258/2021. (V. 20.) Korm. rendelet
258/2021. (V. 20.) Korm. rendelet
a 2021–2027 programozási időszakra rendelt források felhasználására vonatkozó uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatási szabályokról1
A Kormány az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (1) bekezdés 15d. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A rendelet hatálya
1. § E rendelet hatálya
a) a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Pluszból,
b) a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Pluszból,
c) az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program Pluszból,
d) a Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program Pluszból,
e) a Digitális Megújulás Operatív Program Pluszból,
f) az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Pluszból, valamint
g) a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program Pluszból
nyújtott, az Európai Unió működéséről szóló szerződés (a továbbiakban: EUMSz) 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatások felhasználására terjed ki.
2. Értelmező rendelkezések
2. § E rendelet alkalmazásában
1. átlagos éves utasforgalom: a támogatás odaítélését megelőző két pénzügyi év folyamán érkező és távozó utasforgalom átlaga,
2. földi kiszolgálás: a repülőtereken a repülőtér-használóknak nyújtott, a közösségi repülőterek földi kiszolgálási piacára való bejutásról szóló, 1996. október 15-i 96/67/EK tanácsi irányelv mellékletében meghatározott szolgáltatások,
3. központosított földi kiszolgálási infrastruktúra: a repülőtér-üzembentartó által üzemeltetett és díjfizetés ellenében a repülőtéren földi kiszolgálást végző különböző szolgáltatók rendelkezésére bocsátott infrastruktúra, kivéve a földi kiszolgálást végző szolgáltatók tulajdonában lévő vagy azok által üzemeltetett berendezéseket,
4. légitársaság: a Közösségben a légi járatok működtetésére vonatkozó közös szabályokról szóló, 2008. szeptember 24-i 1008/2008/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: 1008/2008/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet) alapján valamely tagállam vagy az európai közös légtér tagja által kiadott érvényes működési engedéllyel rendelkező légitársaság,
5. nem repüléstechnikai tevékenységek: a légitársaságoknak vagy a repülőtér egyéb használóinak nyújtott kereskedelmi szolgáltatások, így különösen az utasoknak, szállítmányozóknak vagy egyéb szolgáltatóknak nyújtott kiegészítő szolgáltatások, irodák és boltok bérlete, gépjárműparkolók és szállodák,
6. regionális repülőtér: olyan repülőtér, amelynek átlagos éves utasforgalma legfeljebb hárommillió fő,
7. repülőtér: légitársaságok számára nyújtott repülőtéri szolgáltatásokat felölelő gazdasági tevékenységet végző jogalany vagy jogalanyok csoportja,
8. repülőtéri infrastruktúra: a repülőtéri szolgáltatások nyújtása érdekében a repülőtér által a légitársaságok és a különböző szolgáltatók rendelkezésére bocsátott infrastruktúra és felszerelés, beleértve a kifutópályákat, a terminálokat, a forgalmi előtereket, a gurulópályákat, a központosított földi kiszolgáló infrastruktúrát és bármely más berendezést, amely közvetlen támogatást nyújt a repülőtéri szolgáltatásokhoz, kivéve azt az infrastruktúrát és felszerelést, amely elsődlegesen a nem repüléstechnikai tevékenységek céljára szükséges,
9. repülőtéri szolgáltatások: a repülőtér vagy leányvállalatai által a légitársaságoknak nyújtott szolgáltatások közül a repülőgép kezelése a leszállás és a felszállás között, az utasok és a rakomány kezelése annak érdekében, hogy a légitársaságok légi szállítási szolgáltatásokat nyújtsanak, a földi kiszolgálás és a központosított földi kiszolgálási infrastruktúra biztosítása.
3. Az egyes programokhoz rendelt állami támogatási kategóriák
3. § Ha a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Pluszból az egyes beavatkozási területek keretében támogatható intézkedés finanszírozása az EUMSz 107. cikk (1) bekezdése értelmében állami támogatásnak minősül, a támogatás
4. § Ha a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Pluszból az egyes beavatkozási területek keretében támogatható intézkedés finanszírozása az EUMSz 107. cikk (1) bekezdése értelmében állami támogatásnak minősül, a támogatás
5. § Ha az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program Pluszból az egyes beavatkozási területek keretében támogatható intézkedés finanszírozása az EUMSz 107. cikk (1) bekezdése értelmében állami támogatásnak minősül, a támogatás
6. § Ha a Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program Pluszból az egyes beavatkozási területek keretében támogatható intézkedés finanszírozása az EUMSz 107. cikk (1) bekezdése értelmében állami támogatásnak minősül, a támogatás
7. § Ha a Digitális Megújulás Operatív Program Pluszból az egyes beavatkozási területek keretében támogatható intézkedés finanszírozása az EUMSz 107. cikk (1) bekezdése értelmében állami támogatásnak minősül, a támogatás
8. § Ha az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Pluszból az egyes beavatkozási területek keretében támogatható intézkedés finanszírozása az EUMSz 107. cikk (1) bekezdése értelmében állami támogatásnak minősül, a támogatás
9. § Ha a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program Pluszból az egyes beavatkozási területek keretében támogatható intézkedés finanszírozása az EUMSz 107. cikk (1) bekezdése értelmében állami támogatásnak minősül, a támogatás
4. Az egyes állami támogatási kategóriák szabályai
10. § (1) Az egyes állami támogatási kategóriák vonatkozásában támogatás a 2014–2020 programozási időszakra rendelt források felhasználására vonatkozó uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatási szabályokról szóló 255/2014. (X. 10.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 255/2014. (X. 10.) Korm. rendelet] 2. és 3. alcíme, III. Fejezete, valamint
5. A regionális repülőterekre irányuló támogatás
11. § (1) Regionális repülőterekre irányuló támogatás (ezen alcím vonatkozásában a továbbiakban: támogatás) beruházási és működési támogatásként nyújtható.
(2) A támogatásban részesülő repülőtérnek valamennyi potenciális felhasználó előtt nyitva kell állnia. Ha a kapacitás nem elegendő valamennyi felhasználó kiszolgálására, a rendelkezésre álló kapacitást releváns, objektív, átlátható és megkülönböztetésmentes kritériumok alapján kell elosztani.
(3) Nem nyújtható támogatás meglévő repülőtér áttelepítéséhez vagy új személyforgalmi repülőterek létesítéséhez, beleértve a meglévő repülőterek személyforgalmi repülőtérré történő átalakítását is.
(4) Nem nyújtható támogatás azoknak a repülőtereknek, amelyeknek az átlagos éves teherforgalma a támogatás tényleges odaítélését megelőző két pénzügyi évben meghaladta a kétszázezer tonnát. A támogatás csak akkor nyújtható, ha a támogatás odaítélésekor a kedvezményezett által bemutatott és a támogatást nyújtó által elfogadott megalapozott előrejelzések alapján valószínűsíthető, hogy a támogatás nem eredményezi a támogatás odaítélését követő két pénzügyi évben a repülőtér átlagos éves teherforgalmának kétszázezer tonna fölé emelkedését.
12. § (1) Beruházási támogatás esetén a támogatott beruházás mértéke nem haladhatja meg az észszerű forgalmi előrejelzések alapján a középtávon várt forgalom fogadásához szükséges mértéket.
(2) Nem nyújtható beruházási támogatás meglévő, az 1008/2008/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet 2. cikk 16. pontjában meghatározott menetrend szerinti légi járatokat üzemeltető repülőtértől száz kilométeren belül elhelyezkedő és onnan gépjárművön, buszon vagy vonaton hatvan percen belül megközelíthető repülőtérnek.
(3) Az (1) és a (2) bekezdés nem alkalmazandó azokra a repülőterekre, amelyeknek az átlagos éves utasforgalma a támogatás tényleges odaítélését megelőző két pénzügyi évben nem haladta meg a kétszázezer főt, ha a beruházási támogatás következtében a repülőtér átlagos éves utasforgalma a kedvezményezett által bemutatott és a támogatást nyújtó által elfogadott megalapozott előrejelzések alapján valószínűsíthetően nem emelkedik kétszázezer fő fölé a támogatás odaítélését követő két pénzügyi évben.
(4) Nem nyújtható beruházási támogatás olyan repülőtérnek, amelynek az átlagos éves utasforgalma a támogatás tényleges odaítélését megelőző két pénzügyi évben meghaladta a hárommillió főt. Beruházási támogatás csak akkor nyújtható, ha a támogatás odaítélésekor a kedvezményezett által bemutatott és a támogatást nyújtó által elfogadott megalapozott előrejelzések alapján valószínűsíthető, hogy a beruházási támogatás a tényleges odaítélését követő két pénzügyi évben nem okozza a repülőtér átlagos éves utasforgalmának hárommillió fő fölé emelkedését.
(5) A beruházási támogatás elszámolható költségei a repülőtéri infrastruktúra fejlesztésére irányuló beruházási költségek, beleértve a tervezési költségeket is.
(6) A beruházási támogatás összege nem haladhatja meg az elszámolható költségeknek és a beruházás működési eredményének a különbségét. A működési eredményt az elszámolható költségekből megalapozott előrejelzések alapján előzetesen vagy visszafizetési mechanizmus alkalmazásával kell levonni.
(7) A beruházási támogatás összege a (6) bekezdés szerinti felső korláton túl nem haladhatja meg
a) az elszámolható költségek 50%-át azon repülőterek esetén, amelyeknek átlagos éves utasforgalma a támogatás odaítélését megelőző két pénzügyi évben egymillió és hárommillió fő között alakult, vagy
b) az elszámolható költségek 75%-át azon repülőterek esetén, amelyeknek az átlagos éves utasforgalma a támogatás odaítélését megelőző két pénzügyi évben nem haladta meg az egymillió főt.
(8) A (3) bekezdés szerinti repülőtér fejlesztéséhez nyújtott beruházási támogatás a támogatást nyújtó választása szerint a (6) bekezdés szerinti maximális támogatási összegig vagy a (7) bekezdés b) pontja szerinti maximális támogatási intenzitásig nyújtható.
13. § (1) Nem nyújtható működési támogatás olyan regionális repülőtérnek, amelynek átlagos éves utasforgalma a támogatás odaítélését megelőző két pénzügyi évben meghaladta a kétszázezer főt.
(2) A működési támogatás összege nem haladhatja meg a támogatási időszak során keletkezett működési veszteséget és észszerű nyereséget fedező összeget. A támogatás kifizetése történhet előzetesen rögzített időszakos kifizetések formájában – amely esetén a kifizetések összege a támogatásnyújtás időtartama alatt nem növelhető – vagy a bekövetkezett működési veszteség alapján utólagosan megállapított összegek folyósítása útján.
(3) Nem nyújtható működési támogatás olyan naptári évre vonatkozóan, amely során a repülőtér átlagos éves utasforgalma meghaladja a kétszázezer főt.
(4) A működési támogatás nyújtását nem lehet olyan feltételhez kötni, hogy a kedvezményezettnek megállapodást kell kötnie bizonyos légitársaságokkal a repülőtéri díjakról, a marketingjellegű kifizetésekről vagy a légitársaságok adott repülőtéren végzett tevékenységének egyéb pénzügyi vonatkozásairól.
14. § (1) Az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Atr.) 18. § (2) bekezdés a) pontja szerint előzetesen be kell jelenteni az Európai Bizottság részére az egyedi támogatást, ha a támogatás összege meghaladja az ezen alcímben meghatározott felső határt.
(2) A támogatásra a 255/2014. (X. 10.) Korm. rendelet 3. § (3) és (4) bekezdését, 3/A. §-át, 18. §-át, 19. § (1) bekezdés a) pontját, 19. § (2) bekezdés c)–f) pontját, 20–22. §-át és 23/B. §-át alkalmazni kell.
(3)17 A támogatás nem nyújtható az Atr. 6. § (4a) és (4b) bekezdése szerinti nehéz helyzetben levő vállalkozásnak, kivéve, ha a kedvezményezett 2019. december 31-én nem volt nehéz helyzetben, de 2020. január 1. és 2021. december 31. között nehéz helyzetbe került.
(4) A támogatás 2024. június 30-ig nyújtható.
(5) A támogatás nem nyújtható a 255/2014. (X. 10.) Korm. rendelet 19. § (2) bekezdés a), b) és h) pontja szerinti tevékenységhez.
5/A. 18 A 4G és 5G mobilhálózat kiépítéséhez nyújtott beruházási támogatás
14/A. § (1) Beruházási támogatás nyújtható 4G és 5G passzív mobilhálózati infrastruktúra kiépítéséhez (ezen alcím vonatkozásában a továbbiakban: támogatás).
(2) A támogatás elszámolható költsége az (1) bekezdés szerinti mobilhálózatok kiépítésének, irányításának és üzemeltetésének bármely költsége lehet. A támogatott beruházásnak a hálózat aktív elemeinek korszerűsítésén túlmutató, a passzív infrastruktúrára irányuló jelentős beruházást kell tartalmaznia.
(3) A beruházáshoz nyújtható maximális támogatási összeget a 14/D. § (1)–(2) bekezdése szerinti esetben versenypályázat alapján kell megállapítani.
(4) Ha a támogatás odaítélése a 14/D. § (3) bekezdésével összhangban versenypályázat nélkül történik, a támogatás összege nem haladhatja meg az elszámolható költségek és a működési eredmény közötti különbséget, amelyet megalapozott előrejelzések alapján kell meghatározni és előzetesen, vagy visszafizetési mechanizmus alkalmazásával utólag kell levonni az elszámolható költségekből.
14/B. § (1) 5G mobilhálózat kiépítésére olyan területeken nyújtható támogatás, ahol egyáltalán nincs mobilhálózat, vagy legfeljebb 3G mobilszolgáltatások támogatására képes mobilhálózat érhető el, és ahol valószínűsíthető, hogy a tervezett támogatási intézkedés közzétételétől számított három éven belül, vagy a támogatott hálózat kiépítéséhez szükséges időn, de legalább a támogatott hálózat kiépítésének várható megkezdésétől számított két éven belül állami támogatás nélkül nem épül ki 4G vagy 5G mobilhálózat.
(2) 4G mobilhálózat kiépítésére olyan területeken nyújtható támogatás, ahol egyáltalán nincs mobilhálózat, vagy legfeljebb 2G mobilszolgáltatások támogatására képes mobilhálózat érhető el, és ahol valószínűsíthető, hogy a tervezett támogatási intézkedés közzétételétől számított három éven belül, vagy a támogatott hálózat kiépítéséhez szükséges időn, de legalább a támogatott hálózat kiépítésének várható megkezdésétől számított két éven belül támogatás nélkül nem épül ki 3G, 4G vagy 5G mobilhálózat.
(3) A támogatásnak minőségi ugrást kell eredményeznie a már létező, valamint a tervezett támogatási intézkedés közzétételének időpontjától számított három éven belül, vagy a támogatott hálózat kiépítéséhez szükséges időn, de legalább a támogatott hálózat kiépítésének várható megkezdésétől számított két éven belül támogatás nélkül hitelt érdemlően kiépíteni tervezett mobilhálózatokhoz képest.
(4) A minőségi ugrás feltétele akkor teljesül, ha a támogatott beavatkozás eredményeként jelentős új beruházást valósítanak meg a mobilhálózatban, és a támogatott infrastruktúra jelentős, új képességeket vezet be a piac számára a mobilszolgáltatások rendelkezésre állása, a kapacitás, a sebesség és a verseny tekintetében a már létező vagy hitelt érdemlően tervezett hálózatokhoz képest.
14/C. § (1) A 14/B. §-ban foglalt feltételek teljesülését feltérképezés és nyilvános konzultáció útján kell ellenőrizni.
(2) A feltérképezés során azonosítani kell a támogatással lefedni tervezett földrajzi célterületeken már elérhető mobilhálózatokat. A feltérképezést maximum 100×100 méteres rácsok alapján kell elvégezni.
(3) A feltérképezést követően a támogatást nyújtó vagy más kijelölt hatóság nyilvános konzultációt köteles lefolytatni, melynek keretében közzéteszi az interneten a tervezett intézkedés és a feltérképezés részletes adatait.
(4) Az adatok és a tervezett intézkedés közzétételétől számítva legalább 30 napig zajló konzultáció keretében az érdekelt piaci szereplők észrevételezhetik az intézkedés tervezetét és a feltérképezés eredményét, továbbá jelezhetik a célterületen már létező vagy a 14/B. § szerinti időn belül hitelt érdemlően kiépíteni tervezett mobilhálózataikra vonatkozó, megfelelően alátámasztott információkat.
14/D. § (1) A kedvezményezettről és a támogatás összegéről a támogatást nyújtó nyílt, átlátható, megkülönböztetésmentes és a technológiasemlegesség elvén alapuló versenypályázat alapján köteles dönteni.
(2) A kedvezményezett kiválasztásakor az igényelt támogatási összeg mellett a támogatást nyújtó által előzetesen megállapított, objektív, átlátható és megkülönböztetésmentes minőségi kritériumok is figyelembe vehetők, azzal, hogy hasonló minőségi feltételek esetén a támogatást a legalacsonyabb összegű támogatást igénylő pályázónak kell odaítélni.
(3) A 4G és 5G frekvenciahasználati jog feltételeiből eredő lefedettségi kötelezettségek teljesítésének ellenőrzésekor a támogatásból kiépített mobilhálózat figyelmen kívül hagyandó.
(4) Az (1) és (2) bekezdéstől eltérően a támogatás közvetlenül is odaítélhető egy hatóságnak vagy a hatóság közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 9. § (1) bekezdés h) vagy i) pontja szerinti szervezetének, azzal, hogy a kedvezményezett a támogatott hálózatot kizárólag nagykereskedelmi szolgáltatások nyújtásához használhatja, és köteles a támogatott hálózat üzemeltetéséhez felhasznált forrásokról külön számviteli nyilvántartást vezetni.
(5) A (4) bekezdés szerint odaítélt támogatásból kiépítendő hálózat kiépítésével és működtetésével harmadik felet megbízni csak nyílt, átlátható és megkülönböztetésmentes versenypályázat útján, a technológiasemlegesség követelménye betartásával lehet.
14/E. § (1) A hálózat mindenkori üzemeltetője tisztességes és megkülönböztetésmentes feltételek mellett a lehető legszélesebb körű aktív és passzív nagykereskedelmi hozzáférést köteles biztosítani a támogatott infrastruktúrához, beleértve a támogatott infrastruktúra kiépítéséhez felhasznált meglévő hálózati elemeket is.
(2) A hálózat üzemeltetője a nagykereskedelmi hozzáférést legalább hét éven keresztül köteles biztosítani. Az alépítményekhez és a tartóoszlopokhoz való hozzáférés joga időben nem korlátozható.
(3) A nagykereskedelmi hozzáférést nem érintheti a hálózat tulajdonosának vagy üzemeltetőjének személyében beállt változás.
(4) Ha a támogatást alépítmény építéséhez is nyújtják, a támogatott alépítményt úgy kell kialakítani, hogy nagykereskedelmi hozzáférési igény esetén legalább a piacon már működő valamennyi mobilhálózat-üzemeltető számára elengedő hely álljon rendelkezésre.
14/F. § (1) A nagykereskedelmi hozzáférés díját az üzemeltető Magyarország vagy az Európai Unió összehasonlítható, versenyképesebb területei vonatkozásában közzétett vagy szabályozott nagykereskedelmi árak átlaga alapján határozza meg. Ilyen információk hiányában a nemzeti hatóság által az érintett piacok és szolgáltatások vonatkozásában meghatározott nagykereskedelmi árak alkalmazandók.
(2) Ha a nagykereskedelmi hozzáférés díja az (1) bekezdés szerinti referenciaértékek alapján nem állapítható meg, az üzemeltető költségalapú árképzésen alapuló, az ágazati szabályozással összhangban levő árazást alkalmaz.
(3) A nagykereskedelmi hozzáféréssel és árképzéssel kapcsolatos viták esetén a nemzeti szabályozó hatósághoz lehet fordulni.
14/G. § A 10 millió eurónak megfelelő forintösszeget meghaladó támogatásban részesült projektek esetén a támogatást nyújtó a kedvezményezett indokolatlan mértékű profitszerzésének megakadályozása érdekében ellenőrzési és visszafizetési mechanizmust alkalmaz.
14/H. § (1) A támogatásból kiépített 4G vagy 5G mobilhálózat vezeték nélküli állandó helyű hozzáférési szolgáltatás nyújtására olyan területek használható, ahol nincs olyan már meglévő vagy a tervezett támogatási intézkedés közzétételének időpontjától számított három éven belül, vagy a támogatott hálózat kiépítéséhez szükséges időn, de legalább a támogatott hálózat kiépítésének várható megkezdésétől számított két éven belül hitelt érdemlően kiépíteni tervezett hálózat, amely megbízhatóan képes legalább
a) 30 Mbps vagy
b) 100 Mbps
letöltési sebességet biztosítani.
(2) Az (1) bekezdés szerinti felhasználás feltétele, hogy a 14/C. § szerinti feltérképezés és nyilvános konzultáció során figyelembe vették a meglévő vagy hitelt érdemlően tervezett vezetékes széles sávú hálózatokat is, és a támogatott vezeték nélküli állandó helyű 4G vagy 5G hozzáférési megoldás
a) az (1) bekezdés a) pontja esetén legalább 30 Mbps letöltési sebességet,
b) az (1) bekezdés b) pontja esetén legalább 300 Mbps letöltési és 100 Mbps feltöltési sebességet,
és az érintett területeken már létező vagy tervezett vezetékes hálózatokhoz képest legalább kétszeres letöltési és feltöltési sebességet képes biztosítani.
14/I. § (1) Az Atr. 18. § (2) bekezdés a) pontja szerint előzetesen be kell jelenteni az Európai Bizottság részére az egyedi támogatást, ha bármely támogatott projekt összköltsége meghaladja a 100 millió eurót, vagy pénzügyi eszköz formájában odaítélt támogatás esetében a kedvezményezettnek nyújtott teljes finanszírozás névértéke bármely projekt esetén meghaladja a 150 millió eurót.
(2) A támogatásra a 255/2014. (X. 10.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdés 3. és 75. pontját, 3. § (3) és (4) bekezdését, 3/A. §-át, 18. §-át, 19. § (1) bekezdés a) pontját, 19. § (2) bekezdés c)–f) pontját, 20–22. §-át és 23/B. §-át alkalmazni kell.
(3) A támogatás nem nyújtható az Atr. 6. § (4a) és (4b) bekezdése szerinti nehéz helyzetben levő vállalkozásnak, kivéve, ha a kedvezményezett 2019. december 31-én nem volt nehéz helyzetben, de 2020. január 1. és 2021. december 31. között nehéz helyzetbe került.
(4) A támogatás 2024. június 30-ig nyújtható.
(5) A támogatás nem nyújtható a 255/2014. (X. 10.) Korm. rendelet 19. § (2) bekezdés a), b) és h) pontja szerinti tevékenységhez.
6. Záró rendelkezések
15. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
16. § E rendelet
a)19 3. § 1–26., 33–35. és 39–41. pontja, 4. § 1–20., 25–28., 32. és 34–36. pontja, 5. § 1–7. és 12–18. pontja, 6. § 1–14. és 19–24. pontja, 7. § 1., 3–16., 19–26., 33–37. és 44. pontja, 8. § 1–4. és 9. pontja, 9. § 1–3. pontja, 10. § (1) bekezdés 1–35. pontja és 5–5/A. alcíme a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet,
b) 3. § 31. pontja, 4. § 23. pontja, 5. § 10. pontja, 6. § 17. pontja, 7. § 42. pontja, 8. § 7. pontja, 9. § 4. pontja és 10. § (1) bekezdés 36. pontja az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet,
c) 3. § 28. pontja, 4. § 22. pontja, 5. § 9. pontja, 6. § 16. pontja, 7. § 41. pontja, 8. § 5. pontja és 10. § (1) bekezdés 37. pontja az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendelet,
d) 3. § 27. pontja, 4. § 21. pontja, 5. § 8. pontja, 6. § 15. pontja, 7. § 2. pontja, 8. § 4. pontja és 10. § (1) bekezdés 38. pontja az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat,
e) 4. § 33. pontja, 7. § 27. pontja, 8. § 6. pontja és 10. § (1) bekezdés 40. pontja a vasúti és közúti személyszállítási közszolgáltatásról, valamint az 1191/69/EGK és az 1107/70/EGK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2007. október 23-i 1370/2007/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet,
f) 3. § 36. és 37. pontja, 4. § 29. és 30. pontja, 7. § 28–32., 38. és 39. pontja és 10. § (1) bekezdés 42–60. pontja az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének alkalmazásában a mezőgazdasági és az erdészeti ágazatban, valamint a vidéki térségekben nyújtott támogatások bizonyos kategóriáinak a belső piaccal összeegyeztethetőnek nyilvánításáról szóló, 2014. június 25-i 702/2014/EU bizottsági rendelet,
g) 3. § 38. pontja, 4. § 31. pontja és 10. § (1) bekezdés 41. pontja az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a mezőgazdasági ágazatban nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1408/2013/EU bizottsági rendelet, valamint
h) 3. § 32. pontja, 4. § 24. pontja, 5. § 11. pontja, 6. § 18. pontja, 7. § 17., 18. és 43. pontja, 8. § 8. pontja, 9. § 5. pontja és 10. § (2)–(4) bekezdése az Állami támogatási intézkedésekre vonatkozó ideiglenes keret a gazdaságnak a jelenlegi COVID-19-járvánnyal összefüggésben való támogatása céljából című, 2020. március 19-i, C(2020) 1863 final számú európai bizottsági közlemény
i)20 3. § 42. pontja, 4. § 37. pontja, 5. § 19. pontja, 6. § 25. pontja, 7. § 45. pontja, 8. § 10. pontja, 9. § 6. pontja és 10. § (5) bekezdése az Állami támogatási intézkedésekre vonatkozó ideiglenes válságkezelési keret a gazdaságnak Oroszország Ukrajna elleni agresszióját követő támogatása céljából című, 2022. március 23-i, 2022/C 131 I/01 számú európai bizottsági közlemény
hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.
A rendeletet a 638/2023. (XII. 28.) Korm. rendelet 137. §-a hatályon kívül helyezte 2024. január 1. napjával.
A 3. § 41. pontját a 679/2021. (XII. 3.) Korm. rendelet 35. §-a iktatta be.
A 3. § 42. pontját a 240/2022. (VI. 30.) Korm. rendelet 8. §-a iktatta be.
A 4. § 36. pontját a 679/2021. (XII. 3.) Korm. rendelet 36. §-a iktatta be.
A 4. § 37. pontját a 240/2022. (VI. 30.) Korm. rendelet 9. §-a iktatta be.
Az 5. § 19. pontját a 240/2022. (VI. 30.) Korm. rendelet 10. §-a iktatta be.
A 6. § 25. pontját a 240/2022. (VI. 30.) Korm. rendelet 11. §-a iktatta be.
A 7. § 35. pontját a 679/2021. (XII. 3.) Korm. rendelet 43. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 7. § 44. pontját a 679/2021. (XII. 3.) Korm. rendelet 37. §-a iktatta be.
A 7. § 45. pontját a 240/2022. (VI. 30.) Korm. rendelet 12. §-a iktatta be.
A 8. § 9. pontját a 679/2021. (XII. 3.) Korm. rendelet 38. §-a iktatta be.
A 8. § 10. pontját a 240/2022. (VI. 30.) Korm. rendelet 13. §-a iktatta be.
A 9. § 6. pontját a 240/2022. (VI. 30.) Korm. rendelet 14. §-a iktatta be.
A 10. § (1) bekezdés 6. pontját a 679/2021. (XII. 3.) Korm. rendelet 43. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 10. § (1) bekezdés 19a. pontját a 679/2021. (XII. 3.) Korm. rendelet 39. §-a iktatta be.
A 10. § (5) bekezdését a 240/2022. (VI. 30.) Korm. rendelet 15. §-a iktatta be.
A 14. § (3) bekezdése a 679/2021. (XII. 3.) Korm. rendelet 42. §-a szerint módosított szöveg.
Az 5/A. alcímet (14/A–14/I. §) a 679/2021. (XII. 3.) Korm. rendelet 40. §-a iktatta be.
A 16. § a) pontja a 679/2021. (XII. 3.) Korm. rendelet 41. §-ával megállapított szöveg.
A 16. § i) pontját a 240/2022. (VI. 30.) Korm. rendelet 16. §-a iktatta be.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás