• Tartalom

70/2020. (XII. 29.) AM rendelet indokolás

70/2020. (XII. 29.) AM rendelet indokolás

a Magyarországon előállított és forgalomba hozni kívánt borászati termékek után fizetendő szakmaközi bormarketing pénzügyi hozzájárulásról szóló piacszervezési intézkedés kiterjesztéséről szóló 70/2020. (XII. 29.) AM rendelethez

2021.01.01.

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) a tagjai és a fogyasztók érdekeit figyelembe véve ágazati szintű szakmaközi bormarketing járulékfizetési kötelezettség mellett Országos Bormarketing Alapot kíván működtetni, amelynek célja a nemzeti piacon, valamint az Európai Unió tagállamaiban és harmadik országokban folytatott promóciós tevékenységgel a magyar borászati termékek piaci helyzetének javítása, forgalmazásának elősegítése, fogyasztásának népszerűsítése. Emellett létrehozza a Kulturált Borfogyasztást Népszerűsítő Alapot, amelynek célja a mértékletes borfogyasztás és a borkultúra népszerűsítése.

A magyar borok egységes marketingje, valamint a fogyasztók mértékletes borfogyasztása, a borkultúra népszerűsítése akkor végezhető a leghatékonyabban, ha egységesen, szakmai kontroll mellett valósul meg. Ennek fényében, a magyar szőlő- és bortermelők közreműködésével alakította ki a HNT a borászati termékek után fizetendő bormarketing járulék fizetéséről szóló piacszervezési intézkedést.

A Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (1) és (2) bekezdésében foglaltakra figyelemmel az indokolás közzététele javasolt az Indokolások Tárában.
  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére