• Tartalom

2022. évi XIX. törvény

2022. évi XIX. törvény

egyes gazdaságszabályozási tárgyú törvények módosításáról1

2023.01.01.

1. A koncesszióról szóló 1991. évi XVI. törvény módosítása

1. §2

2. §3

3. §4

4. §5

5. §6

2. A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény módosítása

6. § A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 1. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) E törvény alkalmazásában szerencsejátéknak minősül a fogadás is. E törvényt kell alkalmazni – a törvényben külön szabályozott esetekben – a játékautomatára is.”

7. § A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 2. § (4) bekezdése a következő c) ponttal egészül ki:

(Nem adható meg az engedély, ha)

c) távszerencsejáték esetében a kérelmező gazdasági társaság, a kérelmező gazdasági társaság vezető tisztségviselője által képviselt más gazdasági társaság, illetve a kérelmező gazdasági társaság közvetlen vagy közvetett tulajdonosa által tulajdonolt más gazdasági társaság a távszerencsejáték szervezésének engedélyezésére irányuló kérelem benyújtását megelőző öt éven belül szerencsejátékot engedély nélkül szervezett, és ezt EGT-állam közigazgatási hatósága vagy egyéb hatáskörrel rendelkező szerve az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) 82. § (1) bekezdése szerinti véglegessé vált, illetve azzal egyenértékű határozatával, vagy EGT-állam bírósága jogerős döntésével megállapította,”

8. § A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 3. § (1b) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1b) Online kaszinójátékot kizárólag a Magyarország területén található játékkaszinó üzemeltetésére szóló koncesszió jogosultja által a kaszinójáték szervezésére létrehozott vagy működtetett koncessziós társaság szervezhet.”

9. § A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 7/A. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A szerencsejáték-felügyeleti hatóság
a) a szerencsejáték szervezésének engedélyezése iránti kérelem elbírálásáról – a b) pontban foglalt kivétellel – hetvenöt napon belül,
b) a távszerencsejáték szervezésének engedélyezése iránti kérelem elbírálásáról százhúsz napon belül,
c) a Magyarországon kívüli EGT-államban bejegyzett kérelmezőt távszerencsejáték szervezésére irányuló engedélyezési eljárásban képviselő személy nyilvántartásba vételéről és nyilvántartásból történő törléséről hetvenöt napon belül
dönt.”

10. § (1) A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 10. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A szerencsejáték-felügyeleti hatóság a szerencsejátékból származó nyeremények, játékosokat megillető egyéb kifizetések, a szerencsejáték-felügyeleti díj, illetve a szerencsejátékügyben kiszabott közigazgatási bírság fedezetének biztosítása céljából a szerencsejáték-szervezőt terhelő biztosítéknyújtási kötelezettséget írhat elő.”

(2) A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 10. §-a a következő (1a) és (1b) bekezdéssel egészül ki:

„(1a) Távszerencsejáték esetén a szerencsejátékból származó nyeremények, játékosokat megillető egyéb kifizetések, a szerencsejáték-felügyeleti díj, a szerencsejátékügyben kiszabott közigazgatási bírság, a távszerencsejáték szervezésidíj-fedezetének biztosítása érdekében a szerencsejáték-szervezőnek biztosítékot kell nyújtania. A kötelezően nyújtandó biztosíték legalacsonyabb mértékét a Hatóság elnöke rendeletben állapítja meg.
(1b) A biztosítéknyújtási kötelezettség megsértése vagy a (2) bekezdésben foglaltak elmulasztása az engedély visszavonásával jár.”

(3) A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 10. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A biztosíték formáját és mértékét – e törvény és a Hatóság elnökének (1a) bekezdés szerinti rendelete különös rendelkezései figyelembevételével – a szerencsejáték-felügyeleti hatóság állapítja meg, különösen a játék jellegére, lebonyolítására és biztonsági előírásaira tekintettel. A biztosíték felett rendelkezni csak a szerencsejáték-felügyeleti hatóság engedélyével lehet. A biztosíték hozadéka a szerencsejáték-szervezőt illeti meg.”

11. § A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 11. §-a a következő (5)–(7) bekezdéssel egészül ki:

„(5) A távszerencsejáték szervezője tét befizetést
a) a játékosnak a Magyar Nemzeti Bank által az egyes fizetési szolgáltatókról szóló 2013. évi CCXXXV. törvény (a továbbiakban: Fsztv.) vagy a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény (a továbbiakban: Hpt.) alapján kiadott engedéllyel rendelkező pénzforgalmi szolgáltatónál vezetett fizetési számlájáról átutalással,
b) a játékos a) pont szerinti fizetési számlájához kapcsolódó fizetési kártyával lebonyolított online fizetéssel,
c) a Hpt. szerinti elektronikus pénzzel (a továbbiakban: elektronikus pénz),
d) az elektronikus hírközlő hálózat üzemeltetője vagy az elektronikus hírközlési szolgáltatás nyújtója által lebonyolított fizetési művelettel, vagy
e) ha ezt jóváhagyott játékterve lehetővé teszi, értékesítőhelyén, fogadóirodájában
fogadhat.
(6) A távszerencsejáték szervezője a játékos részére kifizetést – a játékosi egyenleg megszüntetése kivételével – az Fsztv. vagy a Hpt. alapján kiadott engedéllyel rendelkező pénzforgalmi szolgáltatónál vezetett fizetési számlájáról, a játékos (5) bekezdés a) pontja szerinti fizetési számlájára történő átutalással teljesíthet. A játékosi egyenleg megszüntetése esetén a játékossal történő elszámolás keretében a távszerencsejáték szervezője – ha a játékos (5) bekezdés a) pontja szerinti fizetési számlájának adatai nem állnak rendelkezésre – a játéktervben meghatározott egyéb módon is teljesíthet kifizetést.
(7) Az (5) és (6) bekezdésben foglaltakat a távszerencsejátéknak minősülő játék mellett más szerencsejáték szervezésére is engedéllyel rendelkező szervező által a távszerencsejáték szervezése során alkalmazott közös játékosi egyenlegre is alkalmazni kell.”

12. § A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 12. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

„(3a) A szerencsejáték-felügyeleti hatóság 1 millió forinttól 5 millió forintig terjedő közigazgatási bírsággal sújtja azt a pénzforgalmi szolgáltatót, amely a 13/C–13/K. §-ban foglalt valamely kötelezettségének nem tesz eleget. A közigazgatási bírság a kötelezettség nemteljesítésének időtartama alatt 60 napos időközönként ismételten is kiszabható. A szerencsejáték-felügyeleti hatóság a döntését megküldi a felügyeleti jogkörében eljáró Magyar Nemzeti Bank részére.”

13. § A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 13. §-a a következő (1a) és (1b) bekezdéssel egészül ki:

„(1a) A szerencsejáték-szervező engedélyét a szerencsejáték-felügyeleti hatóság visszavonhatja, ha a szerencsejáték-szervező nem teljesíti a játékosvédelmi cselekvési terv készítésével és Hatósághoz történő benyújtásával, a játékosvédelmi cselekvési terv végrehajtásáról történő beszámolással kapcsolatos, a 11. § (5)–(7) bekezdése vagy a 31. § (3a) bekezdése szerinti kötelezettségét.
(1b) A szerencsejáték-szervező engedélyét a szerencsejáték-felügyeleti hatóság visszavonhatja, ha a szerencsejáték-szervező nem teljesíti a távszerencsejáték-szervezési díj megfizetésével kapcsolatos kötelezettségét, vagy ha a szerencsejáték-szervező, a szerencsejáték-szervező vezető tisztségviselője által képviselt más gazdasági társaság, illetve a szerencsejáték-szervező közvetlen vagy közvetett tulajdonosa által tulajdonolt más gazdasági társaság EGT-állam közigazgatási hatósága, egyéb hatáskörrel rendelkező szerve az Ákr. 82. § (1) bekezdése szerinti véglegessé vált, illetve azzal egyenértékű határozata vagy EGT-állam bíróságának jogerős döntése szerint az engedély kiadását megelőző öt évben vagy az engedély időtartama alatt szerencsejátékot engedély nélkül szervezett.”

14. § A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK Rész 3. címe a következő 13/C–13/K. §-sal egészül ki:

13/C. § (1) A szerencsejáték-felügyeleti hatóság határozatban elrendeli az e törvény szerint tiltott szerencsejáték-szervezéssel összefüggő pénzforgalmi korlátozását annak a fizetési számlának, amely tiltott szerencsejáték szervezéssel kapcsolatban tét befizetésére vagy nyeremény kifizetésére szolgál (a továbbiakban: tiltott fizetési számla).
(2) A tiltott fizetési számla pénzforgalmi korlátozása a tiltott fizetési számla terhére vagy javára teljesítendő fizetési megbízás vagy fizetési művelet – ide nem értve a hatósági átutalást és az átutalási végzés alapján történő átutalást – haladéktalan visszautasítása, vagy visszautalása a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény hatálya alá tartozó pénzforgalmi szolgáltató (a továbbiakban: pénzforgalmi szolgáltató) részéről.
(3) A tiltott fizetési számla pénzforgalmi korlátozását a szerencsejáték-felügyeleti hatóság által – a 13/E. § (1) bekezdése szerint – közzétett tiltott fizetési számla száma alapján hajtja végre a tiltott fizetési számlát vezető pénzforgalmi szolgáltató. A külföldi pénzforgalmi szolgáltató által vezetett tiltott fizetési számla javára indított vagy terhére fogadott, határon átnyúló fizetési művelet teljesítését a belföldi pénzforgalmi szolgáltató a tiltott fizetési számla adatai alapján végrehajtott szűrés vagy azzal megegyező eredményt elérő technikai megoldás révén akadályozza meg, a tiltott fizetési számla javára teljesítendő fizetési megbízás visszautasításával, illetve a tiltott fizetési számla terhére fogadott fizetési művelet visszautalásával.
(4) A tiltott fizetési számla pénzforgalmi korlátozását a szerencsejáték-felügyeleti hatóság határozatlan időtartamra rendeli el.
(5) A tiltott fizetési számla pénzforgalmi korlátozásáról hozott határozatban a szerencsejáték-felügyeleti hatóság megjelöli a tiltott szerencsejáték-szervezést végző nevét, lakcímét, székhelyét, adószámát, ha ezen adatok a tiltott szerencsejáték-szervezéshez használt honlap tartalma alapján azonosíthatók. A tiltott fizetési számla pénzforgalmi korlátozása elrendelésének nem feltétele, hogy a szerencsejáték-felügyeleti hatóság a tiltott szerencsejáték-szervezést végző személyét azonosítsa.
13/D. § (1) A szerencsejáték-felügyeleti hatóság 13/C. § (1) bekezdés szerinti pénzforgalmi korlátozást elrendelő határozatának kötelezettje – annak határozatban való megjelölése nélkül – a pénzforgalmi szolgáltató, Magyarországon vezetett tiltott fizetési számla esetében a fizetési számlát vezető pénzforgalmi szolgáltató.
(2) A tiltott fizetési számla pénzforgalmi korlátozásához kapcsolódó hatósági eljárásban hozott döntését a szerencsejáték-felügyeleti hatóság hirdetményi úton közli. A hirdetményt 3 munkanapig kell a szerencsejáték-felügyeleti hatóság honlapján közzétenni. A határozat közlésének napja a hirdetmény közzétételét követő 3. nap. A hirdetmény tartalmazza
a) a döntés számát, a hatóság elnevezését és székhelyét,
b) az ügy tárgyát és rövid ismertetését,
c) a tiltott szerencsejáték-szervezéshez használt márkanevet,
d) a tiltott fizetési számla pénzforgalmi korlátozása végrehajtása érdekében, ha azonosítható, a tiltott szerencsejáték-szervezést végző nevét, lakcímét, székhelyét, ezek hiányában a tiltott szerencsejáték-szervezéshez használt honlapon kapcsolattartásra megjelölt elérhetőséget,
e) a tiltott fizetési számla számát, és
f) tájékoztatást arról, hogy az érintettek hol és mikor tekinthetnek be az ügy irataiba.
(3) A tiltott fizetési számla pénzforgalmi korlátozását a szerencsejáték-felügyeleti hatóság megszünteti, ha az elrendelés oka megszűnt. A határozatra és a pénzforgalmi korlátozással összefüggő egyéb döntésre – a 13/H. § szerinti mentesítési eljárás során hozott döntés kivételével – az (1) és (2) bekezdésben foglaltakat alkalmazni kell.
(4) A pénzforgalmi korlátozás elrendelése és megszüntetése alapjául szolgáló ellenőrzési jegyzőkönyv közlését a szerencsejáték-felügyeleti hatóság mellőzi.
13/E. § (1) A szerencsejáték-felügyeleti hatóság a tiltott fizetési számla pénzforgalmi korlátozása végrehajtásának biztosítása érdekében vezeti és honlapján közzéteszi a tiltott fizetési számlák nyilvántartását.
(2) A tiltott fizetési számlák nyilvántartása a pénzforgalmi korlátozást elrendelő végleges és végrehajtható határozat alapján tartalmazza:
a) a tiltott fizetési számla számát,
b) ha azonosítható, a tiltott szerencsejáték-szervezést végző nevét, lakcímét, székhelyét, adószámát, ezek hiányában a tiltott szerencsejáték-szervezéshez használt honlapon kapcsolattartásra megjelölt elérhetőségét és a tiltott szerencsejáték-szervezéshez használt márkanevet és
c) az a) és b) pont szerinti adatok honlapon történő közzétételének időpontját év, hónap, nap bontásban.
(3) A szerencsejáték-felügyeleti hatóság a pénzforgalmi korlátozást elrendelő határozat végrehajthatóságának bármely okból történő átmeneti vagy végleges megszűnése esetén ennek tényét – az átvezetés időpontjának év, hónap, nap bontásban történő megjelölésével – a tiltott fizetési számlák nyilvántartásában átvezeti.
(4) A szerencsejáték-felügyeleti hatóság a tiltott fizetési számlák nyilvántartásának adattartalmát a hatósági döntés véglegessé válását követő második munkanapon aktualizálja és közzéteszi honlapján. A szerencsejáték felügyeleti hatóság a (3) bekezdés szerinti esetben a pénzforgalmi korlátozást elrendelő határozat végrehajthatósága átmeneti vagy végleges megszűnéséről való tudomásszerzést követő munkanapon vezeti át ennek tényét a tiltott fizetési számlák nyilvántartásában.
(5) A pénzforgalmi szolgáltató köteles folyamatosan figyelemmel kísérni a tiltott fizetési számlák nyilvántartását és módosításait a tiltott fizetési számla pénzforgalmi korlátozásának (6) bekezdés szerinti időpontban történő és teljes körű végrehajtása érdekében a 13/C. § (3) bekezdése szerint. A tiltott fizetési számla pénzforgalmi korlátozásának végrehajtása során keletkezett adatokat a pénzforgalmi szolgáltató a végrehajtástól számított 8 évig köteles megőrizni, valamint a 13/C. § (2) bekezdése szerinti intézkedéseiről nyilvántartást vezetni.
(6) A pénzforgalmi szolgáltató a tiltott fizetési számla pénzforgalmi korlátozásának végrehajtása során az (1) bekezdés szerint közzétett, (2) bekezdés a) pontja szerinti adatot a szerencsejáték-felügyeleti hatóság honlapján történő közzétételt követő azon második olyan napon 13 órától alkalmazza, amely napon a fizetési művelet teljesítése céljából nyitva tart (a továbbiakban: banki munkanap) és amelyet megelőzött banki munkanap.
(7) A szerencsejáték-felügyeleti hatóság az (1) bekezdésben foglalt kötelezettség teljesítése során a tiltott szerencsejáték-szervezést végző nevét, lakcímét, kapcsolattartásra megjelölt elérhetőségét – az illegális szerencsejáték-szervezők pénzforgalmi korlátozása céljából – a tiltott fizetési számlák nyilvántartásából történő törlését követő 8 évig jogosult kezelni.
(8) A szerencsejáték-felügyeleti hatóságnak a tiltott fizetési számlák nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat ellátó foglalkoztatottja a feladatellátás során a tiltott szerencsejáték-szervezést végző nevét, lakcímét, kapcsolattartásra megjelölt elérhetőségét kizárólag az illegális szerencsejáték-szervezők pénzforgalmi korlátozása érdekében végrehajtandó feladatai céljából, az azok ellátásához szükséges mértékben megismerheti és kezelheti.
13/F. § A pénzforgalmi szolgáltató az általa kibocsátott készpénz-helyettesítő fizetési eszköz – ide nem értve a csekket és az elektronikus pénzt – használatával összefüggésben annak birtokosa terhére vagy javára teljesítendő
a) szerencsejáték-szervezéssel érintett kereskedelmi kategória kódhoz,
b) 348 országkódtól eltérő országkódhoz, és
c) interneten keresztül nyújtott pénzforgalmi szolgáltatáshoz
kapcsolódó, autorizációs előzménnyel rendelkező fizetési műveletet a teljesítés felfüggesztése vagy egyéb módon történő késeltetése nélkül, haladéktalanul visszautasítja.
13/G. § (1) A pénzforgalmi szolgáltató az írásbeli nyilatkozatuk szerint szerencsejáték-szervezést végző személyek, szervezetek közül – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – kizárólag a szerencsejáték-felügyeleti hatóság által engedélyezett és a szerencsejáték-felügyeleti hatóság honlapján közzétett közhiteles hatósági nyilvántartásban szereplő szerencsejáték-szervezővel köthet és tarthat fenn fizetési számla vezetésére irányuló keretszerződést, valamint készpénz-helyettesítő fizetési eszköz használatával kezdeményezett fizetési műveletre vonatkozó fizetésikártya-elfogadói szerződést.
(2) A pénzforgalmi szolgáltató fizetési számla vezetésére irányuló keretszerződést köthet az engedélyes szerencsejáték-szervezők közhiteles hatósági nyilvántartásában nem szereplő olyan gazdasági társasággal, amelynek főtevékenysége a Központi Statisztikai Hivatal által kiadott TEÁOR'08 nómenklatúra szerinti „92.00 Szerencsejáték, fogadás”, ha az írásban nyilatkozik a pénzforgalmi szolgáltatónak, hogy szerencsejáték szervező tevékenység engedélyezése iránti kérelmet nyújt be a szerencsejáték-felügyeleti hatósághoz. A pénzforgalmi szolgáltató a fizetési számla vezetésére irányuló keretszerződést azonnali hatállyal felmondja, ha a gazdasági társaság a szerencsejáték szervezésére vonatkozó jogosultságát a szerződés megkötésétől számított 6 hónapon belül a szerencsejáték-felügyeleti hatóság engedélyének bemutatásával nem igazolja.
(3) A szerencsejáték-szervezést végző személlyel (szervezettel) megkötött fizetési számla vezetésére irányuló keretszerződést vagy készpénz-helyettesítő fizetési eszköz használatával kezdeményezett fizetési műveletre vonatkozó fizetésikártya-elfogadói szerződést a pénzforgalmi szolgáltató azt követő 30 napon belül azonnali hatállyal felmondja, hogy a szerencsejáték-felügyeleti hatóság honlapján közzétételre kerül, hogy a szerencsejáték-szervezést végző személy (szervezet) szerepel a tiltott fizetési számlák nyilvántartásában.
(4) A kártyaelfogadói szerződésben lévő fizetési számla számának módosítását a szerencsejáték-szervezést végző személy (szervezet) kérésére a pénzforgalmi szolgáltató abban az esetben végezheti el, ha a szerencsejáték-szervező a szerencsejáték-felügyeleti hatóság honlapján közzétett, az engedélyesek közhiteles hatósági nyilvántartásában szerepel.
(5) Az (1)–(4) bekezdésben foglaltakat az EGT-államban bejegyzett gazdasági társaság magyarországi fióktelepe részére történő pénzforgalmi számlanyitásra is alkalmazni kell azzal, hogy a szerencsejáték szervezésére vonatkozó jogosultságot a fióktelep a szerencsejáték-felügyeleti hatóság által az EGT-állami gazdasági társaság részére kiadott engedéllyel igazolja.
13/H. § (1) A kedvezményezett a szerencsejáték-felügyeleti hatósághoz benyújtott, bizonyítékokkal alátámasztott kérelmében kezdeményezheti annak megállapítását, hogy a tiltott fizetési számla pénzforgalmi korlátozás vagy a 13/F. §-a szerinti visszautasítás alapjául szolgáló esemény nem tartozik e törvény hatálya alá.
(2) A kedvezményezett a kérelemben megjelöli a tiltott fizetési számla pénzforgalmi korlátozás vagy a 13/F. §-a szerinti visszautasítás alapjául szolgáló eseményhez kapcsolódóan kezdeményezett fizetési megbízás összegét, jogcímét, a pénzforgalmi szolgáltatóját, a fizetési számláját, valamint a visszautasítási előzménnyel rendelkező fizetési megbízás esetén a fizetési megbízás megadásának a napját.
13/I. § A szerencsejáték-felügyeleti hatóság a 13/H. § (1) bekezdése szerinti kérelem tárgyában hozott, mentesítést megállapító végleges határozatáról a fizető fél pénzforgalmi szolgáltatóját és belföldi kedvezményezett esetén a kedvezményezett pénzforgalmi szolgáltatóját
a) a határozat száma és véglegessé válásának napja,
b) az ügyfél neve (elnevezése) és lakóhelye (székhelye),
c) a fizetési megbízás összege és jogcíme, valamint
d) a fizetési számla száma
megjelölésével elektronikus úton értesíti.
13/J. § A pénzforgalmi szolgáltató mentesül az e törvényben foglalt felelőssége alól, ha
a) a tiltott szerencsejáték szervezésével összefüggő fizetési művelet teljesítéséhez olyan fizetési rendszert vesznek igénybe, amely a pénzforgalmi szolgáltatón kívül álló okból nem alkalmas a fizető fél vagy a kedvezményezett haladéktalan azonosítására,
b) a tiltott szerencsejáték szervezésével összefüggő fizetési műveletet olyan készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel, vagy szolgáltatás útján – így különösen elektronikus pénzzel – kezdeményezik, amely fizetési eszköz birtokosa megbízását nem a fizetési számlája terhére adja, vagy
c) ügyfele valótlan nyilatkozata, vagy visszaélésszerű magatartása miatt nem tud megfelelni a 13/E. § és 13/F. §-ban foglaltaknak.
13/K. § A 13/C–13/J. §-ban foglaltak pénzforgalmi szolgáltatók általi végrehajtását a szerencsejáték-felügyeleti hatóság felügyeli.”

15. § A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 24/A. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A szerencsejáték szervező a folyamatosan szervezett sorsolásos játék esetén az engedélyben meghatározott időszakonként és meghatározott formában időközi elszámolást, a játék megszűnése esetén végelszámolást készít. A szerencsejáték szervező a nem folyamatosan szervezett sorsolásos játék lebonyolításáról – a sorsolási eseménytől számított százötven napon belül – végelszámolást készít. A szerencsejáték szervező a végelszámolást megküldi a szerencsejáték-felügyeleti hatósághoz. A szerencsejáték-felügyeleti hatóság dönt az engedélyezett sorsolásos játék végelszámolásának jóváhagyásáról.”

16. § A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 26. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) Ha a játékkaszinó üzemeltetője több játékkaszinó-egységet üzemeltet, akkor az általa üzemeltetett játékkaszinó-egységekben működtetett pénznyerő automaták egységes jackpot rendszerbe köthetőek.”

17. § A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 27/A. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Ha a szerencsejáték-szervező tevékenységét konvertibilis pénznemben végzi, a téteket konvertibilis pénznemben tünteti fel.”

18. § (1) A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 29/D. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

29/D. § (1) A távszerencsejáték szervezését a Hatóság elnöke által kiadott rendeletben meghatározott feltételeknek megfelelő gazdasági társaság végezheti.
(2) A távszerencsejáték szervezésére jogosult a Hatóság elnöke által kiadott rendeletben meghatározott mértékű távszerencsejáték-szervezési díjat fizet. A távszerencsejáték-szervezési díjat a Hatóság elnöke által kiadott rendeletben foglaltak szerint, az engedély teljes időtartamára előre, egy összegben kell megfizetni, annak megfizetése tekintetében részletfizetés nem engedélyezhető.
(3) A távszerencsejáték szervezője a távszerencsejáték-szervezési tevékenységével kapcsolatban a felelős játékszervezés elvének megfelelő szervezői eljárás és a játékosok védelme érdekében a Hatóság elnöke által kiadott rendeletben foglaltak szerint éves játékosvédelmi cselekvési tervet készít és annak végrehajtásáról tájékoztatja a szerencsejáték-felügyeleti hatóságot.”

(2) A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény a következő 29/E. §-sal egészül ki:

29/E. § (1) Az EGT-állami gazdasági társaság a távszerencsejáték szervezésének engedélyezésére irányuló kérelmét az általa közokiratban meghatalmazott és a Hatóság által nyilvántartásba vett képviselője útján nyújthatja be. Az EGT-állami gazdasági társaság az eljárás során érvényes jognyilatkozatot képviselője útján tehet.
(2) Az EGT-állami gazdasági társaság képviselőjének a nyilvántartásból kérelem alapján történő törlése esetén a képviseleti jog megszűnése a szerencsejáték-felügyeleti hatósággal szemben a kérelem szerencsejáték-felügyeleti hatósághoz történő beérkezésétől hatályos azzal, hogy a kérelem beérkezésének napján a képviselőt még az EGT-állami gazdasági társaság képviseletére jogosult személynek kell tekinteni.”

19. § A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 29/F. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A szerencsejáték-felügyeleti hatóság az engedélyt – ha a kérelem az e törvényben, külön jogszabályban meghatározott feltételeknek megfelel és a kérelmező a szerencsejáték-felügyeleti hatóság részére igazolta, hogy az általa szervezni kívánt játékokban érintett vagyoni értékű jogokra vonatkozóan a jogosultakkal felhasználási szerződést kötött – legfeljebb a Hatóság elnöke által kiadott rendeletben meghatározott időtartamra adja ki.”

20. § A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 29/L–29/V. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

29/L. § (1) A szerencsejáték-felügyeleti hatóság a 3. § (1b) bekezdése szerinti koncessziós társaság részére az online kaszinójáték szervezését a koncessziós időszakban, a kaszinójáték szervezésére kiadott engedély időtartamára engedélyezheti.
(2) A kaszinójáték szervezéséért megfizetendő koncessziós díj teljesítése esetén a koncessziós szerződés aláírója, illetve a koncessziós társaság az online kaszinójáték szervezéséért egyéb jogcímen koncessziós díjat nem fizet.
29/M. § Online kaszinójáték kizárólag magyarországi IP-címről kapcsolódó játékos számára tehető hozzáférhetővé. A játékszervező gondoskodik az IP-címek törvényi megfelelőségének folyamatos ellenőrzéséről.
29/N. § (1) Az online kaszinójáték szervezésére szolgáló szervert EGT-államban kell elhelyezni. A szervező a szerverhez a távoli hozzáférés lehetőségét a szerencsejáték-felügyeleti hatóság részére folyamatosan biztosítja. A 29/G. § (3) és (4) bekezdését az online kaszinójáték esetében is alkalmazni kell.
(2) Az online kaszinójáték szervezője az online kaszinójáték műszaki-informatikai rendszer e törvényben és a Hatóság elnökének rendeletében meghatározott feltételeknek való megfelelését a Hatóság elnökének rendeletében meghatározott módon igazolja.
29/O. § (1) Az online kaszinójáték típusai:
a) a játékkaszinóban vagy a szerencsejáték-felügyeleti hatóság által – eseti vagy állandó jelleggel – engedélyezett más helyen folyó kaszinójátékban hírközlő eszköz vagy rendszer útján történő részvétel,
b) az online kaszinó által üzemeltetett szerver közvetítésével a játékos rendelkezése alatt álló informatikai eszközzel a szerveren található játékprogramokkal történő játék,
c) az online kaszinó által üzemeltetett szerver közvetítésével a játékos rendelkezése alatt álló informatikai eszközzel más játékosok elleni kártyajáték, vagy
d) az a)–c) pontban felsorolt játéktípusok kombinációja.
(2) A játékkaszinóban – az (1) bekezdés c) pontja szerinti játéktípus kivételével – online kaszinó elérését biztosító informatikai eszköz is üzemeltethető.
29/P. § (1) A 29/O. § (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti játékok egységes jackpot rendszerbe köthetőek, ha
a) az online kaszinó üzemeltetője több online kaszinót üzemeltet, vagy
b) erről más jogszerűen működő online kaszinó üzemeltetőjével megállapodik.
(2) Magyarországi online kaszinó üzemeltetője külföldi szolgáltató által üzemeltetett jackpot rendszerhez csak akkor csatlakozhat, ha a külföldi szolgáltató a saját joga szerint jogszerűen működik.
(3) A 29/O. § (1) bekezdés c) pontja szerinti játékos elleni kártyajátékok egységes rendszerbe köthetőek, ha
a) az online kaszinó üzemeltetője több online kaszinót üzemeltet, vagy
b) erről más jogszerűen működő online kaszinó üzemeltetőjével megállapodik.
(4) Magyarországi online kaszinó üzemeltetője külföldi szolgáltató által üzemeltetett, játékos elleni kártyajátékhoz csak akkor csatlakozhat, ha a külföldi szolgáltató a saját joga szerint jogszerűen működik.
29/Q. § A külföldi jackpot rendszerbe történő befizetés nem növeli a bevételt, azonban a külföldi jackpot rendszerből származó nyeremény személyijövedelemadó-fizetési kötelezettség alá esik. Az online kaszinó üzemeltetője az adóelőleget levonja és az állami adóhatóság részére megfizeti.
29/R. § (1) Az online kaszinó üzemeltetője ajánlatot ajándék bónusz vagy speciális bónusz igénybevételére akkor tehet, ha annak részleteit a játéktervben világos és érthető módon szabályozza.
(2) Az (1) bekezdés szerinti ajándék bónusz és speciális bónusz nem növeli a bevételt.
29/S. § Az online kaszinó üzemeltetője az online kaszinóban elnyert nyereményt abban a pénznemben fizeti ki, amelyben az keletkezett.
29/T. § Egyazon koncessziós társaság által üzemeltetett játékkaszinók és online kaszinók esetében a koncessziós társaság egységes beléptető és azonosító rendszer alkalmazására jogosult.
29/U. § Online kaszinó üzemeltetése esetén a 29/F. §-ban, a 29/G. § (1) bekezdésében, a 29/H–J. §-ban, valamint a 29/K. § (1) és (2) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni azzal, hogy az online kaszinó szervezésének engedélyezésére irányuló kérelemhez a koncessziós szerződés egy eredeti példányát és a koncessziós díj teljesítéséről szóló igazolást is csatolni kell.
29/V. § Kétszázmillió forintot vagy – a nyeremény keletkezése napján érvényes, a Magyar Nemzeti Bank által közzétett hivatalos árfolyam szerint – ennek megfelelő összegű devizaösszeget meghaladó nyeremény esetén az online kaszinó szervezője a nyereményt 30 napon belül a játékosi egyenlegen jóváírja.”

21. § A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 31. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

„(3a) Az a szerencsejáték-szervező, amelyet az állami adóhatóság valamely adónem hatálya alá tartozó adózóként nem vett nyilvántartásba, a szerencsejáték-szervező tevékenység megkezdését követő 15 napon belül köteles bejelentkezni az állami adóhatóság által rendszeresített nyomtatványon.”

22. § A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 36/J. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

36/J. § A szerencsejáték-felügyeleti hatóság a jogkövető magatartás elősegítése, valamint a játékosok és a pénzforgalmi szolgáltatók tájékoztatása érdekében a honlapján az ezen alcím szerinti intézkedés végrehajtásának időtartama alatt közzéteszi a végleges döntéssel elrendelt ideiglenes hozzáférhetetlenné tétel elrendelésével érintett honlap elnevezését, valamint – amennyiben az megállapítható – az ideiglenes hozzáférhetetlenné tétel elrendelésével érintett honlapon tiltott szerencsejáték-szervezést megvalósító szervezet vagy személy elnevezését.”

23. § A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 37. § 18. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„18. Kaszinójáték: a játékkaszinó esetében a játéktervben jóváhagyott bármely olyan szerencsejáték, amelyet kizárólag a játékkaszinóban, az ott jelenlévők részvételével, azonnali tét- és nyereményfizetés mellett szerveznek. Online kaszinó esetében a játéktervben jóváhagyott, nyilvántartásba vett játékosok részvételével szervezett szerencsejáték.”

24. § A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 38. § (2) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Felhatalmazást kap a Hatóság elnöke, hogy)

g) a távszerencsejáték és az online kaszinójáték szervezésének engedélyezésével, ellenőrzésével, a szervezés személyi, tárgyi-műszaki, gazdasági feltételeivel és lebonyolításával, így a távszerencsejáték-szervezés engedélyezéséhez szükséges alap-(törzs-)tőke és távszerencsejáték, online kaszinójáték területén szerzett szerencsejáték-szervezői gyakorlat mértékével, a távszerencsejáték-szervező által nyújtandó biztosíték legalacsonyabb mértékével, az engedélyezéshez szükséges személyi, tárgyi-műszaki és gazdasági feltételekkel, a Magyarországon kívüli EGT-államban bejegyzett gazdasági társaságot a távszerencsejáték-szervezés engedélyezésére irányuló eljárásban képviselő személy nyilvántartásba vételével, a nyilvántartásba vétel feltételeivel, az ilyen gazdasági társaság fióktelepére, a fióktelep képviseletét ellátó személyre vonatkozó követelményekkel, a távszerencsejáték szervezésére jogosító engedély leghosszabb időtartamának mértékével, a távszerencsejátékban és az online kaszinójátékban való részvétel feltételeivel, a távszerencsejáték szervezésére vonatkozó játékosvédelmi cselekvési terv kötelező tartalmi elemeivel, elkészítésének gyakoriságával, Hatósághoz történő benyújtásával, a játékosvédelmi cselekvési tervben foglaltak végrehajtásáról történő szervező általi beszámolással, az engedély nélküli szerencsejáték szolgáltatásában közreműködő személyek kötelezettségeivel, a távszerencsejáték-szervezési díj mértékével, megfizetésével, beszedésével, kezelésével, nyilvántartásával, visszatérítésével,”

(kapcsolatos részletes szabályokat rendeletben határozza meg.)

25. § A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 40/E. §-a a következő (3)–(6) bekezdéssel egészül ki:

„(3) Az e törvény alapján 2023. január 1. napját megelőzően kiadott engedélyek hatályosságát az egyes gazdaságszabályozási tárgyú törvények módosításáról szóló 2022. évi XIX. törvény (a továbbiakban: Módtv5.) hatálybalépése nem érinti.
(4) E törvénynek a Módtv5.-tel megállapított 13/G. §-át a 2023. január 1. napján fennálló szerződésekre is alkalmazni kell azzal, hogy a szerencsejáték szervezésére vonatkozó jogosultságot 2023. január 1. napjától számított 6 hónapon belül kell igazolni.
(5) E törvénynek a Módtv5.-tel megállapított 12. § (3a) bekezdését, 13/C–13/F. §-át, 13/G. § (1), (3) és (4) bekezdését, valamint 13/H–13/I. §-át 2023. július 1. napját követően kell alkalmazni.
(6) 2023. január 1. napján a szerencsejáték-felügyeleti hatóság megszünteti a 2023. január 1-jét megelőzően bejelentett és 2022. december 31-ét követő ajándéksorsoláshoz kapcsolódó sorsolási eseményre vonatkozó eljárásokat. Az eljárás megszüntetéséről a szerencsejáték-felügyeleti hatóság 15 napon belül tájékoztatja a szervezőt. A 2023. január 1. napját megelőzően lebonyolított sorsolási esemény esetében, illetve, ha folyamatosan szervezett ajándéksorsolás esetén az utolsó sorsolásra 2022. december 31-ét követően kerül sor, az ajándéksorsolás végelszámolását e törvény 2022. december 31-én hatályos rendelkezései alapján kell a szervezőnek teljesítenie.”

26. § A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 41. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

41. § Az 1. § (3) bekezdés e) pontja, (6) bekezdése, 2. § (1) bekezdése, 2. § (4) bekezdés c) pontja, 3. § (1) és (1b) bekezdése, 7/A. § (4) bekezdése, 10. § (1)–(1b) bekezdése, 10. § (3) bekezdése, 11. § (5)–(7) bekezdése, 12. § (3a) bekezdése, 13. § (1a) és (1b) bekezdése, 13/B. § (1) bekezdése, 13/C–13/K. §-a, 26. § (3)–(5) bekezdése, 27/A. § (2) bekezdése, 29/C–29/V. §-a, 36/G–36/J. §-a, 37. § 18. 21. és 22., 27–29. pontja, 38. § (2) bekezdés g) pontja és 40/E. § (3)–(5) bekezdése tervezetének a műszaki szabályokkal és az információs társadalom szolgáltatásaira vonatkozó szabályokkal kapcsolatos információszolgáltatási eljárás megállapításáról szóló, 2015. szeptember 9-i 2015/1535 európai parlamenti és tanácsi irányelv 5–7. cikke szerinti előzetes bejelentése megtörtént.”

27. § A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény

a) 1. § (6) bekezdésében az „online kaszinójátékban” szövegrész helyébe a „hírközlő eszköz és rendszer útján szervezett kaszinójátékban (a továbbiakban: online kaszinójáték)” szöveg,

b) 2. § (1) bekezdésében a „d) pontjában” szövegrész helyébe a „d) és e) pontjában” szöveg,

c) 3. § (1) bekezdés nyitó szövegrészében az „A távszerencsejáték-szervezés és online kaszinójáték” szövegrész helyébe az „Az online kaszinójáték” szöveg,

d) 6. § (5) bekezdésében a „c) pontja” szövegrész helyébe a „c) és e) pontja” szöveg,

e) 7/A. § (1) bekezdésében az „általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény” szövegrész helyébe az „Ákr.” szöveg,

f) 13. § (6) bekezdésében az „általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény” szövegrész helyébe az „Ákr.” szöveg,

g) 13/B. § (1) bekezdésében a „36/G. §–36/J. § szerinti” szövegrész helyébe a „hatósági” szöveg,

h) 24. § (1) bekezdésében a „21–23. §-okban” szövegrész helyébe a „21. és 22. §-ban” szöveg,

i) 29/F. § (1) bekezdésében a „gazdálkodó szervezet” szövegrész helyébe a „gazdasági társaság” szöveg,

j) 36/C. § (1) bekezdésében az „a szerencsejáték szervező, az ajándéksorsolást szervező és a játékautomata üzemeltető (a továbbiakban együtt: kötelezett)” szövegrész helyébe az „a szerencsejáték szervező és a játékautomata-üzemeltető (a továbbiakban együtt: kötelezett)” szöveg,

k) 36/L. § (1) bekezdésében az „általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény” szövegrész helyébe az „Ákr.” szöveg,

l) 37. § 22. pontjában a „távszerencsejáték” szövegrész helyébe az „online kaszinójáték” szöveg

lép.

28. § Hatályát veszti a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény

b) 12. § (3) bekezdés a) pontjában az „az ajándéksorsolást szervezővel szemben a 23. §-ba és” szövegrész,

e) 27/E. §-ában az „ajándéksorsolás, illetve egyéb,” szövegrész és az „ajándéksorsolásonként, illetve” szövegrész,

f) 32. § (4) bekezdésében a „23. § szerinti ajándéksorsolás, a” szövegrész,

g) 37. § 15. pont b) alpontjában az „és – a 12. § tekintetében – a 23. §-ban” szövegrész,

h) 37. § 30. pont nyitó szövegrészében az „és (1a) bekezdése” szövegrész.

3. A csődeljárásról és a felszámolási eljárásról szóló 1991. évi XLIX. törvény módosítása

29. §7

30. §8

31. §9

32. §10

33. §11

34. §12

4. A bányászatról szóló 1993. évi XLVIII. törvény módosítása

35. §13

36. §14

37. §15

38. §16

39. §17

40. §18

41. §19

42. §20

43. §21

44. §22

45. §23

46. §24

47. §25

48. §26

49. §27

50. §28

51. §29

52. §30

53. §31

54. §32

55. §33

56. § (1)34

(2)35

57. §36

58. § (1)37

(2)38

(3)39

(4)40

59. §41

60. §42

61. §43

5. A Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény módosítása

62. §44

6. A bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvény módosítása

63. §45

64. §46

65. §47

66. §48

67. §49

68. §50

69. §51

70. §52

7. A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény módosítása

71. § A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 76. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A nyeremény esetében – ha az nem tartozik a kamatjövedelemre vonatkozó rendelkezések hatálya alá – a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvényben (a továbbiakban: Szjtv.) meghatározott engedélyhez kötött sorsolásos játékból, a fogadásból, valamint az Szjtv. 29/Q. §-a szerinti külföldi jackpot rendszerből származó nyeremény (a továbbiakban együtt: adóköteles nyeremény) címén kapott bevétel egészét jövedelemnek kell tekinteni.”

8. A társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény módosítása

72. § Hatályát veszti a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény 3. számú melléklet B) rész 12. alpontjában az „ , ajándéksorsolás” szövegrész.

9. Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény módosítása

73. § Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény „Jogkövetkezmények” alcíme a következő 50/D. §-sal egészül ki:

50/D. § A Hatóság a 48. § rendelkezéseire figyelemmel, a 49. §-ben foglalt egy vagy több jogkövetkezmény alkalmazását követően megtilthatja az elektronikus hírközlési tevékenység végzését, ha az elektronikus hírközlési szolgáltató a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény 36/G. § és 36/H. § szerinti kötelezettségének nem tesz eleget.”

10. A Magyar Köztársaság gyorsforgalmi közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről szóló 2003. évi CXXVIII. törvény módosítása

74. §53

11. A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló 2006. évi LIII. törvény módosítása

75. §54

12. A termőföld védelméről szóló 2007. évi CXXIX. törvény módosítása

76. §55

13. A fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításáról és a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló 2012. évi CXXXIV. törvény módosítása

77. § (1)56

(2)57

78. §58

79. §59

80. §60

81. §61

82. §62

83. §63

84. §64

a)65

b)66

c)67

d)68

e)69

f)70

g)71

h)72

i)73

j)74

k)75

85. § Hatályát veszti a fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításáról és a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló 2012. évi CXXXIV. törvény

b)76

14. A foglalkoztatást elősegítő szolgáltatásokról és támogatásokról, valamint a foglalkoztatás felügyeletéről szóló 2020. évi CXXXV. törvény módosítása

86. §77

87. §78

15. A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény módosítása

88. § A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 1. § (1) bekezdése a következő g) ponttal egészül ki:

[A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (a továbbiakban: Hatóság)]

g) a szerkezetátalakítási szakértők hatósági nyilvántartásainak vezetésével, a bíróság általi kijelölésük és hivatalból történő kirendelésük során alkalmazott, a Hatóság által működtetett elektronikus, véletlenszerű kiválasztás elvét alkalmazó informatikai rendszer fejlesztésével és működtetésével, egyes tevékenységeik szabályozásával, a tevékenységük feletti hatósági felügyelet és hatósági ellenőrzés gyakorlásával és szabályozásával”

[kapcsolatos feladatokat ellátó, önálló szabályozó szerv, amely csak jogszabálynak van alárendelve.]

89. § (1) A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 3. § (1) bekezdése a következő f) ponttal egészül ki:

(A Hatóság látja el)

f) a szerkezetátalakításról szóló törvény”

(és az e törvények felhatalmazása alapján kiadott jogszabályok hatálya alá tartozó szervezetek, személyek ezen jogszabályok szerinti tevékenységének felügyeletét, valamint az e jogszabályokban meghatározott, a Hatóság feladat és hatáskörébe tartozó feladatokat.)

(2)79

(3)80

90. § (1) A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 13. § i) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Hatóság elnöke)

i) megállapítja a felelős játékszervezés elvének megfelelő szervezői tevékenységgel kapcsolatban a túlzásba vitt szerencsejáték ártalmairól és a szenvedélybetegség kialakulásának veszélyeiről szóló tájékoztatás, a sérülékeny személyek szerencsejátékhoz való hozzáférésének korlátozása, a kitiltás és a kitiltáshoz kapcsolódó panaszkezelési eljárás, a figyelmeztető és önkorlátozó játékfunkciók, a szerencsejáték káros mentális, pszichikai és szociális hatásainak megelőzésére és csökkentésére szolgáló intézkedések, a játékosvédelmi nyilvántartás, és további önkorlátozó intézkedések bevezetésének, valamint a szervező által a játékos részére biztosítandó önkorlátozó intézkedések igénybevételének részletes szabályait, a személyi megfelelőség megállapítására és meghosszabbítására vonatkozó részletes eljárási szabályokat, a szerencsejátékok személyi, tárgyi és gazdasági feltételeivel, az egyes szerencsejátékok lebonyolításával, ellenőrzésével, a játéktervvel, a sorsolásos játékokkal és a fogadásokkal, a pénznyerő automaták, a játékautomaták, a kártyatermek és a játékkaszinók üzemeltetésével, a gazdátlan, szerencsejáték keretében használt játékeszköznek a Polgári Törvénykönyvben foglaltaktól eltérő tulajdonszerzésével, a távszerencsejáték és az online kaszinójáték szervezésének engedélyezésével, ellenőrzésével, a szervezés személyi, tárgyi-műszaki és gazdasági feltételeivel és lebonyolításával, a távszerencsejáték-szervezés engedélyezéséhez szükséges alap-(törzs-)tőke és távszerencsejáték, online kaszinójáték területén szerzett szerencsejáték-szervezői gyakorlat mértékével, a távszerencsejáték-szervező által nyújtandó biztosíték legalacsonyabb mértékével, az engedélyezéshez szükséges személyi, tárgyi-műszaki és gazdasági feltételekkel, a Magyarországon kívüli EGT-államban bejegyzett gazdasági társaságot a távszerencsejáték-szervezés engedélyezésére irányuló eljárásban képviselő személy nyilvántartásba vételével, a nyilvántartásba vétel feltételeivel, az ilyen gazdasági társaság fióktelepére, a fióktelep képviseletét ellátó személyre vonatkozó követelményekkel, a távszerencsejáték szervezésére jogosító engedély leghosszabb időtartamának mértékével, a távszerencsejátékban és az online kaszinójátékban való részvétel feltételeivel, a távszerencsejáték szervezésére vonatkozó játékosvédelmi cselekvési terv kötelező tartalmi elemeivel, elkészítésének gyakoriságával, Hatósághoz történő benyújtásával, a játékosvédelmi cselekvési tervben foglaltak végrehajtásáról történő szervező általi beszámolással, az engedély nélküli szerencsejáték szolgáltatásában közreműködő személyek kötelezettségeivel, a pénzforgalmi szolgáltató tiltott szerencsejáték-szervezést megvalósító tevékenységhez kapcsolódó tét befizetésének és nyeremény kifizetésének teljesítésében való közreműködését kizáró eljárásával és ezen eljárás ellenőrzésével, a szerencsejáték-felügyeleti díj, távszerencsejáték-szervezési díj mértékével, megfizetésével, beszedésével, kezelésével, nyilvántartásával, visszatérítésével kapcsolatos részletes szabályokat,”

(2)81

(3)82

(4) A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 13. §-a a következő x) ponttal egészül ki:

(A Hatóság elnöke)

x) megállapítja a szerkezetátalakítási szakértő elektronikus kiválasztás igénybevételével történő bírósági kijelölésének és kirendelésének; az elektronikus kijelölést támogató számítógépes rendszer működésének, üzemeltetésének és ellenőrzésének, valamint a kijelölés és a kirendelés megszüntetésének részletes szabályait; a szerkezetátalakítási szakértők szerkezetátalakítási alap- és továbbképzésének szabályait; a szerkezetátalakítási szakértők igazolványának kiállítására, használatára, az igazolvány személyes adatot nem tartalmazó adattartalmára és formai követelményeire, valamint nyilvántartására vonatkozó részletes szabályokat.”

91. § (1) A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 20. § (2) bekezdés h) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Hatóság bevételét képezi)

h) a távszerencsejáték-szervezési díj, valamint”

(2) A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 20. § (2) bekezdése a következő i) ponttal egészül ki:

(A Hatóság bevételét képezi)

i) az egyéb bevételek.”

92. §83

93. §84

94. §85

95. §86

96. § A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény 16. alcíme a következő 36/B. §-sal egészül ki:

a) a munkáltató fizetésképtelensége esetén a munkavállalók védelméről szóló, 2008. október 22-i 2008/94/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek,
b) a belső piaci szolgáltatásokról szóló, 2006. december 12-i 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek,
c) a megelőző szerkezetátalakítási keretekről, az adósság alóli mentesítésről és az eltiltásokról, valamint a szerkezetátalakítási, fizetésképtelenségi és adósság alóli mentesítési eljárások hatékonyságának növelését célzó intézkedésekről, és az (EU) 2017/1132 irányelv módosításáról szóló (Szerkezetátalakítási és fizetésképtelenségi irányelv), 2019. június 20-i (EU) 2019/1023 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek,
d) a mikro-, kis- és középvállalkozások meghatározásáról szóló, 2003. május 6-i 2003/361/EK bizottsági ajánlásban foglaltaknak
való megfelelést szolgálja.
(2) Az 1. § (1) bekezdés g) pontja és a 13. § x) pontja a fizetésképtelenségi eljárásról szóló, 2015. május 20-i (EU) 2015/848 európai parlamenti és tanácsi rendelet végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.”

97. § A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságáról szóló 2021. évi XXXII. törvény

a) 1. § (1) bekezdés e) pontjában a „vételével, valamint” szövegrész helyébe a „vételével,” szöveg,

b) 1. § (1) bekezdés f) pontjában a „vételével” szövegrész helyébe a „vételével, valamint” szöveg,

c) 3. § (1) bekezdés d) pontjában a „törvény, és” szövegrész helyébe a „törvény,” szöveg,

d) 3. § (1) bekezdés e) pontjában az „(a továbbiakban: Bt.)” szövegrész helyébe az „(a továbbiakban: Bt.), és” szöveg,

e)87

f)88

g)89

h)90

i)91

j)92

k)93

l)94

m)95

lép.

98. §96

16. A szerkezetátalakításról és egyes törvények jogharmonizációs célú módosításáról szóló 2021. évi LXIV. törvény módosítása

99. § A szerkezetátalakításról és egyes törvények jogharmonizációs célú módosításáról szóló 2021. évi LXIV. törvény 24. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

24. § (1) A felszámoló szervezet bejelenti a nyilvántartó szervezetnek, ha szerkezetátalakítási szakértői tevékenységet is kíván végezni. A bejelentéssel egyidejűleg igazolnia kell, hogy
a) rendelkezik a 23. § (6) bekezdése szerinti felelősségbiztosítással, és
b) a személyesen közreműködő tagjai, munkavállalói, illetve a társasággal kötött tartós polgári jogi szerződés alapján a társaság javára tevékenykedők között van olyan természetes személy, aki a szerkezetátalakítási szakértői tevékenység megkezdéséhez szükséges jogszabályban meghatározott szerkezetátalakítási alap-, illetve továbbképzést elvégezte.
(2) A nyilvántartó szervezet az (1) bekezdés szerinti bejelentést követően a nyilvántartásba vételről hozott véglegessé vált határozatát és a (6) bekezdés szerinti adatokat 1 munkanapon belül elektronikus úton továbbítja az OBH-nak. Az OBH a bejelentést tevő felszámoló szervezetet a bíróság által kijelölhető szerkezetátalakítási szakértők listájára felveszi.
(3) Ha a szerkezetátalakítási szakértők listájára felvett szerkezetátalakítási szakértő nem kívánja tovább folytatni a szerkezetátalakítási szakértői tevékenységet, azt a nyilvántartó szervezet útján jelenti be az OBH-nak. Az OBH a szerkezetátalakítási szakértőt az erről szóló bejelentésről hozott döntés kézhezvételét követően a szerkezetátalakítási szakértők listájáról törli. Törölni kell a szerkezetátalakítási szakértőt a szerkezetátalakítási szakértők listájáról az (5) bekezdés b) pontja szerinti esetekben is.
(4) A szerkezetátalakítási szakértők listájára felvett szerkezetátalakítási szakértő által foglalkoztatott természetes személy jogszabályban foglaltak szerinti szerkezetátalakítási alap- és továbbképzésben való részvételre is köteles, amelyet jogszabályban meghatározott módon kell a szerkezetátalakítási szakértő útján a nyilvántartó szervezet részére igazolnia.
(5) A nyilvántartó szervezet döntésének véglegessé válását követően haladéktalanul értesíti az OBH-t
a) a szerkezetátalakítási szakértők listájára felvett felszámoló szervezet (6) bekezdés szerinti adataiban bekövetkezett változásról, valamint
b) arról, ha
ba) a szerkezetátalakítási szakértők listájára felvett személyt a nyilvántartó szervezet nyilvántartásából törölték, vagy
bb) a szerkezetátalakítási szakértők listájára felvett személy a szerkezetátalakítási alap- vagy továbbképzésben való részvételt jogszabályban meghatározott módon nem igazolta.
(6) Közérdekből nyilvános adat a szerkezetátalakítási szakértők listájára felvett szerkezetátalakítási szakértő neve, értesítési címe, elektronikus levelezési címe, hatósági nyilvántartási száma, valamint azon nyilvántartó szervezet megnevezése, amelynek nyilvántartásában a szerkezetátalakítási szakértő szerepel.
(7) A (6) bekezdés szerinti közérdekből nyilvános adatokat az OBH honlapján bárki számára elérhető módon, ingyenesen, keresőprogram igénybevétele útján elérhetővé kell tenni.
(8) A nyilvántartó szervezet a szerkezetátalakítási szakértői feladatra kijelölt természetes személy részére e minőségének igazolására szerkezetátalakítási szakértői igazolványt állít ki. A szerkezetátalakítási szakértői igazolványra vonatkozó részletes szabályokat, valamint az igazolvány személyes adatot nem tartalmazó adattartalmát a Hatóság elnöke rendeletben állapítja meg. A szerkezetátalakítási szakértői feladatra kijelölt természetes személy az igazolványát szerkezetátalakítási szakértők listájára történő felvételét követően veheti át.
(9) A szerkezetátalakítási szakértői igazolvány az alábbi személyes adatokat tartalmazza:
a) a szerkezetátalakítási szakértői feladatra kijelölt természetes személy szakértő nevét, arcképét,
b) a szerkezetátalakítási szakértői feladatra kijelölt természetes személyt foglalkoztató szerkezetátalakítási szakértő székhelyét,
c) az igazolvány okmányazonosítóját.”

100. § A szerkezetátalakításról és egyes törvények jogharmonizációs célú módosításáról szóló 2021. évi LXIV. törvény 29. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A szerkezetátalakítási szakértő a bírósági kirendelés kézhezvételétől számított 5 munkanapon belül köteles benyújtani az összeférhetetlenségi és kizáró ok hiányára kiterjedő nyilatkozatát.”

101. § A szerkezetátalakításról és egyes törvények jogharmonizációs célú módosításáról szóló 2021. évi LXIV. törvény 12. alcíme a következő 30/A. §-sal egészül ki:

30/A. § A 28. § (1) bekezdés szerinti kijelölés és a 12. alcím szerinti hivatalból történő kirendelés során a bíróság által használt elektronikus, véletlenszerű kiválasztás elvét alkalmazó informatikai rendszer fejlesztése és működtetése a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (a továbbiakban: Hatóság) feladata.”

102. § A szerkezetátalakításról és egyes törvények jogharmonizációs célú módosításáról szóló 2021. évi LXIV. törvény 66. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

66. § (1) Felhatalmazást kap a Kormány, hogy rendeletben állapítsa meg
a) a bíróság által kijelölt szerkezetátalakítási szakértő részletes feladatait, jogait és kötelezettségeit,
b) a bíróság által kirendelt szerkezetátalakítási szakértő díja megállapításának részletes szabályait.
(2) Felhatalmazást kap az igazságügyért felelős miniszter, hogy – az OBH Elnöke véleményének kikérésével – a szerkezetátalakítással összefüggő polgári nemperes eljárás sajátos bírósági ügyviteli és igazgatási szabályaira vonatkozó részletes szabályokat rendeletben állapítsa meg.
(3) Felhatalmazást kap a Hatóság elnöke, hogy rendeletben szabályozza
a) a szerkezetátalakítási szakértő elektronikus kiválasztás igénybevételével történő bírósági kijelölésének és kirendelésének; az elektronikus kijelölést támogató számítógépes rendszer működésének, üzemeltetésének és ellenőrzésének, valamint a kijelölés és a kirendelés megszüntetésének részletes szabályait,
b) a szerkezetátalakítási szakértők szerkezetátalakítási alap- és továbbképzésének szabályait,
c) a szerkezetátalakítási szakértők igazolványának kiállítására, használatára, az igazolvány személyes adatot nem tartalmazó adattartalmára és formai követelményeire, valamint nyilvántartására vonatkozó részletes szabályokat.”

103. § A szerkezetátalakításról és egyes törvények jogharmonizációs célú módosításáról szóló 2021. évi LXIV. törvény

a) 23. § (4) bekezdés f) pontjában a „büntetőeljárás vagy fegyelmi eljárás indult, vagy” szövegrész helyébe a „büntetőeljárás indult, vagy” szöveg,

b) 23. § (5) bekezdésében az „előírt továbbképzésnek” szövegrész helyébe az „előírt szerkezetátalakítási alap-, illetve továbbképzésnek” szöveg,

c) 34. § (1) bekezdésében az „e törvény eltérő rendelkezése hiányában az adóssal szemben az érintett hitelezők által érvényesíthető” szövegrész helyébe az „e törvény eltérő rendelkezése hiányában az adóssal szemben a hitelezők által érvényesíthető” szöveg,

d) 68. § (1) bekezdésében a „szükséges szakmai továbbképzés” szövegrész helyébe a „szükséges szerkezetátalakítási alapképzés” szöveg,

e) 68. § (2) bekezdésében a „szerinti továbbképzés elvégzésével” szövegrész helyébe a „szerinti szerkezetátalakítási alapképzés elvégzésével” szöveg

lép.

17. Záró rendelkezések

104. § (1) Ez a törvény – a (2)–(6) bekezdésben foglalt kivétellel – 2022. augusztus 1-jén lép hatályba.

(2) A 44. § 2022. augusztus 15-én lép hatályba.

(3) A 42. § és az 57. § 2022. szeptember 1-jén lép hatályba.

(6) A 64. § 2023. február 1-jén lép hatályba.

106. § (1) E törvény 13. alcíme a belső piaci szolgáltatásokról szóló, 2006. december 12-i 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek, valamint a tagállamoknak a dohánytermékek és kapcsolódó termékek gyártására, kiszerelésére és értékesítésére vonatkozó törvényi, rendeleti és közigazgatási rendelkezései közelítéséről és a 2001/37/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2014. április 3-i 2014/40/EU európai parlamenti és tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja.

(2) E törvény 88. § és 89. § (1) bekezdése, valamint 16. alcíme a megelőző szerkezetátalakítási keretekről, az adósság alóli mentesítésről és az eltiltásokról, valamint a szerkezetátalakítási, fizetésképtelenségi és adósság alóli mentesítési eljárások hatékonyságának növelését célzó intézkedésekről, és az (EU) 2017/1132 irányelv módosításáról szóló (Szerkezetátalakítási és fizetésképtelenségi irányelv), 2019. június 20-i (EU) 2019/1023 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja.

(3) E törvény 16. alcíme

a) a munkáltató fizetésképtelensége esetén a munkavállalók védelméről szóló, 2008. október 22-i 2008/94/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek,

b) a belső piaci szolgáltatásokról szóló, 2006. december 12-i 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek

való megfelelést szolgálja.

(4) E törvény 16. alcíme a mikro-, kis- és középvállalkozások meghatározásáról szóló, 2003. május 6-i 2003/361/EK bizottsági ajánlásban foglaltaknak való megfelelést szolgálja.

(5) E törvény 16. alcíme a fizetésképtelenségi eljárásról szóló, 2015. május 20-i (EU) 2015/848 európai parlamenti és tanácsi rendelet végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.

107. § (1) E törvény tervezetének 12. §, 14. § 22. §, 25. §, 26. § és 28. § c) pontja tartalmával megegyező rendelkezések tervezetének a műszaki szabályokkal és az információs társadalom szolgáltatásaira vonatkozó szabályokkal kapcsolatos információszolgáltatási eljárás megállapításáról szóló (EU) 2015/1535 európai parlamenti és tanácsi irányelv 5–7. cikkében előírt egyeztetése megtörtént a 2017/582/HU bejelentés keretében.

(2) E törvény tervezetének 2. alcíme a műszaki szabályokkal és az információs társadalom szolgáltatásaira vonatkozó szabályokkal kapcsolatos információszolgáltatási eljárás megállapításáról szóló (EU) 2015/1535 európai parlamenti és tanácsi irányelv 5–7. cikke szerinti előzetes bejelentése megtörtént.

1

A törvényt az Országgyűlés a 2022. július 19-i ülésnapján fogadta el. A kihirdetés napja: 2022. július 22.

2

Az 1. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

3

A 2. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

4

A 3. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

5

A 4. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

6

Az 5. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

7

A 29. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

8

A 30. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

9

A 31. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

10

A 32. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

11

A 33. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

12

A 34. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

13

A 35. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

14

A 36. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

15

A 37. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

16

A 38. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

17

A 39. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

18

A 40. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

19

A 41. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

20

A 42. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

21

A 43. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

22

A 44. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

23

A 45. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

24

A 46. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

25

A 47. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

26

A 48. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

27

A 49. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

28

Az 50. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

29

Az 51. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

30

Az 52. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

31

Az 53. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

32

Az 54. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

33

Az 55. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

34

Az 56. § (1) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

35

Az 56. § (2) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

36

Az 57. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

37

Az 58. § (1) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

38

Az 58. § (2) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

39

Az 58. § (3) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

40

Az 58. § (4) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

41

Az 59. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

42

A 60. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

43

A 61. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

44

A 62. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

45

A 63. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

46

A 64. § a 104. § (6) bekezdése alapján 2023. február 1-jén lép hatályba.

47

A 65. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

48

A 66. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

49

A 67. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

50

A 68. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

51

A 69. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

52

A 70. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

53

A 74. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

54

A 75. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

55

A 76. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

56

A 77. § (1) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

57

A 77. § (2) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

58

A 78. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

59

A 79. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

60

A 80. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

61

A 81. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

62

A 82. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

63

A 83. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

64

A 84. § nyitó és záró szövegrésze a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

65

A 84. § a) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

66

A 84. § b) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

67

A 84. § c) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

68

A 84. § d) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

69

A 84. § e) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

70

A 84. § f) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

71

A 84. § g) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

72

A 84. § h) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

73

A 84. § i) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

74

A 84. § j) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

75

A 84. § k) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

76

A 85. § b) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

77

A 86. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

78

A 87. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

79

A 89. § (2) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

80

A 89. § (3) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

81

A 90. § (2) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

82

A 90. § (3) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

83

A 92. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

84

A 93. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

85

A 94. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

86

A 95. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

87

A 97. § e) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

88

A 97. § f) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

89

A 97. § g) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

90

A 97. § h) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

91

A 97. § i) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

92

A 97. § j) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

93

A 97. § k) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

94

A 97. § l) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

95

A 97. § m) pontja a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

96

A 98. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére