• Tartalom

13/2022. (IV. 14.) ITM rendelet indokolás

13/2022. (IV. 14.) ITM rendelet indokolás

a hivatásos hajós képesítésekkel összefüggő egyes közlekedési tárgyú miniszteri rendeletek jogharmonizációs célú módosításáról szóló 13/2022. (IV. 14.) ITM rendelethez

2022.04.19.

Ezen indokolás a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. § (3) bekezdése, valamint a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Indokolások Tárában közzétételre kerül.

Jogharmonizációs célokat szolgál a belvízi utakon közlekedő úszólétesítmények hajózásra alkalmassága és megfelelősége feltételeiről, az üzemképesség vizsgálatáról és tanúsításáról szóló 13/2001. (IV. 10.) KöViM rendelet módosítása [a továbbiakban: 13/2001. (IV. 10.) KöViM rendelet], a hajózási egészségi alkalmasság feltételeiről és vizsgálati rendjéről szóló 21/2002. (XI. 8.) GKM–ESzCsM együttes rendelet [a továbbiakban: 21/2002. (XI. 8.) GKM–ESzCsM együttes rendelet] módosítása és a hajós és tengerész szolgálati könyvről szóló 26/2002. (XI. 29.) GKM rendelet [a továbbiakban: 26/2002. (XI. 29.) GKM rendelet] módosítása. A belvízi hajózásban szükséges szakmai képesítések elismeréséről, valamint a 91/672/EGK és a 96/50/EK tanácsi irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2017. december 12-i (EU) 2017/2397 európai parlamenti és tanácsi irányelvvel és az (EU) 2017/2397 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek a kompetenciákra és a kapcsolódó ismeretekre és készségekre, a gyakorlati vizsgákra, a szimulátorok jóváhagyására és az egészségi alkalmasságra vonatkozó szabványok tekintetében történő kiegészítéséről szóló, 2019. augusztus 2-i (EU) 2020/12 bizottsági felhatalmazáson alapuló irányelvvel való összhang megteremtése indokolja a 21/2002. (XI. 8.) GKM–ESzCsM együttes rendelet módosítását. A 13/2001. (IV. 10.) KöViM rendelet módosítása és a 26/2002. (XI. 29.) GKM rendelet módosítása a párhuzamos szabályozás megszüntetését, valamint a vonatkozó ES-QIN szabványból következő módosítások átvezetését szolgálja, mivel a közvetlenül alkalmazandó, a belvízi hajózási szakmai képesítések tekintetében alkalmazott mintákról szóló, 2020. január 14-i (EU) 2020/182 bizottsági végrehajtási rendelet tartalmazza mind a hajónaplóra mind a szolgálati könyvre vonatkozó formai és tartalmi követelményeket. A víziközlekedés rendjéről szóló 57/2011. (XI. 22.) NFM rendelet módosítását egyrészt a víziközlekedésről szóló 2000. évi XLII. törvénnyel való összhang megteremtése indokolja, a törvényben a közelmúltban módosult a csónak fogalma, ami kihatással van a víziközlekedés rendjének szabályozására, a módosítást másrészt a magyar és a szlovák fél Devin és Mohács közötti Duna szakasz vonatkozásában készített felmérése alapozza meg, amely a saját hajóikon a hajóvezetők és kapitányok, a parti rádióállomások rádiókezelői nyelvismeretének felmérésére terjedt ki, figyelembe véve az e szakaszon kialakult évtizedes gyakorlatot. Biztosítja az Európai Unió belvízi hajózásának gerincét adó két folyón a rádió kommunikációban a nyelvhasználat egységességét, amely a hajózás biztonságát szolgálja. A hajózási hatósági eljárások díjairól szóló 29/2001. (IX. 1.) KöViM rendelet módosítása a hajós szolgálati könyvek kiadásával, azokba történő bejegyzésekkel összefüggésben szükséges.
  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére