• Tartalom

41/2020. (XI. 13.) ITM rendelet indokolás

41/2020. (XI. 13.) ITM rendelet indokolás

az útdíj mértékéről és az útdíjköteles utakról szóló 25/2013. (V. 31.) NFM rendelet módosításáról szóló 41/2020. (XI. 13.) ITM rendelethez

2020.11.16.
A hálózatfejlesztés üteme az elmúlt időszakban olyan mértékben felgyorsult, hogy szükségessé vált az évközi módosítás. A 2020. év során több olyan úthálózati elem (többségében az útdíjfizetés szempontjából drágább gyorsforgalmi út) került átadásra, amely a tranzitforgalom szempontjából is kiemelkedő jelentőségű. Ezeket az utakat (különösen például az M4 vagy az M25 gyorsforgalmi utakat) a díjasítás elmaradása esetén a teherforgalom ingyen használhatja.
Az átadásra kerülő új szakaszok közül több is olyan jelentős, hogy alkalmas lehet más, fizetős utakról is a forgalom átterelésére, amely jelentős bevételkiesést okozhatna a Magyar Államnak.
A tervezet tartalmazza továbbá azokat a szükségszerű módosításokat is, amelyek nem okvetlenül új utak átadásához kötődnek, de következnek például átépítésekből, korrekciókból vagy olyan új lehajtópontok kiépüléséből, amelyek miatt a díjköteles hálózat módosítása szükséges. E korrekciókra a javaslatokat a Kormány stratégiai partnerei, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary és a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége adták.
A tervezet indokolását a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. § (3) bekezdésére figyelemmel, a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (1) bekezdése, valamint a (2) bekezdés b) pontja alapján kell közzétenni.
  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére