• Tartalom

2/2022. (III. 10.) KKM utasítás

2/2022. (III. 10.) KKM utasítás

a Magyarország külképviseletein közös eljárásban lefolytatandó 2022. évi országgyűlési képviselő-választás és országos népszavazás pénzügyi tervezésének, lebonyolításának, elszámolásának rendjéről, valamint a külképviseleteken lefolytatandó választás lebonyolításának speciális feladatairól1

2022.03.11.

A választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvénnyel, valamint a közös eljárásban lebonyolított országgyűlési képviselő-választás és országos népszavazás költségeinek normatíváiról, tételeiről, elszámolási és belső ellenőrzési rendjéről szóló 2/2022. (I. 11.) IM rendelettel, továbbá az országgyűlési képviselők általános választásán és az azzal közös eljárásban lebonyolított országos népszavazáson a választási irodák hatáskörébe tartozó feladatok végrehajtásának részletes szabályairól, a választási és népszavazási eredmény országosan összesített adatai körének megállapításáról, a fővárosi és megyei kormányhivatal választásokkal összefüggő informatikai feladatai ellátásának részletes szabályairól, valamint a közös eljárásban használandó nyomtatványokról szóló 3/2022. (I. 11.) IM rendelettel összhangban, a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjában foglaltakra figyelemmel Magyarország külképviseletein közös eljárásban lefolytatandó 2022. évi országgyűlési képviselő-választás és országos népszavazás pénzügyi tervezésének, lebonyolításának, elszámolásának rendjét, valamint a külképviseleteken lefolytatandó választás lebonyolításának speciális feladatait az alábbiak szerint szabályozom:

1. Az utasítás célja

1. § Ezen utasítás célja a közös eljárásban lebonyolított 2022. évi országgyűlési képviselő-választással és országos népszavazással (a továbbiakban: választás) kapcsolatosan a Külgazdasági és Külügyminisztérium (a továbbiakban: KKM) gazdálkodási (pénzügyi tervezési, elszámolási) és logisztikai feladatainak szabályszerű végrehajtása, a választás zökkenőmentes lebonyolítása.

2. Az utasítás hatálya

2. § Ezen utasítás hatálya kiterjed a KKM Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott önálló szervezeti egységeire, továbbá minden olyan, a KKM-mel, a KKM tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó, köztulajdonban álló KKM Subsidium Korlátolt Felelősségű Társasággal (a továbbiakban: KKM Subsidium Kft.) vagy Magyarország valamely külképviseletével kormányzati szolgálati jogviszonyban, munkaviszonyban vagy megbízási jogviszonyban álló személyekre, akik a választáshoz kapcsolódóan feladatot látnak el.

3. Értelmező rendelkezések

3. § Jelen utasítás alkalmazásában

1. Stratégiai Munkacsoport: a közigazgatási államtitkár választással kapcsolatos döntésének meghozatalát segítő, szükség szerint összehívott, az alábbi tagokból álló munkacsoport:

a) közigazgatási államtitkár (a továbbiakban: KÁT),

b) a miniszteri biztos kinevezéséről szóló 8/2021. (VI. 30.) KKM utasítással kinevezett, a külképviseleti választások lebonyolításáért felelős miniszteri biztos (a továbbiakban: KÜLVÁL),

c) a jogi és koordinációs ügyekért felelős helyettes államtitkár,

d) a gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár (a továbbiakban: GHÁT) és

e) a Konzuli és Állampolgársági Főosztály (a továbbiakban: KONZ) főosztályvezetője.

A munkacsoport ülésére alkalmanként a KÁT más szervezeti egységek munkatársait is meghívhatja.

2. Választási Munkacsoport: a választási felkészülés operatív munkaszerve. A Választási Munkacsoport tagjai: a KÜLVÁL, illetve azon területi főosztályok, valamint szervezeti egységek képviselői, amelyek a választás lebonyolításához kapcsolódnak, különösen: a Költségvetési Főosztály (a továbbiakban: KFO), Pénzügyi és Számviteli Főosztály (a továbbiakban: PSZF), Biztonsági, Informatikai és Távközlési Főosztály (a továbbiakban: BITÁF), Külképviseleti Gazdálkodási Főosztály (a továbbiakban: KGF), Jogi Főosztály, Személyügyi Főosztály (a továbbiakban: SZEFO), a KONZ, az üzemeltetés- és szolgáltatás-szervezési koordinátor (a továbbiakban: ÜSZI-GHÁT), valamint a KKM Subsidium Kft. ügyvezető igazgatója, illetve szükség esetén a fenti szervezeti egységek felügyelete mellett az egyes szakfeladatot ellátó, a KKM Subsidium Kft. állományába tartozó más munkatárs.

3. hivatalos iratba foglalt utasítás: a választás lebonyolításához kapcsolódóan a külképviselet részére hivatalos formában, írásban (faxon, nyílt scriptament iratban, hivatalos e-mailben) eljuttatott kötelező utasítás.

4. szavazási egységcsomag: a választás lebonyolításához szükséges, szavazólapokat, borítékokat, nyomtatványokat tartalmazó, a Nemzeti Választási Iroda (a továbbiakban: NVI) által összeállított csomag.

5. kellékcsomag: a mobil szavazófülkéket, az összehajtott szavazásnapi urnákat és az egyéb szavazási, választási kellékeket (nemzeti színű zsineg, választási tollak, kitűzők) tartalmazó, az NVI által összeállított csomag, melyet legkésőbb a választást megelőző 15. napig juttat ki a KKM a külképviseleti választási irodáknak (a továbbiakban: KÜVI).

4. A választás lebonyolításában részt vevő személyek, szervezeti egységek

4. § (1) A választás lebonyolításában részt vevők:

a) Stratégiai Munkacsoport tagjai,

b) Választási Munkacsoport tagjai,

c) külképviseletek,

d) a KÜVI vezetője és tagja.

(2) A Stratégiai Munkacsoport és a Választási Munkacsoport feladatait, feladataival kapcsolatos eljárási szabályokat a külképviseleti szavazással, illetve a levélszavazással kapcsolatos minisztériumi feladatok ellátásáról szóló KÁT ügyviteli rendelkezés tartalmazza.

5. A gazdálkodási jogkörök általánostól eltérő gyakorlásának rendje

5. § (1) A választáshoz kapcsolódóan a Külgazdasági és Külügyminisztérium Gazdálkodási Keretszabályzatáról szóló KKM KÁT utasításban foglaltakat a jelen alcímben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.

(2) A kötelezettségvállalásra, az utalványozásra, a pénzügyi ellenjegyzésre, a szakmai teljesítés igazolására jogosultakat az 1. melléklet tartalmazza.

(3) A KGF vezetője vagy helyettese, illetve a PSZF vezetője – a KGF vezetőjével vagy helyettesével történő egyeztetést követően – hivatalos iratba foglalt utasításban kötelezően végrehajtandó intézkedéseket írhat elő a külképviseletek számára a választással összefüggésben felmerült költségek elszámolására (pl. számlák hazaküldése, költségek engedélyezése, határidők, általános elszámolások, összesítő jegyzékek összeállítása, részköltségszámítás).

(4) A kötelezettségvállalásokra az általános szabályok irányadóak, azzal, hogy az állomáshely kizárólag a jóváhagyó irat alapján vállalhat kötelezettséget, írhat alá szerződést, megrendelőt.

(5) Az 1. mellékletben meghatározott jogosultságok gyakorlásához az aláírásmintát a külképviselet az 5. mellékletben foglalt formában köteles felterjeszteni a KGF-re.

6. A választással kapcsolatos kiadások tervezése, a választás előkészítése és elszámolása

6. § (1) A választás lebonyolításának pénzügyi fedezetét az NVI előirányzat-átadással biztosítja a KKM részére. A választással kapcsolatosan felmerülő költségek tervezése a Külgazdasági és Külügyminisztérium központi igazgatása (a továbbiakban: Központi Igazgatás) címre, továbbá a Külképviseletek igazgatása (a továbbiakban: Külképviseletek Igazgatása) címre a GHÁT hatásköre.

(2) A Központi Igazgatás és a Külképviseletek Igazgatása címek közötti előirányzat-átcsoportosításokat, az NVI-vel kötött előirányzat-átadási megállapodásban foglaltak figyelembevételével – a KFO, a KGF vagy a PSZF vezetőjének javaslata alapján – a GHÁT hagyja jóvá, azok végrehajtása pedig a KFO feladatkörébe tartozik.

(3) A Központi Igazgatás és a Külképviseletek Igazgatása címeken belüli átcsoportosításokat – az NVI-vel kötött előirányzat-átadási megállapodásban foglaltak figyelembevételével – a pénzügyi fedezetet kezelő KGF vagy PSZF vezetője hagyja jóvá, és egyben gondoskodik az átcsoportosítások technikai végrehajtásáról.

7. § (1) A KÜVI vezetőjeként, valamint tagjaként utazó személyek napidíjára a hatályos jogszabályok és a vonatkozó KKM utasítás az irányadó. Kihelyezettek és házastársi foglalkoztatottak utazása esetén napidíj és napidíjpótlék nem jár.

(2) A külképviseleteken lefolytatott választás kapcsán a KÜVI vezetőjének, valamint tagjának – az (1) bekezdésben meghatározott napidíján túli – tiszteletdíját a közös eljárásban lebonyolított országgyűlési képviselő-választás és országos népszavazás költségeinek normatíváiról, tételeiről, elszámolási és belső ellenőrzési rendjéről szóló 2/2022. (I. 11.) IM rendelet (a továbbiakban: IM rendelet) tartalmazza.

(3) A KÜVI-vezetők és -tagok részére napidíjpótlék a (2) bekezdés szerinti juttatásra tekintettel csak rendkívüli esetben, KÁT engedélyével adható.

(4) A KÜVI vezetője és tagja számára a külképviselet köteles megfelelő szállást biztosítani az ideiglenes külföldi kiküldetés egyes kérdéseiről szóló 20/2020. (IX. 10.) KKM utasítás [a továbbiakban: 20/2020. (IX. 10.) KKM utasítás] előírásai szerint.

8. § (1) A választáshoz kapcsolódóan adminisztratív, szervezési, gazdálkodási, technikai feladatok ellátására, kapacitáskiegészítésként, a KKM-mel kormányzati szolgálati jogviszonyban vagy munkaviszonyban nem álló személyekkel – az NVI elnökének előzetes engedélyével – megbízási szerződés köthető.

(2) Megbízási szerződés kötésére javaslatot a foglalkoztatni kívánó szervezeti egység vezetője tesz a GHÁT-nak. A megbízási szerződés kötelezettségvállalója a GHÁT, szakmai ellenjegyzője a kezdeményező szervezeti egység vezetője.

(3) A megbízási díj számfejtésére és kifizetésére a szakmai teljesítésigazoló által kiállított teljesítésigazolás birtokában kerülhet sor.

9. § Európán kívüli állomáshelyre kiutazók részére a napidíj előlegen kívül további 100 USD előleg biztosítható előre nem látható kiadások fedezetére.

10. § A szavazási egységcsomag, a kellékcsomag vagy egyéb, a választás lebonyolításához szükséges felszerelés kiszállításának költsége

a) számla alapján vagy

b) az ideiglenes külföldi kiküldetés keretében gépkocsival történő szállítás esetén a 20/2020. (IX. 10.) KKM utasítás alapján

kerül elszámolásra.

11. § A külképviseleteken csak a választással összefüggésben, annak érdekében felmerülő költségek tervezhetőek, amelyek számla ellenében számolhatók el (különösen: a szavazás napján kordon bérlése, postaköltség, helyiség, pavilon bérlése, valamint a futárzárással kapcsolatosan esetlegesen felmerülő kiküldetési kiadások). Amennyiben a fogadó állam helyi sajátosságából adódóan a kifizetett összeg számlával nem igazolható, a 2. melléklet szerinti kifizetési jegyzéket kell kiállítani.

12. § A választással összefüggésben reprezentáció nem számolható el.

13. § (1) A külképviseleten külföldi fizetőeszközben felmerült költségek az NVI felé történő elszámolás során a választás napját követő munkanapon érvényes Magyar Nemzeti Bank (a továbbiakban: MNB) hivatalos deviza középárfolyamán kerülnek forintosításra.

(2) Az MNB által nem jegyzett devizanemek esetében a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 60. § (5) bekezdése szerinti módon kell eljárni. (A fogadó állam nemzeti bankjánál jegyzett forint, ennek hiányában EUR- vagy USD-árfolyam alapján számolt keresztárfolyam alkalmazandó.) Ebben az esetben a bizonylat mellé az árfolyamlistát csatolni kell.

(3) Az elszámoláskori árfolyam és a KKM számviteli politikájában rögzített (súlyozott átlagos) árfolyam közötti különbözetet a KKM a könyveiben a Központ költségvetése terhére, illetve javára számolja el.

7. A választás lebonyolításának speciális feladatai

14. § (1) A szavazási egységcsomag és a szavazólapokat tartalmazó szavazóurna sérülésmentes kijuttatása, illetve a szavazatokat tartalmazó urna, valamint a levélszavazatokat tartalmazó csomag biztonságos, sérülésmentes hazajuttatása kizárólag diplomáciai futárküldeményként való szállítással biztosítható.

(2) A KÜVI-vezető és -tag az NVI által összeállított szavazási egységcsomagot az átvételt követően diplomáciai zárás céljából haladéktalanul átviszi a KKM futárzárással foglalkozó szervezeti egységéhez. A diplomáciai zárás a KKM diplomáciai és futárcsomagoló részlegének helyiségében a KKM Subsidium Kft. illetékes munkatársainak közreműködésével történik.

(3) A KÜVI-vezető és -tag a diplomáciai zárással ellátott küldeményt az elindulásig visszaszállítja a küldemény őrzésére kijelölt helyre. A külképviseletre utazó KÜVI-vezető és -tag diplomáciai futárként viszi magával a szavazási egységcsomagot.

(4) A külképviseletre utazó KÜVI-vezető és -tag

a) a szavazási egységcsomagot és a szavazólapokat tartalmazó szavazóurnát a kiutazás, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurnát, a szavazatokat tartalmazó urnát és a levélszavazatokat tartalmazó csomagot pedig a hazautazás teljes időtartama alatt köteles személyes őrizetében tartani a diplomáciai és konzuli futárszolgálati feladatok ellátásának rendjéről szóló 14/2016. (VII. 5.) KKM utasítás szerint,

b) felelősséggel tartozik annak sérülésmentes állapotban történő megérkezéséért, illetve hazajuttatásáért, illetéktelen személy hozzáférésének megakadályozásáért. Repülőgéppel történő utazás esetén a szavazási egységcsomagot kézipoggyászként kell a repülőgépre felvinni.

(5) A szavazási egységcsomag nem helyezhető el a repülőgép fedélzetén a légiutas-kísérők csomagtárolójában vagy más hasonló, a KÜVI-vezető vagy -tag által nem látható, ellenőrizhető tárolóegységben.

(6) Repülőgéppel történő utazás esetében a KÜVI vezetője és tagja a szavazási egységcsomagon, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurnán, a szavazatokat tartalmazó urnán és a levélszavazatokon kívül más diplomáciai futárküldeményt kizárólag a BITÁF előzetes véleményének beszerzését követően, a KÁT egyedi engedélyével vihet.

(7) A (2)–(6) bekezdésben foglaltak tekintetében a felelősség a KÜVI-vezetőt terheli abban az esetben is, ha a KÜVI-vezető mellett egy vagy több KÜVI-tag is utazik adott külképviseletre a szavazás lebonyolítása érdekében.

15. § Biztonsági okokból, továbbá a választás tisztaságának és befolyásmentességének érvényre juttatása érdekében a KÜVI-vezető részére új mobiltelefon készülék és hívószám, a KÜVI-tag részére új hívószám kerül biztosításra. A mobiltelefon készülékek a KKM vírus- és kémprogram elleni védelmével vannak felszerelve, azonban a gyári szoftver-komponenseken és a KKM biztonsági szoftverén kívül mást nem tartalmazhatnak.

16. § (1) Az NVI elnökének a külképviseleti szavazás helyszínekre vonatkozó jóváhagyása alapján a KONZ és a BITÁF javaslatának figyelembevételével a GHÁT dönt a kellékcsomagok külképviseletre történő kijuttatásának és a KÜVI-vezetők és -tagok kiutazásának módjáról.

(2) A KONZ az NVI-vel egyeztetett utazói névsort és kiutazási módot a költséghatékony feladatellátás biztosítása érdekében utazási jegyek előzetes foglalása céljából a PSZF részére haladéktalanul megküldi.

(3) A PSZF által beszerzett repülőjeggyel kiutazó, a tartós külszolgálaton lévő és a külképviselet által foglalkoztatott házastárs (a továbbiakban: házastársi foglalkoztatott) KÜVI-vezetők, -tagok kiküldetési rendelvényein a kiküldetés elrendelője a KONZ vezetője vagy GHÁT. A külképviselet által szervezett és az átadott előirányzat terhére finanszírozott KÜVI-utazás esetén a tartós külszolgálaton lévő és házastársi foglalkoztatott KÜVI-vezetők kiküldetésének elrendelője a külképviselet vezetője.

(4) A választáshoz kapcsolódó technikai feladatokat (csomagolás, rakodás, logisztika, biztonságos kommunikációs összeköttetés és távfelügyelet biztosítása, eszközök, anyagok szállítása) és a KÜVI-vezetők és -tagok kiszállítását a BITÁF, valamint az ÜSZI-GHÁT koordinálásával a KKM Subsidium Kft. vagy a kijelölt külképviselet munkatársai végzik. Az e bekezdésben hivatkozott feladatellátás érdekében a KKM eseti jelleggel az ideiglenes külföldi kiküldetéshez megbízási szerződést köt a KKM Subsidium Kft. érintett munkatársaival, melyhez a KKM Subsidium Kft. előzetesen beleegyezését adta.

(5) A PSZF Külföldi Kiküldetési Osztály utaztatási részlege (a továbbiakban: Utaztatás) a KKM-ből a külképviseletre kiutazó, a tartós külszolgálaton lévő és házastársi foglalkoztatott KÜVI-vezető és -tag utazását úgy köteles megszervezni, hogy a választással kapcsolatos, KKM-re háruló feladatok határidőben, biztonságosan, költséghatékony módon legyenek végrehajthatóak, a szavazatokat tartalmazó urna, illetve a levélszavazatokat tartalmazó csomag sérülésmentesen, biztonságosan megérkezzenek, és az utazás az utazók egészségét ne veszélyeztesse.

(6) Az utazási jegyek megvásárlása az ideiglenes külföldi kiküldetési rendelvények pénzügyi ellenjegyző és kötelezettségvállaló általi aláírását követően történik.

(7) Az utazó, a tartós külszolgálaton lévő és házastársi foglalkoztatott KÜVI-vezető és -tag részére „business” osztályú vagy – szükség esetén – turistaosztályú repülőjegyet kell vásárolni.

(8) Abban az esetben, ha a szavazási egységcsomag, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurna, a szavazatokat tartalmazó urna és a levélszavazatokat tartalmazó csomag sérülésmentes szállítása más módon nem oldható meg, az utazó, a tartós külszolgálaton lévő, és házastársi foglalkoztatott KÜVI-vezető vagy -tag részére további egy repülőjegyet kell venni annak érdekében, hogy a szavazási egységcsomagot, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurnát, a szavazatokat tartalmazó urnát és a levélszavazatokat tartalmazó csomagot az ülése melletti széken elhelyezhesse.

(9) Az Utaztatás vagy a külképviselet által lefoglalt jegyen szereplő utazási adatoktól eltérni kizárólag nyomós okból (különösen biztonsági vagy egészségügyi okból), valamint a határidők megtartása érdekében, a GHÁT egyedi engedélyével lehet.

17. § (1) A választás lebonyolításával kapcsolatos pénzügyi, informatikai és biztonsági feladatok ellátásáért a (2)–(9) bekezdésben foglalt szervezeti egységek az alábbiak szerint felelősek.

(2) A KÜLVÁL

a) az NVI által a választás előkészítésével, lebonyolításával kapcsolatosan a KKM számára tájékoztatási (reklám- és propagandacélú költségvetési sor K342) célokra biztosított forrásokat a GHÁT által meghatározott jogkörök szerint kezeli, azok felhasználásáról a külképviselet által meghatározott, az NVI és a GHÁT által jóváhagyott költségterv alapján dönt,

b) engedélye alapján meghatározott döntés szerint a külképviselet szerződést köt a külföldi partnerekkel a tájékoztatási (reklám, propaganda) feladatok ellátásával kapcsolatosan, melyről tájékoztatja a KGF-et,

c) ellenőrzi a tájékoztatási (reklám, propaganda) célú források jogszerű felhasználását.

(3) A GHÁT

a) irányítja, szakmailag felügyeli a választás gazdálkodásával és logisztikai lebonyolításával, pénzügyi tervezésével, elszámolásával kapcsolatos feladatok ellátását,

b) gazdálkodási kérdésekkel kapcsolatos ügyekben tartja a kapcsolatot az NVI-vel, gondoskodik a költségvetési megállapodás megkötéséről, az esetleges módosítások előkészítéséről,

c) az NVI által a választás előkészítésével, lebonyolításával kapcsolatosan a KKM számára tájékoztatási reklám- és propagandacélú költségvetési (K342 sor) célokra, megbízási díjakra (K122 sor), valamint az egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadásokra biztosított forrásokat kezeli, azok felhasználásáról a belföldi, valamint a külképviselet számára meghatározott, jóváhagyott költségterv alapján dönt,

d) gondoskodik a szükséges szabályzatok, utasítások elkészítéséről,

e) az ÜSZI-GHÁT, valamint a Subsidium Kft. útján közreműködik a választáshoz kapcsolódó személy- és küldeményszállítási feladatok ellátásában.

(4) A SZEFO

a) részt vesz az esetleges KÜVI-vezetők és -tagok kiválasztásának folyamatában, aktualizálja az ehhez kapcsolódó egyes nyilvántartásokat,

b) az érintett szervezeti egységek vagy vezetők részére a választás lebonyolításához kapcsolódóan szükség szerint adatokat szolgáltat, kimutatásokat készít,

c) előzetesen – a KKM foglalkozás egészségügyi szolgáltatója bevonásával – a 4. melléklet szerint érintett állomáshelyek vonatkozásában egészségügyikockázat-elemzést folytat le,

d) felülvizsgálja és meghatározza – a KKM foglalkozás-egészségügyi szolgáltatója bevonásával – az érintett állomáshelyekre vonatkozó oltási rendet,

e) koordinálja az utazók egészségügyi oltásával kapcsolatos feladatokat, megszervezi az oltások beadásának rendjét és lebonyolítását, gondoskodik az ezzel kapcsolatos pénzügyi elszámolási feladatok előkészítéséről,

f) gondoskodik az útlevél indító engedélyek előkészítéséről, valamint a KONZ-zal együttműködve gondoskodik az utazó munkatársak útlevéllel történő ellátásáról.

(5) A KONZ

a) tájékoztatja a Központ érintett szervezeti egységeit a végleges KÜVI-vezetőkről és -tagokról, továbbá a SZEFO és a PSZF részére megküldi az utazók NVI által jóváhagyott névsorát, valamint

b) gondoskodik a KÜVI-vezetők és -tagok kiküldésének elrendeléséről.

(6) A KFO gondoskodik a szükséges előirányzat-módosítások soron kívüli feldolgozásáról, szükség esetén intézkedik a Magyar Államkincstár felé.

(7) A KGF

a) gondoskodik a Külképviseletek Igazgatása címen felmerülő költségek tervezéséről és elszámolásáról, az előirányzat-fedezet állomáshelyek részére történő biztosításáról és az állomáshelyi kifizetések ellenőrzéséről, ezzel összefüggésben a külképviseletek közvetlen irányításáról, valamint a külképviseleti tiszteletdíjak számfejtéséről,

b) a Külképviseletek Igazgatása tekintetében gondoskodik a költségvetési terv megvalósulásáról készített elszámolás elkészítéséről, az elkülönített számviteli nyilvántartás vezetéséről,

c) az NVI által előírt informatikai rendszerbe feltölti a Külképviseletek Igazgatása cím tekintetében az elszámolási tételeket,

d) ha a (8) bekezdés d) pontja alapján a PSZF nem tudja megszervezni az utazást, akkor azt a KGF engedélyével az érintett külképviseletnek kell megtennie, és az utazás elszámolásához a kiküldetési rendelvényt e külképviselet állítja ki.

(8) A PSZF

a) felelős a választás pénzügyi lebonyolításáért,

b) elkészíti a választással kapcsolatos belföldi feladatellátás, valamint az ideiglenes külföldi kiküldetés előzetes költségtervét,

c) a KGF-fel és a KFO-val együttműködve gondoskodik az NVI-vel megkötendő megállapodás aláírásra történő előkészítéséről,

d) megszervezi a kiküldöttek, valamint az állomáshelyről átutazók utazását, tájékoztatást nyújt a repülőgéppel utazók indulási és érkezési adatairól a külképviseletek és a választás lebonyolításában közreműködő szervezeti egységek számára,

e) elszámolja a kiküldetés során felmerült költségeket, számfejti a belföldi állomány javára a tiszteletdíjakat, valamint elszámolja a belföldön felmerült költségeket,

f) a Központi Igazgatás tekintetében gondoskodik a költségvetési terv megvalósulásáról készített elszámolás elkészítéséről, az elkülönített számviteli nyilvántartás vezetéséről,

g) az NVI által előírt informatikai rendszerbe feltölti a Központi Igazgatás cím tekintetében az elszámolási tételeket.

(9) A BITÁF

a) kapcsolatot tart az NVI-vel és a KÜVI-kkel választási informatikai kérdésekben,

b) gondoskodik a választás lebonyolításához szükséges informatikai és mobilkommunikációs eszközök Digitális Kormányzati Ügynökség (a továbbiakban: DKÜ) felé történő bejelentésről, valamint a DKÜ hozzájárulása birtokában azok beszerzéséről és üzembe helyezéséről, továbbá a KKM Subsidium Kft. együttműködésével a KÜVI-vezetők részére történő átadásról,

c) a KKM Subsidium Kft.-vel együttműködve közreműködik a KÜVI-tagok biztonsági és futárfelkészítésében,

d) biztosítja a külképviseleti választási feladatokkal kapcsolatos informatikai és mobilkommunikációs összeköttetést a külképviseletek és az NVI, valamint a külképviseletek és a Központ között a KKM Subsidium Kft.-vel együttműködve,

e) közreműködik a KÜVI-tagok külképviseleti KÜVI-eskütétele kapcsán, biztosítja a videokonferencia-összeköttetést a KKM és a külképviseletek között,

f) biztosítja az utazó KÜVI-vezetők mobiltelefonnal történő ellátását, gondoskodik a választással kapcsolatos hívás és adatforgalom elszámolhatóságáról a KKM Subsidium Kft. együttműködésével,

g) gondoskodik a kellékek és egyéb választási anyagok kiszállításáról a KKM Subsidium Kft. együttműködésével,

h) közreműködik a KÜVI-tagok részére összeállított futárposta zárásában, bontásában, szállításában, a mobileszközök átadásában és átvételében a KKM Subsidium Kft.-vel együttműködve,

i) informatikai ügyeletet biztosít a választás napján és azt megelőző tesztek alkalmával elsősorban a külképviseleti informatikai munkakörben foglalkoztatott munkatársak bevonásával,

j) a választás lebonyolításának ideje alatt gondoskodik a távközlési ügyeletről a közreműködő szolgáltatók és a KKM Subsidium Kft. bevonásával,

k) biztonsági ügyeletet biztosít a választás napján,

l) a külképviseleti biztonsági intézkedések megtételében támogatást nyújt.

(10) Az ÜSZI-GHÁT koordinálásával – a GHÁT által meghatározott ütemterv szerint – a KKM Subsidium Kft. közreműködik a választáshoz kapcsolódó személy- és küldeményszállítási feladatok ellátásában, továbbá tájékoztatást nyújt a gépjárművel utazók érkezési és indulási adatairól a külképviseletek számára.

8. A választással kapcsolatos nyilvántartási és ellenőrzési kötelezettségek, elszámolással kapcsolatos határidők

18. § (1) A választással kapcsolatos pénzeszköz felhasználását elkülönítetten, a FORRÁS.NET Nyilvántartó rendszerben kell nyilvántartani.

(2) A felmerült közvetlen költségek esetében az (1) bekezdésben megjelölt nyilvántartás alapját képező kiadásokat eredeti számlával kell alátámasztani.

(3) A külképviseleteken számlamásolat csak abban az esetben fogadható el, ha az eredeti számlát a fogadó állam szabályozói alapján a külképviseleten szükséges megőrizni, különösen garanciális feltételek, adóvisszatérítés biztosítása céljából, ebben az esetben a hitelesített számlamásolaton fel kell tüntetni, hogy az eredeti számla milyen okból nem bocsátható a Központ rendelkezésére.

(4) Készpénzes vásárlás esetén a számlához mellékelni szükséges a FORRÁS.NET Nyilvántartó rendszerből kinyomtatott pénztárbizonylatot. Amennyiben igazolható technikai okból kifolyólag nem lehetséges a bizonylat előállítása, kézzel szükséges kiállítani a devizakiadási bizonylatot, és annak eredeti, 1. számú példányát a számlához csatolni.

19. § (1) A külképviseleteken a választással kapcsolatosan felmerülő kiadások eredeti számláit, valamint a belső bizonylatokat a külképviselet köteles gyűjteni, a külképviselet tekintetében összesíteni, és azokat a szavazást követő 10 napon belül a KGF-nek ellenőrzés és végső összesítés céljából gyorspostával megküldeni. Az anyagok felterjesztése gazdasági régiók esetében is a külképviselet vezetőjének felelőssége.

(2) A pénztárnapló mellé a Központnak megküldött eredeti bizonylatokról készült hiteles másolatot kell becsatolni. A hiteles másolaton a következő szöveg feltüntetése szükséges: „eredeti példány a KGF részére megküldve”.

(3) A választáshoz kapcsolódó, külön számlával nem igazolható költségek elszámolására belső bizonylat kiállítása alapján kerülhet sor. A külképviselet által kiállított belső bizonylatokon csak a Központ által jóváhagyott költségek szerepelhetnek. A felosztható költségek körét, valamint a bizonylat mintáját a 3. melléklet tartalmazza.

(4) A számviteli bizonylatokat záradékkal kell ellátni, amely rögzíti, hogy az adott kiadás a „2022. április 3-i közös eljárásban lebonyolított országgyűlési képviselő-választás és országos népszavazás terhére került kifizetésre”.

20. § (1) A Központ illetékes szervezeti egységei az NVI és KKM által aláírt megállapodásban foglaltak szerint készítik el az elszámolást.

(2) A választás pénzügyi kiadásainak ellenőrzését az Ellenőrzési Főosztály a választást követően, a KKM NVI felé történő elszámolását megelőzően, az erre vonatkozó, az IM rendeletben meghatározott határidő figyelembevételével köteles elvégezni. Az összesített pénzügyi adatokat a KGF legkésőbb 7 nappal az IM rendeletben meghatározott határidő lejárta előtt az Ellenőrzési Főosztály rendelkezésére bocsátja. Szükség esetén külképviseleti helyszíni ellenőrzés elrendelhető.

(3) A KÜVI-vezető és -tag a választást követő 3 napon belül köteles a választással kapcsolatosan felmerült valamennyi költséggel és átadott eszközzel elszámolni az illetékes szervezeti egység felé.

21. § A külképviseleti szavazás helyszíneit összefoglaló listát a 4. melléklet tartalmazza.

9. Záró rendelkezések

22. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

23. § Ez az utasítás 2022. december 31-én hatályát veszti.

1. melléklet a 2/2022. (III. 10.) KKM utasításhoz

Szakmai terület/felmerülési hely

Kötelezettségvállaló

Központi Igazgatás – belföldön felmerülő kiadások esetén
(a továbbiakban: Belföld)

Külképviseletek Igazgatása – külképviseleten és a Központban felmerülő kiadások esetén (a továbbiakban: Külföld)

KKM egésze

Informatikai és mobilkommunikációs eszközök beszerzése

BITÁF főosztályvezetője, helyettese

külképviselet vezetője,
KGF főosztályvezetője

GHÁT, helyettesként KFO főosztály-
vezetője

Kiküldetési költségek
(KÜVI-vezető/-tag)

GHÁT, helyettesként
KFO főosztályvezetője

külképviselet vezetője,
KGF főosztályvezetője

 

Kiküldetési költségek
(szállítás, logisztika)

GHÁT, helyettesként
KFO főosztályvezetője

külképviselet vezetője,
KGF főosztályvezetője

 

Megbízási szerződések

GHÁT, helyettesként
KFO főosztályvezetője

külképviselet vezetője,
KGF főosztályvezetője

 

Hirdetési költségek, reklám és propaganda

GHÁT, helyettesként
KFO főosztályvezetője

külképviselet vezetője,
KGF főosztályvezetője

 

Külképviseleti kifizetések

külképviselet vezetője,
KGF főosztályvezetője

 

Egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadások

GHÁT, helyettesként
KFO főosztályvezetője

külképviselet vezetője,
KGF főosztályvezetője

 

Szakmai terület/felmerülési hely

Teljesítésigazoló

Belföld

Külföld

KKM egésze

Informatikai eszközök beszerzése

BITÁF főosztályvezetője, helyettese

külképviselet vezetője,
KGF főosztályvezetője, helyettese

 

Kiküldetési költségek
(KÜVI-vezető/-tag)

KONZ főosztályvezetője, helyettese

külképviselet vezetője,
KGF főosztályvezetője, helyettese

GHÁT, helyettesként KFO főosztály-
vezetője

Kiküldetési költségek
(szállítás, logisztika)

GHÁT, helyettesként
KFO főosztályvezetője

külképviselet vezetője,
KGF főosztályvezetője, helyettese

 

Megbízási szerződések

GHÁT, helyettesként
KFO főosztályvezetője

külképviselet vezetője,
KGF főosztályvezetője, helyettese

 

Hirdetési költségek, reklám és propaganda

GHÁT, helyettesként
KFO főosztályvezetője

külképviselet vezetője,
KGF főosztályvezetője, helyettese

 

Külképviseleti kifizetések

külképviselet vezetője,
KGF főosztályvezetője, helyettese

 

Egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadások

GHÁT, helyettesként
KFO főosztályvezetője

külképviselet vezetője,
KGF főosztályvezetője, helyettese

 

Szakmai terület/felmerülési hely

Pénzügyi ellenjegyző

Belföld

Külföld

KKM egésze

Informatikai eszközök beszerzése

PSZF főosztályvezetője,
PSZF Gazdálkodási Osztály vezetője,
Számviteli Osztály vezetője

gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági ügyintéző kivételével),
KGF – Külképviseleti Költségvetési és Pénzügyi Osztály vezetője,
KGF főosztályvezetője, helyettese,
KGF – Külképviseleti Számviteli Osztály vezetője

 

Kiküldetési költségek

PSZF főosztályvezetője,
PSZF Gazdálkodási Osztály vezetője,
Számviteli Osztály vezetője

gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági ügyintéző kivételével),
KGF – Külképviseleti Költségvetési és Pénzügyi Osztály vezetője,
KGF főosztályvezetője, helyettese,
KGF – Külképviseleti Számviteli Osztály vezetője

 

Megbízási szerződések

PSZF főosztályvezetője,
PSZF Gazdálkodási Osztály vezetője,
Számviteli Osztály vezetője

gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági ügyintéző kivételével),
KGF – Külképviseleti Bérgazdálkodási Osztály vezetője,
KGF főosztályvezetője, helyettese

 

Külképviseleti kifizetések

gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági ügyintéző kivételével),
KGF – Külképviseleti Költségvetési és Pénzügyi Osztály vezetője,
KGF főosztályvezetője, helyettese,
KGF – Külképviseleti Számviteli Osztály vezetője

 

Egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadások

PSZF főosztályvezetője,
PSZF Gazdálkodási Osztály vezetője,
Számviteli Osztály vezetője

gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági ügyintéző kivételével),
KGF – Külképviseleti Költségvetési és Pénzügyi Osztály vezetője,
KGF – Külképviseleti Bérgazdálkodási Osztály vezetője,
KGF főosztályvezetője, helyettese,
KGF – Külképviseleti Számviteli Osztály vezetője

 

Szakmai terület/felmerülési hely

Utalványozó

Belföld

Külföld

KKM egésze

Informatikai eszközök beszerzése

PSZF főosztályvezetője,
PSZF Gazdálkodási Osztály vezetője,
Számviteli Osztály vezetője

külképviselet vezetője,
KGF – Külképviseleti Költségvetési és Pénzügyi Osztály vezetője,
KGF – Külképviseleti Számviteli Osztály vezetője,
KGF főosztályvezetője, helyettese

 

Kiküldetési költségek

PSZF főosztályvezetője,
PSZF Gazdálkodási Osztály vezetője,
Számviteli Osztály vezetője

külképviselet vezetője,
KGF – Külképviseleti Költségvetési és Pénzügyi Osztály vezetője,
KGF – Külképviseleti Számviteli Osztály vezetője,
KGF főosztályvezetője, helyettese

 

Megbízási szerződések

PSZF főosztályvezetője,
PSZF Gazdálkodási Osztály vezetője,
Számviteli Osztály vezetője

külképviselet vezetője,
KGF – Külképviseleti Bérgazdálkodási Osztály vezetője,
KGF – Külképviseleti Költségvetési és Pénzügyi Osztály vezetője,
KGF – Külképviseleti Számviteli Osztály vezetője,
KGF főosztályvezetője, helyettese

 

Külképviseleti kifizetések

külképviselet vezetője,
KGF – Külképviseleti Költségvetési és Pénzügyi Osztály vezetője,
KGF – Külképviseleti Számviteli Osztály vezetője,
KGF főosztályvezetője, helyettese

 

Egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadások

PSZF főosztályvezetője,
PSZF Gazdálkodási Osztály vezetője,
Számviteli Osztály vezetője

külképviselet vezetője,
KGF – Külképviseleti Költségvetési és Pénzügyi Osztály vezetője,
KGF – Külképviseleti Számviteli Osztály vezetője,
KGF főosztályvezetője, helyettese

 

2. melléklet a 2/2022. (III. 10.) KKM utasításhoz


MINTA

.................................
állomáshely neve
Nyilvántartási szám: ..................

KIFIZETÉSI JEGYZÉK
A Képviselet részére szabályos bizonylat beszerezhetősége hiányában számla, nyugta,
egyéb bizonylat nélkül történt kifizetések elszámolásához
(a 2022. április 3-i közös eljárásban lebonyolított országgyűlési képviselő-választás
és országos népszavazás költségeinek elszámolásához)

Önbizonylat ................................................ (név) ................................................... (munkakörben) foglalkoztatott dolgozó által szabályos bizonylat beszerezhetősége hiányában számla, nyugta, egyéb bizonylat nélkül vásárolt, alábbiakban felsorolt termékek/szolgáltatások ellenértékeként kifizetett ..................... összegről, melyek elszámolására ezen jegyzék alapján kerül sor.

Sorszám

Dátum

Megnevezés

Beszerzés helye

Menny.

Egys.

Egys. ár

Érték

1.

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

Összesen:

 



NYILATKOZAT

Alulírott, ................................................ büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a jegyzékben foglaltak a valóságnak megfelelnek.


Dátum: ................................................

................................................
(beszerző/felvevő)

................................................
(pénzügyi ellenjegyző)

................................................
(kötelezettségvállaló)







A Központ záradéka:

A benyújtott bizonylatok alapján a költség az NVI felé elszámolható.

Dátum: ..............................
................................................
aláírás

3. melléklet a 2/2022. (III. 10.) KKM utasításhoz

A választáshoz kapcsolódó, külön számlával nem igazolható költségek elszámolása

A költségmegosztás célja, hogy a KÜVI-k esetében a választásra fordított összes kiadás megjeleníthető legyen az elszámolásokban. A választáshoz közvetlenül kapcsolódó kiadásokon felül, a választáshoz kapcsolódó, számlával külön nem igazolható költségek felosztása, megállapítása minden külképviselet feladata, felelőssége.

A „részköltség” számításnak bizonylaton kell alapulnia, amelyhez a külképviseleten vezetett FORRÁS.NET Nyilvántartó rendszer külképviseleti moduljában szereplő tárgyévet megelőző tényadatokat kell felhasználni.

Azon állomáshelyek esetében, melyek tárgyévben kerültek megnyitásra, a szavazást megelőző időszak tényadatait kell alapul venni.

A Központ a – KGF-en keresztül – felterjesztett általános költséget pótelőirányzat formájában biztosítja az elszámolást benyújtó külképviselet részére.


A közvetett költségek elszámolására belső bizonylat kiállítása alapján kerülhet sor, amelyen csak a Központ által jóváhagyott alábbi költségek szerepelhetnek:

1. Telefon, fax használata, amennyiben azok kiszámítását dokumentáltan, megfelelő felosztási számítást tartalmazva terjesztik fel.

2. Gépjárműhasználat költségének elszámolása hivatali gépjármű esetén: a megtett út (km) szorozva a választás hónapjában – a KKM belső hivatali honlapján megjelenő – kilométerenként elszámolható költséggel. Magángépjármű használata nem számolható el.

3. Személyi szolgáltatás igénybevételének elszámolható költsége: jelenléti ív, megrendelő, megbízási szerződés alapján elszámolható költség különösen a külképviselet által foglalkoztatott munkavállaló túlóradíja, biztonsági szolgálat igénybevételének díja stb.

4. Rezsiköltség: választás lebonyolítására igénybe vett helyiségre jutó, egyértelműen meghatározható és igazolható, számítással megállapított kiadás.

................................................

................................................

külképviselet neve

bizonylat sorszáma



BELSŐ BIZONYLAT

a választással összefüggésben felmerülő közvetett költségek összesítésére



Belső bizonylat a választáshoz közvetlenül kapcsolódó kiadások, külön számlával nem igazolható költségeinek összegeiről, melyek elszámolására ezen jegyzék alapján kerül sor.

Sorszám

Megnevezés

Költség (devizanemenként)

1.

Telefon, fax

 

2.

Gépjárműhasználat

 

3.

Személyi szolgáltatás

 

4.

Rezsiköltség

 

Összesen:

 

 




Kérjük a Központot, hogy a felterjesztett költségek összegét pótelőirányzat formájában biztosítani szíveskedjen. Melléklet: az 1–4. pontot alátámasztó számítások, kimutatások ...... lap




....................., 20.....................

................................................
(pénztárellenőr)

................................................
(misszióvezető)








A Központ záradéka:


A benyújtott bizonylatok alapján a költség az NVI felé elszámolható.



Dátum: ................................................

................................................
aláírás

4. melléklet a 2/2022. (III. 10.) KKM utasításhoz

 

Ország

Külképviselet

1.

Albánia

Tirana

2.

Algéria

Algír

3.

Amerikai Egyesült Államok

Chicago

4.

Amerikai Egyesült Államok

Houston

5.

Amerikai Egyesült Államok

Los Angeles

6.

Amerikai Egyesült Államok

Miami

7.

Amerikai Egyesült Államok

New York

8.

Amerikai Egyesült Államok

San Francisco

9.

Amerikai Egyesült Államok

Washington

10.

Angola

Luanda

11.

Argentína

Buenos Aires

12.

Ausztrália

Canberra

13.

Ausztrália

Melbourne

14.

Ausztrália

Sydney

15.

Ausztria

Bécs

16.

Ausztria

Innsbruck

17.

Azerbajdzsán

Baku

18.

Banglades

Dakka

19.

Belarusz Köztársaság

Minszk

20.

Belgium

Brüsszel

21.

Bosznia-Hercegovina

Szarajevó

22.

Brazília

Brazíliaváros

23.

Brazília

Sao Paulo

24.

Bulgária

Szófia

25.

Chile

Santiago de Chile

26.

Ciprus

Nicosia

27.

Csehország

Prága

28.

Dánia

Koppenhága

29.

Dél-afrikai Köztársaság

Pretoria

30.

Ecuador

Quito

31.

Egyesült Arab Emírségek

Abu Dhabi

32.

Egyiptom

Kairó

33.

Észak-Macedónia

Szkopje

34.

Észtország

Tallinn

35.

Etiópia

Addisz-Abeba

36.

Finnország

Helsinki

37.

Franciaország

Lyon

38.

Franciaország

Párizs

39.

Franciaország

Strasbourg

40.

Fülöp-szigetek

Manila

41.

Ghána

Accra

42.

Görögország

Athén

43.

Grúzia

Tbiliszi

44.

Hollandia

Hága

45.

Horvátország

Eszék

46.

Horvátország

Zágráb

47.

India

Mumbai

48.

India

Újdelhi

49.

Indonézia

Jakarta

50.

Irak

Erbíl

51.

Irán

Teherán

52.

Írország

Dublin

53.

Izrael

Tel-Aviv

54.

Japán

Tokió

55.

Jordánia

Amman

56.

Kambodzsa

Phnom Penh

57.

Kanada

Montreal

58.

Kanada

Ottawa

59.

Kanada

Toronto

60.

Kanada

Vancouver

61.

Katar

Doha

62.

Kazahsztán

Almati

63.

Kazahsztán

Nur-Szultán

64.

Kenya

Nairobi

65.

Kínai Népköztársaság

Csunking

66.

Kínai Népköztársaság

Hongkong

67.

Kínai Népköztársaság

Kuangcsou

68.

Kínai Népköztársaság

Peking

69.

Kínai Népköztársaság

Sanghaj

70.

Kirgizisztán

Biskek

71.

Kolumbia

Bogota

72.

Koreai Köztársaság

Szöul

73.

Koszovó

Pristina

74.

Kuba

Havanna

75.

Kuvait

Kuvait

76.

Laosz

Vientián

77.

Lengyelország

Gdansk

78.

Lengyelország

Krakkó

79.

Lengyelország

Varsó

80.

Lengyelország

Wroclaw

81.

Lettország

Riga

82.

Libanon

Bejrút

83.

Litvánia

Vilnius

84.

Luxemburg

Luxembourg

85.

Malajzia

Kuala Lumpur

86.

Málta

Valletta

87.

Marokkó

Rabat

88.

Mexikó

Mexikóváros

89.

Moldova

Kisinyov

90.

Mongólia

Ulánbátor

91.

Montenegró

Podgorica

92.

Nagy-Britannia és Észak-Írország

Edinburgh

93.

Nagy-Britannia és Észak-Írország

London

94.

Nagy-Britannia és Észak-Írország

Manchester

95.

Németország

Berlin

96.

Németország

Düsseldorf

97.

Németország

München

98.

Németország

Nürnberg

99.

Németország

Stuttgart

100.

Nigéria

Abuja

101.

Norvégia

Oslo

102.

Olaszország

Milánó

103.

Olaszország

Róma

104.

Omán

Maszkat

105.

Oroszország

Jekatyerinburg

106.

Oroszország

Kazan

107.

Oroszország

Moszkva

108.

Oroszország

Szentpétervár

109.

Pakisztán

Iszlámábád

110.

Palesztina

Ramallah

111.

Panama

Panamaváros

112.

Peru

Lima

113.

Portugália

Lisszabon

114.

Románia

Bukarest

115.

Románia

Csíkszereda

116.

Románia

Kolozsvár

117.

Spanyolország

Barcelona

118.

Spanyolország

Madrid

119.

Spanyolország

Malaga

120.

Svájc

Bern

121.

Svájc

Genf

122.

Svédország

Stockholm

123.

Szaúd-Arábia

Rijád

124.

Szenegál

Dakar

125.

Szerbia

Belgrád

126.

Szerbia

Szabadka

127.

Szingapúr

Szingapúr

128.

Szlovákia

Besztercebánya

129.

Szlovákia

Kassa

130.

Szlovákia

Pozsony

131.

Szlovénia

Lendva

132.

Szlovénia

Ljubljana

133.

Thaiföld

Bangkok

134.

Törökország

Ankara

135.

Törökország

Isztambul

136.

Tunézia

Tunisz

137.

Uganda

Kampala

138.

Új-Zéland

Wellington

139.

Ukrajna

Beregszász

140.

Ukrajna

Lviv

141.

Ukrajna

Ungvár

142.

Uruguay

Montevideo

143.

Üzbegisztán

Taskent

144.

Vietnám

Hanoi

145.

Vietnám

Ho Si Minh-város

146.

Zambia

Lusaka

5. melléklet a 2/2022. (III. 10.) KKM utasításhoz

..................................................
Állomáshely neve


KÜLKÉPVISELETI ALÁÍRÁSMINTA
a 2022. április 3-i közös eljárásban lebonyolított országgyűlési képviselő-választással
és országos népszavazással összefüggésben

Jogkör

Név/beosztás

Aláírásminta

Szignóminta

Kötelezettségvállaló

 

 

 

Teljesítésigazoló

 

 

 

Pénzügyi ellenjegyző

 

 

 

Érvényesítő

 

 

 

Utalványozó

 

 

 

1

Az utasítás a 23. § alapján hatályát vesztette 2022. december 31. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére