• Tartalom

395/2020. (VIII. 12.) Korm. rendelet indokolás

395/2020. (VIII. 12.) Korm. rendelet indokolás

az egyes közlekedésfejlesztési projektekkel összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról és az eljáró hatóságok kijelöléséről szóló 345/2012. (XII. 6.) Korm. rendelet módosításáról szóló 395/2020. (VIII. 12.) Korm. rendelethez

2020.08.13.
A jogszabály tervezetéhez tartozó indokolás a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. §-a, valamint a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (2) bekezdés b) pontja alapján kerül közzétételre az Indokolások Tárában.
Az egyes közlekedésfejlesztési projektekkel összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról és az eljáró hatóságok kijelöléséről szóló 345/2012. (XII. 6.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) tartalmazza mindazon közúti, vasúti, városi közlekedési és vízi közlekedési projektek listáját, amelyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű ügynek minősülnek. A Korm. rendelet 1. mellékletében tételesen felsorolt projektek előrehaladása, a határidők és az eljáró hatóságok kijelölése és kiemelése mind a szakszerű, költséghatékony és gyors megvalósítást szolgálják.
A „Ferencváros C elágazás – Kőbánya felső – Rákos – Rákosliget, valamint Rákos–Gyömrő vasúti vonalszakasz fejlesztése” projekt kapcsolódik a 80a Budapest–Hatvan-vasútvonal (a továbbiakban: vasútvonal) fejlesztéséhez, illetve része annak. A vasútvonal Budapest-Keleti pályaudvar – Kőbánya felső, valamint Rákos–Hatvan közé eső szakaszainak rekonstrukciója a Connecting Europe Facility (CEF) forrásainak terhére már folyamatban van. Tekintettel arra, hogy korábban nem a teljes vasútvonal, csak az egyes projekt szakaszok, azok szakaszhatáráig tartó részei kerültek nevesítésre a Korm. rendeletben, így a most soron következő szakasz nevesítése is külön szükséges, annak érdekében, hogy a fővárosi vasúti rendszer megújulása az elvárásoknak mindinkább megfelelve, eljárási szempontból gördülékenyen történjen.
Hasonló a helyzet a „Budapest-Nyugati pályaudvar vágányhálózata és bevezető szakaszai (Budapest-Nyugati pályaudvar – Hungária körút – Kőbánya-Kispest) rekonstrukciója és fejlesztése” projekt esetében. A megjelölt szakaszhatárokon kívül eső vasúti vonalrészek már korábban nevesítésre kerültek a Korm. rendeletben. Tekintettel arra, hogy a most nevesíteni tervezett vonalszakaszok a fővárosi vasúti rendszer legkritikusabb elemei közé tartoznak, így kiemelt jelentőségűvé történő nyilvánításuk nem csak eljárási szempontból indokolt.
  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére