• Tartalom

1111/2023. (III. 30.) Korm. határozat

1111/2023. (III. 30.) Korm. határozat

a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása elleni nemzeti kockázatértékelés felülvizsgálata eredményeképpen megfogalmazott intézkedésekről

2023.03.30.

A Kormány

1. egyetért az 1. mellékletben meghatározott, a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása elleni nemzeti kockázatértékelés felülvizsgálata eredményeképpen megfogalmazott intézkedésekkel (a továbbiakban: intézkedések);

2. felhívja a feladatkörükben érintett minisztereket az intézkedések végrehajtására;

Felelős:

feladatkörükben érintett miniszterek

Határidő:

az intézkedésekhez rendelt határidők

3. felkéri a Kúria elnökét, a legfőbb ügyészt, a Magyar Nemzeti Bank elnökét, a Magyar Könyvvizsgálói Kamara elnökét, a Magyar Országos Közjegyzői Kamara elnökét, a Magyar Ügyvédi Kamara elnökét, az Országos Bírósági Hivatal elnökét és a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságának elnökét a szakterületüket érintően az intézkedések végrehajtásában való közreműködésre.

1. melléklet az 1111/2023. (III. 30.) Korm. határozathoz

1. A pénzmosás és terrorizmus finanszírozása elleni nemzeti kockázatértékelés felülvizsgálata eredményeképp megfogalmazott intézkedések végrehajtása

A

B

C

D

E

F

Sorszám

Feladat
sorszáma

A nemzeti kockázatértékelésben meghatározott intézkedés

Főfelelős
Társfelelős(ök)

Határidő

Megjegyzés

I. MÓDSZERTANI ÉS INTÉZMÉNYFEJLESZTÉSI FELADATOK

A) Útmutató, iránymutatás, tájékoztató anyagok, segédlet a szolgáltatók részére

1.

I/A/1.

A csalás bűncselekmény beazonosítását elősegítő trendekre, kockázatokra vonatkozó útmutató kidolgozása a pénzügyi szolgáltatók számára.

belügyminiszter
(a továbbiakban: BM)
[Országos Rendőr-főkapitányság
(a továbbiakban: ORFK)]
pénzügyminiszter
(a továbbiakban: PM) [Nemzeti Adó- és Vámhivatal Központi Irányítás Pénzmosás és Terrorizmusfinanszírozás Elleni Iroda
(a továbbiakban:
NAV PEI)]

2023. július 1.

A Kormány felkéri a Magyar Nemzeti Bank (a továbbiakban: MNB) elnökét a jelzett feladat ellátására.

B) Útmutató, iránymutatás, tájékoztató anyagok, segédlet a hatóságok részére

2.

I/B/1.

A pénzmosás és meghatározott típusú csalások gyanúja miatt indult nyomozások egységes gyakorlatának kialakítása céljából módszertani segédlet kidolgozása a nyomozó hatóságok számára.

BM (ORFK)

2023. július 1.

3.

I/B/2.

A költségvetési csalás és a pénzmosás elhatárolását segítő módszertani segédlet kidolgozása.

PM [Nemzeti Adó- és Vámhivatal
(a továbbiakban: NAV)]

2023. július 1.

A Kormány felkéri a legfőbb ügyészt a jelzett feladat ellátására, az Országos Bírósági Hivatal (a továbbiakban: OBH) elnökét, valamint a Kúria elnökét a jelzett feladat ellátásában való közreműködésre.

C) Informatikai rendszerek fejlesztése

4.

I/C/1.

A NAV PEI mint felügyeletet ellátó szerv speciális informatikai rendszerének kialakítása, illetve a meglévő rendszer fejlesztése a kockázati kiválasztáson alapuló ellenőrzések számának növelése, a szolgáltatók kockázati profiljainak létrehozása és az ellenőrzési folyamatokat támogató rendszer kialakítása érdekében, a NAV más szakterületével együttműködve.

PM (NAV)

2024. január 1.

II. FELÜLVIZSGÁLATOT IGÉNYLŐ FELADATOK

A) A felügyeleti tevékenységre irányuló feladatok

5.

II/A/1.

Az ügyvédek pénzmosás elleni jelenlegi (széttagolt) felügyeletének a kamarai rendszeren belüli korszerűsítési lehetőségeinek vizsgálata (közös felügyeleti szerv vagy funkcionális egységek létrehozása).

igazságügyi miniszter
(a továbbiakban: IM)

2023. július 1.

A Kormány felkéri a Magyar Ügyvédi Kamara (a továbbiakban: MÜK) elnökét a jelzett feladat ellátására.

6.

II/A/2.

A virtuális valutaváltó szolgáltatók tekintetében a pénzmosás elleni felügyelet megerősítését biztosító eszközrendszer vizsgálata.

gazdaságfejlesztési miniszter
(a továbbiakban: GFM)
PM (NAV PEI)

2023. július 1.

B) Egyéb átfogó feladatok

7.

II/B/1.

Az értékhatárhoz vagy konkrét magatartáshoz kötött (objektív) bejelentési kötelezettség bevezetése lehetőségének és hatásainak felülvizsgálata, különös tekintettel az alábbi szolgáltatói szektorokra:
– nemesfém-kereskedői tevékenység;
– árukereskedői tevékenység;
– kulturális javak kereskedelme;
– ingatlanközvetítői tevékenység;
– saját tulajdonú ingatlan üzletszerű adásvétele;
– hitelintézetek;
– pénzforgalmi szolgáltatók;
– pénzváltók;
– életbiztosítók;
– virtuális valutaváltó szolgáltatók.

Miniszterelnökséget vezető miniszter
(a továbbiakban: ME) [Budapest Főváros Kormányhivatala
(a továbbiakban: BFKH)] PM (NAV PEI)
GFM

2023. július 1.

A Kormány felkéri az MNB elnökét a jelzett feladat ellátásában való közreműködésre.

8.

II/B/2.

A strómanjelenség visszaszorítása érdekében kormányzati szintű intézkedések bevezetésének vizsgálata.

IM
GFM

2023. július 1.

9.

II/B/3.

A bizalmi vagyonkezelés gyakorlati működésének és hatósági kontrolljának (engedélyezés, nyilvántartásba vétel, felügyelet) áttekintése a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvényben (a továbbiakban: Pmt.) meghatározott egyes kötelezettségek teljesítésének alapulvételével.

GFM
IM
PM (NAV PEI)

2023. július 1.

A Kormány felkéri az MNB elnökét a jelzett feladat ellátásában való közreműködésre.

10.

II/B/4.

A nonprofit szektor, valamint annak pénzmosással és terrorizmusfinanszírozással kapcsolatos szabályozási környezete FATF (az OECD mellett működő pénzügyi akciócsoport) szempontok szerinti felülvizsgálatának lefolytatása.

ME
GFM
IM

2023. július 1.

C) A bűnüldözés hatékonyságát növelő intézkedés, eljárás kialakításával, felülvizsgálatával kapcsolatos feladatok

11.

II/C/1.

Arra vonatkozó felülvizsgálat, hogy a kábítószer- kereskedelem, illetve gyógyszerhamisítás kapcsán folytatott felderítések és nyomozások vonatkozásában a már meglévő nemzetközi bűnügyi együttműködés hogyan fejleszthető tovább.

BM

2023. július 1.

12.

II/C/2.

Arra vonatkozó felülvizsgálat, hogy miként biztosítható, hogy a nyomozó hatóságok valósidejű együttműködési mechanizmus keretében hozzáférhessenek a társhatóságok nyilvántartásaiban tárolt és a társhatóságok által kezelt egyéb információkhoz.

BM (ORFK)
PM (NAV)

2023. július 1.

13.

II/C/3.

Arra vonatkozó felülvizsgálat, hogy miként biztosítható olyan multidiszciplináris szakértői egyeztetések, konzultációk megtartása, amelyek elősegítik a szervezett bűnözői csoportok által elkövetett legsúlyosabb és legösszetettebb pénzmosási ügyek felderítését, nyomozását.

BM
PM (NAV)

2023. július 1.

A Kormány felkéri a legfőbb ügyészt a jelzett feladat ellátásában való közreműködésre.

14.

II/C/4.

Annak megvizsgálása, hogy lehetséges-e olyan szabályrendszert kialakítani, mely a jövedelmet generáló bűncselekmények elkövetői vagy az általuk alkalmazott készpénzfutárok által birtokolt, jelentős összegű készpénz belföldi mozgatásának, szállításának ellenőrzésére alkalmas a fizetőeszköz eredetének tisztázása érdekében.

BM (Terrorelhárítási Központ)
PM (NAV)

2023. július 1.

III. FELÜLVIZSGÁLATOT IGÉNYLŐ, AZT KÖVETŐEN JOGALKOTÁSSAL JÁRÓ FELADATOK

A) A Pmt. és a kapcsolódó más jogszabályok felülvizsgálatára (és esetleges módosítására) irányuló feladatok

15.

III/A/1.

A Pmt. hatályának felülvizsgálata a nemesfém-kereskedői tevékenységet végző szolgáltatók vonatkozásában a Pmt. rendelkezéseinek hatékonyabb alkalmazása érdekében.

ME (BFKH)
GFM

2023. július 1.
felülvizsgálat lefolytatása ezen időpontig

16.

III/A/2.

A Pmt. hatályának felülvizsgálata az utalványkibocsátók tekintetében a hatály alatt tartásuk vonatkozásában a megalapozott döntés meghozatala érdekében.

GFM

2023. július 1.
felülvizsgálat lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri az MNB elnökét a jelzett feladat ellátására.

17.

III/A/3.

A Pmt. hatályának és ügyfél-átvilágításra vonatkozó rendelkezéseinek felülvizsgálata az alapok és alapkezelők tekintetében a Pmt. rendelkezéseinek hatékonyabb alkalmazása érdekében.

GFM

2023. július 1.
felülvizsgálat lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri az MNB elnökét a jelzett feladat ellátására.

18.

III/A/4.

A Pmt. hatályának és ügyfél-átvilágításra vonatkozó rendelkezéseinek felülvizsgálata
a tisztán kockázati életbiztosítások tekintetében a Pmt. rendelkezéseinek hatékonyabb alkalmazása érdekében.

GFM

2023. július 1.
felülvizsgálat lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri az MNB elnökét a jelzett feladat ellátására.

19.

III/A/5.

A Pmt. rendelkezéseinek felülvizsgálata a határon átnyúló szolgáltatások tekintetében a pénzmosás- megelőzési kötelezettségek hatékony végrehajtása és a kötelezettségek egyértelmű rögzítése érdekében.

GFM

2023. július 1.
felülvizsgálat lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri az MNB elnökét a jelzett feladat ellátására.

20.

III/A/6.

A Pmt. rendelkezéseinek felülvizsgálata az egyes szolgáltatókkal megbízási jogviszonyban álló közvetítők (ügynökök) tekintetében a pénzmosás-megelőzési kötelezettségek hatékony végrehajtása és a kötelezettségek egyértelmű rögzítése érdekében, különös tekintettel a következő szolgáltatói szektorokban:
– pénzváltók;
– életbiztosítás-közvetítők;
– pénzpiaci közvetítők.

GFM

2024. január 2.
felülvizsgálat lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri az MNB elnökét a jelzett feladat ellátására.

21.

III/A/7.

A Pmt. és az ágazati jogszabályok rendelkezéseinek felülvizsgálata az életbiztosítók és számlavezető bankjaik közötti információáramlás tekintetében az ügyfél-átvilágítási kötelezettségek hatékony teljesítése érdekében.

GFM

2023. július 1.
felülvizsgálat lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri az MNB elnökét a jelzett feladat ellátására.

22.

III/A/8.

A Pmt. rendelkezéseinek felülvizsgálata a pénztárakra vonatkozó speciális, egyszerűsített ügyfél-átvilágítási követelmények meghatározása érdekében az alacsony kockázatra tekintettel.

GFM

2023. július 1.
felülvizsgálat lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri az MNB elnökét a jelzett feladat ellátására.

23.

III/A/9.

A Pmt. és az ágazati jogszabályok rendelkezéseinek felülvizsgálata a tranzitszámlák pénzmosás szempontú magas kockázatai hatékonyabb kezelése érdekében.

GFM
PM (NAV PEI)

2023. július 1.
felülvizsgálat lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri az MNB elnökét a jelzett feladat ellátásában való közreműködésre.

24.

III/A/10.

A Pmt. és az ágazati jogszabályok rendelkezéseinek felülvizsgálata a virtuális fizetőeszközök egységes szabályozásának kialakítása érdekében.

GFM
PM (NAV PEI)

A kriptoeszközök piacairól szóló
EU rendelet-tervezet (MiCA) hazai átültetéséhez kapcsolódóan

A Kormány felkéri az MNB elnökét a jelzett feladat ellátásában való közreműködésre.

25.

III/A/11.

A Pmt. hatályának és kapcsolódó rendelkezéseinek felülvizsgálata a készpénzszállítás Pmt. hatálya alá helyezése lehetőségének áttekintése, valamint a pénzeszközök forrására vonatkozó nyilatkozatok ellenőrzése lehetőségének vizsgálata és a pénzeszköz forrás igazolására vonatkozó rendelkezések kialakítása érdekében.

GFM
PM (NAV PEI)

2024. január 2.
felülvizsgálat lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri az MNB elnökét a jelzett feladat ellátására.

26.

III/A/12.

A Pmt. rendelkezéseinek felülvizsgálata a virtuális fizetőeszköz forrására vonatkozó nyilatkozatra irányadó rendelkezések kialakítása érdekében.

GFM
PM (NAV PEI)

2023. július 1.
felülvizsgálat lefolytatása ezen időpontig

27.

III/A/13.

A Pmt. rendelkezéseinek felülvizsgálata a virtuális fizetőeszköz-váltó szolgáltatók vonatkozásában szigorúbb ügyfél-átvilágítási intézkedések kialakítása érdekében.

GFM
PM (NAV PEI)

2023. július 1.
felülvizsgálat lefolytatása ezen időpontig

28.

III/A/14.

Az I/C/ 1. pont szerinti informatikai fejlesztéssel összefüggésben a NAV PEI mint felügyeletet ellátó szerv jogkörének felülvizsgálata.

PM (NAV PEI)
GFM

2023. március 31.
felülvizsgálat lefolytatása ezen időpontig

29.

III/A/15.

A székhelyszolgáltatók és a székhelyszolgáltatást igénybe vevő gazdasági társaságok tekintetében a pénzmosás elleni felügyelet megerősítését biztosító eszközrendszer felülvizsgálata.

PM (NAV PEI)
IM

2023. július 1.
felülvizsgálat lefolytatása ezen időpontig

30.

III/A/16.

A Pmt. rendelkezéseinek felülvizsgálata a kijelölt felelős vezető funkciója vonatkozásában.

GFM

2023. március 31.
felülvizsgálat lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri az MNB elnökét a jelzett feladat ellátására.

B) A cégbejegyzési, cégnyilvántartási eljárás felülvizsgálatára (és esetleges módosítására) irányuló feladatok

31.

III/B/1.

A cégbejegyzési, cégnyilvántartási eljárás felülvizsgálata azzal a céllal, hogy a cégbíróság nagyobb hatáskörrel és ellenőrzési mechanizmusokkal rendelkezzen a strómankockázatok csökkentése, a gazdálkodó szervezetekkel történő visszaélések megelőzése, valamint a jogszabályi környezet megerősítése érdekében.

IM
GFM

2023. július 1.
felülvizsgálat lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri az OBH és a MÜK elnökét a jelzett feladat ellátásában való közreműködésre.

C) A pénzügyi szektort érintő jogszabályok felülvizsgálatára (és esetleges módosítására) irányuló feladatok

32.

III/C/1.

A hitelintézetek ügynökeként működő pénzváltó irodák tekintetében az ágazati jogszabályok felülvizsgálata
– az engedélyezési eljárás, valamint
– a megbízó hitelintézet által kialakítandó (a pénzváltó tevékenység nyomon követésére alkalmas) kontrollrendszerre vonatkozó követelmények meghatározása érdekében.

GFM
PM (NAV PEI)

2023. július 1.
felülvizsgálat lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri az MNB elnökét a jelzett feladat ellátására.

D) A nem pénzügyi szektort érintő jogszabályok felülvizsgálatára (és esetleges módosítására) irányuló feladatok

33.

III/D/1.

A közigazgatási szabályszegések szankcióiról szóló 2017. évi CXXV. törvény és a Pmt. kapcsolódó rendelkezéseinek felülvizsgálata
a Pmt. szankciórendszerének hatékonyabb alkalmazása érdekében.

ME (BFKH)
GFM
PM (NAV PEI)

2023. július 1.
felülvizsgálat lefolytatása ezen időpontig

34.

III/D/2.

A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény és a Pmt. rendelkezéseinek felülvizsgálata a felvásárlás jogintézményéhez kapcsolódóan a Pmt. rendelkezéseinek hatékonyabb alkalmazása érdekében.

ME (BFKH)
GFM

2023. július 1.
felülvizsgálat lefolytatása ezen időpontig

35.

III/D/3.

A készpénzforgalom korlátozásának bevezetésére vonatkozó felülvizsgálat az alábbi szolgáltatói szektorokban:
– nemesfém-kereskedők;
– árukereskedők;
– kulturális javakkal (műalkotásokkal, régiségekkel) kereskedők vagy azokat közvetítők;
– játékkaszinók;
– kártyatermek.

ME (BFKH)
GFM

2023. július 1.
felülvizsgálat lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága
(a továbbiakban: SZTFH) elnökét a jelzett feladat ellátásában való közreműködésre.

IV. OKTATÁST, KÉPZÉST, KONZULTÁCIÓT IGÉNYLŐ FELADATOK

36.

IV/1.

Az ügyvédek ügyfél-átvilágítási kötelezettségének elvégzésével, valamint a pénzmosással kapcsolatos bejelentésekkel összefüggő tudatosságának növelése képzések és konzultációk szervezésével.

2024. január 1.
képzések és konzultációk folyamatos lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri a MÜK elnökét a jelzett feladat ellátására.

37.

IV/2.

A közjegyzők pénzmosás- megelőzési kötelezettségek vonatkozásában fennálló tudatosságának további növelése a felügyeletet ellátó szerv által oktatás és területi képzési napok szervezésével.

2024. január 1.
képzések és konzultációk folyamatos lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri a Magyar Országos Közjegyzői Kamara elnökét a jelzett feladat ellátására.

38.

IV/3.

A könyvvizsgálók pénzmosás- megelőzési kötelezettségek vonatkozásában fennálló tudatosságának további növelése a felügyeletet ellátó szerv és a nyilvántartó szerv által oktatás, képzés szervezésével.

PM

2024. január 1.
képzések folyamatos lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri a Magyar Könyvvizsgálói Kamara elnökét a jelzett feladat ellátására.

39.

IV/4.

A NAV PEI pénzmosás szempontú felügyelete alá tartozó szolgáltatók (különösen a saját tulajdonú ingatlan üzletszerű adásvételét végző szolgáltatók, a virtuális fizetőeszköz-váltók és letétkezelő pénztárca szolgáltatók, valamint székhelyszolgáltatók) számára képzések, konzultációk szervezése a pénzmosás elleni követelményeknek való megfelelés és a tudatosság növelése érdekében.

PM (NAV PEI)

2024. január 1.
képzések folyamatos lefolytatása ezen időpontig

40.

IV/5.

A szerencsejáték-szervezők részére kötelező oktatások, képzések szervezése a tudatosság növelése érdekében (különös tekintettel a szektort érintő kockázatokra, a bűnözői csoportok beszivárgásának megelőzésére, kiszűrésére, az ügyfél-átvilágítási intézkedések megfelelő alkalmazására vonatkozóan), az ezt támogató szabályozó környezet kialakításával.

2024. január 1.
képzések folyamatos lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri az SZTFH elnökét a jelzett feladat ellátására.

41.

IV/6.

A szerencsejáték-szervezők és a felügyeletet ellátó szerv közötti együttműködés, információáramlás további fejlesztése elsősorban személyes piaci konzultációk révén.

2024. január 1.
konzultációk folyamatos lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri az SZTFH elnökét a jelzett feladat ellátására.

42.

IV/7.

A pénzügyi szektorban a felügyeletet ellátó szerv által célzott piaci konzultációk szervezése a kockázatok visszaszorítása és a jó gyakorlatok kialakítása érdekében, különös tekintettel az alábbi szolgáltatói szektorokra:
– hitelintézetek;
– pénzforgalmi szolgáltatók;
– életbiztosítók;
– életbiztosítás-közvetítők;
– piacműködtetők.

2024. január 1.
konzultációk folyamatos lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri az MNB elnökét a jelzett feladat ellátására.

43.

IV/8.

Az emberkereskedelem felderítése és nyomozása hatékonyságának növelését célzó képzések szervezése, különösen
– elkövetők és a velük kapcsolatba hozható más személyek által üzemeltetett gazdasági társaságok vagyoni hátterével, illetve a munkáltatással összefüggésben az emberkereskedelem vonatkozásában elrendelt büntetőeljárásokban közreműködő szervek részére; valamint
– az emberkereskedelem áldozatainak azonosítását elősegítendő.

BM (ORFK)

2024. január 1.
képzések folyamatos lefolytatása ezen időpontig

44.

IV/9.

Az emberkereskedelem és a csalás felderítését, nyomozását segítő rendszeres szakértői információcsere erősítése célzott konzultáció szervezésével a pénzügyi információs egység, a nyomozó hatóságok és az ügyészség bevonásával. Az emberkereskedelem pénzügyi lenyomatának beazonosítása érdekében célzott konzultációk szervezése a pénzügyi információs egység, a nyomozóhatóság és a bankszektor bevonásával.

BM (ORFK)
PM (NAV PEI)

2024. január 1.
konzultációk folyamatos lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri a legfőbb ügyészt a jelzett feladat ellátásában való közreműködésre.

45.

IV/10.

A pénzmosás gyanúja miatt indított nyomozások egységes rendőrségi jogalkalmazói gyakorlatának kialakítását célzó képzések szervezése a nyomozóhatóságok számára.

BM
PM (NAV)

2024. január 1.
képzések folyamatos lefolytatása ezen időpontig

A Kormány felkéri a legfőbb ügyészt a jelzett feladat ellátásában való közreműködésre.

46.

IV/11.

A virtuális fizetőeszközök területén a felügyeleti hatóság részéről online oktatási felület kialakítása.

PM (NAV PEI)

2024. január 1.

47.

IV/12.

A virtuális fizetőeszközök területén a bűnüldöző hatóságok állományának folyamatos képzése.

BM (ORFK)
PM (NAV)

2024. január 1.

A Kormány felkéri a legfőbb ügyészt a jelzett feladat ellátásában való közreműködésre.

48.

IV/13.

A nonprofit szektorral folytatott kommunikáció és képzés további erősítése.

ME

2024. január 1.

49.

IV/14.

Tranzitszámlák esetében munkacsoporti, illetve piaci konzultációk tervezése a társhatósági szervek, valamint piaci szereplők tapasztalatainak megvitatása és a hatékony kockázatkezelési gyakorlat kialakítása érdekében.

PM (NAV PEI)

2024. január 1.

A Kormány felkéri az MNB elnökét a jelzett feladat ellátásában való közreműködésre.

V. EGYÉB FELADATOK

50.

V/1.

Az emberkereskedelem felderítése és nyomozása hatékonyságának növelése érdekében
– nyomozócsoportok létrehozása a határokon átnyúló embercsempészés bűnügyek tekintetében;
– kizsákmányoló foglalkoztatási feltételek azonosítása céljából helyszíni ellenőrzések kezdeményezése;
– az összevont ellenőrzések számának a fokozása és rendszeressé tétele a társhatóságok bevonásával, valamint folyamatos adat- és információcsere az eredményekről.

BM (ORFK)

2024. január 1.

2. Az 1. pontban meghatározott „módszertani és intézményfejlesztési feladatok” végrehajtása érdekében a főfelelősként megjelölt miniszter vagy a feladat ellátására felkért intézmény a megtett intézkedésekről, a kérdéskör vonatkozásában elért előrehaladásról beszámolót készít, amely elfogadás céljából az intézkedéshez megjelölt határidőig benyújtásra kerül a Pénzmosás Elleni Koordinációs Tanács részére.

3. Az 1. pontban meghatározott „felülvizsgálatot igénylő feladatok” végrehajtása érdekében a főfelelősként megjelölt miniszter vagy a feladatellátásra felkért intézmény a nemzeti kockázatértékelésben megjelenő probléma jelenlegi helyzetét, a problémára válaszként megjelenő hazai intézkedések, megoldási javaslatok jellegét, irányát és várható hatásait bemutató dokumentumot készít. A főfelelősként megjelölt miniszter vagy a feladat ellátására felkért intézmény e dokumentum kidolgozása során – amennyiben szükséges – egyeztet más intézményekkel. A dokumentum elfogadás céljából az intézkedésben megjelölt határidőig benyújtásra kerül a Pénzmosás Elleni Koordinációs Tanács részére.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére