7/2018. (III. 14.) BM rendelet
7/2018. (III. 14.) BM rendelet
a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről1
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 13. alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 90. § 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben – a következőket rendelem el:
I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. § A központi költségvetésről szóló törvénynek a Belügyminisztérium fejezetében eredeti előirányzatként megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok, a költségvetési évet megelőző évek központi költségvetéséről szóló törvényeiben Belügyminisztérium fejezetet irányító szerv vezetője által vezetett minisztérium és annak jogelődjei költségvetési fejezetében megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok költségvetési maradványai, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) alapján a költségvetési év során megállapított új fejezeti kezelésű előirányzatok – az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdése szerinti – felhasználási szabályait az 1. melléklet tartalmazza.
2. § Az Európai Unió működéséről szóló szerződés (a továbbiakban: EUMSz) 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatások esetében az 1. mellékletben foglalt táblázat
a) 41. sora alapján az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás,
b) 41. sora alapján a 651/2014/EU bizottsági rendelet 53. cikke szerinti kultúrát és kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás
nyújtható.
II. ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK
3. § E rendelet alkalmazásában:
1. állami támogatás: az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Atr.) 2. § 1. pontja szerinti támogatás,
2. átlátható formában nyújtott támogatás: olyan támogatás, amelynél előzetesen, kockázatértékelés nélkül kiszámítható a bruttó támogatástartalom,
3. diszkont kamatláb: az Atr. 2. § 3. pontja szerinti kamatláb,
4. egy és ugyanazon vállalkozás: az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló 1407/2013/EU bizottsági rendelet (a továbbiakban: 1407/2013/EU bizottsági rendelet) 2. cikk (2) bekezdése szerinti vállalkozás,
5. elsődleges mezőgazdasági termelés: a EUMSz 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló 651/2014/EU bizottsági rendelet (a továbbiakban: 651/2014/EU bizottsági rendelet) 2. cikk 9. pontja szerinti termelés,
6. elszámolható költség: az Atr. 2. § 6. pontja szerinti költség,
7. észszerű nyereség: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 142. pontja szerinti nyereség,
8. immateriális javak: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 30. pontja szerinti javak,
9. mezőgazdasági termék: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 11. pontja szerinti termék,
10. mezőgazdasági termék feldolgozása: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 10. pontja szerinti feldolgozás,
11. mezőgazdasági termék forgalmazása: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 8. pontja szerinti forgalmazás,
12. működési eredmény: a beruházásnak a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 3. § (4) bekezdés 5. pontja szerinti hasznos élettartama alatt diszkontált bevételei, csökkentve a diszkontált működési költségekkel (pl. személyi jellegű ráfordítás, anyagköltség, szerződéses szolgáltatás, a távközlés, az energia és a karbantartás költsége, bérleti díj, adminisztrációs költség, kivéve az olyan értékcsökkenési és a finanszírozási költséget, amelyet beruházási támogatásból már fedeztek) és – a támogatást nyújtó döntése alapján – a diszkontált észszerű nyereséggel, ha a számítás végeredménye pozitív, ellenkező esetben a működési eredmény nulla,
13. nehéz helyzetben lévő vállalkozás: az Atr. 6. §-ában meghatározott vállalkozás,
14. személyi jellegű ráfordítás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 88. pontja szerinti ráfordítás,
15. támogatási intenzitás: az Atr. 2. § 15. pontja szerinti intenzitás,
16. tárgyi eszköz: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 29. pontja szerinti eszköz.
III. AZ EGYES TÁMOGATÁSI KATEGÓRIÁKRA VONATKOZÓ KÖZÖS SZABÁLYOK
4. § (1) A 651/2014/EU bizottsági rendelet és az 1407/2013/EU bizottsági rendelet hatálya alá tartozó támogatás (ezen alcím vonatkozásában a továbbiakban: támogatás) kizárólag átlátható formában nyújtható.
(2) A kedvezményezett köteles a támogatással kapcsolatos okiratokat és dokumentumokat a támogatási döntés meghozatala napjától számított legalább tíz évig megőrizni.
(3) Nem ítélhető meg támogatás
a) a halászati és akvakultúra-termékek piacának közös szervezéséről, az 1184/2006/EK és az 1224/2009/EK tanácsi rendelet módosításáról, valamint a 104/2000/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 11-i 1379/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben meghatározott akvakultúra-termékek termeléséhez, feldolgozásához és értékesítéséhez,
b) elsődleges mezőgazdasági termeléshez,
c) mezőgazdasági termék feldolgozásában és mezőgazdasági termék forgalmazásában tevékeny vállalkozás részére, ha
ca) a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre, vagy
cb) a támogatás az elsődleges termelőknek történő teljes vagy részleges továbbítástól függ,
d) exporttal kapcsolatos tevékenységhez, ha az az exportált mennyiségekhez, értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódik,
e) ha azt import áru helyett hazai áru használatától teszik függővé,
f) olyan feltétellel, amely az európai uniós jog megsértését eredményezi,
g) csekély összegű támogatásban részesülő vállalkozás kivételével azon szervezet részére, amely az Európai Bizottság által hozott, európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatás visszafizettetésére irányuló, Magyarországnak címzett határozat alapján fennálló visszafizetési kötelezettségének nem tett eleget,
h) csekély összegű támogatásban részesülő vállalkozás kivételével nehéz helyzetben lévő vállalkozás részére,
i) kultúrát és kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatásban részesülő vállalkozás esetén nyomtatott vagy elektronikus formában közzétett sajtótermék és magazin kiadására.
5. § (1) Azonos vagy részben azonos azonosítható elszámolható költségek esetén az e rendelet szerinti támogatás abban az esetben halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással, ha az nem vezet a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitás túllépéséhez.
(2) Az e rendelet szerinti támogatás különböző azonosítható elszámolható költségek esetén halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással.
(3) Az egy projekthez igénybe vett összes támogatás – függetlenül attól, hogy annak finanszírozása uniós, országos, regionális vagy helyi forrásból történik – támogatási intenzitása nem haladhatja meg az irányadó uniós állami támogatási szabályokban meghatározott támogatási intenzitást vagy támogatási összeget.
(4) A csekély összegű (de minimis) támogatás szerinti, azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező támogatás bármely egyéb, azonosítható elszámolható költségekkel rendelkező állami támogatással halmozható. Az azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező támogatás a csoportmentességi rendeletekben és az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb teljes finanszírozási határértékig bármilyen más, azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező állami támogatással halmozható.
6. § (1) A támogatási intenzitás kiszámítása során valamennyi felhasznált számadatot az adók és illetékek levonása előtt kell figyelembe venni. Ha a támogatást visszatérítendő formában nyújtják, a támogatás összegének a támogatástartalmat kell tekinteni.
(2) A több részletben kifizetett támogatást a támogatási döntés időpontja szerinti értékre kell diszkontálni a diszkont kamatláb alkalmazásával.
(3) Az Atr. 18. § (2) bekezdés a) pontja szerint előzetesen be kell jelenteni az Európai Bizottság részére az egyedi támogatást, ha a támogatás összege a 2. § szerinti kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító
a) beruházási támogatás esetében meghaladja a projektenként 150 millió eurónak megfelelő forintösszeget,
b) működési támogatás esetében meghaladja a vállalkozásonként évente 75 millió eurónak megfelelő forintösszeget.
(4) A támogatást nyújtó köteles adatot szolgáltatni a Támogatásokat Vizsgáló Iroda részére a 651/2014/EU bizottsági rendelet 9. cikke szerinti közzététel céljából a 2. § hatálya alá tartozó, 500 000 eurónak megfelelő forintösszeget meghaladó egyedi támogatásról.
(5) A (4) bekezdés szerinti adatszolgáltatás módjára, az adatszolgáltatással érintett adatok körére és azok közzétételére vonatkozó szabályokat az Atr. 18/A–18/D. §-ai határozzák meg.
(6) E rendelet alapján az 1407/2013/EU bizottsági rendelet és a 651/2014/EU bizottsági rendelet 53. cikke szerinti támogatások esetén 2021. június 30-ig lehet támogatási döntést hozni.
IV. CSEKÉLY ÖSSZEGŰ TÁMOGATÁS
7. § (1) Az egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások részére az 1407/2013/EU bizottsági rendelet hatálya alá tartozó, Magyarországon odaítélt csekély összegű támogatás (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: támogatás) bruttó támogatástartalma nem haladhatja meg a 200 000 eurónak, közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző, egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások esetén a 100 000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikk (8) és (9) bekezdését.
(2) A támogatás odaítélése során az adott pénzügyi évben, valamint az előző két pénzügyi év alatt odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalmának összegét kell figyelembe venni.
(3) Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikk (2) bekezdésében foglaltak kivételével nem lehet kedvezményezett az a vállalkozás, amely az igényelt támogatást az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikk (1) bekezdésében meghatározott kivételek szerint használná fel.
(4) Hitel vagy kezességvállalás formájában nyújtott támogatás esetén – az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 4. cikk (3) bekezdés a) pontja szerinti esetben – nem lehet kedvezményezett az a vállalkozás, amelyet kollektív fizetésképtelenségi eljárás alá vontak, vagy hitelezői kérelemre kollektív fizetésképtelenségi eljárás alá lenne vonható, valamint az a nagyvállalkozás, amely B-hitelminősítésnek megfelelő helyzetnél rosszabb helyzetben van.
(5) Nem nyújtható támogatás a közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatásért végző vállalkozás részére teherszállító jármű vásárlására.
(6) A támogatás a csekély összegű közszolgáltatási támogatással a 360/2012/EU bizottsági rendeletben meghatározott felső határig halmozható. A támogatás más csekély összegű támogatásokról szóló rendeleteknek megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással az (1) bekezdésben meghatározott felső határig halmozható.
(7) A kedvezményezettnek az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 5. cikk (1) bekezdése figyelembevételével – az ott meghatározott feltételek teljesítésének megállapítására alkalmas módon – nyilatkoznia kell a részére a támogatás odaítélésének évében és az azt megelőző két pénzügyi évben nyújtott csekély összegű támogatások támogatástartalmáról.
V. A KULTÚRÁT ÉS A KULTURÁLIS ÖRÖKSÉG MEGŐRZÉSÉT ELŐMOZDÍTÓ TÁMOGATÁS
8. § (1) A kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás (ezen alcím vonatkozásában a továbbiakban: támogatás) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 53. cikkének megfelelően nyújtható. A kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás beruházási, működési vagy zenei és irodalmi alkotások kiadásához nyújtott támogatásként nyújtható.
(2) A támogatás – a nyomtatott vagy elektronikus formában közzétett sajtótermék és magazin kivételével – a következőkhöz nyújtható:
a) muzeális intézmény, levéltár, könyvtár, művészeti vagy közművelődési intézmény – ideértve a közösségi teret –, koncertterem, színház, filmszínház,
b) tárgyi kulturális örökség, régészeti lelőhely, emlékmű, történelmi emlékhely és épület, a kulturális örökséghez kapcsolódó természeti örökség, kulturális vagy természeti örökséggé nyilvánított örökség,
c) a szellemi kulturális örökség valamennyi formája (pl. népi hagyományok, kézművesség),
d) művészeti vagy kulturális esemény, előadás, fesztivál, kiállítás és hasonló kulturális tevékenység,
e) kulturális és művészeti oktatási tevékenység, a kulturális kifejezésmódok sokfélesége védelmének és támogatásának jelentőségét tudatosító oktatási és társadalmi célú figyelemfelhívó programok, ideértve az új technológiák alkalmazását is e célokra,
f) zenei és irodalmi alkotások írása, szerkesztése, gyártása, terjesztése, digitalizálása, kiadása és fordítása.
9. § (1) Beruházási támogatás esetén a támogatás összege nem haladhatja meg az elszámolható költség és a beruházás megvalósításából származó működési eredmény közötti különbséget azzal, hogy az infrastruktúra üzemeltetője – a támogatást nyújtó döntésétől függően – jogosult észszerű nyereséget szerezni.
(2) A működési eredmény mértékét
a) megalapozott előrejelzések alapján kell meghatározni, és előzetesen vagy
b) visszafizetési mechanizmus alkalmazásával utólag
kell levonni az elszámolható költségekből.
(3) A beruházási támogatás elszámolható költségei az immateriális javak és a tárgyi eszköz következő költségei:
a) az infrastruktúra építésének, korszerűsítésének, bővítésének, megvásárlásának, megőrzésének és fejlesztésének költsége, ha az infrastruktúra időbeli vagy térbeli kapacitását évente legalább 80%-ban kulturális célra használják,
b) a kulturális örökség megszerzésének költsége (pl. a lízingdíj, a kapcsolódó illetékek vagy a kulturális örökség áthelyezésének költsége),
c) a tárgyi és szellemi kulturális örökség védelmének, megőrzésének, újjáépítésének és helyreállításának költsége (pl. a megfelelő körülmények között történő tárolás költsége, a speciális eszközök, anyagok használatából fakadó többletköltség, valamint a dokumentációs, kutatási, digitalizálási és publikációs költség),
d) a közönség kulturális örökséghez való hozzáférésének javítását szolgáló intézkedések költsége (pl. a digitalizálással és egyéb új technológiákkal, a speciális szükségletű személyek hozzáférési lehetőségeinek javításával kapcsolatos, valamint a prezentációk, programok és látogatók tekintetében a kulturális sokszínűség elősegítésével kapcsolatos költség),
e) a kulturális projektek és tevékenységek, együttműködési és csereprogramok, valamint ösztöndíjak költsége (pl. a kiválasztási eljárással kapcsolatos marketing, és a projekt eredményeként közvetlenül felmerülő költség).
10. § (1) Működési támogatás esetén a támogatás összege nem haladhatja meg a releváns időszakban keletkező működési veszteséget.
(2) Működési támogatás esetén a támogatás a működési veszteségen felül fedezetet nyújthat az észszerű nyereségre is.
(3) A működésből származó veszteség összegét előzetesen, megalapozott előrejelzések alapján kell meghatározni.
(4) Az (1) és (2) bekezdésben meghatározottak teljesítése – a (3) bekezdéstől eltérően – visszafizetési mechanizmus alkalmazásával utólag is biztosítható.
(5) A működési támogatás elszámolható költségei:
a) a kulturális intézmény vagy örökségi helyszín állandó vagy időszakos tevékenységéhez (pl. kiállításokhoz, előadásokhoz, rendezvényekhez és hasonló kulturális tevékenységekhez) kapcsolódó, a szokásos üzletmenetben felmerülő költség,
b) a kulturális és művészeti oktatási tevékenység költsége, a kulturális kifejezésmódok sokfélesége védelmének és népszerűsítésének fontosságát tudatosító oktatási és társadalmi célú figyelemfelhívó programok költsége (pl. az új technológiák e célokra történő alkalmazásának költsége),
c) a közönség kulturális intézményhez vagy örökségi helyszínhez és tevékenységhez való hozzáférésének javítását szolgáló költség (pl. a digitalizálással, egyéb új technológiákkal és a speciális szükségletű személyek hozzáférési lehetőségeinek javításával kapcsolatos költség),
d) közvetlenül a kulturális projekthez vagy tevékenységhez kapcsolódó működési költség, így különösen
da) az ingatlanok és kulturális helyszínek bérletének, lízingjének költsége,
db) a kulturális projektekhez vagy tevékenységekhez közvetlenül kapcsolódó utazási, anyag- és felszerelési költség,
dc) a kiállítások és díszletek építészeti elemeinek költsége,
dd) az eszközökhöz, szoftverekhez és felszerelésekhez igénybe vett hitel vagy lízing költsége,
de) az eszközök, szoftverek, felszerelések amortizációja, ha e költséget nem fedezte beruházási támogatás,
df) szerzői jogi védelem alatt álló alkotásokhoz és egyéb kapcsolódó szellemi tulajdonjogi védelem alatt álló tartalmakhoz való hozzáférésre vonatkozó jogokkal kapcsolatos költség,
dg) a marketing költsége,
dh) a projekt vagy tevékenység eredményeként közvetlenül felmerült költség,
e) a kulturális intézmény, örökségi helyszín vagy projekt személyi jellegű ráfordítása,
f) a külső tanácsadással és külső szolgáltatók által biztosított támogató szolgáltatásokkal kapcsolatos, közvetlenül a projekt eredményeként felmerülő költség.
11. § A 2 000 000 eurónak megfelelő forintösszeget meg nem haladó beruházási vagy működési támogatás esetén a támogatás összege a 9. § (1) és (2) bekezdésében, valamint a 10. § (1)–(4) bekezdésében meghatározott módszerek alkalmazásától eltérően is meghatározható azzal, hogy a támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 80%-át.
12. § (1) A 12. § (2) bekezdés f) pontja szerinti tevékenységekhez nyújtott támogatás esetén
a) a támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 70%-át, vagy
b) a támogatás összege nem haladhatja meg az elszámolható költségek és a projektből származó bevételek jelenértékének különbségét azzal, hogy a bevételeket az elszámolható költségekből előzetesen vagy visszakövetelési mechanizmus alkalmazásával kell levonni.
(2) A zenei és irodalmi alkotások kiadásához nyújtott támogatás keretében
a) a szerző díjazása (pl. szerzői joggal kapcsolatos költség),
b) a fordító díjazása,
c) a szerkesztő díjazása,
d) az egyéb szerkesztési költség (pl. korrektúrázás, javítás, lektorálás),
e) az elrendezés és nyomdai előkészítés költsége és
f) a nyomtatás vagy elektronikus közzététel költsége
számolható el.
VI. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
13. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
14. § Ez a rendelet
a) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet;
b) a 651/2014/EU rendeletnek a kikötői és repülőtéri infrastruktúrákra irányuló támogatás, a kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatásra és a sportlétesítményekre és multifunkcionális szabadidős létesítményekre nyújtott támogatásra vonatkozó bejelentési határértékek, továbbá a legkülső régiókban biztosított regionális működési támogatási programok tekintetében, valamint a 702/2014/EU rendeletnek a támogatható költségek összegének meghatározása tekintetében történő módosításáról szóló, 2017. június 14-i 2017/1084/EU bizottsági rendelettel módosított, a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet 53. cikkének
hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.
15. §2
1. melléklet a 7/2018. (III. 14.) BM rendelethez3
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
K |
L |
M |
N |
O |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Áht. azonosító |
Cím- |
Alcím- |
Jog- |
Jogcím- |
Előirányzat célja |
Kifizetésben részesülők köre |
Támogatás biztosításának módja |
Támogatási előleg |
Rendelkezésre bocsátás módja |
Visszafizetés határideje |
Biztosíték |
Kezelő szerv |
Lebonyolító szerv |
Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete |
2 |
|
Fejezeti kezelésű előirányzatok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
3 |
|
|
Ágazati célfeladatok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
4 |
237778 |
|
|
Energia- |
Az előirányzat a belügyminiszter (a továbbiakban: miniszter) irányítása alá tartozó költségvetési szervek energia-racionalizálási rendszerének támogatására, valamint európai uniós forrásból megvalósuló épületenergetikai fejlesztéseinek előkészítéséhez szükséges kiadások finanszírozására szolgál. |
a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek |
Az előirányzatból pályázat útján költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
Egy összegben közvetlen kifizetéssel |
A támogatói okirat hatálybalépésétől számított legfeljebb hat év. |
– |
– |
– |
– |
|
5 |
229825 |
|
|
Közrendvédelmi bírság |
Az előirányzaton a – központi költségvetést megillető – közrendvédelmi bírság címen befolyt bevételnek a Magyar Államkincstár felé történő továbbutalása történik. |
Magyar Államkincstár |
– |
– |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel. |
– |
– |
– |
– |
– |
|
6 |
284756 |
|
|
Európai Uniós és nemzetközi projektek/programok megvalósításához kapcsolódó kiadások |
A miniszter szakmai felelősségi körébe tartozó európai uniós vagy nemzetközi forrásból támogatott projektek
1. likviditási támogatás nyújtható a kiadások megelőlegezésére; 2. vissza nem térítendő támogatás nyújtható |
BM Igazgatása |
– |
– |
A forrás biztosítása előirányzat-átcsoportosítással történik. |
– |
– |
– |
– |
– |
|
a) a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek |
Az előirányzat terhére támogatási igény alapján költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
A költségvetési támogatás rendelkezésre bocsátása közvetlen kifizetéssel, egy összegben, illetve részletekben, vagy előirányzat- |
A kifizetésben részesülő az 1. pont szerint (kiadások megelőlegezésére) kapott támogatást legkésőbb a pályázatot kiíró fél által jóváhagyott záró kifizetési kérelem alapján átutalt egyenleg kifizetésétől számított 30 napon belül köteles visszafizetni a Támogató részére. |
A támogatói okiratban az Ávr. 84. § |
– |
– |
– |
|||||||
7 |
229814 |
|
|
Tűzvédelmi bírság és a biztosítók tűzvédelmi hozzájárulása |
Az előirányzat célja a kötelezettek által a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény alapján tévesen befizetett tűzvédelmi bírság és a biztosítók tűzvédelmi hozzájárulásának pénzügytechnikai rendezése. |
Nemzeti Adó- és Vámhivatal vagy az egyes biztosító társaságok |
– |
– |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel |
– |
– |
– |
– |
– |
|
8 |
232698 |
|
|
Katasztrófa- |
Az előirányzat fedezetet biztosít a 2010. október 4-én történt vörösiszap-kiömlés védekezési és helyreállítási költségeire. Az előirányzat fedezetet nyújt továbbá a katasztrófaelhárítás során felmerülő költségekre és károkra, valamint a peres ügyek során felmerült kifizetésekre. A költségvetési maradvány felhasználása a kötelezettségvállalások jogosultjai részére történő kifizetéssel valósul meg. |
Központi költségvetési szervek, illetve a peres eljárásban részt vevő közreműködő szervezetek |
– |
– |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel |
– |
– |
– |
– |
– |
|
9 |
374417 |
|
|
Szigetközi vízpótló rendszer üzemeltetése |
Az előirányzat célja forrás biztosítása az 1995. április 19-én a Magyar Köztársaság Kormánya és a Szlovák Köztársaság Kormánya között aláírt, az egyes ideiglenes műszaki intézkedésekről és vízhozamokról a Dunában és a Mosoni-Dunában című kétoldalú Megállapodás 4. cikkében meghatározott közös szigetközi környezeti monitoring és adatcsere működtetéséhez, amely megfelelő információt szolgáltat a környezeti hatások vonatkozásában a kétoldalú tárgyalásokhoz. |
Országos Vízügyi Főigazgatóság és a vízügyi igazgatóságok |
Az előirányzat terhére jogszabály, vagy – pályázati rendszeren kívül, támogatási kérelemre hozott – egyedi döntés alapján támogatói okirattal költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
A forrás biztosítása előirányzat- |
A támogatói okiratban meghatározottak szerint. |
A támogatói okiratban biztosíték köthető ki az Ávr. 84. § |
– |
– |
– |
|
10
|
256501
|
|
|
Víz, környezeti és természeti katasztrófa kárelhárítás
|
Az előirányzat felhasználható 3. az 1. és 2. ponttal összefüggő, így különösen a személyi juttatásokkal, a munkaadókat terhelő járulékokkal, a dologi kiadásokkal, a veszélyhelyzet felszámolásához szükséges eszközök beszerzésével, valamint a károsodott és elhasznált védelmi eszközök visszapótlásával kapcsolatos egyéb felhalmozási kiadásokra, tevékenységekre, Az előirányzatból nyújtott támogatást az irányító vagy a középirányító szerv a védekezésben részt vevő irányított költségvetési szervek, továbbá a Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (a továbbiakban: BM OKF) az önkormányzati tűzoltóságok az önkéntes tűzoltó egyesületek és mentőszervezetek részére továbbadhatja. |
Központi költségvetési szervek, vízitársulatok, a hivatásos katasztrófavédelmi szervek megbízásából eljáró önkormányzati tűzoltóságok, önkéntes tűzoltó egyesületek és önkéntes mentő-
|
Az előirányzat terhére kérelem útján egyedi döntéssel
|
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel.
|
– |
A támogatói okiratban (2) bekezdése szerinti biztosíték köthető ki, a miniszter irányítása alatt álló központi költségvetési szerv kivételével.
|
– |
– |
– |
|
|
|||||||||||||||
11 |
221467 |
|
|
Vízügyi feladatok támogatása |
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. A költségvetési maradvány kifizetésére a maradvány- elszámolás és az arra vonatkozó döntés függvényében kerül sor. Az előirányzat szolgálja továbbá az elszámolások lezárását követően a visszafizetésre került, fel nem használt támogatásokkal kapcsolatos pénzügytechnikai feladatok ellátását is. |
Központi költségvetési szervek |
– |
– |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel. |
– |
– |
– |
– |
– |
|
12 |
279289 |
|
|
Őrbottyán és térsége csatorna- és szennyvízelvezetési rendszer kiépítése |
Az előirányzat célja az Őrbottyán és térsége csatorna- és szennyvízelvezetési rendszer kiépítésének támogatása. |
Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sport- |
– |
– |
Közvetlen kifizetéssel számla ellenében. |
– |
– |
– |
– |
– |
|
13 |
333240 |
|
|
Technikai azonosító maradvány rendezéséhez |
Az előirányzat célja a maradvány rendezésének technikai lebonyolítása. |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
|
14 |
374917 |
|
|
A kormányzati hálózatok konszolidációja, kapacitásainak, teljesítményének növelése és intézmények hálózati hozzáféréseinek, kapcsolatainak fejlesztése című európai uniós projekt hazai kiegészítő támogatásának biztosítása |
A kormányzati célú hálózatok további konszolidációja és kiterjesztése érdekében, a GINOP 2014–2020 kapcsolódó fejlesztéseivel összhangban, szükséges a megindított fejlesztések teljes körű befejezése, illetve új végpontok bekötése, így jelen előirányzat célja a hazai kiegészítő támogatás biztosítása. A nyújtott támogatás a konzorciumi szerződés alapján a konzorciumi partnerek részére továbbadható a Kedvezményezett útján.
A kormányzati célú hálózatok további konszolidációja és kiterjesztése érdekében, a GINOP 2014–2020 kapcsolódó fejlesztéseivel összhangban, szükséges a megindított fejlesztések teljes körű befejezése érdekében, amennyiben a feladatok elvégzéséhez szükséges az előirányzat terhére előirányzat- |
1. NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. |
1. Az előirányzat terhére kérelem útján egyedi döntéssel
|
Igen |
1. Egy összegben vagy részletekben.
|
– |
A támogatási szerződésben az Ávr. 84. § (2) bekezdése szerinti biztosíték köthető ki. |
– |
– |
– |
|
2. Az érintett fejezeti kezelésű előirányzat. |
2. Az előirányzat terhére előirányzat- |
– |
2. Egy összegben előirányzat- |
– |
– |
– |
– |
– |
|||||||
15 |
347762 |
|
|
Kormányzati infokommunikációs szolgáltatások |
Az előirányzat felhasználási célja: (a továbbiakban: Korm. rendelet) 1. mellékletében meghatározott Nemzetközi Távközlési Gerinchálózat (a továbbiakban: NTG), Zártcélú Rendészeti Hálózat, Köznet, hálózatok működtetése és fejlesztése, |
Az F:15 mező tekintetében a jogszabályban kijelölt kormányzati célú hírközlési szolgáltatók, illetve központi szolgáltatók: |
Az előirányzat terhére támogatási kérelem alapján költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
A rendelkezésre bocsátás teljesítés arányosan, közvetlen kifizetéssel költségvetési támogatás esetén egy összegben, illetve részletekben történik a közszolgáltatási szerződés, szolgáltatási szerződés, támogatói okirat vagy egyéb polgári jogi szerződés keretében. |
A J:15 mezőben meghatározott szerződésekben vagy külön szerződésekben meghatározott határidőig. |
– |
– |
– |
– |
|
|
|
|
|
|
5. a központosított informatikai és elektronikus hírközlési szolgáltatások nyújtásának, az igénybevevők informatikai és telekommunikációs eszközökkel történő ellátásának, valamint az ilyen eszközök működtetésének biztosítása a központosított informatikai és elektronikus hírközlési szolgáltatásokról szóló 309/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet alapján, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. az európai uniós projektek önrész támogatása, 28. önkormányzati ASP infrastruktúra és alkamazás-üzemeltetési és fejlesztési feladatok, 29. adatvagyon rendszer üzemeltetés és fejlesztés, 30. Családi anyakönyvi rendszer üzemeltetés és fejlesztés, 31. Kormányzati Adatközpont üzemeltetés és fejlesztés, 32. e-szig fejlesztés üzemeltetés, kommunikációs feladatok, 33. Munkaerő Piaci Informatikai Szolgáltatások (MEPISZ) üzemeltetés és fejlesztés, 34. az egyes, az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó szervezetek kijelöléséről szóló 84/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet által központi szolgáltatóként kijelölt szervezeteknek a) a biztonságos kézbesítési szolgáltatás biztosítása, b) a papíralapú irat hiteles elektronikus irattá átalakítása, c) az elektronikus irat hiteles papíralapú irattá átalakítása érdekében végzett szolgáltatások nyújtása, ennek keretében a Posta Hibrid Kézbesítési és Konverziós Rendszer üzemeltetése és fejlesztése, 35. az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény és végrehajtási rendeletei szerinti szolgáltatások, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
281912 |
|
|
Regionális víziközmű rendszerek állami kötelezettségei és a pályázati fejlesztéséhez szükséges önerő |
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat az elszámolások lezárását követően a visszafizetésre került, fel nem használt támogatásokkal kapcsolatos pénzügytechnikai feladatok ellátását szolgálja. |
Országos Vízügyi Főigazgatóság |
– |
– |
Egy összegben, illetve részletekben, előirányzat- |
– |
– |
– |
– |
– |
|
17 |
031721 |
|
|
Balatoni regionális víziközmű-hálózat fejlesztése |
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat az elszámolások lezárását követően a visszafizetésre került, fel nem használt támogatásokkal kapcsolatos pénzügytechnikai feladatok ellátását szolgálja. |
Országos Vízügyi Főigazgatóság |
– |
– |
Egy összegben, illetve részletekben, előirányzat- |
– |
– |
– |
– |
– |
|
18 |
256478 |
|
|
Ivóvízbázis-védelmi |
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. A költségvetési maradvány kifizetésére a maradvány elszámolás és az arra vonatkozó döntés függvényében kerül sor. |
Országos Vízügyi Főigazgatóság és a vízügyi igazgatóságok |
– |
– |
Egy összegben, illetve részletekben, előirányzat- |
– |
– |
– |
– |
– |
|
19 |
256489 |
|
|
Ivóvíz-minőség javító program |
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. Az előirányzat az elszámolások lezárását követően a visszafizetésre került, fel nem használt támogatásokkal kapcsolatos pénzügytechnikai feladatok ellátását szolgálja. |
Országos Vízügyi Főigazgatóság |
– |
– |
Egy összegben, illetve részletekben, előirányzat- |
– |
– |
– |
– |
– |
|
20 |
352228 |
|
|
Integrációs támogatás elismert menekültek, oltalmazottak részére |
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem rendelkező előirányzat. A költségvetési maradvány kifizetésére a maradvány elszámolás és az arra vonatkozó döntés függvényében kerül sor. |
Bevándorlási és Menekültügyi Hivatal |
– |
– |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel. |
– |
– |
– |
– |
– |
|
21 |
372128 |
|
|
Központi közigazgatási irattárazással kapcsolatos szakmai feladatok ellátása |
Az előirányzat a központi közigazgatási szervek iratanyaga hosszú távú megőrzésével és tárolásával kapcsolatos feladatellátáshoz szükséges kiadások finanszírozására szolgál. |
a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet szerinti központi szolgáltató |
– |
– |
Egy összegben vagy részletekben, közszolgáltatási szerződés alapján. |
– |
– |
– |
– |
– |
|
22 |
|
|
Alapítványok és társadalmi önszerveződések támogatása |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
||
23 |
|
|
|
Társadalmi önszerveződések támogatása |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
|
24 |
251212 |
|
|
|
Országos Polgárőr Szövet- |
Az előirányzat az Országos Polgárőr Szövetség alapszabályában meghatározott feladatához kapcsolódó arányos működési költségeire használható fel, amely támogatást az Országos Polgárőr Szövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja. |
Országos Polgárőr |
Az előirányzat terhére kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
Részletekben, közvetlen kifizetéssel. |
– |
A támogatói okiratban az Ávr. 84. § |
– |
– |
– |
25 |
029054 |
|
|
|
Önkéntes tűzoltó egyesüle- |
Az előirányzat felhasználása költségvetési támogatás nyújtása útján történik. 1. az önkéntes tűzoltó egyesületek és mentőszervezetek feladataihoz kapcsolódó működési és felhalmozási költségek finanszírozására, |
BM OKF és az irányítása alá tartozó költségvetési |
A BM OKF és az irányítása alá tartozó költségvetési szervek részére átcsoportosított előirányzatból a költségvetési támogatás pályázat útján és/vagy kérelem alapján egyedi döntéssel, támogatói okirat keretében kerül rendelkezésre |
Igen |
Előirányzat- |
– |
– |
– |
– |
– |
26 |
302980 |
|
|
|
Társa- |
1. Az előirányzat a Nemzedékek Biztonságáért Alapítvány támogatására egészségmegőrző, sport- és kulturális programok, rendezvények, táborok támogatása.
|
a) Nemzedékek Biztonságáért Alapítvány; |
Kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen, kivéve a G:26 mező |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel. |
– |
A támogatói okiratban |
– |
– |
– |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
6. Az előirányzat a Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület támogatására 35,0 millió forint összegig használható fel. A költségvetési támogatás célja a Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület alapszabályában meghatározott közfeladatok ellátása, különös tekintettel a dunai, tiszai és balatoni információs és segélyhívó rendszerek állami feladatként jelentkező működtetésére, karbantartására és korszerűsítésére, továbbá új rendszerek kialakítása, üzemeltetési költségeinek finanszírozása. 7. Az előirányzat a Magyar Rendészeti Sportszövetség támogatására 24,0 millió forint összegig használható fel, amelyet a Magyar Rendészeti Sportszövetség továbbadhat a nyilvántartott tagjainak. feladatok végrehajtásának elősegítése, ezenbelül a nemzetközi és hazai versenyek szervezésére, a sporteseményeken történő részvétellel kapcsolatos kiadásokra, továbbá az európai és nemzetközi rendőr sportszövetségben való tagság tagdíjfizetésére biztosít fedezetet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
27 |
271678 |
|
|
|
Közös- |
Az előirányzat célja a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szerv vagy nemzetközi szervezet által önállóan vagy együttesen megvalósított és az Európai Unió által társfinanszírozott projekt (EK-tematikus és egyéb uniós programok) uniós forrásból nem finanszírozható tételek fedezetének, saját forrásának biztosítása. |
BM Igazgatása |
– |
– |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel. |
– |
– |
– |
– |
– |
28 |
371995 |
|
|
|
Személy-, Vagyon- |
Az előirányzatból a Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara részesülhet támogatásban az egyes feladatainak ellátása érdekében. |
Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara |
Az előirányzat terhére kérelem útján egyedi döntéssel |
Igen |
Egy összegben vagy részletekben. |
– |
A támogatói okiratban az Ávr. 84. § |
– |
– |
– |
29 |
372084 |
|
|
|
Demok- |
Az előirányzatból támogatás nyújtható a helyi önkormányzatok nemzetközi kapcsolatainak bővítése és a nemzetközi „jó gyakorlatok” átültetése érdekében, valamint a Demokratikus Helyi Közigazgatás Fejlesztéséért Alapítvány működésének támogatása érdekében. |
Demokratikus Helyi Közigazgatás Fejlesztéséért Alapítvány |
Az előirányzat terhére kérelem útján egyedi döntéssel |
Igen |
Egy összegben vagy részletekben. |
– |
A támogatói okiratban az Ávr. 84. § |
– |
– |
– |
30 |
368395 |
|
Önkormányzati tűzoltóságok eszközfejlesztésének támogatása |
Az előirányzat felhasználása költségvetési támogatás nyújtása útján történik.
Az előirányzat az önkormányzati tűzoltóságok használható fel. |
BM OKF és az irányítása alá tartozó költségvetési szervek |
A BM OKF és az irányítása alá tartozó költségvetési szervek részére átcsoportosított előirányzatból a költségvetési támogatás pályázat útján és/vagy kérelem alapján egyedi döntéssel, támogatói okirat keretében kerül rendelkezésre bocsátásra a végső kifizetésben részesülők részére. |
Igen |
Előirányzat-átcsoportosítással. |
– |
– |
– |
– |
– |
||
31 |
368406 |
|
Önkormányzati tűzoltóságok bérrendezésének támogatása |
Az előirányzat felhasználása költségvetési támogatás nyújtása útján történik.
Az előirányzat az önkormányzati tűzoltóságok a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) és a garantált bérminimum megállapításáról szóló 430/2016. (XII. 15.) Korm. rendeletben előírt bérrendezésre használható fel a BM OKF 2017. évi felmérése alapján. |
BM OKF és az irányítása alá tartozó költségvetési szervek |
A BM OKF és az irányítása alá tartozó költségvetési szervek részére átcsoportosított előirányzatból a költségvetési támogatás kérelem alapján egyedi döntéssel, támogatói okirat keretében kerül rendelkezésre bocsátásra a végső kifizetésben részesülők részére. |
Igen |
Előirányzat-átcsoportosítással. |
– |
– |
– |
– |
– |
||
32 |
|
|
Szolidaritási programok |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
||
33 |
277389 |
|
|
Európai Menekültügyi |
Az Európai Menekültügyi Alap a Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása általános program keretében a 2008–2013-as időszakra az Európai Menekültügyi Alap létrehozásáról és a 2004/904/EK tanácsi határozat hatályon kívül helyezéséről szóló, 2007. május 23-i |
a) egyesület a párt kivételével, h) helyi önkormányzat, |
Az előirányzat felhasználása pályázati formában, alapvető szabályairól, intézmény- |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel. |
– |
A támogatói okiratban az Ávr. 84. § |
– |
– |
– |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
34 |
277390 |
|
|
Integrációs Alap |
A „Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása” általános program keretében a 2007–2013-as időszakra a harmadik országok állampolgárainak beilleszkedését segítő európai alap létrehozásáról szóló 2007. június 25-i 2007/435/EK tanácsi határozat által létrehozott, a harmadik országok állampolgárainak beilleszkedését segítő Integrációs Alap a különböző gazdasági, társadalmi, kulturális, vallási, nyelvi és etnikai hátterű harmadik országbeli állampolgárok tartózkodási feltételeinek teljesítéséhez, és az európai társadalmakba való beilleszkedésük megkönnyítését szolgáló tevékenységhez használható fel. |
a) egyesület a párt kivételével, |
Az előirányzat felhasználása pályázati formában, Szolidaritási programok |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel. |
– |
A támogatói okiratban az Ávr. 84. § |
– |
– |
– |
|
35 |
277401 |
|
|
Visszatérési Alap |
A „Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása” általános program keretében a 2008–2013-as időszakra az Európai Visszatérési Alap létrehozásáról szóló |
a) egyesület a párt kivételével, |
Az előirányzat felhasználása pályázati formában, Szolidaritási programok |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel. |
– |
A támogatói okiratban az Ávr. 84. § |
– |
– |
– |
|
36 |
277412 |
|
|
Külső Határok Alap |
A „Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása” általános program keretében a 2007–2013-as időszakra a Külső Határok Alap létrehozásáról szóló 2007. május 23-i 2007/574/EK európai parlamenti és tanácsi határozat által létrehozott Alap |
költségvetési szervek |
Az előirányzat felhasználása pályázati formában, a Szolidaritási programok |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel. |
– |
– |
– |
– |
– |
|
37 |
283601 |
|
|
Szolidaritási programokhoz kapcsolódó technikai költségek |
Az előirányzat a 33–36. sorban meghatározott pénzügyi alapokkal kapcsolatos előkészítési, igazgatási, felügyeleti, értékelési, tájékoztatási és ellenőrző intézkedések és az azok lebonyolításához szükséges igazgatási kapacitást erősítő tevékenységek finanszírozására használható fel. |
a) BM Igazgatása |
– |
– |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel. |
– |
– |
– |
– |
– |
|
|
|
|
|
|
|
b) Ellenőrzési |
Jogszabály alapján vagy kérelemre. |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel. |
Fizetési felszólítás alapján. |
– |
– |
– |
– |
|
38 |
302946 |
|
|
Szolidaritási programokhoz kapcsolódó céltartalék |
Az előirányzat terhére finanszírozhatóak |
a) Európai Bizottság |
Az előirányzat felhasználása közvetlenül történik az Európai Bizottság fizetési felszólításának teljesítésével. |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel vagy a G:38 mező |
– |
– |
– |
– |
– |
|
39 |
370140 |
|
Gazdasági társaságok által ellátott feladatok támogatása |
Az előirányzat fedezetet nyújt a minimálbér- emelés és garantált bérminimum-emelés gazdálkodásra gyakorolt közvetlen és közvetett hatásainak enyhítésére. |
1. A minisztérium tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok és azok leányvállalatai, valamint a miniszter közvetlen irányítása alatt álló költségvetési szervek tulajdonosi joggyakorlása alatt álló gazdasági társaságok és azok leányvállalatai részére a BM irányítása alá tartozó központi költségvetési szerveken keresztül. |
1. Az előirányzat terhére kérelem útján egyedi döntéssel támogatói okirat alapján költségvetési támogatás nyújtható.
|
Igen
|
1. Egy összegben vagy részletekben, a BM irányítása alá tartozó központi költségvetési szervek esetén előirányzat-
. |
– |
A támogatói okiratban az Ávr. 84. § |
– |
– |
– |
||
2. Az érintett fejezeti kezelésű előirányzat. |
2. Az előirányzat terhére előirányzat-átcsoportosítás hajtható végre az érintett fejezeti kezelésű előirányzat javára. |
– |
2. Egy összegben, előirányzat-átcsoportosítással. |
– |
– |
– |
– |
– |
|||||||
40 |
232061 |
|
Önkormányzati tűzoltóságok normatív támogatása |
Az előirányzat célja az önkormányzati tűzoltóságok fenntartásával, működésével és fejlesztésével kapcsolatos költségek fedezetének biztosítása az átvállalt feladattal arányban. |
önkormányzati tűzoltóságok |
A támogatás felhasználása a központi költségvetésről szóló törvény és az önkormányzati és létesítményi tűzoltóságokra, valamint a hivatásos tűzoltóság, önkormányzati tűzoltóság és önkéntes tűzoltó egyesület fenntartásához |
– |
Az előirányzat felhasználása |
– |
– |
– |
– |
– |
||
41 |
270756 |
|
Duna Művész Együttesek támogatása |
Az előirányzat fedezetet nyújt a minisztérium és a Duna Palota Kulturális Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság között létrejövő támogatási szerződés keretében ellátandó kulturális közhasznú feladatok finanszírozására. |
Duna Palota Kulturális Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Korlátolt |
Az előirányzat terhére kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
Részletekben közvetlen kifizetéssel. |
– |
A támogatási szerződésben az Ávr. 84. § |
– |
– |
– |
||
42 |
358484 |
|
Hivatásos életpályával összefüggő kiadások |
Az előirányzat célja, hogy a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény (a továbbiakban: Hszt.) 158. § (1) bekezdése alapján a hivatásos állomány tagja az előző évi egyéni teljesítmény-értékelésének eredményétől függően, a szervezeti egység számára, a szervezeti teljesítményértékelés eredménye alapján a személyi juttatás előirányzaton belül biztosított költségvetési keret terhére évente két alkalommal, április és szeptember hónapban egyenlő mértékű teljesítményjuttatásban részesíthető legyen. |
a miniszter irányítása alá tartozó rendvédelmi feladatokat ellátó költségvetési szervek |
Az előirányzat felhasználása egyedi döntés alapján történik. |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, előirányzat- |
– |
– |
– |
– |
– |
||
43 |
359339 |
|
A Víz Keretirányelv végrehajtásához szükséges intézkedési program |
Az előirányzat felhasználható a Magyarország felülvizsgált, 2015. évi vízgyűjtő-gazdálkodási tervéről szóló 1155/2016. (III. 31.) |
a) költségvetési szervek, e) polgári jogi társaság, f) helyi, települési önkormányzat, illetve települési önkormányzati szövetség, társulás |
Az előirányzat terhére kérelemre illetve pályázat útján egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
A G:43 mező a) pontja szerinti szervek esetében az előirányzat terhére a feladat- |
– |
A G:43 |
– |
– |
– |
||
44 |
359706 |
|
Hivatásos állomány túlszolgálatának pénzbeli megváltásával összefüggő kiadások |
Az előirányzat a miniszter irányítása alá tartozó rendvédelmi szerveknél foglalkoztatott hivatásos állomány tagjai részére elrendelt túlszolgálat ellentételezésének finanszírozására szolgál. |
a miniszter irányítása alá tartozó rendvédelmi feladatokat ellátó költségvetési szervek |
Az előirányzatból kérelem alapján költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, előirányzat- |
– |
– |
– |
– |
– |
||
45 |
359717 |
|
Hivatásos állomány új társasági egyenruházatának bevezetésével összefüggő kiadások |
Az előirányzat a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos szolgálati jogviszonyban álló állományának új, egységes és korszerű társasági egyenruházattal történő ellátását szolgálja, amely biztosítja az állomány egységes, méltó megjelenését. |
a miniszter irányítása alá tartozó rendvédelmi feladatokat ellátó költségvetési szervek |
Az előirányzat felhasználása egyedi döntés alapján történik. |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben előirányzat- |
– |
– |
– |
– |
– |
||
46 |
359840 |
|
Hivatásos állomány szolgálatteljesítéssel összefüggő egészségügyi alkalmatlanná válásával kapcsolatos életjáradéka |
Az előirányzat a Hszt. 82/A–82/K. §-a szerinti rendvédelmi egészségkárosodási kereset kiegészítés és rendvédelmi egészségkárosodási járadék, valamint a honvédek jogállásáról szóló 2012. évi |
rendvédelmi feladatokat ellátó költségvetési szervek, valamint a Honvédelmi Minisztérium |
Az előirányzatból kérelem alapján költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, előirányzat- |
– |
– |
– |
– |
– |
||
47 |
342684 |
|
Magyar Rendvédelmi Kar |
Az előirányzat célja a Magyar Rendvédelmi Kar működésének és szakmai köztestületi tevékenységének biztosítása, valamint alapszabályban foglalt egyéb feladatai ellátásának támogatása. |
a) Magyar Rendvédelmi Kar |
Az előirányzat terhére kérelem alapján meghozott egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
A G:47 mező |
– |
A G:47 mező a) pontja szerinti esetben a támogatói okiratban az Ávr. 84. § |
– |
– |
– |
||
48 |
342695 |
|
A Nemzeti Bűnmegelőzési Stratégia feladatrendszerének támogatása |
Az előirányzat célja a Nemzeti Bűnmegelőzési Stratégiában rögzített feladatrendszer megvalósítási folyamatának beindítása és támogatása, valamint a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása. Az előirányzat a bűnmegelőzési, büntetőpolitikai hatékonyságvizsgálatok készíttetésével, a bűnmegelőzés hazai és nemzetközi gyakorlatainak megismerésével és terjesztésével – így különösen hazai és nemzetközi rendezvények, képzések, továbbképzések szervezése belföldön és külföldön, publikációk, kiadványok, kommunikációs célú médiatartalom elkészíttetése, honlap üzemeltetése –, lakossági felmérések, lakossági fórumok, pályázatok, kutatások, tanulmányok, képzési és oktatási anyagok megrendelésével, pilot- projektek kifejlesztésével, megvalósíttatásával, már bevált bűnmegelőzési gyakorlatok utánkövetésével, továbbfejlesztésével, terjesztésével kapcsolatos kiadásokra, valamint bűnmegelőzéssel kapcsolatos pályázati vagy egyedi támogatások nyújtására kerül felhasználásra, továbbá a Nemzeti Bűnmegelőzési Stratégiáról |
a) BM Igazgatása |
– |
– |
A forrás biztosítása előirányzat- |
– |
– |
– |
– |
– |
||
|
|
|
|
b) központi költségvetési szerv, c) társadalmi szervezetek, |
Az előirányzat terhére, kérelemre, illetve pályázatra költségvetési támogatás nyújtható. |
Igen |
A G:48 mező b) pontja szerinti esetben az előirányzat terhére a feladatmegvalósítás-ban közreműködő központi költségvetési szerv javára előirányzat-átcsoportosítással történik |
– |
A G:48 mező |
– |
– |
– |
|||
49 |
359851 |
|
Hivatásos állomány lakhatási feltételeinek javítása |
Az előirányzat a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos szolgálati jogviszonyban álló tagjai által igénybe vehető lakáscélú munkáltatói kölcsön támogatásban részesülők körének kiszélesítésére, valamint a vonatkozó jogszabályoknak vagy közjogi szervezetszabályozó eszközöknek megfelelően benyújtott kölcsön kérelmek teljes összegének biztosításához szükséges kiadások finanszírozására szolgál. |
a miniszter irányítása alá tartozó rendvédelmi feladatokat ellátó költségvetési szervek, valamint az Országgyűlési Őrség és az Információs Hivatal |
Az előirányzat felhasználása egyedi döntés alapján történik. |
Igen |
Egy összegben, illetve részletekben, előirányzat-átcsoportosítással. |
– |
– |
– |
– |
– |
||
50 |
|
|
Belügyi Alapok |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
||
51 |
342651 |
|
|
Belső Biztonsági Alap |
Az előirányzat a Belügyi Alapok keretében a 2014–2020-as időszakra a külső határok igazgatását, a közös uniós vízumpolitikát, a rendőri együttműködést, a szervezett bűnözés megelőzését és az ellene folyatott küzdelmet, valamint válságkezelést szolgáló tevékenység támogatására az Európai Parlament és Tanács 513/2014/EU rendeletében és 515/2014/EU rendeletében meghatározottak szerint használható fel. |
a) BM Igazgatása |
– |
– |
A Felelős Hatóság egyedi döntése alapján egy összegben vagy részletekben. |
– |
– |
– |
– |
– |
|
|
|
|
|
|
b) egyesület a párt kivételével, |
Az előirányzat terhére támogatási igény alapján költségvetési támogatás nyújtható. Kiválasztási módok:
|
Igen |
támogatási szerződés vagy támogatói okirat vagy egyedi döntés alapján egy összegben vagy részletekben. |
– |
A támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban |
– |
– |
– |
||
|
|
|
|
|
|
|
tevékenységet a támogatás igénylője jogszabályi felhatalmazás alapján, kizárólagos hatáskörrel látja el. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4) Az 1)–3) pontban meghatározott kivétellel a támogatás biztosítására nyílt projekt-kiválasztási eljárással kerülhet sor. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. Beruházási célú projektek esetében a felhívásban meghatározottakat figyelembe véve költségvetési támogatásban az részesülhet, aki vállalja, hogy a beruházás teljes értéken történő elszámolása esetén a számviteli törvény szerinti aktiválástól számítva |
|
|
|
|
|
|
|
|
52 |
342662 |
|
|
Menekültügyi, Migrációs és Integrációs Alap |
Az előirányzat a Belügyi Alapok keretében a 2014–2020-as időszakra a migrációs áramlások hatékony menedzselése érdekében a Közös Európai Menekültügyi Rendszer fejlesztését, a legális migrációnak és a harmadik országbeli migránsok hatékony integrációjának támogatását, a hatékony visszatérési stratégiák erősítését szolgáló tevékenységhez használható fel az Európai Parlament és Tanács 516/2014/EU rendeletében meghatározottak szerint. |
a) BM Igazgatása |
– |
|
A Felelős Hatóság egyedi döntése alapján egy összegben vagy részletekben. |
– |
|
– |
– |
– |
|
|
|
|
|
|
b) egyesület a párt kivételével, |
Az előirányzat terhére támogatási igény alapján költségvetési támogatás nyújtható.
Kiválasztási módok:
|
Igen |
támogatási szerződés vagy támogatói okirat alapján egy összegben vagy részletekben. |
– |
A támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban az Ávr. 84. § |
– |
– |
– |
||
|
|
|
|
|
|
|
2) Korlátozott eljárással kell kiválasztani azt a támogatási igényt, amely esetében az adott tevékenység vagy a megvalósító szervezet típusa annak szakmai vagy egyéb sajátossága miatt nem teszi lehetővé a nyílt eljárással vagy a közvetlen kijelöléssel történő kiválasztást. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4) Az 1)–3) pontban meghatározott kivétellel a támogatás biztosítására nyílt projektkiválasztási eljárással kerülhet sor. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. Beruházási célú projektek esetében a felhívásban meghatározottakat figyelembe véve költségvetési támogatásban az részesülhet, aki vállalja, hogy a beruházás teljes értéken történő elszámolása esetén a számviteli törvény szerinti aktiválástól számítva |
|
|
|
|
|
|
|
|
53 |
342673 |
|
|
Belügyi Alapok technikai költségkerete |
Az előirányzat az 51–52. sorban meghatározott pénzügyi alapokkal kapcsolatos előkészítési, igazgatási, felügyeleti, értékelési, tájékoztatási és ellenőrző intézkedések és az azok lebonyolításához szükséges igazgatási kapacitást erősítő tevékenységek finanszírozására használható fel az Európai Parlament és Tanács 514/2014/EU rendelete alapján. |
a) BM Igazgatása |
– |
– |
A Felelős Hatóság egyedi döntése alapján egy összegben vagy részletekben. |
– |
– |
– |
– |
– |
|
|
|
|
|
|
|
b) Audit Hatóság |
Az előirányzatból támogatási igény alapján költségvetési támogatás nyújtható.
Kiválasztási mód:
Közvetlen kijelöléssel kell kiválasztani azt a támogatási igényt, amely esetében az adott tevékenység jellege vagy a támogatás igénylőjének jogállása nem teszi lehetővé a nyílt eljárással történő kiválasztást, vagy a tervezett tevékenységet a támogatás igénylője jogszabályi felhatalmazás alapján, kizárólagos hatáskörrel látja el. |
Igen |
támogatási szerződés vagy támogatói okirat alapján egy összegben vagy részletekben. |
– |
– |
– |
– |
– |
|
54 |
355939 |
|
Tömeges bevándorlás kezeléséhez kapcsolódó kiadások |
Az előirányzat felhasználható a tömeges bevándorlás kezeléséhez kapcsolódó, |
Azok a fejezetet irányító szervek és az általuk irányított központi költségvetési szervek, a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek, amelyek a) vállalják, hogy ha a központi költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a középirányító szerven keresztül – a kérelem mellékleteként benyújtott tanúsítvány alapján – határidőre elszámolnak a költségvetési támogatás felhasználásáról, b) vállalják, hogy a tanúsítvány valóságtartalmáért, teljeskörűségéért, a tanúsítványhoz kapcsolódó bizonylatok rendelkezésre állásáért, megőrzéséért és hitelességéért a fejezetet irányító szerv, a miniszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv, valamint továbbadás esetén a fejezetet irányító szerv és az általa irányított költségvetési szerv, valamint a miniszter irányítása alá tartozó középirányító költségvetési szerv és az általa irányított költségvetési szervek a Támogató felé egyetemlegesen felelnek, c) nyilatkoznak a tanúsítvány hitelességéről, d) vállalják, hogy együttműködnek az előirányzat céljával megegyező jogszerű felhasználás megvalósulásának és az elszámolás szabályszerűségének az ellenőrzése során az előirányzat kezelőjével, valamint
A fejezetet irányító szerv által irányított központi költségvetési szerv önállóan nem lehet szerződő fél, kizárólag a fejezetet irányító szervvel együttesen köthet szerződést a támogatóval. Ez esetben a más fejezet irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv minősül a költségvetési támogatás kedvezményezettjének, a fejezetet irányító szerv mint a központi költségvetési szerv irányítója szerepel a szerződésben.
Azok a Belügyminisztérium tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok, amelyek vállalják, hogy az előirányzat kezelőjével közszolgáltatási szerződést vagy szolgáltatási szerződést vagy egyéb polgári jogi szerződést kötnek. |
A fejezetet irányító szerv, a miniszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv – ha a központi költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a középirányító szerv – által benyújtott kérelem és az annak mellékletét képező tanúsítvány alapján.
A fejezetet irányító szerv és az általa irányított költségvetési szerv kedvezményezett esetén az általuk együttesen benyújtott kérelem és az annak mellékletét képező tanúsítvány alapján.
|
Igen |
I. Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel történik a) támogatói okirat kibocsátásával a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek esetében; azzal, hogy amennyiben a költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a költségvetési szerv és a középirányító szerv részére együttesen kiállított támogatói okirat alapján történik a rendelkezésre bocsátás, b) támogatási szerződés megkötésével, amennyiben a támogatás kedvezményezettje fejezetet irányító szerv.
II. A Belügyminisztérium tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok esetében egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel történik, a megkötött közszolgáltatási szerződés/szolgáltatási szerződés/egyéb polgári jogi szerződés alapján. |
– |
– |
– |
– |
– |
||
|
|
|
|
|
b) vállalják, hogy a tanúsítvány valóságtartalmáért, teljeskörűségéért, a tanúsítványhoz kapcsolódó bizonylatok rendelkezésre állásáért, megőrzéséért és hitelességéért a fejezetet irányító szerv, a miniszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv, valamint továbbadás esetén a fejezetet irányító szerv és az általa irányított költségvetési szerv, valamint a miniszter irányítása alá tartozó középirányító költségvetési szerv és az általa irányított költségvetési szervek a Támogató felé egyetemlegesen felelnek, |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
c) nyilatkoznak a tanúsítvány hitelességéről, |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
A költségvetési támogatás továbbadása esetén a fejezetet irányító szerv és a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szerv abban az esetben részesülhet támogatásban, ha vállalja, hogy a továbbadott összeg kedvezményezettjei által benyújtott szakmai és pénzügyi elszámolásokat ellenőrzi, azok valóságtartalmát megvizsgálja, az elszámolásokat összesíti, és az ellenőrzésről és az elszámolás elfogadásáról nyilatkozatot állít ki, amelyben igazolja a továbbadott összeg kedvezményezettjei által benyújtott szakmai és pénzügyi elszámolásoknak a keretmegállapodásban foglaltaknak való megfelelősségét és azt, hogy azok a fejezetet irányító szerv, a miniszter irányítása alá tartozó középirányító költségvetési szerv részéről ellenőrzésre és elfogadásra kerültek. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
Azok a Belügyminisztérium tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok, amelyek vállalják, hogy az előirányzat kezelőjével közszolgáltatási szerződést vagy szolgáltatási szerződést vagy egyéb polgári jogi szerződést kötnek. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
55 |
352128 |
|
Fejezeti stabilitási tartalék |
Az államháztartásról szóló 2011. évi
|
A Kormány által hozott határozatban megjelölt kedvezményezettek. |
Az előirányzat felhasználása az Ávr., az Áht., valamint a Kormány által hozott határozat alapján történik. |
– |
A Kormány által hozott határozat alapján, előirányzat- |
– |
– |
– |
– |
– |
||
56 |
359639 |
|
A terrorellenes intézkedések megvalósításához kapcsolódó kiadások |
Az előirányzat a terrorizmus elleni fellépés hatékonyságának növelését, az ebben részt vevő szervek terrorellenes intézkedéseivel összefüggő költségek finanszírozását szolgálja. |
1. Azok a fejezetet irányító szervek, a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek, amelyek a) vállalják, hogy – ha a központi költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a középirányító szerven keresztül – b) vállalják, hogy a tanúsítvány valóságtartalmáért, teljeskörűségéért, a tanúsítványhoz kapcsolódó bizonylatok rendelkezésre állásáért, megőrzéséért és hitelességéért a fejezetet irányító szerv, a belügyminiszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv, valamint továbbadás esetén a fejezetet irányító szerv és az általa irányított költségvetési szerv, valamint a miniszter irányítása alá tartozó középirányító költségvetési szerv és az általa irányított költségvetési szervek a Támogató felé egyetemlegesen felelnek, c) nyilatkoznak a tanúsítvány hitelességéről, d) vállalják, hogy együttműködnek az előirányzat céljával megegyező jogszerű felhasználás megvalósulásának és az elszámolás szabályszerűségének az ellenőrzése során az előirányzat kezelőjével, valamint e) vállalják, hogy az előirányzat felhasználását elkülönítetten és naprakészen tartják nyilván. A költségvetési támogatás továbbadása esetén a fejezetet irányító szerv és a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szerv abban az esetben részesülhet támogatásban, ha vállalja, hogy a továbbadott összeg kedvezményezettjei által benyújtott szakmai és pénzügyi elszámolásokat ellenőrzi, azok valóságtartalmát megvizsgálja, az elszámolásokat összesíti, és az ellenőrzésről és az elszámolás elfogadásáról nyilatkozatot állít ki, amelyben igazolja a továbbadott összeg kedvezményezettjei által benyújtott szakmai és pénzügyi elszámolásoknak a keretmegállapodásban foglaltaknak való megfelelőségét és azt, hogy azok a fejezetet irányító szerv, a miniszter irányítása alá tartozó középirányító költségvetési szerv részéről ellenőrzésre és elfogadásra kerültek. 2. Azok a Belügyminisztérium tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok, amelyek vállalják, hogy az előirányzat kezelőjével közszolgáltatási szerződést vagy szolgáltatási szerződést vagy egyéb polgári jogi szerződést kötnek. 3. A Kormány döntése alapján az egyéb jogi szervek, szervezetek. |
1. A fejezetet irányító szerv, a miniszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv – ha a központi költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a középirányító szerv – által benyújtott kérelem és az annak mellékletét képező tanúsítvány alapján. 2. Az 1–2. pontba nem tartozó egyéb jogi szervek, szervezetek esetében a Kormány döntésének megfelelően. |
Igen |
1. Egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel történik, a) támogatói okirat kiadásával a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek esetében, azzal, hogy amennyiben a költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a központi költségvetési szerv és a középirányító szerv részére együttesen kiállított támogatói okirat alapján; b) támogatási szerződés megkötésével, amennyiben a támogatás kedvezményezettje fejezetet irányító szerv.
2. A Belügyminisztérium tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok és leányvállalataik esetében egy összegben, illetve részletekben, közvetlen kifizetéssel történik, a megkötött közszolgáltatási szerződés/szolgáltatási szerződés/egyéb polgári jogi szerződés alapján.
3. Az egyéb jogi szervek, szervezetek esetében egy összegben, illetve részletekben a Kormány döntése alapján, támogatási szerződés megkötésével.” |
– |
– |
– |
– |
– |
||
|
|
|
|
|
|
b) vállalják, hogy a tanúsítvány valóság- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
d) vállalják, hogy |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Azok a Belügy- minisztérium tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok, amelyek vállalják, hogy az előirányzat kezelőjével közszolgáltatási szerződést, vagy szolgáltatási szerződést, vagy egyéb polgári jogi szerződést kötnek. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
57 |
360395 |
|
Megszűnt intézmények technikai elszámolása |
Az előirányzat a megszűnt intézmény számlaegyenlegének jogutód intézmény számlájára történő technikai átvezetésére szolgál. |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
||
58 |
211178 |
|
Fejezeti tartalék |
Az előirányzat az év közben felmerülő egyéb kiadások forrásául szolgál. |
a miniszter irányítása alá tartozó költségvetési szervek |
Az előirányzat felhasználásáról a gazdasági helyettes államtitkár javaslatára a miniszter dönt. |
– |
Egy összegben, illetve részletekben közvetlen kifizetéssel, előirányzat- |
– |
– |
– |
– |
– |
A rendeletet a 18/2019. (V. 10.) BM rendelet 4. §-a hatályon kívül helyezte 2019. május 11. napjával.
A 15. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 1. melléklet a 25/2018. (IX. 20.) BM rendelet 1–3. §-a szerint módosított szöveg.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás