• Tartalom

4/2020. (II. 27.) PM utasítás

4/2020. (II. 27.) PM utasítás

a Pénzügyminisztérium által nyújtandó támogatások szabályairól

2020.02.29.

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 10. § (5) bekezdése, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 13. § (2) bekezdés a) pontja, (3) bekezdése, valamint 1. melléklet I. alcím 14. pontja alapján – figyelemmel a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjában foglaltakra – a következő utasítást adom ki:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. Az utasítás hatálya

1. § Jelen utasítás hatálya kiterjed a Pénzügyminisztérium (a továbbiakban: PM) által természetes személlyel, jogi személlyel vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezettel kötendő támogatási szerződéssel, valamint ezen személyeknek támogatói okirattal nyújtott támogatására (a továbbiakban együtt: szerződés). Ahol jelen utasítás szerződéskötésről rendelkezik, azon – eltérő rendelkezés hiányában – támogatói okirat kiadását is érteni kell.

2. Értelmező rendelkezések

2. § Jelen utasítás alkalmazásában:

1. gazdálkodási szervezet: a fejezeti kezelésű előirányzat terhére nyújtandó támogatás esetében a Fejezeti Költségvetési Főosztály, a PM igazgatása terhére nyújtandó támogatás esetében az Intézményi Gazdálkodási Főosztály,

2. megbízott szervezet: az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 6/B. § (3) bekezdése szerinti kezelő szerv, a költségvetési támogatásokkal kapcsolatos feladatokat ellátó lebonyolító szerv vagy az európai uniós forrásból nyújtott költségvetési támogatásokkal kapcsolatos feladatokat ellátó közreműködő szervezet,

3. szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető: a Pénzügyminisztérium költségvetési fejezetre vonatkozó fejezeti kezelésű előirányzatai és egyes központi kezelésű előirányzatai szakmai kezelőinek a kijelöléséről szóló PM utasításban megjelölt felsővezető,

4. szakmai szervezeti egység: a PM azon szervezeti egysége, mely az adott előirányzat felhasználását és az azzal összefüggő társadalmi cél megvalósítását, szakmai feladat elvégzését szakmai felelősként ellátja. A fejezeti kezelésű előirányzatok esetében a Pénzügyminisztérium költségvetési fejezetre vonatkozó fejezeti kezelésű előirányzatai és egyes központi kezelésű előirányzatai szakmai kezelőinek a kijelöléséről szóló PM utasítás szerinti szakmai kezelő,

5. szerződés-előkészítő szervezeti egység: a gazdálkodási szervezet, a Pénzügyminisztérium kötelezettségvállalásának a szabályozásáról szóló 5/2020. (II. 27.) PM utasítás (a továbbiakban: kötelezettségvállalási utasítás) 23. § (3) bekezdése szerinti esetekben a szakmai szervezeti egység,

6. véleményező szervezeti egység: a Jogi és Kodifikációs Főosztály és a szakmai szervezeti egység, a kötelezettségvállalási utasítás 23. § (3) bekezdése szerinti esetekben a Jogi és Kodifikációs Főosztály és a gazdálkodási szervezet.

II. Fejezet

KÖLTSÉGVETÉSI TÁMOGATÁS NYÚJTÁSA

3. Az Ávr. 101/A. §-a szerint nyújtott támogatások általános szabályai

3. § (1) A Kormány egyedi határozatán alapuló, vissza nem térítendő költségvetési támogatások esetén a szakmai szervezeti egység az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 7. melléklete szerinti nyilatkozatmintát és a támogatói okirat tervezetét megküldi a Kormány egyedi határozata alapján költségvetési támogatás igénylésére jogosult szervezet részére.

(2) A Kormány egyedi határozata alapján költségvetési támogatás igénylésére jogosult szervezet által kitöltött és képviselője aláírásával ellátott, PM-hez benyújtott, (1) bekezdés szerinti dokumentumokat a kötelezettségvállalási utasítás 23. § (3) bekezdése szerinti esetekben a szakmai szervezeti egység haladéktalanul továbbítja a gazdálkodási szervezet részére, amely intézkedik a támogatói okirat kiadásáról.

(3) A támogatói okirat kiadását követően rendelkezésre bocsátott, Ávr. 101/A. § (5) és (8) bekezdése, (9) bekezdés d) pontja, valamint (10) bekezdése szerinti dokumentumokat a szakmai szervezeti egység a beérkezést követő 5 munkanapon belül 1 példányban megküldi a gazdálkodási szervezet és a Jogi és Kodifikációs Főosztály részére.

4. Az egyedi támogatási kérelem útján biztosított költségvetési támogatások általános szabályai

4. § (1) A támogatást igénylővel történő elektronikus kapcsolattartás érdekében a szakmai szervezeti egység a Biztonsági és Igazgatási Főosztályon keresztül köteles gondoskodni az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben előírt elektronikus ügyintézéshez szükséges feltételek kialakításáról.

(2) Az egyedi támogatási kérelem címzettje a kérelmet a szakmai szervezeti egységhez továbbítja.

5. § (1) A szakmai szervezeti egység az egyedi támogatási kérelem beérkezését követően a támogatási döntés meghozatala céljából – az Ávr. 71. § (2) és (3) bekezdésében foglaltakra figyelemmel – javaslatot készít a kötelezettségvállalásra jogosult személy részére.

(2) A támogatási döntéshez a gazdálkodási szervezet fedezetvizsgálatot végez.

(3) A támogatási döntést a kötelezettségvállalásra jogosult személy hozza.

(4) A támogatási döntés meghozatala során a kötelezettségvállalásra jogosult személy vizsgálja az egyedi támogatási kérelemben meghatározott tevékenység megvalósításának, ellátásának célszerűségét, hatékonyságát.

(5) Sürgős vagy egyéb indokolt esetben a szakmai szervezeti egység által, az (1) bekezdés szerint előkészített javaslat a kötelezettségvállalásra történő felterjesztéssel egyidejűleg előterjeszthető a kötelezettségvállalásra jogosult személy részére.

(6) Az Áht. 56/C. §-ában és az Ávr. 102/F. §-ában előírt adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése érdekében a szakmai szervezeti egység a támogatási döntés meghozatalát követő 3 munkanapon belül tájékoztatja a döntésről a gazdálkodási szervezetet, vagy ha megbízott szervezet került igénybevételre, a megbízott szervezetet.

(7) Ha megbízott szervezet nem kerül igénybevételre, a támogatási döntés meghozatalát követő 5 munkanapon belül

a) támogatási szerződés kötése esetén a szakmai szervezeti egység az Ávr. 73. § (1) bekezdése szerinti tájékoztatás megküldésével,

b) támogatói okirat kiadása esetén a szerződés-előkészítő szervezeti egység támogatói okirat kiadásával

értesíti a kérelmezőt a támogatási döntésről.

5. Pályázati úton nyújtott költségvetési támogatások általános szabályai

6. § A szakmai szervezeti egység a pályázati kiírást köteles a Jogi és Kodifikációs Főosztály és a gazdálkodási szervezet részére 5 munkanapos – sürgős esetben 3 munkanapos – határidővel véleményezés céljából megküldeni.

7. § (1) A szakmai szervezeti egység a pályázati kiírást a kötelezettségvállalási utasítás 1. melléklete szerinti adatlappal (a továbbiakban: kötelezettségvállalási adatlap) – a gazdálkodási szervezet útján – a miniszter részére jóváhagyás céljából megküldi.

(2) A miniszter akadályoztatása esetén a pályázati kiírás jóváhagyására a parlamenti államtitkár jogosult.

8. § Az Ávr. 102/E. §-ában előírt kötelezettség teljesítése érdekében a szakmai szervezeti egység a pályázati kiírás adatait – a pályázati adatlap- és kiírástervezetet – legkésőbb 5 munkanappal azok közzétételét megelőzően a gazdálkodási szervezet részére megküldi.

9. § A pályázati kiírást az összkormányzati honlap PM aloldalán, valamint megbízott szervezet igénybevétele esetén – ha a megbízásra irányuló megállapodás másként nem rendelkezik – a megbízott szervezet honlapján is közzé kell tenni.

10. § (1) A megbízott szervezet vagy annak hiányában a szakmai szervezeti egység legfeljebb a pályázat benyújtását követő hetedik napig az Ávr. 70. § (1) bekezdése szerint befogadó nyilatkozatot bocsát ki a pályázó részére, vagy – ha annak a pályázati kiírás szerinti feltételei fennállnak – a pályázatot érdemi vizsgálat nélkül elutasítja.

(2) Ha a pályázat hibásan, hiányosan került benyújtásra, illetve nem tartalmazza az Ávr. 69. § (1) bekezdésében meghatározott adatokat, és a pályázati kiírás lehetőséget nyújt a hiánypótlásra, és a hibák, hiányosságok olyan jellegűek, hogy azok hiánypótlás során pótolhatóak, a befogadó nyilatkozat kibocsátását követően a szakmai szervezeti egység – megbízott szervezet esetén a megbízott szervezet – a pályázat kézhezvételétől számított 15 munkanapon belül, a pályázatban megjelölt határidő kitűzésével, a hibák, hiányosságok egyidejű megjelölése mellett, egy alkalommal, írásban felhívja a pályázót a hiány pótlására, hibák kijavítására. Ha a pályázó a hiánypótlási felhívásnak határidőben nem, vagy nem megfelelően tesz eleget, vagy a pályázati kiírás nem ad lehetőséget hiánypótlásra, a pályázatot a szakmai szervezeti egység – megbízott szervezet esetén a megbízott szervezet – az Ávr. 70. § (3) bekezdésében foglaltak szerint elutasítja.

(3) Az előkészítő munkacsoport, a megbízott szervezet vagy a szakmai szervezeti egység az Ávr. 71. § (2) bekezdésében meghatározott tartalommal elkészített döntési javaslatát a pályázati kiírás szerinti határidő figyelembevételével, de legkésőbb a pályázat benyújtási határidejét követő 120 napon belül a szakmai szervezeti egység a gazdálkodási szervezet útján a miniszter elé terjeszti.

(4) Ha a pályázat jellege vagy a pályázati kiírás ezt lehetővé teszi, a döntési javaslatban az adott pályázaton forráshiány miatt nem támogatott, de szakmailag megfelelő, költségvetési támogatásra érdemesnek ítélt pályázatok sorrendjét is meg kell határozni, és a döntési javaslatban fel kell tüntetni.

11. § (1) Az Áht. 56/C. §-ában és az Ávr. 102/F. §-ában előírt adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése érdekében a szakmai szervezeti egység a támogatási döntés meghozatalát követő 3 munkanapon belül köteles tájékoztatni a döntésről a megbízott szervezetet vagy a gazdálkodási szervezetet.

(2) Ha megbízott szervezet nem kerül igénybevételre, úgy a támogatási döntésről, támogatási szerződés kötése esetén a támogatási döntés meghozatalát követő 5 munkanapon belül az Ávr. 73. § (1) bekezdése szerinti tartalommal, támogatói okirat kiadása esetén a támogatói okirat kiadásával a szakmai szervezeti egység a pályázót értesíti.

III. Fejezet

A SZERZŐDÉSKÖTÉS KEZDEMÉNYEZÉSE

12. § A szerződéskötés érdekében a szakmai szervezeti egység gondoskodik arról, hogy

a) az Ávr. 75. § (3a), (3b), (5) és (6) bekezdésében foglaltak figyelembevételével az Ávr. 75. § (3) bekezdésében meghatározott dokumentumok,

b) az Áht. 55. §-a szerinti adattartalommal rendelkező átláthatósági nyilatkozat,

c) – amennyiben a kedvezményezett gazdasági társaság – az európai uniós társfinanszírozású projektek megvalósítási helyzetéről szóló nyilatkozat,

d) támogatási szerződés esetén az Ávr. 75. § (2) bekezdés i) pontja szerinti nyilatkozat,

e) de minimis támogatás esetén nyilatkozat az igénybe vett de minimis támogatásokról,

f) az állami beruházások központi nyilvántartásáról és ellenőrzéséről, valamint az állami vagyonnal való gazdálkodásról szóló 254/2007. (X. 4.) Korm. rendelet módosításáról szóló 469/2016. (XII. 23.) Korm. rendelet 1. §-a szerinti beruházások támogatása esetén a Központi Állami Beruházási Ellenőrzési Rendszer felhasználói hozzáféréshez szükséges adatokról szóló nyilatkozat,

g) támogatói okirat esetén az Ávr. 75. § (2a) és (6a) bekezdésében foglaltak figyelembevételével az Ávr. 75. § (2) bekezdése szerinti nyilatkozatok,

h) a 16. § szerinti dokumentumok,

i) a szerződéskötéshez szükséges egyéb dokumentumok

rendelkezésre álljanak.

13. § (1) A szerződés előkészítését – a kötelezettségvállalási utasítás 23. § (3) bekezdésében foglaltak kivételével – a szakmai szervezeti egység az 1. melléklet szerinti nyomtatvány és a szerződéskötéshez szükséges, 12. §-ban szereplő dokumentumok megküldésével kezdeményezi a gazdálkodási szervezetnél.

(2) Ha a támogatási döntés vagy a támogatási döntés kezdeményezése nem felel meg a jelen szabályzatban foglaltaknak, a gazdálkodási szervezet erről 3 munkanapon belül álláspontjának indokolásával, valamint – amennyiben lehetséges – az észlelt probléma megoldására irányuló javaslattal együtt tájékoztatja a szakmai szervezeti egységet.

(3) Ha az (1) bekezdésben meghatározott dokumentumok nem állnak rendelkezésre vagy hiányosak, a gazdálkodási szervezet 3 munkanapon belül hiánypótlásra szólítja fel a szakmai szervezeti egységet. A gazdálkodási szervezet az Ávr. 101/A. §-a szerint nyújtott támogatások esetén a szakmai szervezeti egységet 1 munkanapon belül szólítja fel hiánypótlásra. A szakmai szervezeti egység haladéktalanul felhívja a kedvezményezettet a hiányzó dokumentumok 5 munkanapon belüli – az Ávr. 101/A. §-a szerint nyújtott támogatások esetén soron kívüli – benyújtására.

(4) A gazdálkodási szervezet az (1) és (3) bekezdés alapján benyújtott dokumentumok hiánytalan kézhezvételét követően, 5 munkanapon belül – sürgős esetben 3 munkanapon belül, az Ávr. 101/A. §-a szerint nyújtott támogatás esetében pedig 1 munkanapon belül – előkészíti a szerződést.

14. § A szerződést a támogatási szerződésminta, a támogatói okiratot a támogatóiokirat-minta alapján kell előkészíteni.

15. § A szerződés az Ávr. 76. § (1) bekezdésében és a 101/A. § (9) bekezdésében foglaltakon túl tartalmazza

a) a támogatás jogcímét,

b) amennyiben jogszabály kifejezetten rendelkezik az adott célra nyújtandó költségvetési támogatásról, a támogatási döntés meghozatalának alapjául szolgáló jogszabályi rendelkezés megjelölését,

c) a kötelezettségvállalás tárgya szerinti kormányzati funkciót, valamint

d) a könyvvizsgálói záradék vagy a tételes elszámolás kikötéséről szóló rendelkezést.

16. § Az Ávr. 69. § (1) bekezdés e) pontja szerinti költségterv, illetve amennyiben szükséges költség-haszon elemzés megvalósíthatósági tanulmány – kivéve az Ávr. 101/A. §-a szerint nyújtott támogatás esetén – a szerződés részét képezi.

IV. Fejezet

SZERZŐDÉSTERVEZET VÉLEMÉNYEZÉSE

17. § (1) A szerződéstervezetet a szerződés-előkészítő szervezeti egység elektronikus úton megküldi a véleményező szervezeti egység részére véleményezés céljából.

(2) A véleményező szervezeti egység az észrevételeit 5 munkanapon belül – sürgős esetben 3 munkanapon, az Ávr. 101/A. §-a szerint nyújtott támogatások esetén 1 munkanapon belül – elektronikus úton küldi meg a szerződés-előkészítő szervezeti egységnek.

(3) Ha a véleményező szervezeti egység és a szerződés-előkészítő szervezeti egység különböző álláspontot képviselnek a szerződéstervezettel és annak mellékleteivel kapcsolatosan, a vitás kérdések lezárása érdekében a szerződés-előkészítő szervezeti egység egyeztetést kezdeményez. Ha a Jogi és Kodifikációs Főosztály a szerződés megkötésének jogi akadályát látja, úgy a szerződés nem köthető meg.

(4) A véleményezés vagy a szerződés előkészítése során a gazdálkodási szervezet a szakmai szervezeti egységtől kapott adatok alapján elkészíti a kötelezettségvállalási adatlapot.

18. § A szerződés-előkészítő szervezeti egység a véleményezési eljárás lezárását követően kinyomtatja a kötelezettségvállalási adatlapot egy példányban és a szerződéstervezetet annyi példányban, hogy a szerződés megkötését követően a PM legalább három, és valamennyi egyéb szerződő fél legalább egy-egy eredeti példánnyal rendelkezzen.

V. Fejezet

A SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE, MÓDOSÍTÁSA

6. A gazdálkodási szervezet által előkészített szerződések megkötése

19. § (1) A gazdálkodási szervezet a véleményezési eljárást követően a szerződéstervezetet és a kötelezettségvállalási adatlapot pénzügyi ellenjegyzéssel látja el. Az ellenjegyzést követően a gazdálkodási szervezet a szerződés tervezetét, annak mellékleteit, valamint a kötelezettségvállalási adatlapot – az 5. § (5) bekezdésére is figyelemmel – a Jogi és Kodifikációs Főosztály, a szakmai szervezeti egység, a szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető és a kötelezettségvállalási utasítás 6. § (1) bekezdése szerinti előzetes jóváhagyásra jogosult (a továbbiakban: előzetes jóváhagyó) útján megküldi a kötelezettségvállalásra jogosult személy részére.

(2) A szerződéstervezetet a Jogi és Kodifikációs Főosztály jogi ellenjegyzéssel látja el.

(3) A szakmai szervezeti egység a szerződéstervezetet megküldi a szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető részére, aki azt – egyetértése esetén – a kötelezettségvállalási adatlap aláírásával jóváhagyja.

(4) Az előzetes jóváhagyó a kötelezettségvállalási adatlap aláírásával a szerződés tervezetét előzetesen jóváhagyja.

(5) A kötelezettségvállalásra jogosult személy – egyetértése esetén – a szerződés tervezetét és a kötelezettségvállalási adatlapot aláírja.

(6) A támogatási szerződéstervezetet a kötelezettségvállalásra jogosult személy által történő aláírását követően a gazdálkodási szervezet megküldi a kedvezményezett részére aláírás céljából.

(7) Ha a támogatási szerződéstervezetet valamely szerződő fél vagy támogatói okirat esetén a kötelezettségvállalásra jogosult személy nem írja alá, a gazdálkodási szervezet köteles erről írásban tájékoztatni a szakmai szervezeti egységet, valamint a Jogi és Kodifikációs Főosztályt. A gazdálkodási szervezet vezetőjének a kötelezettségvállalási adatlapon rögzítenie kell a szerződéskötés meghiúsulásának tényét és rövid indokolását.

(8) A szerződés egy-egy eredeti példányát a gazdálkodási szervezet a szakmai szervezeti egységnek, a Jogi és Kodifikációs Főosztálynak és a kedvezményezettnek továbbítja.

7. A szakmai szervezeti egység által előkészített szerződések megkötése

20. § (1) A szakmai szervezeti egység a véleményezési eljárást követően a szerződéstervezetet és a kötelezettségvállalási adatlapot továbbítja a szakmai felügyeletet gyakorló felsővezetőnek a kötelezettségvállalási adatlapon történő jóváhagyás céljából.

(2) A szakmai felügyeletet gyakoroló felsővezető jóváhagyását követően a szakmai szervezeti egység a Jogi és Kodifikációs Főosztály, a gazdálkodási szervezet és az előzetes jóváhagyó útján a szerződéstervezetet és a kötelezettségvállalási adatlapot – az 5. § (5) bekezdésére is figyelemmel – aláírás céljából megküldi a kötelezettségvállalásra jogosult személy részére.

(3) A szerződéstervezetet a Jogi és Kodifikációs Főosztály jogi ellenjegyzéssel látja el.

(4) A szerződéstervezetet és a kötelezettségvállalási adatlapot a gazdálkodási szervezet pénzügyi ellenjegyzéssel látja el.

(5) Az előzetes jóváhagyó a kötelezettségvállalási adatlap aláírásával a szerződéstervezetet előzetesen jóváhagyja, a kötelezettségvállalásra jogosult személy a szerződéstervezetet és a kötelezettségvállalási adatlapot – egyetértése esetén – aláírja.

(6) A támogatásiszerződés-tervezetet a kötelezettségvállalásra jogosult személy által történő aláírását követően a szakmai szervezeti egység aláírás céljából megküldi a kedvezményezett részére.

(7) Ha a támogatásiszerződés-tervezetet valamely szerződő fél vagy támogatói okirat esetén a kötelezettségvállalásra jogosult személy nem írja alá, a szakmai szervezeti egység köteles erről írásban tájékoztatni a gazdálkodási szervezetet, valamint a Jogi és Kodifikációs Főosztályt és – amennyiben a kérelmezőt a támogatási döntésről korábban már tájékoztatták – a kérelmezőt. A szakmai szervezeti egység vezetőjének a kötelezettségvállalási adatlapon rögzítenie kell a szerződéskötés meghiúsulásának tényét és rövid indokolását.

(8) A szerződés egy eredeti példányát és az aláírt kötelezettségvállalási adatlapot a szakmai szervezeti egység a gazdálkodási szervezetnek, a szerződés további egy-egy eredeti példányát a Jogi és Kodifikációs Főosztálynak és a kedvezményezettnek továbbítja.

8. A Szerződés módosítása

21. § A szerződés módosításának folyamatára e fejezet rendelkezéseit megfelelően kell alkalmazni.

VI. Fejezet

BESZÁMOLÁS

22. § (1) A szerződésben meghatározott részbeszámoló vagy beszámoló (a továbbiakban együtt: beszámoló) – az Ávr. 93. § (1a) bekezdése szerinti nyilatkozat kivételével – a támogatott tevékenységről szóló részből (a továbbiakban: szakmai rész) és a támogatott tevékenységgel kapcsolatos valamennyi költségről szóló részből (a továbbiakban: pénzügyi rész) áll.

(2) A szakmai rész vizsgálata során ellenőrizni kell, hogy az tartalmazza a támogatott program, projekt vagy feladat megvalósításának helyét, időpontját és eredményét, valamint a pályázati kiírásban, illetve a szerződésben a beszámoló szakmai rész elkészítésére meghatározott feltételek szerinti tájékoztatást.

(3) Ha a pályázati kiírás vagy a szerződés úgy rendelkezik, a kedvezményezett köteles gondoskodni a pénzügyi részben található számlaösszesítő könyvvizsgálói záradékkal történő ellátásáról.

(4) A pénzügyi rész ellenőrzése során vizsgálni kell az alábbi dokumentumok és adatok meglétét:

a) a kedvezményezett képviseletére jogosult vagy az általa meghatalmazott személy által aláírt számlaösszesítő, mely az elszámolni kívánt számviteli bizonylatok tekintetében tartalmazza a számviteli bizonylat sorszámát, a bizonylat típusát, a számviteli bizonylat kiállítójának megnevezését, adószámát, a számviteli bizonylat kiállításának keltét és teljesítési időpontját, a gazdasági esemény rövid leírását, a nettó és bruttó összegét, a támogatás és a saját forrás terhére elszámolt összeget, a pénzügyi teljesítés időpontját, valamint a pénzügyi teljesítést igazoló bizonylat sorszámát,

b) a kedvezményezett képviseletére jogosult vagy az általa meghatalmazott személy által aláírt személyi jellegű ráfordításokat tartalmazó összesítő, mely az elszámolni kívánt személyi juttatásokra, a munkaadókat terhelő járulékokra és a szociális hozzájárulási adóra, szakképzési hozzájárulásra vonatkozóan tartalmazza a tevékenység ellátásában részt vevő személyek nevét, a számviteli bizonylat típusát, sorszámát, a számviteli bizonylat kiállítójának a megnevezését, adószámát, a számviteli bizonylat kiállításának a keltét és teljesítésének az időpontját, a gazdasági esemény rövid leírását, a személyi juttatás bruttó és nettó összegét, a munkaadót terhelő járulék és a szociális hozzájárulási adó, a szakképzési hozzájárulás mértékét, a pénzügyi teljesítés időpontját, pénzügyi teljesítést alátámasztó bizonylat sorszámát havonkénti kimutatásban az éves jövedelemre vonatkozóan oly módon, hogy egy esetleges tételes ellenőrzés során a kifizetések egyértelműen azonosíthatóak legyenek,

c) az elszámolás alá eső valamennyi, a számviteli előírásoknak megfelelő eredeti számla, számviteli bizonylat, illetve bérkifizetési összesítő, amelyek rávezetve tartalmazzák a szerződés azonosító számát és a szerződés alapján fizetett összeget,

d) a c) pont szerinti számlához, számviteli bizonylathoz csatolt alábbi mellékletek:

da) bérköltség elszámolása esetén a bérfizetést megalapozó jogviszony-igazolás vagy munkaköri leírás,

db) szolgáltatás, beszerzés esetén a visszaigazolt megrendelés, a szerződés vagy a teljesítésigazolás,

dc) hirdetés, műsorfüzet esetén az elkészített hirdetés, műsorfüzet,

dd) rendezvény esetén a részletes program,

de) étkezési, élelmezési, szállodai és éttermi számla esetén a résztvevők listája, az esemény meghatározása vagy a teljesítésigazolás,

df) kiküldetés esetén a kiküldetési rendelvény,

dg) eszközbeszerzés esetén az üzembe helyezést igazoló dokumentum,

e) a kedvezményezett által teljesített pénzügyi kifizetést igazoló dokumentum, így különösen a banki átutalás vagy a pénzügyi kiegyenlítés bizonylatai, készpénzfizetés esetén a pénztári kiadási bizonylat vagy a számviteli előírásoknak megfelelő egyéb dokumentumok, valamint

f) minden olyan dokumentum, amely a beszámoló részeként a pályázati kiírásban, illetve a szerződésben meghatározásra került.

(5) A (4) bekezdés a) és b) pontja szerinti összesítőhöz tartozó (4) bekezdés c)–f) pontja szerinti dokumentumok az Ávr. 100. § (3) bekezdése szerint is ellenőrizhetőek.

(6) Az idegen nyelvű számla, dokumentum, bizonylat ellenőrzése során vizsgálni kell, hogy tartalmazza-e azon adatokat, megjelöléseket, szövegrészeket, amelyek a bizonylat hitelességéhez, a bizonylat tartalmának megbízható, valóságnak megfelelő megítéléséhez szükségesek.

23. § (1) A szakmai szervezeti egység a kedvezményezett által benyújtott beszámolót megvizsgálja, és a pénzügyi részt véleményezésre a gazdálkodási szervezet részére megküldi.

(2) Ha a pénzügyi rész ellenőrzése az Ávr. 100. § (3) bekezdése szerint történik, a szakmai szervezeti egység értesíti a kedvezményezettet a beküldendő dokumentumokról vagy a helyszíni ellenőrzésről.

(3) Ha a beküldött dokumentumok alapján a beszámoló nem felel meg a jogszabályban, illetve a szerződésben foglalt előírásoknak, vagy egyéb hibát, hiányosságot tartalmaz, a szakmai szervezeti egység határidő tűzésével haladéktalanul hiánypótlásra szólítja fel a kedvezményezettet.

(4) Ha a vizsgálat során a szakmai szervezeti egység azt állapítja meg, hogy a beszámoló, illetve a helyszíni ellenőrzés eredménye mindenben megfelel az előírásoknak, a beszámolót a teljesítési igazolás kiállítása céljából a teljesítésigazolásra jogosult személy elé terjeszti.

(5) A teljesítésigazolásra jogosult személy az Ávr. 102/B. §-ában foglaltakra tekintettel dönt a kedvezményezett beszámolójának, záró beszámolójának elfogadásáról vagy elutasításáról, esetleges visszafizetési kötelezettségéről, és a döntéséről értesíti a kedvezményezettet.

(6) A támogatott tevékenység akkor tekinthető befejezettnek, ha a költségvetési támogatás elszámolásáról készített beszámolót a teljesítésigazolásra jogosult személy jóváhagyja.

(7) A szerződésben meghatározott fenntartási időszak alatt benyújtott fenntartási beszámolót – megbízott szervezet hiányában – a szakmai szervezeti egység a szerződésben foglaltak szerint ellenőrzi, és a teljesítésigazolásra jogosult személy az (5) bekezdésben foglaltaknak megfelelően fogadja el.

(8) Az Ávr. 102/B. § (2) bekezdése szerinti záró jegyzőkönyvet a szakmai szervezeti egység készíti el, amelyet a záró beszámolóval együtt felterjeszt a teljesítésigazolásra jogosult személy részére.

(9) Az Ávr. 102/B. § (2) bekezdése szerinti záró beszámoló jóváhagyására a teljesítésigazolásra jogosult személy jogosult.

VII. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

24. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

25. §1

1. melléklet a 4/2020. (II. 27.) PM utasításhoz


Iktatószám:

Támogatási jogviszony kezdeményezése/módosítása

I. Támogatási jogviszonyt kezdeményező adatai

Szervezeti egység neve:

 

Ügyintéző neve, telefonszáma:

 

II. Alapadatok

Kötelezettségvállalás típusa:

Támogatási szerződés
Támogatói okirat

Támogatás alapja:

Jogszabály
Kormányhatározat
Egyedi döntés
Pályázat

Pályázat esetén a pályázat azonosítója:

 

Módosítás esetén a módosítandó dokumentum száma:

 

Kedvezményezett adatai:

–    Neve:

 

–    Cégjegyzék száma / Nyilvántartási száma:

 

–    Székhelye:

 

–    Elérhetősége:

 

–    Számlavezető bankja, fizetési számlaszáma:

 

–    Kapcsolattartó neve:

 

–    Kapcsolattartó elérhetősége:

 

–    Az Áht. 50. § (1) bekezdésében foglaltaknak a kedvezményezett megfelel?

igen / nem

–    Adólevonási jogosultsággal rendelkezik?

igen / nem / részben

III. Kifizetés forrása

– Kiadási előirányzat megnevezése:

PM igazgatása /
………………. fejezeti kezelésű előirányzat

IV. Támogatási szerződéskötés/támogatói okirat kiadás adatai

Támogatási szerződés / támogatói okirat tárgya:

 

Támogatott tevékenység / projekt összköltsége:

 

Támogatás összege (forintban):

 

Támogatott tevékenység / projekt időtartama:

 

Állami támogatási kategóriát érint:

igen / nem

Állami támogatási kategória megnevezése:

 

Közreműködő bevonható:

igen (neve: ……………………) / nem

Pénzügyi teljesítés feltételei:

 

–    előleg nyújtható:

igen / nem

–    előleg összege vagy aránya:

……………… Ft / …………….%

–    előleg tejesítése:

egy összegben / részletekben

–    részletekben történő előleg nyújtás esetén a pénzügyi teljesítés időpontja és összege:

…….-ig ………Ft
…….-ig ………Ft
…….-ig ………Ft

–    beszámolót követő pénzügyi teljesítés:

egy összegben / részletekben

–    részletekben történő pénzügyi teljesítés esetén a kifizetés időpontja és összege:

…….-ig ………Ft
…….-ig ………Ft
…….-ig ………Ft

Beszámolás feltételei:

 

–    részbeszámoló szükséges:

igen / nem

–    részbeszámoló(k) határideje:

 

–    beszámoló határideje:

 

Beruházás, illetve beruházás által létrejött vagyon támogatása esetén előírásra kerül fenntartási időszak?

igen ( …… év) / nem

–    Fenntartási időszak előírása esetén az éves beszámolók időpontja:

 

–    Fenntartási időszak előírása esetén a záró beszámoló határideje:

 

Biztosíték kikötése szükséges:

igen / nem

Biztosíték fajtája:

a) a kedvezményezett valamennyi – jogszabály alapján beszedési megbízással megterhelhető – fizetési számlájára vonatkozó, a támogató javára szóló beszedési megbízás benyújtására vonatkozó felhatalmazó nyilatkozata,
b) zálogjog,
c) garancia,
d) kezesség,
e) óvadék

Teljesítésigazolásra jogosult neve, munkaköre:

 

A PM szakmai szervezeti egységénél kapcsolattartó személy neve:

 

A PM szakmai szervezeti egységénél kapcsolattartó személy elérhetősége:

 

A https://epapir.gov.hu/ címen elérhető ügyintézési felületen
–    A témacsoport megnevezése:
–    Az ügytípus megnevezése:

 

–     Mint az előirányzat szakmai szervezeti egység vezetője nyilatkozom, hogy a Kedvezményezett Ávr. 75. § (3) bekezdés a) pontja szerinti aláírásmintájáról hivatalos tudomásom van és igazolni tudom.

(Abban az esetben, ha a Kedvezményezett költségvetési szerv, helyi önkormányzat, nemzetiségi önkormányzat, egyházi jogi személy, közalapítvány, az állam 100%-os tulajdonában álló gazdálkodó szervezet.)

igen / nem

–    Mint az előirányzat szakmai szervezeti egység vezetője nyilatkozom, hogy a Kedvezményezett Ávr. 75. § (3) bekezdés b) pontja szerinti létesítő okiratáról vagy jogszabályban meghatározott nyilvántartásba vételt igazoló okiratáról hivatalos tudomásom van és igazolni tudom.

(Abban az esetben, ha a Kedvezményezett költségvetési szerv, helyi önkormányzat, nemzetiségi önkormányzat, egyházi jogi személy, közalapítvány, az állam 100%-os tulajdonában álló gazdálkodó szervezet.)

igen / nem

Kötelezettségvállalás kezdeményezéséhez szükséges egyéb információk:

 

Csatolt mellékletek:

 

–    Költségterv, feladat- és ütemterv (eredeti)

igen / nem

–    Kedvezményezett valamennyi fizetési számlájára vonatkozó, számlavezető által érkeztetett felhatalmazó levél/ek (eredeti)

igen / nem

–    Egyéb biztosítékra vonatkozó dokumentum

igen / nem

–    Kedvezményezett létesítő okiratának vagy jogszabályban meghatározott nyilvántartásba vételét igazoló okiratának 90 napnál nem régebbi eredeti példánya

igen / nem
A(z) … számú támogatási szerződéshez / támogatói okirathoz benyújtva

–    A kedvezményezett nevében aláírásra jogosult személy vagy személyek ügyvéd vagy kamarai jogtanácsos által ellenjegyzett vagy közjegyző által hitelesített 90 napnál nem régebbi aláírásmintája vagy az aláírásminta közjegyző által hitelesített másolata

igen / nem
A(z) … számú támogatási szerződéshez / támogatói okirathoz benyújtva

–    Kedvezményezett a támogatási igény benyújtását megelőző 30 napnál nem régebbi nyilatkozata, hogy a Kedvezményezett által benyújtott létesítő okiratában vagy jogszabályban meghatározott nyilvántartásba vételét igazoló okiratában változás nem következett be.

(Abban az esetben, ha a létesítő okirat és/vagy aláírásminta a támogatási igény benyújtásától számított 30 napnál régebbi, de 90 napnál nem régebbi.)

igen / nem

–    Kedvezményezett a támogatási igény benyújtását megelőző 30 napnál nem régebbi nyilatkozata, hogy a kedvezményezett nevében aláírásra jogosult személy vagy személyek ügyvéd vagy kamarai jogtanácsos által ellenjegyzett vagy közjegyző által hitelesített aláírásmintájában vagy az aláírásminta közjegyző által hitelesített másolatában változás nem következett be.

(Abban az esetben, ha a létesítő okirat és/vagy aláírásminta a támogatási igény benyújtásától számított 30 napnál régebbi, de 90 napnál nem régebbi.)

igen / nem

–    Igazolás a saját forrás rendelkezésre állásáról

igen / nem

–    Nyilatkozat az igénybe vett de minimis támogatásról

igen / nem

–    Átláthatósági nyilatkozat

igen / nem

–    Nyilatkozat az európai uniós társfinanszírozású projektek megvalósítási helyzetéről (gazdasági társaság esetén)

igen / nem

–    Nyilatkozat a Központi Állami Beruházási Ellenőrzési Rendszer felhasználói hozzáféréséhez szükséges adatokról

(A Kormány vagy a miniszter irányítása vagy felügyelete alá tartozó központi költségvetési szerv vagy az állam többségi befolyása alatt álló gazdasági társaság, helyi önkormányzat által megvalósításra kerülő építésiengedély-köteles, valamint a bruttó 20 millió forintos bekerülési értéket meghaladó nem építésiengedély-köteles építési beruházások támogatása esetén.)

igen / nem

–    Támogatói okirat esetén az Ávr. 75. § (2) bekezdése szerinti nyilatkozat

igen / nem

Egyéb

 




Szerződésmódosítás kezdeményezése esetén kizárólag az I–III. pontot és a módosításra vonatkozó, módosuló részt szükséges kitölteni.


Budapest, 20………………………………

…………………………………………
szakmai szervezeti egység vezetője
1

A 25. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére