2/2017. (II. 14.) FM KÁT utasítás
a Földművelésügyi Minisztérium Közszolgálati Szabályzatáról szóló 1/2015. (XI. 12.) FM KÁT utasítás módosításáról1
2017.02.15.
„64. § A cafetéria-rendszer a következő, kedvezményes adófizetési kötelezettséggel nyújtható cafetéria-juttatásokat tartalmazza a Kttv. 151. § (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelően: a) juttatott pénzösszeg (készpénz),
b) Széchenyi Pihenő Kártya (a továbbiakban: SZÉP kártya).”
„(3) A 30 napot meghaladó távollét esetében, vagy ha a Munkatárs jogviszonya a tárgyév közben szűnik meg, az időarányos részt meghaladó mértékben igénybe vett cafetéria-juttatás értékét a távollét vége utáni első munkanapon, illetve a jogviszony megszűnésekor vissza kell fizetni. Nem kell visszafizetni a cafetéria-juttatás értékét, ha a jogviszony a jogosult halála miatt szűnik meg.”
b) 66. § (1) bekezdésében a „tárgyévet megelőző év december 13-ig” szövegrész helyébe a „tárgyév február 15-ig”
6. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 2/2017. (II. 14.) FM KÁT utasításhoz
A cafetéria-rendszerbe tartozó egyes juttatásokra vonatkozó különös szabályok
1. Juttatott pénzösszeg (készpénz)
1.1. A Minisztérium félévente azonos összegben, mindösszesen az SZJA törvényben meghatározott éves keretösszeg mértékéig (legfeljebb nettó 100 ezer forint) terjedő pénzösszeget (készpénz) juttat annak a Munkatársnak, aki ezt a juttatási formát választja.
1.2. A juttatott pénzösszegnek a Munkatárs bankszámlájára történő átutalásáról tárgyév június 15. napjáig és december 15. napjáig a GF intézkedik.
2. SZÉP kártya
2.1. A SZÉP kártya az arra jogosult intézmény által kibocsátott olyan fizetési eszköz, amellyel a Munkatársnak a munkáltató által utalt támogatás terhére – az arra felhatalmazott és a rendszerbe bevont elfogadóhelyeken – szolgáltatások vásárolhatók. A kártyával igénybe vehető belföldi szolgáltatásokat a Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásának és felhasználásának szabályairól szóló 55/2011. (IV. 12.) Korm. rendelet tartalmazza. 2.2. A SZÉP kártya egy műanyag elektronikus utalványkártya, amely mögött három különböző szolgáltatás megvásárlására használható alszámla van, melyre a munkáltató támogatást utalhat:
a) szálláshely alszámlára szálláshely szolgáltatásra legfeljebb 225 ezer forint,
b) vendéglátás alszámlára melegkonyhás vendéglátóhelyeken (ideértve a munkahelyi étkeztetést is) étkezési szolgáltatásra legfeljebb 150 ezer forint,
c) szabadidő alszámlára a szabadidő-eltöltést, a rekreációt, az egészségmegőrzést szolgáló szolgáltatásra legfeljebb 75 ezer forint
összegben.
2.3. A SZÉP kártyára egy időben több munkáltatótól is juttatható támogatás, ebben az esetben a megadott éves keretösszegeket együttvéve kell meghatározni. A SZÉP kártya megrendeléséhez – az év közbeni belépés esetét is ideértve – a Munkatársnak az erre rendszeresített formanyomtatvány szerinti nyilatkozatot kell kitölteni.
2.4. Évközi belépés esetén az új belépőnek nyilatkoznia kell a 2.2. és a 2.3. pont alapján a tárgyévben részükre SZÉP kártyára elutalt juttatások mértékéről alszámlánként.
2.5. Az adott naptári évben juttatott elektronikus utalványokat a következő 2. naptári év május 31-ig lehet felhasználni. A fel nem használt elektronikus utalványok lejártnak minősülnek, amelyek ellenértékét a kibocsátónak nem kell sem visszafizetnie a munkáltatónak, sem kifizetnie a Munkatárs részére. A fel nem használt juttatást a GF méltányosságból sem téríti meg a Munkatárs részére.
2.6. A fel nem használt vagy lejárt utalványkeret visszaigénylésére sem a Munkatársnak, sem a Minisztériumnak nincs lehetősége, ezért annak a jogosultnak, akinek visszafizetési kötelezettsége keletkezik, az illetményéből levonásra kerül.
2.7. Az elveszett, ellopott vagy megrongálódott kártyák pótlása esetén a kibocsátó a kártya-előállítás és -kézbesítés költségét a Munkatársra hárítja.
2.8. A pótkártya, valamint a közeli hozzátartozó és élettárs részére igényelhető társkártya megrendelése a Munkatárs feladata. A pót- és társkártya előállítási és kézbesítési költsége a cafetéria-keretösszeg terhére nem számolható el.
2.9. A GF az alszámlákat a Munkatárs által igényelt összegben évente egy alkalommal történő utalással tölti fel tárgyév március 31. napjáig. Év közbeni belépés esetén a GF az igénybejelentést követő második hónap végéig rendeli meg a kártyát és tölti fel az alszámlákat.
2.10. A Minisztériumnál próbaidejét töltő Munkatárs részére az igényelt összeg alszámlákra történő feltöltése a próbaidő lejárta után, illetve tárgyévet követő lejárat esetén tárgyév december 20. napjáig történik meg.
2.11. A munkáltató által a SZÉP kártyára utalt minimum összeg 10 000 Ft.
2.12. A SZÉP kártyát a Munkatárs kérésére az általa megadott címre a kibocsátó cég juttatja el.”