20/2021. (IV. 23.) ITM rendelet indokolás
20/2021. (IV. 23.) ITM rendelet indokolás
az útdíj mértékéről és az útdíjköteles utakról szóló 25/2013. (V. 31.) NFM rendelet módosításáról szóló 20/2021. (IV. 23.) ITM rendelethez
2021.05.08.
2020-ban átadásra került az M44 Kondoros–Békéscsaba és az M85 Csorna–Sopron közti szakasza. E két átadással mintegy 74 kilométerrel bővül Magyarország gyorsforgalmi úthálózata. Ezen átadások összhangban állnak a Kormány azon célkitűzésével, miszerint a gyorsforgalmi úthálózatnak minden irányban el kell érnie az ország határait. Az M44 Kondoros–Békéscsaba szakaszának átadásával a megyeszékhely is csatlakozik egy nagyobb hálózati elemhez, nagyban javítva ezzel annak közúti megközelíthetőségét.
Az átadásra kerülő gyorsforgalmi úthálózati elemek várhatóan jelentős teherforgalmat bonyolítanak a jövőben, így különösen lényeges, hogy azokon az átadásukat követően minél hamarabb kezdődjön meg az útdíj beszedése. A tervezet alapvető célja, hogy ennek jogi feltételeit megteremtse.
A tervezetben ezenkívül kisebb átépítések, korrekciók átvezetése is megtörténik a díjköteles úthálózaton – egy részük az újonnan átadásra kerülő gyorsforgalmi utak miatti átépítések nyomán.
A tervezet indokolását a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. § (3) bekezdésére figyelemmel, a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (1) bekezdése, valamint (2) bekezdés b) pontja alapján kell közzétenni.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás