• Tartalom

62/2020. (X. 30.) HM utasítás

62/2020. (X. 30.) HM utasítás

a Magyar Honvédség készenléte fenntartásának és fokozásának rendjéről, valamint a honvédelmi szervezetek ezzel kapcsolatos tevékenységéről

2023.03.24.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontja alapján a következő utasítást adom ki:

1. Általános rendelkezések

1. §1 Az utasítás hatálya a honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2021. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Hvt.) 3. § 14. pontja szerinti honvédelmi szervezetre terjed ki.

2. § Az utasítás alkalmazásában

a) alaphelyzet: a békeidőszaki feladatok végrehajtását biztosító készenléti szint, melyben a honvédségi szervezetek békemegnevezéssel, illetve békeszervezeti struktúrában látják el feladataikat,

b)2 alaprendeltetési feladat: a honvédségi szervezet alaprendeltetés szerinti fő feladatához tartozó, a Hvt. 59. § (1) bekezdés a), c), d), e), h), k) és l) pontja szerinti feladatainak összessége,

c)3 békeidőszak: az Alaptörvény 48–51. cikkében nevesített különleges jogrendnek nem minősülő időszak,

d) hadfelszerelés: a honvédségi szervezet feladatainak végrehajtásához szükséges anyagi készletek és technikai eszközök összessége,

e) hadinorma: anyagierőforrás-szükséglet, amely magában foglalja a honvédségi szervezet hadiszervezetére számított hadfelszerelési igényt,

f) hadkiegészítés: a honvédségi szervezet személyi állományának és hadfelszerelésének, a hadi rendszeresített létszámra, illetve mennyiségre történő kiegészítése,

g) HM szervezet: a honvédelemért felelős miniszter által vezetett minisztérium és a miniszter közvetlen alárendeltségébe tartozó szervezetek,

h) készenlét fenntartásának és fokozásának rendszere: a jogi szabályozási háttér, a feladatok végrehajtását irányítani, illetve vezetni képes vezetőállomány, a feladatok végrehajtására a szükséges mértékben felkészített személyi állomány, a hadrafogható haditechnikai eszközök, valamint anyagi készletek, a kialakított riasztási-értesítési rendszer, a naprakész tervek és számvetések összessége, amely megteremti a feltételt a Magyar Honvédség, illetve az egyes honvédségi szervezetek részére elrendelt feladatok végrehajtására, – teljes műveleti készenlét elrendelése esetén – a hadiszervezetre történő áttérésre, a hadkiegészítés és a felkészítés/kiképzés végrehajtásával alaprendeltetési feladatok végrehajtására,

i) készenlét fokozása: meghatározott feladat végrehajtására való műveleti készenlét elérése érdekében a honvédségi szervezetek összessége, vagy az egyes honvédségi szervezetek készenléti szintjének növelése. Készenlét fokozására vonatkozó feladat honvédségi szervezetre, azok alegységeire, illetve nem szervezetszerű, kijelölt erőire és képességeire rendelhető el,

j) kezdeti műveleti készenlét: a honvédségi szervezet rendszabályok bevezetésével, illetve feladatok végrehajtásával elért azon készenléti állapota, melyben képes az alaphelyzetben meglévő képességével, saját szervezeti egységben vagy a Magyar Honvédségben létrehozott alkalmi kötelékbe biztosított állományával a váratlanul bekövetkező feladatokra rövid időn belül reagálni. A Magyar Honvédség akkor éri el a számára elrendelt kezdeti műveleti készenlétet, ha valamennyi honvédségi szervezet – akiknek részére elrendelésre került – elérte a kezdeti műveleti készenlétet,

k) MH Hadrendje: a készenlét fokozása tervezésének alapokmányaként, az alaprendeltetési feladatok végrehajtásához szükséges katonai képességek alapján megjeleníti a Magyar Honvédség béke- és hadi szervezeti struktúráját. Tartalmazza a honvédségi szervezet béke- és hadi megnevezését, az azonosításukat, készenléti idejüket, valamint a készenlét fokozásával kapcsolatos feladataikat,

l) teljes műveleti készenlét: a honvédségi szervezet rendszabályok bevezetésével, illetve feladatok végrehajtásával elért azon készenléti állapota, melyben képes a hadi szervezeti struktúrában meghatározott, felkészített, illetve kiképzett állományával, technikai eszközökkel, valamint a hadinormában és a készletképzési intézkedésben előírt hadfelszerelés-készletekkel az alaprendeltetési feladatok végrehajtására. A Magyar Honvédség akkor éri el a teljes műveleti készenlétet, ha valamennyi honvédségi szervezet elérte a teljes műveleti készenlétet.

2. Készenlét fokozására vonatkozó általános szabályok

3. § A Magyar Honvédség (a továbbiakban: MH) készenlét fenntartásának és fokozásának rendszere biztosítja

a) az MH részére az alaprendeltetési feladatok végrehajtásához szükséges műveleti készenlétének elérését, illetve az alaphelyzetbe történő visszaállítást,

b) a készenléti szolgálatba vezényelt erők fokozatos rendelkezésre állását, valamint a feladatok végrehajtásának megkezdését és

c) hadkötelezettség bevezetése nélkül az MH békeidőszakban meglévő képességével, hadkötelezettség bevezetését és a hadkiegészítés végrehajtását követően az MH hadi rendszeresített képességével a feladatok végrehajtásának megkezdését.

4. § A készenlét fokozása elrendelhető

a)4 különleges jogrend kihirdetése esetén, kivéve az Alaptörvény 51. cikke szerinti veszélyhelyzetet,

b)5 honvédelmi válsághelyzet kihirdetése esetén, vagy

c) békeidőszakban a honvédek jogállásáról szóló 2012. évi CCV. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 9/2013. (VIII. 12.) HM rendelet 15. melléklete szerinti fegyveres vagy nemzetközi kötelezettségen (a továbbiakban: fegyveres vagy nemzetközi kötelezettségen alapuló készenléti szolgálatok) alapuló készenléti szolgálatokra vonatkozóan, a készenléti szintjük emelése érdekében.

5. § A honvédelemért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) a készenlét fokozását, illetve csökkentését írásban, amennyiben a késedelem a feladatvégrehajtást veszélyeztetné, szóban rendeli el. Szóbeli feladatelrendelés esetén utólag, legkésőbb 3 napon belül a feladat írásban is elrendelésre kerül.

6. §6 A Magyarország biztonságát érintő váratlan eseményekről, információkról a Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálat haladéktalanul értékelt információt szolgáltat a Honvéd Vezérkar Főnöke (a továbbiakban: HVKF) részére.

7. § A HM szervezet állományába tartozó, valamint az MH állományából a HM szervezet támogató feladatait ellátó hivatásos és szerződéses állomány, valamint az MH állományába tartozó honvédelmi alkalmazottak beosztása, illetve feladatrendszere az MH készenlét fokozása esetén változatlan.

3. A készenlét fokozásának elrendelése

8. §7 Hadiállapot kihirdetése esetén

a)8 az MH készenlétének fokozására vonatkozó döntés a miniszter, akadályoztatása esetén a Honvédelmi Minisztérium (a továbbiakban: HM) szervezeti és működési szabályzatában (a továbbiakban: HM SZMSZ) meghatározottak szerint a HM parlamenti államtitkára, mindkettőjük egyidejű akadályoztatása esetén, amennyiben jogszabály, kormányhatározat vagy a HM SZMSZ eltérően nem rendelkezik, a miniszter által kijelölt minisztériumi felsővezető útján kerül közlésre a HVKF-fel, amelynek során a miniszter egyes végrehajtási részleteket, követelményeket meghatározhat,

b)9 a HVKF azonnal elrendeli az MH készenlétének fokozását a teljes műveleti készenlét elérése érdekében,

c) az MH az elrendeléstől számított 30. naptól áttér az MH Hadrendjében meghatározott hadi szervezeti struktúrára és megnevezésekre, az egyes honvédségi szervezetek a lehető legrövidebb időn belül, legkésőbb az MH Hadrendjében meghatározott készenléti időre elérik a teljes műveleti készenlétet,

d)10 a HVKF Szükségállapotra történő áttérés esetén az MH részére elrendelésre kerülő feladatnak megfelelően meghatározza a végrehajtandó feladatok körét, illetve a végrehajtó honvédségi szervezetet, és

e)11 a békeidőszakra történő áttérés elrendelése esetén a HVKF az MH részére meghatározza a végrehajtandó feladatok körét és a végrehajtás határidejét.

9. §12

10. §13 Szükségállapot, kihirdetése esetén

a)14 az MH felhasználására vonatkozó döntés a miniszter, akadályoztatása esetén a HM SZMSZ-ben meghatározottak szerint a HM parlamenti államtitkára, mindkettőjük egyidejű akadályoztatása esetén, amennyiben jogszabály, kormányhatározat vagy a HM SZMSZ eltérően nem rendelkezik, a miniszter által kijelölt minisztériumi felsővezető útján kerül közlésre a HVKF-fel, meghatározva annak célját, időtartamát, a kirendelt erők feladatait, létszámát és eszközeit, fegyverzetét, továbbá földrajzilag körülírt területét,

b)15 a HVKF elrendeli a készenlét fokozását, a kezdeti műveleti készenlét elérését, meghatározza az elrendelt feladat érdekében végrehajtandó feladatok körét és a végrehajtó honvédségi szervezetet,

c)16 a honvédségi szervezet a lehető legrövidebb időn belül, legkésőbb a HVKF által meghatározott készenléti időre eléri a kezdeti műveleti készenlétet,

d)17 a HVKF Hadiállapotra történő áttérés esetén az MH részére elrendelésre kerülő feladatnak megfelelően meghatározza a végrehajtandó feladatok körét, illetve a végrehajtó honvédségi szervezetet, és

e)18 a békeidőszakra történő áttérés elrendelése esetén a HVKF az MH részére meghatározza a végrehajtandó feladatok körét és a végrehajtás határidejét.

11. §19

12. §20 Honvédelmi válsághelyzet kihirdetése esetén

a)21 a Kormány készenlét fokozására vonatkozó döntését a miniszter, akadályoztatása esetén a HM SZMSZ-ben meghatározottak szerint a HM parlamenti államtitkára, mindkettőjük egyidejű akadályoztatása esetén, amennyiben jogszabály, kormányhatározat vagy a HM SZMSZ eltérően nem rendelkezik, a miniszter által kijelölt minisztériumi felsővezető útján kerül közlésre a HVKF-fel, melynek során a miniszter egyes végrehajtási részleteket, követelményeket meghatározhat,

b)22 a HVKF elrendeli a készenlét fokozását, a kezdeti műveleti készenlét elérését, meghatározza az elrendelt feladat érdekében végrehajtandó feladatok körét és a végrehajtó honvédségi szervezetet,

c)23 a honvédségi szervezet a lehető legrövidebb időn belül, legkésőbb a HVKF által meghatározott készenléti időre eléri a kezdeti műveleti készenlétet, és

d)24 különleges jogrendi helyzet kihirdetése esetén a HVKF az MH részére elrendelésre kerülő feladatnak megfelelően meghatározza a végrehajtandó feladatok körét, illetve a végrehajtó honvédségi szervezetet.

13. § Békeidőszakban a fegyveres vagy nemzetközi kötelezettségen alapuló készenléti szolgálatok készenléti szintjének emelése érdekében

a)25 a nemzeti fegyveres készenléti szolgálatok ellátása érdekében kijelölt, illetve készenléti szolgálatba vezényelt személyi állomány részére a készenlét fokozását a HVKF elrendeli

aa) a miniszter utasítására vagy

ab) a tudomására jutott – az MH esetleges alkalmazását, felhasználását megalapozó – információk alapján, saját hatáskörben,

b)26 a saját hatáskörben elrendelt készenlét fokozás esetében a HVKF soron kívül jelenti a miniszter és az ügyeletes minisztériumi felsővezetői feladatok ellátásáról és a jelentési kötelezettség körébe tartozó biztonsági kihívást jelentő helyzetek jegyzékéről szóló 2/2020. (I. 24.) HM utasítás szerinti ügyeletes minisztériumi felsővezető (a továbbiakban: ügyeletes minisztériumi felsővezető) részére az elrendelést, a döntését megalapozó információkat, a készenlét elérésének várható időpontját,

c) a nemzetközi kötelezettségen alapuló készenléti szolgálatok esetében az át-alárendelt szervezeti elemek riasztása, valamint a készenlét fokozásának és a végrehajtandó feladatnak az elrendelése az MH vezető ügyeleti szolgálatainak útján történik, és

d)27 az átrendelésre vagy alárendelésre nem került nemzetközi kötelezettségen alapuló készenléti szolgálatok készenlétének fokozását a HVKF a közjogi döntés meghozatalát követően rendeli el.

4. Logisztikai támogatás

14. § Az MH rendelkezzen a békeidőszak feladatai végrehajtásához szükséges hadfelszereléssel.

15. § A készenlét fenntartása és fokozása logisztikai támogatásának alapját az MH logisztikai és támogató szervezetei az MH-nál lévő hadrafogható technikai eszközök, hadi használható anyagi készletek, valamint a nemzetgazdaságból felhasználásra tervezett, az ipar által előállított és import beszerzésből biztosított hadfelszerelés, kapacitások és szolgáltatások képezik.

16. §28 A honvédségi szervezetek feladataik végrehajtásához – az MH Hadrendjében előírt teljes műveleti készenléteik elérésének időpontjaira – megalakítandó hadfelszerelések mennyiségét és azok ütemezését a HVKF intézkedésben szabályozza. A készletek utánpótlását biztosítani kell, melyet elsődlegesen a nemzetgazdaságból kell tervezni és megvalósítani.

17. § Az MH teljes hadfelszerelése a teljes műveleti készenlét elérésének elrendelését követően kerül megalakításra az MH teljes műveleti készenléte eléréséig.

18. § A hadfelszerelés előírt szintre való kiegészítése az illetékes kormányzati igazgatási szervekkel együttműködve az alaphelyzetben elkészített és pontosított tervek alapján történik.

19. §29 A katonai szervezetek műveleteinek megkezdéséhez szükséges hadfelszerelés mennyiségeket, azok központi utánpótlására megalakítandó központi készleteket a HVKF intézkedésben szabályozza.

20. § A HM szervezet logisztikai támogatásának tervezését, szervezését és végrehajtását – a HM szervezet igénye alapján, figyelemmel az érvényben lévő normákra – az MH a logisztikai utaltsági rendben kijelölt honvédségi szervezeten keresztül hajtja végre. A HM szervezet az igényeiket évente szeptember 30-ig, illetve szervezeti változás esetén az új szervezeti rend szerinti működés kezdő napját követő 15 napon belül a kijelölt honvédségi szervezet részére közvetlenül megküldi.

21. §30 Az MH Összesített Anyagi-technikai harcértékjelentés kétévente kerül elkészítésre és felterjesztésre a miniszter részére, amely elkészítésének rendjét a HVKF szabályozza.

22. §31 A Honvéd Vezérkar (a továbbiakban: HVK) a 21. § szerinti jelentés alapján – figyelembe véve az MH Hadrendjében meghatározott készenléti időket – összeállítja az MH hadiszükségletéből hiányzó hadfelszerelés igénytervét olyan bontásban, hogy abból megállapítható legyen, hogy az igények közül melyek tartoznak a tárca beszerzési körébe, és melyek, amiket a nemzetgazdaságból kell igényelni. Az igénytervet a különleges jogrend időszaki honvédségi igények biztosítására vonatkozó tárcaszintű tervezési feladatok megkezdése érdekében a HVKF a HM védelmi stratégiáért és humánpolitikáért felelős államtitkár és HM Közigazgatási Államtitkár útján felterjeszt a miniszter részére az elkészítés évében július 31-ig.

23. §32 A tárcaközi egyeztetést követően a HM Védelmi Igazgatási Főosztály előkészíti, szükség szerint pontosítja a nemzetgazdaságból lebiztosításra kerülő hadfelszerelések és szolgáltatások nyilvántartását, amelyet a tárgyévet követő év május 31-ig megküld a HVK részére.

24. §33 A 23. § szerinti nyilvántartás alapján – a katonai igazgatási szakterület által a gazdasági és anyagi szolgáltatások keretében biztosítottak kivételével – a lebiztosítandó hadfelszerelések beszerzéséhez és szolgáltatások igénybevételéhez szükséges kormányzati döntést a HVKF javaslatára a miniszter kezdeményezi a Kormánynál.

25. § Az MH kijelölt szervezetei elkészítik a jóváhagyott tervekben nem szereplő, beszerzést igénylő új feladatok költségtervét és a szükséges költségvetési többletforrásokat megigénylik.

26. § Különleges jogrend időszakában a HM és az MH fejlesztésekért és beszerzésekért felelős szervezetei hatáskörükben intézkednek vagy kezdeményezik a folyamatban lévő fejlesztések és beszerzések lehetőség szerinti felgyorsítására, a szükséges költségvetési források – különösen zárolt keretek – megigénylésére.

5. Egészségügyi biztosítás

27. § Az egészségügyi ellátást progresszív rendszerben, a honvédelmi szervezetek személyi állománya számára folyamatosan biztosítani kell.

28. § Az egészségügyi anyagi készletek megalakítását és lépcsőzését az egészségügyi norma határozza meg.

29. § A HM szervezet egészségügyi biztosítása tervezését, szervezését és végrehajtását – a hatályos logisztikai utaltsági rend alapján – az MH ezen feladatra kijelölt honvédségi szervezetének egészségügyi szakállománya hajtja végre.

6. Jelentések rendje

30. §34 A tárgyévi MH Hadrendjét a HVKF a tárgyévet megelőző év december 1-jéig felterjeszti a miniszter részére jóváhagyásra.

31. §35 Az MH PK a tárgyévre vonatkozóan az MH készenléte fenntartása és fokozása helyzetéről szóló éves összefoglaló jelentést a tárgyévet követő év március 31-ig felterjeszti a miniszter részére.

32. §36 Ha nem a miniszteren keresztül kerül meghatározásra a HVKF részére az MH vagy egyes honvédségi szervezetek készenlét fokozásának elrendelése, akkor a HVKF soron kívül jelenti a miniszter részére az elrendelt feladatot.

33. §37 Az MH vagy egyes honvédségi szervezetek készenlét fokozása elrendelésének végrehajtását követően a HVKF azonnal jelenti a miniszter – illetve akadályoztatása esetén a HM SZMSZ-ben meghatározottak szerint a HM parlamenti államtitkár, mindkettőjük egyidejű akadályoztatása esetén, amennyiben jogszabály, kormányhatározat vagy a HM SZMSZ eltérően nem rendelkezik, a miniszter által kijelölt minisztériumi felsővezető – és az ügyeletes minisztériumi felsővezető részére a készenlét fokozása feladatai elrendelésének végrehajtását és a feladatok megkezdését.

34. § Készenlét fokozásának elrendelése esetén a jelentések rendjét a miniszter, illetve akadályoztatása esetén a HM SZMSZ-ben meghatározottak szerint a HM parlamenti államtitkár, mindkettőjük egyidejű akadályoztatása esetén, amennyiben jogszabály, kormányhatározat vagy a HM SZMSZ eltérően nem rendelkezik, a miniszter által kijelölt minisztériumi felsővezető határozza meg.

7. Záró rendelkezések

35. § Ez az utasítás a közzétételét követő hónap első napján lép hatályba.

36. §38 A HM Védelemgazdasági Hivatal (a továbbiakban: HM VGH) az utasítás kihirdetését követő 30 napon belül kidolgozza és a miniszter részére felterjeszti a békeidőszaktól eltérő időszak pénzügyi biztosítására vonatkozó HM utasítás tervezetét, amely különösen az átmeneti költségvetésre, a békeidőszaktól eltérő pénzügyi gazdálkodásra és illetményfizetésre, valamint a készpénzellátásra vonatkozó rendelkezéseket tartalmaz. A HM utasítás kidolgozása során a HVK illetékes szervezeti egységei együttműködnek a HM VGH-val.

37. §39

1

Az 1. § a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 2. § b) pontja a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § a) pontja szerint módosított szöveg.

3

A 2. § c) pontja a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § b) pontja szerint módosított szöveg.

4

A 4. § a) pontja a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § c) pontja szerint módosított szöveg.

5

A 4. § b) pontja a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § d) pontja szerint módosított szöveg.

6

A 6. § a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § e) pontja szerint módosított szöveg.

7

A 8. § nyitó szövegrésze a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § f) pontja szerint módosított szöveg.

8

A 8. § a) pontja a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § g) pontja szerint módosított szöveg.

9

A 8. § b) pontja a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) pontja szerint módosított szöveg.

10

A 8. § d) pontja a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) és i) pontja szerint módosított szöveg.

11

A 8. § e) pontja a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) pontja szerint módosított szöveg.

12

A 9. §-t a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 3. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

13

A 10. § nyitó szövegrésze a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 3. § b) pontja szerint módosított szöveg.

14

A 10. § a) pontja a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § g) pontja szerint módosított szöveg.

15

A 10. § b) pontja a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) pontja szerint módosított szöveg.

16

A 10. § c) pontja a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) pontja szerint módosított szöveg.

17

A 10. § d) pontja a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) és j) pontja szerint módosított szöveg.

18

A 10. § e) pontja a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) pontja szerint módosított szöveg.

19

A 11. §-t a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 3. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

20

A 12. § nyitó szövegrésze a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § k) pontja szerint módosított szöveg.

21

A 12. § a) pontja a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § g) pontja szerint módosított szöveg.

22

A 12. § b) pontja a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) pontja szerint módosított szöveg.

23

A 12. § c) pontja a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) pontja szerint módosított szöveg.

24

A 12. § d) pontja a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) pontja szerint módosított szöveg.

25

A 13. § a) pont nyitó szövegrésze a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) pontja szerint módosított szöveg.

26

A 13. § b) pontja a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) pontja szerint módosított szöveg.

27

A 13. § d) pontja a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) pontja szerint módosított szöveg.

28

A 16. § a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) pontja szerint módosított szöveg.

29

A 19. § a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) pontja szerint módosított szöveg.

30

A 21. § a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) pontja szerint módosított szöveg.

31

A 22. § a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h), l) és m) pontja szerint módosított szöveg.

32

A 23. § a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § n) pontja szerint módosított szöveg.

33

A 24. § a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) pontja szerint módosított szöveg.

34

A 30. § a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) pontja szerint módosított szöveg.

35

[Nem vezethető át a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) pontjában foglalt azon módosítás, amely szerint a 31. §-ban az „az MH PK” szövegrész helyébe az „a HVKF” szöveg lép.]

36

A 32. § a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) pontja szerint módosított szöveg.

37

A 33. § a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § h) pontja szerint módosított szöveg.

38

A 36. § a 8/2023. (III. 23.) HM utasítás 2. § n) pontja szerint módosított szöveg.

39

A 37. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére