• Tartalom

2/2019. (II. 21.) KKM utasítás

2/2019. (II. 21.) KKM utasítás

Magyarország külképviseletein lefolytatandó 2019. évi európai parlamenti választások pénzügyi tervezésének, lebonyolításának, elszámolásának rendjéről, valamint a külképviseleteken lefolytatandó szavazás lebonyolításának speciális feladatairól1

2019.02.22.

A választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvényben, az Európai Parlament tagjainak választásáról szóló 2003. évi CXIII. törvényben, valamint a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjában foglaltakra figyelemmel a Magyarország külképviseletein lefolytatandó 2019. évi európai parlamenti választások pénzügyi tervezésének, lebonyolításának, elszámolásának rendjét, valamint a külképviseleteken lefolytatandó szavazás lebonyolításának speciális feladatait az alábbiak szerint szabályozom:

1. Az utasítás célja

1. § Jelen utasítás célja a Külgazdasági és Külügyminisztérium (a továbbiakban: KKM) Európai Parlament tagjainak 2019. évi választásával (a továbbiakban: választás) kapcsolatos gazdálkodási (pénzügyi tervezési, elszámolási stb.) és logisztikai feladatainak szabályszerű végrehajtása, valamint a választás zökkenőmentes lebonyolítása.

2. Az utasítás hatálya

2. § Jelen utasítás hatálya kiterjed a KKM mindenkor hatályos Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott önálló szervezeti egységekre, továbbá minden olyan, a KKM-mel vagy a – KKM tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó, köztulajdonban álló – KKM Oktatási és Rekreációs Korlátolt Felelősségű Társasággal (a továbbiakban: KKM OR Kft.) vagy Magyarország külképviseletein kormányzati szolgálati jogviszonyban, munkaviszonyban vagy megbízási jogviszonyban álló természetes személyekre, akik a választáshoz kapcsolódóan feladatot látnak el.

3. Értelmező rendelkezések

3. § Jelen utasítás alkalmazásában:

a) Stratégiai munkaértekezlet: a közigazgatási államtitkár (a továbbiakban: KÁT) választással kapcsolatos döntéseinek meghozatalát segítő értekezlet, amelynek tagja a közigazgatási államtitkár, a jogi és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkár, a gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár (a továbbiakban: GHÁT), a Kárpát-medencei külképviseletek tevékenységének összehangolásáért felelős miniszteri biztos és a Konzuli és Állampolgársági Főosztály (a továbbiakban: KONZ) főosztályvezetője. A munkaértekezletre alkalmanként a KÁT más szervezeti egységek munkatársait is meghívhatja.

b) Választási munkacsoport: a választási felkészülés operatív munkaszerve. A Választási munkacsoport tagjai azon szervezeti egységek képviselői, amelyek a külképviseleti választások lebonyolításához kapcsolódnak, így különösen: a Személyügyi Főosztály (a továbbiakban: SZEFO), a Külképviseleti Gazdálkodási Főosztály (a továbbiakban: KGF), a Pénzügyi és Számviteli Főosztály (a továbbiakban: PSZF), a Biztonsági, Informatikai és Távközlési Főosztály (a továbbiakban: BITÁF), a Költségvetési Főosztály (a továbbiakban: KFO) képviselője, az üzemeltetés- és szolgáltatás-szervezési koordinátor (a továbbiakban: ÜSZI-GHÁT), valamint a KONZ, továbbá a KKM OR Kft. logisztikai igazgatója, illetve szükség esetén a fenti szervezeti egységek felügyelete mellett az egyes szakfeladatot ellátó, a KKM OR Kft. állományába tartozó más munkatárs.

c) hivatalos iratba foglalt utasítás: a választás lebonyolításához kapcsolódóan a külképviselet részére hivatalos formában, írásban (faxon, nyílt scriptament iratban, hivatalos e-mailben) eljuttatott kötelező utasítás.

d) szavazási egységcsomag: a választás lebonyolításához szükséges, szavazólapokat, borítékokat, nyomtatványokat tartalmazó, a Nemzeti Választási Iroda (a továbbiakban: NVI) által összeállított csomag.

e) kellékcsomag: a levélszavazatok fogadására készített postaládákat, a személyes szavazás alkalmával használt mobil szavazófülkéket, összehajtott szavazásnapi urnákat, egyéb szavazási, választási kellékeket (nemzeti színű zsineg, választási tollak, kitűzők) tartalmazó, az NVI által összeállított csomag, melyet legkésőbb a választást megelőző 15. napig juttat ki a KKM a Külképviseleti Választási Irodáknak (a továbbiakban: KÜVI).

4. A választások lebonyolításában részt vevő személyek, szervezeti egységek

4. § A külképviseleti választások lebonyolításában részt vevők:

a) a Stratégiai munkaértekezlet tagjai;

b) a Választási munkacsoport tagjai;

c) a külképviseletek;

d) a KÜVI vezetői és tagjai;

e) a KKM OR Kft. logisztikai igazgatója és az általa meghatározott munkatársak.

5. A gazdálkodási jogkörök általánostól eltérő gyakorlásának rendje

5. § A választáshoz kapcsolódóan a KKM Gazdálkodási Keretszabályzatáról szóló hatályos ügyviteli szabályzatban foglaltakat a jelen fejezetben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.

6. § A kötelezettségvállalásra, az utalványozásra, a pénzügyi ellenjegyzésre, a szakmai teljesítés igazolására jogosultakat az 1. melléklet tartalmazza.

7. § A KGF vezetője vagy helyettese, kivételes esetben a PSZF vezetője – a KGF vezetőjével vagy helyettesével történő egyeztetést követően – scriptament iratba foglalt utasításban kötelezően végrehajtandó intézkedéseket írhat elő a külképviseletek számára a választással összefüggésben felmerült költségek elszámolására (pl. számlák és egyéb bizonylatok hazaküldése, költségek engedélyezése, határidők, általános elszámolások, összesítő jegyzékek összeállítása, részköltség számítás).

8. § Nyílt scriptament irat, e-mail, fax Központ általi jóváhagyása nem tekinthető kötelezettség-vállalásnak. Az állomáshely a jóváhagyó irat alapján vállalhat kötelezettséget, írhat alá szerződést, megrendelőt.

9. § Az 1. mellékletben meghatározott jogosultságok gyakorlásához az aláírásmintát a külképviselet az 5. mellékletben foglalt formában köteles felterjeszteni a KGF-re.

6. A választással kapcsolatos kiadások tervezése, a választás előkészítése és elszámolása

10. § A választás lebonyolításának pénzügyi fedezetét az NVI biztosítja a KKM részére. A választással kapcsolatosan felmerülő költségek pénzügyi forrásának a Központi Igazgatás cím és a Külképviseletek Igazgatása cím között történő megosztása, valamint a címek közötti előirányzat-átcsoportosítás elrendelése a GHÁT, a címen belüli átcsoportosítás elrendelése a pénzügyi fedezetet kezelő főosztály vezetőjének a hatásköre.

11. § A KÜVI vezetőjeként, valamint tagjaként kiutazó személyek napidíjára a hatályos jogszabályok és a vonatkozó KKM utasítás az irányadó, azzal, hogy az ezzel kapcsolatos ideiglenes kiküldetés adminisztratív-technikai jellegű munkavégzésnek minősül.

12. § A külképviseleteken lefolytatott szavazás kapcsán a KÜVI vezetője, valamint tagja, amennyiben erről jogszabály rendelkezik, a jogszabályban foglalt mértékű díjazásra jogosult.

13. § A KÜVI vezetője és Központból kiutazó, illetve másik állomáshelyről kiküldött tagja számára a vonatkozó KKM utasítás alapján a külképviselet köteles megfelelő szállást biztosítani.

14. § A választáshoz kapcsolódóan adminisztratív, szervezési, gazdálkodási, technikai feladatok ellátására, kapacitáskiegészítésként, a KKM-mel kormányzati szolgálati jogviszonyban vagy munkaviszonyban nem álló személyekkel – az NVI elnökének előzetes engedélyével – megbízási szerződés köthető. Megbízási szerződés megkötésére javaslatot a foglalkoztatni kívánó szervezeti egység vezetője tesz a GHÁT-nak. A megbízási szerződés kötelezettségvállalója a GHÁT, szakmai ellenjegyzője a kezdeményező szervezeti egység vezetője. A megbízási díj számfejtésére és kifizetésére a teljesítésigazoló által kiállított teljesítésigazolás birtokában kerülhet sor.

15. § Európán kívüli állomáshelyre kiutazók részére a napidíjelőlegen kívül további 100 USD előleg biztosítható előre nem látható kiadások fedezetére.

16. § A szavazási egységcsomag, a kellékcsomag vagy egyéb, a választás lebonyolításához szükséges felszerelés kiszállításának költsége

a) számla alapján vagy

b) az ideiglenes külföldi kiküldetés keretében gépkocsival történő szállítás esetén az ideiglenes külföldi kiküldetés egyes kérdéseiről szóló 7/2015. (III. 26.) KKM utasítás alapján

kerül elszámolásra.

17. § A külképviseleteken csak a választás lebonyolításával közvetlen összefüggésben, annak érdekében felmerülő költségek tervezhetőek, amelyek számla ellenében számolhatóak el (különösen a szavazás napján kordon bérlése, postaköltség, helyiség, pavilon bérlése, valamint a futárzárással kapcsolatosan esetlegesen felmerülő kiküldetési kiadások). Amennyiben a fogadó állam helyi sajátosságából adódóan a kifizetett összeg számlával nem igazolható, a 2. melléklet szerinti kifizetési jegyzéket kell kiállítani.

18. § A választással összefüggésben reprezentáció nem számolható el.

19. § (1) A külképviseleten külföldi fizetőeszközben felmerült költségek az NVI felé történő elszámolás során a választás napját követő munkanapon érvényes Magyar Nemzeti Bank (a továbbiakban: MNB) hivatalos deviza középárfolyamán kerülnek forintosításra.

(2) Az MNB által nem jegyzett devizanemek esetében a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 60. § (5) bekezdése szerinti módon kell eljárni. (A fogadó állam nemzeti bankjánál jegyzett forint, ennek hiányában EUR vagy USD árfolyam alapján számolt keresztárfolyam alkalmazandó.) Ebben az esetben a bizonylat mellé az árfolyamlistát csatolni kell.

(3) Az elszámoláskori árfolyam és a KKM számviteli politikájában rögzített (hónap utolsó napján érvényes) árfolyam közötti különbözetet a KKM a könyveiben a saját költségvetése terhére, illetve javára számolja el.

7. A szavazás lebonyolításának speciális feladatai

20. § A szavazási egységcsomag, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurna és a levélszavazatok biztonságos, sérülésmentes ki- és hazajuttatása kizárólag diplomáciai futárküldeményként való szállítással biztosítható.

21. § (1) A KÜVI vezető és tag az NVI által összeállított szavazási egységcsomagot az átvételt követően diplomáciai zárás céljából haladéktalanul átviszi a futárzárással foglalkozó szervezeti egységhez. A diplomáciai zárás a KKM diplomáciai és futárcsomagoló részlegének helyiségében a KKM OR Kft. illetékes munkatársainak közreműködésével történik.

(2) A KÜVI vezető és tag a diplomáciai zárással ellátott küldeményt az elindulásig visszaszállítja a küldemény őrzésére kijelölt helyre. A külképviseletre kiutazó KÜVI vezető és tag diplomáciai futárként viszi magával a szavazási egységcsomagot.

22. § (1) A külképviseletre kiutazó KÜVI vezető és tag

a) a szavazási egységcsomagot, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurnát és a levélszavazatokat tartalmazó csomagot a kiutazás és a hazautazás teljes időtartama alatt köteles személyes őrizetében tartani a diplomáciai és konzuli futárszolgálati feladatok ellátásának rendjéről szóló 14/2016. (VII. 5.) KKM utasítás szerint,

b) felelősséggel tartozik a szavazási egységcsomag, a szavazólapokat tartalmazó urna és a levélszavazatok sérülésmentes állapotban történő megérkezéséért, illetve hazajuttatásáért, illetéktelen személy hozzáférésének megakadályozásáért. Repülőgéppel történő utazás esetén a szavazási egységcsomagot kézipoggyászként kell a repülőgépre felvinni.

(2) A szavazási egységcsomag nem helyezhető el a repülőgép fedélzetén a légiutas-kísérők csomagtárolójában vagy más hasonló, a KÜVI vezető vagy tag által nem látható, nem ellenőrizhető tárolóegységben.

23. § Repülőgéppel történő utazás esetében a KÜVI vezetője és tagja a szavazási egységcsomagon, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurnán és a levélszavazatokon kívül más diplomáciai futárküldeményt kizárólag a BITÁF előzetes véleményének beszerzését követően, a KÁT egyedi engedélyével vihet.

24. § A 21–23. §-ban foglaltak tekintetében a felelősség a KÜVI vezetőt terheli abban az esetben is, ha a KÜVI vezető mellett egy vagy több KÜVI tag is utazik adott külképviseletre a szavazás lebonyolítása érdekében.

25. § Biztonsági okokból, továbbá a választás tisztaságának és befolyásmentességének érvényre juttatása érdekében a KÜVI elnök részére új mobiltelefon készülék és hívószám, a KÜVI tagok részére új hívószám kerül biztosításra. A mobiltelefon készülékek a KKM vírus- és kémprogram elleni védelmével vannak felszerelve, azonban a gyári szoftver-komponenseken és a KKM biztonsági szoftverén kívül mást nem tartalmazhat.

26. § Az NVI elnökének a külképviseleti szavazás helyszíneinek jóváhagyása alapján a KONZ és a BITÁF javaslatának figyelembevételével a GHÁT dönt a kellékcsomagok külképviseletre történő kijuttatásának és a KÜVI vezetője, valamint tagja kiutazásának módjáról.

27. § (1) A KONZ az NVI-vel egyeztetett kiutazói névsort és utazási módot a költséghatékony feladatellátás biztosítása érdekében előzetes utazási jegyek foglalása céljából a PSZF részére haladéktalanul megküldi.

(2) A kiutazó KÜVI vezetők, tagok a KONZ és a PSZF iránymutatása alapján a kiküldetési rendelvényeiket saját maguk állítják ki, a kiküldetés elrendelője a KONZ vezetője vagy helyettese.

(3) A külképviseleti választásokhoz kapcsolódó technikai feladatokat (csomagolás, rakodás, logisztika, biztonságos kommunikációs összeköttetés és távfelügyelet biztosítása, eszközök, anyagok szállítása) és a KÜVI vezetők és tagok kiszállítását a BITÁF, valamint az ÜSZI-GHÁT koordinálásával a KKM OR Kft. munkatársai végzik. A jelen bekezdésben hivatkozott feladatellátás érdekében a KKM eseti jelleggel az ideiglenes külföldi kiküldetéshez megbízási szerződést köt a KKM OR Kft. érintett munkatársaival, melyhez a KKM OR Kft. előzetesen beleegyezését adta.

28. § (1) A PSZF Külföldi Kiküldetési Osztály utaztatási részlege (a továbbiakban: Utaztatás) a KKM-ből a külképviseletre kiutazó KÜVI vezető és tag utazását úgy köteles megszervezni, hogy a választással kapcsolatos, KKM-re háruló feladatok határidőben, biztonságosan, költséghatékony módon legyenek végrehajthatók.

(2) Az utazási jegyek megvásárlása az ideiglenes külföldi kiküldetési rendelvények pénzügyi ellenjegyző és kötelezettségvállaló általi aláírását követően történik.

(3) A kiutazó KÜVI vezető és tag részére „business” osztályú repülőjegyet kell vásárolni.

(4) Abban az esetben, ha a szavazási egységcsomag, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurna és a levélszavazatok sérülésmentes szállítása más módon nem oldható meg, a kiutazó KÜVI vezető vagy tag részére további egy repülőjegyet kell venni annak érdekében, hogy a szavazási egységcsomagot, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurnát és a levélszavazatokat az ülése melletti széken elhelyezhesse.

(5) Az Utaztatás által lefoglalt repülőjegyen szereplő utazási adatoktól eltérni kizárólag nyomós okból (különösen biztonsági vagy egészségügyi okból), valamint a határidők megtartása érdekében, a GHÁT egyedi engedélyével lehet.

29. § (1) A választás lebonyolításával kapcsolatos pénzügyi, informatikai és biztonsági feladatok ellátásáért a (2)–(8) bekezdésben foglalt szervezeti egységek, az alábbiak szerint felelősek.

(2) A GHÁT

a) irányítja, szakmailag felügyeli a választások gazdálkodásával és logisztikai lebonyolításával, pénzügyi tervezésével, elszámolásával kapcsolatos feladatok ellátását,

b) gazdálkodási kérdésekkel kapcsolatos ügyekben tartja a kapcsolatot az NVI-vel, gondoskodik a költségvetési megállapodás megkötéséről, az esetleges módosítások előkészítéséről,

c) az NVI által a választások előkészítésével, lebonyolításával kapcsolatosan a KKM számára tájékoztatási reklám és propaganda célú költségvetési (K342 sor) célokra, megbízási díjakra (K122 sor), valamint az egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadásokra biztosított forrásokat kezeli, azok felhasználásáról a belföldi, valamint a külképviselet számára meghatározott, jóváhagyott költségterv alapján dönt,

d) gondoskodik a szükséges szabályzatok, utasítások elkészítéséről,

e) az ÜSZI-GHÁT útján közreműködik a választáshoz kapcsolódó személy- és küldeményszállítási feladatok ellátásában.

(3) A SZEFO

a) részt vesz az esetleges KÜVI vezetők és tagok kiválasztásának folyamatában, aktualizálja az ehhez kapcsolódó egyes nyilvántartásokat,

b) az érintett szervezeti egységek vagy vezetők részére a választás lebonyolításához kapcsolódóan szükség szerint adatokat szolgáltat, kimutatásokat készít,

c) előzetesen – a KKM foglalkozás egészségügyi szolgáltatója bevonásával – a 4. melléklet szerint érintett állomáshelyek vonatkozásában egészségügyikockázat-elemzést folytat le,

d) felülvizsgálja és meghatározza – a KKM foglalkozás-egészségügyi szolgáltatója bevonásával – az érintett állomáshelyekre vonatkozó oltási rendet,

e) koordinálja a kiutazók egészségügyi oltásával kapcsolatos feladatokat, megszervezi az oltások beadásának rendjét és lebonyolítását, gondoskodik az ezzel kapcsolatos pénzügyi elszámolási feladatok előkészítéséről,

f) gondoskodik az útlevél indító engedélyek előkészítéséről, valamint a KONZ-zal együttműködve gondoskodik a kiutazó munkatársak útlevéllel történő ellátásáról.

(4) A KONZ

a) tájékoztatja a Központ érintett szervezeti egységeit a végleges KÜVI vezetőkről és tagokról, továbbá a SZEFO és a PSZF részére megküldi az NVI által jóváhagyott kiutazók névsorát, valamint

b) gondoskodik a KÜVI vezetők és tagok kiküldésének elrendeléséről.

(5) A KFO gondoskodik a szükséges előirányzat-módosítások soron kívüli feldolgozásáról, szükség esetén intézkedik a Magyar Államkincstár felé.

(6) A KGF

a) felelős a külképviseleti választások pénzügyi lebonyolításáért,

b) a PSZF-fel és a KFO-val együttműködve gondoskodik az NVI-vel megkötendő megállapodás aláírásra történő előkészítéséről,

c) összesíti az állomáshelyek, valamint a fejezet előzetes költségtervét,

d) gondoskodik a Külképviseletek Igazgatása címen felmerülő költségek elszámolásáról, az előirányzat-fedezet állomáshelyek részére történő biztosításáról és az állomáshelyi kifizetések ellenőrzéséről, ezzel összefüggésben a külképviseletek közvetlen irányításáról, valamint a külképviseleti tiszteletdíjak számfejtéséről,

e) Külképviseletek Igazgatása tekintetében gondoskodik a költségvetési terv megvalósulásáról készített elszámolás elkészítéséről, az NVI által előírt informatikai rendszerbe történő feltöltésről az elkülönített számviteli nyilvántartás alapján.

(7) A PSZF

a) elkészíti a választással kapcsolatos belföldi feladatellátás, valamint az ideiglenes külföldi kiküldetés előzetes költségtervét,

b) megszervezi a központi kiküldöttek kiutazását, tájékoztatást nyújt a repülőgéppel kiutazók érkezési adatairól a külképviseletek számára,

c) elszámolja a kiküldetés során felmerült költségeket, számfejti a belföldi állomány javára a tiszteletdíjakat, valamint elszámolja a belföldön felmerült költségeket,

d) a KKM Központi Igazgatása tekintetében gondoskodik a költségvetési terv megvalósulásáról készített elszámolás elkészítéséről, az NVI által előírt informatikai rendszerbe történő feltöltésről az elkülönített számviteli nyilvántartás alapján.

(8) A BITÁF

a) kapcsolatot tart az NVI-vel és a KÜVI-kel választási informatikai kérdésekben,

b) gondoskodik a külképviseleti választások lebonyolításához szükséges informatikai és mobilkommunikációs eszközök beszerzéséről és üzembe helyezéséről és a KÜVI vezetők, tagok részére történő átadásról a KKM OR Kft. együttműködésével,

c) biztosítja a külképviseleti választási feladatokkal kapcsolatos informatikai és mobilkommunikációs összeköttetést a külképviseletek és az NVI, valamint a külképviseletek és a KKM Központ között a KKM OR Kft.-vel együttműködve,

d) közreműködik a KÜVI tagok külképviseleti KÜVI-eskütétele kapcsán, biztosítja a videokonferencia összeköttetést a KKM és a külképviseletek között,

e) biztosítja a kiutazó KÜVI vezetők és tagok mobiltelefonnal történő ellátását, gondoskodik a választással kapcsolatos hívás és adatforgalom elszámolhatóságáról a KKM OR Kft. együttműködésével,

f) gondoskodik a kellékek és egyéb választási anyagok kiszállításáról a KKM OR Kft. együttműködésével,

g) közreműködik a KÜVI tagok részére összeállított futárposta zárásában, bontásában, szállításában, a mobileszközök átadásában és átvételében a KKM OR Kft.-vel együttműködve,

h) informatikai ügyeletet biztosít a választás napján és azt megelőző tesztek alkalmával elsősorban a külképviseleti informatikai munkakörben foglalkoztatott munkatársak bevonásával,

i) határidőben telepíti az NVI által előírt, az elszámoláshoz szükséges informatikai rendszert a PSZF és KGF munkatársai részére, működését folyamatosan biztosítja,

j) a választás lebonyolításának ideje alatt gondoskodik a távközlési ügyeletről a közreműködő szolgáltatók és a KKM OR Kft. bevonásával,

k) biztonsági ügyeletet biztosít a választás napján,

l) a külképviseleti biztonsági intézkedések megtételében támogatást nyújt.

(9) Az ÜSZI-GHÁT koordinálásával – a GHÁT által meghatározott ütemterv szerint – a KKM OR Kft. közreműködik a választáshoz kapcsolódó személy- és küldeményszállítási feladatok ellátásában, továbbá tájékoztatást nyújt a gépjárművel kiutazók érkezési és indulási adatairól a külképviseletek számára.

8. A választással kapcsolatos nyilvántartási és ellenőrzési kötelezettségek, elszámolással kapcsolatos határidők

30. § A választással kapcsolatos pénzeszköz felhasználását elkülönítetten, a FORRÁS.NET Nyilvántartó rendszerben kell nyilvántartani.

31. § (1) A külképviseleteken felmerült közvetlen költségek esetében a 30. § szerinti nyilvántartás alapját képező kiadásokat eredeti számlával kell alátámasztani.

(2) Számlamásolat csak abban az esetben fogadható el, ha az eredeti számlát a fogadó állam szabályzói alapján a külképviseleten szükséges megőrizni, különösen garanciális feltételek, adóvisszatérítés biztosítása céljából, ebben az esetben a hitelesített számlamásolaton fel kell tüntetni, hogy az eredeti számla milyen okból nem bocsátható a Központ rendelkezésére.

(3) Készpénzes vásárlás esetén a számlához mellékelni szükséges a FORRÁS.NET Nyilvántartó rendszerből kinyomtatott pénztárbizonylatot. Amennyiben igazolható technikai okból kifolyólag nem lehetséges a bizonylat előállítása, kézzel szükséges kiállítani a deviza kiadási bizonylatot és annak eredeti, 1. számú példányát a számlához csatolni.

32. § (1) A külképviseleteken a választással kapcsolatosan felmerülő kiadások eredeti számláit, valamint a belső bizonylatokat a külképviselet köteles gyűjteni, a külképviselet tekintetében összesíteni, és azokat a szavazást követő 10 napon belül a KGF-nek ellenőrzés és végső összesítés céljából gyorspostával megküldeni.

(2) A pénztárnapló mellé a Központnak megküldött eredeti bizonylatokról készült hiteles másolatot kell becsatolni. A hiteles másolaton a következő szöveg feltüntetése szükséges: „eredeti példány a KGF részére megküldve”.

(3) A választáshoz kapcsolódó, külön számlával nem igazolható költségek elszámolására belső bizonylat kiállítása alapján kerülhet sor. A külképviselet által kiállított belső bizonylatokon csak a Központ által jóváhagyott költségek szerepelhetnek. A felosztható költségek körét, valamint a bizonylat mintáját a 3. melléklet tartalmazza.

(4) A számviteli bizonylatokat záradékkal kell ellátni, amely rögzíti, hogy az adott kiadás a „2019. évi Európai Parlamenti választások terhére került kifizetésre”.

33. § A Központ illetékes szervezeti egységei az NVI és KKM által aláírt megállapodásban foglaltak szerint készítik el az elszámolást.

34. § A választás pénzügyi kiadásainak ellenőrzését az Ellenőrzési Főosztály a választást követően, a KKM NVI felé történő elszámolását megelőzően, az erre vonatkozó miniszteri rendeletben meghatározott határidőben végzi el. Szükség esetén külképviseleti helyszíni ellenőrzés elrendelhető.

35. § A KÜVI vezető és tag a választást követő 3 munkanapon belül köteles a választással kapcsolatosan felmerült valamennyi költséggel elszámolni az illetékes szervezeti egység felé.

36. § A külképviseleti szavazás helyszíneit összefoglaló listát a 4. melléklet tartalmazza.

9. Záró rendelkezések

37. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

38. § Ez az utasítás az Európai Parlament tagjai választásának külképviseleti lebonyolítását követően a KKM NVI felé történt elszámolásának teljesítésével, de legkésőbb 2019. december 31-én hatályát veszti.

1. melléklet a 2/2019. (II. 21.) KKM utasításhoz

Szakmai terület/felmerülési hely

Kötelezettségvállaló

Központi igazgatás és Külképviseletek igazgatása belföldön felmerülő kiadások esetén (a továbbiakban: Belföld)

Külképviseletek igazgatása - külképviseleten felmerülő kiadások esetén (a továbbiakban: Külföld)

KKM egésze

Informatikai és mobilkommunikációs eszközök beszerzése

BITÁF főosztályvezető

külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata

GHÁT

Kiküldetési költségek
(KÜVI vezető/tag)

KONZ főosztályvezető

külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata

Kiküldetési költségek (szállítás, logisztika)

GHÁT

 

Megbízási szerződések

GHÁT

Hirdetési költségek, reklám és propaganda

GHÁT

Külképviseleti kifizetések

külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata

Egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadások

GHÁT

külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata

Szakmai terület/felmerülési hely

Teljesítésigazoló

Belföld

Külföld

KKM egésze

Informatikai eszközök beszerzése

BITÁF főosztályvezető

GHÁT

Kiküldetési költségek (KÜVI elnök/tag)

KONZ főosztályvezető

külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, KGF főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes

Kiküldetési költségek (szállítás, logisztika)

GHÁT

 

Megbízási szerződések

GHÁT

Hirdetési költségek, reklám és propaganda

GHÁT

Külképviseleti kifizetések

külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, KGF főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes

Egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadások

GHÁT

külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata, KGF főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes

Szakmai terület/felmerülési hely

Pénzügyi ellenjegyző

Belföld

Külföld

Informatikai eszközök beszerzése

PSZF főosztályvezető

KGF főosztályvezető

gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági vezető/felelős), KGF főosztályvezető,
KGF – Külképviseleti Számviteli Osztály vezetője, Külképviseleti Költségvetési és Pénzügyi Osztály vezetője

Kiküldetési költségek

PSZF főosztályvezető

PSZF Külföldi Kiküldetési Osztály vezetője

gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági vezető/felelős), KGF főosztályvezető,
a KGF – Külképviseleti Számviteli Osztály vezetője, a Külképviseleti Költségvetési és Pénzügyi Osztály vezetője

Megbízási szerződések

PSZF főosztályvezető,

PSZF Külföldi Kiküldetési Osztály vezetője

Külképviseleti kifizetések

gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági vezető/felelős), KGF főosztályvezető,
a KGF – Külképviseleti Számviteli Osztály vezetője,
a Külképviseleti Költségvetési és Pénzügyi Osztály vezetője

Egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadások

PSZF főosztályvezető,

PSZF Külföldi Kiküldetési Osztály vezetője,

KGF főosztályvezető

gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági vezető/felelős), KGF főosztályvezető,
KGF – Külképviseleti Számviteli Osztály vezetője, Külképviseleti Költségvetési és Pénzügyi Osztály vezetője

Szakmai terület/felmerülési hely

Utalványozó

Belföld

Külföld

Informatikai eszközök beszerzése

PSZF főosztályvezető,
PSZF Külföldi Kiküldetési Osztály vezetője

KGF főosztályvezető, külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata,
KGF – Külképviseleti Számviteli Osztály vezetője

Kiküldetési költségek

PSZF főosztályvezető,
PSZF Külföldi Kiküldetési Osztály vezetője

KGF főosztályvezető, külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata,
KGF – Külképviseleti Számviteli Osztály vezetője

Megbízási szerződések

PSZF főosztályvezető,
PSZF Külföldi Kiküldetési Osztály vezetője

Külképviseleti kifizetések

KGF főosztályvezető, külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata,
KGF – Külképviseleti Számviteli Osztály vezetője

Egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadások

PSZF főosztályvezető,
PSZF Külföldi Kiküldetési Osztály vezetője

KGF főosztályvezető, külképviselet vezetője, gazdasági régió igazgatásáért felelős diplomata,
KGF – Külképviseleti Számviteli Osztály vezetője

2. melléklet a 2/2019. (II. 21.) KKM utasításhoz

MINTA
…………………………………    Nyilvántartási szám: …………………
állomáshely neve
KIFIZETÉSI JEGYZÉK
A Képviselet részére szabályos bizonylat beszerezhetősége hiányában számla, nyugta,
egyéb bizonylat nélkül történt kifizetések elszámolásához
(EP választás költségeinek elszámolásához)
Önbizonylat ………………………… (név) …………………………… (munkakörben) foglalkoztatott dolgozó által szabályos bizonylat beszerezhetősége hiányában, számla, nyugta, egyéb bizonylat nélkül vásárolt alábbiakban felsorolt termékek/szolgáltatások ellenértékeként kifizetett …………………… összegről, melyek elszámolására ezen jegyzék alapján kerül sor.

Srsz.

Dátum

Megnevezés

Beszerzés helye

Menny.

Egys.

Egys. ár

Érték

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

Összesen:

 

NYILATKOZAT
Alulírott ……………………………… büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a jegyzékben foglaltak a valóságnak megfelelnek.
Dátum:

…………………………………

…………………………………

…………………………………

(beszerző/felvevő)

(pénzügyi ellenjegyző)

(kötelezettségvállaló)

Központ záradéka:
A benyújtott bizonylatok alapján a költség NVI felé elszámolható.
Dátum:
KGF Számviteli Osztály vezetője

3. melléklet a 2/2019. (II. 21.) KKM utasításhoz

A választáshoz kapcsolódó külön számlával nem igazolható költségek elszámolása
A költségmegosztás célja, hogy a KÜVI-k esetében a választásra fordított összes kiadás megjeleníthető legyen az elszámolásokban. A választáshoz közvetlenül kapcsolódó kiadásokon felül, a választáshoz kapcsolódó, számlával külön nem igazolható költségek felosztása, megállapítása minden külképviselet feladata, felelőssége.
A „részköltség” számításnak bizonylaton kell alapulnia, amelyhez a külképviseleten vezetett FORRÁS.NET Nyilvántartó rendszer külképviseleti moduljában szereplő tárgyévet megelőző tényadatokat kell felhasználni.
Azon állomáshelyek esetében, melyek tárgyévben kerültek megnyitásra, a szavazást megelőző időszak tényadatait kell alapul venni.
A Központ a – KGF-en keresztül – felterjesztett általános költséget pótelőirányzat formájában biztosítja az elszámolást benyújtó külképviselet részére.
A közvetett költségek elszámolására belső bizonylat kiállítása alapján kerülhet sor, amelyen csak a Központ által jóváhagyott alábbi költségek szerepelhetnek:
1.    Telefon, fax használata, amennyiben azok kiszámítását dokumentáltan megfelelő felosztási számítást tartalmazva terjesztik fel.
2.    Gépjárműhasználat költségének elszámolása hivatali gépjármű esetén: a megtett út (km) szorozva a választás hónapjában – a KKM belső hivatali honlapján megjelenő – kilométerenként elszámolható költséggel. Magángépjármű használata nem számolható el.
3.    Személyi szolgáltatás igénybevételének elszámolható költsége: jelenléti ív, megrendelő, megbízási szerződés alapján elszámolható költség különösen a külképviselet által foglalkoztatott munkavállaló túlóra díja, biztonsági szolgálat igénybevételének díja stb.
4.    Rezsiköltség: választás lebonyolítására igénybe vett helyiségre jutó, egyértelműen meghatározható és igazolható számítással megállapított kiadás.
…………………………………    …………………………………
külképviselet neve    bizonylat sorszáma
BELSŐ BIZONYLAT
a választással összefüggésben felmerülő közvetett költségek összesítésére
Belső bizonylat a választáshoz közvetlenül kapcsolódó kiadások, külön számlával nem igazolható költségeinek összegeiről, melyek elszámolására ezen jegyzék alapján kerül sor.
Sorszám     Megnevezés             Költség (devizanemenként)
1.         Telefon, fax
2.        Gépjárműhasználat
3.         Személyi szolgáltatás
4.         Rezsiköltség
Összesen:
Kérjük a Központot, hogy a felterjesztett költségek összegét pótelőirányzat formájában biztosítani szíveskedjen.
Melléklet: 1–4. pontokat alátámasztó számítások, kimutatások …… lap
……………………, 20………………
/gazdasági felelős/        /pénztárellenőr/        /misszióvezető/
Központ záradéka
A benyújtott bizonylatok alapján a költség NVI felé elszámolható.
Dátum:
KGF Számviteli Osztály vezetője

4. melléklet a 2/2019. (II. 21.) KKM utasításhoz

 

Ország

Külképviselet

1

Albánia

Tirana

2

Algéria

Algír

3

Amerikai Egyesült Államok

Chicago

4

Amerikai Egyesült Államok

Houston

5

Amerikai Egyesült Államok

Los Angeles

6

Amerikai Egyesült Államok

Miami

7

Amerikai Egyesült Államok

New York

8

Amerikai Egyesült Államok

San Francisco

9

Amerikai Egyesült Államok

Washington

10

Angolai Köztársaság

Luanda

11

Argentina

Buenos Aires

12

Ausztrália

Canberra

13

Ausztrália

Melbourne

14

Ausztrália

Sydney

15

Ausztria

Bécs

16

Ausztria

Innsbruck

17

Azerbajdzsán

Baku

18

Belarusz Köztársaság

Minszk

19

Belgium

Brüsszel

20

Bosznia-Hercegovina

Szarajevó

21

Brazília

Brazíliaváros

22

Brazília

Sao Paulo

23

Bulgária

Szófia

24

Chile

Santiago de Chile

25

Ciprus

Nicosia

26

Csehország

Prága

27

Dánia

Koppenhága

28

Dél-Afrikai Köztársaság

Pretoria

29

Ecuador

Quito

30

Egyesült Arab Emírségek

Abu Dhabi

31

Egyiptom

Kairó

32

Észtország

Tallinn

33

Etiópia

Addisz-Abeba

34

Finnország

Helsinki

35

Franciaország

Lyon

36

Franciaország

Párizs

37

Fülöp-szigeteki Köztársaság

Manila

38

Georgia (Grúzia)

Tbiliszi

39

Ghána

Accra

40

Görögország

Athén

41

Hollandia

Hága

42

Horvátország

Eszék

43

Horvátország

Zágráb

44

India

Mumbai

45

India

Újdelhi

46

Indonézia

Jakarta

47

Irak

Erbil

48

Irán

Teherán

49

Írország

Dublin

50

Izrael

Tel-Aviv

51

Japán

Tokió

52

Jordánia

Amman

53

Kambodzsa

Phnom Penh

54

Kanada

Ottawa

55

Kanada

Toronto

56

Kanada

Vancouver

57

Katar

Doha

58

Kazahsztán

Almati

59

Kazahsztán

Asztana

60

Kenya

Nairobi

61

Kínai Népköztársaság

Csungking

62

Kínai Népköztársaság

Hongkong

63

Kínai Népköztársaság

Peking

64

Kínai Népköztársaság

Sanghaj

65

Kolumbia

Bogotá

66

Koreai Köztársaság

Szöul

67

Koszovói Köztársaság

Pristina

68

Kuba

Havanna

69

Kuvait

Kuvait

70

Lengyelország

Krakkó

71

Lengyelország

Varsó

72

Lengyelország

Wroclaw

73

Lettország

Riga

74

Libanon

Bejrút

75

Líbia

Tripoli

76

Litvánia

Vilnius

77

Luxemburg

Luxembourg

78

Macedónia

Szkopje

79

Malajzia

Kuala Lumpur

80

Málta

Valletta

81

Marokkó

Rabat

82

Mexikó

Mexikóváros

83

Moldova

Kisinyov

84

Mongólia

Ulánbátor

85

Montenegró

Podgorica

86

Nagy-Britannia és Észak-Írország Egyesült Királysága

Edinburgh

87

Nagy-Britannia és Észak-Írország Egyesült Királysága

London

88

Nagy-Britannia és Észak-Írország Egyesült Királysága

Manchester

89

Németország

Berlin

90

Németország

Düsseldorf

91

Németország

München

92

Németország

Stuttgart

93

Nigéria

Abuja

94

Norvégia

Oslo

95

Olaszország

Milánó

96

Olaszország

Róma

97

Omán

Maszkat

98

Oroszországi Föderáció

Jekatyerinburg

99

Oroszországi Föderáció

Kazan

100

Oroszországi Föderáció

Moszkva

101

Oroszországi Föderáció

Szentpétervár

102

Pakisztán

Iszlámábád

103

Panama

Panamaváros

104

Peru

Lima

105

Portugália

Lisszabon

106

Románia

Bukarest

107

Románia

Csíkszereda

108

Románia

Kolozsvár

109

Spanyolország

Barcelona

110

Spanyolország

Madrid

111

Svájc

Bern

112

Svédország

Stockholm

113

Szaúd-Arábia

Rijád

114

Szerbia

Belgrád

115

Szerbia

Szabadka

116

Szingapúr

Szingapúr

117

Szlovákia

Kassa

118

Szlovákia

Pozsony

119

Szlovénia

Lendva

120

Szlovénia

Ljubljana

121

Szudán

Kartúm

122

Thaiföld

Bangkok

123

Törökország

Ankara

124

Törökország

Isztambul

125

Tunézia

Tunisz

126

Uganda

Kampala

127

Új-Zéland

Wellington

128

Ukrajna

Beregszász

129

Ukrajna

Kijev

130

Ukrajna

Ungvár

131

Uruguay

Montevideo

132

Üzbegisztán

Taskent

133

Vietnami Szocialista Köztársaság

Hanoi

134

Vietnami Szocialista Köztársaság

Ho Chi Minh Város

5. melléklet a 2/2019. (II. 21.) KKM utasításhoz

…………………………………
Állomáshely neve
KÜLKÉPVISELETI ALÁÍRÁSMINTA
a 2019. évi európai parlamenti képviselő-választással összefüggésben

Jogkör

Név/beosztás

Aláírásminta

Szignóminta

Kötelezettségvállaló

 

 

 

Teljesítésigazoló

 

 

 

Pénzügyi ellenjegyző

 

 

 

Érvényesítő

 

 

 

Utalványozó

 

 

 

1

Az utasítás az Európai Parlament tagjai választásának külképviseleti lebonyoltását követően a KKM NVI felé történt elszámolásának teljesítésével, de legkésőbb 2019. december 31-én hatályát veszti.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére