1030/2023. (II. 14.) Korm. határozat
1030/2023. (II. 14.) Korm. határozat
az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat, valamint egyes projektek forrásszerkezetének módosításáról
1. A Kormány a 2014–2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 4. § (1) bekezdés c) és f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva
a) egyetért az 1. mellékletben felsorolt projektek forrásszerkezetének 1. melléklet szerinti módosításával;
b) felhívja a területfejlesztési minisztert, hogy gondoskodjon az 1. mellékletben felsorolt projektek támogatási szerződésének 1. melléklet szerinti módosításáról;
Felelős: |
területfejlesztési miniszter |
Határidő: |
2023. február 28. |
2.1
3.2
4. A 3. pont a) alpontja szerinti projektek megvalósításának formájáról és támogatásának forrásáról a Kormány külön határoz.
5. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.
1. melléklet az 1030/2023. (II. 14.) Korm. határozathoz
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
K |
L |
M |
N |
O |
P |
Q |
R |
S |
T |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. |
Projekt azonosító száma |
Projekt megnevezése |
Támogatást igénylő neve |
Projekt eredeti támogatási intenzitása és forrásszerkezete |
Változás |
Projekt támogatási intenzitása és forrásszerkezete a módosítás után |
Projekt összköltsége |
Projekt rövid bemutatása |
||||||||||||
2. |
Projekt támogatási intenzitása |
Projekt Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (a továbbiakban: IKOP) keretében finanszírozandó támogatásának összege |
Projekt részére a Fejezet Integrált Közlekedésfejlesztési OP (IKOP) előirányzatának (a továbbiakban: IKOP-előirányzat) hazai társfinanszírozáson felüli felhasználásával biztosítandó forrás |
Projekt támogatási intenzitása |
Projekt IKOP keretében finanszírozandó támogatásának összege |
Projekt részére az IKOP-előirányzat hazai társfinanszírozáson felüli felhasználásával biztosítandó forrás |
Projekt támogatási intenzitása |
Projekt IKOP keretében finanszírozandó támogatás összege |
Projekt részére az IKOP-előirányzat hazai társfinanszírozáson felüli felhasználásával biztosítandó forrás |
|||||||||||
3. |
Megtérülő projektköltségre jutó központi költségvetési forrás összege |
Projekt le nem vonható, az EU felé el nem számolható ÁFA összege (forint) |
Az EU felé el nem számolható költségek összege |
Megtérülő projektköltségre jutó központi költségvetési forrás összege |
Projekt le nem vonható, az EU felé el nem számolható ÁFA összege |
Az EU felé el nem számolható költségek összege |
Megtérülő projektköltségre jutó központi költségvetési forrás összege |
Projekt le nem vonható, az EU felé el nem számolható ÁFA összege (forint) az 590/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet 9. § (1) bekezdés b) pont ja alapján |
Az EU felé el nem számolható költségek összege |
|||||||||||
4. |
IKOP-1.1.0-15-2016-00019 |
M9 Vasvár és Zalaegerszeg közötti szakasz előkészítése (M75 csomóponttal) |
ÉKM |
90% |
1 982 241 170 |
220 249 020 |
575 851 393 |
– |
3,08% |
67 836 699 |
–67 836 699 |
– |
– |
93,08% |
2 050 077 869 |
152 412 321 |
575 851 393 |
– |
2 778 341 583 |
2 × 2 sávos autóút építésének előkészítése (tervezés). |
5. |
IKOP-1.1.0-15-2016-00025 |
M2 gyorsforgalmi út megvalósítása Budapest–Vác |
ÉKM |
90% |
35 550 000 000 |
3 950 000 000 |
10 395 189 000 |
– |
10,00% |
–35 329 537 500 |
–3 950 000 000 |
– |
39 279 537 500 |
100% |
220 462 500 |
– |
10 395 189 000 |
39 279 537 500 |
49 895 189 000 |
2 × 2 sávos autópályává fejleszthető autóút előkészítése (és építése) bekötőutak nélkül. |
6. |
IKOP-1.1.0-15-2018-00032 |
M70 autóút Letenye– Tornyiszentmiklós közötti szakasz 2 × 2 sávra történő bővítése |
ÉKM |
96,1% |
2 136 060 347 |
86 687 154 |
594 838 732 |
0 |
+3,9% |
+86 687 154 |
–86 687 154 |
0 |
0 |
100% |
2 222 747 501 |
0 |
594 838 732 |
0 |
2 817 586 233 |
A projekttel szembeni szakmai elvárás az M70 autópálya kiegészítő munkálatainak elvégzése. |
7. |
IKOP-2.1.0-15-2016-00008 |
Székesfehérvár– Keszthely vasútvonal rekonstrukciója I. ütem 2. szakasz, Szántód–Kőröshegy– Balatonszentgyörgy vonalszakasz rekonstrukciója |
ÉKM |
100% |
70 300 000 000 |
0 |
18 889 307 999 |
0 |
0% |
–3 700 000 000 |
0 |
–994 493 951 |
0 |
100% |
66 600 000 000 |
0 |
17 894 814 048 |
0 |
84 490 307 999 |
Szántód–Kőröshegy–Balatonszentgyörgy között a pálya és a biztosítóberendezés korszerűsítése, részleges második vágány (Balatonszemes és Balatonlelle felső között) kiépítése. |
8. |
IKOP-2.1.0-15-2020-00053 |
A GYSEV Zrt. vasúti infrastruktúra fejlesztési projektjeinek előkészítése |
ÉKM |
100% |
2 180 000 000 |
0 |
0 |
0 |
0% |
–567 830 000 |
0 |
0 |
0 |
100% |
1 612 170 000 |
0 |
0 |
0 |
1 612 170 000 |
Zalaszentiván deltavágány, Sopron állomás és |
9. |
IKOP-3.1.0-15-2021-00024 |
A Hiányzó vasúti megállóhelyek, átszállási csomópontok kiépítése a budapesti agglomerációs vasúti hálózaton fejlesztés előkészítése |
ÉKM |
100% |
975 026 148 |
0 |
244 357 060 |
0 |
0% |
–176 213 333 |
0 |
–47 577 600 |
0 |
100% |
798 812 815 |
0 |
196 779 460 |
0 |
995 592 275 |
Albertfalva megállóhely, továbbá Külső Körvasút új megállóhelyeinek utasforgalmi létesítményei engedélyezési és kiviteli terveinek és tender-dokumentációjának elkészítése. |
10. |
IKOP-3.2.0-15-2016-00019 |
Szabadbattyán– Tapolca–Keszthely villamos üzem kiépítése a Balaton körül I. ütem (Szabadbattyán–Balatonfüred) előkészítése és kivitelezése |
ÉKM |
100% |
24 020 000 000 |
0 |
6 447 192 797 |
0 |
0% |
–1 900 000 000 |
0 |
–513 000 000 |
0 |
100% |
22 120 000 000 |
0 |
5 934 192 797 |
0 |
28 054 192 797 |
Vasútvonalak villamosítása a szükséges egyéb kiegészítő munkálatokkal, valamint központi forgalomirányítás megvalósítása a Balaton körül. Az elektromos vasúti kör és központi forgalomirányítás I. ütemének előkészítése és megvalósítása. |
11. |
IKOP-4.1.0-15-2016-00003 |
83. sz. főút fejlesztése Pápa–Győr, M1 autópálya között |
ÉKM |
96,31% |
87 912 427 596 |
3 368 257 272 |
27 781 358 206 |
13 192 701 626 |
–0,100836007% |
–92 043 797 |
92 043 797 |
– |
– |
96,209163993% |
87 820 383 799 |
3 460 301 069 |
27 781 358 206 |
13 192 701 626 |
132 254 744 700 |
Győr és Pápa között főút kiépítése. |
12. |
IKOP-4.1.0-15-2020-00007 |
471. sz. főút fejlesztése Debrecen– Hajdúsámson között, Hajdúsámson elkerülővel |
ÉKM |
100% |
16 075 358 054 |
– |
4 505 341 370 |
1 473 641 173 |
0% |
–26 244 362 |
– |
– |
26 244 362 |
100% |
16 049 113 692 |
– |
4 505 341 370 |
1 499 885 535 |
22 054 340 597 |
471. sz. főút Debrecen–Hajdúsámson 2 × 2 sávra bővítése, a 471. sz. főút Hajdúsámson elkerülő 2 × 1 sávos megvalósítása. |
A 2. pont a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 3. pont a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás