• Tartalom

1/2022. (I. 21.) ITM utasítás

1/2022. (I. 21.) ITM utasítás

az Innovációs és Technológiai Minisztérium épületeibe történő be- és kilépés, a benntartózkodás és a parkolás rendjéről1

2022.01.23.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjában kapott felhatalmazás alapján a következő utasítást adom ki:

1. Általános és értelmező rendelkezések

1. § (1) Az utasítás hatálya kiterjed az Innovációs és Technológiai Minisztérium (a továbbiakban: ITM vagy minisztérium) elhelyezésére szolgáló, az 1. mellékletben felsorolt ingatlanokra (a továbbiakban: épület), azok helyiségeire, a minisztérium szervezeti egységeire, valamint azon személyekre, akik az épületekbe a 3. § (1) bekezdése szerinti belépőkártya vagy igazolvány valamelyikével beléphetnek, továbbá az épületekhez tartozó parkolóhelyekre és az azokat igénybe vevő személyekre.

(2) A minisztérium 1055 Budapest, Szemere utca 6. szám, 1054 Budapest, Alkotmány utca 6–8. szám, valamint 1055 Budapest, Honvéd utca 13–15. szám alatt található épületei a védett személyek és a kijelölt létesítmények védelméről szóló kormányrendelet szerint létesítménybiztosítási intézkedés céljából kijelölt létesítmények körébe tartoznak, az épületben a be- és kiléptetési, ellenőrzési és létesítményvédelmi feladatokat a Készenléti Rendőrség kijelölt állománya (a továbbiakban: őrség) végzi. A minisztérium további épületeiben a be- és kiléptetési, az őrzésvédelmi feladatokat a biztonsági szolgálat látja el.

(3) Ezen utasítás rendelkezéseit az országos rendőrfőkapitány az ITM létesítménybiztosítási intézkedés céljából kijelölt létesítményei őrzésvédelmi, beléptetési rendjéről szóló utasításával, valamint a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (a továbbiakban: KEF) főigazgatója által kiadott, a KEF üzemeltetésében lévő épületek őrzés-védelméről, valamint az ahhoz kapcsolódó egyes kérdésekről szóló egységes szabályzattal összhangban kell alkalmazni.

(4) Ezen utasításban foglaltak betartásának ellenőrzését a jogi és igazgatási ügyekért felelős helyettes államtitkár az Igazgatási és Biztonsági Főosztály (a továbbiakban: IBF) útján végzi.

2. § Ezen utasítás alkalmazásában

a) állandó belépőkártya: a minisztériummal kormányzati szolgálati jogviszonyban vagy munkaviszonyban állók, valamint munkavégzésre kirendeltek (a továbbiakban: minisztériumi munkatársak) számára, illetve más személyek részére egyéb indokolt körülmény folytán kiadott – névvel és sorszámmal ellátott, elektronikus jeladóval felszerelt (migrált) plasztikkártya, amely visszavonásig az épületekbe történő be- és kilépésre jogosít;

b) állandó parkolási engedély: szolgálati (hivatali) gépjárművek, továbbá a minisztériumi munkatársak gépjárműveinek folyamatos parkolását biztosító, rendszámhoz kötött, határozatlan időre kiadott parkolási jogosultság;

c) csomag: az érintett személy által fogott vagy viselt, testére rögzített vagy általa birtokolt, kézitáskánál nagyobb méretű táska, bőrönd, doboz vagy szokatlan formájú, jellegű vagy különösen nagy méretű tárgy;

d) csoportos beléptetés: névjegyzék alapján vagy névre szóló meghívó felmutatásával, személyazonosításra alkalmas igazolvány (személyi igazolvány, szolgálati igazolvány, vezetői engedély, útlevél, újságírói, szerkesztői igazolvány) ellenőrzése melletti beléptetés;

e) egyszerűsített regisztráció: a belépni szándékozó személy nevének, a be- és kilépés időpontjának dokumentálása;

f) eseti behajtási engedély: a minisztériumi munkatársak gépjárműveinek, továbbá a minisztériumi vendégek ideiglenes parkolását biztosító, határozott időre kiadott parkolási jogosultság, amely időtartam lejártával a jogosultság visszavonás nélkül hatályát veszti;

g) ideiglenes belépőkártya: a minisztériumi munkatársak részére az állandó belépőkártya kiadásáig, valamint indokolt esetben a megbízási szerződéssel foglalkoztatottak részére kiadott – sorszámmal ellátott – elektronikus jeladóval felszerelt (migrált) plasztikkártya, amely az épületekbe történő be- és kilépésre jogosít;

h) kísérő személy: a fogadó szervezeti egység kijelölt munkatársa, aki a minisztérium épületeiben állandó vagy ideiglenes belépési kártyával nem rendelkező személyek (vendégek) épületen belüli közlekedését, ott-tartózkodását biztosítja;

i) regisztráció: a beléptetést megelőzően a belépni szándékozó személy személyazonosításra alkalmas igazolványában (személyi igazolvány, szolgálati igazolvány, vezetői engedély, útlevél, újságírói, szerkesztői igazolvány) szereplő adatainak dokumentálása, amely alapján a vendég belépőkártya kiadható;

j) rendkívüli esemény: a kormányügyeleti rendszer létrehozásáról szóló 1324/2011. (IX. 22.) Korm. határozat 1. melléklet 20. pontja szerinti esemény, így különösen az épület elleni támadás, természeti katasztrófa (villámcsapás, ár- és belvíz, földrengés), bombariadó, tűz, robbanás, tartós áramszünet, fegyverhasználat, hivatalos személy elleni erőszak, véletlen lövés, gyanús csomag vagy tárgy találása, illetéktelen behatolás, az épület közvetlen közelében kialakuló demonstráció, felsővezető erre irányuló jelzése;

k) vendég belépőkártya: a minisztérium egy meghatározott épületébe, egyszeri belépésre jogosító – sorszámmal ellátott – elektronikus jeladóval felszerelt (migrált) plasztikkártya, amely a belépni szándékozó személy személyazonosságának dokumentálását (regisztráció) követően kerül kiadásra.

2. A be- és kilépés közös szabályai

3. § (1) A minisztérium épületeibe

a) állandó belépőkártyával,

b) ideiglenes belépőkártyával,

c) vendég belépőkártyával vagy

d) ezen utasításban meghatározott egyéb módon

lehet belépni.

(2) A belépési pontokon elhelyezett kártyaolvasót be- és kilépésnél kötelező használni az 5. §-ban meghatározott kivétellel.

(3) Az állandó vagy ideiglenes belépőkártyát a kártyaolvasóhoz kell tartani 2–5 másodpercig, ahol a zöld fény jelzi az áthaladás lehetőségét, és egyben rögzíti a belépőkártya be- és kilépési adatait.

(4) A vendégkártyát a kártyaolvasóhoz kell tartani 2–5 másodpercig, ahol a zöld fény jelzi az áthaladás lehetőségét, és egyben rögzíti a vendégkártya belépési adatait. A vendégkártyával rendelkező személy távozásának időpontját a beléptető rendszer a vendég belépőkártya leadásával (elektronikus gyűjtőládába helyezéssel) rögzíti.

4. § (1) Az állandó vagy ideiglenes belépőkártyával nem rendelkező személyek beléptetése az őrség vagy a biztonsági szolgálat feladata.

(2) Az állandó vagy ideiglenes belépőkártyával nem rendelkező személyeket – ezen utasítás eltérő rendelkezése hiányában – csak fogadókészség esetén lehet beléptetni, vagy részükre vendég belépőkártyát kiadni. A minisztérium épületeibe csak olyan személy léphet be, akinek fogadását a fogadó fél vagy a szervezeti egység az őrség vagy a biztonsági szolgálat részére visszaigazolja.

(3) A vendég belépőkártya kiadása során a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2016. április 27-i 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés c) pontjában foglalt jogalap alapján elektronikusan, az informatikai berendezés meghibásodása esetén papír alapon írásban szükséges rögzíteni

a) a belépni szándékozó személy nevét,

b) a belépni szándékozó személy személyazonosítására alkalmas arcképes igazolványának számát és típusát,

c) a fogadó szervezeti egység vagy fogadó fél nevét,

d) a kiadott kártya azonosító számát,

e) a belépés és kilépés időpontját.

(4) Az állandó vagy ideiglenes belépőkártyával nem rendelkező személyek épületen belüli mozgásáért a fogadó fél vagy szervezeti egység felelős, aki vagy amely köteles gondoskodni a megfelelő kíséretről.

(5) A fogadó fél vagy szervezeti egység köteles gondoskodni arról, hogy a minisztérium épületeibe belépő személy megismerje a be- és kilépés, valamint a benntartózkodás rendjére vonatkozó szabályokat.

5. § (1) A minisztérium épületeibe történő be- és kilépésre személyazonosítására alkalmas arcképes igazolvány vagy szolgálati igazolvány felmutatása nélkül jogosult

a) a köztársasági elnök,

b) a miniszterelnök,

c) az Országgyűlés elnöke,

d) az Országgyűlés alelnökei,

e) az Alkotmánybíróság elnöke,

f) a Kúria elnöke,

g) a Magyar Nemzeti Bank elnöke,

h) az Állami Számvevőszék elnöke,

i) a miniszterek,

j) az ITM államtitkárai, közigazgatási államtitkára,

k) az őrség szolgálati elöljárói,

l) előzetes egyeztetés alapján a külföldi delegációk tagjai,

m) az a)–j) pontban felsorolt személyekkel együtt érkező kíséret tagja.

(2) A minisztérium épületeibe történő be- és kilépésre személyazonosítására alkalmas arcképes igazolvány vagy szolgálati igazolvány felmutatása mellett, regisztráció, illetve egyszerűsített regisztráció nélkül jogosult

a) a Legfőbb Ügyész,

b) az Alkotmánybíróság tagjai,

c) az önálló szabályozó szerv elnöke,

d) az autonóm államigazgatási szerv elnöke,

e) az ITM-en kívüli minisztériumok, illetve a Miniszterelnöki Kormányiroda államtitkárai, közigazgatási államtitkárai,

f) a helyettes államtitkárok,

g) a Készenléti Rendőrség épületben szolgálatot teljesítő állománya, valamint az őrség ellenőrzésére jogosult tagjai,

h) az a)–f) pontban felsorolt személyekkel együtt érkező kíséret tagja.

(3) Az (1) és (2) bekezdésben meghatározott személyek előzetes fogadókészség hiányában is beléphetnek a minisztérium épületébe. Az érkezésről az őrség vagy a biztonsági szolgálat haladéktalanul tájékoztatja az érintett szervezeti egység vezetőjét, az érkező személy a fogadó személy megérkezéséig a 2. mellékletben kijelölt helyiségben várakozik, kíséretéről az őrség vagy a biztonsági szolgálat gondoskodik. A belépésről tájékoztatni kell az IBF vezetőjét.

(4) A fogadó szervezeti egység vezetője az (1) és (2) bekezdésben meghatározott személyek fogadásakor, valamint hivatalos külföldi delegációk érkezésekor – az 5. § (1) bekezdés k) pontja, illetve az 5. § (2) bekezdés g) pontja alapján belépő személy kivételével – felkészített kíséretet köteles biztosítani.

(5) Országgyűlési, valamint önkormányzati képviselő belépési szándékáról – fogadókészség hiányában – a Miniszteri Kabinetet, a Miniszteri Kabinet Titkársági Főosztályt, valamint az IBF vezetőjét haladéktalanul értesíteni szükséges.

6. § (1) A sajtó részére szervezett vagy nyilvános eseményekre érkező újságírók és forgatócsoportok beléptetése előzetesen leadott névjegyzék alapján, a rendező szervezeti egység vezetője által kijelölt személy (sajtóreferens) jelenlétében történhet.

(2) Az (1) bekezdés körébe nem tartozó esetekben a sajtó munkatársai az újságírói vagy szerkesztőségi igazolvány felmutatásával kizárólag a fogadó szervezeti egység vezetőjének engedélyével léphetnek be az épületbe.

(3) A minisztérium épületeiben tartandó tervezett programra, rendezvényre érkezők a csoportos beléptetés szabályainak megfelelően, egyszerűsített regisztrációval léphetnek be az épületbe. Az érkező személyek fogadásáért, valamint be- és kiléptetésük előkészítéséért a fogadó szervezeti egység vezetője felelős.

(4) Az (1) és (3) bekezdésben meghatározott személyek csoportos beléptetésére vonatkozó engedélyéről a fogadó szervezeti egység vezetője köteles tájékoztatni az IBF vezetőjét, legkésőbb a rendezvény kezdő időpontja előtt 24 (huszonnégy) órával, a 3. melléklet szerinti formanyomtatvány megküldésével.

7. § (1) A fenti rendelkezések alapján a minisztérium épületeibe belépésre feljogosított, ideiglenes és állandó belépőkártyával rendelkező személyek tájékoztatást kapnak arról, hogy az IBF

a) a beléptetés során rögzített adataikat a vonatkozó jogszabályokkal összhangban az adat keletkezésétől számított hat hónap elteltét követően, a hónap utolsó napjáig,

b) az a) pontban meghatározott adatok körébe nem tartozó egyéb, a beléptetéssel összefüggésben létrejött és rögzített adatokat a jogviszony megszűnését követő 5 évig

kezeli.

(2) A vendég belépőkártyával rendelkezők esetén a beléptetéssel összefüggésben rögzített adatokat az IBF az érintett kilépését követő 30. nap elteltéig kezeli.

(3) A szükséges adatkezelési tájékoztatást, valamint ezen utasítás hatályos szövegét a belépési pontoknál megismerésre alkalmas módon el kell helyezni.

8. § A javítási, karbantartási, takarítási, szolgáltatási, szállítási, illetve vendéglátási feladatot vagy egyéb munkát végző szervek dolgozói a megrendelő – vagy az általa megbízott személy – kíséretével, előzetesen leadott névjegyzék alapján, vendégkártya kiadását követően léphetnek be.

9. § A minisztérium épületeibe nem léphet be

a) személyazonosságát hitelt érdemlő módon igazolni nem tudó,

b) ittas vagy bódult állapotban lévő, valamint

c) szülői felügyelet alatt nem álló, 14. életévét be nem töltött

személy.

10. § (1) Nem engedélyezhető a minisztérium épületeibe

a) a lőfegyverekről és lőszerekről szóló törvényben, illetve a végrehajtására kiadott jogszabályban fegyverként meghatározott eszköz,

b) a közbiztonságra különösen veszélyes eszközökről szóló jogszabályban meghatározott eszköz, valamint

c) az őrség vagy a biztonsági szolgálat által az élet kioltására, személyi sérülés okozására vagy a vagyonbiztonság veszélyeztetésére alkalmas eszközként azonosított dolog

bevitele.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt rendelkezéseket nem kell alkalmazni

a) az őrség, a biztonsági szolgálat, valamint a rendvédelmi szervek hivatásos állományú tagja, a Magyar Honvédség állományába tartozó, szolgálatot teljesítő, továbbá

b) az épületben munkavégzés céljából jogszerűen tartózkodó

személyek által e célból, a munkavégzés során jogszerűen birtokolható eszközök esetén.

11. § A minisztérium épületeiben tiltott tevékenységek különösen a következők:

a) engedély nélküli fénykép, videó vagy hangfelvétel készítése;

b) demonstrációs eszközök behozatala;

c) élő állat behozatala, kivéve a vakvezető kutya, a mozgáskorlátozott személyt segítő kutya, a személyi segítő kutya, a terápiás kutya (a továbbiakban együtt: segítő kutya), valamint a rendőrségi kutya behozatala (a segítő kutya esetében a használatra való alkalmasságot bizonyító tanúsítványt belépéskor be kell mutatni);

d) ittas vagy bódult állapotban történő bent tartózkodás;

e) indokolatlan mértékű zajkeltés, a minisztériumi munkát zavaró egyéb tevékenység;

f) folyosók és egyéb közös használatú területek nem rendeltetésszerű használata, különösen a járófelületeken történő ülés, fekvés.

12. § Ha a belépni szándékozó személy a 10. vagy 11. §-ban felsorolt magatartásoknak az erre való felszólítást követően sem tesz eleget, úgy a belépését meg kell tagadni, bent tartózkodása esetén gondoskodni kell az épületből való kikíséréséről, indokolt esetben rendőri intézkedés kezdeményezéséről, amelyről az IBF haladéktalan értesítése szükséges.

13. § A rendkívüli esemény miatt történő belépést, az épületekben való tartózkodás ideje alatt tapasztalt rendkívüli eseményt az őrség, valamint a biztonsági szolgálat a szolgálati naplóban köteles rögzíteni, és arról haladéktalanul tájékoztatja az IBF vezetőjét.

3. A be- és kilépés különös szabályai

14. § (1) A minisztérium 1055 Budapest, Szemere utca 6. szám alatt található épülete bejáratát (a továbbiakban: Szemere utcai bejárat) kizárólag

a) a miniszter;

b) az ITM államtitkárok, a közigazgatási államtitkár, a helyettes államtitkárok;

c) a Miniszteri Kabinet munkatársai;

d) a Parlamenti és Stratégiai Államtitkárság munkatársai kizárólag a földszinti átjáró útján a hátsó lépcsőházak használatával;

e) a Közigazgatási Államtitkárság munkatársai kizárólag a földszinti átjáró útján a hátsó lépcsőházak használatával;

f) a Gazdaságstratégiáért és Szabályozásért Felelős Államtitkári Kabinet munkatársai kizárólag a földszinti átjáró útján a hátsó lépcsőházak használatával;

g) az a)–c) pontban felsoroltak kíséretében lévő személyek;

h) az előzetes egyeztetés alapján az állami vezetőhöz vagy állami vezetői rendezvényre, illetve a Miniszteri Kabinet munkatársaihoz érkező vendégek

vehetik igénybe.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározottakon kívül más személyek részére a Szemere utcai bejárat használatát kérelemre a Miniszteri Kabinet engedélyezheti.

15. § A minisztérium székhelyén, azaz az 1011 Budapest, Fő utca 44–50. szám alatti épületben működő külső kamerás megfigyelőrendszer által rögzített képfelvétel felhasználás hiányában legkésőbb a rögzítéstől számított 14 naptári nap elteltével kerül megsemmisítésre.

4. A belépőkártyák kiadása, nyilvántartása és visszavonása

16. § Az újonnan belépő minisztériumi munkatársak állandó és ideiglenes belépőkártyáinak igénylését a szervezeti egység vezetője kezdeményezi az IBF-nek megküldött belépőlapon.

17. § A minisztériumi munkatársak állandó belépőkártyáinak biztosításáról a KEF intézkedik.

18. § (1) A nemzetbiztonsági ellenőrzéshez kötött álláshelyet, illetve munkakört betöltő személyek kizárólag a kitöltött nemzetbiztonsági kérdőív leadása, illetve lezárása után kaphatnak ideiglenes vagy állandó belépőkártyát.

(2) A belépőkártyát használó személy – a vendég belépőkártya használatának kivételével – a kártya 4. melléklet szerinti átadás-átvételi jegyzőkönyv mellett történő átvételével kifejezetten tudomásul veszi, hogy

a) a belépőkártya át nem ruházható, más személyt beléptetni vele nem lehet,

b) a minisztérium épületeibe történő be- és kilépéskor a kártyahasználat kötelező, amely kötelezettség a minisztériumi munkatársak munkajogi kötelezettsége körébe tartozik,

c) személyes adatai a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja alapján felhasználásra kerülnek,

d) a kártyahasználat adatai – a munkaidőre vonatkozó munkáltatói rendelkezések betartásának ellenőrzése céljából – a munkáltató képviselője által – ezen utasításban meghatározott időtartamig – letöltésre kerülhetnek, valamint, hogy

e) a be- és kilépés, továbbá a benntartózkodás szabályait megismerte.

19. § (1) Az állandó és az ideiglenes belépőkártyák kiadása, érvényesítése, nyilvántartása és visszavonása az IBF feladata.

(2) Az állandó, illetve az ideiglenes belépőkártyával rendelkező személyt a részére átadott belépőkártya tekintetében – a (3)–(7) bekezdésben meghatározottak szerint – elszámolási és visszaszolgáltatási kötelezettség terheli.

(3) Az állandó, illetve az ideiglenes belépőkártya elvesztéséről, megsemmisüléséről vagy megrongálódásáról a minisztériumi munkatárs a közvetlen vezetőjét és az IBF-et, a megbízási szerződéssel foglalkoztatott, valamint egyéb indokolt körülmény folytán belépőkártyával rendelkező más személy az IBF-et haladéktalanul értesíteni köteles.

(4) Az IBF a (3) bekezdésben foglalt értesítést követően intézkedik a belépőkártya letiltásáról és annak pótlásáról.

(5) Az állandó, illetve az ideiglenes belépőkártya elvesztése, megsemmisülése vagy megrongálódása esetén a kártya használóját térítési kötelezettség terheli, amely alól a KEF vezetője mentességet engedélyezhet.

(6) A minisztérium személyi állományából távozó minisztériumi munkatárs az utolsó munkanapján, a minisztériummal szembeni elszámolási kötelezettsége során köteles az állandó vagy ideiglenes belépőkártyáját az IBF-en leadni. Az utolsó munkanap alatt az utoljára ténylegesen munkában töltött napot kell érteni.

(7) Rendkívüli esetekben (elhalálozás, tűzeset, természeti katasztrófa stb.) az állandó, illetve az ideiglenes belépőkártya leadása nem szükséges, amelyről az IBF javaslata alapján a közigazgatási államtitkár dönt.

(8) Az IBF vezetője naptári évenként legalább egy alkalommal intézkedik valamennyi állandó, illetve ideiglenes belépőkártyához tartozó belépési jogosultság felülvizsgálata iránt.

20. § Az őrség és a biztonsági szolgálat szúrópróbaszerűen, illetve kérésre vagy meghatározott céllal jogosult ellenőrizni a személyazonosításra alkalmas arcképes igazolvány egyeztetésével a belépőkártyák használatának jogosságát.

21. § (1) A beléptető rendszer meghibásodása esetén az őrség és a biztonsági szolgálat az épületbe be- és kilépő személyek nevét, a be- és kilépés időpontját, valamint a személyazonosításra alkalmas arcképes igazolvány számát és típusát az erre szolgáló naplóban feltünteti.

(2) A beléptető rendszer meghibásodásáról az őrség, illetve a biztonsági szolgálat az IBF vezetőjét haladéktalanul értesíteni köteles.

5. Az épületben tartózkodás szabályai

22. § (1) Az épületekben

a) a minisztérium politikai és szakmai felsővezetői és önálló szervezeti egységeinek vezetői, a Miniszteri Kabinet, a Miniszteri Kabinet Titkársági Főosztály, valamint az államtitkári kabinetek és titkárságok, illetve a közigazgatási államtitkári és a helyettes államtitkári titkárságok munkatársai bármikor, időkorlátozás nélkül,

b) a további minisztériumi munkatársak munkanapon 06.00 órától 20.00 óráig

jogosultak tartózkodni.

(2) Az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott munkaidőn túli, pihenő- és munkaszüneti napokon történő benntartózkodást az érintett szervezeti egység vezetője az 5. melléklet szerinti formanyomtatvány kitöltésével engedélyezi, amelyet legkésőbb a munkavégzést megelőző munkanapon elektronikusan köteles megküldeni az IBF részére.

(3) Az ügyeleti napokon a szervezeti egységek által kijelölt ügyeletes munkatársakról a Koordinációs Főosztály tájékoztatása alapján az IBF összesítő táblázatot állít össze, amely megküldésre kerül az őrség, illetve a biztonsági szolgálat részére. Az ügyeleti napokon az ügyeletes munkatárs munkaidőn túli benntartózkodásáról benntartózkodási engedélyt nem kell kitölteni.

(4) Ügyfeleket

a) a minisztériumi épületek hivatali helyiségeiben kizárólag munkanapokon, hivatali munkaidőben vagy

b) a kijelölt ügyfélszolgálati irodán a megjelölt ügyfélfogadási időben

lehet fogadni.

(5) A vendég, az ügyfél, valamint halaszthatatlan esetben a minisztériumi munkatárs hozzátartozója kizárólag a fogadó fél minisztérium épületében való tartózkodásáig maradhat az épületben.

23. § (1) Az irodahelyiségek kulcsait az ott dolgozó minisztériumi munkatársak az őrségtől vagy a biztonsági szolgálattól vehetik fel, illetve távozás előtt ott adják le. A kulcsok felvételét és leadását az erre rendszeresített munkanaplóban a jogosult munkatárs rögzíteni köteles.

(2) A kulcsokat a biztonsági szolgálat a kulcsszekrényben köteles tárolni.

(3) Más személynek az irodahelyiség kulcsát csak a hatáskörrel rendelkező szervezeti egység vezetőjének írásbeli engedélyével lehet kiadni.

(4) Azokat a helyiségeket, amelyekben az ott dolgozó minisztériumi munkatárs nem tartózkodik, zárva kell tartani.

(5) Az irodahelyiségek kulcsainak elvesztése, megsemmisülése vagy megrongálódása esetén a kulcs felvevőjét térítési kötelezettség terheli, amely alól a KEF vezetője mentességet engedélyezhet.

(6) Az (1)–(4) bekezdést nem kell alkalmazni az 1134 Budapest, Váci út 45. szám, valamint az 1138 Budapest, Váci út 188. szám alatti telephelyek esetén.

(7) A kulcsfelvétellel kapcsolatban kezelt adatok a kulcsfelvétel napja szerinti hónap utolsó napjától számított 6 hónapig kerülnek megőrzésre.

6. Csomag- és áruszállítás, küldemény be- és kivitele

24. § (1) A minisztériumi munkatársak – a 10. §-ban foglaltak megfelelő alkalmazásával – csak az egyéni felszerelési, valamint a hivatali munkájukhoz szükséges tárgyak minisztériumi épületekbe történő be- és kivitelére jogosultak.

(2) Csomagot az épületbe be- és onnan kivinni – az Állami Futárszolgálat beosztottai, továbbá a minisztériumból hivatalos kiküldetésbe indulók kivételével – csak az érintett szervezeti egység vezetője által kiadott engedéllyel lehet. A csomag be-, illetve kiviteli engedélyéről a szervezeti egység vezetője írásban köteles tájékoztatni az IBF-et.

(3) A minisztérium épületeiből elszámolási kötelezettséggel terhelt eszközöket – a személyes használatra kiadott eszközök kivételével – csak a (2) bekezdésben megjelölt engedéllyel lehet elszállítani.

25. § Javítási, felújítási, karbantartási munkák során felhasználandó, e folyamatok során keletkező anyagok, javításra kerülő elszámolási kötelezettséggel terhelt eszközök, továbbá megrendelt eszközök és áruk be- és elszállítása a megrendelő szervezeti egység képviselőjének, illetve az IBF és a KEF gondnokának jelenlétében, felügyeletével vagy együttes írásos engedélyével történhet.

26. § Levél- vagy csomagküldemények érkezésekor az őrség vagy a biztonsági szolgálat értesíti a címzett minisztériumi munkatársat. Munkaidő alatt minden esetben az értesített címzett köteles a levél- vagy csomagküldemény átvételéről gondoskodni. A munkaidőn kívül érkezett hivatalos vagy nem hivatalos küldemények nem kerülnek átvételre.

27. § Országgyűlési, valamint önkormányzati képviselő által előzetesen be nem jelentett, átadni kívánt csomagról a Miniszteri Kabinetet, a Miniszteri Kabinet Titkársági Főosztályt, illetve az IBF vezetőjét haladéktalanul értesíteni szükséges.

7. Közlekedőterek, mellékhelyiségek használata

28. § (1) A minisztérium épületeinek közlekedőterein (folyosó, lépcsőház) a rendeltetésszerűen elhelyezett berendezési tárgyakon kívül más egyéb berendezési tárgy vagy csomag nem helyezhető el és nem tárolható.

(2) A minisztériumi épületek emeletein rendelkezésre álló teakonyhákat, mosdókat rendeltetésszerűen kell használni.

(3) A minisztérium épületein belül tilos a dohányzás.

8. A minisztérium épületeinek nyitási és zárási rendje

29. § A minisztériumi épületek személyforgalom lebonyolítására szolgáló főbejáratai munkanapokon, hétfőtől csütörtökig 06.00 órától 20.00 óráig, pénteken 06.00 órától 16.30 óráig tartanak nyitva. Ezektől eltérő időpontban az őrség vagy a biztonsági szolgálat nyitja és zárja a főbejáratot.

9. A minisztériumi épületekhez tartozó parkolóhelyek használatának rendje

30. § (1) A minisztériumi épületekhez tartozó parkolóhelyeken kizárólag állandó parkolási vagy eseti behajtási engedéllyel rendelkező gépjármű parkolhat.

(2) Állandó parkolási engedéllyel a minisztérium politikai és szakmai felsővezetői vagy egyéb vezetőinek szolgálati (hivatali) gépjárművei rendelkeznek, amely engedélyeket a Honvéd–Szemere utcai épületnél a közigazgatási államtitkár, a minisztérium elhelyezésére szolgáló további épületeknél a jogi és igazgatási ügyekért felelős helyettes államtitkár állítja ki, továbbá gondoskodik az engedély bevonásáról a jogosultság visszavonása esetén.

(3) További állandó parkolási engedélyt az erre irányuló – a minisztériumi munkatárs közvetlen vezetője által jóváhagyott – írásbeli kérelem alapján a Honvéd–Szemere utcai épületnél a közigazgatási államtitkár, a minisztérium elhelyezésére szolgáló további épületeknél a jogi és igazgatási ügyekért felelős helyettes államtitkár – a szabad parkolóhelyek erejéig, az igénylés leadásának sorrendjében – hagyja jóvá.

(4) Eseti behajtási engedély az IBF részére a behajtást megelőzően legkésőbb 12 órával korábban írásban, elektronikusan megküldött igény alapján adható ki abban az esetben, amennyiben az a szolgálati célú, állandó parkolásra vonatkozó kérelmek maradéktalan teljesítését nem veszélyezteti. Az eseti behajtási engedélyre irányuló igény megküldése során az érkező személy nevét, a gépjármű forgalmi rendszámát, illetve az épületbe való belépés célját szükséges feltüntetni.

(5) Az állandó parkolási és eseti behajtási engedélyek naprakész nyilvántartása az IBF feladata.

(6) A minisztérium politikai és szakmai felsővezetőihez, továbbá a szervezeti egységekhez érkező vendégek parkolási igényét – a szabad helyek ellenőrzése érdekében – az IBF-fel előzetesen egyeztetni szükséges.

31. § A parkolóhelyek igénybevételére kiadott elektronikus eszközökkel az erre feljogosított személy elszámolási kötelezettséggel tartozik.

32. § (1) Minden parkolási engedéllyel rendelkező gépjármű az engedélyben meghatározott felirattal, rendszámmal vagy sorszámmal megjelölt parkolóhelyet veheti igénybe. Tilos a nem megfelelő helyre történő parkolás.

(2) A gépjárművel minden esetben úgy kell megállni és leparkolni, hogy az ne akadályozza a szomszédos parkolóhelyek, valamint a közlekedő útvonalak használatát. A közlekedő útvonalakon megállni még időlegesen sem lehet.

(3) Motorkerékpárok, kerékpárok engedély nélkül parkolhatnak a kijelölt helyeken.

(4) A be-, illetve kihajtás vagy a parkolás során más járműben, a parkoló részét képező tárgyi dologban, illetve az épületben okozott kárért a gépjárművezető kártérítési felelősséggel tartozik.

(5) A minisztérium területére áruszállítási, szervizelési munkákra érkező gépjárművek számára korlátozott a parkolás. Az áruszállító, szervizelő gépjármű a többi parkoló, továbbá a közlekedő útvonalak használatát nem akadályozva – ideértve a rakodási műveleteket is – veheti igénybe a részére kijelölt területet.

33. § A minisztériumi épületekhez tartozó parkolók, parkolóhelyek igénybevétele során a közúti közlekedés szabályairól szóló miniszteri rendelet (KRESZ) által meghatározott szabályok érvényesek.

10. Záró rendelkezések

34. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

35. §2

1. melléklet az 1/2022. (I. 21.) ITM utasításhoz

A minisztérium elhelyezésére szolgáló épületek címei

1.

1011 Budapest, Fő utca 44–50.

2.

1016 Budapest, Mészáros utca 58/b

3.

1055 Budapest, Szemere utca 6.

4.

1134 Budapest, Váci út 45.

5.

1103 Budapest, Kőér utca 2/A

6.

1055 Budapest, Honvéd utca 13–15.

7.

1066 Budapest, Teréz körút 38.

8.

1027 Budapest, Csalogány utca 9–11.

9.

1185 Budapest, Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, Fenntartási Centrum, 216. épület (J-K) szárny I. emelet

10.

1138 Budapest, Váci út 188.

11.

2220 Vecsés, Lincoln út 1.

12.

1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 79.

13.

1088 Budapest, József körút 6.

14.

1054 Budapest, Kálmán Imre u. 2.

15.

1072 Budapest, Nagy Diófa utca 11.

16.

1134 Budapest, Róbert Károly körút 70–74.

17.

1036 Budapest, Lajos u. 48.

2. melléklet az 1/2022. (I. 21.) ITM utasításhoz

Várakozásra kijelölt helyiségek

1.

1011 Budapest, Fő utca 44–50. – „A” épület 701. számú tárgyaló

2.

1055 Budapest, Szemere utca 6. – 29. számú tárgyaló

3.

1134 Budapest, Váci út 45. – „E” épület 636. számú tárgyaló

4.

1055 Budapest, Honvéd utca 13–15. – 102. számú tárgyaló

5.

1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 79. – fszt. 2. számú tárgyaló

3. melléklet az 1/2022. (I. 21.) ITM utasításhoz


SZERVEZETI EGYSÉG NEVE

Iktatószám:

FELJEGYZÉS

IGAZGATÁSI ÉS BIZTONSÁGI FŐOSZTÁLY RÉSZÉRE


Tárgy: Tájékoztatás rendezvény szervezéséről

Tájékoztatom, hogy a(z) ………………………………………… Titkárság/Kabinet/Főosztály rendezvényt szervez.

A rendezvény szervezéséért felelős személy:
Név:
Telefonszám:
E-mail-cím:

A rendezvény helyszíne:
Innovációs és Technológiai Minisztérium
…………………… szám alatti épülete
……… terem

A rendezvény tárgya (célja):


A rendezvény időpontja és előrelátható időtartama:
……… (év) ……… (hónap) ……… (nap); ……… órától ……… óráig

A rendezvényen részt vevő meghívottak létszáma:
Meghívottak neve: ……………… (Név szerinti felsorolás szükséges!)

Eseti gépkocsibehajtási igény a meghívottak részéről:
Gépkocsi forgalmi rendszáma, típusa: ……………… (Felsorolás szükséges!)

Kérem a tájékoztatás szíves elfogadását.

Budapest, ……… (év) ……… (hónap) ……… (nap)
<<Aláíró neve>>
<<Aláíró beosztása>>



Készítette:

Egyetértek:

4. melléklet az 1/2022. (I. 21.) ITM utasításhoz

NYILATKOZAT

Név:
Születési hely, idő:
Szervezeti egység:

I. Az arcfénykép-nyilvántartáshoz és a beléptető rendszer működéséhez szükséges felhatalmazás és az elektronikus belépőkártya átvétele


Az ITM elektronikus belépőkártya száma: ………………….

Jelen nyilatkozat aláírásával kifejezetten tudomásul veszem, hogy
– a belépőkártya át nem ruházható, más személyt beléptetni vele nem lehet,
– a minisztérium épületeibe történő be- és kilépéskor a kártyahasználat kötelező, amely kötelezettség a munkajogi kötelezettségeim körébe tartozik,
– a kártyahasználat adatai – a munkaidőre vonatkozó munkáltatói rendelkezések betartásának ellenőrzése céljából – a munkáltató képviselője által – ezen utasításban meghatározott időtartamig – letöltésre kerülhetnek,
– a belépőkártya megsemmisülését, elvesztését, megrongálódását közvetlen vezetőmnek, valamint az Igazgatási és Biztonsági Főosztálynak (a továbbiakban: IBF) írásban haladéktalanul bejelentem,
– a fentiek megvalósulásakor – felróható magatartásom esetén – kártérítési felelősséggel tartozom,
– a jogviszony vagy a kártyahasználati jogosultság megszűnése esetén az utolsó munkában töltött napon a belépőkártyát leadom.

II. Az irodahelyiséghez tartozó kulcs átvétele és leadása


Tudomásul veszem, hogy
– az irodahelyiséghez tartozó kulcs elvesztését írásban haladéktalanul bejelentem az IBF-nek,
– a fentiek megvalósulásakor – felróható magatartásom esetén – kártérítési felelősséggel tartozom.

III. Egyéb


Nyilatkozom, hogy a fent nevezett sorszámú belépőkártyát átvettem, a használatára vonatkozó szabályokat megismertem, valamint az Innovációs és Technológiai Minisztérium épületeibe történő be- és kilépés, a benntartózkodás és a parkolás rendjéről szóló hatályos utasításban foglaltakat tudomásul vettem.

Jelen nyilatkozat aláírásával egyidejűleg tájékoztatom, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium (a továbbiakban: ITM) az elkészített arcfényképet a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja alapján (a megfelelő rész aláhúzandó)
– az ITM irodaházi beléptető rendszerébe illesztés céljából nyilvántartásba veszi, és mint adatot kezeli,
– személyügyi nyilvántartás céljára használja,
– új belépőkártya kiadására használja,
– meglevő belépőkártya cseréjére használja.


Budapest, ……… (év) ……… (hónap) ……… (nap)
<<Aláíró neve>>
<<Aláíró beosztása>>

5. melléklet az 1/2022. (I. 21.) ITM utasításhoz


SZERVEZETI EGYSÉG NEVE

Iktatószám:

BENNTARTÓZKODÁSI ENGEDÉLY

IGAZGATÁSI ÉS BIZTONSÁGI FŐOSZTÁLY RÉSZÉRE


Tárgy: benntartózkodás engedélyezése

Engedélyező szervezeti egység megnevezése:

Benntartózkodó(k) neve:




Benntartózkodás indoka:



Benntartózkodás helye:

Benntartózkodás időtartama: ……… (év) ……… (hó) ……… (nap); ……… órától ……… óráig


Budapest, ……… (év) ……… (hónap) ……… (nap)

<<Aláíró neve>>
<<Aláíró beosztása>>
1

Az utasítást a 8/2024. (VI. 28.) EM utasítás 34. §-a hatályon kívül helyezte 2024. június 29. napjával.

2

A 35. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére