100/2017. (IV. 28.) Korm. rendelet
2017.05.01.
(E rendelet alkalmazásában:)
„2. alkalmazásüzemeltetés: az alkalmazások elérhetővé tétele és működtetése, az alkalmazásokkal kapcsolatos képzési feladatok elvégzése, jogosultságkezelés, hibakezelés; a rendszertámogatási szerződések megkötése;”
„(5) Az iratkezelő rendszer – a Kincstár által közzétett formátumban – fogadja a helyi önkormányzatnak az iratkezelő rendszerhez történő csatlakozását megelőző napon használt iratkezelő rendszerében tárolt teljes adatállományt.”
„(2) Az önkormányzati ASP rendszer ügyféltámogatói feladatait, valamint az egyes elemei, szakrendszerei alkalmazásüzemeltetési és rendszertámogatási feladatait a Kincstár és a központi szolgáltató, valamint a KINCSINFO Nonprofit Kft. látják el az 1. mellékletben meghatározottak szerint.”
„(2) 2018. január 1-jéig – a (3)–(6) bekezdésben meghatározott kivétellel – az önkormányzati ASP rendszer valamennyi szakrendszeréhez csatlakozik az összes helyi önkormányzat. (5) Az 5. melléklet szerinti helyi önkormányzatok – a (4) és a (6) bekezdésben foglalt kivétellel – 2019. január 1-jéig csatlakoznak az önkormányzati ASP rendszer valamennyi szakrendszeréhez. (6) Interfészes csatlakozás esetén a 3. melléklet szerinti adatok teljes körének automatizált elektronikus átadását legkésőbb 2019. január 1-jéig kell biztosítani. (7) Az e §-ban megjelölt végső csatlakozási időpontnál korábbi csatlakozásra a Kincstár és a helyi önkormányzat megállapodása alapján van lehetőség.
(8) Az önkormányzati ASP központról és a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet módosításáról szóló 62/2015. (III. 24.) Korm. rendelet alapján az önkormányzati ASP központhoz csatlakozott önkormányzatokat e rendelet alkalmazásában csatlakozott önkormányzatnak kell tekinteni.”
„(3) Ha a helyi önkormányzat nem a Kincstár adófeldolgozó programrendszerét használja, akkor az önkormányzati adórendszer által támogatott funkciók vonatkozásában a Htv. 44. § (2) bekezdésében rögzített határnapig interfésszel, ettől az időponttól rendszercsatlakozással csatlakozik az önkormányzati ASP rendszerhez. (4) Az Mötv. 114. § (3) bekezdése alkalmazásában a csatlakozás végső időpontjának a rendszercsatlakozás határidejét kell tekinteni.”
„(1) Interfészes csatlakozáshoz történő hozzájárulás iránt kérelmet a helyi önkormányzat az e-közigazgatásért felelős miniszterhez legkésőbb 2017. május 31-ig nyújthat be.”
„14/A. § (1) Az önkormányzati települési portál rendszer igénybevételére e § rendelkezéseit kell alkalmazni. (2) Az e-közigazgatásért felelős miniszter a települési honlapok jellemzőivel kapcsolatosan felmérést végez, amelynek keretében a települési önkormányzat nyilatkozik arról, hogy a jogszabályban meghatározott tartalmi követelményeket a 12. § (2), (5) vagy (6) bekezdésében megjelölt határidőig a) önálló honlap fenntartásával vagy
b) az önkormányzati települési portál rendszer igénybevételével
teljesíti.
(3) Az önkormányzat az önkormányzati települési portál rendszer igénybevétele esetén – ha a jogszabályi követelményeket teljesíti – bármikor dönthet úgy, hogy a továbbiakban önálló honlapot tart fenn.
(4) A feltöltött tartalmakért az önkormányzati települési portál rendszer igénybevétele esetén is az önkormányzat felel.”
8. § Az R. 15. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„15. § (1) Az önkormányzati ASP rendszer gazdálkodási rendszeréhez való csatlakozásra köteles önkormányzatok a 3. mellékletben foglalt táblázat 1. sora szerinti, a 2018. évre vonatkozó végleges adataikat 2019. március 31-ig az önkormányzati adattárházba feltöltik. (2) Az önkormányzat által alapított költségvetési szerv (a továbbiakban: önkormányzati költségvetési szerv) azon feladatait, amelyek támogatására az önkormányzati ASP rendszer gazdálkodási rendszere is képes (a továbbiakban: gazdálkodási feladatok), a gazdálkodási szakrendszer azon önkormányzati költségvetési szervek vonatkozásában támogatja,
a) amelyek esetében a gazdálkodási feladatokat 2016. szeptember 1. napján is a polgármesteri hivatal vagy a közös önkormányzati hivatal látta el,
b) amelyek 2016. szeptember 1. napját követően jöttek létre, jogszabály alapján önálló gazdasági szervezettel nem rendelkezhetnek, és a gazdasági szervezet feladatait esetükben a polgármesteri hivatal vagy a közös önkormányzati hivatal látja el,
c) amelyek esetében az önkormányzat a gazdálkodási feladatok támogatását 2017. június 15-ig az e-közigazgatásért felelős minisztertől – annak megkeresése alapján – kéri, és e kérelme alapján az e-közigazgatásért felelős miniszter az önkormányzati költségvetési szerv csatlakozásához hozzájárult.
(3) Az e-közigazgatásért felelős miniszter a (2) bekezdés c) pontja szerinti döntését – a Kincstár véleményének kikérése mellett – a rendelkezésre álló kapacitások figyelembevétele alapján, 45 napon belül hozza meg. Döntését indokolni nem köteles.”
b) 13. § (2) bekezdésében az „egyedi hozzájárulása” szövegrész helyébe az „egyedi hozzájárulása (a továbbiakban: interfészes csatlakozáshoz történő hozzájárulás)”,
e) 1. mellékletében foglalt táblázat C:6 és D:6 mezőjében a „Kincstár” szövegrész helyébe a „KINCSINFO Nonprofit Kft.”
12. § Hatályát veszti az R.
13. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.
1. melléklet a 100/2017. (IV. 28.) Korm. rendelethez
Az önkormányzati ASP rendszer szakrendszereinek használatához szükséges felhasználói (önkormányzati) munkaállomásokkal szembeni minimális elvárások
1. Az önkormányzati munkaállomásokra vonatkozóan MS Windows környezetben
Munkaállomások MS Windows környezetben |
Szükséges darabszám |
Minimum hardverkövetelmények |
Az önkormányzati ASP szakrendszer felhasználók számához és a munkaállomások megoszlásához igazodóan |
□ min. 1 GHz 32 bites processzor |
□ min. 2 GB RAM |
□ minimális HDD 50 GB |
□ min. 4 db nem tiltott, szabad USB 2.0 foglalat |
Minimum szoftverkövetelmények |
□ Operációs rendszer: Windows 7, Windows 8 vagy újabb |
□ Szövegszerkesztő: MS Word 2010 vagy újabb, Libre Office 4.3 vagy újabb |
□ Táblázatkezelő: MS Excel 2010 vagy újabb, Libre Office 4.3 vagy újabb |
□ Böngésző: Internet Explorer 11 vagy újabb, Mozilla Firefox utolsó stabil verzió, Google Chrome utolsó stabil verzió |
□ Levelező: MS Outlook 2010 vagy újabb, Mozilla Thunderbird utolsó stabil verzió |
□ PDF-olvasó: Adobe Reader utolsó stabil verzió vagy Sumatra PDF utolsó stabil verzió |
□ Tűzfal és vírusvédelem (naprakész vírusadatbázissal) |
2. Az önkormányzati munkaállomásokra vonatkozóan Linux környezetben
Munkaállomások Linux környezetben |
Szükséges darabszám |
Minimum hardverkövetelmények |
Az önkormányzati ASP szakrendszer felhasználók számához és a munkaállomások megoszlásához igazodóan |
□ min. 1 GHz 32 bites processzor |
□ min. 2 GB RAM |
□ minimális HDD 50 GB |
□ min. 4 db nem tiltott, szabad USB 2.0 foglalat |
Minimum szoftverkövetelmények |
□ Operációs rendszer: Ubuntu Linux |
□ Szövegszerkesztő: Libre Office 4.3 vagy újabb |
□ Táblázatkezelő: Libre Office 4.3 vagy újabb |
□ Böngésző: Mozilla Firefox utolsó stabil verzió, Google Chrome utolsó stabil verzió |
□ Levelező: Mozilla Thunderbird utolsó stabil verzió |
□ PDF-olvasó: Adobe Reader utolsó stabil verzió vagy Foxit Reader utolsó stabil verzió |
3. Az önkormányzati laptopokra vonatkozóan MS Windows környezetben
Laptopok MS Windows környezetben |
Szükséges darabszám |
Minimum hardverkövetelmények |
Az önkormányzati ASP szakrendszer felhasználók számához és a munkaállomások megoszlásához igazodóan |
□ min. 15” HD kijelző (1366 x 768) |
□ min. 1 GHz 32 bites processzor |
□ min. 2 GB RAM |
□ minimális HDD 50 GB |
□ min. 2 db nem tiltott, szabad USB 2.0 foglalat |
Minimum szoftverkövetelmények |
□ Operációs rendszer: Windows 7, Windows 8 vagy újabb |
□ Szövegszerkesztő: MS Word 2010 vagy újabb, Libre Office 4.3 vagy újabb |
□ Táblázatkezelő: MS Excel 2010 vagy újabb, Libre Office 4.3 vagy újabb |
□ Böngésző: Internet Explorer 11 vagy újabb, Mozilla Firefox utolsó stabil verzió, Google Chrome utolsó stabil verzió |
□ Levelező: MS Outlook 2010 vagy újabb, Mozilla Thunderbird utolsó stabil verzió |
□ PDF-olvasó: Adobe Reader utolsó stabil verzió vagy Sumatra PDF utolsó stabil verzió |
4. Az önkormányzati laptopokra vonatkozóan Linux környezetben
Laptop alapkonfiguráció II. |
Szükséges darabszám |
Minimum hardverkövetelmények |
Az önkormányzati ASP szakrendszer felhasználók számához és a munkaállomások megoszlásához igazodóan |
□ min. 15” HD kijelző (1366 x 768) |
□ min. 1 GHz 32 bites processzor |
□ min. 2 GB RAM |
□ minimális HDD 50 GB |
□ min. 2 db nem tiltott, szabad USB 2.0 foglalat |
Minimum szoftverkövetelmények |
□ Operációs rendszer: Ubuntu Linux |
□ Szövegszerkesztő: Libre Office 4.3 vagy újabb |
□ Táblázatkezelő: Libre Office 4.3 vagy újabb |
□ Böngésző: Mozilla Firefox utolsó stabil verzió, Google Chrome utolsó stabil verzió |
□ Levelező: Mozilla Thunderbird utolsó stabil verzió |
□ PDF-olvasó: Adobe Reader utolsó stabil verzió vagy Foxit Reader utolsó stabil verzió |
5. Az önkormányzati monitorokra vonatkozó alapkonfiguráció
Monitor alapkonfiguráció |
Szükséges darabszám |
17”-os eszköz, minimum 1024 x 768 felbontású |
Az önkormányzati ASP szakrendszer felhasználók számához és a munkaállomások megoszlásához igazodóan |
6. Kártyaolvasó
Kártyaolvasó alapkonfiguráció |
Szükséges darabszám |
Új típusú (elektronikus) személyi igazolvány olvasására alkalmas eszköz |
Az önkormányzati ASP szakrendszer felhasználók számához és a munkaállomások megoszlásához igazodóan |
7. Az önkormányzati multifunkciós nyomatkészítő eszközökre vonatkozó alapkonfiguráció
Multifunkciós, nyomatkészítő alapkonfiguráció |
Szükséges darabszám |
Az ügyintézéshez szükséges iratmennyiség nyomtatásához képest méretgazdaságosan üzemeltethető, központi, multifunkcionális (A3/A4-es szkennelés, fénymásolás, nyomtatás) nyomtató, amely tértivevények és a készpénz-átutalási megbízások nyomtatására is alkalmas |
minimum 1 db |
8. Az informatikai biztonságra és hálózati elérésre vonatkozó minimális és ajánlott feltételek
Informatikai biztonság – Hálózati elérés biztosítása |
IT biztonság |
Elvárt informatikai biztonsági megfelelés: Az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról történő megfelelésről szóló 2013. évi L. törvény, továbbá a biztonsági osztályba és biztonsági szintbe sorolásra vonatkozó követelményekről szóló 41/2015. (VII. 15.) BM rendelet rendelkezéseiből következő, a rendszer biztonsági osztályba sorolása alapján megállapított információbiztonsági követelményeknek történő megfelelés |
Sávszélesség és szükséges hálózati eszközök |
Interneteléréshez és helyi hálózat kiépítéséhez, bővítéséhez szükséges eszközök, pl. router, switch, kábelek. Minimum feltételek: |
|
Lakos szám: |
ASP minimumelvárás: |
|
|
500 alatt |
4 Mbit/sec néveleges sávszélesség |
|
|
500-10 1000 között |
8 Mbit/sec néveleges sávszélesség |
|
|
10 000 felett |
30 Mbit/sec néveleges sávszélesség |
|
Ajánlott feltételek: A kormányzati hálózatfejlesztési koncepciókkal összhangban valamennyi településtípus ajánlott sávszélessége minimum 30/30 Mbit/sec szimmetrikus sávszélesség |
”
2. melléklet a 100/2017. (IV. 28.) Korm. rendelethez
Az önkormányzati adattárház forrásai és adatkörei
|
A |
B |
|
Adatforrás |
Adatkör |
1. |
gazdálkodási rendszer |
Az államháztartás számviteléről szóló Korm. rendeletben előírt adattartalom |
2. |
önkormányzati adórendszer |
A települési önkormányzatok által nyilvántartott, az önkormányzati adóhatóság hatáskörébe tartozó adók és adók módjára behajtandó köztartozások nyilvántartásának, kezelésének, elszámolásának, valamint az önkormányzati adóhatóság adatszolgáltatási eljárásának szabályairól szóló NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) szerinti adatok |
3. |
ingatlanvagyon-kataszter rendszer |
Az önkormányzatok tulajdonában lévő ingatlanvagyon nyilvántartási és adatszolgáltatási rendjéről szóló Korm. rendeletben meghatározott adatok |
4. |
iratkezelő rendszer |
Ügyiratforgalmi adatok |
5. |
ipar- és kereskedelmi szakrendszer |
Az önkormányzati hatáskörbe utalt ipari és kereskedelmi igazgatási ügyek egyes adatai: a) a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló Korm. rendelet, b) a telepengedély, illetve a telep létesítésének bejelentése alapján gyakorolható egyes termelő és egyes szolgáltató tevékenységekről, valamint a telepengedélyezés rendjéről és a bejelentés szabályairól szóló Korm. rendelet, c) a zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről szóló Korm. rendelet, d) a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló Korm. rendelet, e) a vásárokról, a piacokról és a bevásárlóközpontokról szóló Korm. rendelet, f) a nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatásról szóló Korm. rendelet szerinti adatok |
6. |
Kincstár Közhiteles Törzskönyvi Nyilvántartása |
Az államháztartásról szóló törvény (a továbbiakban: Áht.), az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) és a Magyar Államkincstárról szóló Korm. rendelet szerinti adatok |
7. |
Kincstár Önkormányzati Előirányzat Gazdálkodási Modul |
Önkormányzatok állami támogatásának nyilvántartó rendszere az adósságot keletkeztető ügyletekhez történő hozzájárulás részletes szabályairól szóló Korm. rendelet, az Áht., az Ávr., az NGM rendelet szerinti adatok |
”
3. melléklet a 100/2017. (IV. 28.) Korm. rendelethez
2019. január 1-jével csatlakozó önkormányzatok
BUDAPEST FŐVÁROS ÖNKORMÁNYZATA*
BUDAPEST I. KERÜLET BUDAVÁRI ÖNKORMÁNYZAT
BUDAPEST FŐVÁROS II. KERÜLETI ÖNKORMÁNYZAT
BUDAPEST FŐVÁROS III. KERÜLET, ÓBUDA-BÉKÁSMEGYER ÖNKORMÁNYZAT
BUDAPEST FŐVÁROS IV. KERÜLET ÚJPEST ÖNKORMÁNYZATA
BELVÁROS-LIPÓTVÁROS BUDAPEST FŐVÁROS V. KER. ÖNKORMÁNYZATA
BUDAPEST FŐVÁROS VI. KERÜLET TERÉZVÁROS ÖNKORMÁNYZATA
BUDAPEST FŐVÁROS VII. KER. ERZSÉBETVÁROS ÖNKORMÁNYZATA
BUDAPEST FŐVÁROS VIII. KERÜLET JÓZSEFVÁROSI ÖNKORMÁNYZAT
BUDAPEST FŐVÁROS IX. KERÜLET FERENCVÁROS ÖNKORMÁNYZATA
BUDAPEST FŐVÁROS X. KERÜLET KŐBÁNYAI ÖNKORMÁNYZAT
BUDAPEST FŐVÁROS XI. KERÜLET ÚJBUDA ÖNKORMÁNYZATA
BUDAPEST FŐVÁROS XII. KERÜLET HEGYVIDÉKI ÖNKORMÁNYZAT
BUDAPEST FŐVÁROS XIII. KERÜLETI ÖNKORMÁNYZAT
BUDAPEST FŐVÁROS XIV. KERÜLET ZUGLÓ ÖNKORMÁNYZATA*
BUDAPEST FŐVÁROS XV. KERÜLET RÁKOSPALOTA, PESTÚJHELY, ÚJPALOTA ÖNKORMÁNYZATA*
BUDAPEST FŐVÁROS XVI. KERÜLETI ÖNKORMÁNYZAT
BUDAPEST FŐVÁROS XVII. KERÜLET RÁKOSMENTE ÖNKORMÁNYZATA
BUDAPEST FŐVÁROS XVIII. KERÜLET PESTSZENTLŐRINC-PESTSZENTIMRE ÖNKORMÁNYZATA
BUDAPEST FŐVÁROS XIX. KERÜLET KISPEST ÖNKORMÁNYZATA
BUDAPEST FŐVÁROS XX. KERÜLET PESTERZSÉBET ÖNKORMÁNYZATA
BUDAPEST XXI. KERÜLET CSEPEL ÖNKORMÁNYZATA
BUDAFOK-TÉTÉNY BUDAPEST XXII. KERÜLET ÖNKORMÁNYZATA
BUDAPEST FŐVÁROS XXIII. KERÜLET SOROKSÁR ÖNKORMÁNYZATA
MOHÁCS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
PÉCS MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
KISKUNHALAS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
PIRTÓ KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
HARKAKÖTÖNY KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
LAJOSMIZSE VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
FELSŐLAJOS KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
KALOCSA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
KECSKEMÉT MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
SZABADSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
TISZAALPÁR NAGYKÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT
TISZAKÉCSKE VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
KISKUNFÉLEGYHÁZA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
SOLTVADKERT VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
JÁNOSHALMA VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT
KISKUNMAJSA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
GYOMAENDRŐD VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
HUNYA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
CSÁRDASZÁLLÁS KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT
VÉSZTŐ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
KÖRÖSÚJFALU KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
BÉKÉS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
SARKAD VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
MEZŐKOVÁCSHÁZA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
MEZŐHEGYES VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT
FÜZESGYARMAT VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
BÉKÉSCSABA MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
MEZŐBERÉNY VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
GYULA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
OROSHÁZA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
EMŐD VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
MISKOLC MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
HÓDMEZŐVÁSÁRHELY MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT
MÁRTÉLY KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT
SÁNDORFALVA VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT
DÓC KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT
SZENTES VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
NAGYTŐKE KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
MÓRAHALOM VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT
MINDSZENT VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
CSONGRÁD VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT
MAKÓ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
SZEGED MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
SZÉKESFEHÉRVÁR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
DUNAÚJVÁROS MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
BICSKE VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
PUSZTASZABOLCS VÁROS ÖNKORMÁNYZAT
MÓR VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT
ENYING VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
GÁRDONY VÁROS ÖNKORMÁNYZAT
POLGÁRDI VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
JÁNOSSOMORJA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
ÚJRÓNAFŐ KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
VÁRBALOG KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
KAPUVÁR VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT
MOSONMAGYARÓVÁR VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
SOPRON MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
GYŐR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
BALMAZÚJVÁROS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
ÚJSZENTMARGITA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
HORTOBÁGY KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
KOMÁDI VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT
ÚJIRÁZ KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT
BERETTYÓÚJFALU VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
HAJDÚBÖSZÖRMÉNY VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
HAJDÚSZOBOSZLÓ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
DERECSKE VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
HAJDÚHADHÁZ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
HOSSZÚPÁLYI NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
DEBRECEN MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
HATVAN VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
KEREKHARASZT KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT
EGER MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
ESZTERGOM VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
DÖMÖS KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
TATA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
DUNASZENTMIKLÓS KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
DUNAALMÁS KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
NESZMÉLY KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
TÁT VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
MOGYORÓSBÁNYA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
TATABÁNYA MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
KOMÁROM VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
ÁCS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
KISBÉR VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
NYERGESÚJFALU VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
SALGÓTARJÁN MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
PÁSZTÓ VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT
ALBERTIRSA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
MIKEBUDA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
SZENTENDRE VÁROS ÖNKORMÁNYZAT
PILISSZENTLÁSZLÓ KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
BUDAÖRS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
PILISCSABA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
SOLYMÁR NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT
TÖRÖKBÁLINT VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
ZSÁMBÉK VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
NAGYKOVÁCSI NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
CSÖMÖR NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
ERDŐKERTES KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
MONOR VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
PILIS VÁROS ÖNKORMÁNYZAT
VECSÉS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
DUNAHARASZTI VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
RÁCKEVE VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
SZIGETSZENTMIKLÓS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
TÖKÖL VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
HALÁSZTELEK VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
BUDAKALÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
GÖD VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
DUNAKESZI VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
ÉRD MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
GÖDÖLLŐ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
SZÁZHALOMBATTA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
VÁC VÁROS ÖNKORMÁNYZAT
MARCALI VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
SÁVOLY KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
KAPOSVÁR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
NAGYATÁD VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
BALATONLELLE VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
KISVÁRDA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
KÉKCSE KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
NYÍREGYHÁZA MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
MÁTÉSZALKA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
FEHÉRGYARMAT VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
NAGYKÁLLÓ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
JÁSZBERÉNY VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT
KARCAG VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT
KISÚJSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
SZOLNOK MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
TÚRKEVE VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT
MARTFŰ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
FEGYVERNEK VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
SZEKSZÁRD MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
SZÁLKA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
PAKS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
CELLDÖMÖLK VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
MESTERI KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
OSTFFYASSZONYFA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
NEMESKOCS KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
MERSEVÁT KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
SÁRVÁR VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
BÖGÖT KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
PORPÁC KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
SITKE KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
SZOMBATHELY MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
AJKA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
HALIMBA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
ÖCS KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
BALATONALMÁDI VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
FELSŐÖRS KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
BALATONFÜRED VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
PÉCSELY KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
BALATONSZŐLŐS KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
DÖRGICSE KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
VÁSZOLY KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
VESZPRÉM MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
EPLÉNY KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT
PÁPA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
NAGYKANIZSA MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
ZALAEGERSZEG MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
KESZTHELY VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
LENTI VÁROS ÖNKORMÁNYZATA