8/2016. (III. 8.) BM rendelet
az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól szóló 32/2014. (V. 19.) KIM rendelet módosításáról1
2016.04.01.
„1. § (1) A hazai anyakönyvezést végző hatóság – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – Budapest Főváros Kormányhivatala [az (1) és (2) bekezdésben meghatározott szerv a továbbiakban együtt: hazai anyakönyvezést végző hatóság]. (2) A magyar állampolgárságról szóló 1993. évi LV. törvény (a továbbiakban: Ápt.) 4. § (3) és (3a) bekezdése, valamint 5. §-a alapján magyar állampolgárságot szerzett személyek esetében, ha az anyakönyvi esemény hazai anyakönyvezésére a honosítási és visszahonosítási eljárást lefolytató állampolgársági ügyekben eljáró szerv által megküldött iratok alapján kerül sor, a hazai anyakönyvezést végző hatóság a magyarországi eskü vagy fogadalomtétel helye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatal.”
„(1) A hazai anyakönyvezésre irányuló – a hazai anyakönyvezést végző hatóság által rendszeresített – kérelmet
a) az anyakönyvvezető az EAK rendszerben haladéktalanul rögzíti és a kérelem benyújtásától számított öt napon belül,
c) az állampolgársági ügyekben eljáró szerv az állampolgárság igazolását vagy az állampolgárság megszerzését igazoló bizonyítvány kiállítását követő öt napon belül, honosítottak, visszahonosítottak esetében pedig az eskü- vagy fogadalomtételről szóló jegyzőkönyv beérkezését követő 30 napon belül
küldi meg a hazai anyakönyvezést végző hatóságnak, amely a kérelmet – az a) és b) pontban meghatározott kivételekkel – rögzíti az EAK rendszerben.”
„(5) Ha a hivatásos konzuli szolgálatnál az EAK rendszer használatához szükséges infrastruktúra átmenetileg nem áll rendelkezésre, a hivatásos konzuli tisztviselő a hazai anyakönyvezésre irányuló kérelmeket és azok mellékleteit diplomáciai postával továbbítja a hazai anyakönyvezést végző hatóságnak.”
„45/B. § (1) A hazai anyakönyvezési tevékenység tekintetében a nyilvántartó anyakönyvvezető Budapest Főváros Kormányhivatala. (2) A hivatásos konzuli tisztviselő által az EAK-ban rögzített hazai anyakönyvezésre irányuló kérelmeket és az eredeti anyakönyvi okiratokat a külképviselet kétévente egy alkalommal diplomáciai futárpostával küldi meg a hazai anyakönyvezést végző hatóságnak.”
„45/C. § Az 1. § (2) bekezdése alapján hazai anyakönyvezést végző megyei kormányhivatal a hazai anyakönyvezés megtörténtét követő 90 napon belül a hazai anyakönyvezés alapiratait megküldi Budapest Főváros Kormányhivatalának.”
„(6) Az anyakönyvvezető igénylőlapját a munkáltatói jogkör gyakorlója haladéktalanul továbbítja a fővárosi és megyei kormányhivatalhoz. Az anyakönyvvezető és a fővárosi és megyei kormányhivatal bejegyzésre jogosult kormánytisztviselője igénylőlapját a kormánymegbízott továbbítja a központi nyilvántartó szervhez. A hazai anyakönyvezést végző hatóság, a központi anyakönyvi szerv erre feljogosított kormánytisztviselője, a központi nyilvántartó szerv erre feljogosított kormánytisztviselője és a közvetlen hozzáférésre jogosult személy igénylőlapját a szerv vezetője, a hivatásos konzuli tisztviselő, illetve az annak munkájában közreműködő, a külpolitikáért felelős miniszter által felhatalmazott, diplomáciai vagy hivatásos konzuli képviseleten igazgatási munkakörben konzuli feladatot ellátó személy, továbbá a külpolitikáért felelős miniszter által vezetett minisztérium konzuli ügyekben feladatkörrel rendelkező kormánytisztviselőjének igénylőlapját a külpolitikáért felelős miniszter továbbítja a központi nyilvántartó szervhez.”
8. § Ez a rendelet 2016. április 1-jén lép hatályba.