• Tartalom

26/2021. (VI. 30.) HM utasítás

26/2021. (VI. 30.) HM utasítás

a Honvédelmi Ágazati Válságkezelő Rendszer bevezetéséről, valamint az annak részét képező HM Válságreagáló Rendszer részletes működtetésével kapcsolatos egyes feladatokról

2023.12.22.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontja alapján a következő utasítást adom ki:

1. Általános rendelkezések

1. §1 Az utasítás hatálya a honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2021. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Hvt.) 3. § 14. pontja szerinti honvédelmi szervezetre (a továbbiakban: honvédelmi szervezet) terjed ki.

2. § Ezen utasítás alkalmazásában

a) Honvédelmi Minisztérium önálló szervezeti egységei: a Honvédelmi Minisztérium (a továbbiakban: HM) Szervezeti és Működési Szabályzata szerinti önálló szervezeti egységek;

b)2 politikai felsővezető: a honvédelemért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter), a HM parlamenti államtitkár (a továbbiakban: HM PÁT), a HM védelmi stratégiáért és humánpolitikáért felelős államtitkár (a továbbiakban: HM VSHFÁT), a HM sportért felelős államtitkár (a továbbiakban: HM SFÁT) és a HM katonai nemzetbiztonság irányításáért felelős államtitkár (a továbbiakban: HM KNIFÁT);

c) szakmai felsővezető: a HM közigazgatási államtitkára (a továbbiakban: HM KÁT) és a HM helyettes államtitkárai;

d)3 válsághelyzet:

da) különleges jogrend,

db) a Hvt. 107. § (1) bekezdése szerinti honvédelmi válsághelyzet,

dc) a menedékjogról szóló 2007. évi LXXX. törvény 80/A. § (1) bekezdése szerinti tömeges bevándorlás okozta válsághelyzet,

dd) az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 228. § (1) bekezdése szerinti egészségügyi válsághelyzet,

de) a védelmi és biztonsági tevékenységek összehangolásáról szóló 2021. évi XCIII. törvény 5. § 15. pontja szerinti védelmi és biztonsági esemény, és

df) az Észak-atlanti Szerződés Szervezete (a továbbiakban: NATO) válságkezelési folyamatával és műveleti terveivel kapcsolatos feladatok végrehajtásával összefüggő NATO azonnali döntéshozatali eljárásrend aktiválását követő, és az ehhez kapcsolódó tervek bevezetését követő időszak.

3. § Az utasítást válsághelyzet megelőzése és kezelése során, továbbá a miniszter által elrendelt egyedi esetben, a miniszter erre vonatkozó döntése esetén a felsőszintű döntések és a szükséges szabályzók előkészítése, valamint azok érvényre juttatásának ellenőrzése és felügyelete érdekében kell alkalmazni.

2. A Honvédelmi Ágazati Válságkezelő Rendszer felépítése és működése

4. § A Honvédelmi Ágazati Válságkezelő Rendszer (a továbbiakban: HÁVR) rendeltetése a honvédelmi ágazat rendelkezésére álló képességek feladatspecifikus és időbeni összpontosítása a válsághelyzet megelőzése és kezelése érdekében. A HÁVR keretei között valósul meg a honvédelmi szervezetek feladat- és hatáskörébe tartozó válságkezelési feladatok során szükséges felső szintű döntések és szabályzók előkészítése, azok végrehajtásának irányítása, az ágazat, különösen a Magyar Honvédség (a továbbiakban: MH) képességei alkalmazásának vagy felhasználásának tervezése és összehangolása, valamint a szövetségesi és nemzetközi kötelezettségekből fakadó feladatok végrehajtásával összefüggő döntéshozatali eljárásrendekhez igazodó, ágazati szintű stratégiai szakmai feladatok végrehajtása.

5. §4 A HÁVR felső szintű döntéshozatali szerve a Miniszteri Döntéshozó Testület (a továbbiakban: MDT), melynek vezetője a miniszter, tagjai

a) a HM PÁT,

b) a HM KÁT,

c) a HM VSHFÁT,

d) a HM SFÁT,

e) a HM KNIFÁT,

f) a Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálat (a továbbiakban: KNBSZ) főigazgatója,

g) a Honvéd Vezérkar főnöke (a továbbiakban: HVKF),

h) a Miniszteri Kabinet kabinetfőnöke,

i) a HM sajtófőnök,

j) a HM Miniszteri Titkárság titkárságvezetője és

k) a miniszter által közvetlenül vagy az a)–j) pont szerinti tagok javaslatára berendelt, illetve meghívott személyek.

6. § Az MDT a HÁVR fő döntéshozatali szerveként ellátja a Miniszteri Értekezlet feladatait, ennek keretében valósul meg a HÁVR elemei működésének felsővezetői szintű összehangolása.

7. § Az MDT munkafeltételeinek kialakításáért és működésének – a HM Miniszteri Kabinettel együttműködésben történő – szabályozásáért a HM Miniszteri Titkárság titkárságvezetője felelős.

8. § A HÁVR magában foglalja a HM Válságreagáló Rendszert (a továbbiakban: HM VRR), a Katonai Egységes Felderítő Rendszert (a továbbiakban: KEFR) és az MH Műveleti Vezetési Rendszert (a továbbiakban: MH MVR).

9. § Az ágazati szintű válságkezelésre vonatkozó miniszteri döntések a HÁVR elemeként működő HM VRR-en keresztül érvényesülnek.

10. § A HÁVR elemei az időszerűen kialakult helyzetnek megfelelően kiegészülhetnek az együttműködő szövetséges, kormányzati és nem kormányzati, valamint a honvédelmi szervezetek állományából delegált összekötőkkel és szakértőkkel.

3. A HM Válságreagáló Rendszer felépítése

11. §5 A HM VRR állandóan működő eleme a HM Ügyelet (a továbbiakban: HM Ü), amelynek működését a miniszter a jelen utasításban meghatározottakkal összhangban külön utasításban szabályozza.

12. §6

13. §7 A HM VRR ideiglenesen működő elemei

a) a HM Honvédelmi Operatív Törzs (a továbbiakban: HM HOT) és

b) a HM Válságkezelő Csoport (a továbbiakban: HM VCS).

4. A HM Válságreagáló Rendszer elemeinek működése

14. § A HM VRR elemeinek szakmai irányítását felelősségi területüknek megfelelően a 2. § b) pontja szerinti politikai felsővezetők és a 2. § c) pontja szerinti szakmai felsővezetők végzik.

15. §8 A HM Ü, valamint a HM önálló szervezeti egységei és a miniszter közvetlen alárendeltségébe tartozó szervezetek gondoskodnak a HM békeidőszaki készenléti rendszer működésének biztosításáról, ideértve az ideiglenesen működő elemek riasztását, aktiválását, továbbá a HM HOT felállításáig a feladatok vételét és a végrehajtás megkezdését.

16. §9 A HM VRR szabályozásáért és működtetéséért a HM KÁT a felelős.

16. § (1) A HM IHSZ működtetéséért a HM HOÁT, a HM DESZ működtetéséért a HM KÁT felelős.

(2) A HÁVR szabályozásáért a HM HOÁT– a HM KÁT-tal egyetértésben – felelős.

17. §10 A HM önálló szervezeti egységei a válsághelyzet kezelésének időszakában hivatali vagy folyamatos munkarendben, saját kijelölt munkahelyükön vagy minősített adattal való tevékenység esetén a biztonsági területen elhelyezkedő kijelölt munkahelyen

a) a HM alaprendeltetéséből adódó feladatok ellátásával párhuzamosan végzik a válságkezeléshez kapcsolódó döntés-előkészítés szakterületi feladatait, melynek keretében biztosítják a stratégiai szintű döntések összehangolt előkészítését és az MDT elé terjesztését,

b) az MDT részére összeállítják az előterjesztéseket, és azokat jóváhagyásra felterjesztik a szakterületért felelős politikai vagy szakmai felsővezető részére,

c)11 végzik a HM KÁT útján felterjesztett katonai szakmai javaslatok minisztériumi szintű szakterületi véleményezését,

d) végzik a válsághelyzethez kapcsolódó, a honvédségi szervezetek igényei kielégítésének tárcaközi koordinációjával összefüggő ágazati feladatokat,

e) biztosítják a válságkezeléssel kapcsolatos információáramlást a HM HOT útján a KEFR és az MH MVR felé, és

f)12 a HM Szervezeti és Működési Szabályzata (a továbbiakban: HM SZMSZ) szerinti eljárásrendben, a jelen utasításban meghatározott eltérésekkel kapcsolatot tartanak a kormányzati szervezetekkel.

18. § A HM Ü végzi különösen

a) a kormányügyeleti rendszer létrehozásáról szóló kormányhatározat szerinti biztonsági ügyeleti feladatok ellátását,

b) a kormányügyelettel kapcsolatos információk továbbítását az ügyeletes minisztériumi felsővezetői feladatok ellátásáról és a jelentési kötelezettség körébe tartozó biztonsági kihívást jelentő helyzetek jegyzékéről szóló HM utasítás szerint,

c) a kormányügyeleti rendszer részeként a miniszter felelősségi körébe tartozó és kormányzati intézkedést igénylő rendkívüli események vonatkozásában a Kormány gyors, hatékony és hiteles tájékoztatását,

d) a HÁVR aktivizált elemei működőképességének eléréséig tartó feladatok, különösen a HM HOT tevékenységéhez kapcsolódó válságkezelési teendők ellátását,

e) válságkezelés esetén a békétől eltérő eljárásrendnek megfelelő irányító és helyzetnyilvántartó feladatokat, azok HM HOT részére történő átadásáig,

f) a NATO Válságreagálási Rendszer intézkedéseinek vételét, azok beazonosítását a Nemzeti Intézkedések Gyűjteményében, az érintett politikai és szakmai felsővezetők, valamint a HM Védelmi Igazgatási Főosztály (a továbbiakban: HM VIF) vezetőjének tájékoztatását, továbbá a feladat továbbítását az érintett kormányzati szervek ügyeleti szolgálatai részére,

g) az EU integrált válságkezelési mechanizmusa útján kezdeményezett uniós intézkedések vételét, arról az érintett politikai és szakmai felsővezetők tájékoztatását, és

h) a feladat-végrehajtásban érintett HM és a miniszter alárendeltségébe tartozó szervezetek készenléti szolgálatainak, az MH, valamint KNBSZ központi ügyeleteinek riasztását.

19. §13 A HM Ü tevékenységét a HM KÁT a HM VIF főosztályvezetője útján irányítja.

20. § (1) A HM HOT az alap válságkezelő képesség időszakában állományával heti váltásban, laktanyán kívüli HM Válságreagáló Rendszer Készenléti Szolgálatot (a továbbiakban: HM VRRKSZ) lát el, a riasztást követő 2 órán belüli beérkezési kötelezettséggel.

(2) A HM HOT a teljes válságkezelő képesség időszakában a HÁVR központi irányító szerveként folyamatosan nyomon követi és nyilvántartja a kialakult helyzetet, jelentéseket állít össze, és feladatokat rendel el a HÁVR keretében működő szolgálatok a HÁVR keretében aktivizált művelet vezetési elemek részére, koordinál és folyamatosan kapcsolatot tart az együttműködő szolgálatokkal, a HM VIF útján a védelmi igazgatás területi és helyi szerveivel.

(3) A HM HOT működése során feladatait ügyeleti szolgálat keretében, a számára meghatározott munkarendben a HM székhelyén kijelölt vezetési-irányítási, helyzetnyilvántartó munkahelyen látja el.

(4)14 A HM HOT-ot a HM KÁT vezeti a HM HOT váltásvezetők útján. A HM HOT vezetőhelyettese a HM VIF főosztályvezetője.

(5) Feladata ellátása során a HM HOT végzi különösen

a)15

b) a válságkezelésben közreműködő kormányzati szervezetekkel való kapcsolattartást,

c) irányító szolgálatként a HÁVR keretében működő szolgálatok részére a feladatok elrendelését, valamint a KEFR elemeivel való kapcsolattartás biztosítását,

d) a miniszter által hozott döntések végrehajtásra történő továbbítását és a végrehajtás ellenőrzését,

e)16 a válságkezeléssel kapcsolatos honvédelmi tevékenységek helyzetnyilvántartó és követő feladatait, továbbá a döntés-előkészítési feladatokat,

f) a válságkezeléssel kapcsolatos honvédelmi feladatok helyzetéről történő jelentés összeállítását és felterjesztését a miniszter részére,

g)17 katasztrófa bekövetkezésekor vagy katasztrófaveszély esetén a honvédelmi ágazat katasztrófák elleni védekezésének irányítását és feladatait szabályozó HM rendeletben a HM HOT feladat- és hatáskörébe utalt feladatokat.

(6) A speciális válságkezelési képességgel kiegészített teljes válságkezelési képesség időszakában – a (2) bekezdésben felsoroltakon túl – a HM HOT ellátja a HM VCS felügyeletét, amennyiben az a HM HOT-tól eltérő munkavégzési helyen és feladatrendszerrel kerül létrehozásra.

21. §18 A HM HOT részletes feladatait és működésének rendjét a HM KÁT szolgálati intézkedésben szabályozza, melynek kidolgozásáért és naprakészen tartásáért a HM VIF felelős.

22. § A HM válsághelyzeti kommunikációjával kapcsolatos stratégiai szintű feladatok végrehajtása érdekében a HM HOT aktivizálását követően a HM HOT részeként, részére külön meghatározott munkarend szerint egy fő kijelölt kommunikációs szakértő tevékenykedik. A HM sajtófőnök a HÁVR aktivizálását követő válságkezelés időszakában kiemelt feladatként végzi a HÁVR stratégiai kommunikációs támogatását.

23. § A HM HOT állományát szakmailag kiegészítő vagy a HM VCS személyi állományába vezényelhető funkcionális szakértők elérhetőségét folyamatosan biztosítani szükséges annak érdekében, hogy a HM VCS működtetésére vonatkozó vezetői döntés esetén az a feladatellátást a lehető leghamarabb megkezdhesse. A HM HOT és a HM VCS állománya feladatait a HM VRRKSZ és a HM VRR ügyeleti szolgálatok kereteiben látja el.

24. § A HM VCS végrehajtja különösen

a) a kialakult válság kezeléséhez kapcsolódóan a részére meghatározott szakmai célfeladatokat,

b) a szakmai célfeladatairól történő időszaki és eseti jelentések összeállítását és azok meghatározott rendben történő felterjesztését.

25. § A HM VCS – a HM HOT részeként vagy önálló ideiglenes szervezetként történő – működtetéséről, annak szakmai összetételéről, továbbá működési rendjéről a HM HOT vezetője dönt.

26. § A HM VCS állománya a HM szervek, szervezetek állományából kijelölt és felkészített szakértőkből kerül delegálásra.

27. §19 A HM VCS részletes feladatait és működésének rendjét a HM HOT vezetője szolgálati intézkedésben szabályozza, melynek kidolgozásáért és naprakészen tartásáért a HM VIF felelős.

5. A HM Válságreagáló Rendszer működési időszakai és képességszintjei

28. § (1) A HM VRR a bekövetkezett eseményekre való gyors, megfelelő szintű és szakmai mélységű reagálási képesség biztosítása érdekében különböző képességszinteken működtethető, melyek

a) az alap válságkezelő képesség,

b) a teljes válságkezelő képesség és

c) a speciális válságkezelő képességgel kiegészített teljes válságkezelő képesség.

(2) Az MH VRR működési időszakai annak meghatározott képességszintjeihez igazodnak.

29. §20 Az alap válságkezelő képesség időszakában a döntés-előkészítést a HM SZMSZ-ben meghatározott önálló szervezeti egységek biztosítják.

30. §21 A HM VRR alap válságkezelő képességének időszakában az állandó jelleggel működő eleme a folyamatos ügyeleti szolgálati rendben működő HM Ü, mely végrehajtja a 18. §-ban foglalt feladatokat.

31. § Az alap válságkezelő képesség időszakában a HM HOT állománya laktanyán kívüli HM VRRKSZ-ben működik, a riasztást követő 2 órán belüli beérkezési kötelezettséggel, biztosítva a teljes válságkezelő képesség időszaki működési rendre történő azonnali áttérését.

32. § A válsághelyzetet előrejelző rendszerek információira figyelemmel, miniszteri döntés esetén a HÁVR, azon belül a HM VRR a várható válsághelyzet kezelésére tervezett speciális válságkezelő képességgel kiegészített teljes válságkezelő képességgel, előre meghatározott időponttól is működtethető.

33. §22 A HM Ü a teljes válságkezelő képesség aktiválása esetén riasztja a HM VRRKSZ-ben lévő szakállományt, és azokkal kiegészülve a HM KÁT vezetésével HM HOT-ként kezdi meg működését, és így éri el a teljes válságkezelési képesség szerinti működési rendjét.

34. § A teljes válságkezelő képesség, valamint annak a speciális válságkezelő képességgel kiegészített azonnali aktiválására válsághelyzetben a miniszter döntése esetén kerül sor.

35. §23 A teljes válságkezelő képességet a miniszter döntése alapján a HM KÁT vagy az őt helyettesítő szakmai felsővezető aktiválja.

36. § (1) Az aktiválást követően, amennyiben folyamatos működés kerül elrendelésre, a HM VRR elemeibe, különösen a HM HOT-ba és a HM VCS-be személyi állományt biztosító HM szervek, szervezetek vezetői a HM VRR elemeinek folyamatos működéshez szükséges, a készenléti szolgálatban lévő heti váltáson felül további, minimálisan három teljes váltás rendelkezésre állásával biztosítják a HM VRR folyamatos működését.

(2) A HM HOT a folyamatos működés időszakában – a konkrét válsághelyzettel kapcsolatos feladatrendszer ismeretében – a HM HOT vezetőjének döntése alapján részlegesen, a feladat specifikációjától függően és a meghatározott alapállomány összetételétől eltérően, csökkentett létszámban is működtethető.

37. §24 A folyamatos működés időszakában a válságkezelési feladatok ellátásával párhuzamosan, a HM általános közigazgatási feladatainak ellátása is megvalósul, melyet a HM SZMSZ-ben meghatározott önálló szervezeti egységek biztosítanak. Ezen szervezeti egységek elsősorban hivatali, a miniszter vagy a HM KÁT döntése esetén, attól eltérő munkarendben is végezhetik feladataikat.

38. § A teljes válságkezelő képesség időszakában a HM VRR speciális válságkezelő képességgel egészíthető ki.

39. § A speciális válságkezelő képességgel kiegészített teljes válságkezelő képesség időszakában a kialakult válsághelyzetnek megfelelően a HM VCS a HM HOT-ba integrálva, annak funkcionális szakértőkkel történő szakmai megerősítéseként vagy attól elkülönülten, önálló feladatrendszerrel létrehozott ideiglenes szervezetként működtethető.

6. A Katonai Egységes Felderítő Rendszer

40. § A HÁVR felderítő és hírszerző támogatása érdekében látja el feladatait a KEFR, amely a KNBSZ stratégiai, valamint az MH hadműveleti, harcászati felderítő elemeiből tevődik össze.

41. § A KEFR-t a KNBSZ főigazgatója vezeti.

42. § A KEFR a KNBSZ főigazgatója által kijelölt KNBSZ szervezeti egység útján biztosítja az információkat a HM VRR és az MH MVR részére.

43. § A nemzeti és a NATO követelményeknek megfelelően, a KEFR végzi a stratégiai, hadműveleti és harcászati szintű katonai felderítő rendszer irányításával összefüggő feladatokat.

44. § A KEFR biztosítja az MDT döntéshozói, valamint a HM VRR és az MH MVR hatékony működéséhez szükséges felderítő támogatást.

7. Az MH Műveleti Vezetési Rendszer

45. §25 A Hvt. 3. § 15. pontja szerinti honvédségi szervezet (a továbbiakban: honvédségi szervezet) katonai vezetési és irányítási feladatait végrehajtó vezetési elemeket az MH MVR foglalja magába.

46. §26 Az MH MVR-t a HVKF vezeti.

47. § Az MH MVR biztosítja az MH békeidőszaki készenléti rendszer működését, valamint a válsághelyzet időszakában a honvédségi szervezetek tevékenységének stratégiai irányításával, valamint a hadműveleti és harcászati szintű műveletek vezetésével összefüggő feladatok egységes rendszerben történő végrehajtását, továbbá a katonai igazgatási, hadkiegészítési szakfeladatok irányítását.

48. § Az MH MVR-en keresztül valósul meg a honvédségi szervezetek alkalmazásával és a katonai feladat-végrehajtással kapcsolatos döntések előkészítése, a feladatok, műveletek végrehajtására vonatkozó tervek, rendelkezések összeállítása, azok bevezetése, a végrehajtás vezetése és irányítása, valamint azok megvalósulásának ellenőrzése, elemzése és értékelése.

49. § Az MH MVR felső szintű vezetési eleme időszakos és eseti jelentéseket terjeszt fel a HM HOT részére.

8. A Honvédelmi Ágazati Válságkezelő Rendszeren belüli döntéshozatal rendje

50. § A szakmai döntés-előkészítés az MH MVR-ben, a KEFR-ben és a HM VRR-ben valósul meg.

51. § A politikai és szakmai felsővezető által jóváhagyott és előterjesztett szakterületi döntési javaslatok az MDT keretében kerülnek a miniszter elé.

52. § A HM és az MH felső szintű irányítására vonatkozó ágazati szintű döntéseket az MDT keretében a miniszter egy személyben hozza meg.

53. §27 A miniszter döntéseit és feladatszabásait a HÁVR keretén belül a HM Ü, aktivizálása esetén a HM HOT továbbítja, ellenőrzi, továbbá folyamatosan felügyeli és nyilvántartja azok végrehajtásának helyzetét.

54. § A meghozott döntések HM HOT általi végrehajtásra történő továbbításáért és a végrehajtás helyzetének ellenőrzéséért a HM HOT vezetője felelős.

9. A Honvédelmi Ágazati Válságkezelő Rendszer működését biztosító egyéb feladatok

55. § (1) A HM önálló szervezeti egységei alaptevékenységük mellett

a) állományukból készenlétbe kijelölt személyekkel biztosítják a HM HOT működőképességének meghatározott készenléti időn belüli elérését, majd folyamatos működtetését, és

b) állományukból kijelölt funkcionális szakértőkkel biztosítják a HM VCS működtetését.

(2)28 A HM HOT működési helyeként kijelölt vezetési-irányítási, helyzetnyilvántartó munkahely üzemeltetéséért a HM VIF felel.

(3)29 A HÁVR, azon belül különösen a HM VRR működését tapasztalatfeldolgozás keretében kell vizsgálni, melynek koordinációjáért a HM VIF felel.

56. § A KNBSZ főigazgatója

a) igény esetén szakértőket biztosít a HM VRR és az MH MVR elemeibe,

b) külön tervezett és biztosított források terhére biztosítja a KEFR működtetéséhez szükséges feltételeket,

c) biztosítja a HÁVR stratégiai szintű felderítő támogató elemeit,

d) az MH VVIR-en keresztül a HM HOT részére rendszeresen biztosítja a Heti Vezetői Tájékoztatót és a Várható Események Előrejelzését, valamint azonnal megküldi a HÁVR aktiválására okot adó körülmények és fenyegetések változásáról szóló KNBSZ Soron Kívüli (eseti) jelentést, és

e) biztosítja a NATO döntéshozatali eljárásrendjeihez igazodó nemzeti eljárásrend működésének HM feladatok végrehajtásához szükséges szakmai bedolgozást.

57. § (1)30 A HÁVR működtetésének biztosítása érdekében a HVKF intézkedik

a) az MDT munkájának támogatásáról és működési feltételeinek megteremtéséről,

b) a HM Miniszteri Titkárságon kialakított kiszolgáló részleg támogatásáról és működési feltételeinek megteremtéséről, valamint

c) a logisztikai támogatás és minden oldalú biztosítás keretében a HM és a miniszter közvetlen alárendeltségébe tartozó szervezetek ügyeleti és készenléti szolgálatairól szóló HM utasítás szerinti logisztikai, infokommunikációs, információvédelmi és ügyviteli támogatás, továbbá az egészségügyi, elhelyezési és élelmezési biztosítás rendjéről.

(2) A HM VRR és az MH MVR közötti információ áramlás támogatása érdekében összekötőt biztosít a HM HOT-ba, annak működése esetén.

10. A Honvédelmi Ágazati Válságkezelő Rendszer működésének tervezése

58. § A HÁVR, ezen belül a HM VRR aktiválását ügyeleti és készenléti rendszer működtetésével kell tervezni és végrehajtani.

59. §31 A HÁVR működtetésében érintett HM önálló szervezeti egységei megtervezik a válságkezelési, valamint a HÁVR részére a miniszter által elrendelt egyéb esetben történő működésre való áttérés rendjét. Felkészítik a HM VRR ideiglenes elemeibe kijelölt állományt, és folyamatosan biztosítják a HM VRR teljes válságkezelő képesség időszaki működésének megkezdéséhez szükséges feltételeket.

60. §32 A HM VRR ideiglenesen működő elemeinek váltásvezetői kiadmányozási joggal rendelkeznek a HM VRR által előkészített ügyiratok kiadására.

61. § A HÁVR és azon belül a HM VRR elemei működésük során folyamatosan együttműködnek. Ennek keretében a feladatok szakmailag megalapozott és gyors végrehajtása érdekében – a szolgálati út betartásával vagy informális keretek között – információt kérnek és adnak át egymásnak.

62. § A HÁVR aktiválását szükségessé tevő biztonsági helyzetben a HM VRR valamennyi eleme köteles fokozottan együttműködni a KNBSZ nemzetbiztonsági szakfeladatokat ellátó állományával, és ennek keretében számára minden kért információt és tájékoztatást megadni.

11. Szervezési és szabályozási feladatok

63. §33 (1) A HM VRR működtetésének további szabályait a HM KÁT belső rendelkezésben szabályozza.

(2) Az utasításban meghatározottakat a KEFR-t érintően a KNBSZ főigazgatója, az MH MVR-t érintően a HVKF saját hatáskörében szabályozza.

(3) A HM Miniszteri Titkárság titkárságvezetője naprakészen tartja az MDT ügyrendjét.

(4) A HM VRR ügyeleti és készenléti szolgálataiba vezényelhető HM állományt a HM KÁT a HM VSHFÁT-tal egyetértésben jelöli ki.

64. §34

12. Záró rendelkezések

65. § (1) Ez az utasítás – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a közzétételét követő napon lép hatályba.

(2) Az 1–62. és 66–67. § 2021. augusztus 2-án lép hatályba.

66. §35

67. §36

1

Az 1. § a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 2. § b) pontja a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

3

A 2. § d) pontja a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

4

Az 5. § a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 3. §-ával megállapított szöveg.

5

A 11. § a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 4. §-ával megállapított szöveg.

6

A 12. §-t a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 13. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

7

A 13. § a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 5. §-ával megállapított szöveg.

8

A 15. § a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 6. §-ával megállapított szöveg.

9

A 16. § a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 6. §-ával megállapított szöveg.

10

A 17. § nyitó szövegrésze a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 12. § a) pontja szerint módosított szöveg.

11

A 17. § c) pontja a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 12. § b) pontja szerint módosított szöveg.

12

A 17. § f) pontja a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 12. § c) pontja szerint módosított szöveg.

13

A 19. § a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 7. §-ával megállapított szöveg.

14

A 20. § (4) bekezdése a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 8. §-ával megállapított szöveg.

15

A 20. § (5) bekezdés a) pontját a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 13. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

16

A 20. § (5) bekezdés e) pontja a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 13. § c) pontja szerint módosított szöveg.

17

A 20. § (5) bekezdés g) pontja a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 12. § d) pontja szerint módosított szöveg.

19

A 27. § a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 12. § e) pontja szerint módosított szöveg.

20

A 29. § a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 9. §-ával megállapított szöveg.

21

A 30. § a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 12. § f) pontja szerint módosított szöveg.

22

A 33. § a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 12. § b) pontja szerint módosított szöveg.

23

A 35. § a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 12. § b) pontja szerint módosított szöveg.

24

A 37. § a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 10. §-ával megállapított szöveg.

25

A 45. § a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 12. § g) pontja szerint módosított szöveg.

26

A 46. § a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 12. § h) pontja szerint módosított szöveg.

27

Az 53. § a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 12. § i) pontja szerint módosított szöveg.

28

Az 55. § (2) bekezdése a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 12. § e) pontja szerint módosított szöveg.

29

Az 55. § (3) bekezdése a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 12. § e) pontja szerint módosított szöveg.

30

Az 57. § (1) bekezdés nyitó szövegrésze a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 12. § h) pontja szerint módosított szöveg.

31

Az 59. § a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 12. § j) pontja szerint módosított szöveg.

32

A 60. § a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 12. § j) és k) pontja szerint módosított szöveg.

33

A 63. § a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 11. §-ával megállapított szöveg.

34

A 64. §-t a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 13. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

35

A 66. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

36

A 67. §-t a 61/2023. (XII. 21.) HM utasítás 13. § e) pontja hatályon kívül helyezte.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére