• Tartalom

1846/2017. (XI. 14.) Korm. határozat

1846/2017. (XI. 14.) Korm. határozat

az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat módosításáról1

2017.11.15.

1. Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat [a továbbiakban: 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat] 1. pont f) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Kormány)

f) egyetért azzal, hogy
fa) az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 3.2 beruházási prioritásának e programban rögzített pénzügyi kerete terhére legfeljebb annak 122,43%-áig legyen kötelezettség vállalható, és a felszabaduló források terhére újabb kötelezettség csak a Kormány jóváhagyásával legyen vállalható,
fb) az IKOP-3.2.0-15-2017-00026 azonosító számú, „Szeged–Hódmezővásárhely tram-train rendszer – járműbeszerzés” című projekt keretében az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 3.2 beruházási prioritása pénzügyi keretének 110%-át meghaladóan, de az fa) alpontban meghatározott arányt meg nem haladóan vállalható kötelezettség olyan módon, hogy e kötelezettségvállalás folytán jelentkező forrásigénynek az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 3.2 beruházási prioritása kerete 110%-át meghaladó része finanszírozásához szükséges forrást a központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott Uniós fejlesztések fejezet Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) előirányzata terhére szükséges biztosítani,”

a) 2. pontjában foglalt táblázat C:2 mezőjében a „459,33” szövegrész helyébe az „505,263” szöveg,

b) 3. pontjában foglalt táblázat C:2 mezőjében a „211,07” szövegrész helyébe a „232,177” szöveg,

c) 3. pontjában foglalt táblázat C:3 mezőjében a „141,483” szövegrész helyébe a „146,330” szöveg,

d) 4. pontjában foglalt táblázat C:2 mezőjében a „110,71” szövegrész helyébe a „116,24” szöveg

lép.

4.1. D:2 mezőjében a „15,8” szövegrész helyébe a „15,78” szöveg,

4.2. D:4 mezőjében a „11,22” szövegrész helyébe a „10,21” szöveg,

4.3. D:5 mezőjében a „2,10” szövegrész helyébe az „1,85” szöveg,

4.4. D:6 mezőjében a „0,654” szövegrész helyébe a „0,642” szöveg,

4.5. D:8 mezőjében a „0,45” szövegrész helyébe a „0,424” szöveg,

4.6. B:9 mezőjében az „autópálya Berettyóújfalu–Nagykereki, országhatár” szövegrész helyébe a „Berettyóújfalu–Nagykereki (országhatár)” szöveg,

4.7. D:9 mezőjében a „69,66” szövegrész helyébe a „93,09” szöveg,

4.8. B:13 mezőjében a „tengelysúlymérő állomás megvalósítása” szövegrész helyébe a „tengelysúlymérő ikerállomás kiépítése” szöveg,

4.9. D:13 mezőjében a „4,02” szövegrész helyébe a „3,70” szöveg,

4.10. B:14 mezőjében az „autópálya” szövegrész helyébe az „autóút” szöveg,

4.11. E:14 mezőjében az „autópálya” szövegrész helyébe az „autóút” szöveg, a „villányi” szövegrész helyébe a „Villányi” szöveg,

4.12. D:18 mezőjében a „3,96” szövegrész helyébe a „3,56” szöveg,

4.13. B:20 mezőjében a „megvalósítása” szövegrész helyébe a „Pétfürdői csomópont (29+700–33+100 kmsz. között) kivitelezése” szöveg,

4.14. D:20 mezőjében az „5,14” szövegrész helyébe az „5,38” szöveg,

4.15. B:24 mezőjében a „megvalósítása Mórahalom elkerülő” szövegrész helyébe a „Mórahalom elkerülő és” szöveg,

4.16. D:24 mezőjében az „5,79” szövegrész helyébe a „4,99” szöveg,

4.17. B:28 mezőjében az „úthálózaton” szövegrész helyébe az „úthálózaton – M3 autópálya 19+500–27+500 kmsz. között beton terelőfal építése” szöveg,

4.18. E:28 mezőjében a „szakaszain” szövegrész helyébe a „szakaszain.” szöveg,

4.19. C:40 mezőjében a „Vasúti Személyszállító Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: MÁV-START Zrt.)” szövegrész helyébe a „Zrt.” szöveg,

4.20. D:50 mezőjében a „10,00” szövegrész helyébe a „14,00” szöveg,

4.21. B:51 mezőjében a „MÁV nagykapacitású motorvonatok” szövegrész helyébe a „MÁV-START Zrt. gördülőállomány fejlesztése nagykapacitású motorvonatok beszerzésével” szöveg,

4.22. B:68 mezőjében a „korszerűsítése” szövegrész helyébe a „korszerűsítése a Közép-magyarországi régióban” szöveg,

4.23. D:75b mezőjében a „12,50” szövegrész helyébe a „17,60” szöveg,

4.24. D:78 mezőjében a „4,06” szövegrész helyébe az „5,49” szöveg,

4.25. D:88 mezőjében a „23,10” szövegrész helyébe a „22,80” szöveg,

4.26. E:92 mezőjében a „korszerűsítése” szövegrész helyébe a „korszerűsítése.” szöveg,

4.27. D:98 mezőjében az „1,70” szövegrész helyébe az „1,80” szöveg,

4.28. D:104a mezőjében a „2,19” szövegrész helyébe a „0,523” szöveg,

4.29. D:105 mezőjében a „13,47” szövegrész helyébe a „15,14” szöveg,

4.30. B:107 mezőjében a „gyorsút M7–Balatonlelle–Kaposvár közötti szakasz kiépítése” szövegrész helyébe a „Kaposvár és az M7 közötti szakasz (érintett települések elkerülését is megvalósító) fejlesztése” szöveg,

4.31. D:107 mezőjében a „22,50” szövegrész helyébe a „33,87” szöveg,

4.32. D:108 mezőjében a „35,61” szövegrész helyébe a „40,50” szöveg

lép.

5. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.

1. melléklet az 1846/2017. (XI. 14.) Korm. határozathoz


    1.     Az 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat 2. mellékletében foglalt táblázat B:2–B:4 mezője helyébe a következő mezők lépnek:

 

(A)

(B)

(1.)

(Felhívás azonosító jele)

(Projekt megnevezése)

(2.)

(IKOP-1.1.0-15)

M86 gyorsforgalmi út Szeleste–Csorna szakasz II. ütem megvalósítása Hegyfalu–Csorna szakasz a 105+800–139+165 kmsz. – szakaszolt projekt

(3.)

(IKOP-1.1.0-15)

8. sz. főút Székesfehérvár nyugati elkerülő III. szakasz építése – szakaszolt projekt

(4.)

(IKOP-1.1.0-15)

8. sz. főút Várpalota I. szakasz 23+900–29+700 km szelvények közötti szakasz tervezése és kivitelezése – szakaszolt projekt


    2.     Az 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat 2. mellékletében foglalt táblázat B:8 mezője helyébe a következő mező lép:

 

(A)

(B)

(1.)

(Felhívás azonosító jele)

(Projekt megnevezése)

(8.)

(IKOP-1.1.0-15)

Tengelysúly- és össztömegmérő állomás kiépítése az M7 autópálya 192 km szelvényében lévő kétoldali pihenőhelyen (Zalakomári pihenő) – szakaszolt projekt


    3.     Az 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat 2. mellékletében foglalt táblázat 16. sora helyébe a következő sor lép:

 

(A)

(B)

(C)

(D)

(E)

(1.)

(Felhívás azonosító jele)

(Projekt megnevezése)

(Támogatást igénylő neve)

[Projekt indikatív támogatási kerete
(Mrd Ft)]

(Szakmai elvárások)

16.

IKOP-1.1.0-15

M70 autóút Letenye– Tornyiszentmiklós közötti szakasz 2×2 sávra történő bővítése kiegészítő munkák

NIF Zrt.

2,46
(96,1% támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg)

A projekttel szembeni szakmai elvárás M70 autópálya kiegészítő munkálatainak elvégzése:
1. A 9+195–9+535 kilométerszelvény között (340 m hosszban), valamint a 11+510–11+850 kilométerszelvény között (340 m hosszban) a bal pálya szélesítése és a jobb pálya építése szalagkorláttal.
2. A 9+535–11+510 kilométerszelvény között (1975 m hosszban) a szalagkorlát cseréje.
3. Tornyiszentmiklós pihenőhely 20+600 km szelvényben lévő térfigyelő és forgalomfigyelő kamera és portálszerkezet telepítése, valamint a Tornyiszentmiklós pihenőhelyhez mintegy 350 m hosszban üzemi forduló építése.
4. A jobb és bal pálya kopóréteg kifuttatása és szalagkorlát cseréje a kezdő szelvény előtt a 3+295–3+760 kilométerszelvény között, valamint a végszelvény után a 16+510–17+000 kilométerszelvény közötti szakaszon, valamint 4 cm kopóréteg marása és szőnyegezése a 9+535–11+510 kilométerszelvény között (1975 m hosszban).


    4.     Az 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat 2. mellékletében foglalt táblázat a következő 38. sorral egészül ki:

 

(A)

(B)

(C)

(D)

(E)

(1.)

(Felhívás azonosító jele)

(Projekt megnevezése)

(Támogatást igénylő neve)

[Projekt indikatív támogatási kerete
(Mrd Ft)]

(Szakmai elvárások)

38.

IKOP-2.1.0-15

A MÁV-START Zrt. gördülőállomány-
fejlesztés – egységes szolgáltatási színvonalú járműpark kialakítása

MÁV-START Vasúti Személyszállító Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: MÁV-START Zrt.)

4,80
(támogatási intenzitás: 100%)

A projekttel szembeni szakmai elvárás az eltérő berendezésekkel rendelkező MÁV-START 415 sorozatszámú motorvonatok egységes műszaki színvonalra történő átalakítása és
a szolgáltatási színvonal emelése.


    5.     Az 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat 2. mellékletében foglalt táblázat a következő 46. sorral egészül ki:

 

(A)

(B)

(C)

(D)

(E)

(1.)

(Felhívás azonosító jele)

(Projekt megnevezése)

(Támogatást igénylő neve)

[Projekt indikatív támogatási kerete
(Mrd Ft)]

(Szakmai elvárások)

46.

IKOP-2.1.0-15

A magyar vasúti műszaki és üzemi szabályok korszerűsítésére, az új előírások, szabályok, rendeletek és utasítások rendszerének megalkotása

MAÚT Magyar Út- és Vasútügyi Társaság

1,00
(támogatási intenzitás: 100%)

A projekttel szembeni szakmai elvárás a magyar vasúti műszaki szabályozás felülvizsgálata, a nemzeti szabályok megfogalmazása, valamint a végrehajtáshoz szükséges tervek előkészítése, a szabályozási hierarchia elemeinek összehangolása, megfogalmazása, tervezetek elkészítése a nemzeti érdekek érvényre juttatása az európai uniós előírások figyelembevételével. Elvárás továbbá a nemzeti érdekérvényesítés intézményrendszerének kidolgozása és felállítása.


    6.     Az 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat 2. mellékletében foglalt táblázat 65. sora helyébe a következő sor lép:

 

(A)

(B)

(C)

(D)

(E)

(1.)

(Felhívás azonosító jele)

(Projekt megnevezése)

(Támogatást igénylő neve)

[Projekt indikatív támogatási kerete
(Mrd Ft)]

(Szakmai elvárások)

65.

IKOP-2.1.0-15

Csepeli Szabadkikötő kapacitásbővítő fejlesztése, valamint a csepeli gerincút
2. ütemét magában foglaló projekt előkészítése

NIF Zrt. és
a MAHART-
Szabadkikötő Zrt. konzorciuma

0,20
(támogatási intenzitás: 100%)

A projekt keretében előkészítési tevékenységként a Szabadkikötő fejlesztésének tervezési munkáit, a kapcsolódó megvalósíthatósági tanulmány elkészítését, valamint terület- és beruházás-előkésztési munkákat végzik el.

    7.     Az 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat 2. mellékletében foglalt táblázat a következő 65i sorral egészül ki:

 

(A)

(B)

(C)

(D)

(E)

(1.)

(Felhívás azonosító jele)

(Projekt megnevezése)

(Támogatást igénylő neve)

[Projekt indikatív támogatási kerete
(Mrd Ft)]

(Szakmai elvárások)

65i.

IKOP-2.1.0-15

Vasúti tengelysúlymérési rendszer kidolgozása és kísérleti elindítása

NIF Zrt.

2,00
(támogatási intenzitás: 100%)

A projekttel szembeni szakmai elvárás tengelysúlymérési rendszer kidolgozása és kísérleti elindítása TEN-T vasútvonalakon.


    8.     Az 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat 2. mellékletében foglalt táblázat 73. sora helyébe a következő sor lép:

 

(A)

(B)

(C)

(D)

(E)

(1.)

(Felhívás azonosító jele)

(Projekt megnevezése)

(Támogatást igénylő neve)

[Projekt indikatív támogatási kerete
(Mrd Ft)]

(Szakmai elvárások)

73.

IKOP-3.1.0-15

Budapesti trolibusz járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-
fejlesztés

BKK Zrt.

10,20
(99,44% támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg)

A projekttel szembeni szakmai elvárás alacsonypadlós trolibuszok beszerzése, valamint
az azok üzemeltetéséhez szükséges kapcsolódó infrastruktúra fejlesztése.

    9.     Az 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat 2. mellékletében foglalt táblázat D:75b mezője helyébe a következő mező lép:

 

 

(A)

(D)

 

(1.)

(Felhívás azonosító
jele)

[Projekt indikatív támogatási kerete
(Mrd Ft)]

 

(75b.)

(IKOP-3.1.0-15)

17,60
(99,44% támogatási intenzitás szerint csökkentett összeg)


    10.     Az 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat 2. mellékletében foglalt táblázat 80. sora helyébe a következő sor lép, és a táblázat a következő 80a sorral egészül ki:

 

(A)

(B)

(C)

(D)

(E)

(1.)

(Felhívás azonosító jele)

(Projekt megnevezése)

(Támogatást igénylő neve)

[Projekt indikatív támogatási kerete
(Mrd Ft)]

(Szakmai elvárások)

80.

IKOP-3.2.0-15

Szeged–
Hódmezővásárhely tram-train rendszerhez szükséges járműtelep építése

NIF Zrt.

2,75
(támogatási intenzitás: 100%)

Járműtelep építése Szegeden, kapcsolódó szolgáltatások nyújtása.

80a.

IKOP-3.2.0-15

Szeged–
Hódmezővásárhely tram-train rendszer előkészítése

NIF Zrt.

1,25
(támogatási intenzitás: 100%)

A vasútvillamos (tram-train) rendszerhez szükséges előkészítő tervezési feladatok.


    11.     Az 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat 2. mellékletében foglalt táblázat B:93–E:93 mezője helyébe a következő mezők lépnek:

 

(A)

(B)

(C)

(D)

(E)

(1.)

(Felhívás azonosító jele)

(Projekt megnevezése)

(Támogatást igénylő neve)

[Projekt indikatív támogatási kerete
(Mrd Ft)]

(Szakmai elvárások)

(93.)

(IKOP-3.2.0-15)

Szabadbattyán–
Tapolca–Keszthely villamos üzem kiépítése a Balaton körül I. ütem (Szabadbattyán–Balatonfüred) előkészítése és kivitelezése és
a II. ütem előkészítése

NIF Zrt.

22,50
(támogatási intenzitás: 100%)

Vasútvonalak villamosítása a szükséges egyéb kiegészítő munkálatokkal, I. ütem előkészítése és megvalósítása, továbbá II. ütem megvalósításához szükséges előkészítési feladatok.


    12.     Az 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat 2. mellékletében foglalt táblázat D:106 mezője helyébe a következő mező lép:

 

 

(A)

(D)

 

(1.)

(Felhívás azonosító
jele)

[Projekt indikatív támogatási kerete
(Mrd Ft)]

 

(106.)

(IKOP-4.1.0-15)

35,00
(támogatási intenzitás: 100%)



    13.     Hatályát veszti az 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat 2. mellékletében foglalt táblázat
13.1.     72. sora,
13.2.     106a. sora,
13.3.     107a. sora.
1

A határozat a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2017. november 16. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére