16/2017. (VI. 27.) BM rendelet
a központosított informatikai és elektronikus hírközlési szolgáltatásokat egyedi szolgáltatási megállapodás útján igénybe vevő szervezetekről, valamint a központi szolgáltató által üzemeltetett vagy fejlesztett informatikai rendszerekről szóló 7/2013. (II. 26.) NFM rendelet módosításáról1
2017.07.05.
„7. § (1) A központi szolgáltató az 1. melléklet 1. pont 1.59. és 1.60. alpontjában szereplő szakrendszerek informatikai infrastruktúráját a központosított informatikai és elektronikus hírközlési szolgáltatásokat egyedi szolgáltatási megállapodás útján igénybe vevő szervezetekről, valamint a központi szolgáltató által üzemeltetett vagy fejlesztett informatikai rendszerekről szóló 7/2013. (II. 26.) NFM rendelet módosításáról szóló 16/2017. (VI. 27.) BM rendelet hatálybalépését követő 60. naptól kezdődően köteles teljeskörűen üzemeltetni. (2) Az (1) bekezdésben meghatározott időpontig a központi szolgáltató és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium egymással együttműködve, folyamatosan köteles az átadás-átvételt lebonyolítani azzal, hogy a központi szolgáltató az informatikai és elektronikus szolgáltatást a már átvett szakrendszerek tekintetében az átvételt követően kizárólagosan köteles nyújtani.”
3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.
1. melléklet a 16/2017. (VI. 27.) BM rendelethez
(A központi szolgáltató a következő informatikai rendszerek üzemeltetéséről gondoskodik:)
„1.5. az e-közigazgatásért felelős miniszterrel kötött közszolgáltatási szerződés alapján az e-közigazgatásért felelős miniszter hatáskörébe tartozó, de jogszabály kijelölése alapján más feladatkörébe nem rendelt, az e-közigazgatási szolgáltatásokat biztosító mobilalkalmazások és az ezekhez kapcsolódóan fejlesztett informatikai rendszerek üzemeltetése;”
(A központi szolgáltató a következő informatikai rendszerek üzemeltetéséről gondoskodik:)
„1.6. az e-közigazgatásért felelős miniszterrel kötött közszolgáltatási szerződés alapján az elektronikus levéltári rendszer részét képező Központi Archívum rendszer;
1.7. az e-közigazgatásért felelős miniszterrel kötött közszolgáltatási szerződés alapján az elektronikus levéltári rendszer részét képező Központi Levéltári Nyilvántartó rendszer;”
(A központi szolgáltató a következő informatikai rendszerek üzemeltetéséről gondoskodik:)
„1.39. az EUGO portál infrastruktúra- és alkalmazásüzemeltetése, ideértve az e-közigazgatásért felelős miniszter által kért tartalomfeltöltés szolgáltatás biztosítását is;”
(A központi szolgáltató a következő informatikai rendszerek üzemeltetéséről gondoskodik:)
„1.43. az e-közigazgatásért felelős miniszterrel kötött közszolgáltatási szerződés alapján – a települési ügysegéd által szolgáltatásként elérhető szakrendszerek kivételével – a települési ügysegédek feladatainak ellátásához szükséges, a települési ügysegéd részére biztosított munkaállomáson a közigazgatás-fejlesztésért felelős miniszter által meghatározott informatikai rendszerek elérésének biztosítása, beleértve a szükséges végfelhasználói hardver és szoftver infrastruktúra biztonságos és menedzselt üzemeltetését és karbantartását;”
(A központi szolgáltató a következő informatikai rendszerek üzemeltetéséről gondoskodik:)
„1.53. az E-közigazgatási Szabad Szoftver Kompetencia Központ portál üzemeltetése és tartalomfeltöltés szolgáltatás biztosítása;
1.54. a Your Europe (Európa Önökért) portálra tartalomfeltöltési szolgáltatás biztosítása;
1.55. az Elektronikus Pályázatkezelési és Együttműködési Rendszer hardver infrastruktúra, valamint az alkalmazás- és adatbázis üzemeltetése, a jogosultságok kezelése, az űrlapok gyártása a rendszer szakmai felügyeleti feladatai kivételével;”
(A központi szolgáltató a következő informatikai rendszerek üzemeltetéséről gondoskodik:)
„1.56. az EKOP-1.2.1-07-2008-0001 azonosító számú [Költségvetés Gazdálkodási Rendszer (KGR) című] projekt műszaki tartalmának módosításáról szóló 1447/2012. (X. 11.) Korm. határozat 1. pontjának kijelölése alapján a Magyar Államkincstár által működtetett Forrás SQL (ügyviteli) rendszer hardver infrastruktúrájának üzemeltetése;” (A központi szolgáltató a következő informatikai rendszerek üzemeltetéséről gondoskodik:)
„1.57. az e-közigazgatásért felelős miniszterrel kötött közszolgáltatási szerződés alapján a Nemzeti Választási Iroda működéséhez szükséges hivatali informatikai infrastruktúrájának, valamint az általa működtetett szakrendszerek kiszolgálását végző hardver infrastruktúrájának üzemeltetése;”
(A központi szolgáltató a következő informatikai rendszerek üzemeltetéséről gondoskodik:)
„1.58. a kulturális örökség védelméről szóló 2001. évi LXIV. törvény 3. Fejezet, valamint a 71. § (2) bekezdésében meghatározott, az EKOP-1.2.2-07-2008-0001, valamint az EKOP-1.A.1-08/B-2009-0009 számú projektek keretei között megvalósított Egységes Műtárgytár (EMT) és az ehhez kapcsolódó ügykezelő rendszer (IMER) működéséhez szükséges informatikai rendszerek, ideértve a „forsterkozpont” domain név 2018. január 1-jéig történő fenntartását és kezelését;” (A központi szolgáltató a következő informatikai rendszerek üzemeltetéséről gondoskodik:)
„1.59. a közlekedésért felelős miniszter által – közlekedési feladatai ellátása érdekében – működtetett alábbi szakrendszerek üzemeltetése, ideértve az informatikai infrastruktúrát, a kapcsolódó adatbázisokat és adatbázis operációs rendszereket, az alkalmazás és alkalmazás operációs rendszereket, valamint az alkalmazás támogatást (helpdesk, jogosultság kiosztás):
1.59.1. jogszabályban meghatározott, a Nemzeti Közlekedési Hatóság közúti közlekedéssel összefüggő állami feladatainak ellátását biztosító Központi Közlekedési Információs Rendszer (KÖKIR) és tesztprogram, valamint a kapcsolódó KERT interface és tesztprogram, továbbá a kapcsolódó oktatófelület (HKROktatás.NKH.gov.hu);
1.59.2. a külső felhasználók jogosultságait nyilvántartó Hatósági Keretrendszer (HKR) és tesztprogram;
1.59.3. a műszaki vizsgahelyek és vizsgasorok nyilvántartását tartalmazó Gépjármű Műszaki Vizsga program (GJM);
1.59.4. a jármű műszaki megvizsgálást kiegészítő, integrált vizsgálat folyamatát támogató Központi Integrált Vizsga program (KIV);
1.59.5. a díjköteles utak használatáért megfizetett díj ellenőrzését támogató Elektronikus Közúti Közlekedési Ellenőrzési Rendszer (EKKER) és tesztprogram;
1.59.6. a közlekedési bírságok pénzügyi nyilvántartására szolgáló Jogerős Bírság Határozatok Tára (JBHT) és a hozzá kapcsolódó Központi Bírság Nyilvántartás interfész;
1.59.7. a kategóriás járművezető képzés vizsgaügyvitel támogatására szolgáló program és a kapcsolódó Pénztár modul, Raktár modul, Szakfelügyeleti modul, Szaktanfolyami modul, Utánképzési modul;
1.59.8. a jogszabályban meghatározott, a hajózási képzéssel és bizonyos úszólétesítményekkel kapcsolatos adatok nyilvántartására szolgáló Hajózási Információs Rendszer (HIR), valamint az adatszolgáltatásokat támogató K7 modul;
1.59.9. a digitális tachográf kártyák ellenőrzését végző alkalmazás;
1.59.10. a légiközlekedési szakszolgálati engedélyek kiadását és nyilvántartását támogató EMPIC EAP alkalmazás és tesztprogram;
1.59.11. a légiközlekedési személyzet orvosi bizonyítványait kezelő EMPIC FCLM alkalmazás és tesztprogram;
1.59.12. a gépkocsivezető és személyszállító tevékenység végzéséhez szükséges vizsgával kapcsolatos hatósági feladatok ellátását támogató Pallasz alkalmazás és tesztprogram, valamint a Pallasz II. alkalmazás és tesztprogram;
1.59.13. a KRESZ elméleti vizsgarendszert támogató alkalmazás és tesztprogram, valamint ennek karbantartására szolgáló kérdéskarbantartó alkalmazás és tesztprogram; 1.59.14. az európai uniós előírásoknak megfelelő vasúti hatósági feladatok támogatását végző Vasúti Informatikai Rendszer (VIKI) és tesztprogram;
1.59.15. a központi közlekedési közigazgatási bírságnyilvántartást vezető Központi Bírság Nyilvántartó (KBNY) alkalmazás és tesztprogram;
1.59.16. a forgalombiztonsági nyilvántartást támogató Közúti nyilvántartó program;
1.59.17. a nemzetközi közúti árufuvarozási engedélyek ellenőrzésének támogatására szolgáló BILAT alkalmazás;
1.59.18. a közúti közlekedéssel kapcsolatos okmányok ellenőrzését támogató Okmányőr alkalmazás;
1.59.19. a Rendszámfigyelő alkalmazás;
1.59.20. az „A” és „B” típusú biztonsági okmányok gyártásával összefüggő kártyaigények nyilvántartására szolgáló Központi Okmánynyilvántartó Rendszer (KÖR) és tesztprogram;
1.59.21. a digitális tachográf kártyák kiadásának támogatására és nyilvántartására, a TACHOneten keresztül történő adatcserére, valamint a gépjárművezetők vezetési és pihenőidejének közúti és telephelyi ellenőrzése céljára létrehozott CIA Digitális Tachográf – Tachonet – CIA-CP alkalmazás és tesztprogram;
1.59.22. a pályaalkalmassági vizsgálatok nyilvántartását támogató Pilota2000 alkalmazás;
1.59.23. a közúti fuvarozói szolgáltatást végző vállalkozásokra vonatkozó adatok nemzetközi cseréjét biztosító Hungarian Connection Point (HNCP) alkalmazás és tesztprogram;
1.59.24. a közúti fuvarozási vállalkozásokról vezetendő nemzeti elektronikus nyilvántartást, valamint az európai uniós tagállamokkal történő adatcserét támogató Integrált Közúti Szankció Elbíráló Rendszer (IKR) és tesztprogram;
1.59.25. az autóbuszos személyszállítási, árufuvarozási, személygépkocsis személyszállítási és taxis személyszállítási tevékenységekhez szükséges engedélyek kiadását támogató Engedély2012 alkalmazás és tesztprogram;
1.59.26. a járművezetői képzéssel kapcsolatos hatósági adatszolgáltatást támogató Vezetői Engedély Rendszer;
1.59.27. a képző szervek, szakoktatók és tanulók online felületét biztosító Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatal (KGH – KGH SOAP) alkalmazás és tesztprogram;
1.59.28. a közúti gépjárművezetői idők ellenőrzésére szolgáló AETR control Teszt alkalmazás;
1.59.29. a vizsgabiztosokról vezetett Vizsgabiztosi nyilvántartás (VIBI);
1.59.30. a közúti ellenőri jegyzőkönyv nyilvántartás;
1.59.31. a nemzetközi menetrend szerinti autóbuszjáratok engedélyeinek nyilvántartására szolgáló BUSZ alkalmazás;
1.59.32. az egységes nemzetközi árufuvarozási engedélyek nyilvántartására szolgáló KONVOJ alkalmazás;
1.59.33. az EU tagállamain kívüli árufuvarozási engedélyek adatainak nyilvántartását tartalmazó CEMT alkalmazás, valamint a CEMT engedélyek pályáztatását támogató e-Cemt alkalmazás és tesztprogram;
1.59.34. a járműfenntartó vállalatok nyilvántartását végző Gigajava alkalmazás;
1.59.35. a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részére történő adatszolgáltatást végző E-Regadó alkalmazás;
1.59.36. a közúti infrastruktúra nyilvántartására szolgáló Magyar Útügyi Nyilvántartás alkalmazás;
1.59.37. a légi járművek nyilvántartását végző Légügyi Lajstrom alkalmazás és tesztprogram;
1.59.38. a pilótavizsgák nyilvántartását végző Pilóta Vizsgaprogram;
1.59.39. a légügyi területen kiállított szakszolgálati engedélyek nyilvántartását végző eHivatal és tesztprogram, valamint a korábbi archív adatokat tartalmazó Moodle alkalmazás;
1.59.40. a légügyi adatokat nyilvántartó Eccairs (European Co-ordination Centre for Accident and Incident Reporting Systems) alkalmazás;
1.59.41. a hivatásos és kedvtelési célú hajóvezetői vizsgáztatással kapcsolatos tevékenységet támogató eHivatal-Hajós modul alkalmazás és tesztprogram;
1.59.42. a nemzeti tengelysúly- és kapcsolódó ellenőrzéseket támogató hálózat támogatására kialakított hatósági informatikai alkalmazás (TSM Hatósági Informatikai Rendszer) és tesztprogram.”
(A központi szolgáltató a következő informatikai rendszerek üzemeltetéséről gondoskodik:)
„1.60. a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által – fogyasztóvédelmi feladatai ellátása érdekében – működtetett alábbi szakrendszerek üzemeltetéséről, ideértve az informatikai infrastruktúrát, a kapcsolódó adatbázisokat és adatbázis operációs rendszereket, az alkalmazás és alkalmazás operációs rendszereket, a domain nevek kezelését, valamint az alkalmazás támogatást (helpdesk, jogosultság kiosztás):
1.60.1. az EKOP-1.A.2-2012-2012-0022 „Szolgáltatás-ellenőrzési és piacfelügyeleti szakrendszer-fejlesztés és eszközpark korszerűsítés a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál” című kiemelt projekt keretei között megvalósult Központi Piacfelügyeleti Információs Rendszer (KPIR+) és a hozzá kapcsolódó társhatósági modul, valamint annak nyilvános felületének (www.piacfelugyelet.hu) üzemeltetése;
1.60.2. az EKOP-2.A.2-2012-2012-0008 „A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság által nyújtott online szolgáltatások és ügyfélkapcsolati rendszer integrációja és továbbfejlesztése” című kiemelt projekt keretei között megvalósult, a fogyasztóvédelmi hatóság honlapjához infrastruktúra biztosítása, ide nem értve a tartalommenedzsment szolgáltatásokat;
1.60.3. az ÁROP-1.2.24-2014-2014-0001 „A fogyasztóvédelmi intézményrendszer szervezeti működésének fejlesztése” című kiemelt projekt keretei között megvalósult Fogyasztóvédelmi Portálhoz (http://fogyasztoiportal.nfh.hu) infrastruktúra biztosítása, ide nem értve a tartalommenedzsment szolgáltatásokat;
1.60.4. az ÁROP-1.2.24-2014-2014-0001 „A fogyasztóvédelmi intézményrendszer szervezeti működésének fejlesztése” című kiemelt projekt keretei között megvalósult NFH intranethez infrastruktúra biztosítása, ide nem értve a tartalommenedzsment szolgáltatásokat;
1.60.5. az ÁROP-1.2.24-2014-2014-0001 „A fogyasztóvédelmi intézményrendszer szervezeti működésének fejlesztése” című kiemelt projekt keretei között megvalósult Mintawebáruház weboldalhoz (http://mintawebaruhaz.fogyasztovedelem.kormany.hu) infrastruktúra biztosítása, ide nem értve a tartalommenedzsment szolgáltatásokat;
1.60.6. az ÁROP-1.2.24-2014-2014-0001 „A fogyasztóvédelmi intézményrendszer szervezeti működésének fejlesztése” című kiemelt projekt keretei között megvalósult Panaszstatisztikai Portálhoz (http://panaszstat.nfh.hu) infrastruktúra biztosítása, ide nem értve a tartalommenedzsment szolgáltatásokat;
1.60.7. az Európai Fogyasztói Központ honlapjához (www.magyarefk.hu) infrastruktúra biztosítása, ide nem értve a tartalommenedzsment szolgáltatásokat;
1.60.8. az EKOP-2.A.2-2012-2012-0008 „A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság által nyújtott online szolgáltatások és ügyfélkapcsolati rendszer integrációja és továbbfejlesztése” című kiemelt projekt keretei között megvalósult Hangposta és Telefonos Hanginformációs rendszer;
1.60.9. a TÁMOP-6.1.6-14/1-2015-0001 „Az egészségtudatos fogyasztóvá válás elősegítése (Te tudod, hogyan lehetsz egészségtudatos fogyasztó?)” című kiemelt projekt keretei között megvalósult NFH Okoskosár honlap továbbfejlesztéséhez (http://www.nfhokoskosar.hu) infrastruktúra biztosítása, ide nem értve a tartalommenedzsment szolgáltatásokat;
1.60.10. a TÁMOP-6.1.6-14/1-2015-0001 „Az egészségtudatos fogyasztóvá válás elősegítése (Te tudod, hogyan lehetsz egészségtudatos fogyasztó?)” című kiemelt projekt keretei között megvalósult NFH Okosotthon honlap továbbfejlesztéséhez (http://nfhokosotthon.hu) infrastruktúra biztosítása, ide nem értve a tartalommenedzsment szolgáltatásokat;
1.60.11. a TÁMOP-6.1.6-14/1-2015-0001 „Az egészségtudatos fogyasztóvá válás elősegítése (Te tudod, hogyan lehetsz egészségtudatos fogyasztó?)” című kiemelt projekt keretei között megvalósult Társhatósági honlaphoz (www.tudatos.info.hu) infrastruktúra biztosítása, ide nem értve a tartalommenedzsment szolgáltatásokat;
1.60.12. a KEOP-6.4.0/14-2015-0001 „Fenntartható életmód a fogyasztóvédelem eszközrendszerén keresztül” című kiemelt projekt keretei között megvalósult KEOP szemléletformáló honlaphoz (http://nfh-keop.koktel.hu/) infrastruktúra biztosítása, ide nem értve a tartalommenedzsment szolgáltatásokat;
1.60.13. az EKOP-2.A.2-2012-2012-0008 „A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság által nyújtott online szolgáltatások és ügyfélkapcsolati rendszer integrációja és továbbfejlesztése” című kiemelt projekt keretei között megvalósult mobilalkalmazáshoz infrastruktúra biztosítása, valamint a kapcsolódó iOS, Windows és Android fejlesztői környezet fenntartása;
1.60.14. az ÁROP-1-2-24-2014-2014-001 „A fogyasztóvédelmi intézményrendszer szervezeti működésének fejlesztése” című kiemelt projekt keretei között megvalósult e-learning portálhoz (http://nfh.onlearn.hu) infrastruktúra biztosítása, ide nem értve a tartalommenedzsment szolgáltatásokat;
1.60.15. a 2006/018-176.05.01.02 „Ügyfélközpontú elektronikus szolgáltatás a fogyasztóvédelemben” címet viselő szolgáltatás típusú projekt EKOP-2.A.2-2012-2012-0008 „A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság által nyújtott online szolgáltatások és ügyfélkapcsolati rendszer integrációja és továbbfejlesztése” című kiemelt projekt által módosított Elektronikus Panaszbejelentő Rendszerhez („Ügyfélkapu”) infrastruktúra biztosítása, ide nem értve a tartalommenedzsment szolgáltatásokat;
1.60.16. az EKOP-1.A.2-2012-2012-0022 „Szolgáltatás-ellenőrzési és piacfelügyeleti szakrendszer-fejlesztés és eszközpark korszerűsítés a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál” című kiemelt projekt keretei között megvalósult Központi Piacfelügyeleti Információs Rendszer (KPIR+)-hez kapcsolódó Hatósági és Intézeti Adatbázishoz infrastruktúra biztosítása, ide nem értve a tartalommenedzsment szolgáltatásokat;
1.60.17. az ÁROP-1-2-24-2014-2014-001 „A fogyasztóvédelmi intézményrendszer szervezeti működésének fejlesztése” című kiemelt projekt keretei között megvalósult IT Labor eszközök hardver és szoftver infrastruktúrájának üzemeltetése.”
(A központi szolgáltató a következő informatikai rendszerek üzemeltetéséről gondoskodik:)
„1.61. a Központi Kormányzati Szolgáltatás Busz (KKSZB) hardver infrastruktúrájának üzemeltetése;
1.62. a KÖFOP-1.0.0.-VEKOP-15-2015-00003 „Elektronikus megoldás az eltérő földrajzi helyszíneken történő közigazgatási ügyintézés munkaszervezésének és kommunikációjának fejlesztésére” tárgyú projekt keretében megvalósuló videokommunikációs központ és fizikai videovégpont struktúra üzemeltetése;
1.63. az Országos Rendőr-főkapitányság által működtetett rendőrségi honlap (www.police.hu) működéséhez szükséges virtuális infrastruktúra biztosítása, üzemeltetése;
1.64. a VÉDA közúti intelligens kamerahálózat vagy annak részelemei által kezdeményezett járműadat- lekérdezési igények kielégítése érdekében működő közlekedésbiztonsági kiszolgáló rendszer hardver és szoftver infrastruktúrájának üzemeltetése.”
(A központi szolgáltató a következő informatikai rendszerek fejlesztéséről gondoskodik:)
„2.6. Az e-közigazgatásért felelős miniszterrel kötött közszolgáltatási szerződés alapján az 1.5. alpont szerinti e-közigazgatási szolgáltatásokat biztosító mobilalkalmazások és az ezekhez kapcsolódóan fejlesztett informatikai rendszerek;”
(A központi szolgáltató a következő informatikai rendszerek fejlesztéséről gondoskodik:)
„2.15. Az 1.59. alpontban meghatározott rendszerek;”
(A központi szolgáltató a következő informatikai rendszerek fejlesztéséről gondoskodik:)
„2.16. Az 1.39. pont szerinti tájékoztató portál.”
a) 1. pont 1.30. alpontja,
b) 2. pont 2.3. alpontja.