2/2018. (I. 25.) KKM utasítás
a Magyarország külképviseletein lefolytatandó 2018. évi országgyűlési képviselő választás pénzügyi tervezésének, lebonyolításának, elszámolásának rendjéről, valamint a külképviseleteken lefolytatandó választás lebonyolításának speciális feladatairól1
2018.01.26.
A választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvénnyel, valamint az országgyűlési képviselők választásán a választási irodák hatáskörébe tartozó feladatok végrehajtásának részletes szabályairól, a választási eredmény országosan összesített adatai körének megállapításáról, valamint a választási eljárásban használandó nyomtatványokról, valamint egyes választási tárgyú rendeletek módosításáról szóló 1/2018. (I. 3.) IM rendelettel, továbbá az országgyűlési képviselők választása költségeinek normatíváiról, tételeiről, elszámolási és belső ellenőrzési rendjéről szóló 2/2018. (I. 3.) IM rendelettel összhangban, a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjában foglaltakra figyelemmel az országgyűlési képviselők Magyarország külképviseletein lefolytatandó 2018. évi általános választásának pénzügyi tervezésének, lebonyolításának, elszámolásának rendjét, valamint a külképviseleteken lefolytatandó választás lebonyolításának speciális feladatait az alábbiak szerint szabályozom:
Ezen utasítás célja az országgyűlési képviselők 2018. évi választásával (a továbbiakban: választás) kapcsolatosan a Külgazdasági és Külügyminisztérium (a továbbiakban: KKM) gazdálkodási (pénzügyi tervezési, elszámolási) és logisztikai feladatainak szabályszerű végrehajtása, a választás zökkenőmentes lebonyolítása.
II. Ezen utasítás hatálya
Ezen utasítás hatálya kiterjed a KKM Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott önálló szervezeti egységeire, továbbá minden olyan, a KKM-mel vagy Magyarország valamely külképviseletével kormányzati szolgálati jogviszonyban, munkaviszonyban vagy megbízási jogviszonyban álló személyekre, akik a választáshoz kapcsolódóan feladatot látnak el.
III. Értelmező rendelkezések
Jelen utasítás alkalmazásában:
1. Stratégiai Munkaértekezlet: a közigazgatási államtitkár választással kapcsolatos döntésének meghozatalát segítő, alábbi tagokból álló értekezlet: közigazgatási államtitkár (a továbbiakban: KÁT), a 31/2017. (VIII. 25.) KKM utasítással kinevezett miniszteri biztos (a továbbiakban: KÜLVÁL), a jogi és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkár, a gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár (a továbbiakban: GHÁT) és a Konzuli és Állampolgársági Főosztály (a továbbiakban: KONZ) főosztályvezetője. A munkaértekezletre alkalmanként a KÁT más szervezeti egységek munkatársait is meghívhatja. 2. Választási Munkacsoport: a választási felkészülés operatív munkaszerve, mely a KÜLVÁL tevékenységét segíti. A Választási Munkacsoport tagjai: KÜLVÁL, azon területi főosztályok, valamint szervezeti egységek képviselői, amelyek a külképviseleti választások lebonyolításához kapcsolódnak, különösen: a Személyügyi és Képzési Főosztály (a továbbiakban: SZEFO), a Költségvetési Főosztály (a továbbiakban: KFO), a Pénzügyi és Számviteli Főosztály (a továbbiakban: PSZF), a Biztonsági, Informatikai és Távközlési Főosztály (a továbbiakban: BITÁF), a Létesítménygazdálkodási Főosztály, valamint a KONZ.
3. Scriptament iratba foglalt utasítás: a választás lebonyolításához kapcsolódóan a külképviselet részére hivatalos formában, írásban (faxon, nyílt scriptament iratban, hivatalos e-mailben) eljuttatott kötelező utasítás.
4. Szavazási egységcsomag: a választáshoz szükséges, szavazólapokat, borítékokat, nyomtatványokat tartalmazó, a Nemzeti Választási Iroda (a továbbiakban: NVI) által összeállított csomag.
5. Kellékcsomag: a levélszavazatok fogadására készített postaládákat, mobil szavazófülkéket, összehajtott szavazásnapi urnákat, egyéb szavazási, választási kellékeket (nemzeti színű zsineg, választási tollak, kitűzők) tartalmazó, az NVI által összeállított csomag, melyet legkésőbb a választást megelőző 15. napig juttat ki a KKM a Külképviseleti Választási Irodákra (a továbbiakban: KÜVI).
IV. A választások lebonyolításában részt vevő személyek, szervezeti egységek
1. A külképviseleti választások lebonyolításában részt vevők:
a) Stratégiai Munkaértekezlet tagjai;
b) Választási Munkacsoport tagjai;
d) KÜVI vezetője és tagja.
2. A Stratégiai Munkaértekezlet és a Választási Munkacsoport feladatait, feladataival kapcsolatos eljárási szabályokat a külképviseleti szavazással, illetve a levélszavazással kapcsolatos minisztériumi feladatok ellátásáról szóló KÁT ügyviteli rendelkezés tartalmazza.
V. A gazdálkodási jogkörök általánostól eltérő gyakorlásának rendje
1. A választáshoz kapcsolódóan a KKM gazdálkodási keretszabályzatáról szóló hatályos ügyviteli szabályzatban foglaltakat a jelen fejezetben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.
2. A kötelezettségvállalásra, az utalványozásra, a pénzügyi ellenjegyzésre, a szakmai teljesítés igazolására jogosultakat az 1. melléklet tartalmazza.
3. A KFO vezetője vagy helyettese, kivételes esetben a PSZF vezetője – a KFO vezetőjével vagy helyettesével történő egyeztetést követően – scriptament iratban foglalt utasításban kötelezően végrehajtandó intézkedéseket írhat elő a külképviseletek számára a választással összefüggésben felmerült költségek elszámolására (pl. számlák hazaküldése, költségek engedélyezése, határidők, általános elszámolások, összesítő jegyzékek összeállítása, részköltség számítás).
4. Nyílt scriptament irat, e-mail, fax Központ általi jóváhagyása nem tekinthető kötelezettségvállalásnak. Az állomáshely a jóváhagyó irat alapján vállalhat kötelezettséget, írhat alá szerződést, megrendelőt.
5. Az 1. mellékletben meghatározott jogosultságok gyakorlásához az aláírásmintát a külképviselet az 5. mellékletben foglalt formában köteles felterjeszteni a KFO-ra.
VI. A választással kapcsolatos kiadások tervezése, a választás előkészítése és elszámolása
1. A választás lebonyolításának pénzügyi fedezetét az NVI biztosítja a KKM részére. A választással kapcsolatosan felmerülő költségek pénzügyi forrásának a Központi Igazgatás címre, továbbá a Külképviseletek Igazgatása címre történő megosztása, valamint címeken belüli és közötti előirányzat-átcsoportosítás a GHÁT hatásköre.
2. A KÜVI vezetőjeként, valamint tagjaként kiutazó személyek napidíjára a hatályos jogszabályok és a vonatkozó KKM utasítás az irányadó.
3. A külképviseleteken lefolytatott választás kapcsán a KÜVI vezetőjének, valamint tagjának – az V. alcím 2. pontjában meghatározott napidíján túl – tiszteletdíját az országgyűlési képviselők választása költségeinek normatíváiról, tételeiről, elszámolási és belső ellenőrzési rendjéről szóló 2/2018. (I. 3.) IM rendelet tartalmazza.
5. A választáshoz kapcsolódóan adminisztratív, szervezési, gazdálkodási, technikai feladatok ellátására, kapacitáskiegészítésként, a KKM-mel kormányzati szolgálati jogviszonyban vagy munkaviszonyban nem álló személyekkel – az NVI elnökének előzetes engedélyével – megbízási szerződés köthető. Megbízási szerződés kötésére javaslatot a foglalkoztatni kívánó szervezeti egység vezetője tesz a GHÁT-nak. A megbízási szerződés kötelezettségvállalója a GHÁT, szakmai ellenjegyzője a kezdeményező szervezeti egység vezetője. A megbízási díj számfejtésére és kifizetésére a teljesítésigazoló által kiállított teljesítésigazolás birtokában kerülhet sor.
6. Európán kívüli állomáshelyre kiutazók részére a napidíj előlegen kívül további 100 USD előleg biztosítható előre nem látható kiadások fedezetére.
7. A szavazási egységcsomag, a kellékcsomag vagy egyéb, a választás lebonyolításához szükséges felszerelés kiszállításának költsége
b) az ideiglenes külföldi kiküldetés keretében gépkocsival történő szállítás esetén a KKM utasítás alapján
8. A külképviseleteken csak a választással összefüggésben, annak érdekében felmerülő költségek tervezhetőek, amelyek számla ellenében számolhatók el (különösen: a szavazás napján kordon bérlése, postaköltség, helyiség, pavilon bérlése, valamint a futárzárással kapcsolatosan esetlegesen felmerülő kiküldetési kiadások). Amennyiben a fogadó állam helyi sajátosságából adódóan a kifizetett összeg számlával nem igazolható, a 2. melléklet szerinti kifizetési jegyzéket kell kiállítani.
9. A választással összefüggésben reprezentáció nem számolható el.
10. A külképviseleten külföldi fizetőeszközben felmerült költségek az NVI felé történő elszámolása során a választás napját követő munkanapon érvényes Magyar Nemzeti Bank (a továbbiakban: MNB) hivatalos deviza középárfolyamán kerülnek forintosításra. Az MNB által nem jegyzett devizanemek esetében a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 60. § (5) bekezdése szerinti módon kell eljárni. (A fogadó állam nemzeti bankjánál jegyzett forint, ennek hiányában EUR vagy USD árfolyam alapján számolt keresztárfolyam alkalmazandó.) Ebben az esetben a bizonylat mellé az árfolyamlistát csatolni kell. Az elszámoláskori árfolyam és a KKM számviteli politikájában rögzített (hónap utolsó napján érvényes) árfolyam közötti különbözetet a KKM a könyveiben a saját költségvetése terhére/javára számolja el.
VII. A választás lebonyolításának speciális feladatai
1. A szavazási egységcsomag, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurna és a levélszavazatok biztonságos, sérülésmentes ki- és hazajuttatása kizárólag diplomáciai futárküldeményként való szállítással biztosítható.
2. A KÜVI vezető és tag az NVI által összeállított szavazási egységcsomagot az átvételt követően diplomáciai zárás céljából haladéktalanul átviszi a KKM illetékes szervezeti egységéhez (BITÁF, Biztonsági és Futár Osztály). A diplomáciai zárás a KKM diplomáciai és futárcsomagoló részlegének helyiségében az arra illetékes munkatársak közreműködésével történik. A KÜVI vezető és tag a diplomáciai zárással ellátott küldeményt az elindulásig visszaszállítja a küldemény őrzésére kijelölt helyre. A külképviseletre kiutazó KÜVI vezető és tag diplomáciai futárként viszi magával a szavazási egységcsomagot.
3. A külképviseletre kiutazó KÜVI vezető és tag a szavazási egységcsomagot, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurnát és a levélszavazatokat a kiutazás és a hazautazás teljes időtartama alatt köteles személyes őrizetében tartani a diplomáciai és konzuli futárszolgálati feladatok ellátásának rendjéről szóló 14/2016. (VII. 5.) KKM utasítás szerint. Felelősséggel tartozik annak sérülésmentes állapotban történő megérkezéséért, illetve hazajuttatásáért, illetéktelen személy hozzáférésének megakadályozásáért. Repülőgéppel történő utazás esetén a szavazási egységcsomagot kézipoggyászként kell a repülőgépre felvinni. A szavazási egységcsomag nem helyezhető el a repülőgép fedélzetén a légiutas-kísérők csomagtárolójában vagy más hasonló, a KÜVI vezető vagy tag által nem látható, ellenőrizhető tárolóegységben.
4. Repülőgéppel történő utazás esetében a KÜVI vezetője és tagja a szavazási egységcsomagon, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurnán és a levélszavazatokon kívül más diplomáciai futárküldeményt nem vihet és nem hozhat.
5. Az NVI elnökének a külképviseleti szavazás helyszíneinek jóváhagyása alapján a Konzuli és Állampolgársági Főosztály (a továbbiakban: KONZ) és a BITÁF javaslatának figyelembevételével a GHÁT dönt a kellékcsomagok külképviseletre történő kijuttatásának és a KÜVI vezetők és tagok kiutazásának módjáról.
6. A KONZ az NVI-vel egyeztetett kiutazói névsort és kiutazási módot a költséghatékony feladatellátás biztosítása érdekében előzetes utazási jegyek foglalása céljából a PSZF részére haladéktalanul megküldi. A kiutazó KÜVI vezetők, tagok kiállítják a KONZ és a PSZF iránymutatása alapján a kiküldetési rendelvényeiket. A kiküldetés elrendelője a KONZ főosztály vezetője vagy helyettese. Az utazási jegyek megvásárlása az ideiglenes külföldi kiküldetési rendelvények pénzügyi ellenjegyző és kötelezettségvállaló általi aláírását követően történik.
7. A PSZF Gazdálkodási és Utaztatási Osztály utaztatási részlege a KKM-ből a külképviseletre kiutazó KÜVI vezető és tag utazását úgy köteles megszervezni, hogy a választással kapcsolatos, KKM-re háruló feladatok határidőben, biztonságosan, költséghatékony módon legyenek végrehajthatóak, a szavazatokat tartalmazó szavazóurna, illetve a levélszavazatok sérülésmentesen, biztonságosan megérkezzenek, és az utazás a kiutazók egészségét ne veszélyeztesse.
8. A kiutazó KÜVI vezető és tag részére Business repülőjegyet kell vásárolni, kivéve, ha ez a feladatok határidőben való teljesítésének kötelezettsége miatt észszerűen nem biztosítható.
9. Abban az esetben, ha a szavazási egységcsomag, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurna és a levélszavazatok sérülésmentes szállítása más módon nem oldható meg, a kiutazó KÜVI vezető vagy tag részére további egy repülőjegyet kell venni annak érdekében, hogy a szavazási egységcsomagot, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurnát és a levélszavazatokat az ülése melletti széken elhelyezhesse.
10. A PSZF Gazdálkodási és Utaztatási Osztály utaztatási részlege által lefoglalt repülőjegyen szereplő utazási adatoktól eltérni nem lehet.
11. A választás lebonyolításával kapcsolatos pénzügyi, informatikai és biztonsági feladatok ellátásával a GHÁT irányítása alá tartozó alábbi szervezeti egységek érintettek:
11.1. Gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár:
a) irányítja, szakmailag felügyeli a választások gazdálkodásával és logisztikai lebonyolításával, pénzügyi tervezésével, elszámolásával kapcsolatos feladatok ellátását;
b) gazdálkodási kérdésekkel kapcsolatos ügyekben tartja a kapcsolatot az NVI-vel, gondoskodik a szerződés megkötéséről.
a) az NVI által a választások előkészítésével, lebonyolításával kapcsolatosan a KKM számára tájékoztatási (reklám- és propaganda célú költségvetési sor K342) célokra biztosított forrásokat a GHÁT által meghatározott jogkörök szerint kezeli, azok felhasználásáról a külképviselet által meghatározott, az NVI és a GHÁT által jóváhagyott költségterv alapján dönt;
b) a miniszteri biztos engedélye alapján meghatározott döntés szerint a külképviselet szerződést köt a külföldi partnerekkel a tájékoztatási (reklám, propaganda) feladatok ellátásával kapcsolatosan, melyről tájékoztatja a KFO-t;
c) ellenőrzi a tájékoztatási (reklám, propaganda) célú források jogszerű felhasználását.
11.3. Személyügyi és Képzési Főosztály:
a) részt vesz az esetleges KÜVI vezetők és tagok kiválasztásának folyamatában, koordinálja a kiutazók egészségügyi oltásával kapcsolatos tevékenységet, elszámolást;
b) a KONZ-zal együttműködve gondoskodik a kiutazó munkatársak útlevelekkel történő ellátásáról.
11.4. Konzuli és Állampolgársági Főosztály:
a) a Központ érintett szervezeti egységeit tájékoztatja a végleges KÜVI vezetőkről és tagokról, továbbá a SZEFO és a PSZF részére megküldi az NVI által jóváhagyott kiutazók névsorát;
b) gondoskodik a KÜVI vezetők és tagok kiküldésének elrendeléséről.
11.5. Költségvetési Főosztály:
a) a PSZF-fel együttműködve gondoskodik az NVI-vel megkötendő megállapodás aláírásra történő előkészítéséről;
b) összesíti az állomáshelyek, valamint a fejezet előzetes költségtervét;
c) gondoskodik a Külképviseletek Igazgatása címen felmerülő költségek elszámolásáról és az állomáshelyi kifizetések ellenőrzéséről, ezzel összefüggésben a külképviseletek közvetlen irányításáról, valamint a tiszteletdíjak számfejtéséről;
d) a Külképviseletek Igazgatása tekintetében gondoskodik a költségvetési terv megvalósulásáról készített elszámolás elkészítéséről, az NVI által előírt informatikai rendszerbe történő feltöltésről az elkülönített számviteli nyilvántartás alapján.
11.6. Pénzügyi és Számviteli Főosztály:
a) elkészíti a választással kapcsolatos belföldi feladatellátás, valamint az ideiglenes külföldi kiküldetés előzetes költségtervét;
b) megszervezi a központi kiküldöttek kiutazását, tájékoztatást nyújt a repülőgéppel kiutazók érkezési adatairól a külképviseletek számára;
c) elszámolja a kiküldetés során felmerült költségeket, számfejti a tiszteletdíjakat, valamint elszámolja a belföldön felmerült költségeket;
d) a KKM Központi Igazgatása tekintetében gondoskodik a költségvetési terv megvalósulásáról készített elszámolás elkészítéséről, az NVI által előírt informatikai rendszerbe történő feltöltésről az elkülönített számviteli nyilvántartás alapján.
11.7. Biztonsági, Informatikai és Távközlési Főosztály:
a) kapcsolatot tart az NVI-vel és a KÜVI-vel választási informatikai kérdésekben;
b) biztosítja a külképviseleti választási feladatokkal kapcsolatos informatikai összeköttetést a külképviseletek és az NVI között;
c) közreműködik a KÜVI tagok külképviseleti esketése kapcsán: biztosítja a videokonferencia összeköttetést a KKM és a külképviseletek között;
d) biztosítja a kiutazó KÜVI elnökök és tagok mobiltelefonnal, SIM-kártyával történő ellátását, gondoskodik a választással kapcsolatos hívás és adatforgalom elszámolhatóságáról;
e) gondoskodik a kellékek és egyéb választási anyagok kiszállításáról;
f) közreműködik a KÜVI tagok részére összeállított futárposta zárásában, bontásában, szállításában;
g) informatikai ügyeletet biztosít a választás napján és azt megelőző tesztek alkalmával;
h) határidőben telepíti az NVI által előírt, az elszámoláshoz szükséges informatikai rendszert a PSZF és KFO munkatársai részére, működését folyamatosan biztosítja.
11.8. Létesítménygazdálkodási Főosztály közreműködik a választáshoz kapcsolódó személy- és küldeményszállítási feladatok ellátásában a GHÁT által meghatározott ütemterv szerint.
VIII. A választással kapcsolatos nyilvántartási és ellenőrzési kötelezettségek, elszámolással kapcsolatos határidők
1. A választással kapcsolatos pénzeszköz felhasználását elkülönítetten, a FORRÁS SQL Nyilvántartó rendszerben kell nyilvántartani.
2. A külképviseleteken felmerült közvetlen költségek esetében az 1. pontban megjelölt nyilvántartás alapját képező kiadásokat eredeti számlával kell alátámasztani. Számlamásolat csak abban az esetben fogadható el, ha az eredeti számlát a fogadó állam szabályzói alapján a külképviseleten szükséges megőrizni, különösen garanciális feltételek biztosítása céljából. Ebben az esetben a hitelesített számlamásolaton fel kell tüntetni, hogy az eredeti számla milyen okból nem bocsátható a Központ rendelkezésére. Készpénzes vásárlás esetén a számlához mellékelni szükséges a Forrás SQL Nyilvántartó rendszerből kinyomtatott pénztárbizonylatot. Amennyiben igazolható technikai okból kifolyólag nem lehetséges a bizonylat előállítása, kézzel szükséges kiállítani a deviza kiadási bizonylatot, és annak eredeti, 1. számú példányát a számlához csatolni.
3. A külképviseleteken a választással kapcsolatosan felmerülő kiadások eredeti számláit, valamint a belső bizonylatokat a külképviselet köteles gyűjteni, külképviselet tekintetében összesíteni és azokat a szavazást követő 10 napon belül a KFO-nak ellenőrzés és végső összesítés céljából gyorspostával megküldeni.
4. A pénztárnapló mellé a Központnak megküldött eredeti bizonylatokról készült hiteles másolatot kell becsatolni. A hiteles másolaton a következő szöveg feltüntetése szükséges: „Eredeti példány a KFO részére megküldve.”
5. A választáshoz kapcsolódó, külön számlával nem igazolható költségek elszámolására belső bizonylat kiállítása alapján kerülhet sor. A külképviselet által kiállított belső bizonylatokon csak a Központ által jóváhagyott költségek szerepelhetnek. A felosztható költségek körét, valamint a bizonylat mintáját a 3. melléklet tartalmazza.
6. A jelen utasításban nem szabályozott gazdálkodási, pénzügyi elszámolási kérdésekben a hatályos jogszabályok és vonatkozó KKM utasítások az irányadók.
7. A Központ illetékes szervezeti egységei az NVI és KKM által aláírt megállapodásban foglaltak szerint készítik el az elszámolást.
8. A választás pénzügyi kiadásainak ellenőrzését az Ellenőrzési Főosztály a választást követően, a KKM NVI felé történő elszámolását megelőzően, az erre vonatkozó IM rendeletben meghatározott határidő figyelembevételével köteles elvégezni. Szükség esetén külképviseleti helyszíni ellenőrzés elrendelhető.
9. A KÜVI vezető és tag a választást követő 3 munkanapon belül köteles a választással kapcsolatosan felmerült valamennyi költséggel elszámolni az illetékes szervezeti egység felé.
10. A 4. melléklet tartalmazza a külképviseleti szavazás helyszíneit összefoglaló listát.
Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 2/2018. (I. 25.) KKM utasításhoz
Szakmai terület/felmerülési hely |
Kötelezettségvállaló |
belföld |
külföld |
KKM egésze |
Informatikai eszközök beszerzése |
BITÁF főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes |
külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, KFO főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes |
GHÁT |
Kiküldetési költségek |
KONZ főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes |
külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, KFO főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes |
Megbízási szerződések |
GHÁT, akadályoztatása esetén KFO főosztályvezetője |
– |
Hirdetési költségek, reklám és propaganda |
Miniszteri biztos |
Miniszteri biztos |
Külképviseleti kifizetések |
– |
külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, KFO főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes |
Egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadások |
GHÁT, akadályoztatása esetén KFO főosztályvezetője |
külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, KFO főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes |
|
Szakmai terület/felmerülési hely |
Teljesítésigazoló |
|
belföld |
külföld |
KKM egésze |
|
Informatikai eszközök beszerzése |
BITÁF főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes |
– |
GHÁT |
|
Kiküldetési költségek |
KONZ főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes |
külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, KFO főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes |
|
Megbízási szerződések |
KONZ főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes |
– |
|
Hirdetési költségek, reklám és propaganda |
Miniszteri biztos |
Miniszteri biztos |
|
Külképviseleti kifizetések |
– |
külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, KFO főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes |
|
Egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadások |
GHÁT, akadályoztatása esetén KFO főosztályvezetője |
külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, KFO főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes |
Szakmai terület/felmerülési hely |
Pénzügyi ellenjegyző |
belföld |
külföld |
Informatikai eszközök beszerzése |
PSZF főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes, Gazdálkodási és Utaztatási Osztály vezetője |
gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági vezető/felelős), KFO főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes. KFO-Fejezeti Pénzügyi és Utaztatási Osztály vezetője |
Kiküldetési költségek |
PSZF főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes, Gazdálkodási és Utaztatási Osztály vezetője |
gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági vezető/felelős), KFO főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes. KFO-Fejezeti Pénzügyi és Utaztatási Osztály vezetője |
Megbízási szerződések |
PSZF főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes, Gazdálkodási és Utaztatási Osztály vezetője |
– |
Külképviseleti kifizetések |
– |
gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági vezető/felelős), KFO főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes. KFO-Fejezeti Pénzügyi és Utaztatási Osztály vezetője |
Egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadások |
PSZF főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes, Gazdálkodási és Utaztatási Osztály vezetője |
gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági vezető/felelős), KFO főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes. KFO-Fejezeti Pénzügyi és Utaztatási Osztály vezetője |
|
Szakmai terület/felmerülési hely |
Utalványozó |
|
belföld |
külföld |
|
Informatikai eszközök beszerzése |
PSZF főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes, Gazdálkodási és Utaztatási Osztály vezetője |
KFO főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes, külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, KFO-Fejezeti Pénzügyi és Utaztatási Osztály vezetője |
|
Kiküldetési költségek |
PSZF főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes, Gazdálkodási és Utaztatási Osztály vezetője |
KFO főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes, külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, KFO-Fejezeti Pénzügyi és Utaztatási Osztály vezetője |
|
Megbízási szerződések |
PSZF főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes, Gazdálkodási és Utaztatási Osztály vezetője |
– |
|
Külképviseleti kifizetések |
– |
KFO főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes, külképviselet vezetője, , gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, KFO-Fejezeti Pénzügyi és Utaztatási Osztály vezetője |
|
Egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadások |
PSZF főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes, Gazdálkodási és Utaztatási Osztály vezetője |
KFO főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes, külképviselet vezetője, , gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, KFO-Fejezeti Pénzügyi és Utaztatási Osztály vezetője |
2. melléklet a 2/2018. (I. 25.) KKM utasításhoz
|
……………………………… |
Nyilvántartási szám: …………………… |
|
állomáshely neve |
|
KIFIZETÉSI JEGYZÉK
a Képviselet részére szabályos bizonylat beszerezhetősége hiányában számla, nyugta,
egyéb bizonylat nélkül történt kifizetések elszámolásához
(KÜVI választás költségeinek elszámolásához)
Önbizonylat ………………………………… (név) …………………………… (munkakörben) foglalkoztatott dolgozó által szabályos bizonylat beszerezhetősége hiányában, számla, nyugta, egyéb bizonylat nélkül vásárolt alábbiakban felsorolt termékek/szolgáltatások ellenértékeként kifizetett …………………… összegről, melyek elszámolására ezen jegyzék alapján kerül sor:
Srsz. |
Dátum |
Megnevezés |
Beszerzés helye |
Menny. |
Egys. |
Egys. ár |
Érték |
1 |
|
|
|
|
db |
|
|
2 |
|
|
|
|
db |
|
|
3 |
|
|
|
|
db |
|
|
4 |
|
|
|
|
db |
|
|
Összesen: |
|
Alulírott ……………………………… büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a jegyzékben foglaltak a valóságnak megfelelnek.
|
…………………………………
(beszerző/felvevő) |
…………………………………
(pénzügyi ellenjegyző) |
…………………………………
(kötelezettségvállaló) |
A benyújtott bizonylatok alapján a költség az NVI felé elszámolható.
3. melléklet a 2/2018. (I. 25.) KKM utasításhoz
A választáshoz kapcsolódó külön számlával nem igazolható költségek elszámolása
A költségmegosztás célja, hogy a KÜVI-k esetében a választásra fordított összes kiadás megjeleníthető legyen az elszámolásokon. A választáshoz közvetlenül kapcsolódó kiadásokon felül, a választáshoz kapcsolódó, számlával külön nem igazolható költségek felosztása, megállapítása minden külképviselet feladata, felelőssége.
A „részköltség” számításnak bizonylaton kell alapulnia, amelyhez a külképviseleten vezetett FORRÁS SQL Nyilvántartó rendszer külképviseleti moduljában szereplő tárgyévet megelőző tényadatokat kell felhasználni.
Azon állomáshelyek esetében, melyek tárgyévben kerültek megnyitásra, a szavazást megelőző időszak tényadatait kell alapul venni.
A Központ a – KFO-n keresztül – felterjesztett általános költséget pótelőirányzat formájában biztosítja az elszámolást benyújtó külképviselet részére.
A közvetett költségek elszámolására belső bizonylat kiállítása alapján kerülhet sor, amelyen csak a Központ által jóváhagyott alábbi költségek szerepelhetnek:
1. Telefon-, faxhasználat, amennyiben azok kiszámítását dokumentáltan megfelelő felosztási számítást tartalmazva terjesztik fel.
2. Gépjárműhasználat költségének elszámolása:
Hivatali gépjármű estén: A megtett út (km) szorozva a választás hónapjában – a KKM belső hivatali honlapján megjelenő – kilométerenként elszámolható költséggel.
3. Személyi szolgáltatás igénybevételének elszámolható költsége: jelenléti ív, megrendelő, megbízási szerződés alapján elszámolható költség különösen a külképviselet által foglalkoztatott munkavállaló túlóradíja, biztonsági szolgálat igénybevételének díja stb.
4. Rezsiköltség: választás lebonyolítására igénybe vett helyiségre jutó, egyértelműen meghatározható és igazolható számítással megállapított kiadás.
|
……………………………… |
…………………………… |
|
külképviselet neve |
bizonylat sorszáma |
BELSŐ BIZONYLAT
a választással összefüggésben felmerülő közvetett költségek összesítésére
Belső bizonylat a választáshoz közvetlenül kapcsolódó kiadások, külön számlával nem igazolható költségeinek összegeiről, melyek elszámolására ezen jegyzék alapján kerül sor:
|
Sorszám |
Megnevezés |
Költség (devizanemenként) |
|
1. |
Telefon, fax |
|
|
2. |
Gépjárműhasználat |
|
|
3. |
Személyi szolgáltatás |
|
|
4. |
Rezsiköltség |
|
|
|
|
|
|
Összesen: |
|
|
Kérjük a Központot, hogy a felterjesztett költségek összegét pótelőirányzat formájában biztosítani szíveskedjen.
Melléklet: 1–4. pontokat alátámasztó számítások, kimutatások …… lap.
|
…………………………………
/gazdasági felelős/ |
…………………………………
/pénztárellenőr/ |
…………………………………
/misszióvezető/ |
A benyújtott bizonylatok alapján a költség az NVI felé elszámolható.
4. melléklet a 2/2018. (I. 25.) KKM utasításhoz
|
Sorszám |
Ország |
Külképviselet |
|
1. |
Albánia |
Tirana |
|
2. |
Algéria |
Algír |
|
3. |
Amerikai Egyesült Államok |
Chicago |
|
4. |
Amerikai Egyesült Államok |
Los Angeles |
|
5. |
Amerikai Egyesült Államok |
New York |
|
6. |
Amerikai Egyesült Államok |
San Francisco |
|
7. |
Amerikai Egyesült Államok |
Washington |
|
8. |
Angolai Köztársaság |
Luanda |
|
9. |
Argentína |
Buenos Aires |
|
10. |
Ausztrália |
Canberra |
|
11. |
Ausztrália |
Melbourne |
|
12. |
Ausztrália |
Sydney |
|
13. |
Ausztria |
Bécs |
|
14. |
Azerbajdzsán |
Baku |
|
15. |
Belarusz Köztársaság |
Minszk |
|
16. |
Belgium |
Brüsszel |
|
17. |
Bosznia-Hercegovina |
Szarajevó |
|
18. |
Brazília |
Brazíliaváros |
|
19. |
Brazília |
São Paolo |
|
20. |
Bulgária |
Szófia |
|
21. |
Chile |
Santiago de Chile |
|
22. |
Csehország |
Prága |
|
23. |
Dánia |
Koppenhága |
|
24. |
Dél-Afrikai Köztársaság |
Pretoria |
|
25. |
Ecuador |
Quito |
|
26. |
Egyesült Arab Emírségek |
Abu Dhabi |
|
27. |
Egyiptom |
Kairó |
|
28. |
Etióp Szövetségi Demokratikus Köztársaság |
Addisz-Abeba |
|
29. |
Finnország |
Helsinki |
|
30. |
Franciaország |
Párizs |
|
31. |
Fülöp-szigetek |
Manila |
|
32. |
Georgia (Grúzia) |
Tbiliszi |
|
33. |
Ghánai Köztársaság |
Accra |
|
34. |
Görögország |
Athén |
|
35. |
Hollandia |
Hága |
|
36. |
Horvátország |
Eszék |
|
37. |
Horvátország |
Zágráb |
|
38. |
India |
Mumbai |
|
39. |
India |
Újdelhi |
|
40. |
Indonézia |
Jakarta |
|
41. |
Irak |
Erbil |
|
42. |
Irán |
Teherán |
|
43. |
Írország |
Dublin |
|
44. |
Izrael |
Tel-Aviv |
|
45. |
Japán |
Tokió |
|
46. |
Jordánia |
Amman |
|
47. |
Kanada |
Ottawa |
|
48. |
Kanada |
Toronto |
|
49. |
Katar |
Doha |
|
50. |
Kazahsztán |
Almati |
|
51. |
Kazahsztán |
Asztana |
|
52. |
Kenya |
Nairobi |
|
53. |
Kínai Népköztársaság |
Csungking |
|
54. |
Kínai Népköztársaság |
Hong Kong |
|
55. |
Kínai Népköztársaság |
Peking |
|
56. |
Kínai Népköztársaság |
Sanghaj |
|
57. |
Kolumbia |
Bogota |
|
58. |
Koreai Köztársaság |
Szöul |
|
59. |
Koszovói Köztársaság |
Pristina |
|
60. |
Kuba |
Havanna |
|
61. |
Kuvait |
Kuvait |
|
62. |
Lengyelország |
Krakkó |
|
63. |
Lengyelország |
Varsó |
|
64. |
Lettország |
Riga |
|
65. |
Libanon |
Bejrút |
|
66. |
Litvánia |
Vilnius |
|
67. |
Macedónia |
Szkopje |
|
68. |
Malajzia |
Kuala Lumpur |
|
69. |
Marokkó |
Rabat |
|
70. |
Mexikó |
Mexikóváros |
|
71. |
Moldova |
Kisinyov |
|
72. |
Mongólia |
Ulánbátor |
|
73. |
Montenegró |
Podgorica |
|
74. |
Nagy-Britannia |
London |
|
75. |
Nagy-Britannia |
Edinburgh |
|
76. |
Nagy-Britannia |
Manchester |
|
77. |
Németország |
Berlin |
|
78. |
Németország |
Düsseldorf |
|
79. |
Németország |
München |
|
80. |
Németország |
Stuttgart |
|
81. |
Nigéria |
Abuja |
|
82. |
Norvégia |
Oslo |
|
83. |
Olaszország |
Milánó |
|
84. |
Olaszország |
Róma |
|
85. |
Oroszországi Föderáció |
Jekatyerinburg |
|
86. |
Oroszországi Föderáció |
Kazany |
|
87. |
Oroszországi Föderáció |
Moszkva |
|
88. |
Oroszországi Föderáció |
Szentpétervár |
|
89. |
Pakisztán |
Iszlámábád |
|
90. |
Peru |
Lima |
|
91. |
Portugália |
Lisszabon |
|
92. |
Románia |
Bukarest |
|
93. |
Románia |
Csíkszereda |
|
94. |
Románia |
Kolozsvár |
|
95. |
Spanyolország |
Barcelona |
|
96. |
Spanyolország |
Madrid |
|
97. |
Svájc |
Bern |
|
98. |
Svédország |
Stockholm |
|
99. |
Szaúd-Arábia |
Rijád |
|
100. |
Szerbia |
Belgrád |
|
101. |
Szerbia |
Szabadka |
|
102. |
Szingapúr |
Szingapúr |
|
103. |
Szlovákia |
Kassa |
|
104. |
Szlovákia |
Pozsony |
|
105. |
Szlovénia |
Lendva |
|
106. |
Szlovénia |
Ljubljana |
|
107. |
Thaiföld |
Bangkok |
|
108. |
Törökország |
Ankara |
|
109. |
Törökország |
Isztambul |
|
110. |
Tunézia |
Tunisz |
|
111. |
Új-Zéland |
Wellington |
|
112. |
Ukrajna |
Beregszász |
|
113. |
Ukrajna |
Kijev |
|
114. |
Ukrajna |
Ungvár |
|
115. |
Üzbegisztán |
Taskent |
|
116. |
Vietnami Szocialista Köztársaság |
Ho Si Minh-város |
|
117. |
Vietnami Szocialista Köztársaság |
Hanoi |
5. melléklet a 2/2018. (I. 25.) KKM utasításhoz
KÜLKÉPVISELETI ALÁÍRÁSMINTA
a 2018. évi országgyűlési képviselő választással összefüggésben
|
Jogkör |
Név/beosztás |
Aláírásminta |
Szignóminta |
|
Kötelezettségvállaló |
|
|
|
|
Teljesítésigazoló |
|
|
|
|
Pénzügyi ellenjegyző |
|
|
|
|
Érvényesítő |
|
|
|
|
Utalványozó |
|
|
|