• Tartalom

1002/2022. (I. 7.) Korm. határozat

1002/2022. (I. 7.) Korm. határozat

a Magyarország projektjavaslatainak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2021. évi pályázati kiírására történő benyújtásáról szóló 1990/2021. (XII. 28.) Korm. határozat módosításáról1

2022.01.07.

A Magyarország projektjavaslatainak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2021. évi pályázati kiírására történő benyújtásáról szóló 1990/2021. (XII. 28.) Korm. határozat 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

1. melléklet az 1002/2022. (I. 7.) Korm. határozathoz

 

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

1.

Kapcsolódó program megnevezése

Projektjavaslat megnevezése

Támogatást igénylő neve
Koordinátor Kedvezményezett/
Kedvezményezett

Társkedvezményezett

Projektjavaslat tervezett költsége
(nettó, forint)

Projektjavaslat tervezett összköltsége
(bruttó, forint)

Európai Hálózat-
finanszírozási Eszköz terhére biztosítandó támogatás tervezett összege
(nettó forint)

Hazai költségvetési támogatás tervezett összege (forint)

Saját erő (forint)

Projektjavaslat rövid bemutatása

2.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

Budapest-Kelenföld–
Ferencváros vasútvonalszakasz kapacitás-
bővítésének építési munkái

Innovációs és Technológiai Minisztérium
(a továbbiakban: ITM)

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság és BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt.

364 299 669 026

462 660 579 663

76 203 089 758

37 653 291 410

0

A Ferencváros–Kelenföld vasútvonal kapacitásbővítés keretében,
városi környezetben új 3. és egyes szakaszokon új 4. vágány megépítésére, valamint a meglévő vágányok és műtárgyak átépítésére is sor kerül
a mintegy 5,5 km hosszúságú beavatkozással érintett vonalszakaszon, melyből a pesti oldal négyvágányú, a budai 1950 m hosszon háromvágányú, 1730 m hosszon négyvágányú (összesen cca.
14 800 méter új vágány). Az új, villamosított pályán az engedélyezett sebesség 80/100 km/h, a tengelyterhelés 225 kN lesz. A vasút mentén több mint 5 km hosszú új vasbeton támfal épül, amelynek megtámasztása mellett megtörténik a vasúti töltés szélesítése, hogy helyet adjon
a vágánybővítéseknek, amely csatlakozik a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése projekt keretében jelenleg épülő 3. vágányhoz. A vonalon sűrűn elhelyezkedő nagynyílású műtárgyak (Gubacsi út feletti, Soroksári út feletti, Rákóczi híd felhajtója feletti, Budafoki út feletti, Szerémi út feletti, Fehérvári út feletti és Bartók Béla út feletti vasúti hidak) szintén átépülnek. A vonalszakaszon két új akadálymentes megállóhely létesül: egy Nádorkert, egy pedig Közvágóhíd térségében. Hozzávetőlegesen 35 000 m2 zajvédőfal létesítése is szükséges.

A CEF2 1 körös pályázatra benyújtani tervezett, 2026. 12. 31-ig megvalósítandó műszaki elemek az alábbiak:
– Kiviteli tervek elkészítése (a kivitelezéshez kapcsolódó tervek),
– Területszerzés,
– Pesti szakaszon: A Ferencváros állomás – Déli Összekötő Vasúti Duna-híd közötti vonalszakaszon, a déli oldalon új vasúti pálya (egy vágány), valamint hozzá kapcsolódóan egy-egy új vasúti híd építése a keresztező közutak felett, valamint
– Ferencváros állomás – Déli Összekötő Vasúti Duna-híd közötti vonalszakaszon megvalósuló vízrendezési, környezetvédelmi, közműépítési munkák,
– Budai szakaszon: a Déli Összekötő Vasúti Duna-hídtól a beavatkozási terület Budapest-Kelenföld állomáson található végpontjáig tartó vonalszakaszon, az északi oldalon új vasúti pálya (egy vágány), valamint hozzá kapcsolódóan egy-egy új vasúti híd építése a keresztező közutak felett, továbbá
– támfalépítés Kelenföld állomási területen.
Ezen túlmenően a vasúti energiaellátás egyes létesítményeinek megvalósítása tartozik a CEF2 első körben benyújtandó műszaki tartalomba.

3.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

Nyugat-magyarországi TEN-T vasútállomások alkalmassá tétele polgári és katonai kettős felhasználásra

ITM

MÁV Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság

2 201 900 000

2 201 900 000

1 100 950 000

1 100 950 000

0

A vasúti infrastruktúra polgári-katonai kettős felhasználásra való alkalmassá tétele (a továbbiakban: kettős felhasználást célzó fejlesztések) az országos vasúthálózat azon dunántúli állomásain, amelyek a TEN-T törzshálózaton találhatók.
Tervezett helyszínek: Almásfüzitő, Komárom, Nagyszentjános, Hegyeshalom, Várpalota, Hajmáskér, Veszprém, Boba, Murakeresztúr, Sárbogárd, Dombóvár, Kiskorpád.

4.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

Borostyán vasúti árufuvarozási folyosó egyes nyugat-dunántúli szakaszainak korszerűsítése – megvalósíthatósági tanulmány és tervek készítése

ITM

Győr–Sopron– Ebenfurti Vasút Zrt.
(a továbbiakban: GYSEV Zrt.)

3 500 000 000

3 500 000 000

2 975 000 000

525 000 000

0

A Hegyeshalom–Csorna–Porpác–Szombathely–Zalaszentiván korridor TEN-T előírások szerinti korszerűsítésének előkészítése.

5.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

C-Roads 3 Hungary (nemzetközi ITS projekt)

ITM

Budapest Közút Zrt. /
Magyar Közút Nonprofit Zrt.

2 900 000 000

3 683 000 000

2 465 000 000

1 218 000 000

0

Az elődprojektekben elkészült rendszer funkcionális fejlesztése (publikált adatkörök bővítése), valamint területi lefedettségének kiterjesztése zavarérzékeny fővárosi helyszínekre, valamint üzemeltetési határon csatlakozás az országos közutak kezeléséért felelős szervezet rendszeréhez.
Jelzőlámpás csomópontok korszerűsítése.
A TEN-T hálózat szempontjából stratégiai városi csomópontokban korszerű forgalomirányítási eszközrendszer biztosítása az adaptív forgalomirányítás, illetve a C-ITS funkcionalitás megvalósítása érdekében (30 csomópont).

6.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

X4ITS 4 Hungary –
nemzetközi
ITS javaslat, Central European crossborder cooperation for ITS (korábbi Crocodile elődprojektek folytatása)

ITM

Budapest Közút Zrt. /
Magyar Közút Nonprofit Zrt.

9 000 000 000

11 430 000 000

4 500 000 000

6 930 000 000

0

Szoftverfejlesztés, a közútkezelői tevékenységet támogató, statikus és dinamikus adatkezelést lehetővé tevő állami alaprendszerekhez kapcsolódósan, beleértve a TEN-T hálózat Budapestet érintő elemeit,
illetve a kapcsolódó városi hálózati elemeket.

7.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

A budapesti vasúti alagút I. ütemének tervezése: a Nyugati pályaudvar és környezetének megújítása, felszíni fejállomás és mélyállomás kialakítása

ITM

BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. és NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

15 000 000 000

19 050 000 000

7 500 000 000

7 500 000 000

0

A budapesti vasúti alagút vonali szakasza I. ütemének, illetve
a Nyugati pályaudvar mint legnagyobb vonali mélyállomás és kiemelt budapesti utasforgalmi csomópont további tervezési feladatainak elvégzése.

8.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

Biztonságos kamionparkoló kialakítása
az M1 autópálya mellett Tatabánya Óváros kijáratnál az EU-Parkolási Szabvány előírásai szerint

Parking
Tatabánya Kft.

2 525 600 000

3 207 512 000

1 262 800 000

1 262 800 000

Tatabánya Óváros kijáratnál 150 férőhelyes, biztonságos, őrzött és védett kamionparkoló kialakítása.

9.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

Biztonságos kamionparkoló létrehozása
a debreceni Észak-nyugati Gazdasági Övezetben

Debreceni Ingatlanfejlesztő Kft.

5 703 746 514

7 243 758 073

2 851 873 257

2 851 873 257

194 nyitott és 64 fedett férőhelyes biztonságos kamionparkoló létrehozása a debreceni Észak-nyugati Gazdasági Övezetben.

10.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

Biztonságos és védett kamionparkoló terminál kialakítása
az EU szabványa szerint, M1 autópálya 112 km kijáratnál (Győr)

LOGISTIC Investment Beruházó és Szolgáltató Kft.

3 272 500 000

4 156 075 000

1 636 250 000

1 636 250 000

Biztonságos és védett „smart kamionparkoló terminál” kialakítása
az EU szabványa szerint az M1 autópálya 112 km kijáratnál, Győrszentiván határában, az Audi Logisztika közvetlen közelében.

11.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

Ultra-gyors töltőhálózatának telepítése a CEE régióban

Magyar Olaj- és Gázipari Nyilvánosan Működő Részvény-
társaság
(a továbbiakban:
MOL Nyrt.)

E.ON Energiamegoldások Kft.

4 000 261 000

5 080 331 470

1 974 456 000

2 025 805 000

Magyarország területén, 40 helyszínen (20 darab MOL és 20 darab E.ON), 136 db (56 darab MOL és 80 db E.ON) 150 kW teljesítményű ultragyors, személyautó töltésére alkalmas töltőberendezés és 2 darab 350 kW
(2 darab MOL) teljesítményű tehergépjármű töltésére alkalmas töltőberendezés telepítése.

12.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

Ultragyors töltőhálózat építése Magyarországon és
a közép-kelet-európai régióban

Shell Hungary Zrt.

2 390 200 000

3 035 554 000

477 840 000

1 912 360 000

22 töltőállomáson ultragyors elektromos töltő telepítése, helyszínenként minimum 2 db 150 kW teljesítményű töltőpont és 600 kVA teljesítményű hálózat kiépítése.

13.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

MVM ULTRA –
A TEN-T úthálózat magyarországi szakaszának elektrifikációja
az AFF/AFID előírások szerint:
4 × 150 kW teljesítményű ultratöltő állomások telepítése

MVM Mobiliti Kft./
e-Mobi Nkft.

1 429 000 000

1 814 830 000

540 000 000

889 000 000

A TEN-T törzshálózat magyarországi szakaszán az M0-s, az M1-es, az M3-as, az M5-ös és az M7-es autópálya szakaszokon ultragyors elektromos töltők telepítése 10 helyszínen.
Az AFID előírásai 2025-ig történő teljesítéséhez úgy járul hozzá a projekt, hogy a hazai TEN-T úthálózaton 10 helyszínen 4 db 150 kW-os töltőállomást telepítenek.

14.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

A Dunai rakott konténerforgalom kínálati oldalának bővítése – Trimodális kapacitás bővítés

MAHART Container Center Kft.

7 485 318 750

9 506 354 813

3 742 659 375

3 742 659 375

Kapacitásbővítő eszközfejlesztés: három elektromos bakdaru beszerzése
a hozzá kapcsolódó darupályával és vasúti vágánybővítéssel, valamint
IT platform fejlesztéssel.

15.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

A Csepeli Gerincút befejező ütemeinek teljes előkészítése a szükséges területszerzés megkezdése

Budapest Főváros Önkormányzata és BKK Budapesti Közlekedés-
fejlesztési
Központ Zrt.

900 000 000

1 143 000 000

450 000 000

693 000 000

Csepeli Gerincút II–III. ütem teljes előkészítése kivitelezésre a megépült
I. ütem és az M0 közötti szakaszon.

16.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

SESAR Deployment Manager – SDM

HungaroControl Zrt.

A HungaroControl konzorciumi pályázóként részt vesz a SESAR Deployment Manager feladatait 2022. júniustól ellátó szervezet (SDM 2.0) részére kiírt pályázaton.

17.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

Teherszállító vagonok zajcsökkentése

VERS GmbH

MOL Nyrt.,
Pultrans Kft. és Petrolsped Kft.

186 480 000

236 829 600

46 620 000

139 860 000

A hatályos EU-jogszabályok értelmében 2024. decembertől az európai vasúti hálózaton csak zajcsökkentett vasúti tehervagonok közlekedhetnek korlátozás nélkül, ezért a jelenleg öntöttvas féktuskókkal felszerelt vagonok átszerelését 2024. decemberig az üzembentartóknak el kell végezni.
A projekt célja az MVMSZ tagvállalatok által üzemben tartott 518 db öntöttvas féktuskóval felszerelt vasúti vagon zajcsökkentése műanyag féktuskók felszerelésével a 2021. és a 2024. években.

18.

Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz

A Budapest Airport Zrt.
elektromos töltő infrastruktúrájának jelentős fejlesztése NetZeroTarget stratégiájának megvalósítása érdekében

Budapest
Airport Zrt.

1 311 591 930

1 665 721 751

655 795 965

355 795 965

Az EU CEF Alternative Fuel Infrastructure Facility keretében a Budapest Airport Zrt. 165 darab e-töltőállomást fog telepíteni a földi kiszolgáló járművek, a repülőtéri személyzet és vállalkozások számára. A munkálatok az elektromos háttér-infrastruktúra kiépítését is magukban foglalják.


1

A határozat a 2010: CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2022. január 9. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére