• Tartalom

2/2020. (II. 28.) AM rendelet indokolás

2/2020. (II. 28.) AM rendelet indokolás

az Európai Unió területén történő borpromóció támogatásáról szóló 2/2020. (II. 28.) AM rendelethez

2020.03.04.
A Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (1) és (2) bekezdésében foglaltakra figyelemmel az indokolás közzététele javasolt az Indokolások Tárában.
A rendelet alapján elindított támogatási intézkedés keretében támogatás legfeljebb 3 éves időszakra nyújtható a következő kedvezményezetti kör részére:
–    a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a hegyközségi tanács, valamint a hegyközségekről szóló 2012. évi CCXIX. törvény
(a továbbiakban: hegyközségi törvény) 22. § (1) bekezdése szerinti esetben a hegyközség;
–    a hegyközségi törvény 4. § b) pontja szerinti, két vagy több borászati termelő által alkotott ideiglenes vagy állandó társulás;
–    olyan szakmai szervezet, amely tagjainak legalább 75%-a borászati termelő, vagy ilyen szervezetek ideiglenes vagy állandó társulásai;
–    az előző pontokban meghatározott borászati termelők vagy szervezetek ideiglenes vagy állandó társulásai.
A borrégiós tanácsok borrégiós belpiaci promóciós terveket dolgoznak ki azon földrajzi árujelzőkre, amelyek termőterülete érinti a borrégiót. A borrégiós belpiaci promóciós tervek elemei
–    a kommunikálandó fő üzenetek,
–    főbb akciók típusai,
–    kötelező arculati elemek meghatározása.
A borrégiós belpiaci promóciós tervek elfogadásáról az agrárpolitikáért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) dönt.
Az elfogadott borrégiós belpiaci promóciós tervek alapján a rendeletben meghatározott minimális tartalmi és formai elemeket tartalmazó programjavaslat nyújtható be a miniszter részére.
A programjavaslat legalább 10 akcióból áll. Az akciókat részletezni kell a programjavaslatban azok naptári éve, negyedéve és helyszíne vonatkozásában. Helyszínként elegendő a célország szerinti közigazgatási egység (megye, állam stb.) megnevezése.
A bírálat első része a formai alapkövetelményekre terjed ki, mely során egy alkalommal hiánypótlásra is lehetőséget biztosít a rendelet. A formai követelmények bírálatához tartozik a jogosultsági kritériumok vizsgálata. A formai bírálatot a tartalom értékelése követi, mely során a miniszter a rendeletben meghatározott elsőbbségi pontszámokat párosít az egyes programjavaslatokhoz.
A kialakított rangsor alapján a támogatási forrás keretösszegét figyelembe véve a miniszter meghatározza a támogatásra jogosult programokat.
A kérelmező a program megvalósítását a programjavaslat jóváhagyásáról szóló döntés meghozatalát megelőzően is megkezdheti. Ha ezen előzetes megvalósítás a jóváhagyásról szóló döntéstől eltér, az eltérés következményeit a kérelmező viseli.
A kérelmező az akciók megkezdése előtt akcióbejelentőn tájékoztatja a Magyar Államkincstárt (a továbbiakban: Kincstár), amelyben leírja az akció megvalósításának pontos időpontját és helyszínét. A bejelentés célja, hogy lehetőséget teremtsen a helyszíni ellenőrzések megvalósítására. A bejelentés késedelme a támogatási összeg csökkenésével jár.
A kedvezményezett az eredetileg jóváhagyott akcióköltségektől költségtípusonként +20%-kal, illetve –30%-kal eltérhet. Az eltérést indokolni kell, és a jóváhagyott költségterv eltérés szerinti módosítását mellékelni kell ez esetben az akcióbejelentőhöz. Az eltérés nem eredményezheti a teljes támogatási összeg változását, sem a költségtípusonkénti határértékek átlépését. A támogatási összeg módosítását csak a program tartalmi módosításával lehet kérelmezni.
Ezen keretszabály célja, hogy ha az akció megvalósítása során fellépő költségek a jóváhagyott költségektől eltérnek, az akció megvalósítása ne kerüljön veszélybe költségtúllépés miatt. Ezzel a kedvezményezettnek lehetősége van egyes költségtípusok vagy akciók között átcsoportosítani összegeket a fenti mértékben.
A program egy alkalommal tartalmilag módosítható. A program időtartama egy alkalommal két évvel vagy két alkalommal egy-egy évvel meghosszabbítható.
A kedvezményezett köteles a program befejezését követően a program megvalósítására vonatkozó értékelést benyújtani a Kincstár részére.
Ha a kérelmező az eredetileg jóváhagyott program akcióinak legalább 70%-át a jóváhagyott összeg 70%-ának mértékéig nem valósítja meg, akkor az addig kifizetett támogatás jogosulatlanul igénybe vett támogatásnak minősül, kivéve, ha az igazoltan önhibán kívül történt.
  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére