6/2017. (VI. 22.) FM utasítás
a földművelésügyi miniszter feladat- és hatáskörébe tartozó ikerintézményi (Twinning) projektek lebonyolításának szabályairól szóló 17/2015. (XI. 12.) FM utasítás módosításáról1
2017.06.23.
„(3) A projektmenedzsmentet és a szakmai felügyeletet az ikerintézményi felelős, míg a pénzügyi lebonyolítást és az utazásszervezést a Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. (a továbbiakban: Intézet) végzi, az FM-mel kötött keretmegállapodás alapján.”
„(1) Nyertes pályázat esetén az ikerintézményi felelős a szakfőosztályokkal és háttérintézményekkel, valamint az Intézettel közösen elkészíti a Korm. rendelet 4. § (2) bekezdésében foglaltak alapján a projekt megvalósításának megkezdéséhez szükséges következő szerződéseket: a) az ikerintézményi szerződést (kizárólag abban az esetben, ha a magyar fél önállóan vagy konzorciumi projektvezető partnerként valósítja meg a projektet),
b) konzorciumi megvalósítás esetén a konzorciumi egyezményt,
c) az FM és az Intézet közötti szerződést a pénzügyi lebonyolítás és utazásszervezés tárgyában,
d) a háttérintézményi szerződéseket,
e) szerződést a hosszú távú ikerintézményi szakértővel (kizárólag abban az esetben, ha a magyar fél önállóan vagy konzorciumi projektvezető partnerként valósítja meg a projektet),
f) a hosszú távú ikerintézményi szakértő asszisztensének szerződését (kizárólag abban az esetben, ha a magyar fél önállóan vagy konzorciumi projektvezető partnerként valósítja meg a projektet),
g) a könyvvizsgálói vállalkozási szerződést a projekt auditálása érdekében (kizárólag abban az esetben, ha a magyar fél önállóan vagy konzorciumi projektvezető partnerként valósítja meg a projektet),
h) a rövid távú szakértői szerződéseket, illetve
i) a tolmácsolási és fordítói megbízási szerződéseket (kizárólag abban az esetben, ha a magyar fél önállóan vagy konzorciumi projektvezető partnerként valósítja meg a projektet).”
„(2) A projekt előlege, illetve a negyedéves konzorciumi elszámolások összege az Intézetnél erre a célra nyitott devizaszámlán, euróban jelenik meg.
(3) A számla forgalmához kapcsolódó, az ikerintézményi felelős által igazolt pénzügyi bizonylatokat és elszámolásokat az Intézet elkülönítetten kezeli.”
„(5) A szakértői kiutazásokkal kapcsolatos utazásszervezési és pénzügyi feladatokat – napidíj kifizetését, repülőjegy-rendelést, szakértőidíj-kifizetést, dologi számlák kifizetését – az Intézet látja el, amely a napidíj-kifizetéseket készpénzben vagy átutalással euróban, a szakértői díj kifizetéseket pedig átutalással forintban teljesíti.”
„6. § (1) A projektzárási szakaszban az Európai Bizottság felé fennálló beszámolási kötelezettségeket önálló vagy konzorciumi projektvezetői megvalósítás esetén az ikerintézményi felelős a projektvezető, a hosszú távú ikerintézményi szakértő és az Intézet közreműködésével teljesíti. (2) A záró beszámoló auditálását a könyvvizsgáló az Intézet székhelyén végzi el.
(3) Amennyiben az FM junior partnerként vesz részt a projekt megvalósításában, az (1)–(2) bekezdés szerinti feladatok ellátása a projektvezető tagállam feladata, ezért az FM a konzorciumi egyezménynek megfelelően számol el a vezető partner felé. (4) A projektdokumentumok eredeti példányát a pénzügyi bizonylatok kivételével az ikerintézményi felelős gyűjti és a lezárást követően archiválja az FM irattárában. A pénzügyi bizonylatok archiválásáért az Intézet felelős.
(5) A záró beszámoló Európai Bizottság által történt elfogadása után az ikerintézményi felelős teljesíti a háttérintézményi szerződések, valamint az FM és az Intézet közötti Keretmegállapodás szerinti fennmaradó vagy még el nem számolt fizetési kötelezettségeit.
(6) Az Intézet a projekttel kapcsolatos költségekről negyedéves kimutatásokat készít, melyeket megküld az ikerintézményi felelős részére, aki annak elfogadását követően erről teljesítésigazolást állít ki az Intézet részére.
(7) Az Intézet – függetlenül attól, hogy az FM önállóan, konzorciumi vezető vagy junior partnerként valósítja meg a projektet – a projekttel kapcsolatos költségekről záró kimutatást készít, amelyet megküld az ikerintézményi felelős részére.
(8) A projektmanagement költség-maradvány a projekttel kapcsolatos kötelezettségek teljesítése után képződő, államháztartáson kívüli összeg, amelynek felhasználásakor a Twinning Kézikönyv alapján elsődleges szempont a további pályázatok benyújtásával kapcsolatosan várható költségek fedezete, amelyre az összeg 12%-a elkülönítésre kerül az úgynevezett Twinning Ügyviteli Alapba. Az ennek eredményeként még fennmaradó összeg felhasználásáról az ikerintézményi felelős feljegyzést készít, és jóváhagyásra felterjeszti a közigazgatási államtitkár részére. A feljegyzés jóváhagyását követően a maradványt és a Twinning Ügyviteli Alapot az Intézet az ikerintézményi felelős felügyeletével kezeli.”
5. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.