159/2022. (IV. 19.) Korm. rendelet indokolás
159/2022. (IV. 19.) Korm. rendelet indokolás
az egyes beruházásokkal összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról, valamint egyes nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásokkal összefüggő kormányrendeletek módosításáról szóló 83/2021. (II. 23.) Korm. rendelet módosításáról szóló 159/2022. (IV. 19.) Korm. rendelethez
2022.04.20.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. § (3) bekezdése, valamint a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (2) bekezdés b) pontja alapján a kormányrendelet indokolása az Indokolások Tárában kerül közzétételre.
A Kormány a Közép-európai Oktatási Alapítvány nevelési-oktatási célú intézmény létrehozására irányuló beruházásával (a továbbiakban: beruházás) összefüggő, az 1. mellékletben meghatározott közigazgatási hatósági ügyeket nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánítja a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló 2006. évi LIII. törvény (a továbbiakban: Ngtv.) 1. § (1) bekezdés e) és f) pontja alapján és a beruházást az Ngtv. 11. § (1) bekezdés b) pontja szerint kiemelten közérdekű beruházásnak minősíti.
Az Ngtv. 11. § (1) bekezdése alapján kormányrendelet kiemelten közérdekű beruházássá nyilváníthat közfeladat ellátásával összefüggő, kiemelten fontos közérdekű cél megvalósítására irányuló beruházást.
A kiemelten közérdekű beruházás gyors megvalósításához szükséges, hogy a Kormány a beruházással összefüggő közigazgatási hatósági ügyeket kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánítsa annak érdekében, hogy a hatósági eljárások egyszerűsítésével és gyorsításával csökkenjen a beruházás megvalósításának ideje.
A beruházás helyszíne a Budapest II. kerület, belterület 11186/6 helyrajzi számú ingatlan a) alrészlete.
A terület hosszú távú hasznosítását korlátozza az ingatlan b) alrészletén jegyzett nagy erdő, melynek megóvása és szakszerű gondozása érdekében szükségesnek és indokoltnak mutatkozik annak telekkönyvi leválasztása – emiatt szükséges a teljes ingatlan kiemelése –, ezáltal a védelmi szint változatlan marad.
A Korm. rendelet meghatározza továbbá a kiemelten közérdekű beruházásra vonatkozó egyedi településképi, sajátos településrendezési, örökségvédelmi és építési szabályokat az Ngtv. 12. § (4) bekezdés b) pontjában foglalt felhatalmazás alapján.
A helyi építési szabályozástól való eltérés szükséges az alábbi okok miatt:
a) a jelenleg megengedett legnagyobb építménymagasság 16 méter, azonban a megvalósult épület jelenlegi párkánymagassága már a meglévő állapotban is magasabb ennél, megközelítőleg 19 méter,
b) az övezet jelenlegi rendeltetése egészségügyi, oktatási funkció csak ehhez kapcsolódóan, kiegészítő jelleggel megengedett,
c) a tervezett oktatási funkcióhoz kapcsolódó sportfunkció elhelyezése nem megengedett,
d) az építési hely jelenlegi meghatározása csak a már beépített területen enged építményelhelyezést, így az oktatáshoz kapcsolódó többletfunkció (sport- és kiegészítő funkciók) elhelyezésére nincs lehetőség.
A teljesen új bentlakásos középfokú oktatási intézmény minimum 500 tanuló számára biztosít a jövőben nemzetközi középfokú oktatást. A beruházás keretében kerül sor a teljes műszaki és humánerőforrás-infrastruktúra kialakítására a műemléki épületek felújításával, melynek beruházási költsége a jelenlegi számítások szerint meghaladja a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházássá nyilvánítás törvényi minimumát, illetve csak az ingatlan fenntartásához kapcsolódó új munkahelyek száma 50 fő felett tervezett.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás