• Tartalom

629/2020. (XII. 22.) Korm. rendelet indokolás

629/2020. (XII. 22.) Korm. rendelet indokolás

a Karitatív Tanács megalakításáról és működésének részletes szabályairól szóló 65/2000. (V. 9.) Korm. rendelet és a Nemzeti Humanitárius Koordinációs Tanácsról szóló 178/2013. (VI. 4.) Korm. rendelet módosításáról szóló 629/2020. (XII. 22.) Korm. rendelethez

2020.12.23.
A jogszabály indokolása a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. § (3) bekezdése, valamint a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelenésről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Indokolások Tárában közzétételre kerül.
A Karitatív Tanács megalakításáról és működésének részletes szabályairól szóló 65/2000. (V. 9.) Korm. rendelet és a Nemzeti Humanitárius Koordinációs Tanácsról szóló 178/2013. (VI. 4.) Korm. rendelet módosítása a koronavírus-járvány első hulláma során megszerzett tapasztalatok alapján vált indokolttá.
A kormányrendelet (a továbbiakban: R.) 1. §-a lehetővé teszi, hogy a Karitatív Tanács elnöke távollétében vagy akadályoztatása esetén az ülést a Karitatív Tanács titkára vezesse le.
Az R. 2. §-a biztosítja a Karitatív Tanács számára a személyes jelenlét nélküli döntéshozatal lehetőségét.
Az R. 3. és 4. §-a rendelkezik a döntéshozatallal kapcsolatos egyes eljárási szabályokról.
Az R. 5. és 6. §-ában foglaltak biztosítják a Nemzeti Humanitárius Koordinációs Tanács (a továbbiakban: NHKT) számára a veszélyhelyzet megszűnését követő működést. A veszélyhelyzet megszűnésével nem ér véget a koronavírus-járvány elleni védekezés. Az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 228. §-a alapján elrendelt egészségügyi válsághelyzet (a továbbiakban: egészségügyi válsághelyzet) időtartama alatt is szükséges biztosítani az NHKT számára a karitatív segítségnyújtás koordinációjának lehetőségét. Az R. ezért biztosítani kívánja, hogy az egészségügyi válsághelyzet időtartama alatt is összehívható legyen az NHKT.
Az R. 7. §-a teszi lehetővé, hogy az NHKT az egészségügyi válsághelyzetben is el tudja látni – a válsághelyzet fennállása során már biztosított – feladatköreit.
Az R. 8. §-a biztosítja, hogy a személyes részvétellel megtartott ülések során – az azonnali döntéshozatal biztosítása érdekében – az NHKT tagjai jogosultak legyenek a meghatalmazottjuk útján történő eljárásra.
Az R. 9. §-a lehetővé teszi, hogy az NHKT elnökét távollétében vagy akadályoztatása esetén teljes jogkörben az általa kijelölt tag helyettesítse.
Az R. 10. §-a biztosítja a járványhelyzetre való tekintettel – a személyes találkozások minimalizálása érdekében – az NHKT számára a személyes jelenlét nélküli döntéshozatal lehetőségét.
Az R. 11. §-a biztosítja, hogy veszélyhelyzet vagy egészségügyi válsághelyzet fennállása esetén az NHKT ülésszaka a Tanács ülésének soron kívüli összehívásával kezdődjön.
  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére