• Tartalom

17/2022. (VIII. 25.) TIM rendelet indokolás

17/2022. (VIII. 25.) TIM rendelet indokolás

az országos közlekedésszervező kijelöléséről szóló 17/2022. (VIII. 25.) TIM rendelethez

2022.08.26.
Ez az indokolás a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. § (3) bekezdése, valamint a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Indokolások Tárában közzétételre kerül.
A rendelettervezet a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény 21. § (1a) bekezdése alapján a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény szerinti Vasúti Pályakapacitás-elosztó Szervezet országos közlekedésszervezőként történő kijelölését tartalmazza.
A Vasúti Pályakapacitás-elosztó Szervezetként működő VPE Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. (a továbbiakban: Társaság) az országos közlekedésszervezői feladatok ellátása érdekében az alábbi feladatokat látja el a jövőben:
− a közlekedésfejlesztési, hálózatfejlesztési koncepciók és döntés-előkészítő anyagok készítése,
− az országos, elővárosi és regionális személyszállítási közszolgáltatások megrendelése a miniszter nevében, a közszolgáltatási szerződések odaítélése, megkötése,
− közszolgáltató kiválasztása, tendereztetés lebonyolítása,
− a vasúti pályaműködtetés megrendelése, a pályaműködtetési szerződések megkötése a miniszter nevében,
− utasforgalmi igények felmérése, elemzése, forgalmi modellezés,
− az állami költségvetés tervezése során a bevételekkel nem fedezett indokolt költségek ellentételezéséhez szükséges források mértékére javaslattétel,
− a közszolgáltatók számára a személyszállítási közszolgáltatások ellentételezésének biztosítása,
− a vasúti pályakapacitás-elosztás,
− az országos vasúti és autóbuszos menetrendek koncepcionális és járatszintű tervezése (jármű- és személyzeti vezénylés a közlekedési szolgáltatóknál marad),
− a közlekedési bevételek beszedése, ellenőrzése, a szociálpolitikai menetdíj-támogatás igénylése, ezzel egységes tarifarendszer, jegy- és bérletrendszer, valamint értékesítési rendszer kialakítása,
− értékesítési rendszer működtetése, jegy- és utazásikártya-kibocsátás, mobil alapú értékesítési rendszer működtetése,
− egységes országos utazástervezési és értékesítési rendszer kialakítása és működtetése,
− személyszállítás megrendelői feladataihoz kapcsolódó eszközök és rendszerek üzemeltetése, fejlesztése – kiemelten a HKIR (Helyközi Közösségi Közlekedési Információs Rendszer) és JÉ egyedüli és teljes körű üzemeltetése (utastájékoztatás, utazástervező, elektronikus jegy- és bérletrendszer, jegyértékesítő és jegyellenőrző rendszerek, központi funkciók stb.),
− az országos, regionális és elővárosi személyszállítási közszolgáltatások egységes utastájékoztatása, arculat- és haváriakezelés, valamint csatlakozásmenedzsment kialakítása,
− a közszolgáltatási szerződésekben szereplő teljesítmények és szolgáltatási színvonal teljesülésének ellenőrzése stb.
Az országos közlekedésszervező nem végez jogalkotási tevékenységet. A Társaság a feladatait a közlekedési intézményrendszer meglévő intézményeitől veszi át, az azokhoz kapcsolódó eszközökkel, humán erőforrással és finanszírozással.
  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére