13/2017. (X. 31.) IM utasítás
13/2017. (X. 31.) IM utasítás
az Igazságügyi Minisztérium Munkavédelmi Szabályzatáról
2017.11.02.
A munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény 2. § (3) bekezdése, valamint a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontja alapján a következő utasítást adom ki:
1. § Az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés követelményeinek biztosítása érdekében – a helyi adottságok és sajátosságok figyelembevételével – az Igazságügyi Minisztérium Munkavédelmi Szabályzatát (a továbbiakban: Szabályzat) az 1. mellékletben foglaltak szerint határozom meg.
2. § (1) Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
(2)1
1. melléklet a 13/2017. (X. 31.) IM utasításhoz
Az Igazságügyi Minisztérium Munkavédelmi Szabályzata
I. FEJEZET
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. A Szabályzat hatálya
1. A Szabályzat személyi hatálya kiterjed
a) az Igazságügyi Minisztériummal (a továbbiakban: Minisztérium) kormányzati szolgálati jogviszonyban álló kormánytisztviselőkre, kormányzati ügykezelőkre, a Minisztérium állományába beosztott bíróra, bírósági titkárra és ügyészre, valamint munkaviszonyban álló munkavállalókra (a továbbiakban: munkatársak), továbbá
b) a Minisztériumban közigazgatási ösztöndíjas program vagy egyetemi szakmai gyakorlat keretében szakmai tapasztalatszerzés céljából munkát végző természetes személyekre, valamint
c) a Minisztérium tulajdonában vagy vagyonkezelésében, valamint használatában álló létesítményekben szerződés alapján, szervezett munkavégzés keretében munkát végző természetes személyekre,
d) a Minisztériumban folyó munkavégzés keretében az ott tartózkodó, nem a Minisztérium állmonyába tartozó személyekre.
2. A Szabályzat területi hatálya kiterjed a Minisztérium vagyonkezelésében, használatában, bérletében lévő ingatlanokra, amelyekben szervezett munkavégzés zajlik.
2. Veszélyességi osztályba sorolás
3. A Minisztérium tevékenysége munkavédelmi szempontból a III. veszélyességi osztályba tartozik.
3. Értelmező rendelkezések
4. A Szabályzat alkalmazásában:
a) munkavédelmi megbízott: a jogszabályi követelményeknek megfelelő munkavédelmi szakképesítéssel rendelkező, a Minisztérium által – jogszabály, valamint a jelen Szabályzat rendelkezései alapján – a Minisztérium mint munkáltató munkavédelmi tevékenységének, feladatainak szervezésével, végrehajtásával, ellenőrzésével megbízott személy, vagy polgári jogi szerződés alapján eljáró egyéni vállalkozó vagy jogi személy alkalmazottja;
b) munkavédelmi képviselő: a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény (a továbbiakban: Mvt.) 70/A. §-ában meghatározott személy;
c) munkahely: az Mvt. 87. § 5. pontjában meghatározott hely.
II. FEJEZET
A MUNKAVÉDELMI TEVÉKENYSÉG SZERVEZETE
4. Feladat- és hatáskörök
5. A Minisztérium munkavédelmi tevékenységének irányítását a közigazgatási államtitkár (a továbbiakban: KÁT) az alábbiak szerint látja el, melynek keretén belül megfelelően gondoskodik
a) a munkavédelmi megbízott közreműködésével a munkáltató munkavédelmi feladatainak ellátásáról;
b) a gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár (a továbbiakban: GHÁT) útján a munkavédelemmel összefüggő személyi és tárgyi feltételeket biztosításáról;
c) a GHÁT útján a munkavédelmi megbízott beszámoltatásáról;
d) a GHÁT útján, a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (a továbbiakban: KEF) – mint a Minisztérium székhelye és telephelyei üzemeltetéséért felelős szerv – munkavédelmi feladatai és a Minisztérium munkavédelmi feladatainak összehangolásáról;
e) a Személyügyi Főosztály (a továbbiakban: SZEFO) útján a munkavédelmi oktatások, képzések, munkavédelmi képviselő választás és a szűrővizsgálatok szervezéséről.
6. A GHÁT
a) beszámoltatja a Minisztérium munkavédelmi megbízottját a Minisztérium munkavédelmi helyzetéről, ellenőrzi annak tevékenységét;
b) a KEF útján gondoskodik a Minisztérium szervezeti egységei által használt munkahelyek, épületgépészeti berendezések, munkaeszközök üzemeltetésével, felújításával, karbantartásával, az időszakos biztonságtechnikai felülvizsgálatok végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátásáról.
7. A munkavédelmi megbízott az 5. pont a) alpontjában meghatározott feladatai körében:
a) a munkavédelemmel kapcsolatos jogszabályok alapján közreműködik a Minisztérium munkavédelmi szabályzatának elkészítésében. Javaslatot tesz a szabályzat felülvizsgálatára, aktualizálására;
b) szükség esetén javaslatot tesz munkavédelmi tárgykörbe tartozó egyéb utasítások módosítására;
c) a szabályzat IX. fejezet szerinti munkavédelmi ellenőrzést tart;
d) elvégzi a munkavédelmi kockázatértékelést, és felügyeli az intézkedési tervben meghatározott munkavédelmi feladatok, valamint munkavédelmi kockázatértékeléssel kapcsolatos egyéb feladatok végrehajtását;
e) az üzemeltetési feladatokat ellátó KEF-fel együttműködve ellenőrzi az időszakos felülvizsgálathoz kötött berendezések, eszközök előírt vizsgálatának elvégzését, azok nyilvántartásának naprakészségét;
f) ellenőrzi az elsősegélynyújtás tárgyi feltételeinek biztosítását helyszíni ellenőrzés, illetve adatbekérés útján;
g) a SZEFO-val együttműködve közreműködik a munkavédelmi oktatás előkészítésében, lefolytatásában, ellenőrzi a szervezeti egységek állománya tekintetében a munkavédelmi oktatás megtörténtét;
h) gondoskodik az előzetes és ismétlődő munkavédelmi oktatás tematikájának, ismeretanyagának, elkészítéséről;
i) munkavédelmi szempontból egyeztet a Minisztérium székhelyén vagy telephelyein szerződés alapján szervezett munkavégzés keretében munkát végző természetes személyek szakmai felügyeletét ellátó szervezeti egység vezetőjével, felhívja figyelmüket a Minisztérium területén történő munkavégzés szabályaira és veszélyeire;
j) évente összefoglaló jelentést készít a Minisztérium munkavédelmi tevékenységéről, valamint helyzetéről, melyet a Megbízó számára továbbít;
k) megkeresés alapján tájékoztatást, adatszolgáltatást nyújt a Minisztérium munkavédelmi és munkabiztonsági helyzetéről a Minisztérium vezetői, illetve illetékes munkatársai felé;
l) munkavédelemmel kapcsolatos tevékenysége ellátása során tapasztalt szabálytalanságról a GHÁT útján haladéktalanul tájékoztatja a KÁT-ot;
m) javaslatot tesz a munkavédelemmel és munkabiztonsággal kapcsolatosan felmerült hiányosságok megszüntetésére;
n) elvégzi a munkahelyi és üzemi úti balesetek kivizsgálását.
8. A SZEFO munkavédelemmel kapcsolatos feladatai különösen:
a) a munkavédelmi megbízottal együttműködve ellátja a munkavédelmi oktatás megszervezésével, lebonyolításával kapcsolatos feladatokat;
b) gondoskodik az évente ismétlődő munkavédelmi oktatás megtartásáról, valamint az oktatási napló aktualizálásáról;
c) a baleseteket a kivizsgálás során keletkező dokumentumok, a munkavédelmi megbízott ilyen tartalmú szakmai megállapítása és minősítése alapján a hivatali egység személyi állományára vonatkozóan munkabalesetként kezeli;
d) a munkabalesetet és az üzemi úti baleseteket kivizsgáltatja, elkészítteti a szükséges jegyzőkönyveket, és nyilvántartja a munkabaleseteket;
e) jogszabályban meghatározott előírás szerint megszervezi és lebonyolítja a munkavédelmi képviselő választást.
9. A Pénzügyi és Számviteli Főosztály gondoskodik a munkabalesetből eredő társadalombiztosítási ellátások igénylésével kapcsolatos feladatok ellátásáról, valamint a munkavédelmi és munkabiztonsági követelmények teljesítéséhez szükséges pénzügyi fedezet rendelkezésre állásáról.
10. A Minisztérium önálló szervezeti egysége vezetőjének a munkavédelemmel kapcsolatos feladatai körében
a) gondoskodik az irányítása alá tartozó szervezeti egységben az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés feltételeinek biztosításáról;
b) ellenőrzi az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkafeltételek teljesítését, folyamatosan felügyeli a munkavégzéshez szükséges személyi és tárgyi feltételek meglétét;
c) az Mvt. és az annak végrehajtására kiadott jogszabályok, valamint az e Szabályzatban foglaltak maradéktalan betartása és betartatása érdekében a munkavégzés megkezdése előtt ellátja az általa irányított szervezeti egység személyi állományának tagjait a munkavédelemre vonatkozó utasításokkal, e Szabályzat előírásainak megfelelően ellenőrzi, hogy a személyi állomány tagjai a biztonságos munkavégzésre képes állapotban vannak-e, valamint folyamatosan ellenőrzi a megfelelő munkakörülmények meglétét;
d) folyamatosan ellenőrzi, hogy a személyi állomány tagja ismeri és megtartja-e a rá vonatkozó munkavédelmi rendelkezéseket;
e) bejelenti a tudomására jutott munkavédelmi hiányosságot, szabálytalanságot a jelen utasításban felelősként meghatározott szervezeti egység, illetve személy felé;
f) baleset, sérülés esetén gondoskodik a SZEFO azonnali értesítéséről;
g) a munkavédelmi előírások megszegőivel szemben felelősségre vonást kezdeményez.
III. FEJEZET
A FOGLALKOZTATÁS MUNKAVÉDELMI ÉS MUNKAEGÉSZSÉGÜGYI FELTÉTELEI
5. Az alkalmazás általános munkavédelmi előírásai
11. A munkatárs érvényes orvosi alkalmassági vizsgálat, valamint elméleti és – munkakörétől függően – gyakorlati munkavédelmi oktatás megléte esetén foglalkoztatható.
12. Az önálló szervezeti egység vezetője köteles a munkatárs számára lehetővé tenni, hogy a foglalkozás-egészségügyi és ezzel összefüggő egyéb vizsgálaton megjelenhessen.
13. A munkaköri alkalmassági vizsgálat részletes szabályairól az Igazságügyi Minisztérium Közszolgálati Szabályzata rendelkezik.
IV. FEJEZET
A MUNKAVÉGZÉSRE ALKALMAS ÁLLAPOT ELLENŐRZÉSÉRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK
6. Alkoholszondás vizsgálatra vonatkozó előírások
14. A munkatárs köteles
a) a munkát az életét, egészségét, testi épségét nem veszélyeztető és biztonságos, munkavégzésre alkalmas állapotban végezni;
b) közvetlen vezetőjének jelenteni, ha munkavégzés közben a biztonságos munkavégzésre alkalmatlan állapotba kerül, vagy munkatársánál ezt észleli.
15. Az önálló szervezeti egység vezetője az irányítása alá tartozók munkára képes állapotát rendszeresen ellenőrzi.
16. Alkoholszondás vizsgálat elvégzését a szervezeti egység vezetője kezdeményezésére a munkáltatói jogkör gyakorlója rendelhet el. A vizsgálatot a munkavédelmi megbízott végzi, legalább két tanú jelenlétében. A vizsgálatról jegyzőkönyvet kell felvenni.
17. Ha a munkatárs nem működik közre a vizsgálat elvégzésében, a további munkavégzés alól fel kell függeszteni.
V. FEJEZET
A MUNKAVÉDELMI OKTATÁS RENDJE
7. Általános előírások
18. A munkatársak az Mvt. 55. § (1) bekezdésében meghatározott esetekben munkavédelmi oktatáson, valamint évente ismétlődő munkavédelmi oktatáson kötelesek részt venni.
19. A munkába álláskor minden munkatárs munkavédelmi oktatáson köteles részt venni.
20. Az oktatásnak ki kell terjednie:
a) a Minisztérium valamennyi szervezeti egységére vonatkozó általános munkavédelmi szabályok – a munkatárs munkavédelemmel kapcsolatos jogai és kötelezettségei, a biztonságos munkavégzéshez kapcsolódó előírások, szabványok, figyelmeztető jelzések jelentése, magatartási szabályok, közlekedés, anyagmozgatás munkavédelmi szabályai, dohányzásra vonatkozó rendelkezések stb. – ismertetésére;
b) az önálló szervezeti egységek tevékenységéhez, valamint a betöltött munkakörhöz kapcsolódó munkavédelmi szabályok ismertetésére;
c) a munkavégzéshez használt gépek, berendezések, eszközök és anyagok jellemzőire, a használatuk kapcsán előforduló veszélyekre, az ellenük történő védekezés módjára;
d) a munkaeszköz üzemeltetésére, tisztítására, karbantartására vonatkozó ismeretekre;
e) a veszélyhelyzetben, rendkívüli munkakörülmények között tanúsítandó magatartási szabályokra;
f) az egyéni védőeszközök használatára, valamint a használat mellőzéséhez kapcsolódó jogkövetkezményekre.
21. Az oktatást a SZEFO a munkavédelmi megbízottal együttműködve szervezi és bonyolítja le.
22. Az oktatás megtörténtéről valamennyi munkatársnak és érintett személynek nyilatkozatot kell aláírnia.
23. Új belépő munkatársak a munkavédelmi oktatási nyilatkozatot a munkavédelmi oktatást követően a SZEFO-n írják alá.
24. Annak érdekében, hogy a munkatársak foglakoztatásuk teljes időtartama alatt rendelkezzenek a munkavégzéshez szükséges munkavédelmi ismeretekkel, az oktatást rendszeresen – legalább évente egy alkalommal – meg kell ismételni.
25. Az előzetes és ismétlődő munkavédelmi oktatás ismeretanyagát a munkavédelmi megbízott állítja össze és szükség szerint aktualizálja és eljuttatja a SZEFO részére.
26. Az ismétlődő munkavédelmi oktatás ismeretanyagát a SZEFO köteles minden év január 31-ig a munkatárs rendelkezésére bocsátani. A munkatárs a SZEFO által megküldött oktatási naplóban aláírásával igazolja az ismeretek elsajátítását.
27. Az oktatási naplót a SZEFO köteles megőrizni és azt ellenőrzés során az ellenőrzésre jogosultaknak átadni.
28. Rendkívüli oktatást kell tartani, amennyiben baleset következett be az adott munkahelyen, vagy amennyiben új, veszélyes munkaeszköz kerül bevezetésre, továbbá amennyiben a munkavégzésre vonatkozó követelmények megváltoznak.
29. A rendkívüli munkavédelmi oktatás szükségességéről a munkavédelmi megbízott tájékoztatja a SZEFO-t.
30. A rendkívüli munkavédelmi oktatást a KÁT rendeli el.
31. Más munkáltató munkatársa a Szabályzat hatálya alá tartozó területen végzett munkája során az általános munkavédelmi szabályokon kívül köteles betartani az adott munkahelyre meghatározott munkavédelmi követelményeket.
32. A Szabályzat hatálya alá nem tartozó személyeket a Minisztérium által használt helyiségekben és létesítmények területén történő tartózkodásuk során a kísérőjük tájékoztatja a látogatásuk során őket érinthető kockázatokról, veszélyhelyzet esetén a szükséges teendőkről, valamint magatartási szabályokról.
VI. FEJEZET
AZ ELSŐSEGÉLYNYÚJTÁS SZEMÉLYI ÉS TÁRGYI FELTÉTELEI
8. Az elsősegélynyújtó helyekre és személyekre vonatkozó előírások
33. A Minisztérium a székhelye és a telephelyei tekintetében épületenként elsősegélynyújtó helyet köteles fenntartani.
34. A Minisztérium a munkavédelmi megbízotton keresztül és a SZEFO-val együttműködve, évente gondoskodik a munkatársak elsősegélynyújtással kapcsolatos képzéséről és annak lebonyolításáról.
35. Az elsősegélynyújtó helyeken a Minisztérium gondoskodik az elsősegélynyújtó felszerelésről vagy mentődobozról. Az ezekre vonatkozó tárgyi feltételeket a KEF biztosítja.
36. Az elsősegélynyújtó helyeket a Minisztérium belső honlapján állandóan elérhető helyen közzé kell tenni. Az elsősegélynyújtó helyeket „elsősegélyhely” feliratú táblával kell megjelölni.
37. A mentődobozok ellenőrzéséről a munkavédelmi megbízott gondoskodik, az elhasznált eszközök pótlását a GHÁT-nál kezdeményezi. Az eszközök pótlását a GHÁT-on keresztül a KEF biztosítja.
VII. FEJEZET
EGYÉNI VÉDŐESZKÖZÖK, VÉDŐITAL ÉS TISZTÁLKODÓSZEREK, BŐRVÉDŐ KÉSZÍTMÉNYEK BIZTOSÍTÁSÁNAK RENDJE
9. Az egyéni védőeszközökre vonatkozó rendelkezések
38. A Minisztérium állományában foglalkoztatott munkatársak védőruházattal és egyéni védőeszközzel történő ellátásáról szükség esetén a Minisztérium gondoskodik a KEF-en keresztül.
39. A védőfelszerelés tisztántartásáról a munkáltató által biztosított eszközök és szerek segítségével az eszköz használója köteles gondoskodni.
10. Védőital és egyéb készítmények biztosítása
40. A klímakörnyezet kedvezőtlen hatásainak megelőzése céljából a munkáltató munkaszervezési intézkedéseket tesz, és a munkahelyek munkavédelmi követelményeinek minimális szintjéről szóló 3/2002. (II. 8.) SZCSM–EüM együttes rendeletben meghatározottak szerinti pihenőidőt és hőalkalmazkodási feltételt biztosít.
VIII. FEJEZET
A KÉPERNYŐ ELŐTTI MUNKAVÉGZÉS
11. A képernyős munkakörben foglalkoztattak látásvizsgálata
41. A képernyő előtti munkavégzés minimális egészségügyi és biztonsági követelményeiről szóló 50/1999. (XI. 3.) EüM rendelet (a továbbiakban: EüM rendelet) alapján a Minisztérium biztosítja a munkatársak rendszeres látásvizsgálatát.
42. A munkatárs látásvizsgálatát el kell végezni
a) a képernyős munkakörben történő foglalkoztatás megkezdése előtt,
b) az Igazságügyi Minisztérium Közszolgálati Szabályzatáról szóló 1/2017. (III. 10.) IM KÁT utasítás 71. § (1) bekezdésének b) pontja alapján kétévente, és
c) ha a képernyős munkával összefüggésbe hozható látási panasz keletkezik.
43. A látásvizsgálatot a Minisztérium a vele szerződésben álló foglalkozás-egészségügyi szolgáltató útján biztosítja.
44. A munkavédelmi megbízott kockázatbecslés és értékelés során, valamint a képernyős munkahelyen történő munkavégzés egészségi és biztonsági feltételeinek rendszeres ellenőrzése alkalmával folyamatosan vizsgálja az EüM rendelet 3. §-ában felsorolt kockázatok előfordulását.
45. A munkavédelmi megbízott a Minisztériummal szerződésben álló foglalkozás-egészségügyi szolgálat orvos szakmai véleménye alapján kockázatértékelésben rögzíti a képernyős munkaköröket.
IX. FEJEZET
A MUNKAVÉDELMI ELLENŐRZÉS
12. A munkavédelmi ellenőrzést végző személyekre vonatkozó rendelkezések
46. A KÁT az egészséges és biztonságos munkafeltételek Minisztérium által történő biztosítását rendszeresen, de legalább évente, a GHÁT bevonásával, a munkavédelmi megbízott közreműködésével ellenőrizteti, és arról írásos tájékoztatást kér a SZEFO-n keresztül a munkavédelmi megbízottól.
47. Az ellenőrzésnek ki kell terjednie:
a) a munkakörülmények, valamint munkavégzési feltételek és munkaeszközök állapotának felmérésére;
b) a védőeszközök rendelkezésre állására és használatára;
c) a munkavédelmi oktatási napló adataira.
48. Az önálló szervezeti egység vezetője rendszeresen köteles ellenőrizni a munkavégzés személyi és tárgyi feltételeinek meglétét, továbbá a munkatársak biztonságos és egészséget nem veszélyeztető munkavégzéssel összefüggő kötelezettségeinek, továbbá a munkahelyi rendre és fegyelemre vonatkozó előírások betartását.
X. FEJEZET
A MUNKABALESETEK JELENTÉSE ÉS KIVIZSGÁLÁSA
13. A munkabaleset jelentése, értesítési kötelezettség
49. Munkabaleset esetén a sérült munkatárs (a továbbiakban: sérült) a baleset tényét a munkavégzést közvetlenül irányító vagy a baleset helyszínén tartózkodó szervezeti egység vezetőjének bejelenti. Amennyiben a sérült akadályoztatva van, a baleset helyszínén tartózkodó munkatárs, vagy aki elsőként tudomást szerzett a balesetről, köteles eleget tenni értesítési kötelezettségének.
50. A szervezeti egység vezetője köteles intézkedni a sérült azonnali ellátásáról, szükség esetén orvos vagy mentő kihívásáról, a helyszín biztosításáról, valamint a munkavédelmi megbízott tájékoztatásáról a SZEFO-n és a GHÁT-on keresztül.
51. Az Mvt. 87. § 3. pontjában foglaltak szerint súlyos munkabaleset esetén, a balesetet a munkavédelmi megbízott a KÁT és a GHÁT azonnali tájékoztatása mellett haladéktalanul bejelenti a jogszabály által kijelölt munkavédelmi szakhatóságnak. A telefonon tett bejelentést 72 órán belül írásban meg kell ismételni.
14. A munkabaleset kivizsgálása
52. A munkabaleset kivizsgálását a szervezeti egység vezetőjének bevonásával a munkavédelmi megbízott végzi. Szükség szerint a vizsgálatba külső szakértő is bevonható. A munkavédelmi képviselőt a munkabaleset kivizsgálásának időpontjáról haladéktalanul értesíteni kell. A munkavédelmi képviselő a munkabaleset kivizsgálásában részt vehet.
53. A vizsgálat eredményét, ha azt a munkáltató munkabalesetnek elismeri, a SZEFO által őrzött baleseti naplóban a munkavédelmi megbízott rögzíti.
XI. FEJEZET
A MUNKAVÉDELMI KÉPVISELET
15. A munkavédelmi képviselő, valamint a munkavédelmi bizottság
54. A munkavédelmi képviselők az Mvt. 70/A. §-ában meghatározott eljárásrend alapján öt évre kerülnek megválasztásra. A választás lebonyolítását a SZEFO végzi.
55. Amennyiben a munkavédelmi képviselők száma eléri a hármat, úgy munkahelyi munkavédelmi bizottságot hozhatnak létre a Minisztériumban. Munkavédelmi bizottság létrehozása esetén a munkavédelmi képviselőt megillető jogokat – ha azok a foglalkoztattak összességét érintik – a bizottság gyakorolja.
56. A munkavédelmi képviselő feladatait, jogkörét és kötelezettségeit az Mvt. 70/A. §-a határozza meg.
57. A munkavédelmi képviselő számára a Minisztérium biztosítja az Mvt. 75. §-ában meghatározott feltételeket, különösen a munkaidő-kedvezmény, a feladat ellátásához szükséges eszközök, működési, technikai, anyagi feltételek, valamint kötelező továbbképzés tekintetében.
58. Az Mvt. 72. §-a alapján a munkavédelmi szabályzat elfogadásához a munkavédelmi képviselő vagy a munkavédelmi bizottság egyetértése szükséges.
16. A helyi paritásos munkavédelmi testület
59. A Minisztérium a munkavédelem és munkabiztonság ügyének, továbbá a munkáltató és a foglalkoztatotti oldal közötti munkavédelmi párbeszéd, érdekegyeztető tevékenység, együttműködés előmozdítása céljából paritásos alapon helyi paritásos munkavédelmi testületet (a továbbiakban: testület) működtet.
60. A munkavédelmi testületben egyenlő számban vesznek részt a munkatársak és a Minisztérium képviselői. A Minisztérium képviselőit a KÁT jelöli ki. A munkavédelmi testületbe a Minisztériumnál képviselettel rendelkező szakszervezet egy tagot delegál.
61. A munkavédelmi testület működésének feltételeit a Minisztérium biztosítja, feladatát az Mvt. 70/B. §-a szerint végzi.
1
A 2. § (2) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás
