• Tartalom

294/2021. (V. 31.) Korm. rendelet indokolás

294/2021. (V. 31.) Korm. rendelet indokolás

a budapesti Istvánmező rehabilitációs programjával, kiemelten a Budapesti Olimpiai Központ integrált rekonstrukciójával összefüggő közigazgatási hatósági ügyek kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról és az eljáró hatóságok kijelöléséről szóló 364/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet módosításáról szóló 294/2021. (V. 31.) Korm. rendelethez

2021.06.01.
Ezen indokolás a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. §-a, valamint a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (2) bekezdés b) pontja alapján kerül közzétételre.
A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló 2006. évi LIII. törvény (a továbbiakban: Ngtv.) 12. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján állapította meg a Kormány a budapesti Istvánmező rehabilitációs programjával, kiemelten a Budapesti Olimpiai Központ integrált rekonstrukciójával összefüggő közigazgatási hatósági ügyek kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról és az eljáró hatóságok kijelöléséről szóló 364/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) szabályait. A Korm. rendelet tartalmazza azokat a hatálya alá tartozó fejlesztési területen zajló sportlétesítmény-fejlesztések (a továbbiakban: beruházás) előkészítésével, valamint a beépítési és járművek elhelyezésére vonatkozó követelményekkel összefüggő speciális szabályokat is, amelyek a területen tervezett beruházások hatékony és határidőben történő megvalósításához szükségesek.
A módosítás révén az Ngtv. 11. § (1) bekezdés b) pontja alapján a Korm. rendelet a hatálya alá tartozó fejlesztési területen zajló beruházásokat, mint sport és városfejlesztési célú beruházást, kiemelten közérdekű beruházássá nyilvánítja, jelezve, hogy a beruházás mind a közösség, mind az állam szempontjából fontos közérdeket képvisel.
A módosítás bővíti továbbá a helyi építési szabályzatban foglalt rendelkezésektől eltérő speciális szabályok körét (zöldfelület megengedett legkisebb mértéke, sportpályák biológiailag aktív zöldfelületeinek beszámítása, zöldtető létesítésére, valamint a hátsó kert legkisebb mélységére vonatkozó eltérő szabály). Az eltérést az indokolja, hogy már a jelenlegi beépítettség mellett sem biztosíthatóak a helyi építési szabályzattal 2019-ben bevezetett zöldfelületi mutatók, és azok teljesítése esetén az elmúlt évtizedek során kialakult sportcélú használat egy része is ellehetetlenülhet. Ugyanakkor az eltérő zöldfelületi szabályokat a beruházó az energiahatékonyságot célzó és a közösségi közlekedést támogató építészeti megoldásokkal kompenzálja (pl. napelem, a tömegközlekedést ösztönző korlátozott parkolási lehetőségek) a környezeti fenntarthatóság és az egészséges környezethez való jog érvényesülése érdekében. A hátsó kert legkisebb mélységére vonatkozó eltérő szabályozás oka a tervezett létesítmény egyedi formálása, telepítése és környezetbe illesztése.
  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére