• Tartalom

6/2017. (I. 31.) NGM utasítás

6/2017. (I. 31.) NGM utasítás

az Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2015. (II. 20.) NGM utasítás módosításáról1

2017.02.08.

A központi államigazgatási szervekről, valamint a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2010. évi XLIII. törvény 73. § (1) bekezdésében meghatározott jogkörömben eljárva – figyelemmel a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjára – a következő utasítást adom ki:

1. § Az Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2015. (II. 20.) NGM utasítás 1. melléklete (a továbbiakban: Szabályzat) az 1. melléklet szerint módosul.

2. § Ez az utasítás a közzétételét követő nyolcadik napon lép hatályba.

1. melléklet a 6/2017. (I. 31.) NGM utasításhoz


1. § A Szabályzat 3. §-a a következő (3)–(4) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A Főigazgatóság gazdasági szervezete az FT, amely teljeskörűen ellátja a gazdasági szervezet jogszabályban előírt feladatait.
(4) A Főigazgatóság gazdagsági vezetője az FT vezetője. A gazdasági vezető akadályoztatása esetén, vagy ha a tisztség ideiglenesen nincs betöltve, az általános helyettesítés rendje az irányadó.”

2. § A Szabályzat 6. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„6. Az igazgató és a titkárságvezető”

3. § (1) A Szabályzat 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az igazgató, illetve a titkárságvezető (jelen alcím alkalmazásában a továbbiakban együtt: igazgató) a jogszabályoknak, utasításoknak és a szakmai követelményeknek megfelelően vezeti az igazgatóság, illetve az FT (jelen alcím alkalmazásában a továbbiakban együtt: igazgatóság) munkáját, és felelős az igazgatóság feladatainak ellátásáért.”
(2) A Szabályzat 8. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) Az igazgatót az igazgatóhelyettesek helyettesítik az igazgató kijelölése alapján. A titkárságvezetőt az általa kijelölt személy helyettesíti.”

4. § A Szabályzat 10. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) Az osztályvezetőt akadályoztatása esetén az általa kijelölt személy helyettesíti.”

5. § A Szabályzat 31. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
31. § A gépjárművek és mobiltelefonok használatára a Főigazgatóság vonatkozó szabályzatának rendelkezései az irányadóak.”

6. § A Szabályzat 42. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
42. § A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkaköröket a 3. függelék, az adományozható szakmai tanácsadói és főtanácsadói, valamint közigazgatási tanácsadói és főtanácsadói címek számát a 4. függelék tartalmazza.”

7. § A Szabályzat
a) 34. § (1) bekezdésében az „alrendszerként, külön szabályzatban foglaltak szerinti” szövegrész helyébe az „alrendszerként” szöveg és
b) 36. §-ában a „nevezi” szövegrész helyébe a „jelöli” szöveg
lép.

8. § A Szabályzat
c) 3. függeléke helyébe a 3. függelék és
lép.

9. § Hatályát veszti a Szabályzat 5. függeléke.

1. függelék a 6/2017. (I. 31.) NGM utasítás 1. mellékletéhez


A Főigazgatóság szervezeti felépítése, irányítási rendje, a szervezeti egységek megnevezése

2. függelék a 6/2017. (I. 31.) NGM utasítás 1. mellékletéhez


A szervezeti egységek feladatai

I. Főigazgatói Titkárság

1. Az FT támogatja a Főigazgatóság és a főigazgató munkáját. Vezetője a titkárságvezető, aki főosztályvezető beosztású vezető.
2. Az FT vezetője a pénzügyi, gazdasági feladatot ellátó szakmai szervezeti egység munkájához iránymutatást ad, ellenőrzi azt, és ellenjegyzi a főigazgató gazdasági intézkedéseit. A gazdasági szervezet feladat- és hatáskörét (ideértve az üzemeltetési és ellátási feladatokat is) a gazdasági vezető, valamint a pénzügyi gazdasági feladatok ellátásáért felelős további kormánytisztviselők konkrét feladatait, a hatáskör és a kiadmányozási jogkör gyakorlásának részletes szabályait a gazdasági szervezet ügyrendje tartalmazza.
3. Az FT titkársági, illetve koordinációs feladatain belül:
a) ellátja a központi titkársági feladatokat,
b) ellátja a főigazgatói értekezlet összehívásával kapcsolatos feladatokat, valamint részt vesz a szakmai értekezletek, rendezvények, szakmai napok napirendjének előkészítésében és lebonyolításában,
c) gondoskodik a Főigazgatóság protokollfeladatainak ellátásáról,
d) ellátja a Főigazgatóság ügyiratkezelési, minősített adatkezelési, irattározási, selejtezési, archiválási, ügyviteli és leírói feladatait,
e) működteti a Főigazgatóság ügyiratkezelését és a kézbesítési rendszert,
f) gondoskodik a titkosügyirat-kezelésről, irányítja a titokvédelmi feladatok végrehajtását,
g) kapcsolatot tart az Állami Futárszolgálattal,
h) ellátja az alkalmazásban álló kormánytisztviselőkre vonatkozólag a munkavédelemmel és tűzvédelemmel kapcsolatos főigazgatósági teendőket, a munkavédelmi és tűzvédelmi oktatás megszervezését, a munkavédelmi és tűzvédelmi helyzet folyamatos figyelemmel kísérését, az előírt jelentések, beszámolók, statisztikák készítésére vonatkozó feladatokat, valamint a munkavédelmi és tűzvédelmi szabályzatok hatályosulásának és naprakészségének vizsgálatát,
i) közreműködik a külföldre történő kiutazások szervezésében,
j) gondoskodik az érintett szervezeti egységek bevonásával a Főigazgatóság ellenőrzési és mintavételi terveinek figyelembevételével az ellenőrzések feltételeinek (például utazás, szállás) biztosításáról,
k) koordinálja a Főigazgatóság gazdálkodásával kapcsolatos külső ellenőrzésekkel kapcsolatos feladatokat.
4. Az FT jogi feladatai tekintetében:
a) ellátja az adatvédelemmel kapcsolatos feladatokat, illetve az államháztartási és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvényben előírt közzétételi kötelezettségeket,
b) koordinálja a Főigazgatósághoz érkező közérdekű bejelentésekkel, kérelmekkel, panaszokkal kapcsolatos ügyeket, együttműködve a Főigazgatóság más érintett szervezeti egységeivel, biztosítja a benyújtott kérelmeknek a Főigazgatóság megfelelő szervezeti egységéhez való eljuttatását,
c) ellátja a közérdekű és a közérdekből nyilvános adatok közzétételével, az egyedi adatigénylések teljesítése rendjének meghatározásával kapcsolatos feladatokat,
d) előkészíti valamennyi szervezeti egység közreműködésével a Főigazgatóság szabályzatait, gondoskodik azok nyilvántartásáról,
e) jogszabályfigyelést végez, és arról tájékoztatást nyújt a főigazgató részére,
f) előkészíti a Főigazgatóság feladat- és hatáskörét érintő peres és nemperes eljárásokkal összefüggő beadványokat,
g) a Főigazgatóság belső szabályzataiban, továbbá a főigazgató által meghatározott ügyekben a bíróságok és más hatóságok előtti peres és peren kívüli eljárásokban biztosítja a főigazgató és a Főigazgatóság képviseletét,
h) véleményezi a Főigazgatóság által megkötendő szerződéseket,
i) jogi szakmai segítséget nyújt a főigazgató kiadmányozásával érintett főigazgatósági utasítások, szabályzatok, szerződések, jogszabály-módosítási javaslatok előkészítéséhez,
j) a közbeszerzésekkel kapcsolatos feladatokon belül:
ja) közreműködik a beszerzési, illetve a közbeszerzési eljárások előkészítésével és lefolytatásával kapcsolatos feladatok ellátásában,
jb) ellátja a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt a jogi képviselettel összefüggő feladatokat, ideértve a Főigazgatóság részéről kezdeményezett jogorvoslati eljárásokat is,
jc) közreműködik és szakmai tanácsot nyújt a közbeszerzésekkel kapcsolatos egyéb ügyekben, ideértve az ellenőrzések során felmerült közbeszerzésekkel összefüggő szakmai kérdéseket is.
5. Az FT humánpolitikával kapcsolatos feladatai tekintetében:
a) ellátja a kormánytisztviselők tervszerű továbbképzésével kapcsolatos feladatokat, beleértve az éves továbbképzési terv végrehajtását is,
b) ellátja
ba) a Főigazgatósággal kormánytisztviselői jogviszonyban álló kormánytisztviselők tekintetében a személyzeti, munkaügyi, fegyelmi, humánpolitikai, szociális és kegyeleti döntésekkel, valamint a kitüntetési, elismerési javaslatok felterjesztésével összefüggő feladatokat,
bb) a közszolgálati nyilvántartás vezetésével és működtetésével kapcsolatos feladatokat,
bc) a vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos munkáltatói intézkedések szakmai előkészítését, az ezzel kapcsolatos iratok és nyilvántartások elkülönített kezelését,
bd) a Főigazgatóságnál foglalkoztatott kormánytisztviselők tartalékállományba helyezésével kapcsolatos feladatokat,
c) gondoskodik
ca) az alkalmazásban álló kormánytisztviselők előzetes és időszakos foglalkozás-egészségügyi alkalmassági vizsgálatáról,
cb) a jogszabályban meghatározott személyek vonatkozásában a nemzetbiztonsági ellenőrzéssel, valamint a megbízhatósági vizsgálattal összefüggő feladatok elvégzéséről,
cc) az éves teljesítménykövetelmények kitűzésének és a teljesítményértékeléseknek az előkészítéséről, nyilvántartásáról,
d) figyelemmel kíséri az esélyegyenlőségi terv megvalósulását, arról évente összefoglalót készít.
6. Az FT informatikai feladatain belül:
a) közreműködik a Főigazgatóság informatikai stratégiai tervének és az abból készített éves informatikai fejlesztési tervek elkészítésében,
b) közreműködik a Főigazgatóság informatikai rendszerének fejlesztésével és védelmével kapcsolatos feladatok ellátásában,
c) gondoskodik az informatikai adatvédelemmel és elektronikus információbiztonsággal kapcsolatos feladatok ellátásáról,
d) gondoskodik a Főigazgatóság honlapjának karbantartásáról.
7. Az FT üzemeltetési és ellátási feladatain belül:
a) gondoskodik a feladatellátáshoz szükséges gépjárműpark rendelkezésre állásáról,
b) ellátja az informatikai szolgáltatások biztosításával kapcsolatos feladatokat,
c) gondoskodik a kommunikációs szolgáltatások biztosításáról,
d) ellátja az ingatlanüzemeltetéssel és -karbantartással kapcsolatos feladatokat.
8. Az FT ellátja a főigazgató által meghatározott egyéb feladatokat.

II. Stratégiai és Módszertani Igazgatóság

1. A Stratégiai és Módszertani Igazgatóság a főigazgató irányítása alatt álló szervezeti egység, vezetője a stratégiai és módszertani igazgató. Az igazgatóság a vonatkozó jogszabályok, nemzetközi standardok, szabályzatok, utasítások, állásfoglalások, rendelkezések és az ellenőrzési kézikönyv rendelkezéseinek figyelembevételével
a) ellátja a stratégiai, tervezési, módszertani, beszámolási, minőségbiztosítási, továbbá a főigazgató által meghatározott egyéb feladatokat,
b) ellátja az ellenőrzési hatósági feladatkörrel, valamint az európai uniós és egyéb nemzetközi támogatásokkal összefüggő valamennyi stratégiaalkotási és tervezési feladatot, és ezeket benyújtja a főigazgató részére,
c) az éves tevékenységhez közreműködik a Kormány számára benyújtandó éves beszámoló elkészítésében,
d) ellátja az ellenőrzési hatósági feladatkörrel, valamint az uniós és egyéb nemzetközi támogatásokkal összefüggő valamennyi beszámolási feladatot, és benyújtja azokat a főigazgató részére,
e) előkészíti az operatív programok záráshoz kapcsolódó beszámolóit, valamint a zárónyilatkozatot,
f) biztosítja az ellenőrzések módszertani hátterét, elkészíti az ellenőrzési kézikönyv(ek) tervezetét, elemzi az ellenőrzések tapasztalatait, és folyamatosan fejleszti az alkalmazott kockázatelemzési, mintavételezési, ellenőrzési és beszámolási módszereket,
g) végzi a workflow rendszer szakmai működtetését, fejlesztését,
h) ellátja az ellenőrzési programokkal és az ellenőrzési jelentéstervezetekkel kapcsolatos minőségbiztosítási feladatokat,
i) koordinálja a Főigazgatóság szakmai tevékenységével kapcsolatos külső (például Európai Bizottság által végzett) ellenőrzésekkel kapcsolatos feladatokat,
j) ellátja a főigazgató által meghatározott egyéb feladatokat.

III. Infrastrukturális Programokat Ellenőrző Igazgatóság

1. Az Infrastrukturális Programokat Ellenőrző Igazgatóság a főigazgató irányítása alatt álló önálló szervezeti egység, amelynek vezetője az infrastrukturális programokat ellenőrző igazgató. Az igazgatóság szervezeti egységei a Környezetvédelmi Programokat Ellenőrző Osztály, a Közlekedési Programokat Ellenőrző Osztály és a CEF Ellenőrző Osztály.
2. A Környezetvédelmi Programokat Ellenőrző Osztály feladata
a) a Környezet és Energia Operatív Programot (KEOP),
b) a Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Programot (KEHOP),
c) a Kohéziós Alap projekteket
érintően a Főigazgatóság feladat- és hatáskörébe tartozó ellenőrzések végrehajtása.
3. A Közlekedési Programokat Ellenőrző Osztály feladata
a) a Közlekedési Operatív Programot (KÖZOP),
b) az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programot (IKOP)
érintően a Főigazgatóság feladat- és hatáskörébe tartozó ellenőrzések végrehajtása.
4. A CEF Ellenőrző Osztály feladata
a) az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből származó forrásokat érintően a Főigazgatóság feladat- és hatáskörébe tartozó ellenőrzések végrehajtása,
b) egyes közlekedési projektekkel kapcsolatos ellenőrzések elvégzése.

IV. Gazdaságfejlesztési és Közigazgatási Támogatásokat Ellenőrző Igazgatóság

1. A Gazdaságfejlesztési és Közigazgatási Támogatásokat Ellenőrző Igazgatóság a főigazgató irányítása alatt álló önálló szervezeti egység. Vezetője a gazdaságfejlesztési és közigazgatási támogatásokat ellenőrző igazgató. Az igazgatóság szervezeti egységei a Gazdaságfejlesztési Támogatásokat Ellenőrző Osztály és a Közigazgatási Támogatásokat Ellenőrző Osztály.
2. A Gazdaságfejlesztési Támogatásokat Ellenőrző Osztály feladata
a) a Gazdaságfejlesztési Operatív Programot (GOP),
b) a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) 1–2. és 4–8. prioritásait
érintően a Főigazgatóság feladat- és hatáskörébe tartozó ellenőrzések végrehajtása.
3. A Közigazgatási Támogatásokat Ellenőrző Osztály feladata
a) az Államreform Operatív Programot,
b) az Elektronikus Közigazgatás Operatív Programot,
c) a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) 3. prioritását,
d) a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Programot
érintően a Főigazgatóság feladat- és hatáskörébe tartozó ellenőrzések végrehajtása.

V. Regionális Programokat Ellenőrző Igazgatóság

1. A Regionális Programokat Ellenőrző Igazgatóság a főigazgató irányítása alatt álló önálló szervezeti egység. Vezetője a regionális programokat ellenőrző igazgató.
2. Az Igazgatóság feladata
a) a Közép-Magyarországi Operatív Programot (KMOP),
b) az Észak-Magyarországi Operatív Programot (ÉMOP),
c) az Észak-Alföldi Operatív Programot (ÉAOP),
d) a Dél-Alföldi Operatív Programot (DAOP),
e) a Dél-Dunántúli Operatív Programot (DDOP),
f) a Közép-Dunántúli Operatív Programot (KDOP),
g) a Nyugat-Dunántúli Operatív Programot (NYDOP),
h) a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Programot (VEKOP),
i) a Terület- és Településfejlesztési Operatív Programot (TOP)
érintően a Főigazgatóság feladat- és hatáskörébe tartozó ellenőrzések végrehajtása.

VI. Társadalmi Programokat Ellenőrző Igazgatóság

1. A Társadalmi Programokat Ellenőrző Igazgatóság a főigazgató irányítása alatt álló önálló szervezeti egység. Vezetője a társadalmi programokat ellenőrző igazgató.
2. Az Igazgatóság feladata
a) a Társadalmi Megújulás Operatív Programot,
b) a Társadalmi Infrastruktúra Operatív Programot,
c) a Végrehajtási Operatív Programot,
d) az Emberi Erőforrás-fejlesztési Operatív Programot,
e) a Rászoruló Személyek Támogatása Operatív Programot
érintően a Főigazgatóság feladat- és hatáskörébe tartozó ellenőrzések végrehajtása.

VII. Nemzetközi Támogatásokat Ellenőrző Igazgatóság

1. A Nemzetközi Támogatásokat Ellenőrző Igazgatóság a főigazgató irányítása alatt álló önálló szervezeti egység. Vezetője a nemzetközi támogatásokat ellenőrző igazgató.
2. Az Igazgatóság feladata
a) az INTERREG-, ETE- és IPA-programokat,
b) a Menekültügyi és Migrációs Alapot, valamint a Belső Biztonsági Alapot,
c) a Svájci–Magyar Együttműködési Programot,
d) az EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusokat
érintően a Főigazgatóság feladat- és hatáskörébe tartozó ellenőrzések végrehajtása.

VIII. Az igazgatóságokra vonatkozó általános szabályok

1. A III–VII. pont szerinti igazgatóságok
a) elvégzik a mintavételes, a rendszer-, illetve a zárónyilatkozatok kiadását megelőző ellenőrzéseket, az ellenőrzésekről jelentést készítenek,
b) ellátják az ellenőrzési hatósági feladatkörrel összefüggő feladatokat, illetve együttműködnek a Stratégiai és Módszertani Igazgatósággal az ellenőrzési hatósági feladatkörben a tervezési és beszámolási tevékenység során,
c) ellátják a monitoring bizottságokban a jogszabályokban meghatározott feladatokat,
d) gondoskodnak az ellenőrzések, az ellenőrzések során feltárt szabálytalanságok és az ellenőrzési jelentések javaslatai alapján készített intézkedésekről szóló beszámolók nyilvántartásáról és nyomon követéséről,
e) az igazgatóság ellenőrzési tevékenysége során feltárt jogsértés esetén a főigazgató, a Stratégiai és Módszertani Igazgatóság, valamint az FT bevonásával kezdeményezik a hatáskörrel rendelkező szervezet eljárását, továbbá
f) ellátják a főigazgató által meghatározott egyéb feladatokat.
2. Az igazgatóságok tevékenységüket a vonatkozó jogszabályok, a nemzetközi ellenőrzési standardok, valamint a főigazgató által jóváhagyott ellenőrzési kézikönyv szerint végzik.”

3. függelék a 6/2017. (I. 31.) NGM utasítás 1. mellékletéhez


Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkakörök

Az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény (a továbbiakban: Vtk.) 4. § a) és d) pontja alapján – figyelemmel a Vtk. 3. §-ában foglalt rendelkezésekre – a Főigazgatóság egyes kormánytisztviselői, valamint a Főigazgatósággal közszolgálati jogviszonyban nem álló, a Vtk. 3. § (3) bekezdés e) pont eb) alpontjának hatálya alá tartozó személyek az alábbiak szerint vagyonnyilatkozat tételére kötelesek:

Kötelezettség alapja

Esedékes

Munkakör

Vtk. 3. § (1) bekezdés b) pont

évente

főigazgató, főigazgató-helyettes, Főigazgatói Titkárság vezetője, felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadó, jogi főreferens és referens

Vtk. 3. § (1) bekezdés c)–e) pont

kétévente

igazgató, igazgatóhelyettes, osztályvezető, ellenőr, stratégiai referens

Vtk. 3. § (2) bekezdés e) pont

ötévente

a Főigazgatóság összes – az előző két pontban fel nem sorolt –
nemzetbiztonsági ellenőrzés alá eső kormánytisztviselői munkaköre


4. függelék a 6/2017. (I. 31.) NGM utasítás 1. mellékletéhez


Az adományozható szakmai tanácsadói és főtanácsadói, valamint közigazgatási tanácsadói és főtanácsadói címek

1. Az adományozható szakmai tanácsadói és szakmai főtanácsadói címek száma együttesen nem haladhatja meg a felsőfokú iskolai végzettségű kormánytisztviselők létszámának 20%-át.
2. Az adományozható közigazgatási tanácsadói és közigazgatási főtanácsadói címek száma együttesen nem haladhatja meg a felsőfokú iskolai végzettségű kormánytisztviselők létszámának 20%-át.
3. A címadományozás kizárólag a költségvetési lehetőségek figyelembevételével történhet.
4. A címadományozásról az igazgatók, illetve a titkárságvezető javaslatára a főigazgató dönt.”
1

Az utasítás a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2017. február 9. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére