• Tartalom

1030/2023. (II. 14.) Korm. határozat

1030/2023. (II. 14.) Korm. határozat

az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat, valamint egyes projektek forrásszerkezetének módosításáról

2023.02.16.

1. A Kormány a 2014–2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 4. § (1) bekezdés c) és f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva

a) egyetért az 1. mellékletben felsorolt projektek forrásszerkezetének 1. melléklet szerinti módosításával;

b) felhívja a területfejlesztési minisztert, hogy gondoskodjon az 1. mellékletben felsorolt projektek támogatási szerződésének 1. melléklet szerinti módosításáról;

Felelős:

területfejlesztési miniszter

Határidő:

2023. február 28.

c) az Uniós fejlesztések fejezetbe tartozó fejezeti és központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 590/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 590/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet] 9. § (1) bekezdés f) pontja alapján úgy határoz, hogy az IKOP-1.1.0-15-2016-00025 „M2 gyorsforgalmi út megvalósítása Budapest–Vác” című projekt esetében az 1. mellékletben foglalt táblázat M:5 mezőjében meghatározott, összesen legfeljebb nettó 39 279 537 500 forint összegű, európai uniós forrás terhére el nem számolható költség az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (a továbbiakban: IKOP) hazai társfinanszírozáson felüli felhasználásával kerüljön finanszírozásra;
d) az 590/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet 9. § (1) bekezdés a) pontja alapján úgy határoz, hogy az IKOP-4.1.0-15-2016-00003 „83. sz. főút fejlesztése Pápa–Győr, M1 autópálya között” című projekt esetében az 1. mellékletben foglalt táblázat K:11 mezőjében meghatározott, összesen legfeljebb nettó 92 043 797 forint összegű, európai uniós forrás terhére el nem számolható, megtérülő projektköltségre jutó központi költségvetési forrás összege az IKOP hazai társfinanszírozáson felüli felhasználásával kerüljön finanszírozásra;
e) az 590/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet 9. § (1) bekezdés f) pontja alapján úgy határoz, hogy az IKOP-4.1.0-15-2020-00007 „471. sz. főút fejlesztése Debrecen–Hajdúsámson között, Hajdúsámson elkerülővel” című projekt esetében az 1. mellékletben foglalt táblázat M:12 mezőjében meghatározott, összesen legfeljebb nettó 26 244 362 forint összegű, európai uniós forrás terhére el nem számolható költség az IKOP hazai társfinanszírozáson felüli felhasználásával kerüljön finanszírozásra;
f) az 590/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet 9. § (1) bekezdés m) pontja alapján úgy határoz, hogy az IKOP-3.2.0-15-2016-00004 „Debreceni intermodális személyszállítási központ létrehozása” című projekt támogatási szerződésének keretében felmerült 120 439 105 forint az IKOP hazai társfinanszírozáson felüli felhasználásával kerüljön finanszírozásra.

2.1

3.2

4. A 3. pont a) alpontja szerinti projektek megvalósításának formájáról és támogatásának forrásáról a Kormány külön határoz.

5. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.

1. melléklet az 1030/2023. (II. 14.) Korm. határozathoz

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

1.

Projekt azonosító száma

Projekt megnevezése

Támogatást igénylő neve

Projekt eredeti támogatási intenzitása és forrásszerkezete

Változás

Projekt támogatási intenzitása és forrásszerkezete a módosítás után

Projekt összköltsége
(forint)

Projekt rövid bemutatása

2.

Projekt támogatási intenzitása

Projekt Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (a továbbiakban: IKOP) keretében finanszírozandó támogatásának összege
(forint)

Projekt részére a Fejezet Integrált Közlekedésfejlesztési OP (IKOP) előirányzatának (a továbbiakban: IKOP-előirányzat) hazai társfinanszírozáson felüli felhasználásával biztosítandó forrás

Projekt támogatási intenzitása

Projekt IKOP keretében finanszírozandó támogatásának összege
(forint)

Projekt részére az IKOP-előirányzat hazai társfinanszírozáson felüli felhasználásával biztosítandó forrás

Projekt támogatási intenzitása

Projekt IKOP keretében finanszírozandó támogatás összege
(forint)

Projekt részére az IKOP-előirányzat hazai társfinanszírozáson felüli felhasználásával biztosítandó forrás

3.

Megtérülő projektköltségre jutó központi költségvetési forrás összege
(forint)
az 590/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet 9. § (1) bekezdés a) pont ja alapján

Projekt le nem vonható, az EU felé el nem számolható ÁFA összege (forint)
az 590/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet 9. § (1) bekezdés b) pont ja alapján

Az EU felé el nem számolható költségek összege
(forint)
az 590/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet 9. § (1) bekezdés f) pont ja alapján

Megtérülő projektköltségre jutó központi költségvetési forrás összege
(forint)
az 590/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet 9. § (1) bekezdés a) pont ja alapján

Projekt le nem vonható, az EU felé el nem számolható ÁFA összege
(forint)
az 590/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet 9. § (1) bekezdés b) pont ja alapján

Az EU felé el nem számolható költségek összege
(forint)
az 590/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet 9. § (1) bekezdés f) pont ja alapján

Megtérülő projektköltségre jutó központi költségvetési forrás összege
(forint)
az 590/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet 9. § (1) bekezdés a) pont ja alapján

Projekt le nem vonható, az EU felé el nem számolható ÁFA összege (forint) az 590/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet 9. § (1) bekezdés b) pont ja alapján

Az EU felé el nem számolható költségek összege
(forint)
az 590/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet 9. § (1) bekezdés f) pont ja alapján

4.

IKOP-1.1.0-15-2016-00019

M9 Vasvár és Zalaegerszeg közötti szakasz előkészítése (M75 csomóponttal)

ÉKM

90%

1 982 241 170

220 249 020

575 851 393

3,08%

67 836 699

–67 836 699

93,08%

2 050 077 869

152 412 321

575 851 393

2 778 341 583

2 × 2 sávos autóút építésének előkészítése (tervezés).

5.

IKOP-1.1.0-15-2016-00025

M2 gyorsforgalmi út megvalósítása Budapest–Vác

ÉKM

90%

35 550 000 000

3 950 000 000

10 395 189 000

10,00%

–35 329 537 500

–3 950 000 000

39 279 537 500

100%

220 462 500

10 395 189 000

39 279 537 500

49 895 189 000

2 × 2 sávos autópályává fejleszthető autóút előkészítése (és építése) bekötőutak nélkül.

6.

IKOP-1.1.0-15-2018-00032

M70 autóút Letenye– Tornyiszentmiklós közötti szakasz 2 × 2 sávra történő bővítése

ÉKM

96,1%

2 136 060 347

86 687 154

594 838 732

0

+3,9%

+86 687 154

–86 687 154

0

0

100%

2 222 747 501

0

594 838 732

0

2 817 586 233

A projekttel szembeni szakmai elvárás az M70 autópálya kiegészítő munkálatainak elvégzése.

7.

IKOP-2.1.0-15-2016-00008

Székesfehérvár– Keszthely vasútvonal rekonstrukciója I. ütem 2. szakasz, Szántód–Kőröshegy– Balatonszentgyörgy vonalszakasz rekonstrukciója

ÉKM

100%

70 300 000 000

0

18 889 307 999

0

0%

–3 700 000 000

0

–994 493 951

0

100%

66 600 000 000

0

17 894 814 048

0

84 490 307 999

Szántód–Kőröshegy–Balatonszentgyörgy között a pálya és a biztosítóberendezés korszerűsítése, részleges második vágány (Balatonszemes és Balatonlelle felső között) kiépítése.
Lepsény és Siófok állomásokon sínkorona felett 55 cm magas peronok kiépítése, a Lepsény–Szántód–
Kőröshegy vonalszakaszon kiegészítő alépítményi és magasépítményi munkák elvégzése.

8.

IKOP-2.1.0-15-2020-00053

A GYSEV Zrt. vasúti infrastruktúra fejlesztési projektjeinek előkészítése

ÉKM

100%

2 180 000 000

0

0

0

0%

–567 830 000

0

0

0

100%

1 612 170 000

0

0

0

1 612 170 000

Zalaszentiván deltavágány, Sopron állomás és
Sopron–Harka
2. vg. fejlesztés előkészítése.

9.

IKOP-3.1.0-15-2021-00024

A Hiányzó vasúti megállóhelyek, átszállási csomópontok kiépítése a budapesti agglomerációs vasúti hálózaton fejlesztés előkészítése

ÉKM

100%

975 026 148

0

244 357 060

0

0%

–176 213 333

0

–47 577 600

0

100%

798 812 815

0

196 779 460

0

995 592 275

Albertfalva megállóhely, továbbá Külső Körvasút új megállóhelyeinek utasforgalmi létesítményei engedélyezési és kiviteli terveinek és tender-dokumentációjának elkészítése.

10.

IKOP-3.2.0-15-2016-00019

Szabadbattyán– Tapolca–Keszthely villamos üzem kiépítése a Balaton körül I. ütem (Szabadbattyán–Balatonfüred) előkészítése és kivitelezése

ÉKM

100%

24 020 000 000

0

6 447 192 797

0

0%

–1 900 000 000

0

–513 000 000

0

100%

22 120 000 000

0

5 934 192 797

0

28 054 192 797

Vasútvonalak villamosítása a szükséges egyéb kiegészítő munkálatokkal, valamint központi forgalomirányítás megvalósítása a Balaton körül. Az elektromos vasúti kör és központi forgalomirányítás I. ütemének előkészítése és megvalósítása.

11.

IKOP-4.1.0-15-2016-00003

83. sz. főút fejlesztése Pápa–Győr, M1 autópálya között

ÉKM

96,31%

87 912 427 596

3 368 257 272

27 781 358 206

13 192 701 626

–0,100836007%

–92 043 797

92 043 797

96,209163993%

87 820 383 799

3 460 301 069

27 781 358 206

13 192 701 626

132 254 744 700

Győr és Pápa között főút kiépítése.

12.

IKOP-4.1.0-15-2020-00007

471. sz. főút fejlesztése Debrecen– Hajdúsámson között, Hajdúsámson elkerülővel

ÉKM

100%

16 075 358 054

4 505 341 370

1 473 641 173

0%

–26 244 362

26 244 362

100%

16 049 113 692

4 505 341 370

1 499 885 535

22 054 340 597

471. sz. főút Debrecen–Hajdúsámson 2 × 2 sávra bővítése, a 471. sz. főút Hajdúsámson elkerülő 2 × 1 sávos megvalósítása.

1

A 2. pont a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

2

A 3. pont a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére