• Tartalom

40/2018. (XI. 15.) HM utasítás

40/2018. (XI. 15.) HM utasítás

a Magyar Honvédség új stratégiai és műveleti szintű vezetés-irányítási rendszere kialakításával összefüggő egyes feladatokról1

2018.12.29.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontja és a honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló 2011. évi CXIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 290/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet 2. § (5) bekezdése alapján a következő utasítást adom ki:

1. Általános rendelkezések

1. § (1) Az utasítás hatálya

a) a Honvédelmi Minisztériumra (a továbbiakban: HM),

b) a honvédelemért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) közvetlen alárendeltségébe tartozó szervezetekre (a továbbiakban: HM szervezetek),

c) a Magyar Honvédség (a továbbiakban: MH) hadrendje szerinti szervezetekre (a továbbiakban: MH katonai szervezetei) [a továbbiakban az a)–c) pont együtt: honvédségi szervezetek],

d) a Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálatra (a továbbiakban: KNBSZ)

terjed ki.

(2) Ezen utasításban meghatározott feladatokat úgy kell előkészíteni, hogy a miniszter irányítói feladataival összefüggő feladatok továbbra is a HM szervezetében és feladatrendszerében maradjanak, azonban a HM integrációjának megbontásával, a vezetési és irányítási feladatok elválasztásával a Honvéd Vezérkar főnökének (a továbbiakban: HVKF) vezetési feladataival összefüggő feladatok a Magyar Honvédség Parancsnoksága (a továbbiakban: MHP) feladatrendszerében kerülnek megtervezésre.

2. A HM feladatrendszerének átalakításával és az MH új stratégiai és műveleti szintű
vezetés-irányítási rendszere kialakításának előkészítésével összefüggő tervezési feladatok

2. § (1) A Nemzetbiztonsági Iroda szervezeti felépítése és létszáma úgy kerül megtervezésre, hogy a HM feladatrendszerének tervezett változásával összhangban maradjon.

(2) A HM Belső Ellenőrzési Főosztály szervezeti felépítése és létszáma úgy kerül megtervezésre, hogy az utasítás hatálybalépésekor a Honvédelmi Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 53/2014. (VIII. 1.) HM utasításban (a továbbiakban: HM SZMSZ) részére meghatározott és a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján továbbra is ellátandó feladataival összhangban maradjon.

(3) A HM Miniszteri Kabinet szervezeti felépítése és létszáma úgy kerül megtervezésre, hogy annak szervezetéből és feladatrendszeréből a miniszteri biztos titkársági feladatait ellátó titkárság és annak feladatai törölhetővé váljanak, továbbá a miniszter titkárságának irányítása a HM kabinetfőnöke helyett a miniszter felelősségi körébe kerül tervezésre.

(4)2 A HM Közigazgatási Államtitkári Titkárság (a továbbiakban: HM KÁT Titkárság) feladatrendszere, szervezeti felépítése és létszáma úgy kerül megtervezésre, hogy az utasítás hatálybalépésekor a HM SZMSZ-ben részére meghatározott és a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján továbbra is ellátandó feladatain felül feladatrendszerében képessé váljon

a) a haderőfejlesztés – HM közigazgatási államtitkárának (a továbbiakban: HM KÁT) hatáskörébe utalt – ágazati feladatai irányításának támogatásával,

b) a haderőfejlesztés tervezési és végrehajtási folyamatainak nyomon követésével,

c) a képességek kialakítása, fejlesztése jogszabályi- és gazdasági keretek közötti megvalósításának felügyeletével,

d) a nemzeti hadfelszerelési igazgatói feladatok támogatásával összefüggő,

e) a HM biztonsági vezető részére előírt feladatok ellátására,

f) továbbá a honvédek jogállásáról szóló 2012. évi CCV. törvény (a továbbiakban: Hjt.) hatálya alá tartozó és a HM hivatali szervezetében szolgálati feladatokat ellátó személyi állomány jogviszonyát érintő személyügyi igazgatási szakfeladatok végzésére és munkáltatói döntések előkészítésére.

(5) A HM Tervezési és Koordinációs Főosztály (a továbbiakban: HM TKF) feladatrendszere, szervezeti felépítése és létszáma úgy kerül megtervezésre, hogy az utasítás hatálybalépésekor a HM SZMSZ-ben részére meghatározott és a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján továbbra is ellátandó feladatain felül feladatrendszerében képessé váljon a HM, továbbá a HM szervezetek elektronikus ügyintézéshez és a bizalmi szolgáltatásokhoz kapcsolódó közigazgatási kötelezettségekből származó informatikai, a kormányzati informatikai integráció biztosításával összefüggő fejlesztést és koordinációt érintő feladatok végzésére.

(6) A HM Jogi Főosztály (a továbbiakban: HM JF) feladatrendszere, szervezeti felépítése és létszáma úgy kerül megtervezésre, hogy az utasítás hatálybalépésekor a HM SZMSZ-ben részére meghatározott és a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján továbbra is ellátandó feladatain felül feladatrendszerében képessé váljon az adatvédelemmel és információszabadsággal összefüggő feladatok ellátására.

(7) A HM Igazgatási és Jogi Képviseleti Főosztály szervezeti felépítése és létszáma úgy kerül megtervezésre, hogy az utasítás hatálybalépésekor – az MH katonai szervezetei magasfokú fegyelmi helyzetének fenntartásával és biztosításával kapcsolatos, az MHP feladatrendszerébe átadásra tervezett szakmai feladatok kivételével – a HM SZMSZ-ben részére meghatározott és a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján továbbra is ellátandó feladataival összhangban maradjon.

(8)3 A HM Védelmi Igazgatási Főosztály (a továbbiakban: HM VIF) szervezeti felépítése és létszáma úgy kerül megtervezésre, hogy az utasítás hatálybalépésekor a HM SZMSZ-ben részére meghatározott és a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján továbbra is ellátandó feladataival összhangban maradjon. A tervezés során a HM VIF közvetlen irányítási feladatai a HM KÁT helyett a HM honvédelmi államtitkár (a továbbiakban: HM HOÁT) felelősségi körébe kerüljenek tervezésre.

(9) A HM Hatósági Főosztály szervezeti felépítése és létszáma úgy kerül megtervezésre, hogy az utasítás hatálybalépésekor – a (6) bekezdés szerint átadásra tervezett feladatok kivételével – a HM SZMSZ-ben részére meghatározott és a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján továbbra is ellátandó feladataival összhangban maradjon.

(10) A HM Állami Légügyi Főosztály szervezeti felépítése és létszáma úgy kerül megtervezésre, hogy az utasítás hatálybalépésekor a HM SZMSZ-ben részére meghatározott és a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján továbbra is ellátandó feladataival összhangban maradjon.

(11) A HM Vagyonfelügyeleti Főosztály feladatrendszere, szervezeti felépítése és létszáma úgy kerül megtervezésre, hogy az utasítás hatálybalépésekor a HM SZMSZ-ben részére meghatározott és a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján továbbra is ellátandó feladatain felül feladatrendszerében képessé váljon a hadiipari tevékenységek egyes szegmenseivel koordinálásával kapcsolatos feladatok ellátására.

(12) A HM Kontrolling és Integritásfejlesztési Főosztály szervezeti felépítése és létszáma úgy kerül megtervezésre, hogy az utasítás hatálybalépésekor a HM SZMSZ-ben részére meghatározott és a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján továbbra is ellátandó feladataival összhangban maradjon.

(13) A HM Haderőfejlesztési Programok Főosztály (a továbbiakban: HM HFPF) a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján megszüntetésre tervezett, feladatrendszerének és létszámának átadása úgy kerül megtervezésre, hogy az utasítás hatálybalépésekor – a (4) és (14) bekezdés szerint átadásra tervezett feladatok kivételével – a HM SZMSZ-ben részére meghatározott feladatrendszer az MHP feladatrendszerébe kerüljön.

(14) A HM Gazdasági Tervezési és Szabályozási Főosztály szervezeti felépítése és létszáma úgy módosul, hogy az utasítás hatálybalépésekor a HM SZMSZ-ben részére meghatározott és a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján továbbra is ellátandó feladataival összhangban maradjon és képessé váljon a HM HFPF-től átvételre tervezett egyes nemzetközi együttműködési feladatok ellátására.

3. § (1) A HM Honvédelmi Államtitkári Titkárság szervezeti felépítése és létszáma úgy kerül megtervezésre, hogy az utasítás hatálybalépésekor a HM SZMSZ-ben részére meghatározott és a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján továbbra is ellátandó feladataival összhangban maradjon.

(2) A HM Társadalmi Kapcsolatokat Koordináló Főosztály (a továbbiakban: HM TKKF) a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján megszüntetésre tervezett, feladatrendszerének és szervezeti elemeinek átadása úgy kerül megtervezésre, hogy az utasítás hatálybalépésekor – az (5) bekezdés szerint átadásra tervezett feladatok és szervezeti elem kivételével – a HM SZMSZ-ben részére meghatározott feladatrendszer és szervezeti elem a HM Katonai és Társadalmi Kapcsolatok Főosztály (a továbbiakban: HM KTKF) feladatrendszerébe és szervezetébe kerüljön.

(3) A HM HOÁT közvetlen irányítása alatt önálló szervezeti egységként létrehozásra tervezett a HM KTKF, amelynek szervezete és feladatrendszere az átvételre tervezett HM TKKF Társadalmi Kapcsolatok Osztály által ellátott feladatokból és a 4. § (2) bekezdése szerinti feladatrendszerből és szervezeti elemekből kerülhet tervezésre.

(4) A HM Humánpolitikai Főosztály szervezeti felépítése és létszáma úgy kerül megtervezésre, hogy az utasítás hatálybalépésekor a HM SZMSZ-ben részére meghatározott és a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján továbbra is ellátandó feladataival összhangban maradjon.

(5) A HM Oktatási, Tudományszervező és Kulturális Főosztály feladatrendszere, szervezeti felépítése és létszáma úgy kerül megtervezésre, hogy az utasítás hatálybalépésekor a HM SZMSZ-ben részére meghatározott és a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján továbbra is ellátandó feladatain felül feladatrendszerében képessé váljon az átvételre tervezett HM TKKF Honvédelmi Nevelési és Ifjúságstratégiai Osztály által ellátott feladatok ellátására.

(6) A HM Védelempolitikai Főosztály (a továbbiakban: HM VPF) szervezeti felépítése és létszáma úgy kerül megtervezésre, hogy az utasítás hatálybalépésekor – az MHP részére átadásra tervezett fegyverzetellenőrzési feladatok és szervezeti elem kivételével – a HM SZMSZ-ben részére meghatározott és a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján továbbra is ellátandó feladataival összhangban maradjon.

(7) A HM Nemzetközi Együttműködési Főosztály szervezeti felépítése és létszáma úgy kerül megtervezésre, hogy az utasítás hatálybalépésekor a HM SZMSZ-ben részére meghatározott és a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján továbbra is ellátandó feladataival összhangban maradjon.

4. § (1) A Honvéd Vezérkar (a továbbiakban: HVK) szervezeti elemei a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján a HM szervezetéből történő kiválással és a (2)–(4) bekezdésben meghatározott feladataik kivételével átadásra tervezettek az MHP feladatrendszerébe és szervezetébe.

(2) A HVK Vezérkari Titkárság a HM SZMSZ-ben részére meghatározott és a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján a továbbiakban a HM KTKF feladatkörébe átadásra tervezett HM HOÁT feladatkörét érintő koordinációs feladatok kivételével tervezhető az MHP feladatrendszerében.

(3) A HVK Személyzeti Csoportfőnökség a HM SZMSZ-ben részére meghatározott és a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján a továbbiakban a 2. § (4) bekezdése szerint a HM KÁT Titkárság feladatkörébe átadásra tervezett feladatok kivételével – a központi személyügyi hatáskör megtartása mellett – tervezhető az MHP feladatrendszerében.

(4) A HVK Híradó, Informatikai és Információvédelmi Csoportfőnökség a HM SZMSZ-ben részére meghatározott és a HM feladatrendszerének tervezett változása alapján a továbbiakban a 2. § (5) bekezdése szerint a HM TKF feladatkörébe átadásra tervezett feladatok kivételével tervezhető az MHP feladatrendszerében.

5. § (1) Az MH vitéz Szurmay Sándor Budapest Helyőrség Dandár (a továbbiakban: MH BHD) szervezetébe és feladatrendszerébe kerül tervezésre egyes kijelölt állami létesítmények protokolláris jellegű őrzés-védelmi feladatainak ellátása.

(2) Az (1) bekezdés szerinti feladatok ellátása az MH BHD 32. Nemzeti Honvéd Díszegység feladatkörébe tervezhető.

(3) Az MH BHD a (2) bekezdésben meghatározottakon felüli szervezeti felépítése úgy kerül megtervezésre, hogy az MH BHD békében jelentkező objektumüzemeltetési és támogatási feladatai a (4) bekezdésben meghatározottakon felüli, továbbá protokolláris és kegyeleti feladatai racionalizálása és átalakítása, egyben a vezetés-irányítási funkciók hatékonyabbá tétele megvalósuljon.

(4)4 Az MH BHD feladatrendszeréből és szervezetéből az MHP érdekében, annak budapesti telephelyén ellátandó

a) humán erőforrás támogatási feladatok az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (a továbbiakban: MH KIKNYP) és

b) az a) pontban meghatározottakat nem érintő további támogatási feladatok az MH Hadkiegészítő, Felkészítő és Kiképző Parancsnokság (a továbbiakban: MH HFKP)

feladatrendszerébe és az azok ellátását végző állomány azok szervezetébe kialakítható új szervezeti elemek részére tervezhető átadásra.

(5) Az MH BHD az (1) és (3) bekezdés szerint tervezett átalakítására figyelemmel szolgálati beosztások és munkakörök rendszeresítését, illetve megszüntetését tervezheti.

(6) Az MH BHD a kegyeleti gondoskodásról és az ehhez kapcsolódó egyes szociális feladatokról szóló 7/2013. (VII. 25.) HM rendeletben, valamint a kegyeleti gondoskodás és az ehhez kapcsolódó egyes szociális feladatok végrehajtásával kapcsolatos szabályokról szóló 42/2013. (VII. 25.) HM utasításban (a továbbiakban: 42/2013. HM utasítás) meghatározott egyes kegyeleti feladatait a 42/2013. HM utasítás 12. § (1a) bekezdésében foglaltak szerint tervezheti.

(7) Az MH BHD parancsnoka a (2) bekezdés szerint az MH BHD tervezett szervezeti felépítéséről, és az ellátandó feladatairól készült javaslatait a HM HOÁT egyidejű tájékoztatása mellett, a (4) bekezdés szerinti feladatok végrehajtására vonatkozó javaslatait közvetlenül terjeszti fel a HVKF részére.

3. Az MH új stratégiai és műveleti szintű vezetés-irányítási rendszere kialakításával kapcsolatos feladatok

6. § (1) Az MH új stratégiai és műveleti szintű vezetés-irányítási rendszerének kialakítása érdekében a 4. § (1) bekezdésére tekintettel – a HM szervezetéből történő kiválással – az MH tervezendő új hadrendjének részeként Székesfehérvár székhellyel az MHP mint új költségvetési szerv létrehozása kerül tervezésre.

(2) Az MHP feladatrendszerében kerül tervezésre az ország katonai védelemre való felkészítésének stratégiai szintű tervező-szervező, és az MH katonai tevékenységének felső és műveleti szintű vezető szervének az (1) és a (3) bekezdés, továbbá a 2. § (7), (13) bekezdése, valamint a 3. § (6) bekezdése szerint átvételre tervezett feladatainak ellátása.

(3) A 7. § (3) bekezdésében meghatározott kivétellel az MH tervezendő új hadrendjében a HVKF közvetlen szolgálati alárendeltségébe tartozó MH katonai szervezetek az MHP parancsnokának közvetlen szolgálati alárendeltjeiként kerülnek tervezésre.

(4) Az MHP tervezett alapításával egyidejűleg annak szervezetébe beolvadásra és mint költségvetési szerv jogutódlással megszüntetésre tervezett az MH Összhaderőnemi Parancsnokság (a továbbiakban: MH ÖHP).

(5) Az MH tervezendő új hadrendjében az MH ÖHP parancsnokának közvetlen szolgálati alárendeltségébe tartozó szervezetek az MHP parancsnokának közvetlen szolgálati alárendeltjeiként kerülnek tervezésre.

(6) Az MHP saját telephelyeként, az MHP válságkezelő és béketámogató műveletekben résztvevő, területileg elkülönült szervezeti egységeiként tervezi működtetni az átvételre tervezhető MH ÖHP telephelyeként működő, a válságkezelő és béketámogató műveletekben résztvevő, területileg elkülönült szervezeti egységeket.

7. § (1) Az MH Egészségügyi Központ (a továbbiakban: MH EK) békében jelentkező egészségügyi ellátási, közgyógyellátási, valamint védelem-egészségügyi szakfeladatai, továbbá a vezetés-irányítási rendszere racionalizálásának és újrastrukturálásának tervezésére kerül sor oly módon, hogy annak eredményeként kialakított szervezeti felépítése az ellátandó feladataival összhangban maradjon, ennek érdekében szolgálati beosztások és munkakörök rendszeresítését, illetve megszüntetését tervezheti.

(2) Az MH EK parancsnoka az (1) bekezdés szerint az MH EK tervezett szervezeti felépítéséről, az ellátandó feladatairól készült javaslatait a 15. § (1) bekezdése szerinti HM KÁT–HVKF együttes intézkedésben meghatározottak szerint a HM KÁT egyidejű tájékoztatása mellett a HVKF részére terjeszti fel.

(3)5 Az MH Katonai Képviselő Hivatala (a továbbiakban: MH KKH) az MH tervezendő új hadrendjében, oly módon tervezhető, hogy annak egyes irányítási feladatai a HM HOÁT felelősségi körében kerül tervezésre.

(4) Az MH HFKP parancsnokának szolgálati alárendeltségébe tartozó MH Ludovika Zászlóalj (a továbbiakban: MH LZ), az MH Altiszti Akadémia (a továbbiakban: MH AA) és az MH KIKNYP az MH tervezendő új hadrendjében az MHP parancsnokának közvetlen szolgálati alárendeltjeiként kerülnek tervezésre.

(5) Az MH AA békében jelentkező szakfeladatai átalakításának tervezésére kerül sor oly módon, hogy az MH AA szervezete és feladatrendszere tervezhetően kiegészül az MH HFKP szervezetéből és feladatrendszeréből az önkéntes területvédelmi feladatokat ellátó új területvédelmi szervezetekkel összefüggő szervezési feladatokról, valamint a szolgálati beosztások rendszeresítésével kapcsolatos szabályokról szóló 28/2015. (VI. 22.) HM utasítás módosításáról szóló 29/2018. (IX. 5.) HM utasítás (a továbbiakban: 29/2018. HM utasítás) 2. § (8) bekezdése szerint kikerülő szervezeti elemmel és személyi állománnyal, valamint annak feladataival.

(6)6 Az MH védelmi innovációs képességének fejlesztése, a haditechnikai kutatás-fejlesztéssel kapcsolatos feladatok centralizálása, továbbá a védelmi ipari fejlesztéssel összefüggő hadfelszerelés-fejlesztési feladatok ellátása hatékonyságának növelése érdekében – a KNBSZ egyes szervezeti elemeinek tervezhető kiválásával és az MH Logisztikai Központ (a továbbiakban: MH LK) egyes feladatainak tervezhető átadásával – az MH tervezendő új hadrendjében az MHP parancsnokának közvetlen szolgálati alárendeltségében MH Modernizációs Intézet (a továbbiakban: MH MI) megnevezéssel új költségvetési szerv létrehozása kerül tervezésre. Az MH MI vezetés-irányítási rendszere oly módon kerül tervezésre, hogy a nemzeti hadfelszerelési igazgató feladataival összefüggő egyes szakmai feladatainak irányítása az MHP parancsnoka útján megvalósíthatóvá váljon.

(7)7 A (6) bekezdés szerinti feladatok tervezése során az MH LK feladatrendszeréből törlésre és az MH MI részére átadásra tervezhető feladatok ellátását végző személyi állomány beosztásai szükség esetén az MH LK szervezeti egységei közötti átadással annak szervezetében rendszeresítésre tervezhetőek, illetve a tervezési feladat során felhasználhatóak.

(8) Az MH KIKNYP békében jelentkező szakfeladatai átalakításának tervezésére kerül sor oly módon, hogy szervezete és feladatrendszere tervezhetően kiegészül az 5. § (4) bekezdése szerint átvételre, valamint a 4. § (3) bekezdése szerinti központi személyügyi feladatrendszer eredményes ellátását biztosító és támogató feladatokkal, valamint személyi állománnyal, ennek érdekében az MH KIKNYP szolgálati beosztások és munkakörök rendszeresítését, illetve megszüntetését tervezheti.

8. § (1) A KNBSZ feladatrendszeréből és szervezetéből az MH MI létrehozhatósága érdekében a KNBSZ védelmi technológiai kutatási feladatrendszere törlésre tervezhető, oly módon, hogy az átadásra tervezett feladatok és az azok ellátását végző személyi állomány beosztásai az MH MI szervezetében és feladatrendszerében jogutódlással elláthatóak legyenek.

(2) A KNBSZ főigazgatója az (1) bekezdés szerinti feladatok tervezése során az MH MI részére átadásra tervezett feladatokról készült javaslatait a HVKF egyidejű tájékoztatása mellett a miniszter részére terjeszti fel.

4. Létszámkeretek

9. § (1) A HM feladatrendszerének átalakításával a szervezeti struktúráját tartalmazó HM munkaköri jegyzék úgy kerül megtervezésre és kialakításra, hogy a HM létszáma – a miniszter személyét is beleértve – 2019. január 1-jétől legfeljebb 519 fő, amely tartalmazza a Kormány által a HM részére engedélyezett Hjt. hatálya alá nem tartozó személyi állomány 132 fős létszámát is.

(2) Az MHP feladatai eredményes ellátásának biztosítása érdekében a 2. § (7) és (13) bekezdése, a 3. § (6) bekezdése, valamint a 6. § (1) és (3) bekezdése szerint átvételre tervezhető, illetve azokon felül további szolgálati beosztások és munkakörök rendszeresítése is tervezhető.

(3) Az MH MI feladatai eredményes ellátásának biztosítása érdekében a 7. § (6) bekezdése és a 8. § (1) bekezdése szerint átvételre tervezhető, illetve azokon felül további szolgálati beosztások és munkakörök rendszeresítése is tervezhető.

5. Az utasításban meghatározottakkal összefüggő tervezési és szervezési feladatok

10. § (1) A tervezési és szervezési tevékenység, időszak

a) kezdete: az utasítás hatálybalépését követő nap,

b) befejezése: 2019. június 30.

(2) Az átalakítás és az új szervezeti rend szerinti működés kezdő napjaként a tervekben 2019. január 1-je kerül tervezésre.

(3) A tervezés alapján, az abban szereplő átalakítások következtében a (4) bekezdésben meghatározottakon felül esetlegesen kiválók felmentése kezdetének vagy az átszervezéssel összefüggésben

a) a Hjt. 46. § (1) bekezdés k), p) és r) pontja szerint az érintett állomány rendelkezési állományba helyezésének,

b) a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény (a továbbiakban: Kttv.) 63. §-a szerint a kormánytisztviselő kormányzati szolgálati jogviszonya felmentéssel történő megszüntetésének vagy a Kttv. 48. §-a szerinti kinevezés módosítás hatálybalépésének, továbbá

c) a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény (a továbbiakban: Kjt.) 25. § (2) bekezdés e) pontja és a Kjt. 30. §-a szerint a közalkalmazott közalkalmazotti jogviszonya felmentéssel történő megszüntetésének vagy a Kjt. 30/A. és 30/C. §-a szerinti állásfelajánlást követően a Kjt. 25. § (2) bekezdés b) pontja szerinti áthelyezésnek vagy a kinevezés módosítás hatálybalépésének

legkorábbi időpontjaként a (2) bekezdés szerinti kezdő nap, legkésőbbi időpontjaként az (1) bekezdés b) pontja szerinti utolsó nap kerül tervesítésre.

(4) A közigazgatás modernizációja érdekében szükséges intézkedésekről szóló 1535/2018. (X. 29.) Korm. határozat szerinti, a HM szervezetét érintő létszámcsökkentés alapján megszüntetésre tervezett munkaköröket betöltők jogviszonya a Kttv. 63. § (1) bekezdése szerint felmentéssel történő megszüntetésére 2019. január 1-jei hatállyal kerül sor.

6. Működési alapokmányok előkészítése

11. § (1) A HM TKF a HM új munkaköri jegyzékére (a továbbiakban: HM MJ) vonatkozó tervjavaslatot a HM KÁT feladatszabása alapján, egyben a munkaköri jegyzékekről, az állománytáblákról és a létszámgazdálkodásról szóló 13/2014. (II. 14.) HM utasítás (a továbbiakban: 13/2014. HM utasítás) 12. §-ától eltérően készíti elő, majd gondoskodik arról, hogy a HM MJ tervjavaslat egyeztetése, véglegesítése és a miniszter külön utasításában meghatározottak szerinti jóváhagyásra történő felterjesztése megtörténjen.

(2)8

(3)9 A HM MJ tervjavaslatban annak hatálybalépésének időpontjaként a 10. § (2) bekezdése szerinti kezdőnap kerül tervesítésre.

(4) Az MHP és az MH MI szervezete és feladatrendszere kialakítása tervezésének keretében a honvédelmi szervezetek alapításáról, tevékenységéről és szabályzatairól szóló 80/2011. (VII. 29.) HM utasítás (a továbbiakban: 80/2011. HM utasítás) 11/A. §-át az MHP és az MH MI alapító okirata tervének, az MH ÖHP megszüntető okirata tervének (a továbbiakban együtt: okirat tervek) előkészítése során a 80/2011. HM utasítás 6/A. §-a úgy kerül alkalmazásra azzal, hogy az okirat tervek Magyar Államkincstár (a továbbiakban: MÁK) részére történő megküldésének tervezett legkésőbbi időpontjaként 2018. december 14-e kerül tervezésre. Az MHP és az MH MI kialakításával, új szervezeti rend szerinti működésükkel összefüggő javaslatok összeállításáért a HVKF felelős.

(5) Az MH EK, az MH LK, az MH KKH, az MH LZ, az MH AA, az MH KIKNYP és az MH BHD az alapító okirata módosítási tervének előkészítése során a 80/2011. HM utasítás 6/A. §-a alapján az okirat tervekre vonatkozó javaslat kidolgozását és annak a HM TKF részére történő megküldését a 10. § (2) bekezdése szerinti kezdőnap figyelembevételével végzi el, azt követően a HM TKF gondoskodik arról, hogy az okirat véleményeztetése, pontosítása, véglegesítése és a miniszter külön utasításában meghatározottak szerinti jóváhagyásra történő felterjesztése megtörténjen.

(6) A HM alapító okirata módosítási tervének előkészítése érdekében a 80/2011. HM utasítás 6/A. § szerinti határidők figyelembevételével a HM TKF összeállítja a módosító okirat tervére vonatkozó javaslatot, amely a HM KÁT egyetértésével a Miniszterelnöki Kormányiroda közigazgatási államtitkára részére történő megküldés tervezett legkésőbbi időpontjaként 2018. december 14-e kerül tervezésre.

(7) Az MHP és az MH MI állománytáblájának tervét (a továbbiakban együtt: állománytábla tervek) a HVKF feladatszabása alapján a 13/2014. HM utasítás 12. §-ától eltérően a HVK Haderőtervezési Csoportfőnökség (a továbbiakban: HVK HTCSF) készíti elő, majd gondoskodik arról, hogy az állománytábla tervek egyeztetése, véglegesítése és a miniszter külön utasításában meghatározottak szerinti jóváhagyásra történő felterjesztése megtörténjen.

(8) A (7) bekezdés szerinti állománytábla tervjavaslatokban és a (9) bekezdés szerinti állománytábla helyesbítő ívtervekben azok hatálybalépésének időpontjaként a 10. § (2) bekezdése szerinti kezdőnap kerül tervesítésre.

(9) Az MH BHD, az MH LK és az MH KIKNYP állománytáblájának az utasításban meghatározottakkal összefüggésben tervezésre kerülő módosítása a HVKF feladatszabása szerint és a 13/2014. HM utasítás 12. § (2) bekezdése alapján kerül tervdokumentumként előkészítésre.

(10) A HVKF intézkedik az MH új hadrendje tervének előkészítésére és gondoskodik arról, hogy a miniszter külön utasításában meghatározottak szerinti jóváhagyásra történő felterjesztése megtörténjen.

(11) A HM TKF az utasításban meghatározott tervezés során tervezetként elkészíti a HM SZMSZ módosítását, szakmai véleményeztetésre történő előkészítését, minisztériumi vezetői szintű szakmai véleményeztetését és véglegesítését.

(12) A HVKF az utasításban meghatározott tervezés során tervezetként elkészíti és a minisztériumi vezetői szintű szakmai véleményeztetést követően véglegesíti és jóváhagyásra előkészíti az MHP szervezeti és működési szabályzatának tervezetét.

12. § (1) A HM Védelemgazdasági Hivatal (a továbbiakban: HM VGH) főigazgatója a HM védelemgazdaságért felelős helyettes államtitkár (a továbbiakban: HM VGHÁT) feladatszabása szerint, együttműködve a HVKF által kijelölt, az MHP, valamint az MH MI gazdálkodási feladataiért a tervekben nevesített vezetőjével, annak javaslatai alapján összeállítja az MHP, valamint az MH MI 2019. évi elemi költségvetési tervjavaslatát, és azt – az intézményi és központi, valamint fejezeti kezelésű előirányzatok elemi költségvetési javaslatainak elkészítésére vonatkozó feladatokat és követelményeket tartalmazó eljárásrendben meghatározott módon és határidőig – jóváhagyásra előkészíti.

(2) A HM VGH

a)10 tervezési feladataként legkésőbb 2018. december 28-ig előkészíti a honvédelmi szervezetek pénzügyi és számviteli ellátási-utaltsági rendjéről szóló 14/2014. (HK 6.) HM VGHÁT szakutasítás módosítását és azt a HM VGHÁT részére, és

b) előkészíti a MÁK részére megküldendő, az MHP és az MH MI részére a 10. § (2) bekezdése szerinti kezdőnapon hatályba léptethető kincstári számla nyitásához szükséges kezdeményezési dokumentumokat.

(3) Az MHP rendszeresítésre tervezhető beosztásainak a 10. § (2) bekezdése szerinti kezdőnaptól kezdődő feltöltéséhez szükséges költségvetési létszám tervezésére a HVK és az MH ÖHP 9. § (1) bekezdése szerinti napot megelőző nappal megegyező költségvetési létszámának figyelembevételével kerülhet tervezésre.

(4) Az MHP és az MH MI infrastrukturális ellátásáért, valamint infokommunikációs biztosításáért felelős, a HVKF által a tervekben kijelölt vezetői az MH BHD, valamint az MH 43. Nagysándor József Híradó és Vezetéstámogató Ezred parancsnokával együttműködve összeállítják az utasításban meghatározott, az MHP, az MH MI és az MH AA feladatrendszerével összefüggő infrastrukturális és infokommunikációs igény-terveket, és azt az utasítás hatálybalépését követő ötödik napig megküldik a HM VGH részére. Az előterjesztett igényt a HM VGH a HM VGHÁT és a HVKF útján döntésre felterjeszti a HM KÁT részére.

(5) A HVK HTCSF Magyarország nemzetközi szerződésekben vállalt kötelezettsége teljesítése érdekében az utasítás szerint tervezett szervezeti változásokkal összefüggő, az Európai Hagyományos Fegyveres Erőkről szóló Szerződés és kiegészítő dokumentumainak együttes kihirdetéséről szóló 1999. évi VI. törvényben meghatározott adatokról a 10. § (2) bekezdése szerinti kezdőnapot megelőző ötvenedik napig a HM TKF útján tájékoztatja a HM VPF-et.

7. A kegyeleti gondoskodás és az ehhez kapcsolódó egyes szociális feladatok végrehajtásával kapcsolatos szabályokról szóló 42/2013. (VII. 25.) HM utasítás módosítása

13. §11

8. A 29/2018. HM utasítás módosítása

14. §12

9. Egyéb rendelkezések

15. § (1) Az utasításban meghatározott tervezési feladatok végrehajtását – a (6) bekezdésben meghatározottak kivételével – a HM KÁT és a HVKF együttes intézkedésben szabályozza, amelynek tervezetét a HM TKF főosztályvezetője az utasítás hatálybalépését követő kilencedik napig készíti elő.

(2) Az (1) bekezdés szerinti HM KÁT–HVKF együttes intézkedés tartalmazza

a) az utasítás szerint tervezhető feladatátadások következtében a munkáltatói jogkörök jogutódlásával, az átadás-átvételkor folyamatban lévő ügycsoportokkal és az azokhoz kapcsolódó jogutódlással kapcsolatos szabályokat,

b) az utasítás szerint tervezhető új szervezeti rend szerinti működés tervezésével, valamint azokkal összefüggő közjogi szervezetszabályozó eszközökben meghatározottakkal kapcsolatos, azokban nem szabályozott, és

c) az utasítás hatálya alá tartozó honvédségi szervezeteknek az utasítás rendelkezéseihez kapcsolódó további tervezési szakfeladatait.

(3) Az utasítás alapján előkészített tervekben szereplők végrehajtásával összefüggő feladatok terv szerinti átadásának tervezéséhez szükséges – így különösen a HM KÁT, illetve a HVKF hatáskörét érintő – belső rendelkezések módosítás-tervezeteinek tervezett szövegváltozatát az azok kidolgozásáért felelős honvédségi szervezetek készítik elő és a (4) bekezdés szerinti HM KÁT–HVKF együttes intézkedés előkészítése érdekében az utasítás hatálybalépését követő ötödik napig küldik meg a HM TKF részére.

(4) A KNBSZ főigazgatója saját hatáskörben intézkedik a 8. §-ban meghatározott és a (2) bekezdés szerinti feladatokkal összefüggő tervezési feladatokról.

(5) Az utasítás szerint megtervezett feladatátadások végrehajthatóságának előkészítése érdekében az azzal összefüggő feladatok terv szerinti átadásához szükséges közjogi szervezetszabályozó eszközök- és belső rendelkezés-módosításának tervezeteit a 10. § (2) bekezdése szerinti kezdő napra figyelemmel az azok kidolgozásáért felelős honvédségi szervezetek készítik elő és küldik meg a HM JF részére.

10. Záró rendelkezések

16. § (1) Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

(2) Ez az utasítás 2019. július 1-jén hatályát veszti.

1

Az utasítás a 16. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette 2019. július 1. napjával.

2

A 2. § (4) bekezdése az 54/2018. (XII. 28.) HM utasítás 8. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

3

A 2. § (8) bekezdése az 54/2018. (XII. 28.) HM utasítás 8. § (5) bekezdés a) pontja szerint módosított szöveg.

4

Az 5. § (4) bekezdése az 54/2018. (XII. 28.) HM utasítás 8. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

5

A 7. § (3) bekezdése az 54/2018. (XII. 28.) HM utasítás 8. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

6

A 7. § (6) bekezdése az 54/2018. (XII. 28.) HM utasítás 8. § (5) bekezdés b) pontja szerint módosított szöveg.

7

A 7. § (7) bekezdése az 54/2018. (XII. 28.) HM utasítás 8. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

8

A 11. § (2) bekezdését az 54/2018. (XII. 28.) HM utasítás 8. § (6) bekezdése hatályon kívül helyezte.

9

A 11. § (3) bekezdése az 54/2018. (XII. 28.) HM utasítás 8. § (5) bekezdés c) pontja szerint módosított szöveg.

10

A 12. § (2) bekezdés a) pontja az 54/2018. (XII. 28.) HM utasítás 8. § (5) bekezdés d) pontja szerint módosított szöveg.

11

A 13. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

12

A 14. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére