1054/2022. (II. 10.) Korm. határozat
1054/2022. (II. 10.) Korm. határozat
az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat, valamint egyes projektek forrásszerkezetének módosításáról
1. A Kormány
a) a 2014–2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 4. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott jogkörében eljárva, valamint a Korm. rendelet 44/C. §-a alapján egyetért az IKOP-1.1.0-15-2016-00022 azonosító számú, „M7 autópálya és 710. sz. főút csomópontjának kialakítása, 710. sz. főúti bekötéssel” című és az IKOP-1.1.0-15-2017-00029 azonosító számú, „M8 autóút Körmend–Rábafüzes, országhatár szakasz 2 × 1 sávos előkészítése és építése” című projektek (a továbbiakban: projektek) támogatási szerződéseinek 1. melléklet szerinti módosításával;
b) egyetért az 1. mellékletben foglalt táblázat J:4 mezőjében meghatározott 583 736 996 forint többlettámogatásnak az „IKOP-1.1.0-15 Nemzetközi (TEN-T) közúti elérhetőség javítása” című felhívás többlet-kötelezettségvállalásának terhére történő finanszírozásával;
c) a Gazdaság-újraindítási Alap uniós fejlesztései fejezetbe tartozó fejezeti és központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 481/2021. (VIII. 13.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 481/2021. (VIII. 13.) Korm. rendelet] 9. § (1) bekezdés f) pontja alapján úgy határoz, hogy a projektek esetében az 1. mellékletben foglalt táblázat M:5 mezőjében meghatározott, összesen legfeljebb nettó 9 596 528 forint összegű, európai uniós forrás terhére el nem számolható költség az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (a továbbiakban: IKOP) hazai társfinanszírozáson felüli felhasználásával kerüljön finanszírozásra;
d) a Korm. rendelet 4. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva egyetért az IKOP-3.1.0-15-2021-00023 azonosító számú, „a Gödöllői HÉV (H8) és Csömöri HÉV (H9) vonalszakaszok korszerűsítése és az Örs vezér terén az M2 metróvonallal történő összekötése, valamint metró és elővárosi vasúti üzemre képes járművek beszerzése előkészítése” című kiemelt projekt (a továbbiakban: Projekt) műszaki tartalmának módosításával, tekintettel arra, hogy a H8 Budapest–Gödöllő és a H9 Budapest–Cinkota–Csömör HÉV-vonalszakaszok korszerűsítéséről és az Örs vezér terén az M2 metróvonallal történő összekötéséről, valamint az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat módosításáról szóló 1132/2021. (III. 23.) Korm. határozat 1. pont c) alpontjában meghatározott Keretmegállapodás, Egyedi Szerződések, hatósági engedélyek, illetve elkészült tervezési dokumentumok átruházását követően, a HÉV-vonalszakaszok korszerűsítésére és M2 metróvonallal történő összekötésére irányuló tervezési feladat folytatása érdekében az érintett budapesti önkormányzatokkal (a továbbiakban: önkormányzatok) folytatott egyeztetések eredményeként megkötött megállapodás szerint az önkormányzatok a korábbi tervekhez képest megváltozott műszaki tartalommal támogatják a Projekt megvalósítását;
e) az európai uniós forrásból finanszírozott egyes projektek költségnövekménye támogathatóságáról szóló 17/2017. (II. 1.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 17/2017. (II. 1.) Korm. rendelet] 6/A. §-a alapján úgy határoz, hogy a Projekt műszaki tartalmának módosítása során a 17/2017. (II. 1.) Korm. rendelet 3. §-át és 5. §-át nem kell alkalmazni;
f) felhívja az innovációért és technológiáért felelős minisztert, hogy gondoskodjon a Projekt támogatási szerződésének módosításáról.
Felelős: innovációért és technológiáért felelős miniszter
Határidő: 2022. február 28.
2. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.
3.1
4.2
1. melléklet az 1054/2022. (II. 10.) Korm. határozathoz
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
K |
L |
M |
N |
O |
P |
Q |
R |
S |
T |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. |
Projekt azonosító száma |
Projekt megnevezése |
Támogatást igénylő neve |
Projekt eredeti támogatási intenzitása és forrásszerkezete |
Változás |
Projekt támogatási intenzitása és forrásszerkezete a módosítás után |
Projekt összköltsége |
Projekt rövid bemutatása |
||||||||||||||
2. |
Projekt támogatási intenzitása |
Projekt Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program |
Projekt részére a Fejezet Integrált Közlekedésfejlesztési OP (IKOP) előirányzatának (a továbbiakban: IKOP-előirányzat) hazai társfinanszírozása terhére biztosítandó forrás |
Projekt támogatási intenzitása |
Projekt IKOP keretében finanszírozandó támogatásának összege |
Projekt részére az IKOP-előirányzat hazai társfinanszírozása terhére biztosítandó forrás |
Projekt támogatási intenzitása |
Projekt IKOP keretében finanszírozandó támogatás összege |
Projekt részére az IKOP-előirányzat hazai társfinanszírozása terhére biztosítandó forrás |
|||||||||||||
3. |
Megtérülő projektköltségre jutó központi költségvetési forrás összege (forint) |
Projekt le nem vonható, az EU felé el nem számolható ÁFA (forint) |
Az EU felé el nem számolható költségek (forint) |
Megtérülő projektköltségre jutó központi költségvetési forrás összege (forint) |
Projekt le nem vonható, |
Az EU felé el nem számolható költségek (forint) |
Megtérülő projektköltségre jutó központi költségvetési forrás összege (forint) |
Projekt le nem vonható, az EU felé el nem számolható ÁFA (forint) |
Az EU felé el nem számolható költségek (forint) |
|||||||||||||
4. |
IKOP-1.1.0- |
M7 autópálya és 710. sz. főút csomópontjának kialakítása, 710. sz. főúti bekötéssel |
NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság |
93% |
7 755 362 953 |
583 736 996 |
2 221 998 714 |
0 |
+7% |
+583 736 996 |
-583 736 996 |
0 |
0 |
100% |
8 339 099 949 |
0 |
2 221 998 714 |
0 |
10 561 098 663 |
Az M7 autópálya és a 710. számú főút csomópontjának kialakítása, valamint |
||
5. |
IKOP-1.1.0-15- |
M8 autóút Körmend–Rábafüzes, országhatár szakasz 2×1 sávos előkészítése és építése |
NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság |
100% |
74 023 733 077 |
0 |
18 915 308 186 |
41 019 434 |
0 |
-9 596 528 |
0 |
0 |
+9 596 528 |
100% |
74 014 136 549 |
0 |
18 915 308 186 |
50 615 962 |
92 980 060 697 |
2 × 1 sávos autóút előkészítése és építése. |
2. melléklet az 1054/2022. (II. 10.) Korm. határozathoz3
A 3. pont a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 4. pont a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 2. melléklet a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás