2/2019. (II. 21.) KKM utasítás
2/2019. (II. 21.) KKM utasítás
Magyarország külképviseletein lefolytatandó 2019. évi európai parlamenti választások pénzügyi tervezésének, lebonyolításának, elszámolásának rendjéről, valamint a külképviseleteken lefolytatandó szavazás lebonyolításának speciális feladatairól1
A választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvényben, az Európai Parlament tagjainak választásáról szóló 2003. évi CXIII. törvényben, valamint a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjában foglaltakra figyelemmel a Magyarország külképviseletein lefolytatandó 2019. évi európai parlamenti választások pénzügyi tervezésének, lebonyolításának, elszámolásának rendjét, valamint a külképviseleteken lefolytatandó szavazás lebonyolításának speciális feladatait az alábbiak szerint szabályozom:
1. Az utasítás célja
1. § Jelen utasítás célja a Külgazdasági és Külügyminisztérium (a továbbiakban: KKM) Európai Parlament tagjainak 2019. évi választásával (a továbbiakban: választás) kapcsolatos gazdálkodási (pénzügyi tervezési, elszámolási stb.) és logisztikai feladatainak szabályszerű végrehajtása, valamint a választás zökkenőmentes lebonyolítása.
2. Az utasítás hatálya
2. § Jelen utasítás hatálya kiterjed a KKM mindenkor hatályos Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott önálló szervezeti egységekre, továbbá minden olyan, a KKM-mel vagy a – KKM tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó, köztulajdonban álló – KKM Oktatási és Rekreációs Korlátolt Felelősségű Társasággal (a továbbiakban: KKM OR Kft.) vagy Magyarország külképviseletein kormányzati szolgálati jogviszonyban, munkaviszonyban vagy megbízási jogviszonyban álló természetes személyekre, akik a választáshoz kapcsolódóan feladatot látnak el.
3. Értelmező rendelkezések
3. § Jelen utasítás alkalmazásában:
a) Stratégiai munkaértekezlet: a közigazgatási államtitkár (a továbbiakban: KÁT) választással kapcsolatos döntéseinek meghozatalát segítő értekezlet, amelynek tagja a közigazgatási államtitkár, a jogi és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkár, a gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár (a továbbiakban: GHÁT), a Kárpát-medencei külképviseletek tevékenységének összehangolásáért felelős miniszteri biztos és a Konzuli és Állampolgársági Főosztály (a továbbiakban: KONZ) főosztályvezetője. A munkaértekezletre alkalmanként a KÁT más szervezeti egységek munkatársait is meghívhatja.
b) Választási munkacsoport: a választási felkészülés operatív munkaszerve. A Választási munkacsoport tagjai azon szervezeti egységek képviselői, amelyek a külképviseleti választások lebonyolításához kapcsolódnak, így különösen: a Személyügyi Főosztály (a továbbiakban: SZEFO), a Külképviseleti Gazdálkodási Főosztály (a továbbiakban: KGF), a Pénzügyi és Számviteli Főosztály (a továbbiakban: PSZF), a Biztonsági, Informatikai és Távközlési Főosztály (a továbbiakban: BITÁF), a Költségvetési Főosztály (a továbbiakban: KFO) képviselője, az üzemeltetés- és szolgáltatás-szervezési koordinátor (a továbbiakban: ÜSZI-GHÁT), valamint a KONZ, továbbá a KKM OR Kft. logisztikai igazgatója, illetve szükség esetén a fenti szervezeti egységek felügyelete mellett az egyes szakfeladatot ellátó, a KKM OR Kft. állományába tartozó más munkatárs.
c) hivatalos iratba foglalt utasítás: a választás lebonyolításához kapcsolódóan a külképviselet részére hivatalos formában, írásban (faxon, nyílt scriptament iratban, hivatalos e-mailben) eljuttatott kötelező utasítás.
d) szavazási egységcsomag: a választás lebonyolításához szükséges, szavazólapokat, borítékokat, nyomtatványokat tartalmazó, a Nemzeti Választási Iroda (a továbbiakban: NVI) által összeállított csomag.
e) kellékcsomag: a levélszavazatok fogadására készített postaládákat, a személyes szavazás alkalmával használt mobil szavazófülkéket, összehajtott szavazásnapi urnákat, egyéb szavazási, választási kellékeket (nemzeti színű zsineg, választási tollak, kitűzők) tartalmazó, az NVI által összeállított csomag, melyet legkésőbb a választást megelőző 15. napig juttat ki a KKM a Külképviseleti Választási Irodáknak (a továbbiakban: KÜVI).
4. A választások lebonyolításában részt vevő személyek, szervezeti egységek
4. § A külképviseleti választások lebonyolításában részt vevők:
a) a Stratégiai munkaértekezlet tagjai;
b) a Választási munkacsoport tagjai;
c) a külképviseletek;
d) a KÜVI vezetői és tagjai;
e) a KKM OR Kft. logisztikai igazgatója és az általa meghatározott munkatársak.
5. A gazdálkodási jogkörök általánostól eltérő gyakorlásának rendje
5. § A választáshoz kapcsolódóan a KKM Gazdálkodási Keretszabályzatáról szóló hatályos ügyviteli szabályzatban foglaltakat a jelen fejezetben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.
6. § A kötelezettségvállalásra, az utalványozásra, a pénzügyi ellenjegyzésre, a szakmai teljesítés igazolására jogosultakat az 1. melléklet tartalmazza.
7. § A KGF vezetője vagy helyettese, kivételes esetben a PSZF vezetője – a KGF vezetőjével vagy helyettesével történő egyeztetést követően – scriptament iratba foglalt utasításban kötelezően végrehajtandó intézkedéseket írhat elő a külképviseletek számára a választással összefüggésben felmerült költségek elszámolására (pl. számlák és egyéb bizonylatok hazaküldése, költségek engedélyezése, határidők, általános elszámolások, összesítő jegyzékek összeállítása, részköltség számítás).
8. § Nyílt scriptament irat, e-mail, fax Központ általi jóváhagyása nem tekinthető kötelezettség-vállalásnak. Az állomáshely a jóváhagyó irat alapján vállalhat kötelezettséget, írhat alá szerződést, megrendelőt.
9. § Az 1. mellékletben meghatározott jogosultságok gyakorlásához az aláírásmintát a külképviselet az 5. mellékletben foglalt formában köteles felterjeszteni a KGF-re.
6. A választással kapcsolatos kiadások tervezése, a választás előkészítése és elszámolása
10. § A választás lebonyolításának pénzügyi fedezetét az NVI biztosítja a KKM részére. A választással kapcsolatosan felmerülő költségek pénzügyi forrásának a Központi Igazgatás cím és a Külképviseletek Igazgatása cím között történő megosztása, valamint a címek közötti előirányzat-átcsoportosítás elrendelése a GHÁT, a címen belüli átcsoportosítás elrendelése a pénzügyi fedezetet kezelő főosztály vezetőjének a hatásköre.
11. § A KÜVI vezetőjeként, valamint tagjaként kiutazó személyek napidíjára a hatályos jogszabályok és a vonatkozó KKM utasítás az irányadó, azzal, hogy az ezzel kapcsolatos ideiglenes kiküldetés adminisztratív-technikai jellegű munkavégzésnek minősül.
12. § A külképviseleteken lefolytatott szavazás kapcsán a KÜVI vezetője, valamint tagja, amennyiben erről jogszabály rendelkezik, a jogszabályban foglalt mértékű díjazásra jogosult.
13. § A KÜVI vezetője és Központból kiutazó, illetve másik állomáshelyről kiküldött tagja számára a vonatkozó KKM utasítás alapján a külképviselet köteles megfelelő szállást biztosítani.
14. § A választáshoz kapcsolódóan adminisztratív, szervezési, gazdálkodási, technikai feladatok ellátására, kapacitáskiegészítésként, a KKM-mel kormányzati szolgálati jogviszonyban vagy munkaviszonyban nem álló személyekkel – az NVI elnökének előzetes engedélyével – megbízási szerződés köthető. Megbízási szerződés megkötésére javaslatot a foglalkoztatni kívánó szervezeti egység vezetője tesz a GHÁT-nak. A megbízási szerződés kötelezettségvállalója a GHÁT, szakmai ellenjegyzője a kezdeményező szervezeti egység vezetője. A megbízási díj számfejtésére és kifizetésére a teljesítésigazoló által kiállított teljesítésigazolás birtokában kerülhet sor.
15. § Európán kívüli állomáshelyre kiutazók részére a napidíjelőlegen kívül további 100 USD előleg biztosítható előre nem látható kiadások fedezetére.
16. § A szavazási egységcsomag, a kellékcsomag vagy egyéb, a választás lebonyolításához szükséges felszerelés kiszállításának költsége
a) számla alapján vagy
b) az ideiglenes külföldi kiküldetés keretében gépkocsival történő szállítás esetén az ideiglenes külföldi kiküldetés egyes kérdéseiről szóló 7/2015. (III. 26.) KKM utasítás alapján
kerül elszámolásra.
17. § A külképviseleteken csak a választás lebonyolításával közvetlen összefüggésben, annak érdekében felmerülő költségek tervezhetőek, amelyek számla ellenében számolhatóak el (különösen a szavazás napján kordon bérlése, postaköltség, helyiség, pavilon bérlése, valamint a futárzárással kapcsolatosan esetlegesen felmerülő kiküldetési kiadások). Amennyiben a fogadó állam helyi sajátosságából adódóan a kifizetett összeg számlával nem igazolható, a 2. melléklet szerinti kifizetési jegyzéket kell kiállítani.
18. § A választással összefüggésben reprezentáció nem számolható el.
19. § (1) A külképviseleten külföldi fizetőeszközben felmerült költségek az NVI felé történő elszámolás során a választás napját követő munkanapon érvényes Magyar Nemzeti Bank (a továbbiakban: MNB) hivatalos deviza középárfolyamán kerülnek forintosításra.
(2) Az MNB által nem jegyzett devizanemek esetében a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 60. § (5) bekezdése szerinti módon kell eljárni. (A fogadó állam nemzeti bankjánál jegyzett forint, ennek hiányában EUR vagy USD árfolyam alapján számolt keresztárfolyam alkalmazandó.) Ebben az esetben a bizonylat mellé az árfolyamlistát csatolni kell.
(3) Az elszámoláskori árfolyam és a KKM számviteli politikájában rögzített (hónap utolsó napján érvényes) árfolyam közötti különbözetet a KKM a könyveiben a saját költségvetése terhére, illetve javára számolja el.
7. A szavazás lebonyolításának speciális feladatai
20. § A szavazási egységcsomag, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurna és a levélszavazatok biztonságos, sérülésmentes ki- és hazajuttatása kizárólag diplomáciai futárküldeményként való szállítással biztosítható.
21. § (1) A KÜVI vezető és tag az NVI által összeállított szavazási egységcsomagot az átvételt követően diplomáciai zárás céljából haladéktalanul átviszi a futárzárással foglalkozó szervezeti egységhez. A diplomáciai zárás a KKM diplomáciai és futárcsomagoló részlegének helyiségében a KKM OR Kft. illetékes munkatársainak közreműködésével történik.
(2) A KÜVI vezető és tag a diplomáciai zárással ellátott küldeményt az elindulásig visszaszállítja a küldemény őrzésére kijelölt helyre. A külképviseletre kiutazó KÜVI vezető és tag diplomáciai futárként viszi magával a szavazási egységcsomagot.
22. § (1) A külképviseletre kiutazó KÜVI vezető és tag
a) a szavazási egységcsomagot, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurnát és a levélszavazatokat tartalmazó csomagot a kiutazás és a hazautazás teljes időtartama alatt köteles személyes őrizetében tartani a diplomáciai és konzuli futárszolgálati feladatok ellátásának rendjéről szóló 14/2016. (VII. 5.) KKM utasítás szerint,
b) felelősséggel tartozik a szavazási egységcsomag, a szavazólapokat tartalmazó urna és a levélszavazatok sérülésmentes állapotban történő megérkezéséért, illetve hazajuttatásáért, illetéktelen személy hozzáférésének megakadályozásáért. Repülőgéppel történő utazás esetén a szavazási egységcsomagot kézipoggyászként kell a repülőgépre felvinni.
(2) A szavazási egységcsomag nem helyezhető el a repülőgép fedélzetén a légiutas-kísérők csomagtárolójában vagy más hasonló, a KÜVI vezető vagy tag által nem látható, nem ellenőrizhető tárolóegységben.
23. § Repülőgéppel történő utazás esetében a KÜVI vezetője és tagja a szavazási egységcsomagon, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurnán és a levélszavazatokon kívül más diplomáciai futárküldeményt kizárólag a BITÁF előzetes véleményének beszerzését követően, a KÁT egyedi engedélyével vihet.
24. § A 21–23. §-ban foglaltak tekintetében a felelősség a KÜVI vezetőt terheli abban az esetben is, ha a KÜVI vezető mellett egy vagy több KÜVI tag is utazik adott külképviseletre a szavazás lebonyolítása érdekében.
25. § Biztonsági okokból, továbbá a választás tisztaságának és befolyásmentességének érvényre juttatása érdekében a KÜVI elnök részére új mobiltelefon készülék és hívószám, a KÜVI tagok részére új hívószám kerül biztosításra. A mobiltelefon készülékek a KKM vírus- és kémprogram elleni védelmével vannak felszerelve, azonban a gyári szoftver-komponenseken és a KKM biztonsági szoftverén kívül mást nem tartalmazhat.
26. § Az NVI elnökének a külképviseleti szavazás helyszíneinek jóváhagyása alapján a KONZ és a BITÁF javaslatának figyelembevételével a GHÁT dönt a kellékcsomagok külképviseletre történő kijuttatásának és a KÜVI vezetője, valamint tagja kiutazásának módjáról.
27. § (1) A KONZ az NVI-vel egyeztetett kiutazói névsort és utazási módot a költséghatékony feladatellátás biztosítása érdekében előzetes utazási jegyek foglalása céljából a PSZF részére haladéktalanul megküldi.
(2) A kiutazó KÜVI vezetők, tagok a KONZ és a PSZF iránymutatása alapján a kiküldetési rendelvényeiket saját maguk állítják ki, a kiküldetés elrendelője a KONZ vezetője vagy helyettese.
(3) A külképviseleti választásokhoz kapcsolódó technikai feladatokat (csomagolás, rakodás, logisztika, biztonságos kommunikációs összeköttetés és távfelügyelet biztosítása, eszközök, anyagok szállítása) és a KÜVI vezetők és tagok kiszállítását a BITÁF, valamint az ÜSZI-GHÁT koordinálásával a KKM OR Kft. munkatársai végzik. A jelen bekezdésben hivatkozott feladatellátás érdekében a KKM eseti jelleggel az ideiglenes külföldi kiküldetéshez megbízási szerződést köt a KKM OR Kft. érintett munkatársaival, melyhez a KKM OR Kft. előzetesen beleegyezését adta.
28. § (1) A PSZF Külföldi Kiküldetési Osztály utaztatási részlege (a továbbiakban: Utaztatás) a KKM-ből a külképviseletre kiutazó KÜVI vezető és tag utazását úgy köteles megszervezni, hogy a választással kapcsolatos, KKM-re háruló feladatok határidőben, biztonságosan, költséghatékony módon legyenek végrehajthatók.
(2) Az utazási jegyek megvásárlása az ideiglenes külföldi kiküldetési rendelvények pénzügyi ellenjegyző és kötelezettségvállaló általi aláírását követően történik.
(3) A kiutazó KÜVI vezető és tag részére „business” osztályú repülőjegyet kell vásárolni.
(4) Abban az esetben, ha a szavazási egységcsomag, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurna és a levélszavazatok sérülésmentes szállítása más módon nem oldható meg, a kiutazó KÜVI vezető vagy tag részére további egy repülőjegyet kell venni annak érdekében, hogy a szavazási egységcsomagot, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurnát és a levélszavazatokat az ülése melletti széken elhelyezhesse.
(5) Az Utaztatás által lefoglalt repülőjegyen szereplő utazási adatoktól eltérni kizárólag nyomós okból (különösen biztonsági vagy egészségügyi okból), valamint a határidők megtartása érdekében, a GHÁT egyedi engedélyével lehet.
29. § (1) A választás lebonyolításával kapcsolatos pénzügyi, informatikai és biztonsági feladatok ellátásáért a (2)–(8) bekezdésben foglalt szervezeti egységek, az alábbiak szerint felelősek.
(2) A GHÁT
a) irányítja, szakmailag felügyeli a választások gazdálkodásával és logisztikai lebonyolításával, pénzügyi tervezésével, elszámolásával kapcsolatos feladatok ellátását,
b) gazdálkodási kérdésekkel kapcsolatos ügyekben tartja a kapcsolatot az NVI-vel, gondoskodik a költségvetési megállapodás megkötéséről, az esetleges módosítások előkészítéséről,
c) az NVI által a választások előkészítésével, lebonyolításával kapcsolatosan a KKM számára tájékoztatási reklám és propaganda célú költségvetési (K342 sor) célokra, megbízási díjakra (K122 sor), valamint az egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadásokra biztosított forrásokat kezeli, azok felhasználásáról a belföldi, valamint a külképviselet számára meghatározott, jóváhagyott költségterv alapján dönt,
d) gondoskodik a szükséges szabályzatok, utasítások elkészítéséről,
e) az ÜSZI-GHÁT útján közreműködik a választáshoz kapcsolódó személy- és küldeményszállítási feladatok ellátásában.
(3) A SZEFO
a) részt vesz az esetleges KÜVI vezetők és tagok kiválasztásának folyamatában, aktualizálja az ehhez kapcsolódó egyes nyilvántartásokat,
b) az érintett szervezeti egységek vagy vezetők részére a választás lebonyolításához kapcsolódóan szükség szerint adatokat szolgáltat, kimutatásokat készít,
c) előzetesen – a KKM foglalkozás egészségügyi szolgáltatója bevonásával – a 4. melléklet szerint érintett állomáshelyek vonatkozásában egészségügyikockázat-elemzést folytat le,
d) felülvizsgálja és meghatározza – a KKM foglalkozás-egészségügyi szolgáltatója bevonásával – az érintett állomáshelyekre vonatkozó oltási rendet,
e) koordinálja a kiutazók egészségügyi oltásával kapcsolatos feladatokat, megszervezi az oltások beadásának rendjét és lebonyolítását, gondoskodik az ezzel kapcsolatos pénzügyi elszámolási feladatok előkészítéséről,
f) gondoskodik az útlevél indító engedélyek előkészítéséről, valamint a KONZ-zal együttműködve gondoskodik a kiutazó munkatársak útlevéllel történő ellátásáról.
(4) A KONZ
a) tájékoztatja a Központ érintett szervezeti egységeit a végleges KÜVI vezetőkről és tagokról, továbbá a SZEFO és a PSZF részére megküldi az NVI által jóváhagyott kiutazók névsorát, valamint
b) gondoskodik a KÜVI vezetők és tagok kiküldésének elrendeléséről.
(5) A KFO gondoskodik a szükséges előirányzat-módosítások soron kívüli feldolgozásáról, szükség esetén intézkedik a Magyar Államkincstár felé.
(6) A KGF
a) felelős a külképviseleti választások pénzügyi lebonyolításáért,
b) a PSZF-fel és a KFO-val együttműködve gondoskodik az NVI-vel megkötendő megállapodás aláírásra történő előkészítéséről,
c) összesíti az állomáshelyek, valamint a fejezet előzetes költségtervét,
d) gondoskodik a Külképviseletek Igazgatása címen felmerülő költségek elszámolásáról, az előirányzat-fedezet állomáshelyek részére történő biztosításáról és az állomáshelyi kifizetések ellenőrzéséről, ezzel összefüggésben a külképviseletek közvetlen irányításáról, valamint a külképviseleti tiszteletdíjak számfejtéséről,
e) Külképviseletek Igazgatása tekintetében gondoskodik a költségvetési terv megvalósulásáról készített elszámolás elkészítéséről, az NVI által előírt informatikai rendszerbe történő feltöltésről az elkülönített számviteli nyilvántartás alapján.
(7) A PSZF
a) elkészíti a választással kapcsolatos belföldi feladatellátás, valamint az ideiglenes külföldi kiküldetés előzetes költségtervét,
b) megszervezi a központi kiküldöttek kiutazását, tájékoztatást nyújt a repülőgéppel kiutazók érkezési adatairól a külképviseletek számára,
c) elszámolja a kiküldetés során felmerült költségeket, számfejti a belföldi állomány javára a tiszteletdíjakat, valamint elszámolja a belföldön felmerült költségeket,
d) a KKM Központi Igazgatása tekintetében gondoskodik a költségvetési terv megvalósulásáról készített elszámolás elkészítéséről, az NVI által előírt informatikai rendszerbe történő feltöltésről az elkülönített számviteli nyilvántartás alapján.
(8) A BITÁF
a) kapcsolatot tart az NVI-vel és a KÜVI-kel választási informatikai kérdésekben,
b) gondoskodik a külképviseleti választások lebonyolításához szükséges informatikai és mobilkommunikációs eszközök beszerzéséről és üzembe helyezéséről és a KÜVI vezetők, tagok részére történő átadásról a KKM OR Kft. együttműködésével,
c) biztosítja a külképviseleti választási feladatokkal kapcsolatos informatikai és mobilkommunikációs összeköttetést a külképviseletek és az NVI, valamint a külképviseletek és a KKM Központ között a KKM OR Kft.-vel együttműködve,
d) közreműködik a KÜVI tagok külképviseleti KÜVI-eskütétele kapcsán, biztosítja a videokonferencia összeköttetést a KKM és a külképviseletek között,
e) biztosítja a kiutazó KÜVI vezetők és tagok mobiltelefonnal történő ellátását, gondoskodik a választással kapcsolatos hívás és adatforgalom elszámolhatóságáról a KKM OR Kft. együttműködésével,
f) gondoskodik a kellékek és egyéb választási anyagok kiszállításáról a KKM OR Kft. együttműködésével,
g) közreműködik a KÜVI tagok részére összeállított futárposta zárásában, bontásában, szállításában, a mobileszközök átadásában és átvételében a KKM OR Kft.-vel együttműködve,
h) informatikai ügyeletet biztosít a választás napján és azt megelőző tesztek alkalmával elsősorban a külképviseleti informatikai munkakörben foglalkoztatott munkatársak bevonásával,
i) határidőben telepíti az NVI által előírt, az elszámoláshoz szükséges informatikai rendszert a PSZF és KGF munkatársai részére, működését folyamatosan biztosítja,
j) a választás lebonyolításának ideje alatt gondoskodik a távközlési ügyeletről a közreműködő szolgáltatók és a KKM OR Kft. bevonásával,
k) biztonsági ügyeletet biztosít a választás napján,
l) a külképviseleti biztonsági intézkedések megtételében támogatást nyújt.
(9) Az ÜSZI-GHÁT koordinálásával – a GHÁT által meghatározott ütemterv szerint – a KKM OR Kft. közreműködik a választáshoz kapcsolódó személy- és küldeményszállítási feladatok ellátásában, továbbá tájékoztatást nyújt a gépjárművel kiutazók érkezési és indulási adatairól a külképviseletek számára.
8. A választással kapcsolatos nyilvántartási és ellenőrzési kötelezettségek, elszámolással kapcsolatos határidők
30. § A választással kapcsolatos pénzeszköz felhasználását elkülönítetten, a FORRÁS.NET Nyilvántartó rendszerben kell nyilvántartani.
31. § (1) A külképviseleteken felmerült közvetlen költségek esetében a 30. § szerinti nyilvántartás alapját képező kiadásokat eredeti számlával kell alátámasztani.
(2) Számlamásolat csak abban az esetben fogadható el, ha az eredeti számlát a fogadó állam szabályzói alapján a külképviseleten szükséges megőrizni, különösen garanciális feltételek, adóvisszatérítés biztosítása céljából, ebben az esetben a hitelesített számlamásolaton fel kell tüntetni, hogy az eredeti számla milyen okból nem bocsátható a Központ rendelkezésére.
(3) Készpénzes vásárlás esetén a számlához mellékelni szükséges a FORRÁS.NET Nyilvántartó rendszerből kinyomtatott pénztárbizonylatot. Amennyiben igazolható technikai okból kifolyólag nem lehetséges a bizonylat előállítása, kézzel szükséges kiállítani a deviza kiadási bizonylatot és annak eredeti, 1. számú példányát a számlához csatolni.
32. § (1) A külképviseleteken a választással kapcsolatosan felmerülő kiadások eredeti számláit, valamint a belső bizonylatokat a külképviselet köteles gyűjteni, a külképviselet tekintetében összesíteni, és azokat a szavazást követő 10 napon belül a KGF-nek ellenőrzés és végső összesítés céljából gyorspostával megküldeni.
(2) A pénztárnapló mellé a Központnak megküldött eredeti bizonylatokról készült hiteles másolatot kell becsatolni. A hiteles másolaton a következő szöveg feltüntetése szükséges: „eredeti példány a KGF részére megküldve”.
(3) A választáshoz kapcsolódó, külön számlával nem igazolható költségek elszámolására belső bizonylat kiállítása alapján kerülhet sor. A külképviselet által kiállított belső bizonylatokon csak a Központ által jóváhagyott költségek szerepelhetnek. A felosztható költségek körét, valamint a bizonylat mintáját a 3. melléklet tartalmazza.
(4) A számviteli bizonylatokat záradékkal kell ellátni, amely rögzíti, hogy az adott kiadás a „2019. évi Európai Parlamenti választások terhére került kifizetésre”.
33. § A Központ illetékes szervezeti egységei az NVI és KKM által aláírt megállapodásban foglaltak szerint készítik el az elszámolást.
34. § A választás pénzügyi kiadásainak ellenőrzését az Ellenőrzési Főosztály a választást követően, a KKM NVI felé történő elszámolását megelőzően, az erre vonatkozó miniszteri rendeletben meghatározott határidőben végzi el. Szükség esetén külképviseleti helyszíni ellenőrzés elrendelhető.
35. § A KÜVI vezető és tag a választást követő 3 munkanapon belül köteles a választással kapcsolatosan felmerült valamennyi költséggel elszámolni az illetékes szervezeti egység felé.
36. § A külképviseleti szavazás helyszíneit összefoglaló listát a 4. melléklet tartalmazza.
9. Záró rendelkezések
37. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
38. § Ez az utasítás az Európai Parlament tagjai választásának külképviseleti lebonyolítását követően a KKM NVI felé történt elszámolásának teljesítésével, de legkésőbb 2019. december 31-én hatályát veszti.
1. melléklet a 2/2019. (II. 21.) KKM utasításhoz
Szakmai terület/felmerülési hely |
Kötelezettségvállaló |
||
Központi igazgatás és Külképviseletek igazgatása belföldön felmerülő kiadások esetén (a továbbiakban: Belföld) |
Külképviseletek igazgatása - külképviseleten felmerülő kiadások esetén (a továbbiakban: Külföld) |
KKM egésze |
|
Informatikai és mobilkommunikációs eszközök beszerzése |
BITÁF főosztályvezető |
külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata |
GHÁT |
Kiküldetési költségek |
KONZ főosztályvezető |
külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata |
|
Kiküldetési költségek (szállítás, logisztika) |
GHÁT |
|
|
Megbízási szerződések |
GHÁT |
– |
|
Hirdetési költségek, reklám és propaganda |
GHÁT |
– |
|
Külképviseleti kifizetések |
– |
külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata |
|
Egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadások |
GHÁT |
külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata |
Szakmai terület/felmerülési hely |
Teljesítésigazoló |
||
Belföld |
Külföld |
KKM egésze |
|
Informatikai eszközök beszerzése |
BITÁF főosztályvezető |
– |
GHÁT |
Kiküldetési költségek (KÜVI elnök/tag) |
KONZ főosztályvezető |
külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, KGF főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes |
|
Kiküldetési költségek (szállítás, logisztika) |
GHÁT |
|
|
Megbízási szerződések |
GHÁT |
– |
|
Hirdetési költségek, reklám és propaganda |
GHÁT |
– |
|
Külképviseleti kifizetések |
– |
külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, KGF főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes |
|
Egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadások |
GHÁT |
külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, KGF főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes |
Szakmai terület/felmerülési hely |
Pénzügyi ellenjegyző |
|
Belföld |
Külföld |
|
Informatikai eszközök beszerzése |
PSZF főosztályvezető KGF főosztályvezető |
gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági vezető/felelős), KGF főosztályvezető, |
Kiküldetési költségek |
PSZF főosztályvezető PSZF Külföldi Kiküldetési Osztály vezetője |
gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági vezető/felelős), KGF főosztályvezető, |
Megbízási szerződések |
PSZF főosztályvezető, PSZF Külföldi Kiküldetési Osztály vezetője |
– |
Külképviseleti kifizetések |
– |
gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági vezető/felelős), KGF főosztályvezető, |
Egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadások |
PSZF főosztályvezető, PSZF Külföldi Kiküldetési Osztály vezetője, KGF főosztályvezető |
gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági vezető/felelős), KGF főosztályvezető, |
Szakmai terület/felmerülési hely |
Utalványozó |
|
Belföld |
Külföld |
|
Informatikai eszközök beszerzése |
PSZF főosztályvezető, |
KGF főosztályvezető, külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, |
Kiküldetési költségek |
PSZF főosztályvezető, |
KGF főosztályvezető, külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, |
Megbízási szerződések |
PSZF főosztályvezető, |
– |
Külképviseleti kifizetések |
– |
KGF főosztályvezető, külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, |
Egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadások |
PSZF főosztályvezető, |
KGF főosztályvezető, külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, |
2. melléklet a 2/2019. (II. 21.) KKM utasításhoz
A Képviselet részére szabályos bizonylat beszerezhetősége hiányában számla, nyugta,
egyéb bizonylat nélkül történt kifizetések elszámolásához
(EP választás költségeinek elszámolásához)
Srsz. |
Dátum |
Megnevezés |
Beszerzés helye |
Menny. |
Egys. |
Egys. ár |
Érték |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
Összesen: |
|
………………………………… |
………………………………… |
………………………………… |
(beszerző/felvevő) |
(pénzügyi ellenjegyző) |
(kötelezettségvállaló) |
3. melléklet a 2/2019. (II. 21.) KKM utasításhoz
a választással összefüggésben felmerülő közvetett költségek összesítésére
4. melléklet a 2/2019. (II. 21.) KKM utasításhoz
|
Ország |
Külképviselet |
---|---|---|
1 |
Albánia |
Tirana |
2 |
Algéria |
Algír |
3 |
Amerikai Egyesült Államok |
Chicago |
4 |
Amerikai Egyesült Államok |
Houston |
5 |
Amerikai Egyesült Államok |
Los Angeles |
6 |
Amerikai Egyesült Államok |
Miami |
7 |
Amerikai Egyesült Államok |
New York |
8 |
Amerikai Egyesült Államok |
San Francisco |
9 |
Amerikai Egyesült Államok |
Washington |
10 |
Angolai Köztársaság |
Luanda |
11 |
Argentina |
Buenos Aires |
12 |
Ausztrália |
Canberra |
13 |
Ausztrália |
Melbourne |
14 |
Ausztrália |
Sydney |
15 |
Ausztria |
Bécs |
16 |
Ausztria |
Innsbruck |
17 |
Azerbajdzsán |
Baku |
18 |
Belarusz Köztársaság |
Minszk |
19 |
Belgium |
Brüsszel |
20 |
Bosznia-Hercegovina |
Szarajevó |
21 |
Brazília |
Brazíliaváros |
22 |
Brazília |
Sao Paulo |
23 |
Bulgária |
Szófia |
24 |
Chile |
Santiago de Chile |
25 |
Ciprus |
Nicosia |
26 |
Csehország |
Prága |
27 |
Dánia |
Koppenhága |
28 |
Dél-Afrikai Köztársaság |
Pretoria |
29 |
Ecuador |
Quito |
30 |
Egyesült Arab Emírségek |
Abu Dhabi |
31 |
Egyiptom |
Kairó |
32 |
Észtország |
Tallinn |
33 |
Etiópia |
Addisz-Abeba |
34 |
Finnország |
Helsinki |
35 |
Franciaország |
Lyon |
36 |
Franciaország |
Párizs |
37 |
Fülöp-szigeteki Köztársaság |
Manila |
38 |
Georgia (Grúzia) |
Tbiliszi |
39 |
Ghána |
Accra |
40 |
Görögország |
Athén |
41 |
Hollandia |
Hága |
42 |
Horvátország |
Eszék |
43 |
Horvátország |
Zágráb |
44 |
India |
Mumbai |
45 |
India |
Újdelhi |
46 |
Indonézia |
Jakarta |
47 |
Irak |
Erbil |
48 |
Irán |
Teherán |
49 |
Írország |
Dublin |
50 |
Izrael |
Tel-Aviv |
51 |
Japán |
Tokió |
52 |
Jordánia |
Amman |
53 |
Kambodzsa |
Phnom Penh |
54 |
Kanada |
Ottawa |
55 |
Kanada |
Toronto |
56 |
Kanada |
Vancouver |
57 |
Katar |
Doha |
58 |
Kazahsztán |
Almati |
59 |
Kazahsztán |
Asztana |
60 |
Kenya |
Nairobi |
61 |
Kínai Népköztársaság |
Csungking |
62 |
Kínai Népköztársaság |
Hongkong |
63 |
Kínai Népköztársaság |
Peking |
64 |
Kínai Népköztársaság |
Sanghaj |
65 |
Kolumbia |
Bogotá |
66 |
Koreai Köztársaság |
Szöul |
67 |
Koszovói Köztársaság |
Pristina |
68 |
Kuba |
Havanna |
69 |
Kuvait |
Kuvait |
70 |
Lengyelország |
Krakkó |
71 |
Lengyelország |
Varsó |
72 |
Lengyelország |
Wroclaw |
73 |
Lettország |
Riga |
74 |
Libanon |
Bejrút |
75 |
Líbia |
Tripoli |
76 |
Litvánia |
Vilnius |
77 |
Luxemburg |
Luxembourg |
78 |
Macedónia |
Szkopje |
79 |
Malajzia |
Kuala Lumpur |
80 |
Málta |
Valletta |
81 |
Marokkó |
Rabat |
82 |
Mexikó |
Mexikóváros |
83 |
Moldova |
Kisinyov |
84 |
Mongólia |
Ulánbátor |
85 |
Montenegró |
Podgorica |
86 |
Nagy-Britannia és Észak-Írország Egyesült Királysága |
Edinburgh |
87 |
Nagy-Britannia és Észak-Írország Egyesült Királysága |
London |
88 |
Nagy-Britannia és Észak-Írország Egyesült Királysága |
Manchester |
89 |
Németország |
Berlin |
90 |
Németország |
Düsseldorf |
91 |
Németország |
München |
92 |
Németország |
Stuttgart |
93 |
Nigéria |
Abuja |
94 |
Norvégia |
Oslo |
95 |
Olaszország |
Milánó |
96 |
Olaszország |
Róma |
97 |
Omán |
Maszkat |
98 |
Oroszországi Föderáció |
Jekatyerinburg |
99 |
Oroszországi Föderáció |
Kazan |
100 |
Oroszországi Föderáció |
Moszkva |
101 |
Oroszországi Föderáció |
Szentpétervár |
102 |
Pakisztán |
Iszlámábád |
103 |
Panama |
Panamaváros |
104 |
Peru |
Lima |
105 |
Portugália |
Lisszabon |
106 |
Románia |
Bukarest |
107 |
Románia |
Csíkszereda |
108 |
Románia |
Kolozsvár |
109 |
Spanyolország |
Barcelona |
110 |
Spanyolország |
Madrid |
111 |
Svájc |
Bern |
112 |
Svédország |
Stockholm |
113 |
Szaúd-Arábia |
Rijád |
114 |
Szerbia |
Belgrád |
115 |
Szerbia |
Szabadka |
116 |
Szingapúr |
Szingapúr |
117 |
Szlovákia |
Kassa |
118 |
Szlovákia |
Pozsony |
119 |
Szlovénia |
Lendva |
120 |
Szlovénia |
Ljubljana |
121 |
Szudán |
Kartúm |
122 |
Thaiföld |
Bangkok |
123 |
Törökország |
Ankara |
124 |
Törökország |
Isztambul |
125 |
Tunézia |
Tunisz |
126 |
Uganda |
Kampala |
127 |
Új-Zéland |
Wellington |
128 |
Ukrajna |
Beregszász |
129 |
Ukrajna |
Kijev |
130 |
Ukrajna |
Ungvár |
131 |
Uruguay |
Montevideo |
132 |
Üzbegisztán |
Taskent |
133 |
Vietnami Szocialista Köztársaság |
Hanoi |
134 |
Vietnami Szocialista Köztársaság |
Ho Chi Minh Város |
5. melléklet a 2/2019. (II. 21.) KKM utasításhoz
a 2019. évi európai parlamenti képviselő-választással összefüggésben
Jogkör |
Név/beosztás |
Aláírásminta |
Szignóminta |
Kötelezettségvállaló |
|
|
|
Teljesítésigazoló |
|
|
|
Pénzügyi ellenjegyző |
|
|
|
Érvényesítő |
|
|
|
Utalványozó |
|
|
|
Az utasítás az Európai Parlament tagjai választásának külképviseleti lebonyoltását követően a KKM NVI felé történt elszámolásának teljesítésével, de legkésőbb 2019. december 31-én hatályát veszti.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás