• Tartalom

1059/2020. (II. 25.) Korm. határozat

1059/2020. (II. 25.) Korm. határozat

az Innovációs és Technológiai Minisztérium projektjavaslatainak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2019. évi pályázati kiírására történő benyújtásáról

2020.02.25.

A Kormány az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből származó források felhasználásáról szóló 75/2016. (IV. 5.) Korm. rendelet 4. § (1) bekezdésében biztosított jogkörében eljárva

1. jóváhagyja az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2019. évi pályázati kiírására benyújtásra javasolt projektjavaslatokat, az 1. melléklet szerint;

2. felhívja az innovációért és technológiáért felelős minisztert, hogy gondoskodjon az 1. mellékletben foglalt táblázat 2–6. sora szerinti projektjavaslatoknak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2019. évi pályázati kiírására történő benyújtásáról;

Felelős: innovációért és technológiáért felelős miniszter

Határidő: 2020. február 26.

3. felhívja az innovációért és technológiáért felelős minisztert, hogy készítsen előterjesztést a Kormány részére a szükségessé vált feladatokról, valamint a projektjavaslatok teljes körű megvalósításához szükséges források biztosításáról, ha az Európai Bizottság az 1. mellékletben foglalt táblázat 2–6. sora szerinti projektjavaslatokat támogatja;

Felelős: innovációért és technológiáért felelős miniszter

Határidő: folyamatos

4. felhívja az innovációért és technológiáért felelős minisztert, hogy az 1. melléklet szerinti projektjavaslatok vonatkozásában gondoskodjon az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz létrehozásáról, a 913/2010/EU rendelet módosításáról és a 680/2007/EK és 67/2010/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 11-i 1316/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 9. cikk (1) bekezdése szerinti tagállami hozzájáruló nyilatkozatok kiállításáról.

Felelős: innovációért és technológiáért felelős miniszter

Határidő: 2020. február 26.

1. melléklet az 1059/2020. (II. 25.) Korm. határozathoz

 

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

1.

Kapcsolódó program megnevezése

Projektjavaslat megnevezése

Támogatást igénylő neve

Tervezett végrehajtó szerv

Projektjavaslat
tervezett költsége
(nettó, forint)

Projektjavaslat
tervezett összköltsége
(bruttó, forint)

Európai Hálózat-
finanszírozási Eszköz terhére biztosítandó támogatás tervezett összege
(nettó, forint)

Hazai költségvetési támogatás tervezett összege (forint)

Saját erő
(forint)

Projektjavaslat rövid bemutatása

2.

Európai Hálózat-finanszírozási Eszköz

Kelenföld–
Hegyeshalom vasútvonal nemzetközi átjárhatóságának fejlesztése

Innovációs és Technológiai Minisztérium
(a továbbiakban: ITM)

MÁV Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság

23 250 000 000

29 527 500 000

19 762 500 000

3 487 500 000

0

A Kelenföld–Hegyeshalom vasútvonalon meglévő szűk keresztmetszet felszámolása és a szolgáltatási szint javítása érdekében a következő fejlesztések valósulnak meg a projekt keretében:
1. Almásfüzitő, Tata, Komárom és Hegyeshalom állomásokon a jelenleg üzemelő biztosítóberendezések komplex belsőtéri elemeit és a hozzá tartozó áramellátó berendezéseket kicserélik,
2. a meglévő ETCS L1 vonatbefolyásoló rendszer továbbfejlesztésre kerül,
3. a meglévő KÖFE berendezés helyett korszerű KÖFI berendezés és rendszer kerül kiépítésre.

3.

Európai Hálózat-finanszírozási Eszköz

Budapest – ukrán határ közötti egyes vasúti vonalszakaszok korszerűsítésének előkészítése

ITM

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság;
a Rákos–Rákosliget
3. forgalmi vágány, Kőbánya felső állomás projektrész tekintetében a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság,
valamint a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság

27 313 110 000

34 687 649 700

23 216 143 500

11 471 506 200

0

Budapest – ukrán határ közötti egyes vasúti vonalszakaszok korszerűsítésének érdekében a következő előkészítési projektek megvalósítása tervezett:
A) Budapest–Miskolc vasútvonal és kapcsolódó létesítmények
korszerűsítésének előkészítése:
1. Kőbánya felső (bez.) – Rákos–
Rákosliget forgalmi kitérő (bez.) vasúti vonalszakasz fejlesztése
2. Hatvan (bez.) – Füzesabony (bez.) vasúti vonalszakasz és kapcsolódó mellékvonalai (82-es számú Hatvan–Újszász vasútvonal, 85-ös számú Vámosgyörk–Gyöngyös vasútvonal, 87-es számú Füzesabony– Eger-Felnémet vasútvonal) fejlesztése
B) Debrecen (kiz.) – Nyíregyháza (kiz.) vasúti vonalszakasz korszerűsítésének előkészítése

4.

Európai Hálózat-finanszírozási Eszköz

Az Országos Kikötőfejesztési Főterv célkitűzései alapján megvalósuló kikötői előkészítési projekt

ITM

MAHART Magyar Hajózási Zártkörűen Működő Részvénytársaság

1 260 000 000

1 600 200 000

1 071 000 000

529 200 000

0

1. Győr-Gönyű sólyapálya tervezése, előkészítési tevékenység
(megvalósíthatósági tanulmány; tervezés, engedélyezés)
2. Logisztikai Főterv adatgyűjtés

5.

Európai Hálózat-finanszírozási Eszköz

Az Országos Kikötőfejlesztési Főterv célkitűzései alapján megvalósuló kikötői kivitelezési projekt

ITM

MAHART-Szabadkikötő Zrt.,
Országos Vízügyi Főigazgatóság,
Port Danube Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

19 200 000 000

24 384 000 000

16 320 000 000

8 064 000 000

0

1. Győr-Gönyű kikötő helyreállító kotrás
2. Komáromi kikötő fejlesztése
3. Budapest, Újpest üzemi kikötő fejlesztése
4. Budapest, Csepel kikötő fejlesztése

6.

Európai Hálózat-finanszírozási Eszköz

Parkolóhely-foglalási és információs rendszerek fejlesztése
a magyarországi gyorsforgalmi hálózat mentén

ITM

Magyar Közút Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság

552 000 000

700 000 000

469 200 000

230 800 000

0

Magyarországot átszelő európai folyosók mentén található pihenőhelyek kapacitáskihasználtságának javítása a foglaltság-monitoring, informatikai rendszer fejlesztésével, további
16 új pihenőhelyre (M0, M3, M35,
M7 autópályák mentén), összesen
260 tehergépkocsi-állásra.

7.

Európai Hálózat-finanszírozási Eszköz

A Csepeli Gerincút befejező ütemeinek teljes előkészítése a szükséges területszerzés megkezdésével

Budapest
Főváros Önkormányzata

900 000 000

1 143 000 000

765 000 000

0

378 000 000

Csepeli Gerincút II–III. ütem teljes előkészítése kivitelezésre a megépült
I. ütem és az M0 közötti szakaszon

8.

Európai Hálózat-finanszírozási Eszköz

Az Országos Kikötőfejlesztési Főterv célkitűzései alapján megvalósuló kikötői kivitelezési projekt – magán projektrész

MAHART Container Center Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság, FERROPORT Fedett Átrakó és Raktározó Kft., Dunai Kikötő Korlátolt Felelősségű Társaság konzorciuma

MAHART Container Center Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság, FERROPORT Fedett Átrakó és Raktározó Kft., Dunai Kikötő Korlátolt Felelősségű Társaság konzorciuma

11 280 000 000

14 325 600 000

9 588 000 000*

0

4 737 600 000

Megvalósítás: Budapest,
Csepel területén
a magáncégek saját fejlesztései, eszközbeszerzései (bakdaruk beszerzése, darupálya kialakítása, függőleges hajókikötő-állás létesítése, vasúti kapuk cseréje, kamionparkolók kialakítása, partoldal fejlesztése)

9.

Európai Hálózat-finanszírozási Eszköz

Biztonságos, őrzött, 131 férőhelyes tehergépkocsi- és kamionparkoló kialakítása
az M5–M43 autópálya-csomópont környezetében

Transz-Depar Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság

1 971 300 000

2 503 551 000

1 675 605 000*

0

827 946 000*

A projekt célja egy 23 000 m2-es,
131 férőhelyes, biztonságos, őrzött tehergépkocsi- és kamionparkoló kialakítása az M5–M43 autópálya-csomópont környezetében, Balástya Family Hotel pihenőhelyen.
A projekt magában foglalja az ingatlan közúthoz való csatlakoztatását, belső úthálózat építését, biztonsági kerítések és beléptető kapuk építését, valamint automata, digitális beléptető rendszer telepítését.

10.

Európai Hálózat-finanszírozási Eszköz

Biztonságos,
170 férőhelyes kamionparkoló kialakítása Kiskunfélegyházán az M5 autópálya mellett

IDE Ingatlanhasznosító és Befektető Korlátolt Felelősségű Társaság

IDE Ingatlanhasznosító és Befektető Korlátolt Felelősségű Társaság

1 675 000 000

2 127 250 000

1 423 750 000*

0

703 500 000*

A projekt célja egy 170 férőhelyes, biztonságos, őrzött kamionparkoló kialakítása az M5 Autópálya, 114-es Budapest felé felhajtó és az 5402 jelű Kiskunfélegyháza– Kiskunmajsa főútvonal kereszteződésében.
A projekt magában foglalja az ingatlan közúthoz való csatlakoztatását, belső úthálózat építését, biztonsági kerítések és beléptető kapuk építését több biztonsági zónára bontva, valamint egy automata, digitális beléptető rendszer telepítését.

11.

Európai Hálózat-finanszírozási Eszköz

Rail Cargo Hungaria Árufuvarozási Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Az egyeskocsi működési modell revitalizációja

Rail Cargo Hungaria Árufuvarozási Zártkörűen Működő Részvénytársaság

792 135 000

1 006 011 450

673 314 750*

0

332 426 700*

A projekt célja a Rail Cargo Hungaria Árufuvarozási Zártkörűen Működő Részvénytársaság egyeskocsi üzemeltetésével, működési modelljével kapcsolatos korszerűsítési, valamint stabil működést támogató
háttértechnológia biztosítása.

12.

Európai Hálózat-finanszírozási Eszköz

SESAR Deployment Programme implementation
2019 – IOP Foundation
(SESAR Telepítési Program végrehajtása
2019 –
Interoperabilitás megalapozása)

HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat
Zártkörűen Működő Részvénytársaság
(a továbbiakban: HungaroControl Zrt.)

HungaroControl Zrt.

1 298 121

1 298 121

649 061

0

649 061

A HungaroControl Zrt. részvétele a SESAR Deployment Manager tagságából adódóan a „SESAR Deployment Programme implementation 2019 – IOP Foundation” elnevezésű pályázat projektmenedzsmentet támogató feladataiban.
A Társaság adminisztratív jellegű, projektmonitoringgal kapcsolatos feladatokat fog ellátni.

* Költség–haszon-elemzés (CBA) függvényében
  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére