• Tartalom

1798/2020. (XI. 16.) Korm. határozat

1798/2020. (XI. 16.) Korm. határozat

az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében megvalósított egyes infrastruktúra-fejlesztési projektek zárásához szükséges, valamint az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz keretében megvalósított projektek zárását követő intézkedésekről, továbbá az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat módosításáról

2020.11.18.

1. A Kormány

a) egyetért azzal, hogy a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság (a továbbiakban: NIF Zrt.) legfeljebb 2 500 000 000 forint összegű támogatásban részesüljön azon európai uniós forrásból megvalósított infrastruktúra-fejlesztések főbb műszaki elemeinek megvalósítását, műszaki átadás-átvételét, valamint az ideiglenes vagy végleges forgalomba helyezését követően felmerülő, az 1. mellékletben meghatározott költségeinek teljesítésére,

aa) amelyek esetében az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat 2. mellékletében foglalt táblázat C oszlopa a NIF Zrt.-t támogatást igénylőként nevesíti önállóan vagy konzorciumban;

ab) amelyek az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből (a továbbiakban: CEF) kerülnek finanszírozásra a 2. melléklet szerint;

b) egyetért azzal, hogy az a) alpontban megjelölt legfeljebb 2 500 000 000 forint támogatási összeg – az Uniós fejlesztések fejezetbe tartozó fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 549/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet 6. § (1) bekezdés b) pontja alapján – az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (a továbbiakban: IKOP) hazai társfinanszírozáson felüli felhasználásával kerüljön finanszírozásra;

c) felhívja az innovációért és technológiáért felelős minisztert, hogy a szükséges forrás biztosítása érdekében gondoskodjon

ca) az IKOP-1.1.0-15-2016-00010 azonosító számú, „M35 autópálya 4. sz. főút – 481. sz. főút közötti szakasz és 481. sz. főút – Berettyóújfalu közötti szakasz, valamint a 481. sz. főút megvalósítása” című,

cb) az IKOP-1.1.0-15-2016-00006 azonosító számú, „8. sz. főút Várpalota elkerülő I. szakasz 23+900–29+700 km szelvények közötti szakasz tervezése és kivitelezése”, továbbá

cc) az IKOP-4.1.0-15-2016-00002 azonosító számú „47. sz. főút Hódmezővásárhely elkerülő szakasz megvalósítása” című

projektek (a továbbiakban: projektek) támogatási szerződésének 3. melléklet szerinti módosításáról, valamint az így keletkező megtakarítás terhére kössön támogatási szerződést (a továbbiakban: zárási támogatási szerződés) a NIF Zrt.-vel bruttó 2 500 000 000 forint összegben az a) alpont szerinti cél érdekében;

Felelős: innovációért és technológiáért felelős miniszter

Határidő: 2020. november 25.

d) felhívja az innovációért és technológiáért felelős minisztert, hogy a nettó 100 000 000 forintot meghaladó értékű egyedi építési többletigény esetében a pénzügyminiszter előzetes hozzájárulását kérje meg;

Felelős: innovációért és technológiáért felelős miniszter

Határidő: folyamatos

e) felhívja a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli minisztert, hogy a zárási támogatási szerződés megkötését követően a NIF Zrt. útján gondoskodjon a fizikailag befejezett projektek záró kifizetési kérelmének benyújtásáról az IKOP végrehajtásáért felelős irányító hatóság felé a műszaki átadás-átvételt vagy az ideiglenes és végleges forgalomba helyezést követő hat hónapon belül, valamint a jelen határozat közzétételét megelőzően befejezett projektek esetében egy hónapon belül.

Felelős: nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter

Határidő: folyamatos

2. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.

3.1

1. melléklet az 1798/2020. (XI. 16.) Korm. határozathoz

A zárási támogatási szerződés keretében finanszírozható költségek

1. forgalomba helyezési engedélyben előírt kezelői, hatósági igények megvalósításához kapcsolódó építési költségek;

2. közművek véglegesítésével kapcsolatos költségek;

3. forgalomba helyezéshez szükséges, valamint korai üzemeltetési időszakban elvégzendő közúti biztonsági auditok megállapításai szerinti beavatkozások;

4. egyéb hatósági engedélyek megszerzése;

5. területszerzés;

6. területrendezés (ideértve különösen ügyvédi megbízási díj, szakértői költségek, eljárási költségek, kártalanítási költségek);

7. végleges rendezés költségei (ideértve különösen ügyvédi megbízási díj);

8. településrendezési eszközök módosítása;

9. hatósági eljárások díjai;

10. szolgáltatások igénybevételének költségei;

11. egyéb kommunikációs feladatok költségei;

12. peres eljárás keretében a bíróság által megítélt költségek (ideértve különösen perköltség, kártalanítási költségek);

13. projektmenedzsment költségek;

14. projektzárással összefüggésben felmerülő egyéb költségek;

15. vagyonátadással kapcsolatban felmerülő költségek;

16. vagyonkezeléssel kapcsolatban felmerülő költségek, részletezve:

a) a kivitelezőtől visszavett, de még várományos vagyonkezelőnek, tulajdonosi joggyakorlónak át nem adott területeken az ingatlanok kaszáltatása, bozótirtása, hulladékmentesítése, azaz az ingatlan fenntartásával járó költségek (így például lakóingatlannál közmű alapdíj esetlegesen),

b) őrzési feladatok elvégzése a kivitelezőtől visszavett, de még várományos vagyonkezelőnek, illetve tulajdonosi joggyakorlónak át nem adott ingatlanok, esetlegesen ingóságok tekintetében,

c) vagyonkezelői jog ingatlan nyilvántartási törlésének hatósági díjai,

d) a tulajdonosi joggyakorlónak még vissza nem adott ingatlanok tekintetében felmerülő jogcím nélküli használattal kapcsolatos eljárások esetén felmerülő költségek megelőlegezése bíróságok, hatóságok részére (ez később behajtásra kerül), esetleges perköltségviselés,

e) vissznyeremény anyagok kezelésével kapcsolatos költségek (esetleges tárolás, őrzés, szállítás stb.),

f) a forgalomba helyezés és a vagyonátadás közötti időszakban felmerülő egyéb hatósági kötelezések és bírságok alapján fizetendő összegek (pl. mezőőri járulék, bírságok),

g) telekadó, építményadó a NIF Zrt. könyveiben lévő és az ingatlan-nyilvántartás szerint a NIF Zrt. vagyonkezelésében lévő ingatlanok tekintetében;

17. IKOP vagy CEF támogatás terhére nem elszámolható, műszakilag megalapozott, a projekt megvalósításához szükséges pótmunka költsége.

2. melléklet az 1798/2020. (XI. 16.) Korm. határozathoz

 

A

B

1.

Projekt száma

Projekt címe

2.

2015-HU-TM-0158-M

Budapest, Rákos–Hatvan vasútvonal korszerűsítése és ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése

3.

2015-HU-TM-0003-M

Kelenföld–Pusztaszabolcs vasútvonal átépítése II. ütem (Százhalombatta–Pusztaszabolcs korszerűsítése és ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése)

4.

2014-HU-TMC-0493-W

Kelenföld–Pusztaszabolcs vasútvonal átépítése I. ütem (Kelenföld–Százhalombatta korszerűsítése és ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése)

5.

2015-HU-TM-0134-W

Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése

6.

2015-HU-TM-0053-W

GSM-R távközlési hálózat kiépítése II. ütem (TEN-T törzshálózati vonalszakaszok,
1100 km)

7.

2015-HU-TM-0087-M

M15 M1–Rajka, országhatár között (2×2)

8.

2014-EU-TMC-0485-W

Törzshálózati elemek összekötése a közlekedési ágazatban: a Rajna-Duna folyosó Komárom–Révkomárom (Komárno) határon átívelő hídja (Belvízi hajózási projekt)

9.

2015-HU-TM-0107-W

M70 Letenye–Tornyiszentmiklós, országhatár között (2×2)

3. melléklet az 1798/2020. (XI. 16.) Korm. határozathoz

 

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

1.

Projekt azonosító száma

Projekt megnevezése

Támogatást igénylő neve

Projekt eredeti támogatási intenzitása és forrásszerkezete

Változás

Projekt támogatási intenzitása és forrásszerkezete a módosítás után

Projekt összköltsége
(forint)

Projekt rövid bemutatása

2.

Projekt támogatási intenzitása
(%)

Projekt IKOP keretében finanszírozandó támogatásának összege
(forint)

Projekt részére a Fejezet Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) előirányzatának (a továbbiakban: IKOP-előirányzat) hazai társfinanszírozása terhére biztosítandó forrás

Projekt támogatási intenzitása

Projekt IKOP keretében finanszírozandó támogatásának összege
(forint)

Projekt részére az IKOP-előirányzat hazai társfinanszírozása terhére biztosítandó forrás

Projekt támogatási intenzitása
(%)

Projekt IKOP keretében finanszírozandó támogatás összege
(forint)

Projekt részére az IKOP-előirányzat hazai társfinanszírozása terhére biztosítandó forrás

3.

Megtérülő projektköltségre jutó központi költségvetési forrás összege (forint)

Projekt le nem vonható,
az Európai Unió
(a továbbiakban: EU) felé el nem számolható ÁFA (forint)

Az EU felé el nem számolható költségek (forint)

Megtérülő projektköltségre jutó központi költségvetési forrás összege (forint)

Projekt le nem vonható,
az EU felé el nem számolható ÁFA (forint)

Az EU felé el nem számolható költségek (forint)

Megtérülő projektköltségre jutó központi költségvetési forrás összege (forint)

Projekt le nem vonható, az EU felé el nem számolható ÁFA (forint)

Az EU felé el nem számolható költségek (forint)

4.

IKOP-
1.1.0-
15-2016-
00006

8. sz. főút Várpalota elkerülő
I. szakasz 23+900–
29+700 km szelvények közötti szakasz tervezése és kivitelezése

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság

100

12 971 256 129

0

4 360 734 111

0

0

-2 500 000 000

0

-500 000 000

0

100

10 471 256 129

0

3 860 734 111

0

14 331 990 240

Szakaszolt projekt,
II. ütem, 5,8 km hosszúságú
2×2 sávos főút építése fizikai elválasztással

5.

IKOP-
1.1.0-
15-2016-
00010

M35 autópálya
4. sz. főút
– 481. sz. főút közötti
szakasz és
481. sz. főút –
Berettyó-
újfalu közötti szakasz, valamint
a 481. sz. főút megvalósítása

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság

97,39118745

72 751 217 025

1 948 782 975

20 137 066 542

0

0

-2 434 779 686

-65 220 314

-675 000 000

0

97,39118745

70 316 437 339

1 883 562 661

19 462 066 542

0

91 662 066 542

2×2 sávos autópálya építése
25,69 km hosszban, továbbá
a 2×1 sávos
481. sz. főút
megvalósítása
5 km hosszban.
A projekt keretében valósul meg
továbbá
a kapcsolódó
M4 autópálya mintegy
1,5 km
hosszúságú szakasza is.

6.

IKOP-
4.1.0-
15-2016-
00002

47. sz. főút
Hódmező-
vásárhely elkerülő szakasz megvalósítása

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság

100

21 600 824 174

0

8 046 320 099

8 354 561 377

0

0

0

- 110 458 219

-409 104 514

100

21 600 824 174

0

7 935 861 880

7 945 456 863

37 482 142 917

Fejleszthető
2×1 sávos országos főút építése

1

A 3. pont a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére