27/2022. (XII. 21.) BVOP utasítás
27/2022. (XII. 21.) BVOP utasítás
a büntetés-végrehajtási szervek fogvatartottak kötelező foglalkoztatása keretében előállított termékekkel és szolgáltatásokkal való belső ellátásáról
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontja alapján – figyelemmel a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvényben, a büntetés-végrehajtási szervezet részéről a központi államigazgatási szervek és a rendvédelmi szervek irányában fennálló egyes ellátási kötelezettségekről, a termékek és szolgáltatások átadás-átvételének és azok ellentételezésének rendjéről szóló 44/2011. (III. 23.) Korm. rendeletben és a büntetés-végrehajtási szervezet részéről a büntetés-végrehajtásért felelős miniszter vezetése, irányítása vagy felügyelete alá tartozó szervek irányában fennálló ellátási kötelezettségről, a fogvatartottak kötelező foglalkoztatása keretében előállított termékekről és szolgáltatásokról, azok átadás-átvételéről és az ellentételezés rendjéről szóló 9/2011. (III. 23.) BM rendeletben foglaltakra – a következő utasítást adom ki:
I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. Az utasítás célja, hogy a büntetés-végrehajtási szervezet részéről a központi államigazgatási szervek és a rendvédelmi szervek irányában fennálló egyes ellátási kötelezettségekről, a termékek és szolgáltatások átadás-átvételének és azok ellentételezésének rendjéről szóló 44/2011. (III. 23.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) és a büntetés-végrehajtási szervezet részéről a büntetés-végrehajtásért felelős miniszter vezetése, irányítása vagy felügyelete alá tartozó szervek irányában fennálló ellátási kötelezettségről, a fogvatartottak kötelező foglalkoztatása keretében előállított termékekről és szolgáltatásokról, azok átadás-átvételéről és az ellentételezés rendjéről szóló 9/2011. (III. 23.) BM rendelet (a továbbiakban: BM rendelet) szerinti beszerzések a büntetés-végrehajtási szervezeten (a továbbiakban: bv. szervezet) belüli eljárásrendjét, előkészítését, lebonyolítását, dokumentálását egységesen szabályozza.
2. Az utasítás személyi hatálya kiterjed a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnokságán (a továbbiakban: BVOP), a büntetés-végrehajtási intézeteknél és intézményeknél (a továbbiakban: bv. intézetek), valamint a fogvatartottak kötelező foglalkoztatására létrehozott gazdasági társaságoknál (a továbbiakban: bv. gazdasági társaság) a belső ellátási igénybejelentések előkészítésében, lebonyolításában közreműködő szervezeti elemekre és azok személyi állományi tagjaira.
3. Az utasítás tárgyi hatálya a Korm. rendelet és a BM rendelet szerinti bv. szervezet általi beszerzésekre (a továbbiakban: belső ellátás) terjed ki, amennyiben a beszerzési igény a belső ellátásból megvalósítható.
4. A belső ellátás körébe tartozó termék vagy szolgáltatás beszerzésével kapcsolatban jelen utasításban nem szabályozott kérdésekre a Korm. rendeletben és a BM rendeletben foglaltak az irányadóak.
5. Értelmező rendelkezések
a) Központi Ellátó Szerv: a Korm. rendelet értelmében a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága;
b) BV GEI: a Büntetés-végrehajtás Gazdasági Ellátó Intézete, jelen utasítás értelmében a Központi Ellátó Szerv feladatait végrehajtó bv. szerv;
c) kezdeményező: a BVOP, az agglomerációs központ, a Büntetés-végrehajtási Szervezet Oktatási, Továbbképzési és Rehabilitációs Központja (a továbbiakban: BVOTRK), valamint a BV GEI;
d) kezdeményezés: a BM rendelet 1. mellékletében szereplő termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó igény belső ellátásból való beszerzésének kezdeményezése a BV GEI-nél;
e) igénybejelentő: a teljes bv. szervezet tekintetében a BV GEI Beszerzési Osztály Belső Ellátási Alosztálya (a továbbiakban: BEALO);
f) igénybejelentés: a BEALO által a BV GEI Központi Ellátási Osztály (a továbbiakban: KEO) részére az online felületen benyújtott igénybejelentés és mellékletei;
g) online igénybejelentő felület: a www.allamipartner.hu weboldal.
II. BELSŐ ELLÁTÁS KEZDEMÉNYEZÉSE
6. Belső ellátási eljárás kezdeményezésére a BV GEI, a BVOTRK és az agglomerációs központok jogosultak a feladatkörükbe tartozó belső ellátási igény felmerülése esetén, a BVOP kezdeményezési joga a teljes bv. szervezetre kiterjed.
7. Az igények tervezhetősége érdekében a BV GEI minden negyedévet követő hónap 5. munkanapjáig tájékoztatást küld az agglomerációs központok részére a belső ellátási körbe tartozó termékek aktuális raktárkészletéről.
8. Az agglomerációs központok irányítása alá tartozó bv. intézetek az agglomerációs központok felé küldik meg a felmerülő belső ellátási igényeiket a Melléklet szerinti formanyomtatvány használatával
a) uniós közbeszerzési értékhatárt el nem érő becsült értékű igény esetén a szerződéskötés tervezett időpontja előtt legalább 45 munkanappal;
b) uniós közbeszerzési értékhatárt elérő vagy meghaladó becsült értékű igény esetén a szerződéskötés tervezett időpontja előtt legalább 8 hónappal;
c) különösen indokolt, sürgős esetben az országos parancsnok gazdasági és informatikai helyettese által meghatározottak szerint.
9. A BVOTRK és az agglomerációs központok küldik meg az igényeket a BV GEI részére a Melléklet szerinti formanyomtatvány használatával
a) uniós közbeszerzési értékhatárt nem elérő becsült értékű igény esetén a szerződéskötés tervezett időpontja előtt legalább 35 munkanappal;
b) uniós közbeszerzési értékhatárt elérő vagy meghaladó becsült értékű igény esetén a szerződéskötés tervezett időpontja előtt legalább 6 hónappal;
c) különösen indokolt, sürgős esetben az országos parancsnok gazdasági és informatikai helyettese által meghatározottak szerint.
10. A BV GEI feladatellátásához szükséges termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó belső ellátási eljárás kezdeményezésére a BV GEI által meghatározott szervezeti elemek jogosultak.
11. A kezdeményezésben elsősorban az online igénybejelentő felületen elérhető termékek és szolgáltatások közül kiválasztott tételeket kell feltüntetni azonosítható módon (cikkszám és megnevezés). Az online felületen nem szereplő egyedi igény esetén az ajánlatadásra alkalmas műszaki leírás elkészítéséért a kezdeményező a felelős.
III. BELSŐ ELLÁTÁSI IGÉNY BEJELENTÉSE
12. A beérkezett kezdeményezések alapján a BEALO nyújtja be az igénybejelentést a KEO részére, elsődlegesen az online igénybejelentő felület használatával
a) uniós közbeszerzési értékhatárt nem elérő becsült értékű igény esetén a szerződéskötés tervezett időpontja előtt legalább 30 munkanappal;
b) uniós közbeszerzési értékhatárt elérő vagy meghaladó becsült értékű igény esetén a szerződéskötés tervezett időpontja előtt legalább 5 hónappal;
c) különösen indokolt, sürgős esetben az országos parancsnok gazdasági és informatikai helyettese által meghatározottak szerint.
13. Az egységes műszaki tartalom és a költséghatékonyság biztosítása érdekében a BEALO az igénybejelentés megtétele előtt a szolgálati út betartásával kezdeményezheti a szakanyag szerint felelős BVOP szakirányító főosztály útján az országos parancsnok gazdasági és informatikai helyettese jóváhagyását az igénybejelentés megtételére.
14. A 13. pontban meghatározott kezdeményezés esetén a BVOP szakirányító főosztály jogosult javaslatot tenni a műszaki tartalom és az igényelt mennyiség megváltoztatására, amelyet az országos parancsnok gazdasági és informatikai helyettese hagy jóvá.
IV. BELSŐ ELLÁTÁSI IGÉNYBEJELENTÉS KEZELÉSÉNEK ELJÁRÁSRENDJE
15. A beérkezett igénybejelentések kapcsán az árajánlat megadásához és a teljesítésre képes bv. gazdasági társaság kijelöléséhez, vagy a saját hatáskörű beszerzés engedélyezéshez szükséges előkészítő tevékenységeket a KEO végzi.
16. A bv. gazdasági társaság kijelölése után a BEALO a szolgálati út betartásával az országos parancsnok gazdasági és informatikai helyettese jóváhagyását kéri a szerződés megkötésére, amelynek eredményéről a kezdeményezőt tájékoztatja.
17. Amennyiben az előkészítő tevékenység eredményeképpen a belső ellátási igény becsült értéke az uniós közbeszerzési értékhatárokat eléri vagy meghaladja, a Korm. rendelet szerinti ellátási megállapodás BVOP és a kezdeményező közötti megkötésének előkészítése, majd a közbeszerzési eljárás lefolytatása a BV GEI feladata.
18. A BV GEI köteles a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény szerinti egybeszámítási szabályok érvényesülésének vizsgálatára a kezdeményező ez irányú nyilatkozatának és a saját nyilvántartásainak figyelembevételével.
V. BELSŐ ELLÁTÁSI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE
19. A kezdeményező és a teljesítésre kijelölt bv. gazdasági társaság közötti ellátási szerződés megkötése során a kezdeményező nevében előkészítőként a BV GEI jár el.
VI. KÖZBESZERZÉSI TERV
20. A BVOP és a kezdeményező között megkötött vagy előkészítés alatt álló ellátási megállapodások alapján induló beszerzési eljárások a BVOP Közbeszerzési Tervében kerülnek feltüntetésre a BV GEI vezetője által szolgáltatott adatok alapján.
21. Az előre nem tervezett ellátási igények kapcsán megkötött ellátási megállapodások alapján, valamint az egyéb változásoknak megfelelően a közbeszerzési terv módosításához szükséges adatokat a BV GEI vezetője a BVOP részére haladéktalanul megküldi.
VII. VEGYES ÉS ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
22. Az utasítás rendelkezéseit a hatálybalépését követően benyújtott igénybejelentésekre kell alkalmazni.
23. Ez az utasítás 2023. január 1-jén lép hatályba.
Melléklet a 27/2022. (XII. 21.) BVOP utasításhoz
Kezdeményező adatai: |
|
Szervezet neve: |
|
Címe: |
|
Értesítési kapcsolattartó: |
|
Műszaki kapcsolattartó: |
|
Telefon (városi és/vagy mobil): |
|
NTG/BM szám: |
|
E-mail: |
A belső ellátásból beszerezni kívánt termék/szolgáltatás |
|
megnevezése (a www.allamipartner.hu |
mennyisége: |
műszaki tartalma*: |
|
(egyéb) paraméterei*: |
|
minősége*: |
|
ruházati termék esetén méret szerinti megoszlás vagy méretszortiment*: |
|
a teljesítés helye: |
|
a teljesítés kezdő határideje: |
|
részteljesítés esetén az ütemezése / |
|
a teljesítés véghatárideje: |
kezdeményező
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás