációját, a regisztráció módosítását, felügyeletét;
f) ellátja a hatóanyaggyártók, importőrök, forgalmazók regisztrációját, a regisztráció módosítását, felügyeletét, valamint rendszeres és rendkívüli ellenőrzéseket végez;
g) ellenőrzi a klinikai vizsgálatokat, ellátja a Fázis I. vizsgálóhelyek akkreditációját és az akkreditáció módosítását;
h) ellátja a nem-klinikai egészségügyi és környezetbiztonsági vizsgálatokat végző intézmények GLP követelményeknek megfelelő működésének ellenőrzését, az egyes vizsgálatok megfelelőségének ellenőrzését és a vizsgálatok felülvizsgálatát, valamint a GLP követelmények betartásának folyamatos ellenőrzését;
i) igazolást állít ki a külföldi hatóságok részére CPP, GMP hatóanyag, GMP készítmény tekintetében;
j) kapcsolatot tart külföldi társhatóságokkal a főosztály illetékességébe tartozó ügyekben;
k) ellátja a centralizáltan engedélyezett készítmények (CAP) mintavételezését;
l) tanácsadást végez a főosztály illetékességébe tartozó ügyekben.
3.3. Egyedi Gyógyszerhatósági Ügyek Főosztály
3.3.1. Az Egyedi Gyógyszerhatósági Ügyek Főosztálya a következő osztályokra tagolódik:
a) Gyógyszerfelügyeleti Osztály;
b) Módszertani és Egyedi Igénylések Osztály.
3.3.2. Az Egyedi Gyógyszerhatósági Ügyek Főosztály feladatai:
a) ellátja a harmadik országban forgalomba hozatalra engedélyezett gyógyszerek igénylésének engedélyezését, más európai uniós tagállamban forgalomba hozatalra engedélyezett gyógyszerek igényléséhez szakvélemény kiadását;
b) ellátja a gyógyszeradományok be- és kivitelének engedélyezését, illetve szakvéleményezését;
c) igazságügyi szakértői véleményadási feladatokat lát el;
d) elbírálja az indikáción túli gyógyszerrendelés iránti kérelmeket;
e) részt vesz a gyógyszerhamisítás megelőzésével kapcsolatos gyógyszerhatósági feladatokban;
f) ellátja az ismertetésfelügyelettel kapcsolatos feladatokat;
g) gyógyszerutilizációs vizsgálatokat végez;
h) a gyógyszerhiánnyal kapcsolatos adatgyűjtést, információszolgáltatást és koordinációs tevékenységet végez;
i) a gyógyszerekkel kapcsolatos reklámfelügyeleti eljárásokban szakhatósági feladatokat lát el;
j) a gyógyszer végleges minták fotóadatbázisát folyamatosan frissíti, közzéteszi a honlapon;
k) végzi a kábítószerek és pszichotróp anyagok nyilvántartását, adatbázisának frissítését a honlapon;
l)81 ellátja a Magyar Gyógyszerkönyv és a Szabványos Vényminták Gyűjteménye gyógyszerészi kiadásának szerkesztését, a két kiadvánnyal kapcsolatos információk szolgáltatását.
3.4. Tisztigyógyszerészeti Főosztály
3.4.1.82
3.4.2. A Tisztigyógyszerészeti Főosztály a következő osztályokra tagozódik:
a) Közép-magyarországi Régió (osztály);
b) Észak-alföldi Régió (osztály);
c) Dél-alföldi Régió (osztály);
d) Dél-dunántúli Régió (osztály);
e) Észak-dunántúli Régió (osztály).
3.4.3. A Tisztigyógyszerészeti Főosztály feladatai:
a) ellátja a jogszabályban meghatározott hatósági feladatokat;
b) eljár a hatáskörébe tartozó panaszok, a lakossági gyógyszerellátás területéről érkező bejelentések, közérdekű bejelentések ügyében;
c) ellátja a közforgalmú, fiók- és kézigyógyszertárak, valamint intézeti gyógyszertárak működésének és gyógyszerellátási tevékenységének szakmai ellenőrzését;
d) ellátja a gyógyszertáron kívüli gyógyszerforgalmazás felügyeletét;
e) ellátja a kábítószer-prekurzorokkal kapcsolatos ellenőrzési és nyilvántartási feladatokat;
f) biztosítja, hogy a forgalomból kivont gyógyszerkészítmények ne kerüljenek további felhasználásra;
g) egységes ellenőrzési szempontokat dolgoz ki a tiszti főgyógyszerészek és tiszti gyógyszerészek tevékenységéhez;
h) vezeti a gyógyszertárakra, gyógyszertáron kívüli gyógyszerforgalmazó egységekre vonatkozó nyilvántartásokat;
i) kapcsolatot tart feladatkörét érintően az egészségügyi szakmai kollégium illetékes tagozataival, gyógyszerész szakmai és civil szervezetekkel.
3.5. Orvostechnikai Főosztály
3.5.1. Az Orvostechnikai Főosztály feladatai:
a) ellátja a gyártók, a forgalomba hozatalért felelős személyek és az orvostechnikai eszközök, in vitro diagnosztikai orvostechnikai eszközök bejelentési kötelezettségével kapcsolatos hatósági feladatokat;
b) kivizsgálja az orvostechnikai eszközök alkalmazása során fellépő váratlan eseményeket, ideértve különösen a baleseteket, súlyos meghibásodásokat, és szükség szerint intézkedik a használat, illetve a forgalomba hozatal felfüggesztéséről vagy a forgalomból történő kivonásról, vizsgálata eredményéről szükség szerint tájékoztatja a társhatóságokat;
c) ellátja az orvostechnikai eszközök és in vitro diagnosztikai orvostechnikai eszközök piacfelügyeletét;
d) intézkedik a forgalomból kivont eszközöknek, azok gyártóinak, illetve a forgalomba hozatalért felelős személyek nevének az OGYÉI honlapján történő közzététele iránt;
e) meghatározza az időszakos felülvizsgálatot végző szervezetekkel szembeni követelményeket;
f) határozattal feljogosítja az időszakos felülvizsgálatok elvégzésére jogosult szervezeteket, és ellenőrzi ezek tevékenységét;
g) állást foglal a termék besorolása és osztályba sorolása alkalmával a gyártó és a kijelölt szervezet között felmerülő vitás kérdésekben;
h) gyártói vagy forgalmazói megkeresésre szakvéleményt ad az orvostechnikai eszközök besorolására vonatkozóan;
i) a gyártó kérelmére a jogszerű forgalomba hozatal igazolására ún. Free Sales Certificate-et ad ki;
j) elbírálja a megfelelőségértékelés alá nem vont orvostechnikai eszközök eseti használatának engedélyezése iránti kérelmeket;
k) kijelöli az orvostechnikai eszközök megfelelőségértékelését végző szervezeteket (a továbbiakban: kijelölt szervezetek), és lefolytatja az azok ellenőrzésével kapcsolatos eljárást, részt vesz az Európai Bizottság által szervezett közös kijelölési és újrakijelölési eljárásokban;
l) együttműködik a fővárosi- és megyei kormányhivatalokkal, a Gazdasági Versenyhivatallal, a Nemzeti Adó és Vámhivatallal, az Egészségügyi Tudományos Tanács Tudományos és Kutatásetikai Bizottságával, a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel, valamint más egészségügyi államigazgatási szervekkel;
m) részt vesz az orvostechnikai eszközökkel kapcsolatos jogszabályok koncepciójának kidolgozásában;
n) ellátja az európai szabványok honosításával kapcsolatosan az OGYÉI kompetenciájába tartozó feladatokat;
o) ellátja az emberi felhasználásra kerülő orvostechnikai eszközök klinikai vizsgálatának és beavatkozással nem járó vizsgálatoknak az engedélyezésével és nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat, e hatáskörében ellenőrzést végez;
p) az orvostechnikai eszközökkel összefüggő kérdésekben kapcsolatot tart az Európai Bizottsággal és a tagországok illetékes hatóságaival (kijelölt szervezetek ügyei, váratlan események jelentésének továbbítása, illetve fogadása, az európai uniós adatbankkal való kapcsolattartás), részt vesz az európai uniós munkacsoportok munkájában;
q) működteti a Központi Implantátumregisztert, és ellenőrzi az azzal kapcsolatos bejelentési kötelezettség teljesülését;
r) nyilvántartja a rendelésre készült (egyedi) gyógyászati segédeszközök gyártóit, végzi az ellenőrzésüket;
s)83 ellátja az elektronikus cigaretták, utántöltő flakonok és dohányzásimitáló elektronikus eszközök bejelentésével kapcsolatos, az OGYÉI részére jogszabályban meghatározott feladatokat, továbbá ezekkel összefüggésben kapcsolatot tart a hazai, európai uniós tagállami és nemzetközi társszervekkel.
3.6. Kábítószerügyi Főosztály
3.6.1. A Kábítószerügyi Főosztály feladatai:
a) elbírálja a kábítószerekkel, pszichotróp és új pszichoaktív anyagokkal gyógyászati és nem gyógyászati célú tevékenységet folytató gazdálkodó szervezetek és intézmények tevékenység végzése iránti kérelmét;
b) elbírálja az ipari mák eseti (éves) termesztetési engedély iránti kérelmeket – szükség esetén az ENSZ Kábítószer Ellenőrző Szerve (INCB) bevonásával;
c) elbírálja a kábítószerekkel és pszichotróp anyagokkal, valamint az új pszichoaktív anyagokkal végezhető tudományos (klinikai és nem-klinikai) kutatási kérelmeket;
d) engedélyezi a már leselejtezett, gyógyászati és nem gyógyászati felhasználású kábítószerek és pszichotróp anyagok, valamint új pszichoaktív anyagok megsemmisítését;
e) elbírálja a gyógyászati és nem gyógyászati felhasználású kábítószerek és pszichotróp anyagok, valamint új pszichoaktív anyagok kiviteli és behozatali engedélyezését;
f) a díszítő mák, kannabisz exportját, importját, transzferét végző, továbbá mákszalma-maradványokkal szennyezett mákmagot felvásárló, illetve annak tisztítását végző, valamint a szerződés alapján az ipari mákszalma és kannabisz tárolást és az ellenőrzött szerek szállítmányozását végző gazdálkodó szervezeteket nyilvántartásba veszi;
g) a gyártók és forgalmazók adatszolgáltatásai alapján az ország mennyiségi igényeit összesíti az egyes kábítószerek és pszichotróp anyagok tudományos és gyógyászati célú felhasználása tekintetében a tárgyévet követő évre nézve, a becsült mennyiségeket megküldi az INCB részére;
h) kapcsolatot tart a gyártókkal és forgalmazókkal a becslések nyomon követése érdekében, és a felmerülő módosítás, valamit az évente kétszer, hivatalból indított becslés felülvizsgálat adatait továbbítja az INCB felé;
i) az Egységes Kábítószer Egyezményben, valamint a pszichotróp anyagokról szóló Egyezményben foglaltaknak megfelelően a gyártók és forgalmazók adatszolgáltatása alapján összesített negyedéves és éves jelentéseket készít az INCB-nek a kábítószerek és pszichotróp anyagok gyártására, forgalmazására, exportjára, importjára vonatkozóan;
j) a gyógyászati felhasználással rendelkező kábítószerekkel és pszichotróp anyagokkal, valamint az új pszichoaktív anyagokkal végzett gyógyászati, kutatási és rendészeti célú tevékenységek ellenőrzésében közreműködik, szükség esetén helyszíni ellenőrzést végez önállóan vagy a társhatóságokkal;
k) kérelemre magyar és/vagy angol nyelvű állásfoglalást állít ki egy adott anyag jogszabályok által meghatározott ellenőrzött státuszára, kivitele vagy behozatala engedélykötelességére nézve;
l) hitelesíti az orvosi igazolásokat a külföldre utazó, ellenőrzött szerrel kezelés alatt álló betegek ellátása céljából;
m) együttműködik a hazai társhatóságokkal és intézményekkel (NAV, ORFK, Nemzeti Szakértői és Kutató Központ – NSZKK);
n) valamennyi kiadott engedély esetében a ténylegesen kiszállított, illetve behozott ellenőrzött anyag mennyiségeket adatbázisban regisztrálja, a kiadott export engedélyek vonatkozásában a külföldi hatóságok visszajelzéseit követi a ténylegesen kiszállított mennyiségekről; az esetleges eltérést tisztázza az ügyféllel és az illetékes hatósággal;
o) részt vesz az NSZKK koordinálásával megrendezett, Európai Unió tagállamaira kiterjedő nemzetközi, igazságügyi szakértői laboratóriumok bevonásával rendezett körvizsgálatok (ENFSI, ICE) szervezésében és lebonyolításában.
4. Gazdasági Főigazgatóság
4.1. Gazdálkodási Főosztály
4.1.1. A Gazdálkodási Főosztály a következő osztályokra tagozódik:
a) Pénzügyi Osztály;
b) Számviteli Osztály;
c) Bérszámfejtési Osztály.
4.1.2. A Gazdálkodási Főosztály feladatai:
a) ellátja a költségvetés tervezésével, teljesítésével kapcsolatos feladatokat;
b) kialakítja az OGYÉI számviteli rendjét, ellátja a könyvviteli feladatokat;
c) ellátja a pénzgazdálkodással, előirányzat-felhasználással és nyilvántartással, kötelezettségvállalás-nyilvántartással kapcsolatos feladatokat;
d) ellátja a zárlati munkálatokkal, leltárkészítéssel kapcsolatos feladatokat;
e) elkészíti a költségvetési beszámolókat, évközi jelentéseket, adatszolgáltatásokat;
f) az előirányzatokat módosítja, nyilvántartja;
g) ellátja a bérszámfejtéssel kapcsolatos feladatokat;
h) ellátja az adókkal és járulékokkal kapcsolatos nyilvántartási, elszámolási, bevallási feladatokat;
i) ellátja a TB kifizetőhelyi feladatokat;
j) vezeti a jogszabályok által és saját hatáskörben előírt analitikus nyilvántartásokat;
k) ellátja a pénzeszközök kezelésével kapcsolatos feladatokat;
l) kiállítja a kimenő számlákat;
m) kezeli, kifizeti a beérkező számlákat;
n)84 ellátja a kiküldetésekkel kapcsolatos feladatokat, vezeti az ezzel kapcsolatos nyilvántartásokat;
o) elkészíti a rendszeres és eseti, gazdasági és pénzügyi tartalmú adatszolgáltatásokat, és továbbítja a Minisztérium, a Magyar Államkincstár és egyéb érintett szervezetek felé;
p) kapcsolatot tart a Minisztériummal, egyéb külső szervezetekkel.
4.2. Beszerzési és Üzemeltetési Főosztály
4.2.1. A Beszerzési és Üzemeltetési Főosztály a következő osztályra tagozódik:
a)85 Műszaki és Üzemeltetési Osztály.
4.2.2. A Beszerzési és Üzemeltetési Főosztály feladatai:
a) ellátja az épületek és külső területek fenntartását és üzemeltetését (karbantartás, javítás, épülettakarítás, biztonság, őrzésvédelem, munkavédelem, tűzvédelem, érintésvédelem és villámvédelem, veszélyes hulladékok elszállíttatása, intézeten belüli költöztetés);
b) biztosítja az intézményben tartandó értekezletek, rendezvények szervezéséhez kapcsolódó technikai feltételeket;
c) üzemelteti az intézeti gépkocsikat;
d) közreműködik az üzemeltetési és műszaki feladatokhoz kapcsolódóan az éves költségvetési és beruházási terv készítésében;
e) közreműködik az éves tárgyieszköz- és készletleltár lebonyolításában;
f) ellátja a raktárral kapcsolatos feladatokat;
g) közreműködik a selejtezés és értékesítés lebonyolításában;
h) ellátja a szállítási feladatokat;
i) megszervezi a recepció, portaszolgálat és őrzésvédelem működését, biztosítja a személy- és teherforgalom rendjét;
j) felméri az OGYÉI működéséhez kapcsolódó beszerzési igényeket, a megrendeléseket, beszerzéseket lebonyolítja;
k) a beszerzési, közbeszerzési eljárásokat lebonyolítja;
l) közbeszerzési szakvéleményt nyújt a gazdasági és egyéb döntések, intézkedések előkészítéshez;
m) gondoskodik a szerződések előkészítésértől, szakmai jóváhagyásáról, közbeszerzési szempontú megfelelőségének igazolásáról;
n) kapcsolatot tart az OGYÉI szervezeti egységeivel a beszerzési, közbeszerzési eljárások tény- és tervezett adatainak nyilvántartása, összesítése érdekében, összeállítja az éves közbeszerzési tervet;
o) közbeszerzési ügyekben a Közbeszerzési Döntőbizottság előtti jogorvoslati eljárásokban az intézmény képviseletét biztosítja;
p) biztosítja az intézmény vagyonelemeinek felelős kezelését, hasznosítását;
q) végrehajtja a vagyonkezeléssel összefüggő feladatokat, kapcsolatot tart a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-vel;
r) összeállítja az éves beruházási és felújítási tervet.
4.3. Informatikai Főosztály
4.3.1. Az Informatikai Főosztály a következő osztályokra tagozódik:
a) Informatikai Infrastruktúra-üzemeltetési Osztály;
b) Alkalmazás-menedzsment és Fejlesztési Osztály.
Az OGYÉI informatikai biztonsági feladatait az Informatikai Főosztályon működő információbiztonsági felelős útján látja el.
4.3.2. Az Informatikai Főosztály feladatai:
a) működteti, fejleszti a belső információs és kommunikációs rendszert;
b) ellátja az informatikai fejlesztési projektekben az előkészítési, rendszerszervezői, fejlesztési, tesztelési, oktatási feladatokat;
c) a szakmai folyamatokat informatikai szempontból elemzi, javaslatot készít az alkalmazásfejlesztések megvalósítására;
d) az informatikai alkalmazásfejlesztésekhez és informatikai eszközökhöz kapcsolódó beszerzésekben szakmai támogatást nyújt, beleértve az igények előkészítését, priorizálását, a követelmények meghatározását;
e) az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér felé az adatszolgáltatást biztosítja;
f) működteti a HelpDesk rendszert, és a folyamatokat megszervezi;
g) biztosítja a HelpDesk szolgáltatás keretében a munkaállomások, asztali számítógépek, hordozható számítógépek, nyomtatók és egyéb felhasználó-oldali eszközök és rendszerek folyamatos és biztonságos üzemeltetését;
h) gondoskodik a felhasználó oldali informatikai és mobilkommunikációs eszközök üzembe helyezéséről, mozgatásáról, valamint az ezekre vonatkozó nyilvántartások, dokumentációk vezetéséről;
i) biztosítja a mobiltelefon-hálózat és telefonközpont működését;
j) ellátja a beléptetőrendszer informatikai üzemeltetését;
k) elkészíti és karbantartja az intézeti telefonkönyvet;
l) üzemelteti és fejleszti az informatikai rendszereket;
m) ellátja az informatikai rendszergazdai feladatokat, a kiszolgáló oldali IT infrastruktúra üzemeltetését;
n) gondoskodik a kiszolgáló oldali eszközök üzembe helyezéséről, mozgatásáról, valamint az ezekre vonatkozó nyilvántartások, dokumentációk vezetéséről;
o) HelpDesk és alkalmazástámogatást nyújt normál és szükség esetén ügyeleti munkarendben;
p) ellátja az IT alkalmazásgazdai feladatokat;
q) gondoskodik a hozzá tartozó, üzemeltetés keretében végrehajtható kismértékű informatikai továbbfejlesztésekről, azok teszteléséről, beállításának, hozzáférési, jogosultsági rendszerének felügyeletéről koordinálásáról;
r) elkészíti és gondozza az információbiztonsági, illetve információtechnológiai belső szabályozókat és nyilvántartásokat, ellenőrzi az információbiztonsági, illetve információtechnológiai belső szabályozók betartatását, ellenőrzéseket, auditokat végez;
s) ellátja az alkalmazás- és infrastruktúrafejlesztések során az információbiztonsági, illetve információtechnológiai biztonsági feladatokat;
t) ellátja a teljes szervezetet érintő (laterális) információbiztonsági feladatokat;
u) információbiztonsági képzéseket szervez.
4.4.86 Projektirányítási Főosztály
4.4.1–4.4.2.
4/A.87 Jogi és Személyügyi Főigazgatóság
4/A. 1. Jogi és Igazgatási Főosztály
4/A. 1.1. A Jogi és Igazgatási Főosztály a következő osztályokra tagozódik:
a) Általános Jogi Osztály;
b) Hatósági Jogi Osztály;
c) Igazgatási Iroda.
4/A. 1.2. A Jogi és Igazgatási Főosztály feladatai:
a) ellátja az OGYÉI jogi képviseletét – beleértve a feljelentések megtételét – a bíróságok és más hatóságok előtt, illetve az OGYÉI külső partnereivel történő egyeztetéseken, valamint a Közbeszerzési Döntőbizottság előtti jogorvoslati eljárásokban az OGYÉI képviseletében eljáró szervezeti egység támogatása során;
b) elkészíti, módosítja az OGYÉI szerződésmintáit, egyéb iratmintát, közreműködik a szerződések előkészítésében, a megküldött szerződéstervezetek véleményezésében és véglegesítésében;
c) jogi állásfoglalásokat készít az OGYÉI főigazgatója, a főigazgatóságok, igazgatóságok és főosztályok kérésére;
d) véleményezi, egyezteti, kiadja és eltérő rendelkezés hiányában nyilvántartja az érintett szakmai szervezeti egységek által kezdeményezett és előkészített belső szervezetszabályozó dokumentumokat;
e) munkajoggal kapcsolatos tanácsadást végez;
f) elkészíti a jogi területet érintő adatszolgáltatásokat;
g) ellátja az OGYÉI szervezetét és működését érintő általános jogi feladatokat;
h) jogi ügyekben kapcsolatot tart az egészségügyi ágazat szereplőivel (Minisztérium, hatóságok, szakmai szervezetek, egészségügyi szolgáltatók), részt vesz szakmai egyeztetéseken;
i) előkészíti, véleményezi a szakvélemény-tervezeteket;
j) közreműködik az OGYÉI feladatkörét érintő jogszabálytervezetek előkészítésében, koordinálja a közigazgatási egyeztetés során beérkező jogszabálytervezetek véleményezését;
k) együttműködik a tagállami társhatóságokkal jogi és eljárásjogi kérdésekben;
l) közreműködik a főigazgatói, főigazgató-helyettesi döntések előkészítésében, közreműködik a döntéshez szükséges információk gyűjtésében, elemzésében, meghatározott szakmai feladatok elvégzésében;
m) ellátja az iratkezeléshez és irattárazáshoz kapcsolódó szabályozási feladatokat, elkészíti az Iratkezelési szabályzatot és az éves irattári tervet, az irattári tervet évenként felülvizsgálja;
n) működteti, fejleszti és felügyeli az irattárazási és iratkezelési tevékenységet az OGYÉI-n belül;
o) ellenőrzi az Iratkezelési szabályzat betartását, gondoskodik a szabálytalanságok megszüntetéséről, szükség esetén a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló 1995. évi LXVI. törvényben foglaltak alapján javaslatot tesz az Iratkezelési szabályzat, illetve az irattári terv módosítására;
p) kezeli és őrzi a Központi Irattárnak átadott ügyiratokat, az irattári anyagokhoz történő hozzáférést biztosítja a vonatkozó jogszabályok figyelembevételével, gondoskodik az ügyiratok selejtezéséről és a selejtezett iratanyag biztonsági előírások szerinti megsemmisítéséről, valamint a Magyar Nemzeti Levéltár részére történő átadásáról;
q) a nem selejtezhető köziratok fennmaradása, az iratok védelme és a jogszabálynak megfelelő iratkezelési rend biztosítása érdekében együttműködik a Magyar Nemzeti Levéltárral és a Belügyminisztérium Iratkezelési és Adatvédelmi Főosztályával;
r) gondoskodik a postai küldemények (levelek, csomagok) átvételéről, érkeztetéséről és átadásáról;
s) ellátja az iratkezeléssel kapcsolatos ügyviteli feladatokat;
t) végzi a körbélyegzők központi nyilvántartásával, kiadásával, leltározásával, illetve a bélyegzők ellenőrzésével és selejtezésével kapcsolatos feladatokat;
u) nyilvántartja a kiadmányozási jog delegálását, illetve visszavonását;
v) őrzi a belső szervezetszabályozó dokumentumok egy eredeti példányát;
w) koordinálja az iratkezelési felelősök tevékenységét, biztosítja az iratkezelést ellátó munkatársak szakmai képzését, továbbképzését;
x) az adatvédelmi felelős útján ellátja az OGYÉI adatvédelemmel, közérdekű adatokkal kapcsolatos feladatait;
y) a védelmi referens útján ellátja a jogszabályban meghatározott védelmi feladatokat; ennek érdekében koordinálja az OGYÉI érintett szervezeti egységeinek védelmi feladatait;
z) az esélyegyenlőségi referens útján ellátja a jogszabályban meghatározott esélyegyenlőségi feladatokat.
4/A. 2. Humánerőforrás Főosztály
4/A. 2.1. A Humánerőforrás Főosztály a következő osztályokra tagozódik:
a) Humánerőforrás Osztály;
b) Képzési és Továbbképzési Osztály.
4/A. 2.2. A Humánerőforrás Főosztály feladatai körében
a) előkészíti az OGYÉI humánpolitikai tárgyú belső szabályzatait, humánpolitikai szempontból véleményezi az OGYÉI működését szabályozó dokumentumait;
b) végzi a munkaügyi tevékenység körébe tartozó nyilvántartási, adatszolgáltatási feladatokat, biztosítja a jogszerű adatkezelést;
c) teljesíti az Integrált Közszolgálati Statisztikai Információs Rendszer (KÖZSTAT), a Tartalékállomány Információs Portál (TARTINFO) elektronikus rendszerekhez kacsolódó adatszolgáltatási kötelezettségeit;
d) ellátja a rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény alapján a védett állománnyal összefüggésben keletkező feladatait, nyilvántartási kötelezettségét;
e) ellátja a nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló 1995. évi CXXV. törvény alapján a nemzetbiztonsági ellenőrzés lefolytatásához kapcsolódó feladatait;
f) ellátja az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvényben a vagyonnyilatkozatok őrzésével összefüggésben meghatározott feladatokat;
g) teljesíti a jogszabály alapján elrendelt humánerőforrás-adatszolgáltatásokat;
h) ellátja az OGYÉI humánerőforrás-gazdálkodását, és nyomon követi az OGYÉI létszám változásait, vezeti az állománytáblát;
i) ellátja a szervezeten belüli célfeladat-kitűzésekkel kapcsolatos nyilvántartási és adatszolgáltatási feladatokat;
j) ellátja a közérdekű önkéntes tevékenységgel kapcsolatos szerződések előkészítésével, nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat;
k) működteti az OGYÉI minősítési és teljesítményértékelési rendszerét, és végzi a teljesítményértékeléssel kapcsolatos humánpolitikai feladatokat;
l) ellátja a főigazgató kinevezési jogkörébe tartozó kormánytisztviselők és kormányzati ügykezelők kinevezési és egyéb munkáltatói jogkörébe tartozó, valamint a munkavállalók alkalmazásával, foglalkoztatásával kapcsolatos munkaügyi és személyügyi feladatokat;
m) ellátja az uniós projektfeladatokhoz kapcsolódó humánerőforrás-feladatokat;
n) szervezi és előkészíti az álláspályázatok megjelentetését, szakmai segítséget nyújt a toborzási, kiválasztási eljárásban;
o)88 kezeli a személyi anyagokat; nyilvántartja a munkaköri leírásokat, valamint a feladatkörök ellátásához szükséges végzettségi, szakképesítési és kompetencia-követelményeket;
p) ellátja a fegyelmi ügyekkel kapcsolatos feladatokat;
q) ellátja a tevékenységi körével összefüggő igazolások kiadását;
r) kiadja és nyilvántartja az utazási utalványokat;
s) szervezi a foglalkoztatáshoz kapcsolódó foglalkozás-egészségügyi, munkaalkalmassági vizsgálatokat;
t) koordinálja a cafetéria-juttatásokkal összefüggő nyilatkozattételt;
u) tervezi és szervezi a kormánytisztviselők képzését és továbbképzését és az OGYÉI belső képzéseit, valamint elkészíti az OGYÉI éves képzési tervét;
v) nyilvántartja a munkatársak éves szabadságolási tervét, működteti a jelenléti rendszert;
w) ellátja és koordinálja a foglalkoztatottakat érintő szociális és jóléti ügyeket, kegyeleti feladatokat, kezeli az albérleti támogatásokat, működteti a szociális bizottságot;
x) ellátja az OGYÉI-hez szakmai gyakorlatra jelentkezőkkel, résztvevőkkel kapcsolatos humánpolitikai feladatokat, koordinálja az ösztöndíjas foglalkoztatást;
y) szakmai támogatást nyújt az intézményi humánerőforrás-stratégia kidolgozásában, a szervezet- és személyzetfejlesztésben, az ösztönzésmenedzsment, kompetenciamenedzsment fejlesztésében;
z) ellátja az új munkatárs munkahelyre való beilleszkedését elősegítő feladatokat; közreműködik az intézményi karrierprogram kialakításában, működtetésében.
5. Törzskari szervezeti egységek
5.1.89 Kommunikációs és Koordinációs Főosztály
5.1.1. A Kommunikációs és Koordinációs Főosztály az alábbi osztályokra tagozódik:
a) Vezetői Információs Osztály;
b) NETA Programiroda;
c) Főigazgatói Titkárság.
5.1.2. A Kommunikációs és Koordinációs Főosztály titkársági feladatai:
a) közreműködik a főigazgató általános és szakmai irányító, illetve vezetési feladatainak végrehajtásában;
b) a főigazgató hatáskörbe tartozó ügyeket véleményezésre, döntésre előkészíti, az ügyintézést nyomon követi;
c) kapcsolatot tart az OGYÉI szervezeti egységeivel, a feladatok hatékony végrehajtása érdekében intézkedéseket kér az OGYÉI szervezeti egységeinek vezetőitől;
d) kezeli a főigazgatóhoz felterjesztett dokumentumokat, gondoskodik azok összehangolt véleményezéséről;
e) ellátja a titkársági adminisztratív feladatokat;
f) kapcsolatot tart a Minisztériummal, más Minisztériumokkal, háttérintézményekkel, társhatóságokkal, egyetemekkel, szakmai szervezetekkel;
g) közreműködik a főigazgatói értekezletek, Vezetői Értekezlet, rendezvények szervezésében, a tárgyalások anyagainak előkészítésében, a technikai feltételek biztosításában;
h) ellátja a főigazgató kimenő és beérkező írott és elektronikus küldeményeinek átadás-átvételét, kezelését, iktatását, kezeli a főigazgatói dokumentumtárat;
i) a főigazgató által meghatározott határidőket, a főigazgatói tárgyalásokat nyilvántartja, a látogatókat fogadja.
5.1.3. A Kommunikációs és Koordinációs Főosztály kommunikációs feladatai:
a) ellátja a külső és belső kommunikációs feladatokat, ezen belül kiemelten az OGYÉI honlap és Intranet működtetését, frissítését, megszervezi a sajtómegkeresésekre történő válaszadást;
b) a szakmai válaszokat főigazgatói engedélyezésre előkészíti, sajtófigyelést végez, gondoskodik az OGYÉI vezetői közszerepléseinek média-nyilvánossága szervezéséről;
c) közreműködik az OGYÉI külső és belső kommunikációját szolgáló információs eszközök és felületek kidolgozásában;
d) kapcsolatot tart a médiapartnerekkel és kiemelten a Minisztérium kommunikációs munkatársaival;
e) részt vesz az OGYÉI vizuális arculatának kialakításában és gyakorlati alkalmaztatásában;
f) ellátja az OGYÉI lapjának, a „Gyógyszereink”-nek a szerkesztését, nyomdai előkészítését;
g) működteti az OGYÉI információs szolgálatát;
h) működteti az OGYÉI szakkönyvtárát;
i) közreműködik az OGYÉI által szervezett külső képzések, konferenciák, külső kommunikációjában, szervezésében;
j) koordinálja a nemzetközi kapcsolatokat, ennek keretében összegyűjti a főigazgató által szakmai szervezetekbe delegált munkatársak szakmai jelentéseit, gondoskodik a tevékenységük során keletkezett információk megosztásáról, az OGYÉI kommunikációs stratégiájának függvényében;
k) koordinálja az OGYÉI működésére közvetlen és közvetett ráhatással bíró döntéshozókkal és véleményformálókkal való kapcsolattartást.
5.1.4. A Kommunikációs és Koordinációs Főosztály vezetői információs feladatai:
a) a Gazdálkodási Főosztály, a Humánpolitikai Főosztály, valamint szükség szerint az egyéb szervezeti egységek közreműködésével kialakítja, működteti és fejleszti az OGYÉI belső riporting rendszerét;
b) tevékenysége kiterjed az OGYÉI minden olyan folyamatára és területére, aminek költség- és/vagy bevételvonzata van;
c) koordinálja az OGYÉI által a tevékenységére vonatkozóan teljesítendő OSAP adatszolgáltatásokat;
d) a tervezés folyamán szakmai támogatást nyújt a szervezeti egységek számára;
e) végzi a szervezeti egységek működési és teljesítmény mutatóinak elemzését, az előzetes tervektől való eltérés vizsgálatát;
f) a Gazdálkodási Főosztállyal együttműködve kidolgozza a felhasználói keretgazdálkodás rendszerét;
g) előkészíti az OGYÉI éves intézményi munkatervét;
h) az időszaki zárlati feladatoknál támogatja a Gazdálkodási Főosztály munkáját.
5.1.5. A Kommunikációs és Koordinációs Főosztály népegészségügyi programokkal kapcsolatos feladatai keretében ellátja a népegészségügyi programok szervezésével, lebonyolításával kapcsolatos feladatokat, ennek keretében előkészíti a népegészségügyi programok tervezetét, a Minisztérium Egészségügyért Felelős Államtitkársággal együttműködésben koordinálja a népegészségügyi termékadóról szóló 2011. évi CIII. törvény szerinti befizetésekkel kapcsolatos bevételek hatékony és szakszerű felhasználását, szakmai szempontból felügyeli a népegészségügyi programok megvalósítását, folyamatos kapcsolatot tart a népegészségügyi termékadó befizetőkkel, a Minisztériummal, valamint az állami adóhatósággal.
5.2.90 Laboratóriumi Főosztály
5.2.1. A Laboratóriumi Főosztály az alábbi osztályokra tagozódik:
a) Gyógyszerkémiai és Technológiai Laboratórium;
b) Élelmiszerkémiai és Analitikai Laboratórium.
5.2.2. A Laboratóriumi Főosztály feladatai:
a) végzi a táplálkozással összefüggő biokémiai markerek laboratóriumi meghatározását;
b) részt vesz a táplálkozással összefüggésbe hozható nem fertőző megbetegedések csökkentése érdekében hozott táplálkozás-egészségügyi és közegészségügyi döntések megalapozásához szükséges felmérésekben, laboratóriumi vizsgálatok és ahhoz kapcsolódó szakértői tevékenység biztosításával;
c) folyamatosan monitorozza a táplálkozás-egészségügyben jelenlevő kockázati tényezőket;
d) végzi az élelmiszerek, étrend-kiegészítők, közétkeztetésben felszolgált ételek és kozmetikai termékek laboratóriumi vizsgálatát;
e) humán megfigyeléseket és laboratóriumi vizsgálatokat végez biológiai mintákból a táplálkozással összefüggő változások, illetve megbetegedések felderítése érdekében;
f) nutrigenomikai kutató laboratóriumot működtet a táplálkozás és a gének közötti kapcsolatok, összefüggések vizsgálata céljából;
g) laboratóriumi vizsgálatokat végez az alaptevékenységhez kapcsoló feladatok ellátása érdekében, valamint külső felkérésre, az akkreditált laboratórium működtetése, a laboratórium jártasságának és hitelességének igazolása céljából rendszeresen részt vesz hazai és nemzetközi körvizsgálatokban;
h) a következő termékekben előforduló hatóanyagok vizsgáló módszereit fejleszti, összefoglalja, kiadja: normál élelmiszerkomponensek, továbbá étrend-kiegészítők, anyatej-helyettesítő és anyatej kiegészítő tápszerek, speciális gyógyászati célra szánt tápszerek/élelmiszerek, csecsemők és kisgyermekek számára készült feldolgozott gabonaalapú élelmiszerek és bébiételek, a testtömeg szabályozás céljára szolgáló, teljes napi étrendet helyettesítő élelmiszerek, új élelmiszerek és kozmetikai termékek;
i) engedélyezés előtti vizsgálatok tekintetében az engedélyezési dokumentációban szereplő vizsgáló módszereket kipróbálja, ellenőrzi;
j) engedélyezés utáni vizsgálatok tekintetében végzi a minőségi kifogásokkal kapcsolatos vizsgálatokat, nem megfelelő minőségből következő mellékhatás-bejelentésekkel kapcsolatos vizsgálatokat és a piacellenőrző vizsgálatokat;
k) kivizsgálja a gyógyszeranyagok minőségi kifogásait;
l) végzi a gyógyszeranyagok magisztrális készítmények étrend-kiegészítők piacellenőrző vizsgálatait;
m) körvizsgálatokat, jártassági vizsgálatokat (EDQM, KNMP, WHO) végez;
n) elvégzi a Gyógyszerkönyv szerkesztésével kapcsolatos vizsgálatokat;
o) elvégzi a FoNo receptkönyv szerkesztésével kapcsolatos vizsgálatokat.
5.3.91
5.4.92 Projektirányítási Főosztály
5.4.1. A Projektirányítási Főosztály a következő osztályokra tagozódik:
a) Tervezési, Stratégiai és Módszertani Osztály;
b) Operatív Projektmegvalósító Osztály.
5.4.2. A Projektirányítási Főosztály feladatai:
a) ellátja a hazai, európai uniós és nemzetközi támogatási forrásokból finanszírozott projektekhez (a továbbiakban: projektek) kapcsolódó projektmenedzsmentet, projektkoordinációt és projektfelügyeletet;
b) végzi az OGYÉI stratégiai céljaihoz és feladataihoz illeszkedő pályázati lehetőségek figyelését;
c) irányítja, koordinálja az induló projektek/projektötletek stratégiai tervezését, előkészítését a tervezési munkacsoportok működtetésével;
d) kidolgozza, folyamatosan karbantartja, frissíti a projektekhez szükséges sablonokat;
e) végzi a projektek módszertani támogatását;
f) kidolgozza és karbantartja a projektek ellenőrzéséhez szükséges jelentéstételi és nyomonkövetési rendszert;
g) nyomon követi a jogszabályi környezet változását, erről tájékoztatást készít a projektvezetők és felettes vezetők felé;
h) közreműködik az OGYÉI külső és belső honlapjának frissítésében a projekteket illetően;
i) nyomon követi és gondoskodik a fenntartási kötelezettségek teljesítéséről;
j) előkészíti, véleményezi és jóváhagyja a projektekben felmerülő kötelezettségvállalásokat;
k) gondoskodik a szállítói számlák határidőre történő kiegyenlítésének ellenőrzéséről, a fizetési határidők betartásáról;
l) biztosítja a projektek szakmai és pénzügyi monitoringját, a projektek likviditását;
m) nyilvántartást vezet az OGYÉI projektportfóliójáról;
n) végzi a megvalósítás alatt lévő projektek koordinációját, gondoskodik szükség szerint projektmenedzsment és pénzügyi vezetői kapacitás biztosításáról;
o) nyomon követi a projektek megvalósulását, ellenőrzi az eljárásrendi szabályok betartását, szükség szerint beavatkozik;
p) működteti a támogatott projektek projektmenedzsmentjéhez szükséges irányító, illetve egyeztető testületeket;
q) tájékoztatja a döntéshozókat a projektek aktuális státuszáról, a kezelendő problémákról és megoldási javaslatokról;
r) irányítja, ellenőrzi a projekteket vezető projektmenedzsereket és pénzügyi vezetőket;
s) gondoskodik a projektmenedzsment belső képzéséről, továbbképzéséről;
t) biztosítja a folyamatban lévő projektek közötti koordinációt, kommunikációt;
u) kapcsolatot tart a pályázatok kapcsán érintett társszervezetekkel, intézményekkel, főosztályokkal.
5.5.93
5.5.1–5.5.2.
5.6. Minőségirányítási vezető
5.6.1. A minőségirányítási vezető törzskari szakmai felelős.
5.6.2. A függetlenség és befolyásmentesség elvének érvényesülése érdekében a minőségirányítási vezető a főigazgató közvetlen alárendeltségében közreműködik a minőségirányítási rendszer, bevezetésében, működtetésében és folyamatos fejlesztésében.
5.6.3. A minőségirányítási vezető feladatai:
a) közreműködik az intézményi stratégia, valamint ez alapján a különböző szakmai, illetve funkcionális stratégiák kidolgozásában és ezek összehangolásában, a teljesítmény- és minőségmutatók meghatározásában;
b) közreműködik az OGYÉI belső szervezetszabályozó és operatív működést irányító dokumentációs rendszerének kialakításában, fenntartásában és működésének értékelésében;
c) közreműködik az OGYÉI szervezeti szintű – központi – és a szervezeti egységeknél működő helyi minőségirányítási rendszerek működésének összehangolásában;
d) közreműködik a szervezeti egységek minőség- és működésfejlesztési tevékenységében a minőségtervezési, kockázatmenedzsment, minőségszabályozási, minőségértékelési, visszacsatolási és fejlesztési tevékenységeinél;
e) közreműködik az OGYÉI, valamint a szervezeti egységeknél működő minőségirányítási rendszerek külső auditokra illetve egyéb minőségértékelésekre történő felkészítésében;
f) közreműködik az OGYÉI minőség- és működésfejlesztési szervezetének, munkacsoportjainak létrehozásában, működtetésében;
g) közreműködik az OGYÉI minőségügyi képzéseinek megszervezésében;
h) közreműködik az OGYÉI minőség- és működésfejlesztési programjának, stratégiájának monitorozásában, az eredményességi és teljesítménymutató rendszer megfelelőségének értékelésében.
5.7. Belső ellenőr
5.7.1. A belső ellenőr törzskari szakmai felelős, feladatait a főigazgató közvetlen alárendeltségében végzi. A belső ellenőrt a miniszter egyetértésével a főigazgató nevezi ki, menti fel, helyezi át.
5.7.2. A belső ellenőr tevékenysége ellátása során nem utasítható, az OGYÉI operatív működésével kapcsolatos feladatokkal nem bízható meg.
5.7.3. A belső ellenőr a feladatait a hatályos jogszabályokban foglalt rendelkezések, továbbá a nemzetközi és a hazai standardok vonatkozó iránymutatásai szerint látja el.
5.7.4. A belső ellenőr működését az ügyrend, a belső ellenőrzési tevékenység eljárási szabályait a Belső Ellenőrzési Kézikönyv részletezi;
5.7.5. A belső ellenőr feladatai:
a) elkészíti és karbantartja a Belső Ellenőrzési Kézikönyvet;
b) összeállítja a kockázatelemzéssel alátámasztott stratégiai és éves ellenőrzési terveket, a főigazgató jóváhagyása után azokat végrehajtja, valamint azok megvalósítását nyomon követi;
c) megszervezi a belső ellenőrzési tevékenységet, végrehajtja az ellenőrzéseket, az ellenőrzés lezárását követően megküldi az ellenőrzési jelentést a főigazgató számára;
d) összeállítja az éves ellenőrzési jelentést;
e) gondoskodik arról, hogy a belső ellenőrzési tevékenység során érvényesüljenek az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatók;
f) elemzi, vizsgálja és értékeli a belső kontrollrendszerek kiépítésének, működésének jogszabályoknak és szabályzatoknak való megfelelését, valamint az intézmény működésének gazdaságosságát, hatékonyságát és eredményességét;
g) elemzi, vizsgálja a rendelkezésre álló erőforrásokkal való gazdálkodást, a vagyon megóvását és gyarapítását, valamint az elszámolások megfelelőségét, a beszámolók valódiságát;
h) megállapításokat, javaslatokat tesz és következtetéseket von le a vizsgált folyamatokkal kapcsolatban a kockázati tényezők, hiányosságok megszüntetése, kiküszöbölése vagy csökkentése, a szabálytalanságok megelőzése, illetve feltárása, a működés eredményességének növelése és a belső kontrollrendszerek javítása, továbbfejlesztése érdekében;
i) nyilvántartja és nyomon követi a belső ellenőrzési jelentések alapján megtett intézkedéseket;
j) tanácsadó tevékenységet lát el, melynek keretében javaslatokat fogalmaz meg az OGYÉI működése eredményességének növelése és a belső kontrollrendszerek javítása, továbbfejlesztése érdekében, az OGYÉI belső szabályzatainak tartalmát, szerkezetét illetően;
k) tájékoztatja a főigazgatót az éves ellenőrzési terv megvalósításáról és az attól való eltérésekről;
l) nyomon követi az intézkedési tervek végrehajtását az ellenőrzött szervezeti egység vezetőjének írásbeli tájékoztatása alapján;
m) a külső ellenőrzések adatairól, különösen a vállalt intézkedésekről és azok végrehajtásáról a belső ellenőr összesített nyilvántartást vezet.
2. függelék94
3. függelék
1. A Vnyt. alapján az OGYÉI-ben vagyonnyilatkozat-tételre köteles az a kormánytisztviselő, aki munkakörében eljárva – önállóan vagy testület tagjaként – javaslattételre, döntésre vagy ellenőrzésre jogosult:
a) közigazgatási hatósági ügyben (5 évente);
b) közbeszerzési eljárás során (1 évente);
c) feladatai ellátása során költségvetési vagy egyéb pénzeszközök felett (2 évente);
d) egyedi állami támogatásról való döntésre irányuló eljárás lefolytatása során (2 évente);
e) állami támogatások felhasználásának vizsgálata vagy a felhasználással való elszámoltatás során (2 évente).
2. Az 1. pontban foglaltaktól függetlenül vagyonnyilatkozat-tételre köteles:
a) a közigazgatási államtitkár, helyettes államtitkár besorolásban lévő vezető (1 évente);
b) a vezetői munkakört betöltő kormánytisztviselő (5 évente);
c) az, aki jogszabály alapján nemzetbiztonsági ellenőrzés alá eső kormánytisztviselői munkakört tölt be (5 évente).
3. Ha a kormánytisztviselő több jogcímen is vagyonnyilatkozat-tételre kötelezett, akkor vagyonnyilatkozatot ismételten a rövidebb időtartam elteltével köteles tenni.
4. Vagyonnyilatkozat tételre jogosult az a közszolgálatban nem álló személy, aki az OGYÉI feladatellátásának keretében – önállóan vagy testület tagjaként – javaslattételre, döntésre, illetve ellenőrzésre jogosult
a) közbeszerzési eljárásban (1 évente);
b) feladatai ellátása során költségvetési vagy egyéb pénzeszközök felett (2 évente);
c) egyedi állami támogatásról való döntésre irányuló eljárás lefolytatása során (2 évente);
d) állami támogatások felhasználásának vizsgálata, valamint a felhasználással való elszámoltatás során (2 évente).
5. A vagyonnyilatkozat-tétel részletes szabályait a Közszolgálati Szabályzat rögzíti.
4. függelék
1. Közszolgálati szabályzat
2. Gazdálkodási szabályzat
3. Kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, teljesítésigazolás, érvényesítés és utalványozás rendje
4. Beszerzési és közbeszerzési szabályzat
5. Kiadmányozási szabályzat
6. Kiküldetési szabályzat
7. Anyag és eszközgazdálkodási szabályzat
8. Helyiségek és berendezések használatának szabályzata
9. Reprezentációs kiadások szabályzata
10. Gépjármű üzemeltetési szabályzat
11. Vezetékes és mobilkommunikációs eszközök használati szabályzata
12. Számviteli Politika
13. Eszközök és források leltárkészítési és leltározási szabályzata
14. Eszközök és a források értékelési szabályzata
15. Önköltség-számítási szabályzat
16. Pénz- és értékkezelési szabályzat
17. Központi számlarend
18. Bizonylati rend
19. Iratkezelési szabályzat
20. Belső Ellenőrzési Kézikönyv
21. Kockázatkezelési szabályzat
22.95 Ellenőrzési nyomvonal
23. Informatikai üzemeltetési szabályzat
24. Informatikai biztonsági szabályzat
25. Kommunikációs szabályzat
26. Adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat
27. A közérdekű adatok nyilvánosságának és a kötelezően közzéteendő adatok nyilvánosságának rendje
5. függelék96
1. prof. dr. Poór Gyula (elnök)
2. dr. Urbán László (tag)
3. dr. Méhes László (tag)
4. dr. Maurer Szemere (tag)
5. dr. Révész János (tag)
Az utasítást a 3/2023. (II. 28.) BM utasítás 2. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2023. április 1. napjával.
A 2. § (2) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 1. melléklet I./1.3. pontja a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet I./1.4. pont b) alpontja a 14/2020. (VII. 24.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított, a 4/2022. (IV. 29.) EMMI utasítás 1. § a) pontja szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet I./1.10. pontja a 4/2022. (IV. 29.) EMMI utasítás 1. § b) pontja szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet I./1.11. pontja a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet I./1.11. pont c) alpontja a 14/2020. (VII. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet I./1.11. pont d) alpontja a 38/2019. (XI. 25.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet I./2.1. pont e) alpontját a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-a iktatta be.
Az 1. melléklet I./2.1. pont f) alpontját a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-a iktatta be.
Az 1. melléklet I./2.2. pont a) pont ac) alpontja a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet I./2.2. pont v) alpontja a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet I./2.2. pont w) alpontja a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet I./2.2. pont x) alpontja a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet I./2.2. pont y) alpontja a 14/2020. (VII. 24.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet I./2.2. pont z) alpontját a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-a iktatta be.
Az 1. melléklet I./2.2. pont zs) alpontját a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-a iktatta be.
Az 1. melléklet I./2.4. pontja a 14/2020. (VII. 24.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet II./2.2. pont c) alpontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet III./1.2. pont l) alpontja a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet III./1.2. pont r) alpontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet III./1.2. pont s) alpontját a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-a iktatta be, hatályon kívül helyezte a 14/2020. (VII. 24.) EMMI utasítás 1. §-a.
Az 1. melléklet III./1.3. pontja a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet III./1.3. pont h) alpontját a 14/2020. (VII. 24.) EMMI utasítás 1. §-a hatályon kívül helyezte.
Az 1. melléklet III./1.3. pont j) alpontját a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a hatályon kívül helyezte.
Az 1. melléklet III. fejezet III./1/A. alcímét a 20/2018. (IX. 28.) EMMI utasítás 1. §-a iktatta be.
Az 1. melléklet III./2.2. pontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet III./2.3. pont o) alpontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet III./2.3. pont s) alpontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet III./3. alcíme (III./3.1–3.2. pont) a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet III./4.1. pont m) alpontját a 14/2020. (VII. 24.) EMMI utasítás 1. §-a iktatta be.
Az 1. melléklet III./4.2. pontja a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet III./5. alcíme (III./5.1–5.2. pont) a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet III./6.4. pont d) alpontját a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-a hatályon kívül helyezte.
Az 1. melléklet III./6/A. alcímét (III./6/A.1–A.2. pont) a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-a iktatta be.
Az 1. melléklet III./7. alcím címe a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet III./7.1. pontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet III./7.2. pont d) alpontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet III./7.2. pont e) alpontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet III./8.1.3. pont g) alpontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet III./9. alcímét (III.9.1–9.3. pont) a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a hatályon kívül helyezte.
Az 1. melléklet III./10.3. pont e) alpontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet III./10.3. pont g) alpontját a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a iktatta be.
Az 1. melléklet III./11. pontját a 17/2021. (XII. 10.) EMMI utasítás 1. §-a iktatta be.
Az 1. melléklet IV./1.1. pontja a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet IV./1.2. pontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet IV./1.3. pontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet IV./1.4. pontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet IV./1.7. pont nyitó szövegrésze a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet IV./6.5. pontját a 22/2019. (VI. 20.) EMMI utasítás 1. §-a hatályon kívül helyezte.
Az 1. melléklet IV./9.2. pontja a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet IV./10.2. pont a) alpontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet IV./10.2. pont c) alpontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet IV./11.2. pontja a 17/2021. (XII. 10.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet IV./11.3. pontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet IV./11.5. pontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet IV./11.6. pontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet IV./11.9. pontja a 22/2019. (VI. 20.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapítot, a 17/2021. (XII. 10.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet IV./13.2. pontja a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. függelék 1. alcímének címe a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. függelék 1.1.1. pont b) alpontja a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. függelék 1.2.1. pont d) alpontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. függelék 1.3.1. pont d) alpontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. függelék 1.3.1. pont e) alpontját a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a hatályon kívül helyezte.
Az 1. függelék 1.3.1. pont g) alpontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. függelék 1.3.1. pont h) alpontját a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a hatályon kívül helyezte.
Az 1. függelék 1.3.1. pont i) alpontját a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-a iktatta be.
Az 1. függelék 1.3.1. pont j) alpontját a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-a iktatta be.
Az 1. függelék 1.3.1. pont k) alpontját a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a iktatta be.
Az 1. függelék 1.3.1. pont l) alpontját a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a iktatta be.
Az 1. függelék 1.4. alcímének címe a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. függelék 1.4.1. pontja a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. függelék 1.4.2. pont nyitó szövegrésze a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. függelék 1.4.2. pont n) alpontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. függelék 1.5.1. pont g) alpontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. függelék 1.6. alcímét (1.6.1–1.6.2. pont) a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-a iktatta be.
Az 1. függelék 2. címe a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. függelék 3. címe a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet 1. függelék 3.1.1. pontját a 14/2020. (VII. 24.) EMMI utasítás 1. §-a hatályon kívül helyezte.
Az 1. melléklet 1. függelék 3.1.2. pont f) alpontját a 14/2020. (VII. 24.) EMMI utasítás 1. §-a hatályon kívül helyezte.
Az 1. függelék 3.3.2. pont l) alpontját a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a iktatta be.
Az 1. melléklet 1. függelék 3.4.1. pontját a 17/2021. (XII. 10.) EMMI utasítás 1. §-a hatályon kívül helyezte.
Az 1. melléklet 1. függelék 3.5.1. pont s) alpontját a 14/2020. (VII. 24.) EMMI utasítás 1. §-a iktatta be.
Az 1. függelék 4.1.2. pont n) alpontja a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. függelék 4.2.1. pont a) alpontja a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. függelék 4.4. alcímét (4.4.1–4.4.2. pont) a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-a hatályon kívül helyezte.
Az 1. függelék 4/A. címét (4/A.1–A.2. alcím) a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-a iktatta be.
Az 1. függelék 4/A.2.2. pont o) alpontja a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. függelék 5.1. alcíme a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. függelék 5.2. alcíme a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet 1. függelék 5.3. alcímét a 14/2020. (VII. 24.) EMMI utasítás 1. §-a hatályon kívül helyezte.
Az 1. függelék 5.4. alcíme a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. függelék 5.5. alcímét (5.5.1–5.5.2. pont) a 4/2020. (I. 24.) EMMI utasítás 1. §-a hatályon kívül helyezte.
Az 1. melléklet 2. függeléke a 14/2020. (VII. 24.) EMMI utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
A 4. függelék 22. pontja a 41/2017. (VIII. 31.) EMMI utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
Az 5. függeléket a 20/2018. (IX. 28.) EMMI utasítás 1. §-a iktatta be.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás