1961/2017. (XII. 18.) Korm. határozat
1961/2017. (XII. 18.) Korm. határozat
az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 1. prioritása keretében finanszírozni tervezett projektek további forrásigényének teljesítéséhez szükséges források biztosításáról, valamint az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat módosításáról
1. A Kormány
a) egyetért az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 1. prioritása keretében finanszírozni tervezett projektek (a továbbiakban: projektek) megvalósításához szükséges költségvetési források biztosításával, az 1. melléklet szerint,
b) egyetért a projektek támogatási szerződéseinek 1. melléklet szerinti megkötésével és módosításával,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: 2018. december 31.
c) hozzájárul ahhoz, hogy az 1. mellékletben foglalt táblázat 3–5. és 7–11. sorában meghatározott projektek kötelezettségvállalása az IKOP-1.1.0 felhívás keretének 110%-át meghaladó összeg erejéig a központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott Uniós fejlesztések fejezet Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) előirányzata terhére történjen,
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: azonnal
d) felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy tegyen javaslatot a Magyarország rövid és középtávú közútfejlesztéseinek 2022-ig történő megvalósításához szükséges feltételek biztosításáról szóló 1505/2016. (IX. 21.) Korm. határozat 1. mellékletében foglalt táblázat 3. sorában meghatározott éves keretösszegeknek a 2. mellékletében meghatározott projektek összköltségváltozása miatt szükséges módosítására.
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: 2018. március 1.
2. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.
3–7.1
1. melléklet az 1961/2017. (XII. 18.) Korm. határozathoz
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
K |
L |
M |
N |
O |
1. |
Projekt azonosító száma |
Projekt megnevezése |
Támogatást igénylő vagy kedvezményezett neve |
Projekt támogatási intenzitása |
Projekt eredeti forrásszerkezete |
Változás |
Projekt forrásszerkezete a módosítás után |
Projekt összköltsége (Ft) |
Projekt rövid bemutatása |
||||||
2. |
Projekt Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (a továbbiakban: IKOP) keretében finanszírozandó támogatásának összege (Ft) |
Projekt részére a Magyarország központi költségvetéséről szóló törvényben meghatározott Uniós fejlesztések fejezet (Ft) |
Projekt részére a fejezet Integrált Közlekedésfejlesztési OP (IKOP) előirányzatának (a továbbiakban: IKOP-előirányzat) hazai társfinanszírozása terhére biztosítandó forrás (Ft) |
Projekt IKOP keretében finanszírozandó támogatásának összege (Ft) |
Projekt részére az ÁKST terhére finanszírozni tervezett támogatás (Ft) |
Projekt részére az IKOP-előirányzat hazai társfinanszírozása terhére biztosítandó forrás (Ft) |
Projekt IKOP keretében finanszírozandó támogatás összege (Ft) |
Projekt részére (Ft) |
Projekt részére az IKOP-előirányzat hazai társfinanszírozása terhére biztosítandó forrás (Ft) |
||||||
3. |
IKOP- |
M30 autópálya Miskolc–Tornyosnémeti projekt megvalósítása |
NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság (a továbbiakban: NIF Zrt.) |
90% |
11 560 155 020 |
1 284 461 668 |
2 560 104 472 |
169 546 773 957 |
18 838 530 441 |
50 964 289 857 |
181 106 928 977 |
20 122 992 109 |
53 524 394 329 |
254 754 315 415 |
A projekt célja 57 km hosszú 2x2 sávos 26,60 méter koronaszélességű aszfalt pályaszerkezetű autópálya kiépítése a meglévő M30 autópálya végszelvényétől (30+100 kilométerszelvény) a Tornyosnémeti–országhatár közötti szakasz kezdőszelvénye |
4. |
IKOP- |
M8 autóút Körmend–Rábafüzes országhatár szakasz 2x1 sávos előkészítése és építése |
NIF Zrt. |
100% |
5 097 200 000 |
0 |
528 455 500 |
68 967 552 511 |
0 |
18 386 852 686 |
74 064 752 511 |
0 |
18 915 308 186 |
92 980 060 697 |
A projekt keretében 28,9 km hosszú 2x1 sávos (a jövőben 2x2 sávos gyorsforgalmi úttá fejleszthető) autóutat építenek meg, a Nyugat-Dunántúli régióban (Vas megye), a 161+200–190+114,7 kilométerszelvények között. |
5. |
IKOP- |
M0 autóút Északi szektor 11–10. sz. főutak közötti szakasz előkészítése |
NIF Zrt |
100% |
1 738 071 200 |
0 |
0 |
173 806 800 |
0 |
0 |
1 911 878 000 |
0 |
0 |
1 911 878 000 |
A projekt célja az M0 körgyűrű északi szektora továbbépítésének előkészítése a budai oldalon, a 2. és |
6. |
IKOP- |
M86 gyorsforgalmi út Szeleste–Csorna szakasz II. ütem megvalósítása Hegyfalu–Csorna szakasz a 105+800–139+165 kmsz. – szakaszolt projekt |
NIF Zrt |
92,33% |
15 781 005 547 |
1 310 953 239 |
6 733 315 862 |
–164 809 050 |
–13 690 950 |
–48 195 000 |
15 616 196 497 |
1 297 262 289 |
6 685 120 862 |
23 598 579 648 |
A projekt célja a M86 gyorsforgalmi út Szeleste–Csorna szakasz II. ütemének megvalósítása a Hegyfalu és Csorna közötti szakaszon, a 105+800–139+165 kilométerszelvények között. |
7. |
IKOP- |
„Vámoscsalád” tengelyterhelés- és össztömegmérő állomással kombinált egyszerű pihenőhely és „Rábaköz” komplex pihenőhely építése |
NIF Zrt. |
100% |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7 592 087 527 |
0 |
2 014 839 232 |
9 606 926 759 |
A projekt célja az M86 gyorsforgalmi út Szombathely–Csorna közötti szakaszán, a 110+800 és 111+300 kilométerszelvények között tengelyterhelés- és össztömegmérő állomással kombinált egyszerű pihenőhely, valamint komplex pihenőhely kivitelezése. |
8. |
IKOP- |
Tengelysúly- és össztömegmérő állomás kiépítése az M7 autópálya |
NIF Zrt. |
100% |
424 451 215 |
0 |
140 194 222 |
155 791 953 |
0 |
38 687 056 |
580 243 168 |
0 |
178 881 278 |
IKOP szakasz: KÖZOP+IKOP szakasz: |
A projekt célja tengelysúly- és össztömegmérő állomás kiépítése az M7 autópálya 192 kilométerszelvényében lévő kétoldali pihenőhelyen (Zalakomári pihenő) |
9. |
IKOP- |
M0 autóút Déli szektor fejlesztése, rekonstrukciója |
NIF Zrt. |
100% |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
38 392 012 865 |
0 |
0 |
38 392 012 865 |
A projekt célja az M0 autóút déli szektorának fejlesztése, rekonstrukciója a Deák Ferenc híd mederhídja felszerkezetének cseréje nélkül. |
10. |
IKOP- |
M70 autóút Letenye–Tornyiszentmiklós közötti szakasz 2x2 sávra történő bővítése kiegészítő munkák |
NIF Zrt. |
96,1% |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 461 404 805 |
99 890 517 |
691 549 737 |
3 252 845 059 |
A projekt az M70 autópálya kiegészítő munkálatainak elvégzésére irányul, a projekt célja az érintett út műszaki fenntarthatóságának növelése, a teljes autópálya homogén pályafelületének kialakítása érdekében. 1. a 9+195–11+850 kilométerszelvény között (2655 m hosszban) kicserélik a szalagkorlátot, 2. Tornyiszentmiklós pihenőhelyen, a 20+600 kilométerszelvényben térfigyelő és forgalomfigyelő kamerát telepítenek, és a portálszerkezetet szélesítik, valamint a Tornyiszentmiklós pihenőhelyhez mintegy 3. elvégzik jobb és bal pálya kopórétegének kifuttatását és kicserélik a szalagkorlátot a kezdő szelvény előtt, a 3+295–3+760 kilométerszelvény között, valamint a végszelvény után, a 16+510–17+000 kilométerszelvény közötti szakaszon, valamint 4 cm mélységben elvégzik |
11. |
IKOP- |
M6 autóút Bóly–Ivándárda, országhatár közötti szakasz megvalósítása Villányi csomóponttal |
NIF Zrt. |
100% |
4 778 241 418 |
0 |
1 276 306 582 |
49 800 758 582 |
0 |
13 407 575 678 |
54 579 000 000 |
0 |
14 683 882 260 |
69 262 882 260 |
2x2 sávos autóút építése Villányi csomóponttal. |
2. melléklet az 1961/2017. (XII. 18.) Korm. határozathoz2
A 3–7. pont a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 2. melléklet a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás