1/2017. (II. 28.) BM rendelet
1/2017. (II. 28.) BM rendelet
a fejezeti és központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről1
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 13. alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 90. § 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben – a következőket rendelem el:
1. § A központi költségvetésről szóló törvénynek a Belügyminisztérium fejezetében eredeti előirányzatként megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok, a költségvetési évet megelőző évek központi költségvetéséről szóló törvényeiben Belügyminisztérium fejezetet irányító szerv vezetője által vezetett minisztérium és annak jogelődjei költségvetési fejezetében megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok költségvetési maradványai, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) alapján a költségvetési év során megállapított új fejezeti kezelésű előirányzatok – az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdése szerinti – felhasználási szabályait az 1. melléklet, a központi kezelésű előirányzatok felhasználási szabályait a 2. melléklet tartalmazza.
2. § (1) Az 1. melléklet 34. sora alapján az Európai Bizottság SA.34770 (2012/N-2). számú határozata hatálya alá tartozó kulturális célú támogatás (a továbbiakban: kulturális célú támogatás) nyújtható.
(2) Kulturális célú támogatás az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 27. §-ában meghatározottak szerint nyújtható.
(3) Kulturális célú támogatás esetén támogatási döntést 2018. szeptember 1-ig lehet hozni.
3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
4. § Ez a rendelet az Európai Bizottság SA.34770 (2012/N-2). számú határozata hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.
5. §2
1. melléklet az 1/2017. (II. 28.) BM rendelethez3
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
K |
L |
M |
N |
O |
|||||||
1 |
Áht. |
Cím- |
Alcím- |
Jog- |
Jogcím név |
Előirányzat célja |
Kifizetésben |
Támogatás biztosításának |
Támo- |
Rendelkezésre bocsátás módja |
Visszafizetés határideje |
Biztosíték |
Kezelő |
Lebonyolító szerv |
Európai uniós |
|||||||
2 |
|
Fejezeti kezelésű előirányzatok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
3 |
|
|
Ágazati célfeladatok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
4 |
237778 |
|
|
Energia- |
Az előirányzat a belügyminiszter (a továbbiakban: miniszter) irányítása alá tartozó költségvetési szervek energia-racionalizálási rendszerének támogatására, valamint európai uniós forrásból megvalósuló épületenergetikai fejlesztéseinek előkészítéséhez szükséges kiadások finanszírozására szolgál. |
a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek |
Az előirányzatból pályázat útján költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
Egy összegben |
A támogatási szerződés hatálybalépésétől számított legfeljebb hat év. |
- |
- |
- |
- |
||||||||
5 |
229825 |
|
|
Közrendvédelmi bírság |
Az előirányzaton a - központi költségvetést megillető - közrendvédelmi bírság címen befolyt bevételnek a Magyar Államkincstár felé történő továbbutalása történik. |
Magyar |
- |
- |
Egy összegben, illetve |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
6 |
284756 |
|
|
Európai Uniós és nemzetközi projektek/programok megvalósításához kapcsolódó kiadások |
Az előirányzat felhasználható 2. a miniszter szakmai felelősségi körébe tartozó támogatási konstrukciók vagy projektek előkészítéséhez szükséges kiadások fedezetére, 3. az Európai Migrációs Hálózat önrésze és az el nem számolható tételek finanszírozására. |
a) BM Igazgatása |
- |
- |
A forrás biztosítása előirányzat átcsoportosí-tással történik. |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
|
|
|
|
|
b) a miniszterrel partnerségi megállapodást kötött szervezet, |
Az előirányzatból kérelem alapján költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
A költségvetési támogatás rendelkezésre bocsátása közvetlen kifizetéssel egy összegben, illetve részletekben, vagy előirányzat- |
A Kedvezményezett a projektet kiíró támogató fél által jóváhagyott záró kifizetési kérelem alapján átutalt egyenleg kifizetésétől számított legfeljebb |
A b) pont szerinti esetben a támogatási szerződés- |
- |
- |
- |
||||||||
7 |
229814 |
|
|
Tűzvédelmi bírság és a biztosítók tűzvédelmi hozzájárulása |
Az előirányzat célja a kötelezettek által a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény alapján tévesen befizetett tűzvédelmi bírság és a biztosítók tűzvédelmi hozzájárulásának pénzügytechnikai rendezése. |
Nemzeti Adó- és Vámhivatal vagy az egyes biztosító társaságok |
- |
- |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
8 |
232698 |
|
|
Katasztrófa-elhárítási |
Az előirányzat fedezetet biztosít a 2010. október 4-én történt vörösiszap-kiömlés védekezési és helyreállítási költségeire. Az előirányzat fedezetet nyújt továbbá a katasztrófaelhárítás során felmerülő költségekre és károkra, valamint a peres ügyek során felmerült kifizetésekre. A költségvetési maradvány felhasználása a kötelezettségvállalások jogosultjai részére történő kifizetéssel valósul meg. |
Központi |
- |
- |
Egy összegben, illetve |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
9 |
256467 |
|
|
Vízkár elhárítási művek fejlesztési feladatai |
Az előirányzat a nem kielégítő védképességű elsőrendű árvízvédelmi művek védbiztonságának fejlesztését, térségükben az elvárható árvízvédelmi biztonság megteremtését, az árvizek kártételei elleni megelőző tevékenység biztosítását szolgálja. |
Központi |
- |
- |
Egy összegben, illetve |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
10 |
256501 |
|
|
Víz, környezeti és természeti katasztrófa kárelhárítás |
Az előirányzat felhasználható 2. az állam kártalanítási kötelezettsége költségeinek biztosítására, Az előirányzatból nyújtott támogatást az irányító vagy a középirányító szerv a védekezésben részt vevő irányított költségvetési szervek, továbbá a BM OKF az önkéntes tűzoltó egyesületek és mentőszervezetek részére továbbadhatja. |
Központi költségvetési szervek, vízi- |
Az előirányzat terhére kérelem útján egyedi döntéssel - támogatási szerződés vagy támogatói okirat alapján költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel |
- |
A támogatási szerző- |
- |
- |
- |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
11 |
221467 |
|
|
Vízügyi feladatok |
Az előirányzat célja a forgalomképes állami tulajdonú vízügyi létesítményekkel kapcsolatos állagmegóvási, fenntartási feladatok, szivattyútelepek üzemeltetési és karbantartási költségeinek finanszírozása, rendkívüli időjárás miatt szükséges kármegelőzési, védekezési, helyreállítási munkák elvégzése. Az előirányzat felhasználható a vízgazdálkodási társulatok európai uniós pályázatainak önerő részének finanszírozására is. A költségvetési maradvány kifizetésére a maradvány- |
Központi |
- |
- |
Egy összegben, |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
12 |
279289 |
|
|
Őrbottyán és térsége |
Az előirányzat célja az Őrbottyán és térsége csatorna- és szennyvíz- |
Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sportüzemeltetési és Közbeszerzési Zrt. |
- |
- |
Közvetlen kifizetéssel számla ellenében |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
13 |
333240 |
|
|
Technikai azonosító |
Az előirányzat célja a maradvány rendezésének technikai lebonyolítása. |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
14 |
347762 |
|
|
Kormányzati |
Az előirányzat felhasználási célja: 2. a Védelemszervezési rendszer fenntartási kötelezettségeinek biztosítása, valamint a Védelem és biztonságfejlesztési hírközlési |
A J :14 mező tekintetében a jogszabályban kijelölt kormányzati célú hírközlési szolgáltatók, illetve központi szolgáltatók: - NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., - Pro-M Professzionális Mobilrádió Zrt., - IdomSoft Informatikai Zrt. |
Az előirányzat |
Igen |
A J :14 mező esetében a rendelkezésre bocsátás teljesítés arányosan, közvetlen kifizetéssel költségvetési támogatás esetén egy összegben, illetve részletekben történik; közszolgáltatási szerződés, szolgáltatási szerződés, támogatási szerződés vagy egyéb polgári jogi szerződés keretében. |
A J :14 mezőben meghatározott szerződésekben vagy külön szerződésekben meghatározott határidőig. |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
Az előirányzat terhére előirányzat- |
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
7. az elektronikus kormányzással és a közigazgatási informatikával kapcsolatos kormányzati feladatok ellátásában történő közreműködés biztosítása, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
11. az informatikai és a hálózatbiztonságra, valamint a kritikus információs infrastruktúrák védelmére vonatkozó stratégiák és szabályozások előkészítésében való részvétel biztosítása, 16. központi elektronikus ügyintézési szolgáltatásoknak a biztosítása, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
17. a „Kormányzati Felhő” infrastruktúra rendszer, beleértve az infrastruktúra szolgáltatás biztosítása és fejlesztése, 22. informatikai szakrendszerek üzemeltetése és fejlesztése, 23. a 1818 és a 185 hívószámokon elérhető országos telefonos ügyfélszolgálati rendszer (Kormányzati Ügyfélfonal) működtetése, 24. okmánylogisztikai feladatok ellátása, 25. a Digitális Nemzet Fejlesztési Programmal, Digitális Jóléti Programmal kapcsolatos egyes feladatok ellátása, 26. a települési ügysegédek feladatai ellátásához szükséges informatikai rendszerek, beleértve a szükséges végfelhasználói hardver és szoftver infrastruktúra biztonságos és menedzselt üzemeltetése és fejlesztése, 27. Okmányirodai és kormányablak informatikai üzemeltetési feladatainak ellátása, 28. egyéb, a kormányzati központosított informatikával és telekommunikációval kapcsolatos üzemeltetési és fejlesztési feladatok megvalósítása. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
15 |
281912 |
|
|
Regionális víziközmű |
Az előirányzatból jogszabály alapján az államra mint tulajdonosra háruló kötelezettségek teljesítésének pénzügyi fedezetére nyújtható támogatás, amely a többségi állami tulajdonú regionális rendszereken helyi önkormányzatokkal közös vagy önálló pályázatként az Új Széchenyi Terv keretében beruházásként történő fejlesztéseknek az állami részre jutó arány önerő-fizetési kötelezettség finanszírozására használható. |
Országos |
Az előirányzat terhére kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, előirányzat- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
16 |
031721 |
|
|
Balatoni regionális |
Az előirányzat a Balatoni Vízgazdálkodási Fejlesztési Programra alapozott, 2005. évben átdolgozott Balaton térség regionális szennyvízelvezetése és tisztítása fejlesztési koncepcióban prognosztizált beruházások támogatására használható fel. |
Országos |
Az előirányzat |
Igen |
Egy összegben, illetve |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
17 |
256478 |
|
|
Ivóvízbázis-védelmi |
Az előirányzat az 1996-ban megkezdett vízbázisvédelmi célprogram végrehajtására vonatkozó jogszabályokban és az Európai Unió Víz Keretirányelvében meghatározott célokra használható fel. |
Országos |
Az előirányzat terhére kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
Egy összegben, illetve |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
18 |
256489 |
|
|
Ivóvíz-minőség javító |
Az előirányzat az ivóvízellátás biztonságát növelő fejlesztések és az ivóvízminőség-javító beruházások megvalósítására használható fel. |
Országos |
Az előirányzat |
Igen |
Egy összegben, illetve |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
19 |
352228 |
|
|
Integrációs támogatás |
Az előirányzat felhasználható a Bevándorlási és Menekültügyi Hivatal által elismert menekültek és oltalmazottak részére folyósított integrációs támogatások kifizetéséhez. A támogatást a Bevándorlási és Menekültügyi Hivatal továbbadhatja az elismert menekültek és oltalmazottak részére. |
Bevándorlási és Menekültügyi Hivatal |
Az előirányzat |
Igen |
Egy összegben, illetve |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
19a |
372128 |
|
|
Központi közigazgatási irattárazással kapcsolatos szakmai feladatok ellátása |
Az előirányzat a központi közigazgatási szervek iratanyaga hosszú távú megőrzésével és tárolásával kapcsolatos feladatellátáshoz szükséges kiadások finanszírozására szolgál. |
a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. |
– |
– |
Egy összegben vagy részletekben közszolgáltatási szerződés alapján. |
– |
– |
– |
– |
– |
||||||||
20 |
|
|
Alapítványok és társadalmi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
21 |
|
|
|
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
22 |
251212 |
|
|
|
Országos Polgárőr |
Az előirányzat az Országos Polgárőr Szövetség alapszabályában meghatározott feladatához kapcsolódó arányos működési költségeire használható fel, amely támogatást az Országos Polgárőr Szövetség a támogatást nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. |
Országos Polgárőr Szövetség |
Az előirányzat terhére kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
Részletekben, közvetlen kifizetéssel |
- |
A támogatási szerző- |
- |
- |
- |
|||||||
23 |
029054 |
|
|
|
Önkéntes tűzoltó egyesületek és mentőszervezetek támogatása |
Az előirányzat felhasználása költségvetési támogatás |
BM Országos |
A BM Országos |
Igen |
Előirányzat- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||
24 |
302980 |
|
|
|
Társadalmi szervezetek, alapítványok támogatása |
1. Az előirányzat a Nemzedékek Biztonságáért Alapítvány támogatására |
a) Nemzedékek Biztonságáért Alapítvány; f) Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége; fe) Községek, Kistelepülések és Kistérségek Országos Önkormányzati Szövetsége; ff)Budapesti Önkormányzatok Szövetsége Rendészeti Sport- |
Kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen, kivéve a J:24 mező g) pontja esetében |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel |
- |
A támogatási szerződés-ben |
- |
- |
- |
|||||||
|
|
|
|
|
|
2. Az előirányzat a Magyar Polgári Védelmi Szövetség támogatására 10,0 millió forint összegig használható fel, amely támogatást a Magyar Polgári Védelmi Szövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. A költségvetési támogatás a lakosság, az ifjúság, a polgári védelmi szervezetek, valamint a polgármestert segítők és közbiztonsági referensek folyamatos felkészítésére, a „Polgári védelmi mozgalom dinamizálása” projekt időarányos végrehajtására, továbbá a szervezet BM OKF főigazgatója által jóváhagyott éves munkatervében meghatározott feladatokhoz, az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságának védelméhez való hozzájárulás céljára használható fel. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
3. Az előirányzat a Magyar Tűzoltó Szövetség és megyei szervezetei támogatására 50 millió forint összegig használható fel, amely támogatást a Magyar Tűzoltó Szövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. A költségvetési támogatás, a Magyar Tűzoltó Szövetség és megyei szervezetei alapító okiratában, a BM OKF főigazgatója által jóváhagyott éves munkatervében meghatározott feladataira, és az általuk szervezett rendezvények megvalósítására fordítható. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
4. Az előirányzat az Önkéntes Tűzoltóságok Országos Szövetségének és a Létesítményi Tűzoltóságok Országos Szövetségének támogatására 10,0 millió forint összegig használható fel, amelyet az Önkéntes Tűzoltóságok Országos Szövetség és a Létesítményi Tűzoltóságok Országos Szövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. A költségvetési támogatás célja a két szövetségnek a BM OKF főigazgatója által jóváhagyott éves munkatervében meghatározott feladatok, és az általuk szervezett rendezvények megvalósításának támogatása, továbbá az egyéb feladataik végrehajtásának elősegítése. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
5. Az előirányzat a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége, a Magyar Önkormányzatok Szövetsége, a Megyei Önkormányzatok Országos Szövetsége, a Kisvárosi Önkormányzatok Országos Érdekszövetsége, a Magyar Faluszövetség, a Községek, Kistelepülések és Kistérségek Országos Önkormányzati Szövetsége, Budapesti Önkormányzatok Szövetsége és a Megyei Jogú Városok Szövetsége együttes támogatására 9,0 millió forint összegig használható fel. A költségvetési támogatás célja más nemzetek kedvező tapasztalatainak megismerése, átvétele, a nemzetközi kapcsolatok elmélyítése, továbbá a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége tevékenységével összefüggő díjak támogatása. A költségvetési támogatás célja a Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület alapszabályában meghatározott közfeladatok ellátása, különös tekintettel a dunai, tiszai és balatoni információs és segélyhívó rendszerek állami feladatként jelentkező működtetésére, karbantartására és korszerűsítésére, továbbá új rendszerek kialakítása, üzemeltetési költségeinek finanszírozása. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
7. Az előirányzat a Magyar Rendészeti Sportszövetség támogatására 24,0 millió forint összegig használható fel, amelyet a Magyar Rendészeti Sportszövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
25 |
271678 |
|
|
|
Közösségi |
Az előirányzat célja a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szerv vagy nemzetközi szervezet által önállóan vagy együttesen megvalósított és az Európai Unió által társfinanszírozott projekt (EK-tematikus és egyéb uniós programok) uniós forrásból nem finanszírozható tételek fedezetének, saját forrásának biztosítása. |
BM Igazgatás |
- |
- |
Egy összegben, illetve |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||
25a |
371995 |
|
|
|
Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara egyes feladatainak támogatása |
Az előirányzatból a Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara részesülhet támogatásban az egyes feladatainak ellátása érdekében. |
Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara |
Az előirányzat terhére kérelem útján egyedi döntéssel – támogatási szerződés alapján költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
Egy összegben vagy részletekben |
– |
A támogatási szerződésben az Ávr. 84. § |
– |
– |
– |
|||||||
25b |
372084 |
|
|
|
Demokratikus Helyi Közigazgatás Fejlesztéséért Alapítvány feladatainak támogatása |
Az előirányzatból támogatás nyújtható |
Demokratikus Helyi Közigazgatás Fejlesztéséért Alapítvány |
Az előirányzat terhére kérelem útján egyedi döntéssel – támogatási szerződés alapján költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
Egy összegben vagy részletekben |
– |
A támogatási szerződésben az Ávr. 84. § |
– |
– |
– |
|||||||
26 |
|
|
|
Szolidaritási programok |
|
- |
|
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
27 |
277389 |
|
|
Európai Menekültügyi Alap |
Az Európai Menekültügyi Alap a Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása általános program keretében a 2008-2013-as időszakra az Európai Menekültügyi Alap létrehozásáról és a 2004/904/EK tanácsi határozat hatályon kívül helyezéséről szóló, 2007. május 23-i 2007/573/EK európai parlamenti és a tanácsi határozatban foglaltak szerint használható fel. |
a) egyesület a g) jogi személyiséggel rendelkező egyéb szervezet, m) kormányközi szervezet és n) gazdasági |
Az előirányzat |
Igen |
Egy összegben, illetve |
- |
A támogatási szerző- |
- |
- |
- |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
28 |
277390 |
|
|
Integrációs Alap |
A „Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása” általános program keretében a 2007-2013-as időszakra a harmadik országok állampolgárainak beilleszkedését segítő európai alap létrehozásáról szóló 2007. június 25-i 2007/435/EK tanácsi határozat által létrehozott, a harmadik országok állampolgárainak beilleszkedését segítő Integrációs Alap a különböző gazdasági, társadalmi, kulturális, vallási, nyelvi és etnikai hátterű harmadik országbeli állampolgárok tartózkodási feltételeinek teljesítéséhez, és az európai |
a) egyesület a d) alapítvány, e) közalapítvány, g) jogi n) gazdasági |
Az előirányzat |
Igen |
Egy összegben, illetve |
- |
A támogatási szerző- |
- |
- |
- |
||||||||
|
|
|
|
|
társadalmakba való beilleszkedésük megkönnyítését szolgáló tevékenységhez használható fel. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
29 |
277401 |
|
|
Visszatérési Alap |
A „Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása” általános program keretében a 2008-2013-as időszakra az Európai Visszatérési Alap létrehozásáról szóló 2007. május 23-i 2007/575/EK európai parlamenti és tanácsi határozattal 2008. január 1. és 2013. december 31. közötti időbeli hatállyal létrehozott Visszatérési Alap felhasználási célja, hogy támogassa a tagállamoknak a visszatérés igazgatásának javítására tett erőfeszítéseit azok minden dimenziójában, az integrált igazgatás elvének alkalmazásával és a tagállamok által végrehajtandó közös intézkedések vagy a szolidaritás elve alapján a közösségi céloknak megfelelő nemzeti intézkedések előírásával, figyelembe véve az e területet érintő közösségi jogszabályokat, és teljes összhangban az alapvető jogokkal. |
a) egyesület a d) alapítvány, e) köz- g) jogi n) gazdasági |
Az előirányzat |
Igen |
Egy összegben, illetve |
- |
A támogatási szerző- |
- |
- |
- |
||||||||
30 |
277412 |
|
|
Külső Határok Alap |
A „Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása” általános program keretében |
költségvetési |
Az előirányzat |
Igen |
Egy összegben, illetve |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
31 |
283601 |
|
|
Szolidaritási programokhoz kapcsolódó technikai költségek |
Az előirányzat a 27–29. sorban meghatározott pénzügyi alapokkal kapcsolatos előkészítési, igazgatási, felügyeleti, értékelési, tájékoztatási és ellenőrző intézkedések és az azok lebonyolításához szükséges igazgatási kapacitást erősítő tevékenységek finanszírozására használható fel. |
a) BM Igazgatása |
- |
- |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel. |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
b) Ellenőrzési Hatóság |
Jogszabály alapján vagy kérelemre. |
|
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel. |
Fizetési felszólítás alapján. |
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||
32 |
302946 |
|
|
Szolidaritási programokhoz kapcsolódó céltartalék |
Az előirányzat terhére finanszírozhatóak a 27-29. sorban meghatározott pénzügyi alapokhoz kapcsolódó visszafizetési kötelezettségek és az árfolyam-ingadozásból adódó veszteségek. |
a) Európai előirányzatok részére |
Az előirányzat |
Igen |
Egy összegben, illetve |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
32a |
370140 |
|
Gazdasági társaságok által ellátott feladatok támogatása |
Az előirányzat fedezetet nyújt |
A minisztérium tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok és azok leányvállalatai, valamint a miniszter közvetlen irányítása alatt álló költségvetési szervek tulajdonosi joggyakorlása alatt álló gazdasági társaságok és azok leányvállalatai részére a BM irányítása alá tartozó központi költségvetési szerveken keresztül. |
Az előirányzat terhére kérelem útján egyedi döntéssel – támogatási szerződés vagy támogatói okirat alapján költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
Egy összegben vagy részletekben, a BM irányítása alá tartozó központi költségvetési szervek esetén előirányzat- |
- |
A támogatási szerződésben az Ávr. 84. § |
- |
- |
- |
|||||||||
33 |
232061 |
|
Önkormányzati tűzoltóságok |
Az előirányzat célja az önkormányzati tűzoltóságok fenntartásával, működésével és fejlesztésével kapcsolatos költségek fedezetének biztosítása az átvállalt feladattal arányban. |
önkormányzati tűzoltóságok |
A támogatás felhasználása a központi költségvetésről szóló törvény és az önkormányzati és létesítményi tűzoltóságokra, valamint a hivatásos tűzoltóság, önkormányzati tűzoltóság és önkéntes tűzoltó egyesület fenntartásához való hozzájárulásra vonatkozó szabályokról szóló kormányrendelet alapján történik. |
|
Az előirányzat |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||||
34 |
270756 |
|
Duna Művész Együttesek támogatása |
Az előirányzat fedezetet nyújt a minisztérium és a Duna Palota Kulturális Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság között létrejövő támogatási szerződés keretében ellátandó kulturális közhasznú feladatok finanszírozására. |
Duna Palota |
Az előirányzat terhére kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható |
Igen |
Részletekben közvetlen kifizetéssel |
- |
A támogatási szerző désben az Ávr. 84. § |
- |
- |
- |
|||||||||
35 |
358484 |
|
Hivatásos életpályával összefüggő kiadások |
Az előirányzat célja, hogy a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény (a továbbiakban: Hszt.) 158. § (1) bekezdése alapján a hivatásos állomány tagja az előző évi egyéni teljesítmény- |
a miniszter irányítása alá tartozó rendvédelmi |
Az előirányzat felhasználása egyedi döntés alapján történik. |
Igen |
Egy összegben, illetve |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||||
36 |
359339 |
|
A Víz Keretirányelv végrehajtásához szükséges intézkedési program |
A Magyarország felülvizsgált, 2015. évi vízgyűjtő-gazdálkodási tervéről szóló 1155/2016 (III. 31.) Korm. határozattal kihirdetett „Magyarország felülvizsgált, 2015. évi vízgyűjtő-gazdálkodási terve” a BM vízügyi, vízvédelmi szakterületéhez tartozó intézkedési programjának végrehajtása, ezzel a 2000/60/EK Víz Keretirányelv előírásainak teljesítése. |
Országos Vízügyi Főigazgatóság és a vízügyi igazgatóságok |
Az előirányzat terhére kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, előirányzat- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||||
37 |
359706 |
|
Hivatásos állomány túlszolgálatának pénzbeli megváltásával összefüggő kiadások |
Az előirányzat a miniszter irányítása alá tartozó rendvédelmi szerveknél foglalkoztatott hivatásos állomány tagjai részére elrendelt túlszolgálat ellentételezésének finanszírozására szolgál. A Hszt. 350. § (4) bekezdése alapján - a főszabálytól eltérően - 2018. december 31-ig a túlszolgálat ellentételezéseként a hivatásos állomány tagját – az állományilletékes és annál magasabb parancsnok kivételével – választása alapján szabadidő vagy díjazás illeti meg. A túlszolgálatért annak időtartamával megegyező, ha pedig a túlszolgálatot a heti pihenőnapon vagy munkaszüneti napon teljesítették, a túlszolgálat kétszeresének megfelelő szabadidő vagy díjazás jár. A túlszolgálatért díjazásként annak idejére távolléti díj jár, amelyet legkésőbb a tárgyhónapot követő második hónapban kell kifizetni. |
a miniszter irányítása alá tartozó rendvédelmi |
Az előirányzatból kérelem alapján költségvetési támogatás nyújtható |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, előirányzat- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||||
38 |
359717 |
|
Hivatásos állomány új társasági egyenruházatának bevezetésével összefüggő kiadások |
Az előirányzat a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos szolgálati jogviszonyban álló állományának új, egységes és korszerű társasági egyenruházattal történő ellátását szolgálja, amely biztosítja az állomány egységes, méltó megjelenését. |
a miniszter irányítása alá tartozó rendvédelmi feladatokat ellátó költségvetési szervek |
Az előirányzat felhasználása egyedi döntés alapján történik |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben előirányzat- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||||
39 |
359840 |
|
Hivatásos állomány szolgálatteljesítéssel összefüggő egészségügyi alkalmatlanná válásával kapcsolatos életjáradéka |
Az előirányzat a Hszt. 82/A.-82/K. §-a szerinti rendvédelmi egészségkárosodási kereset kiegészítés és rendvédelmi egészségkárosodási járadék, valamint a honvédek jogállásáról szóló 2012. évi CCV. törvény 68/A.-68/J. §-a szerinti honvédelmi egészségkárosodási kereset kiegészítés és honvédelmi egészségkárosodási járadék biztosításának finanszírozására szolgál, megosztva. |
rendvédelmi |
Az előirányzatból kérelem alapján költségvetési támogatás nyújtható |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, előirányzat- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||||
40 |
342684 |
|
Magyar Rendvédelmi Kar |
Az előirányzat célja a Magyar Rendvédelmi Kar működésének és szakmai köztestületi tevékenységének biztosítása, valamint alapszabályban foglalt egyéb feladatai ellátásának támogatása. |
a) Magyar Rendvédelmi Kar |
Az előirányzat terhére kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható |
Igen |
A G:40 mező |
- |
A G:40 mező a) pontja szerinti esetben a támogatási szerző- |
- |
- |
- |
|||||||||
41 |
342695 |
|
A Nemzeti Bűnmegelőzési Stratégia feladatrendszerének támogatása |
Az előirányzat célja a Nemzeti Bűnmegelőzési Stratégiában rögzített feladatrendszer megvalósítási folyamatának beindítása és támogatása, valamint a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása. rendezvények, képzések, továbbképzések szervezése belföldön és külföldön, publikációk, kiadványok, kommunikációs célú médiatartalom elkészíttetése, honlap üzemeltetése –, lakossági felmérések, lakossági fórumok, pályázatok, kutatások, tanulmányok, képzési és oktatási anyagok megrendelésével, pilot-projektek kifejlesztésével, megvalósíttatásával, már bevált bűnmegelőzési gyakorlatok utánkövetésével, továbbfejlesztésével, terjesztésével kapcsolatos kiadásokra, valamint bűnmegelőzéssel kapcsolatos pályázati vagy egyedi támogatások nyújtására kerül felhasználásra, továbbá a Nemzeti Bűnmegelőzési Stratégiáról (2013–2023) szóló 1744/2013. (X. 17.) |
a) BM Igazgatása |
- |
- |
A forrás biztosítása előirányzat-átcsoportosítás útján történik. |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||||
|
|
|
|
b) központi költségvetési szerv, g) polgári jogi társaság, h) helyi önkormányzat, valamint a helyi önkormányzatok által irányított költségvetési szervek, i) települési kisebbségi önkormányzat és az általuk irányított költségvetési szervek, j) bevett egyház, k) települési önkormányzati szövetség, l) helyi önkormányzatok társulása és az általuk irányított költségvetési szervek, m) nemzetközi szervezetek. |
Az előirányzat |
Igen |
A G:41 mező b) pontja szerinti esetben az előirányzat terhére a feladat-
Az előirányzat felhasználása visszterhes polgári jogi szerződés megkötésével is történhet. |
- |
A G:41 |
- |
- |
- |
||||||||||
42 |
359851 |
|
Hivatásos állomány lakhatási feltételeinek javítása |
Az előirányzat a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos szolgálati jogviszonyban álló tagjai által igénybe vehető lakáscélú munkáltatói kölcsön támogatásban részesülők körének kiszélesítésére, valamint a vonatkozó jogszabályoknak vagy közjogi szervezetszabályozó eszközöknek megfelelően benyújtott kölcsön kérelmek teljes összegének biztosításához szükséges kiadások finanszírozására szolgál. |
a miniszter irányítása alá tartozó rendvédelmi |
Az előirányzat felhasználása egyedi döntés alapján történik |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, előirányzat- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||||
43 |
|
|
Belügyi Alapok |
|
|
|
|
|
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||||
44 |
342651 |
|
|
Belső Biztonsági Alap |
Az előirányzat a Belügyi Alapok keretében a 2014–2020-as időszakra |
a) BM Igazgatása |
- |
- |
A Felelős Hatóság egyedi döntése alapján egy összegben vagy részletekben. |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
|
|
|
|
|
b) egyesület a párt kivételével, |
Az előirányzat terhére támogatási igény alapján költségvetési támogatás nyújtható.
I. A támogatás támogatási kérelem vagy egyedi kérelem alapján nyújtható. |
Igen |
Egy összegben vagy részletekben |
- |
A támogatási szerző- |
- |
- |
- |
||||||||
45 |
342662 |
|
|
Menekültügyi, Migrációs és Integrációs Alap |
Az előirányzat a Belügyi Alapok keretében a 2014–2020-as időszakra |
a) BM Igazgatása |
- |
|
A Felelős Hatóság egyedi döntése alapján egy összegben vagy részletekben. |
- |
|
- |
- |
- |
||||||||
|
|
|
|
|
|
b) egyesület a párt kivételével, |
Az előirányzat terhére támogatási igény alapján költségvetési támogatás nyújtható.
I. A támogatás támogatási kérelem vagy egyedi kérelem alapján nyújtható. |
Igen |
Egy összegben vagy részletekben |
- |
A támogatási szerző- |
- |
- |
- |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
2) Korlátozott eljárással kell kiválasztani |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
3) A Felelős Hatóság a kedvezményezett egyedi kérelmére a tervezés, kiválasztási eljárás vagy |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
4) Az 1)–3) pontban meghatározott kivétellel II. Beruházási célú projektek esetében |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
a) informatikai célú beruházás esetén 3 évig, |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
46 |
342673 |
|
|
Belügyi Alapok technikai költségkerete |
Az előirányzat a 31–32. sorban meghatározott pénzügyi alapokkal kapcsolatos előkészítési, igazgatási, felügyeleti, értékelési, tájékoztatási és ellenőrző intézkedések és az azok lebonyolításához szükséges igazgatási kapacitást erősítő tevékenységek finanszírozására használható fel |
a) BM Igazgatása |
- |
- |
A Felelős Hatóság egyedi döntése alapján egy összegben vagy részletekben. |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
|
|
|
|
|
b) audit hatóság |
Az előirányzatból támogatási igény alapján költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
Egy összegben vagy részletekben. |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
47 |
355939 |
|
Tömeges bevándorlás kezeléséhez kapcsolódó kiadások |
Az előirányzat felhasználható a tömeges bevándorlás kezeléséhez kapcsolódó: idegenrendészeti feladatok ellátásával közvetlenül összefüggő kiadások, valamint, finanszírozására. |
Azok a fejezetet irányító szervek és az általuk irányított központi költségvetési szervek, a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek, amelyek a) vállalják, hogy ha a központi költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a középirányító szerven keresztül – a kérelem mellékleteként benyújtott tanúsítvány alapján – határidőre elszámolnak a költségvetési támogatás felhasználásáról, b) vállalják, hogy a tanúsítvány valóságtartalmáért, teljeskörűségéért, a tanúsítványhoz kapcsolódó bizonylatok rendelkezésre állásáért, megőrzéséért és hitelességéért a fejezetet irányító szerv, a miniszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv, valamint továbbadás esetén a fejezetet irányító szerv és az általa irányított költségvetési szerv, valamint a miniszter irányítása alá tartozó középirányító költségvetési szerv és az általa irányított költségvetési szervek a Támogató felé egyetemlegesen felelnek, c) nyilatkoznak a tanúsítvány hitelességéről, d) vállalják, hogy együttműködnek az előirányzat céljával megegyező jogszerű felhasználás megvalósulásának és e) vállalják, hogy az előirányzat felhasználását elkülönítetten és naprakészen tartják nyilván.
A fejezetet irányító szerv által irányított központi költségvetési szerv önállóan nem lehet szerződő fél, kizárólag
Azok a Belügyminisztérium tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok, amelyek vállalják, hogy az előirányzat kezelőjével közszolgáltatási szerződést vagy szolgáltatási szerződést vagy egyéb polgári jogi szerződést kötnek. |
A fejezetet irányító szerv, a miniszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv – ha a központi költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a középirányító szerv – által benyújtott kérelem és az annak mellékletét képező tanúsítvány alapján.
A fejezetet irányító szerv és az általa irányított költségvetési szerv kedvezményezett esetén az általuk együttesen benyújtott kérelem és az annak mellékletét képező tanúsítvány alapján. |
Igen |
Egy összegben, illetve |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||||
48 |
352128 |
|
Fejezeti stabilitási tartalék |
A Magyarország 2017. évi központi költségvetéséről szóló 2016. évi XC. törvény (a továbbiakban: Kvtv.) 19. § (6) bekezdése szerinti kormányhatározat által meghatározott cél. |
A Kormány által hozott határozatban megjelölt kedvez- |
Az előirányzat felhasználása a Kvtv., valamint a Kormány által hozott határozat alapján történik. |
- |
A Kormány által hozott határozat alapján előirányzat- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||||
49 |
017408 |
|
|
Vízkárelhárítási művek fenntartása |
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező maradványos előirányzat. Az előirányzat a vizek és a közcélú vízi létesítmények fenntartására vonatkozó feladatokról szóló kormányrendeletben meghatározott karbantartások végzését szolgálja. A költségvetési maradvány kifizetésére az elszámolások lezárását követően a visszafizetésre került, fel nem használt támogatásokra vonatkozó döntés függvényében kerül sor. |
Központi költségvetési szervek |
- |
- |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
50 |
359639
|
|
|
A terrorellenes intézkedések megvalósításához kapcsolódó kiadások
|
Az előirányzat a terrorizmus elleni fellépés hatékonyságának növelését, az ebben részt vevő szervek terrorellenes intézkedéseivel összefüggő költségek finanszírozását szolgálja.
|
1. Azok a fejezetet irányító szervek, a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek, amelyek a) vállalják, hogy – ha a központi költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a középirányító szerven keresztül – a kérelem mellékleteként benyújtott tanúsítvány alapján határidőre elszámolnak a költségvetési támogatás felhasználásáról, b) vállalják, hogy a tanúsítvány valóságtartalmáért, teljeskörűségéért, a tanúsítványhoz kapcsolódó bizonylatok rendelkezésre állásáért, megőrzéséért és hitelességéért a fejezetet irányító szerv, a belügy-miniszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv, valamint továbbadás esetén a fejezetet irányító szerv és az általa irányított költségvetési szerv, valamint a miniszter irányítása alá tartozó középirányító költségvetési szerv és az általa irányított költségvetési szervek a Támogató felé egyetemlegesen felelnek, c) nyilatkoznak a tanúsítvány hitelességéről, e) vállalják, hogy az előirányzat felhasználását elkülönítetten és naprakészen tartják nyilván. A költségvetési támogatás továbbadása esetén a fejezetet irányító szerv és a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szerv abban az esetben részesülhet támogatásban, ha vállalja, hogy a továbbadott összeg kedvezményezettjei által benyújtott szakmai és pénzügyi elszámolásokat ellenőrzi, azok valóságtartalmát megvizsgálja, az elszámolásokat összesíti, és az ellenőrzésről és az elszámolás elfogadásáról nyilatkozatot állít ki, amelyben igazolja a továbbadott összeg kedvezményezettjei által benyújtott szakmai és pénzügyi elszámolásoknak a keretmegállapo- 2. Azok a Belügyminisztérium tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok, amelyek vállalják, hogy az előirányzat kezelőjével közszolgáltatási szerződést, vagy szolgáltatási szerződést, vagy egyéb polgári jogi szerződést kötnek. 3. A Kormány döntése alapján az egyéb jogi szervek, szervezetek. |
1. A fejezetet irányító szerv, 2. Az 1–2. pontba nem tartozó egyéb jogi szervek, szervezetek esetében
|
Igen
|
1. Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel történik, a fejezetet irányító szervekkel, a miniszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szervekkel, ha tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok és leányvállalatai esetében egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel történik, jogi szerződés alapján. 3. Az egyéb jogi szervek, szervezetek esetében egy összegben, illetve részletekben a Kormány döntése alapján.
|
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
51 |
360395 |
|
Megszűnt intézmények technikai elszámolása |
Az előirányzat a megszűnt intézmény számlaegyenlegének jogutód intézmény számlájára történő technikai átvezetésére szolgál. |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
-
|
|||||||||
52 |
211178 |
|
Fejezeti tartalék |
Az előirányzat az év közben felmerülő egyéb kiadások forrásául szolgál. |
miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek |
Az előirányzat felhasználásáról a gazdasági helyettes államtitkár javaslatára a miniszter dönt. |
- |
Egy összegben, illetve részletekben közvetlen kifizetéssel, előirányzat- |
- |
- |
- |
- |
- |
2. melléklet az 1/2017. (II. 28.) BM rendelethez
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
K |
L |
M |
N |
O |
|
Áht. |
Cím |
Al- |
Jog- |
|
Előirányzat célja |
Kifizetés- |
Támo- |
Támo- |
Rendel- |
Vissza- |
Biztosíték |
Kezelő |
Lebo- |
Európai uniós forrásból finan- |
|
|
Tulajdonosi joggyakorlással kapcsolatos bevételek és kiadások |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
Tulajdonosi joggyakorlással kapcsolatos kiadások |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
1. |
349284 |
Magyar Gáz Tranzit Zrt. tőkeemelése |
A Magyar Gáz Tranzit ZRt. által megvalósított magyar–szlovák határkeresztező földgázszállító gázvezetékhez kapcsolódó pénzügyi kötelezettségek teljesítése és a Magyar Gáz Tranzit Zrt. likviditásának és működésének biztosítása érdekében szükséges tőkeemelés. |
Magyar Gáz Tranzit Zrt. |
|
|
Egy összegben vagy részletekben |
|
|
|
|
|
A rendeletet a 7/2018. (III. 14.) BM rendelet 15. §-a hatályon kívül helyezte 2018. március 15. napjával.
Az 5. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 1. melléklet a 20/2017. (VIII. 17.) BM rendelet 1. §-a, a 26/2017. (X. 20.) BM rendelet 1. §-a szerint módosított szöveg.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás