23/2020. (VIII. 31.) ITM utasítás
23/2020. (VIII. 31.) ITM utasítás
a Nemzeti Foglalkoztatási Alap központi kötelezettségvállalási és utalványozási szabályzatáról1
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 10. § (5) bekezdése, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 13. § (3) bekezdése, valamint a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény 39/A. § (1) bekezdése alapján – figyelemmel a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 116. § 25. pontjára és a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjában foglaltakra – a következő utasítást adom ki:
1. §2 A Gazdaság-újraindítási Foglalkoztatási Alap központi kötelezettségvállalási és utalványozási szabályzatát (a továbbiakban: szabályzat) a Mellékletben foglaltak szerint határozom meg.
2. §3
3. § (1) Ez az utasítás – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a közzétételét követő napon lép hatályba.
(2) A 2. § 2021. január 1-jén lép hatályba.
4. § Jelen utasítás rendelkezéseit a folyamatban lévő kötelezettségvállalási és utalványozási ügyekben is alkalmazni kell.
5. §4
Melléklet a 23/2020. (VIII. 31.) ITM utasításhoz
1. A szabályzat célja
1.1.5 A szabályzat célja az innovációért és technológiáért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) mint a Gazdaság-újraindítási Foglalkoztatási Alap (a továbbiakban: GFA) felett – a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvényben (a továbbiakban: Flt.), valamint a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény alapján – rendelkező miniszter felelősségi körébe tartozó nemzeti és előfinanszírozott európai uniós források terhére történő kötelezettségvállalás, pénzügyi ellenjegyzés, teljesítésigazolás, érvényesítés és utalványozás rendjének szabályozása.
2. A szabályzat hatálya
2.1.6 Jelen szabályzatot a GFA előirányzatai közül az Innovációs és Technológiai Minisztérium (a továbbiakban: ITM) szervezeti egységei által kezelt előirányzatok és költségvetési keretek (a továbbiakban: Központi GFA) felhasználásának pénzügyi lebonyolítására és ennek keretében a hazai és előfinanszírozott európai uniós pénzeszközök kezelése során a pénzgazdálkodási jogkörök gyakorlására és a kötelezettségvállalások eljárási szabályaira kell alkalmazni.
3. Értelmező rendelkezések
3.1. Jelen szabályzat alkalmazásában
a) előzetes kötelezettségvállalás: a támogatást megítélő/visszterhes szerződés megkötésére vonatkozó miniszteri döntés, a pályázati felhívás; az Innovációs és Technológiai Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatában (a továbbiakban: SZMSZ) meghatározottak szerint átruházott jogkörben hozott támogatói döntés (a továbbiakban: támogatói döntés);
b) jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység: az Innovációs és Technológiai Minisztérium azon szervezeti egysége, amely az SZMSZ szerint a szerződések jogi megfelelőségi tanúsítására jogosult;
c)7 kötelezettségvállalás: az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 1. § 15. pontja szerinti jognyilatkozat, amelyet az ITM a Központi GFA előirányzatai és költségvetési keretei terhére vállal;
d) költségvetési keret: az előirányzat azon része, amely felett a kötelezettségvállalásra jogosult rendelkezik;
e)8 GFA gazdasági vezetője: az SZMSZ szerint a GFA gazdasági feladatainak ellátásáért felelős vezető;
f)9 GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység: az SZMSZ-ben a GFA előirányzataival kapcsolatos gazdálkodási, könyvvezetési, beszámolási, adatszolgáltatási feladatok teljesítésének ellátására és a Központi GFA terhére vállalt kötelezettségek nyilvántartására kijelölt szervezeti egység;
g)10 GFA képzési alaprészt kezelő szerv: a szakképzésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 12/2020. (II. 7.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Szkr.) meghatározott szervezet (a továbbiakban: GFA KA kezelő szerv);
h)11 szakmai szervezeti egység: az ITM azon szervezeti egysége, amely foglalkoztatáspolitikai, szakképzési, illetve felnőttképzési feladatának ellátása során a Központi GFA előirányzatai felhasználását szakmai felelősként ellátja.
4. Előzetes kötelezettségvállalás
4.1. Támogatás megítélésére, visszterhes szerződés megkötésére irányuló javaslat, pályázati felhívás meghirdetése előtt szakmai szervezeti egység felelős az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szerinti bejelentési kötelezettség teljesítéséért. A bejelentési kötelezettséget a támogatási konstrukciónak a Támogatásokat Vizsgáló Iroda (a továbbiakban: TVI) részére, a tvi@itm.gov.hu e-mail-címre történő megküldéssel kell teljesíteni.
4.2.12 Előzetes kötelezettségvállalás csak jogi és pénzügyi véleményezést követően tehető. A szakmai szervezeti egység az előzetes kötelezettségvállalás dokumentumainak tervezetét, valamint azok alátámasztó dokumentumait (ideértve a 4.1. pont szerinti bejelentésre érkezett TVI álláspontot tartalmazó dokumentumot is) előzetes jogi és pénzügyi véleményezésre köteles megküldeni elektronikus úton a jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység részére a jogtan.szerzodes@itm.gov.hu, valamint a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység részére az alapkezeles@itm.gov.hu e-mail-címekre.
4.3.13 A jogi véleményezés keretében a jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység az előzetes kötelezettségvállalás dokumentumainak tervezetét jogi szempontból, a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egysége pénzügyi szempontból vizsgálja. A jogi és pénzügyi ellenőrzés nem terjed ki az előzetes kötelezettségvállalás szükségességének, célszerűségének vizsgálatára, ez az előzetes kötelezettségvállalást előkészítő szakmai szervezeti egység feladata.
4.4. A véleményező szervezeti egység az észrevételeit tartalmazó dokumentumokat a szakmai szervezeti egység, valamint valamennyi, a véleményezésben részt vevő szervezeti egység részére 8 munkanapon belül elektronikus levélben megküldi. Ennél rövidebb véleményezési határidőt a szakmai szervezeti egység sürgős esetben kérhet, egyidejűleg megjelölve a rövidebb véleményezési határidő okát. A véleményezési határidő 3 munkanapnál rövidebb nem lehet.
4.5. A vélemények visszaérkezését követően a szakmai szervezeti egység az észrevételeket átvezeti a dokumentumokon. Ha a beérkezett vélemények átvezetése a dokumentumok tartalmában érdemi változást eredményez, a szakmai szervezeti egység a változással érintett dokumentumokat ismételten megküldi a véleményezők részére legfeljebb 3 munkanapos véleményezési határidő kitűzésével (visszamutatás).
4.6. A véleményező és a szakmai szervezeti egység véleményeltérése esetén a szakmai szervezeti egység egyeztetést kezdeményez, amelyet mindaddig folytatni köteles, ameddig a véleményező és a szakmai szervezeti egység azonos álláspontra nem jut. A jogi és pénzügyi véleményeket tartalmazó elektronikus leveleket az aláírásra felterjesztésre kerülő ügyiratban el kell helyezni. Amennyiben a munkatársi egyeztetések nem vezetnek eredményre, úgy a jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység kezdeményezheti, hogy iktatószámmal és részletes indokolással ellátott, a szakmai szervezeti egység vezetője által aláírt feljegyzésben kerüljön összefoglalásra az egyet nem értés oka és a szakmai kezelő szervezeti egység által képviselt vélemény, amely az ügyirat mellékletét képezi.
Tekintettel arra, hogy az előzetes kötelezettségvállaláshoz nem szükséges a 6. függelék szerinti jogi megfelelőségi tanúsítvány kiállítása, így az előzetes kötelezettségvállalás dokumentumának aláírásra történő felterjesztését nem kell a jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység részére megküldeni.
4.7.14 A központi GFA terhére történő előzetes kötelezettségvállalás érvényességéhez pénzügyi fedezet rendelkezésre állásának igazolása szükséges. A pénzügyi fedezet rendelkezésre állásának igazolására (pénzügyi ellenjegyzésre) a GFA tekintetében ellenjegyzési jogkörrel rendelkező személy jogosult. A fedezet igazolására az előzetes kötelezettségvállalás dokumentumán kerül sor.
4.8.15 Az aláírt miniszteri döntésre/támogatói döntésekre, illetve azok módosítására vonatkozó, a minisztérium által közzéteendő közérdekű és közérdekből nyilvános adatok kormányzati honlapon történő megjelentetésének rendjéről szóló 20/2019. (VI. 28.) ITM utasítás 1. melléklet III. Gazdálkodási adatok 3. Támogatások pontban meghatározott közérdekű adatokat a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység havonta, tárgyhót követő hó 5. munkanapjáig megküldi jóváhagyásra a közigazgatási államtitkár részére, a jóváhagyott dokumentumot pedig továbbítja a Kommunikációs Főosztály részére a www. kor many.h u honlapon történő közzététel érdekében. A Kommunikációs Főosztály a megküldött adatoknak a ww w.ko rm any.h u honlapon történő közzétételéről, az adatok kézhezvételétől számított öt munkanapon belül gondoskodik.
5. A kötelezettségvállalási jogkör gyakorlásának általános szabályai
5.1.16 A Központi GFA terhére kötelezettségvállalásra jogosult a miniszter, valamint – a miniszter által az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 52. § (1) bekezdése alapján adott felhatalmazással –
a) a foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár, szakképzésért felelős helyettes államtitkár értékhatártól függetlenül,
b) a munkaerőpiacért felelős helyettes államtitkár 500 millió forint értékhatárig,
c) főosztályvezető 50 millió forint értékhatárig.
5.2.17 A kötelezettségvállalásra jogosultak hatáskörét és aláírási címpéldányát az 1. függelék szerinti „Adatlap a kötelezettségvállalásra jogosultakról” elnevezésű nyomtatvány 1 példányban történő kitöltése alapján kell nyilvántartásba venni. A kötelezettségvállalásra jogosult személyek nyilvántartása a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység feladata. Ha a kötelezettségvállalásra jogosultak személyében változás következik be, akkor az új kötelezettségvállaló nyilvántartásba vétele az 1. függelék szerinti Adatlap alapján történik. Az Adatlap kitöltéséért és aláírattatásáért a szakmai szervezeti egység felelős. Az aláírt Adatlapokat a szakmai szervezeti egységek kötelesek az aláírást követő 10 munkanapon belül a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység részére nyilvántartás céljából megküldeni.
5.3.18 A Központi GFA terhére kötelezettségvállalás és annak módosítása jogi megfelelőség tanúsítása és pénzügyi ellenjegyzés után, kizárólag írásban történhet, az ellenjegyzés helyének, idejének megjelölésével, valamint az ellenjegyzés tényére történő utalással.
5.4.19 A Magyarország központi költségvetéséről szóló törvény ITM fejezete és a GFA fejezet közötti pénzeszközátadások esetében, ha a pénzeszköz átadása az ITM igazgatása vagy fejezeti kezelésű előirányzata részére történik, kötelezettségvállalásra – értékhatárra való tekintet nélkül – teljeskörűen a miniszter, képzési alaprész kivételével a foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár, a képzési alaprész tekintetében pedig a szakképzésért felelős helyettes államtitkár jogosult. A pénzeszközátadás támogatói okirattal biztosítható. Az átadott pénzeszköz terhére történő kötelezettségvállalás tekintetében az ITM-re vonatkozó általános kötelezettségvállalási és utalványozási szabályokat meghatározó miniszteri utasítást kell alkalmazni.
5.5.20 Ha a GFA-hoz költségvetési felügyelő kerül kirendelésre, akkor az általa előre meghatározott értéket meghaladó előzetes kötelezettségvállalások, illetve kötelezettségvállalások esetén, a jogi és pénzügyi ellenjegyzéseket megelőzően, a GFA-hoz kirendelt költségvetési felügyelő véleményét ki kell kérni.
6. A kötelezettségvállalások kezdeményezése
6.1. Kötelezettségvállalást
a) miniszteri döntés, támogatói döntés,
b) jogszabályi rendelkezés,
c) a Kormány egyedi határozata,
d) pályázati eljárás,
e) egyedi kérelem, ajánlat, szakmai feladatellátáshoz kapcsolódó vállalás,
f) lebonyolítási és működési jellegű (beszerzés, megrendelés, közbeszerzési eljárások megindítása) döntés vagy
g)21 az EU-s elő- és társfinanszírozás elnevezésű előirányzatok terhére vállalt, a részprojektek előfinanszírozása érdekében történő kötelezettségvállalás esetén érvényes támogatási szerződés vagy tervezési felhívás vagy állami vezetői döntés alapján lehet kezdeményezni.
6.2.22 A kötelezettségvállalási folyamat megindításakor a szakmai szervezeti egység előzetes fedezetvizsgálatot végez a megfelelő előirányzat, illetve költségvetési keret rendelkezésre állásának megállapítása érdekében. A szakmai szervezeti egység az előzetes fedezetvizsgálatba az adatok pontosítása érdekében bevonhatja a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egységet is.
6.3. A szakmai szervezeti egység a kötelezettségvállalást megelőzően köteles meggyőződni arról, hogy a kedvezményezett átlátható szervezetnek minősül, amelyhez ellenőrzi az Áht. 55. §-ában foglalt adatokat, melyről adatot szolgáltat ezen adatok nyilvántartásáért felelős szervezeti egység részére. A szakmai szervezeti egység a 2. függelék szerinti nyilatkozatot alkalmazza az átláthatósági vizsgálatnál.
6.4.23 Az Áht. 55. §-ában meghatározott adatokat a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység kezeli a szakmai szervezeti egység által nyújtott információk, adatok alapján.
6.5. A szakmai szervezeti egység felelős
a) a hatáskörébe tartozó előirányzat, költségvetési keret szabályos és jogszerű felhasználásáért,
b) a szükséges okiratok és dokumentációk pályázótól, kérelmezőtől történő bekéréséért,
c) a szükséges belső egyeztetések lefolytatásáért,
d) a költségvetési felügyelői vélemény kikéréséért,
e) az Áht. 55. §-ában meghatározott adatok rendelkezésre állásáért, valamint
f) a kötelezettségvállalás célszerűségéért, szakmai szükségességéért.
6.6. A kötelezettségvállalás dokumentumának tervezetét a szakmai szervezeti egység készíti elő. Iratminta rendelkezésre állása esetén annak használata kötelező. Amennyiben a tervezetet előkészítő szakmai szervezeti egység az iratmintától el kíván térni, a szakmai szervezeti egység köteles az eltéréseket előzetesen, elektronikus úton a jogi megfelelőségért felelős szervezeti egységgel egyeztetni, az eltérés indokát minden esetben megjelölve, és az eltéréshez a jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység engedélyét kérni. A szakmai szervezeti egység vezetője a kötelezettségvállalás dokumentuma tervezetének összeállítása során az alábbi dokumentumok beszerzéséről és kitöltéséről gondoskodik:
a) a 6.3. pont szerinti átlátható szervezetre vonatkozó nyilatkozat;
b) támogatások esetén a 3. függelék szerinti, a szakmai szervezeti egység vezetője által kitöltött és aláírt, valamint az előirányzat felett felügyeletet gyakorló helyettes államtitkár által aláírt nyilatkozat és
c) a 4. függelék szerinti összeférhetetlenségi nyilatkozat.
6.7. A tárgyévi költségvetési keret terhére kötelezettségvállalást kezdeményezni úgy lehet, hogy a kötelezettségvállalás dokumentumának aláírására a tárgyév december 20. napjáig sor kerüljön.
6.8.24 Az Áht. 33. § (3) bekezdés b) pontja szerinti, fejezetek közötti előirányzat-átcsoportosításra irányuló megállapodást a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egysége készíti elő.
7. A kötelezettségvállalások típusaira vonatkozó szabályok
7.1. Visszterhes szerződés
7.1.1.25 Az Innovációs és Technológiai Minisztérium beszerzéseinek és közbeszerzéseinek szabályairól szóló 45/2019. (XII. 9.) ITM utasítás (a továbbiakban: ITM utasítás) szerint kell eljárni, azzal az eltéréssel, hogy az ITM utasítás 13. §-ában meghatározott feladatok ellátásáért – a 2. pontban foglalt feladat kivételével – a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység felelős.
7.1.2. Jelen szabályzatban a kötelezettségvállalásokra vonatkozó rendelkezések a támogatási jogviszonyra vonatkoznak.
7.2. Támogatási szerződés, támogatói okirat
7.2.1.26 A Központi GFA-ból folyósított költségvetési támogatás a Kormány egyedi határozata alapján vagy pályázat vagy egyedi elbírálás (kérelem) útján nyújtható.
7.2.2. A kötelezettségvállalási jogkört gyakorló személy a költségvetési támogatásról – figyelemmel az Flt. 39/B. § (1) bekezdésére – támogatási szerződést köt. A képzési alaprészből nyújtott támogatás esetén – figyelemmel az Szkr. 339. § (1) bekezdésében foglaltakra – az Ávr. szerint kerül sor a kötelezettségvállalásra. Az 5.4. pontban meghatározott pénzeszközátadás esetén összeghatártól függetlenül támogatói okirat kerül kiadásra.
7.2.3. Támogatási szerződés mindaddig nem köthető, illetve támogatói okirat nem bocsátható ki, amíg a kedvezményezett az előző időszakra vonatkozóan azonos célra biztosított, lejárt elszámolási határidejű támogatás felhasználásával szabályszerűen el nem számolt, és – a kötelezettségvállaló ellenkező döntése hiányában – vissza nem fizette a fel nem használt összeget.
7.2.4. A támogatási szerződés, illetve támogató okirat mellékletét képezi a „Költségterv”, amelyben meg kell határozni a nyújtandó támogatási összeg felhasználásakor elszámolható költségeket, valamint a támogatás folyósításának ütemezését. A Kormány egyedi határozatán alapuló, vissza nem térítendő támogatás esetén az elszámolható költségeket az Ávr. 101/A. § (9) bekezdés b) pontja szerint kell meghatározni.
7.2.5. A szakmai szervezeti egység a támogatási döntés meghozatalát megelőzően gondoskodik a támogatás elbírálásához szükséges dokumentumok rendelkezésre állásáról.
7.2.6. Mind az előlegként folyósított, mind az utófinanszírozott támogatás esetében előírható részelszámolási kötelezettség benyújtása. A részelszámolás benyújtására vonatkozó kötelezettséget – különösen annak tartalmát és időpontját – a támogatási szerződésben, illetve a támogatói okiratban kell meghatározni.
7.2.7.27 A GFA szakképzési és felnőttképzési támogatások előirányzata terhére folyósított azon támogatások esetén kerül sor a támogatási szerződés/támogatói okirat minisztérium általi megkötésére/kiadására, ahol a kedvezményezett a GFA KA kezelő szerv.
7.2.8. Támogatói okirat kibocsátása előtt szükséges a kedvezményezettnek az 5. függelék szerinti nyilatkozatot is megtennie, melyről a szakmai szervezeti egység köteles a kedvezményezettet tájékoztatni.
7.3. Fejezetek közötti megállapodás
7.3.1. Más költségvetési fejezet részére – az ITM fejezet kivételével – történő pénzeszköz átadásakor az érintett költségvetési fejezetet irányító szervvel megállapodás megkötésére kerül sor, a megállapodás aláírására – értékhatárra való tekintet nélkül – a miniszter vagy a foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár jogosult.
8. A kötelezettségvállalások véleményezése
8.1.28 A támogatási jogviszonyra vonatkozó kötelezettségvállalás dokumentumának tervezetét és annak mellékleteit, továbbá a kötelezettségvállaláshoz szükséges egyéb dokumentumokat tartalmazó ügyiratot (a továbbiakban: ügyirat) a szakmai szervezeti egység elektronikus úton köteles egyidejűleg megküldeni a jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység részére, valamint a költségvetési szempontú véleményezés céljából a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység részére.
Az ügyiratot elektronikus úton jogi véleményezésre a jogtan.szerzodes@itm.gov.hu, közbeszerzési jogi minősítésre az itm.kozbesze rzesi.minosites@itm.gov.hu technikai e-mail-címekre, valamint a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység részére az alapkezeles@itm.gov.hu e-mail-címre kell megküldeni. A szakmai szervezeti egység szükség esetén a Támogatásokat Vizsgáló Iroda részére is megküldi a kötelezettségvállalás dokumentumának tervezetét véleményezésre.
Amennyiben a kötelezettségvállalás miniszteri vagy támogatói döntésen alapul, kötelezettségvállalás dokumentumának tervezete csak abban az esetben küldhető meg véleményezésre, ha annak támogathatóságáról az előirányzat tekintetében kijelölt döntéshozó támogatói döntése rendelkezésre áll. A támogatói döntés az ügyirat részét képezi.
8.2.29 A jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység a kötelezettségvállalás dokumentuma tervezetét jogi és közbeszerzési jogi szempontból vizsgálja. A jogi szempontból történő vizsgálat során a kötelezettségvállalás dokumentumának mellékletét képező dokumentumokat a kötelezettségvállalás dokumentumának jogi megfelelőségének megítélés szempontjából vizsgálja. A jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység a véleményezési határidőn belül iktatószámmal ellátott véleményben elektronikus úton közvetlenül a szakmai szervezeti egységet tájékoztatja a kötelezettségvállalás dokumentuma tervezetének jogi megfelelőség tanúsítására történő bocsáthatóságáról.
A közbeszerzési jogi szempontú vizsgálat kiterjed a kötelezettségvállalásnak a Nemzeti Kommunikációs Hivatal jogállásáról és a kormányzati kommunikációs beszerzésekről szóló 162/2020. (IV. 30.) Korm. rendelet hatálya alá tartozásának vizsgálatára.
8.3.30 A szakmai szervezeti egységnek a kötelezettségvállalás tervezett időpontjára, illetőleg a kötelezettségvállalásban meghatározott kötelezettségek teljesítésének kezdő időpontjára is figyelemmel, a kötelezettségvállalás dokumentumát – ideértve annak módosítását is – úgy kell jogi szempontból történő vizsgálatra megküldeni, hogy a megalapozott írásbeli vélemény elkészítésére, illetve az esetleges korrekció átvezetését követő ismételt véleményezésére is a jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység számára 8 munkanap időtartam biztosított legyen.
Ennél rövidebb véleményezési határidőt a szakmai szervezeti egység sürgős esetben kérhet, egyidejűleg megjelölve a rövidebb véleményezési határidő okát. A véleményezési határidő 3 munkanapnál rövidebb nem lehet.
Amennyiben a jogi szempontú vizsgálat során a jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység, költségvetési szempontú vizsgálat során a GFA irányítási feladatait ellátó szervezeti egység a kötelezettségvállalás dokumentumának tervezetét nem tartja megfelelőnek, a felmerülő hiányosságokról elektronikus levélben tájékoztatják a szakmai szervezeti egységet. A hiányos, illetve nem megfelelő tartalommal elkészített ügyiratnak a szakmai szervezeti egység részére javításra, kiegészítésre történő visszaküldésével a határidő számítása újraindul.
8.4. A vélemények visszaérkezését követően a szakmai szervezeti egység az észrevételeket átvezeti a dokumentumokon. Ha a beérkezett vélemények átvezetése a dokumentumok tartalmában érdemi változást eredményez, a szakmai szervezeti egység a változással érintett dokumentumokat ismételten megküldi a véleményezők részére legfeljebb 3 munkanapos véleményezési határidő kitűzésével (visszamutatás).
8.5. A véleményező és a szakmai szervezeti egység véleményeltérése esetén a szakmai szervezeti egység egyeztetést kezdeményez, amelyet mindaddig folytatni köteles, ameddig a véleményező és a szakmai szervezeti egység azonos álláspontra nem jut. Amennyiben az egyeztetések nem vezetnek eredményre, úgy a jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység kezdeményezheti, hogy iktatószámmal és részletes indokolással ellátott, a kötelezettségvállaló által aláírt feljegyzésben kerüljön összefoglalásra az egyet nem értés oka és a szakmai szervezeti egység által képviselt vélemény, amely az ügyirat mellékletét képezi.
8.6. A szakmai szervezeti egység a véleményezési eljárás lezárását követően a szerződéstervezetet, illetve a támogatói okirattervezetét annyi példányban készíti elő, hogy annak aláírását követően az ITM legalább 3, és valamennyi egyéb szerződő fél, illetve kedvezményezett legalább 1 aláírt eredeti példánnyal rendelkezzen.
9. A kötelezettségvállalás jogi megfelelőségének tanúsítása és pénzügyi ellenjegyzése
9.1. A kötelezettségvállalás dokumentuma jogi megfelelőségének tanúsítása
9.1.1. A szakmai szervezeti egység az aláírásra felterjesztett ügyiratnak a jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység részére történő megküldésével kérelmezi az ügyirat jogi megfelelőségének tanúsítását, amelyet a jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység az ügyiratban a szakmai szervezeti egység által kettő példányban elhelyezett, a 6. függelék szerinti formanyomtatványon (a továbbiakban: jogi megfelelőségi tanúsítvány) végez el a kötelezettségvállalás dokumentumának jogi megfelelősége esetén.
9.1.2. Jogi megfelelőség tanúsítására a kötelezettségvállalás dokumentumának költségvetési, pénzügyi szempontú véleményezését követően akkor kerülhet sor, amennyiben a véleményezés során
a) a véleményezők észrevételt nem tettek,
b) a véleményezők észrevételt tettek, és a kötelezettségvállalás dokumentumának tervezete azoknak megfelelően átdolgozásra került, vagy az egyeztetés során azonos álláspont került kialakításra.
9.1.3. A jogi megfelelőség tanúsítására a jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység vezetője vagy általa írásban meghatalmazott kormánytisztviselő jogosult.
9.1.4. A jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység az ügyirat titkárságára történő beérkezésétől számított 5, sürgős ügyek esetén maximum 3 munkanapon belül, a szakmai kezelő szervezeti egység által teljeskörűen felszerelt ügyirat részét képező kötelezettségvállalás dokumentumát megvizsgálja, és dönt a jogi megfelelőség tanúsításáról. A sürgősséget a szakmai szervezeti egység a kötelezettségvállalást indító feljegyzésben indokolja. A kötelezettségvállalás jogi megfelelőségének tanúsítása annak igazolása, hogy a szerződés, illetve a támogatói okirat és mellékletei a vonatkozó jogszabályoknak megfelelnek. Amennyiben a jelen vizsgálat során a jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység megállapítja, hogy az ügyirat jogi megfelelőség tanúsítására nem alkalmas, erről szóló indokolást tartalmazó döntéséről a szakmai kezelő szervezeti egységet az ügyirat visszaküldésével értesíti.
9.1.5.31 A jogi megfelelőségi tanúsítvány kiadását követően a jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység az ügyiratot a GFA irányításáért felelős szervezeti egység részére továbbítja.
9.1.6. Jogi megfelelőség tanúsításának hiányában pénzügyi ellenjegyzésre nem kerülhet sor. A jogi megfelelőség tanúsítását és a pénzügyi ellenjegyzést utólagosan teljesülő feltételhez kötni nem lehet.
9.2. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzése
9.2.1. A pénzügyi ellenjegyzés annak igazolása, hogy a szükséges fedezet rendelkezésre áll, és a kötelezettségvállalás nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat.
9.2.2. Pénzügyi szabálytalanság észlelése esetén a pénzügyi ellenjegyző az ügyiratot intézkedésre indokolással visszaküldi a szakmai szervezeti egységnek. A szakmai szervezeti egység új eljárást indít, vagy eltekint a kötelezettségvállalástól és a döntésről értesíti a szerződő felet.
9.2.3.32 A pénzügyi ellenjegyzésre jogosult személyeknek meg kell felelniük az Ávr. 55. § (3) bekezdésében előírt követelményeknek. A Központi GFA-nál pénzügyi ellenjegyzésre a GFA gazdasági vezetője és az általa írásban kijelölt kormánytisztviselők jogosultak. Az aláírásra jogosult személyeket és aláírásmintájukat a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység tartja nyilván.
9.2.4. Pénzügyi ellenjegyzésre csak a jogi megfelelőségi tanúsítvány kiállítását követően kerülhet sor.
9.2.5.33 A GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység a pénzügyi ellenjegyzés céljából rendelkezésére bocsátott dokumentumokat 3 munkanapon belül visszaküldi a szakmai szervezeti egység részére.
10. A kötelezettségvállalás aláírása
10.1. A szakmai szervezeti egység a jogi megfelelőség tanúsítását és a pénzügyi ellenjegyzést követően gondoskodik a szerződés felek által, illetve a támogatói okirat támogató által történő aláírásáról.
10.2. A kötelezettségvállalást tartalmazó szerződést a szerződő partner, majd az 5.1. pontban foglalt értékhatárok figyelembevételével az ITM kötelezettségvállalásra jogosult vezetője írja alá.
10.3.34 A felek által aláírt szerződés, illetve a támogató által aláírt támogatói okirat ITM-et megillető egy eredeti példánya a szakmai szervezeti egységet illeti meg. A szakmai szervezeti egység a szerződés, illetve a támogatói okirat egy eredeti példányát a szerződés nyilvántartását végző Gazdálkodási Főosztály részére, egy eredeti példányát a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egységnek továbbítja. A Gazdálkodási Főosztály a szerződés kézhezvételét követő 5 munkanapon belül köteles a szerződést valamennyi mellékletével együtt digitalizálni, a szerződés 1 eredi példányát a szerződéstár irattárába elhelyezni.
10.4.35 Ha a kötelezettségvállalást tartalmazó szerződéstervezetet a szerződő felek nem írják alá, és a szerződés nem jön létre, illetve a támogatói okirat nem kerül aláírásra, akkor a szakmai szervezeti egység – a támogatás meghiúsulása okának feltüntetésével – köteles erről írásban tájékoztatni a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység, valamint a jogi megfelelőséget tanúsító szervezeti egység vezetőjét.
11. A szerződés, illetve a támogatói okirat módosítása, a szerződés teljesítés nélkül történő megszűnése
11.1. A szerződés, illetve a támogatói okirat módosításának folyamatára a kötelezettségvállalási folyamatra vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
11.2. Ha a szerződésben, illetve a támogatói okiratban rögzített kötelezettségek teljesítése részben vagy teljesen elmarad, a szakmai szervezeti egységnek a szerződésben, támogatói okiratban rögzített feltételek szerint kell eljárnia azzal, hogy szükség szerint a jogi megfelelőség tanúsításáért felelős szervezeti egységet a szerződés megszüntetésébe be kell vonni.
11.3.36 Az GFA KA kezelő szerv által bonyolított támogatások esetén a kedvezményezett által benyújtott módosítási kérelem jóváhagyására – a módosítani kívánt kötelezettségvállalás alapját képező, előzetes kötelezettségvállalási döntési jogosultsággal rendelkező – állami vezető jogosult, amennyiben
a) a módosítási kérelem a költségsorok közötti és a költségvetési támogatás 15%-os mértékét, vagy az átcsoportosítás összege az 50 millió forintot meghaladja, illetve
b) a megvalósítás hosszabbítása az eredeti megvalósítási határidőhöz képest a 6 hónapot meghaladja, továbbá
c) az új, az eredeti kérelemben nem szereplő feladattal kapcsolatban felmerülő költségek elszámolhatóságára vonatkozik.
12. Teljesítésigazolás
12.1. Kifizetést csak a teljesítés szakmai, illetve pénzügyi szempontú igazolása alapján lehet kezdeményezni.
12.1.1. A teljesítésigazolást az arra jogosult személy dátummal és aláírással látja el.
12.1.2. A teljesítésigazolásra jogosult személyeket a kötelezettségvállalásra jogosult személyek jelölik ki. A kijelölés és a hatáskörük meghatározása a 7. függelék szerinti „Adatlap a teljesítésigazolásra jogosultak kijelöléséhez” elnevezésű nyomtatvány 1 példányban történő kitöltésével történik. A kötelezettségvállaló személyét a támogatási szerződésben/támogatói okiratban fel kell tüntetni.
12.1.3.37 A teljesítésigazolásra jogosultak nyilvántartása a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység feladata. Ha a teljesítésigazolásra jogosult személyében változás következik be, akkor az új teljesítésigazolásra jogosult személy kijelölése a 7. függelék szerinti Adatlapon történik. Az Adatlap kitöltéséért és aláírattatásáért a szakmai szervezeti egység a felelős. Az aláírt Adatlapokat a szakmai szervezeti egység köteles az aláírást követő 10 munkanapon belül a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység részére nyilvántartás céljából megküldeni.
12.2. A teljesítés igazolása során meg kell győződni arról, hogy a feladat elvégzése a szerződésben, illetve a támogatói okiratban foglaltaknak megfelelően megtörtént-e, valamint – visszterhes szerződés esetén – az ellenérték kifizetése megalapozott-e, illetve, hogy az ellenérték megfizetése a szerződésben vagy támogatói okiratban meghatározott módon igazolt-e.
12.3. Ha a teljesítéssel kapcsolatosan kifogás nem merül fel, a teljesítés igazolására jogosult személy a teljesítést igazolja, valamint a szerződésszerű teljesítés elfogadásáról a szerződő partnert írásban tájékoztatja.
12.4. Ha valamely okból a kifizetés nem engedélyezhető, akkor a teljesítés igazolására jogosult személy gondoskodik a számla kiállítójának, illetve a (rész)beszámoló benyújtójának tájékoztatásáról, és szükség esetén intézkedik a hiánypótlás iránt.
12.5.38 Ha a támogatási szerződés, illetve támogatói okirat esetében a GFA-ból nyújtott támogatás utófinanszírozás keretében kerül folyósításra, a kifizetéshez a kedvezményezett beszámolót köteles benyújtani. Ha a támogatás támogatási előlegként kerül folyósításra, akkor a kedvezményezett a támogatási szerződésben, illetve támogatói okiratban meghatározott időpontban köteles a folyósított támogatással elszámolni.
12.6. A támogatási szerződésben, illetve támogatói okiratban meghatározott részbeszámoló vagy beszámoló (a továbbiakban együtt: beszámoló) szakmai és pénzügyi részből áll.
12.6.1.39 A szakmai szervezeti egység a kedvezményezett által benyújtott beszámolót megvizsgálja, és a pénzügyi beszámolót véleményezésre a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység részére megküldi.
12.6.2. Ha a beküldött dokumentumok alapján a beszámoló nem felel meg a jogszabályban, a támogatási szerződésben, illetve a támogatói okiratban foglalt előírásoknak, vagy egyéb hibát, hiányosságot tartalmaz, akkor a szakmai szervezeti egység határidő kitűzésével haladéktalanul hiánypótlásra szólítja fel a kedvezményezettet.
12.6.3. Ha a vizsgálat során a szakmai szervezeti egység azt állapítja meg, hogy a beszámoló vagy a helyszíni ellenőrzés eredménye mindenben megfelel az előírásoknak, akkor az ellenőrzés eredményét a teljesítésigazolás kiállítása céljából a teljesítésigazolásra jogosult személy elé terjeszti.
12.6.4. A teljesítésigazolásra jogosult személy az Ávr. 102/B. § (1) bekezdésében foglaltakra figyelemmel dönt a kedvezményezett beszámolójának elfogadásáról, részbeni vagy teljes körű elutasításáról, esetleges visszafizetési kötelezettségéről, döntéséről a szakmai szervezeti egység által értesíti a kedvezményezettet.
12.6.5. Amennyiben a kedvezményezett a támogatás felhasználása során nem tesz eleget a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvényben (a továbbiakban: Kbt.) és végrehajtási rendeleteiben foglalt előírásoknak, abban az esetben visszafizetési kötelezettség terheli, valamint a támogató jogosult a Kbt. 152. § (1) bekezdés g) pontja alapján jogorvoslati eljárás kezdeményezésére a Közbeszerzési Döntőbizottságnál.
12.6.6. Utófinanszírozott támogatás esetén a teljesítésigazolásra jogosult személy a beszámoló elfogadását a teljesítésigazolás- és az átutalást kérő okmányon igazolja, illetve az átutalást a kifizetés engedélyezőjeként a 14.1. pontban meghatározott szakmai utalványozó kezdeményezi.
12.7. Előlegként folyósított támogatás esetén a támogatott tevékenység befejezése a költségvetési támogatás teljes összegének elszámolásáról készített beszámoló alapján és annak teljesítésigazolásra jogosult személy általi elfogadásával történik.
12.8. A támogatási szerződésben, illetve a támogatói okiratban meghatározott fenntartási időszak alatt benyújtott fenntartási jelentést a szakmai szervezeti egység a 12.6.2. pontban foglaltak szerint ellenőrzi, a teljesítésigazolásra jogosult személy a 12.6.4. pontban foglaltaknak megfelelően fogadja el.
12.9. Amennyiben a támogatási szerződésben, illetve a támogatói okiratban a támogatott tevékenység befejezését követő időszakra vonatkozóan kötelezettség került megállapításra, a támogatott tevékenység akkor tekinthető lezártnak, ha valamennyi vállalt kötelezettség teljesült, a kedvezményezett a kötelezettségek megvalósulásának eredményeiről szóló záró beszámolót benyújtotta, azt a támogató jóváhagyta, és a záró jegyzőkönyv elkészült. Az Ávr. 102/B. § (2) bekezdése szerinti záró jegyzőkönyvet a szakmai szervezeti egység készíti el, az Ávr. 102/B. § (2) bekezdése szerinti záró beszámoló elfogadására a teljesítésigazolásra jogosult személy jogosult.
12.10.40 A GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység állítja ki a következő kifizetésekhez szükséges teljesítésigazolásokat:
a) a Magyar Államkincstár által terhelt számlavezetéssel kapcsolatos működési kiadások,
b) az utólagos elszámolási kötelezettséggel nyújtott támogatások első részlete vagy egyösszegű kifizetése,
c)41 az országos GFA területi egységeinek pénzellátása,
d) az adójellegű bevételekkel kapcsolatos terhelések,
e) az Flt. 40. § (2) bekezdés g) pontja szerinti jogcím,
f) költségvetési befizetési kötelezettség teljesítése.
12.11.42 A GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység állítja ki a teljesítésigazolást
a)43 a GFA Alapszámlára a Miniszterelnökségtől befolyt európai uniós forrásokat érintő bevételekhez, és értesíti a befolyt bevételek tekintetében érintett főosztályokat,
b) a jogszabályi rendelkezések, illetve bírósági határozatok alapján befolyt bevételekhez.
12.12.44 A 12.10. és 12.11. pontokban felsorolt esetekben a teljesítésigazoló személyeket a GFA gazdasági vezetője jelöli ki.
12.13. A szakmai szervezeti egységeknek a feladat- és hatáskörükbe tartozó, utólagos elszámolási kötelezettséggel nyújtott támogatások elszámolásából keletkező bevételekhez kapcsolódóan teljesítésigazolást kell kiállítaniuk.
12.14.45 A Központi GFA terhére megvalósított azon programok esetében, ahol a támogatási összeg folyósítása utólagos elszámolási kötelezettség mellett történik, az első kifizetéshez – jogszabály eltérő rendelkezése hiányában – nem szükséges átutaláskérő okmány kiállítása. A támogatási előleg elszámolásakor a szabályszerűen felhasznált támogatási összeg elfogadásáról a szakmai szervezeti egységnek teljesítésigazolást kell kiállítania.
12.15.46 A Központi GFA terhére megvalósított azon programok esetében, ahol a program forrásául szolgáló pénzeszközök átadása az ITM Igazgatása vagy fejezeti kezelésű előirányzata részére történik, az elszámolás elfogadásáról szóló teljesítés igazolására a miniszter, a képzési alaprész terhére átadott források kivételével a foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár, a képzési alaprészből átadott forrás tekintetében a szakképzésért felelős helyettes államtitkár jogosult.
12.16.47 A kiadások és a bevételek teljesítésigazolásához használandó nyomtatványok mintáját a GFA Bizonylati Albuma tartalmazza.
13. Érvényesítés
13.1. A teljesítésigazolás alapján az érvényesítőnek ellenőriznie kell az összegszerűséget, a fedezet meglétét és azt, hogy az Áht. és az Ávr. előírásait, illetve a belső szabályzatokban foglaltakat megtartották-e. Az érvényesítő a foglalkoztatáspolitikai pénzügyi integrált rendszerből nyert utalványrendeleten (a továbbiakban: utalványrendelet) az érvényesítés tényét dátummal és aláírásával igazolja.
13.2.48 Érvényesítést csak a GFA gazdasági vezetője által írásban kijelölt, az Ávr. 55. § (3) bekezdése szerinti végzettséggel rendelkező személy végezhet.
13.3.49 Az érvényesítésre jogosult személyeket és aláírásmintájukat a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység tartja nyilván.
14. Utalványozás
14.1.50 A Központi GFA által kezelt előirányzatok, költségvetési keretek terhére kifizetést elrendelni csak a teljesítés igazolását és az annak alapján végrehajtott érvényesítést követően, a kifizetés szakmai engedélyezése (a továbbiakban: szakmai utalványozás) alapján lehet. A szakmai utalványozó az átutalást kérő okmányon igazolja a kifizethetőséget. A kifizetések szakmai utalványozására jogosult személyeket az Ávr. 59. § (1) bekezdés alapján a miniszter jelöli ki. A kijelölés és a kifizetések szakmai utalványozására jogosult személyek hatáskörének meghatározása a 8. függelék szerinti „Adatlap a szakmai utalványozásra jogosultak kijelöléséhez” elnevezésű nyomtatvány 1 példányban történő kitöltésével történik. A kifizetések szakmai utalványozására jogosult személyek nyilvántartása a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység feladata. Ha a szakmai utalványozásra jogosultak személyében változás következik be, akkor az új személy kijelölése a 8. függelék szerinti Adatlapon történik. Az Adatlap kitöltéséért és aláírattatásáért a szakmai szervezeti egység a felelős. Az aláírt Adatlapokat a szervezeti egységek kötelesek az aláírást követő 10 munkanapon belül a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység részére nyilvántartás céljából megküldeni.
14.2.51 A teljesítésigazolást, valamint a szakmai utalványozást követően a kifizetendő számlát, benyújtott teljesítésigazolást és átutalást kérő okmányt a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység is ellenőrzi, és az utalványrendeleten elvégzi az érvényesítést és pénzügyi utalványozást. A pénzügyi utalványozó az utalványrendeleten az utalványozás tényét dátummal és aláírásával igazolja.
14.3. Pénzügyi utalványozást az Ávr. 59. § (1) bekezdés alapján a miniszter által írásban kijelölt személy végezhet. A kijelölés a 9. függelék szerinti „Adatlap a pénzügyi utalványozásra jogosultak kijelöléséhez” elnevezésű nyomtatvány 1 példányban történő kitöltésével történik.
14.4.52 Az aláírásra jogosult személyeket és aláírásmintájukat a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység tartja nyilván.
15. Az összeférhetetlenség és a gazdálkodási jogkörök nyilvántartásának szabályai
15.1. A kötelezettségvállaló és a pénzügyi ellenjegyző ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan azonos személy nem lehet. Az érvényesítő, az utalványozó és a teljesítést igazoló ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan azonos személy nem lehet.
15.2. Kötelezettségvállalási, pénzügyi ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási és teljesítés igazolására irányuló feladatot nem végezhet az a személy, aki ezt a tevékenységét a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerinti közeli hozzátartozója vagy maga javára látná el.
15.3.53 A gazdálkodási jogkörök gyakorlására jogosult személyekről a GFA irányító szervi feladatokat ellátó szervezeti egység által vezetett nyilvántartásnak – gazdálkodási jogkörönként – a következőket kell tartalmaznia: a gazdálkodási jogkört gyakorló személy neve, szervezeti egység megnevezése, a gazdálkodási jogkör gyakorlásának hatóköre, a jogosultság kezdete és vége, a jogosultság megszűnésének oka, a jogkört delegáló személy neve, valamint elektronikus aláírás alkalmazása esetén a használt tanúsítvány száma és érvényességi időszaka.
16. Záró rendelkezések
16.1. Jelen szabályzatban meghatározottak szerint kijelölt személyek gazdálkodási jogosultsága a jogosultság visszavonásának napjával vagy az állami vezetői vagy kormányzati szolgálati jogviszony megszűnése napjával szűnik meg.
16.2.54 Jelen szabályzat rendelkezései az elkülönített állami pénzalap elnevezésétől és költségvetési címrendi besorolásától függetlenül alkalmazandók.
1. függelék

|
Név |
Hatáskör |
Aláírásminta |
miniszter
2. függelék
2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 1. pontjának való megfelelésről]
|
Kérelmet benyújtó szervezet adatai: |
|
|
Név: |
|
|
Székhely: |
|
|
Képviselő neve, tisztsége: |
|
|
Cégjegyzékszám / egyéb nyilvántartásba vételi szám: |
|
|
Nyilvántartásba vevő szerv megnevezése: |
|
|
Adószám: |
|
|
Utolsó lezárt adóéve |
Gazdálkodó szervezet neve |
Az illetőség szerinti országban termelő, feldolgozó, mezőgazdasági, szolgáltató, befektetői, valamint kereskedelmi tevékenységéből származó bevételének aránya az összes bevételhez képest |
|
Sorszám |
Tényleges tulajdonos |
Adószám/ |
Tulajdoni hányad |
Befolyásának és szavazati jogának mértéke |
|
Sorszám |
Gazdálkodó szervezet neve |
Adószám |
Tulajdoni hányad |
Adóilletősége |
Befolyásának és szavazati jogának mértéke |
|
Sorszám |
Gazdálkodó szervezet neve |
Tényleges tulajdonos(ok) |
Adószám/ |
Tulajdoni hányad |
Befolyásának és szavazati jogának mértéke |
|
Utolsó lezárt adóéve |
Gazdálkodó szervezet neve |
Az illetőség szerinti országban termelő, feldolgozó, mezőgazdasági, szolgáltató, befektetői, valamint kereskedelmi tevékenységéből származó bevételének aránya az összes bevételhez képest |
|
Sorszám |
Vezető tisztségviselő |
Adószám/ |
|
Sorszám |
Vezető tisztségviselő |
Gazdálkodó szervezet neve |
Adószám |
Adóilletőség |
Tulajdoni hányad |
|
Sorszám |
Gazdálkodó szervezet neve |
Tényleges tulajdonos(ok) |
Adószám/adóazonosító |
Tulajdoni hányad |
Befolyásának és szavazati jogának mértéke |
|
Utolsó lezárt adóéve |
Gazdálkodó szervezet neve |
Az illetőség szerinti országban termelő, feldolgozó, mezőgazdasági, szolgáltató, befektetői, valamint kereskedelmi tevékenységéből származó bevételének aránya az összes bevételhez képest |
képviselő neve
3. függelék55
1. Kijelentem, hogy a(z)
................................................................................
(támogatott szervezet megnevezése)
részére megítélt támogatásról szóló döntésnek a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) által működtetett kincstári monitoringrendszerbe történő bejelentésére irányuló intézkedést megtettem, amelynek visszaigazolása a Kincstár részéről megtörtént.56 Nincs tudomásom semmilyen más körülményről, amely a hatályos jogszabályi előírások, illetve az Innovációs és Technológiai Minisztérium belső szabályzatainak rendelkezései alapján a támogatási szerződés megkötését / támogatói okirat kiadását kizárná.57
2. Kijelentem, hogy a rendezett munkaügyi kapcsolatokra vonatkozó nyilvántartást, valamint az Egyenlő Bánásmód Hatóság és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatósági adatbázisát58 ellenőriztem, ennek dokumentációját jelen nyilatkozatomhoz csatolom. A csatolt dokumentumok alapján megállapítható, hogy az 1. pontban megjelölt kedvezményezettel a támogatási szerződés megkötését / támogatói okirat kiadását a rendezett munkaügyi kapcsolatokat megkövetelő jogszabályi rendelkezések nem gátolják.
3. Kijelentem, hogy a támogatástervezet (A megfelelő pont betűjele bekarikázandó.)
a) nem tartozik az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. cikk (1) bekezdésének hatálya alá;
b) az Európai Bizottság … számú határozatával jóváhagyott létező támogatás részeként kerül a kedvezményezett részére biztosításra59;
c) a Bizottság 2014. június 17-i 651/2014/EU rendelete a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról (általános csoportmentességi rendelet) hatálya alá tartozik;
d) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikke szerinti támogatás;
e) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendelet 2. cikke szerinti támogatás;
f) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikk (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat 2. cikke szerinti támogatás;
g) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. cikk (1) bekezdésének hatálya alá tartozik, és a b)–f) pontok egyike sem teljesül rá nézve, annak az Európai Bizottság irányába egyedi támogatásként történő bejelentése szükséges (a Támogatásokat Vizsgáló Iroda felé).
A támogatási tervezetben megjelölt kedvezményezett részére jelen tervezett támogatási összeggel együttesen mindeddig ................................ (tárgyévet megelőző két év) és ........................ (tárgyév) évek során mindösszesen
...................................... euró összeg
került biztosításra csekély összegű támogatásként a Gazdaság-újraindítási Foglalkoztatási Alap előirányzatainak terhére60.
A támogatási tervezetben megjelölt kedvezményezett részére jelen tervezett támogatási összeggel együttesen mindeddig ............................ (tárgyévet megelőző két év) és ......................... (tárgyév) évek során mindösszesen
............................ euró összeg
került biztosításra az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára (közszolgáltatás ellentételezése céljából) nyújtott csekély összegű támogatásként a Gazdaság-újraindítási Foglalkoztatási Alap előirányzatainak terhére61.
Nyilatkozom, hogy a b)–g) pontok szerinti támogatási tervezetek a Támogatásokat Vizsgáló Iroda részére, továbbá a g) pont esetében az Európai Bizottság irányába a jogi megfelelőségért felelős szervezeti egység által történő bejelentéséhez szükséges minden további információt biztosítok.
Az Európai Bizottság irányába egyedi támogatásként történő bejelentéshez szükséges, az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 93. cikkének alkalmazására vonatkozó részletes szabályok megállapításáról szóló 659/1999/EK tanácsi rendelet végrehajtásáról szóló, 2004. április 21-i 794/2004/EK bizottsági rendelet I. számú Melléklet I. Része szerinti adatlapot a szakmai ügyirathoz hiánytalanul feltöltve csatolom62.
4. Kijelentem, hogy a támogatástervezet alapján – az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény (a továbbiakban: Civil tv.) szerint –
(A megfelelő rész aláhúzandó.)
4.1. civil szervezet részére történik forrásjuttatás. (ebben az esetben az 5–6. pontok kitöltése is szükséges)
4.2. nem civil szervezet részére történik forrásjuttatás.
5. A támogatástervezet alapján a civil szervezet részére juttatott forrás (A megfelelő rész aláhúzandó.)
5.1. közszolgáltatási szerződés alapján biztosított (a Civil tv. 2. § 21. pontja és 35. §-a),
5.2. feladatfinanszírozást szolgáló költségvetési támogatás (a Civil tv. 2. § 8. pontja),
5.3. működési célú költségvetési támogatás
5.4. a Civil tv. 54. § a)–b) pontja hatálya alá tartozó támogatás (A megfelelő pont betűjele bekarikázandó.)
a) rendeltetése az állam vagy valamely közigazgatási szerv felelősségébe tartozó, jogszabályban (ideértve a költségvetési törvényben nevesített szervezetek támogatását) vagy kormányhatározatban meghatározott feladat vagy feladat egy részének ellátását célozza,
jogszabály vagy kormányhatározat száma: ........................................................
b) nyújtása normatív alapon vagy a személyi jövedelemadó meghatározott részének az adózó rendelkezése szerinti felhasználásáról szóló törvény szerint történik.
A fenti 5.1–5.4. pontokból működési költségeket finanszírozó támogatás összege: ............................
6. Kijelentem, hogy a civil szervezet letétbe helyezte számviteli beszámolóját az Országos Bírósági Hivatalnál, amelynek tényéről meggyőződtem. (A megfelelő rész aláhúzandó.)
igen nem
Kelt:
|
..................................................................................... |
..................................................................................... |
|
szakmai szervezeti egység vezetője |
előirányzat felett felügyeletet gyakorló |
|
helyettes államtitkár |
4. függelék
az államháztartásról szóló törvény szerinti összeférhetetlenség fennállásáról vagy hiányáról
|
A pályázó/kérelmező neve |
|||
|
lakcíme vagy székhelye: |
|||
|
képviselőjének neve: |
|||
|
Természetes személy |
|||
|
születési helye, ideje: |
|||
|
adóazonosító jele: |
|||
|
Gazdasági társaság |
|||
|
cégjegyzékszáma: |
adószáma: |
||
|
Egyéb szervezet |
|||
|
nyilvántartásba vételi okirat száma: |
nyilvántartásba vevő szerv megnevezése: |
||
|
Kijelentem, hogy személyemmel, illetve a pályázóként/kérelmezőként megjelölt szervezettel szemben az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 48/B. § (1) bekezdése szerinti összeférhetetlenség |
|||
|
1. A pályázat/kérelem elbírálási eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő, illetve döntést hozó vagyok. |
|||
|
|
|||
|
ha igen, akkor éspedig: |
|||
|
|
|||
|
A hozzátartozói kapcsolat megjelölése: |
|||
|
|
|||
|
A gazdasági társaság közjogi tisztséget betöltő személy tulajdonában áll: |
|||
|
5. A – az állam, a helyi önkormányzat, illetve a köztestület legalább 50%-os közvetlen vagy közvetett tulajdonában álló gazdasági társaság, valamint a sportegyesület és a sportszövetség kivételével – pályázóként/kérelmezőként megjelölt gazdasági társaság, alapítvány, egyesület, egyházi jogi személy vagy szakszervezet, illetve ezek önálló jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egysége tekintetében az összeférhetetlenség fennáll, mert |
||||
|
egyéb körülmény részletezése: |
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
5. függelék63
|
Kérelmet benyújtó szervezet adatai: |
|
|
Név: |
|
|
Székhely: |
|
|
Képviselő neve, tisztsége: |
|
|
Cégjegyzékszám / egyéb nyilvántartásba vételi szám: |
|
|
Nyilvántartásba vevő szerv megnevezése: |
|
|
Adószám: |
|
|
Támogatási igény benyújtásának dátuma |
Szervezet, melyhez a támogatási igény benyújtásra került |
Igényelt összeg (Ft) |
Elnyert összeg (Ft) |
Elszámolt összeg (Ft) |
Program státusza |
|
Üzemeltetési költség megnevezése |
Üzemeltetési költség várható összege a fenntartási időszak alatt (Ft) |
Üzemeltetési költség fedezetét biztosító forrás megnevezése |
képviselő neve
P. H.
6. függelék
|
1. Az okiratot kezdeményező szakmai szervezeti egység megnevezése1: |
|
|
2. Az okirati partner(ek) megnevezése1: |
|
|
3. Az okirat tárgya1: |
|
|
4. Az okiratban szereplő összeg1: |
|
|
Az okirat véleményezése során a véleményezők észrevételt tettek-e? (igen/nem)2: |
|
|
Az okirat a véleményezők észrevételei alapján megfelelően átdolgozásra került-e? (igen/nem)2: |
|
Megjegyzés2: |
|
|
|
|
főosztályvezető
7. függelék

|
Név |
Hatáskör |
Aláírásminta |
kötelezettségvállalásra jogosult
8. függelék

|
Név |
Hatáskör |
Aláírásminta |
miniszter
9. függelék

|
Név |
Aláírásminta |
miniszter
Az utasítást a 9/2023. (VI. 23.) GFM utasítás 4. §-a hatályon kívül helyezte 2023. június 24. napjával.
Az 1. § a 22/2021. (IX. 24.) ITM utasítás 2. § a) pontja szerint módosított szöveg.
A 2. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 5. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A melléklet 1. pont 1.1. alpontja a 2. § a)–b) pontja, a 22/2021. (IX. 24.) ITM utasítás 1. §-a szerint módosított szöveg.
A melléklet 2. pont 2.1. alpontja a 2. § b)–c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 3. pont 3.1. alpont c) pontja a 2. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 3. pont 3.1. alpont e) pontja a 2. § b)–c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 3. pont 3.1. alpont f) pontja a 2. § b)–d) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 3. pont 3.1. alpont g) pontja a 2. § d) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 3. pont 3.1. alpont h) pontja a 2. § b) pontja, a 22/2021. (IX. 24.) ITM utasítás 2. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 4. pont 4.2. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 4. pont 4.3. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 4. pont 4.7. alpontja a 2. § b)–c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 4. pont 4.8. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 5. pont 5.1. alpont nyitó szövegrésze a 2. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 5. pont 5.2. alpontja a 2. § e) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 5. pont 5.3. alpontja a 2. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 5. pont 5.4. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 5. pont 5.5. alpontja a 22/2021. (IX. 24.) ITM utasítás 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 6. pont 6.1. alpont g) pontja a 22/2021. (IX. 24.) ITM utasítás 2. § d) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 6. pont 6.2. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 6. pont 6.4. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 6. pont 6.8. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 7. pont 7.1. alpont 7.1.1. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 7. pont 7.2. alpont 7.2.1. pontja a 22/2021. (IX. 24.) ITM utasítás 2. § e) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 7. pont 7.2. alpont 7.2.7. alpontja a 2. § e) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 8. pont 8.1. alpontja a 2. § e) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 8. pont 8.2. alpont a 22/2021. (IX. 24.) ITM utasítás 2. § f) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 8. pont 8.3. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 9. pont 9.1. alpont 9.1.5. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 9. pont 9.2. alpont 9.2.3. alpontja a 2. § e)–f) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 9. pont 9.2. alpont 9.2.5. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 10. pont 10.3. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 10. pont 10.4. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 11. pont 11.3. alpont nyitó szövegrésze a 2. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 12. pont 12.1. alpont 12.1.3. alpontja a 2. § e) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 12. pont 12.5. alpont a 22/2021. (IX. 24.) ITM utasítás 2. § g) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 12. pont 12.6. alpont 12.6.1. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 12. pont 12.10. alpont nyitó szövegrésze a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 12. pont 12.10. alpont c) pontja a 2. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 12. pont 12.11. alpont nyitó szövegrésze a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 12. pont 12.11. alpont a) pontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 12. pont 12.12. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 12. pont 12.14. alpontja a 2. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 12. pont 12.15. alpontja a 2. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 12. pont 12.16. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 13. pont 13.2. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 13. pont 13.3. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 14. pont 14.1. alpontja a 2. § b) és e) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 14. pont 14.2. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 14. pont 14.4. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 15. pont 15.3. alpontja a 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A melléklet 16. pont 16.2. alpontját a 22/2021. (IX. 24.) ITM utasítás 1. §-a iktatta be.
A melléklet 3. függeléke a 2. § g) pontja, a 22/2021. (IX. 24.) ITM utasítás 2. § h) pontja szerint módosított szöveg.
https://www.otr.gov.hu/app/tamogatasok felületről kinyomtatott feldolgozott, döntött státuszú adatlap a támogatási döntésről c. dokumentummal igazolandó.
http://www.nav.gov.hu/nav/adatbazisok/adoslista/vegrehajtas_alattiak – lekérdezése szükséges.
http://nyilvantartas.ommf.gov.hu/ – lekérdezése szükséges.
http://www.egyenlobanasmod.hu/article/view/a-hatóság-nyilvános-határozatai
http://www.nav.gov.hu/nav/adatbazisok/benemjelentett – lekérdezése szükséges.
Létező támogatási konstrukciók: http://tvi.kormany.hu/letezo-tamogatasok-listaja
Csak a d) pontban foglaltak fennállása esetén alkalmazandó.
Csak az e) pontban foglaltak fennállása esetén alkalmazandó.
Csak a g) pontban foglaltak fennállása esetén alkalmazandó.
Az 5. függelék a 22/2021. (IX. 24.) ITM utasítás 2. § i) pontja szerint módosított szöveg.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás
