24/2018. (XI. 30.) LÜ utasítás
24/2018. (XI. 30.) LÜ utasítás
az alügyészek, az ügyészségi fogalmazók, a tisztviselők és az írnokok teljesítményértékeléséről
Az ügyészségről szóló 2011. évi CLXIII. törvény 8. § (3) bekezdésében és a legfőbb ügyész, az ügyészek és más ügyészségi alkalmazottak jogállásáról és az ügyészi életpályáról szóló 2011. évi CLXIV. törvény 111/A. § (8) bekezdésében, valamint 131/A. § (8) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján – az ügyészségi érdekképviseleti szervek és az Ügyészségi Alkalmazottak Országos Tanácsa véleményét is figyelembe véve – a következő utasítást adom ki:
1. § (1) A teljesítményértékelés célja az ügyészségi alkalmazott tevékenységének, munkájának, munkahelyi kapcsolatainak rendszeres és formalizált megítélése, a szakmai teljesítményhez kapcsolódó munkáltatói intézkedések indokoltságának alátámasztása, továbbá a minősítés megalapozása, valamint az ügyészség eredményes működésének elősegítése.
(2) Az utasítás hatálya kiterjed a legfőbb ügyész, az ügyészek és más ügyészségi alkalmazottak jogállásáról és az ügyészi életpályáról szóló 2011. évi CLXIV. törvény (a továbbiakban: Üjt.) 1. § (2) bekezdés b)–e) pontjában meghatározott ügyészségi alkalmazottak teljesítményértékelésével kapcsolatos eljárásra.
2. § (1) A munkáltatói jogkör gyakorlója az értékeléssel érintett ügyészségi alkalmazott teljesítményét a Mellékletben meghatározott kompetenciaalapú munkamagatartás értékelő lap (a továbbiakban: értékelő lap) alapján évente, november vagy december hónapban értékeli.
(2) Az értékelés a megelőző év november 1-jétől, illetve a szolgálati viszony létesítésétől a folyó év október 31-éig terjedő időszakra (a továbbiakban: értékelt időszak) vonatkozik.
(3) A (2) bekezdésben foglaltaktól eltérően az értékelt időszak kiterjeszthető az értékelés elkészítéséig. A következő értékelés során azonban ez az időszak nem vehető figyelembe.
(4) Az (1)–(2) bekezdéstől eltérően az Országos Kriminológiai Intézet (a továbbiakban: OKRI) igazgatója december hónapban értékel, és az értékelt időszak a megelőző év december 1-jétől, illetve a szolgálati viszony létesítésétől folyó év november 30-áig tart.
(5)1 Az (1)–(4) bekezdésben foglaltakról a munkáltatói jogkör gyakorlója, a Legfőbb Ügyészségen a Személyügyi és Továbbképzési Főosztály az értékeléssel érintett ügyészségi alkalmazottat az ügyészségi szolgálati viszony kezdetétől számított tizenöt napon belül írásban tájékoztatja.
3. § Az Üjt. 111/A. § (3) bekezdésében, valamint 131/A. § (3) bekezdésében meghatározott soron kívüli teljesítményértékelés esetén a 2. § (1)–(4) bekezdése szerinti teljesítményértékelésre csak abban az esetben kerülhet sor, ha a soron kívüli teljesítményértékelés elkészítésétől számítva legalább fél év eltelt, vagy a soron kívüli teljesítményértékelés eredményének megváltoztatását megalapozó körülmény merült fel.
4. § (1) A munkáltatói jogkör gyakorlója a teljesítményértékeléssel kapcsolatos munkáltatói jogkörét a magasabb vezető állású vagy vezető állású ügyészségi alkalmazottra átruházhatja.
(2) A munkáltatói jogkör gyakorlója az értékelő vezető személyéről az értékeléssel érintett ügyészségi alkalmazottat a kinevezésétől, illetve a jogkör átruházása esetén, annak megtörténtétől számított tizenöt napon belül írásban tájékoztatja.
(3) Nem lehet a teljesítményértékelést végző vezető az, akinek a munkavégzési és rendelkezésre állási kötelezettsége – a szabadságot kivéve – az értékelt időszakban négy hónapot meghaladóan szünetel.
(4) A (3) bekezdésben meghatározott esetben vagy ha az értékelt időszak során az értékelő vezető munkaköre az értékelésre kihatóan módosul, illetve ügyészségi szolgálati viszonya megszűnik, a munkáltatói jogkör gyakorlója új értékelő vezetőt jelöl ki, és erről az értékeléssel érintett ügyészségi alkalmazottat írásban tájékoztatja.
5. § (1) Teljesítményértékelésre – a soron kívüli teljesítményértékelés, az értékelő vezető személyének 4. § (4) bekezdésében meghatározott változása, valamint a (2) bekezdésben foglaltak kivételével – csak akkor kerülhet sor, ha az értékeléssel érintett ügyészségi alkalmazott az értékelt időszakban legalább négy hónapot ténylegesen az értékelő vezető irányítása vagy vezetése alatt dolgozott.
(2) Ha az értékeléssel érintett ügyészségi alkalmazott tartós távolléte előrelátható, és nem ér véget a soron következő teljesítményértékelésig, teljesítményértékelését a tartós távollét megkezdéséig akkor is el kell végezni, ha kevesebb, mint négy, de legalább két hónapig dolgozott ténylegesen az értékelő vezetőjének az irányítása vagy vezetése alatt.
(3) Ha az értékeléssel érintett ügyészségi alkalmazott munkaköre, illetve szolgálati helye az értékelt időszak során módosul, és ennek következtében az értékelő személye is változik, a korábbi munkakörében, illetve szolgálati helyén a korábbi munkakör, szolgálati hely tekintetében illetékes értékelő vezető soron kívül elvégzi a teljesítményértékelését, amennyiben az értékelt időszakból legalább négy hónapot ténylegesen az értékelő vezető irányítása vagy vezetése alatt dolgozott.
(4) Amennyiben az értékeléssel érintett ügyészségi alkalmazott tekintetében ugyanazon értékelt időszakról több teljesítményértékelés készül, úgy a teljesítményértékeléseket egyként – együttesen értékelve – kell kezelni.
(5) E § alkalmazásában a „ténylegesen dolgozott” kifejezésen az olyan időszakot kell érteni, amely alatt az értékeléssel érintett ügyészségi alkalmazott munkavégzési és rendelkezésre állási kötelezettsége fennállt.
6. § (1)2 A teljesítményértékelésre vonatkozó kötelezettségét az értékelő vezető az értékelő lap informatikai rendszer útján, ennek elérhetetlensége esetén papíralapon történő kitöltésével teljesíti.
(2) A teljesítményt az értékelő lap szerinti 0–100%-ig terjedő, öt teljesítményfokozatra bontott mérőskálán kell értékelni. Az értékelési szempontoknál megállapított százalékos értékek – egész számra kerekített – számtani átlaga adja a teljesítményszintet, ami a teljesítményértékelés eredménye.
(3) Az értékelő lap II/13. pontja szerinti értékelési szempontot súlyozottan kell figyelembe venni: az itt megállapított százalékos értéket háromszor kell számítani a (2) bekezdés szerinti számtani átlag megállapításakor.
(4) A százalékos értéksávokhoz kapcsolódó teljesítményszintek a következők:
a) 90–100%: kimagasló,
b) 80–89%: kiválóan megfelelt,
c) 50–79%: megfelelt,
d) 40–49%: átlag alatti,
e) 0–39%: elfogadhatatlan.
(5) Az értékelő vezető az értékelő lapon szöveges értékelést is tehet, és meghatározhatja a kívánt változtatás fő irányát.
7. § (1) Az értékelő lap egy példányát az értékeléssel érintett ügyészségi alkalmazott számára át kell adni. Az értékelő lap átadásának és – az értékeléssel érintett ügyészségi alkalmazott általi – megismerésének tényét, valamint azok idejét rögzíteni kell. Az értékeléssel érintett ügyészségi alkalmazott a teljesítményértékelésre – az értékelő lap átvételétől számított három munkanapon belül – pótlapon észrevételt tehet.
(2) Amennyiben az értékelő vezető a pótlapon tett észrevétellel részben vagy egészben egyetért, a teljesítményértékelést az értékeléssel érintett ügyészségi alkalmazott általi megismerését követő tizenöt napon belül új értékelő lap kitöltésével megváltoztathatja. További észrevétel kizárólag a teljesítményértékelésnek az észrevételtől eltérően módosított részével szemben tehető.
(3) Az értékelő lap egy példányát, ahhoz csatolva az esetleges észrevételt és – ha van ilyen – a (2) bekezdés szerinti értékelő lapot a munkaügyi iratgyűjtőben kell elhelyezni, valamint az értékelés eredményét és időpontját a számítógépes személyügyi nyilvántartásban rögzíteni kell. Az 5. § (4) bekezdése esetében valamennyi értékelés eredményét és időpontját rögzíteni kell.
7/A. §3 (1) Az értékelő lap 6. § (1) bekezdése szerinti informatikai rendszer útján történő kitöltésére és további elektronikus kezelésére az ügyészségi Teljesítményértékelési Informatikai Rendszert (a továbbiakban: TIR) kell használni.
(2) A TIR működtetéséért és az ahhoz való hozzáférés biztosításáért a Legfőbb Ügyészség Informatikai Főosztályának vezetője a felelős.
(3) A TIR használatára a munkáltatói jogkör gyakorlója, valamint az általa erre kijelölt ügyészségi alkalmazott jogosult.
8. §4 Felhatalmazom az Informatikai Főosztály vezetőjét, hogy körlevélben szabályozza a TIR használatának rendjét.
9. § Ez az utasítás 2019. január 1-jén lép hatályba.
10. § Az utasítás hatálybalépésekor ügyészségi szolgálati viszonyban álló értékeléssel érintett ügyészségi alkalmazottat a munkáltatói jogkör gyakorlója tizenöt napon belül értesíti az értékelő vezető személyéről, és arról, hogy az utasítás alapján első alkalommal 2019. november vagy december hónapban kell őt értékelni a 2019. január 1-jétől 2019. október 31-éig terjedő időszak vonatkozásában. Ettől eltérően az OKRI igazgatója első alkalommal 2019. december hónapban értékel a 2019. január 1-jétől 2019. november 30-áig terjedő időszak vonatkozásában.
Melléklet a 24/2018. (XI. 30.) LÜ utasításhoz
I. |
ÁLTALÁNOS ÉRTÉKELÉSI SZEMPONTOK (valamennyi értékeléssel érintett ügyészségi alkalmazottnál ki kell tölteni) |
|||||||||||||||||||||||||
1. |
Feladatellátás (annak jellemzése, hogy az értékelt mennyire figyel oda feladatai végrehajtására, mennyire szakszerűen végzi munkáját) |
feladatait mindig vagy szinte mindig nagy odafigyeléssel, kellő alapossággal végzi, soha vagy szinte soha nem merül fel munkájával kapcsolatban szakszerűségi kifogás |
feladatait általában nagy odafigyeléssel, kellő alapossággal végzi, általában nem merül fel munkájával kapcsolatban szakszerűségi kifogás |
többször előfordul, hogy feladatai elvégzésére nem figyel oda eléggé, vagy munkájával kapcsolatban szakszerűségi kifogás merül fel |
feladatait általában kevés odafigyeléssel és alapossággal végzi, általános, hogy munkájával kapcsolatban szakszerűségi kifogás merül fel |
soha vagy szinte soha nem figyel eléggé feladatai végrehajtására, nem alapos, mindig vagy szinte mindig felmerül szakszerűségi kifogás munkájával kapcsolatban |
||||||||||||||||||||
az értékelő vezető értékelése |
100% ← 0% |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
2. |
Határidők betartása (annak jellemzése, hogy az értékelt mennyire tartja be az egyes feladatokhoz rendelt határidőket) |
mindig vagy szinte mindig tartja a feladat |
általában tartja a feladat |
többször előfordul, hogy nem tartja a feladat |
általában nem tartja a feladat végrehajtására megadott határidőket |
soha vagy szinte soha nem tartja a feladat |
||||||||||||||||||||
az értékelő vezető értékelése |
100% ← 0% |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
3. |
A fejlődés igénye és üteme (annak jellemzése, hogy az értékelt mennyit foglalkozik a munkájához szükséges általános és szakmai ismeretek elsajátításával, azokat milyen gyorsan tudja magáévá tenni, továbbá mennyire tartja fontosnak a szakmai feladatellátásához szükséges elméleti és gyakorlati tudásának fejlesztését, illetve önfejlesztését, milyen ütemű a tanulási, következtetési, megértési és alkalmazási képessége) |
kifejezetten sokat foglalkozik a munkavégzéséhez szükséges általános és szakmai, elméleti és gyakorlati ismeretek lehető leggyorsabb elsajátításával |
az átlagnál többet foglalkozik a munkavégzéséhez szükséges általános és szakmai, elméleti és gyakorlati ismeretek gyors elsajátításával |
az átlagnak megfelelő mértékben foglalkozik a munkavégzéséhez szükséges általános és szakmai, elméleti és gyakorlati ismeretek átlagos tempójú elsajátításával |
az átlagnál kevesebbet foglalkozik a munkavégzéséhez szükséges általános és szakmai, elméleti és gyakorlati ismeretek elsajátításával, melyeket az átlagosnál lassabb ütemben tesz a magáévá |
egyáltalán nem foglalkozik a munkavégzéséhez szükséges általános és szakmai, elméleti és gyakorlati ismeretek elsajátításával, továbbá a fejlődése ütemét sem lehet érdemben értékelni |
||||||||||||||||||||
az értékelő vezető értékelése |
100% ← 0% |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
4. |
Az elvégzett feladatok ellenőrzése (annak jellemzése, hogy az értékelt mennyire ellenőrzi munkáját és hogyan javítja ki azokat) |
elvégzett feladatait mindig vagy szinte mindig ellenőrzi, tévedéseit önállóan korrigálja |
elvégzett feladatait általában ellenőrzi, tévedéseit részben önállóan korrigálja |
többször előfordul, hogy elvégzett feladatait nem ellenőrzi, tévedéseit önállóan nem korrigálja |
elvégzett feladatait általában nem ellenőrzi, tévedéseit figyelmeztetésre korrigálja |
elvégzett feladatait szinte soha nem ellenőrzi, tévedéseit figyelmeztetésre sem |
||||||||||||||||||||
az értékelő vezető értékelése |
100% ← 0% |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
5. |
Felelősségvállalás az elkövetett hibákért (annak jellemzése, hogy az értékelt mennyire vállal felelősséget saját hibáiért) |
mindig vagy szinte mindig vállalja a felelősséget saját hibáiért |
az esetek többségében vállalja a felelősséget saját hibáiért |
többször nem vállalja a felelősséget saját hibáiért |
általában nem vállalja a felelősséget saját hibáiért |
szinte soha nem vállalja a felelősséget saját hibáiért |
||||||||||||||||||||
az értékelő vezető értékelése |
100% ← 0% |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
6. |
Az ügyészségi feladatokból és a szervezeti kultúrából fakadó magatartási, viselkedési, öltözködési szabályok, valamint a munkakörnyezet rendezettsége (annak jellemzése, hogy az értékelt mennyire tartja be az ügyészségen dolgozóktól elvárható általános magatartási, viselkedési és öltözködési szabályokat, valamint annak jellemzése, hogy az értékelt mennyire figyel munkakörnyezetének rendezettségére, tisztaságára) |
mindig vagy szinte mindig betartja az ügyészségen elfogadott, a szervezeti kultúrából fakadó magatartási, viselkedési, öltözködési szabályokat, munkakörnyezete mindig vagy szinte mindig rendezett |
általában betartja az ügyészségen elfogadott, a szervezeti kultúrából fakadó magatartási, viselkedési, öltözködési szabályokat, munkakörnyezete általában rendezett |
többször előfordul, hogy nem tartja be az ügyészségen elfogadott, a szervezeti kultúrából fakadó magatartási, viselkedési, öltözködési szabályokat, többször előfordul, hogy munkakörnyezete rendezetlen |
általában nem tartja be az ügyészségen elfogadott, a szervezeti kultúrából fakadó magatartási, viselkedési, öltözködési szabályokat, munkakörnyezete általában rendezetlen |
soha vagy szinte soha nem tartja be az ügyészségen elfogadott, a szervezeti kultúrából fakadó magatartási, viselkedési, öltözködési szabályokat, munkakörnyezete mindig vagy szinte mindig rendezetlen |
||||||||||||||||||||
az értékelő vezető értékelése |
100% ← 0% |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
7. |
Munkatempó és feladatvállalás (annak jellemzése, hogy az értékelt milyen gyorsan végzi el feladatait, továbbá, hogy mennyi feladatot vállal, mennyire szorgalmas) |
feladatait a lehető leggyorsabban végzi el, mindig vagy szinte mindig többet vállal, mint az átlag |
feladatait általában az átlagosnál gyorsabban végzi el, általában többet vállal, mint az átlag |
feladatait elfogadható ütemben végzi el, legtöbbször annyit vállal, mint az átlag |
feladatait általában lassan végzi el, és legtöbbször kevesebbet is vállal, mint az átlag |
feladatait elfogadhatatlanul lassan végzi el, és soha vagy szinte soha nem vállal többletfeladatokat |
||||||||||||||||||||
az értékelő vezető értékelése |
100% ← 0% |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
8. |
Stressztűrés és pszichés terhelhetőség (annak jellemzése, hogy az értékelt mennyire bírja a munkájából adódó stresszt és pszichés terhelést) |
a munkával járó stresszt és pszichés terhelést kitűnően bírja |
a munkával járó stresszt és pszichés terhelést jól bírja |
a munkával járó stresszt és pszichés terhelést az átlagnak megfelelően bírja |
a munkával járó stresszt és pszichés terhelést az átlagnál kevésbé bírja |
a munkával járó stresszt és pszichés terhelést elfogadhatatlanul rosszul bírja |
||||||||||||||||||||
az értékelő vezető értékelése |
100% ← 0% |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
9. |
A munkaidő kihasználása (annak jellemzése, hogy az értékelt mennyire tartja be a pontos munkakezdést és a munkabefejezést, valamint hogyan osztja be munkaidejét) |
mindig vagy szinte mindig időben érkezik, illetve távozik, mindig vagy szinte mindig optimálisan osztja be munkaidejét |
általában időben érkezik, illetve távozik, általában optimálisan osztja be munkaidejét |
többször előfordul, hogy késik, illetve a munkaidő befejezése előtt távozik, többször rosszul osztja be munkaidejét |
nagyon gyakran előfordul, hogy késik, illetve a munkaidő befejezése előtt távozik, nagyon gyakran rosszul osztja be munkaidejét |
soha vagy szinte soha nem érkezik időben, mindig vagy szinte mindig a munkaidő befejezése előtt távozik, mindig vagy szinte mindig rosszul osztja be munkaidejét |
||||||||||||||||||||
az értékelő vezető értékelése |
100% ← 0% |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
10. |
Kommunikáció (annak jellemzése, hogy az értékeltnek milyen a verbális és a nonverbális kommunikációja, mennyire képes a mások által leírtakat, elmondottakat megérteni, a kapott információkat másokkal megosztani, referálni és ráhangolódni mások gondolkodására) |
soha vagy szinte soha nem merül fel kommunikációjával kapcsolatos probléma, hiányosság |
általában nem merül fel kommunikációjával kapcsolatban probléma, hiányosság |
többször előfordul, hogy kommunikációjával, illetve annak bizonyos területeivel kapcsolatban problémák, hiányosságok mutatkoznak |
általános, hogy kommunikációjával, illetve annak bizonyos területeivel kapcsolatban problémák, hiányosságok vannak |
mindig vagy szinte mindig felmerül, hogy kommunikációja, illetve annak bizonyos területei nem érik el a kívánt szintet |
||||||||||||||||||||
az értékelő vezető értékelése |
100% ← 0% |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
11. |
Csapatmunka, együttműködés (annak jellemzése, hogy az értékelt munkavégzése során hogyan képes másokkal együttműködni, velük a feladatokat, illetve a felelősséget úgy megosztani, hogy közben az elérendő cél és az eredmény ne kerüljön veszélybe, továbbá hajlandó-e magától segítséget felajánlani, ötleteket és információkat átadni másoknak) |
soha vagy szinte soha nem merül fel csapatmunkájával és együttműködésével kapcsolatos probléma, hiányosság |
általában nem merül fel csapatmunkájával, együttműködésével kapcsolatban probléma, hiányosság |
többször előfordul, hogy csapatmunkájában és együttműködésében problémák, hiányosságok mutatkoznak |
általános, hogy csapatmunkájával, együttműködésével problémák, hiányosságok vannak |
mindig vagy szinte mindig felmerül, hogy csapatmunkája és együttműködési készsége nem éri el a kívánt szintet |
||||||||||||||||||||
az értékelő vezető értékelése |
100% ← 0% |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
12. |
Problémamegoldás (annak jellemzése, hogy az értékelt mennyire képes a munkavégzés során felmerülő problémákkal szembenézni, keresni azok okait és megoldási lehetőségeit, továbbá a megoldás lehetséges következményeit is) |
soha vagy szinte soha nem merül fel problémamegoldásával kapcsolatos nehézség, hiányosság |
általában nem merül fel problémamegoldásával kapcsolatban nehézség, hiányosság |
többször előfordul, hogy problémamegoldásában nehézségek, hiányosságok mutatkoznak |
általános, hogy problémamegoldásával kapcsolatban nehézségek, hiányosságok vannak |
mindig vagy szinte mindig felmerül, hogy problémamegoldási készsége nem éri el a kívánt szintet |
||||||||||||||||||||
az értékelő vezető értékelése |
100% ← 0% |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
II. |
A VEZETÉS KÜLÖN ÉRTÉKELÉSI SZEMPONTJAI (csak a vezető beosztásban dolgozónál kell kitölteni) |
|||||||||||||||||||||||||
13. |
Vezetési technikák hatékony alkalmazása (annak jellemzése, hogy az értékelt vezető képes-e mások munkájának a megtervezésére, időrendbe állítására, a feladatok hatékony elosztására, a megfelelő döntések meghozatalára, megfelelő követelménytámasztásra, a munkaerő optimális kihasználására, megfelelő kontroll alkalmazására) |
képes a vezetése alá tartozó szervezeti egységet hatékonyan és sikeresen működtetni, vezetői és emberi magatartásával példát mutat |
a sikeres munkavégzés érdekében a vezetési technikákat átlagot meghaladó szinten alkalmazza |
a sikeres munkavégzés érdekében a vezetési technikákat megfelelően alkalmazza |
többségében nem képes az irányítása alatt álló kollégák munkájának megszervezésére, munkatársait nem vonja be a problémák megoldásába, nem törekszik az emberi erőforrások optimális kihasználására |
nem képes az irányítása alatt álló kollégák munkájának összehangolására, utasításai gyakran nem egyértelműek, a rendelkezésre álló emberi erőforrásokkal rosszul gazdálkodik, nem osztja el megfelelően a feladatokat |
||||||||||||||||||||
az értékelő vezető értékelése |
100% ← 0% |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
III. |
ALÜGYÉSZ, ÜGYÉSZSÉGI FOGALMAZÓ ÉS ÜGYÉSZSÉGI MEGBÍZOTT KÜLÖN ÉRTÉKELÉSI SZEMPONTJAI |
|||||||||||||||||||||||||
14. |
Jogszabályok és irányító intézkedések ismerete (annak jellemzése, hogy az értékelt a munkája során mennyiben képes alkalmazni a jogszabályokat, irányító intézkedéseket, figyelemmel kíséri-e a szabályozási környezet változásait) |
a munkájához szükséges elméleti és gyakorlati ismereteket kiválóan elsajátította, szinte kivétel nélkül képes azokat a gyakorlatban alkalmazni, a változó jogszabályi környezetet folyamatosan figyelemmel kíséri |
mind a munkájához szükséges elméleti és gyakorlati ismeretek elsajátítása, mind pedig azok gyakorlatban történő alkalmazása során az átlagot meghaladó szinten teljesít, a változó jogszabályi környezetet folyamatosan figyelemmel kíséri |
a munkájához szükséges elméleti és gyakorlati ismereteket többségében elsajátította, a változó jogszabályi környezetet nem mindig kíséri figyelemmel |
általános, hogy nem rendelkezik a munkája ellátásához szükséges elméleti és/vagy gyakorlati ismeretekkel, a változó jogszabályi környezetet többségében nem kíséri figyelemmel |
nem rendelkezik a munkája ellátásához szükséges elméleti és gyakorlati ismeretekkel, a jogszabályváltozásokat egyáltalán nem követi |
||||||||||||||||||||
az értékelő vezető értékelése |
100% ← 0% |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
15. |
Határozottság, döntésképesség (annak jellemzése, hogy az értékelt képes-e határozott szakmai álláspontot kialakítani) |
mindig vagy szinte mindig kellő határozottsággal alakítja ki szakmai álláspontját |
általában kellő határozottsággal alakítja ki szakmai álláspontját |
többször előfordul, hogy nem kellő határozottsággal alakítja ki szakmai álláspontját |
általános, hogy határozatlan és bizonytalan szakmai álláspontjának kialakításában |
mindig határozatlan és bizonytalan szakmai álláspontjának kialakításában |
||||||||||||||||||||
az értékelő vezető értékelése |
100% ← 0% |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
ÉRTÉKELÉS ÖSSZESEN: |
||||||||||||||||||||||||||
|
a kompetenciaalapú munkamagatartás értékelésének eredménye |
„kimagasló” teljesítményszint |
„kiválóan megfelelt” teljesítményszint |
„megfelelt” teljesítményszint |
„átlag alatti” teljesítményszint |
„elfogadhatatlan” teljesítményszint |
||||||||||||||||||||
|
100% ← 0% |
|||||||||||||||||||||||||
100 |
98 |
96 |
94 |
92 |
89 |
87 |
85 |
83 |
81 |
79 |
74 |
68 |
62 |
56 – 50 |
49 |
47 |
45 |
43 |
41 |
39 |
32 |
24 |
16 |
8 |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
értékelő vezető aláírása
A 2. § (5) bekezdése a 6/2022. (VI. 17.) LÜ utasítás 70. §-a szerint módosított szöveg.
A 6. § (1) bekezdése a 9/2022. (X. 13.) LÜ utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
A 7/A. §-t a 9/2022. (X. 13.) LÜ utasítás 2. §-a iktatta be.
A 8. § a 9/2022. (X. 13.) LÜ utasítás 3. §-ával megállapított szöveg.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás