1002/2022. (I. 7.) Korm. határozat
1002/2022. (I. 7.) Korm. határozat
a Magyarország projektjavaslatainak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2021. évi pályázati kiírására történő benyújtásáról szóló 1990/2021. (XII. 28.) Korm. határozat módosításáról1
1. melléklet az 1002/2022. (I. 7.) Korm. határozathoz
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
1. |
Kapcsolódó program megnevezése |
Projektjavaslat megnevezése |
Támogatást igénylő neve |
Társkedvezményezett |
Projektjavaslat tervezett költsége |
Projektjavaslat tervezett összköltsége |
Európai Hálózat- |
Hazai költségvetési támogatás tervezett összege (forint) |
Saját erő (forint) |
Projektjavaslat rövid bemutatása |
2. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
Budapest-Kelenföld– |
Innovációs és Technológiai Minisztérium |
NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság és BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. |
364 299 669 026 |
462 660 579 663 |
76 203 089 758 |
37 653 291 410 |
0 |
A Ferencváros–Kelenföld vasútvonal kapacitásbővítés keretében, |
3. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
Nyugat-magyarországi TEN-T vasútállomások alkalmassá tétele polgári és katonai kettős felhasználásra |
ITM |
MÁV Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság |
2 201 900 000 |
2 201 900 000 |
1 100 950 000 |
1 100 950 000 |
0 |
A vasúti infrastruktúra polgári-katonai kettős felhasználásra való alkalmassá tétele (a továbbiakban: kettős felhasználást célzó fejlesztések) az országos vasúthálózat azon dunántúli állomásain, amelyek a TEN-T törzshálózaton találhatók. |
4. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
Borostyán vasúti árufuvarozási folyosó egyes nyugat-dunántúli szakaszainak korszerűsítése – megvalósíthatósági tanulmány és tervek készítése |
ITM |
Győr–Sopron– Ebenfurti Vasút Zrt. |
3 500 000 000 |
3 500 000 000 |
2 975 000 000 |
525 000 000 |
0 |
A Hegyeshalom–Csorna–Porpác–Szombathely–Zalaszentiván korridor TEN-T előírások szerinti korszerűsítésének előkészítése. |
5. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
C-Roads 3 Hungary (nemzetközi ITS projekt) |
ITM |
Budapest Közút Zrt. / |
2 900 000 000 |
3 683 000 000 |
2 465 000 000 |
1 218 000 000 |
0 |
Az elődprojektekben elkészült rendszer funkcionális fejlesztése (publikált adatkörök bővítése), valamint területi lefedettségének kiterjesztése zavarérzékeny fővárosi helyszínekre, valamint üzemeltetési határon csatlakozás az országos közutak kezeléséért felelős szervezet rendszeréhez. |
6. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
X4ITS 4 Hungary – |
ITM |
Budapest Közút Zrt. / |
9 000 000 000 |
11 430 000 000 |
4 500 000 000 |
6 930 000 000 |
0 |
Szoftverfejlesztés, a közútkezelői tevékenységet támogató, statikus és dinamikus adatkezelést lehetővé tevő állami alaprendszerekhez kapcsolódósan, beleértve a TEN-T hálózat Budapestet érintő elemeit, |
7. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
A budapesti vasúti alagút I. ütemének tervezése: a Nyugati pályaudvar és környezetének megújítása, felszíni fejállomás és mélyállomás kialakítása |
ITM |
BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. és NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. |
15 000 000 000 |
19 050 000 000 |
7 500 000 000 |
7 500 000 000 |
0 |
A budapesti vasúti alagút vonali szakasza I. ütemének, illetve |
8. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
Biztonságos kamionparkoló kialakítása |
Parking |
– |
2 525 600 000 |
3 207 512 000 |
1 262 800 000 |
– |
1 262 800 000 |
Tatabánya Óváros kijáratnál 150 férőhelyes, biztonságos, őrzött és védett kamionparkoló kialakítása. |
9. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
Biztonságos kamionparkoló létrehozása |
Debreceni Ingatlanfejlesztő Kft. |
– |
5 703 746 514 |
7 243 758 073 |
2 851 873 257 |
– |
2 851 873 257 |
194 nyitott és 64 fedett férőhelyes biztonságos kamionparkoló létrehozása a debreceni Észak-nyugati Gazdasági Övezetben. |
10. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
Biztonságos és védett kamionparkoló terminál kialakítása |
LOGISTIC Investment Beruházó és Szolgáltató Kft. |
– |
3 272 500 000 |
4 156 075 000 |
1 636 250 000 |
– |
1 636 250 000 |
Biztonságos és védett „smart kamionparkoló terminál” kialakítása |
11. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
Ultra-gyors töltőhálózatának telepítése a CEE régióban |
Magyar Olaj- és Gázipari Nyilvánosan Működő Részvény- |
E.ON Energiamegoldások Kft. |
4 000 261 000 |
5 080 331 470 |
1 974 456 000 |
– |
2 025 805 000 |
Magyarország területén, 40 helyszínen (20 darab MOL és 20 darab E.ON), 136 db (56 darab MOL és 80 db E.ON) 150 kW teljesítményű ultragyors, személyautó töltésére alkalmas töltőberendezés és 2 darab 350 kW |
12. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
Ultragyors töltőhálózat építése Magyarországon és |
Shell Hungary Zrt. |
– |
2 390 200 000 |
3 035 554 000 |
477 840 000 |
– |
1 912 360 000 |
22 töltőállomáson ultragyors elektromos töltő telepítése, helyszínenként minimum 2 db 150 kW teljesítményű töltőpont és 600 kVA teljesítményű hálózat kiépítése. |
13. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
MVM ULTRA – |
MVM Mobiliti Kft./ |
– |
1 429 000 000 |
1 814 830 000 |
540 000 000 |
– |
889 000 000 |
A TEN-T törzshálózat magyarországi szakaszán az M0-s, az M1-es, az M3-as, az M5-ös és az M7-es autópálya szakaszokon ultragyors elektromos töltők telepítése 10 helyszínen. |
14. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
A Dunai rakott konténerforgalom kínálati oldalának bővítése – Trimodális kapacitás bővítés |
MAHART Container Center Kft. |
– |
7 485 318 750 |
9 506 354 813 |
3 742 659 375 |
– |
3 742 659 375 |
Kapacitásbővítő eszközfejlesztés: három elektromos bakdaru beszerzése |
15. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
A Csepeli Gerincút befejező ütemeinek teljes előkészítése a szükséges területszerzés megkezdése |
Budapest Főváros Önkormányzata és BKK Budapesti Közlekedés- |
– |
900 000 000 |
1 143 000 000 |
450 000 000 |
– |
693 000 000 |
Csepeli Gerincút II–III. ütem teljes előkészítése kivitelezésre a megépült |
16. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
SESAR Deployment Manager – SDM |
HungaroControl Zrt. |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
A HungaroControl konzorciumi pályázóként részt vesz a SESAR Deployment Manager feladatait 2022. júniustól ellátó szervezet (SDM 2.0) részére kiírt pályázaton. |
17. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
Teherszállító vagonok zajcsökkentése |
VERS GmbH |
MOL Nyrt., |
186 480 000 |
236 829 600 |
46 620 000 |
– |
139 860 000 |
A hatályos EU-jogszabályok értelmében 2024. decembertől az európai vasúti hálózaton csak zajcsökkentett vasúti tehervagonok közlekedhetnek korlátozás nélkül, ezért a jelenleg öntöttvas féktuskókkal felszerelt vagonok átszerelését 2024. decemberig az üzembentartóknak el kell végezni. |
18. |
Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz |
A Budapest Airport Zrt. |
Budapest |
– |
1 311 591 930 |
1 665 721 751 |
655 795 965 |
– |
355 795 965 |
Az EU CEF Alternative Fuel Infrastructure Facility keretében a Budapest Airport Zrt. 165 darab e-töltőállomást fog telepíteni a földi kiszolgáló járművek, a repülőtéri személyzet és vállalkozások számára. A munkálatok az elektromos háttér-infrastruktúra kiépítését is magukban foglalják. |
A határozat a 2010: CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2022. január 9. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás