• Tartalom

1813/2021. (XI. 19.) Korm. határozat

1813/2021. (XI. 19.) Korm. határozat

az IKOP-3.1.0-15-2019-00019 azonosító számú „H5–H6/H7 vonalak összekötése – az észak-déli városi-elővárosi gyorsvasút fejlesztésének előkészítése” projekt kiemelt társadalmi igényeken alapuló módosításáról és ezzel összefüggésben az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat módosításáról

2021.11.21.

1. A Kormány

a) a 2014–2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 4. § (1) bekezdés c) pontjában foglalt feladatkörében eljárva egyetért az IKOP-3.1.0-15-2019-00019 azonosító számú, „H5–H6/H7 vonalak összekötése – az észak-déli városi-elővárosi gyorsvasút fejlesztésének előkészítése” megnevezésű projekt (a továbbiakban: Projekt) műszaki tartalmának módosításával, valamint a Projekt támogatásának növelésével, az 1. melléklet szerint;

b) egyetért a Projekt támogatásából nettó 2 345 776 499 forint összegnek az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 3.1. beruházási prioritás többletkötelezettség-vállalásának terhére történő finanszírozásával;

c) az európai uniós forrásból finanszírozott egyes projektek költségnövekménye támogathatóságáról szóló 17/2017. (II. 1.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 17/2017. (II. 1.) Korm. rendelet] 6/A. §-a alapján úgy határoz, hogy a projektek javasolt műszaki-szakmai tartalmának bővítéséhez kapcsolódó, azzal arányos keretemelése és annak végrehajtása során a 17/2017. (II. 1.) Korm. rendelet 3. és 5. §-át nem kell alkalmazni;

d) felhívja az innovációért és technológiáért felelős minisztert, hogy gondoskodjon a Projekt támogatási szerződésének 1. melléklet szerinti módosításáról;

Felelős: innovációért és technológiáért felelős miniszter

Határidő: a többletforrás rendelkezésre állását követően azonnal

e) felhívja az innovációért és technológiáért felelős minisztert, hogy a Miniszterelnökséget vezető miniszter bevonásával – ha nem szükséges a b) alpont szerinti többletkötelezettség-vállalás az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program teljes forrásfelhasználásához – gondoskodjon a többletkötelezettség-vállalásnak a 2021–2027 közötti európai uniós programozási időszak forrásai terhére történő haladéktalan átforgatásáról és elszámolásáról, amint erre a vonatkozó európai uniós szabályozás lehetőséget biztosít.

Felelős: innovációért és technológiáért felelős miniszter

Miniszterelnökséget vezető miniszter

Határidő: 2023. december 31.

2. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.

3.1

1. melléklet az 1813/2021. (XI. 19.) Korm. határozathoz

 

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

1.

Projekt azonosító száma

Projekt megnevezése

Támogatást igénylő neve

Projekt támogatási intenzitása

Projekt eredeti forrásszerkezete

Változás

Projekt forrásszerkezete a módosítás után

Projekt összköltsége
(nettó milliárd forint)

Projekt rövid bemutatása

2.

Projekt Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (a továbbiakban: IKOP) keretében finanszírozandó támogatásának összege
(nettó milliárd forint)

Projekt részére a Magyarország központi költségvetéséről szóló törvényben meghatározott Uniós fejlesztések fejezet (a továbbiakban: Fejezet), Állami költségvetési kedvezményezettek sajáterő támogatása előirányzata (a továbbiakban: ÁKST) terhére finanszírozni tervezett támogatás
(forint)

Projekt részére a Fejezet Integrált Közlekedésfejlesztési OP (IKOP) előirányzatának (a továbbiakban: IKOP-előirányzat) hazai társfinanszírozása terhére biztosítandó forrás
(forint)

Projekt IKOP keretében finanszírozandó támogatásának összege
(nettó milliárd forint)

Projekt részére a Fejezet ÁKST terhére finanszírozni tervezett támogatás
(forint)

Projekt részére az IKOP-előirányzat hazai társfinanszírozása terhére biztosítandó forrás
(forint)

Projekt IKOP keretében finanszírozandó támogatásának összege
(nettó milliárd forint)

Projekt részére a Fejezet ÁKST terhére finanszírozni tervezett támogatás
(milliárd forint)

Projekt részére az IKOP-előirányzat hazai társfinanszírozása terhére biztosítandó forrás
(forint)

3.

Projekt le nem vonható, az Európai Unió (a továbbiakban: EU) felé el nem számolható általános forgalmi adó (a továbbiakban: ÁFA) IKOP hazai társfinanszírozás terhére
(milliárd forint)

Az EU felé nem elszámolható egyéb költségek IKOP hazai társfinanszírozás terhére
(forint)

Projekt le nem vonható, az EU felé el nem számolható ÁFA IKOP hazai társfinanszírozás terhére
(milliárd forint)

Az EU felé nem elszámolható egyéb költségek IKOP hazai társfinanszírozás terhére
(milliárd forint)

Projekt le nem vonható, az EU felé el nem számolható általános forgalmi adó (a továbbiakban: ÁFA) IKOP hazai társfinanszírozás terhére
(milliárd forint)

Az EU felé nem elszámolható egyéb költségek (XIX. Uniós fejlesztések fejezet IKOP hazai társfinanszírozás terhére)
(milliárd forint)

4.

IKOP-3.10-15-
2019-00019

H5–H6/H7 vonalak összekötése –
az észak-déli városi-elővárosi gyorsvasút fejlesztésének előkészítése

Budapest Fejlesztési Központ Zrt. (konzorcium- vezető) és a MÁV-HÉV Helyiérdekű Vasút Zártkörűen Működő Részvénytársaság konzorciuma

100%

10,908

0

2,685

0

3,518

0

0,929

0

14,426

0

3,614

0

14,426

H5 HÉV-vonal Békásmegyer–Szentendre szakasza, valamint a H6/H7 HÉV-vonalak rekonstrukciójának és utóbbiak Kálvin térig történő meghosszabbításának teljes körű előkészítése, a kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárás megindításához szükséges tartalmú és részletezettségű terveinek, tenderdokumentációjának elkészítése, továbbá az északi és déli HÉV-vonalak összekötésének Részletes Megvalósíthatósági Tanulmány szintű előkészítése.

1

A 3. pont a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére