• Tartalom

1149/2023. (IV. 24.) Korm. határozat

1149/2023. (IV. 24.) Korm. határozat

az esemény alapú adatszolgáltatási platform megvalósításáért felelős tárcaközi bizottságról

2023.04.27.

1. A Kormány a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény 10. § (1) bekezdése alapján javaslattevő, véleményező, tanácsadói tevékenységet végző testületként létrehozza az Esemény Alapú Adatszolgáltatási Platform Megvalósításáért Felelős Tárcaközi Bizottságot (a továbbiakban: Bizottság).

2. A Bizottság

a) koordinálja az érintett minisztériumoknak és közigazgatási szerveknek az esemény alapú adatszolgáltatási platform (a továbbiakban: EMAP) megvalósítása érdekében végzett tevékenységét,

b) figyelemmel kíséri az érintett minisztériumoknál és közigazgatási szerveknél az EMAP megvalósításának ütemterv szerinti előrehaladását,

c) javaslatot dolgoz ki az EMAP megvalósításához szükséges jogszabály-módosításokra,

d) véleményezi az EMAP megvalósításával kapcsolatban tett javaslatokat.

3. A Bizottság elnöke a Magyar Államkincstár és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal adatvagyonának optimalizálásáért felelős kormánybiztos.

4. A Bizottság tagjai:

a) a Bizottság elnöke,

b) az adópolitikáért felelős miniszter által kijelölt két személy,

c) az e-közigazgatási és informatikai fejlesztések egységesítéséért felelős miniszter által kijelölt két személy,

d) a társadalompolitika összehangolásáért felelős miniszter által kijelölt két személy,

e) az egészségbiztosításért felelős miniszter által kijelölt két személy,

f) a foglalkoztatáspolitikáért felelős miniszter által kijelölt két személy,

g) a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács elnöke által kijelölt két személy,

h) a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elnöke által kijelölt két személy,

i) a Magyar Államkincstár elnöke által kijelölt két személy,

j) a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő főigazgatója által kijelölt két személy,

k) a Központi Statisztikai Hivatal elnöke által kijelölt két személy.

5. A Bizottság állandó meghívottjai:

a) az állami és közszolgáltatási feladatok felülvizsgálatáért felelős miniszteri biztos,

b) a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elnöke,

c) a Digitális Magyarország Ügynökség vezérigazgatója

által kijelölt személy.

6. A Bizottság elnöke, ha valamely napirendi pont tárgyalása kapcsán szükségesnek tartja, eseti jelleggel további szakértőket hívhat meg, akik a Bizottság elnöke által meghatározott napirendi pontok tekintetében tanácskozási joggal vesznek részt a Bizottság ülésén.

7. A Bizottság szükség szerint, de évente legalább hat alkalommal ülésezik. A Bizottság ülését a Bizottság elnöke hívja össze.

8. A Bizottság döntéseit – a Bizottság ügyrendjének eltérő rendelkezése hiányában – szótöbbséggel hozza, szavazategyenlőség esetén a Bizottság elnökének szavazata dönt.

9. A Bizottság elnökét távollétében, illetve akadályoztatása esetén a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács elnöke által delegált személy helyettesíti.

10. A Bizottság működésével kapcsolatos szervezési, adminisztratív feladatokat a Pénzügyminisztérium látja el.

11. A Bizottság működésének részletes szabályait a Bizottság által elfogadott ügyrend tartalmazza. A Bizottság ügyrendjének elfogadásához a jelenlévő bizottsági tagok kétharmadának szavazata szükséges.

12. A Bizottság a feladatkörébe tartozó egyes szakkérdések megvitatását, illetve javaslatok kidolgozását a Bizottság ügyrendjében meghatározottak szerint – a Bizottság egyes tagjai, valamint meghívottak részvételével működő – munkacsoportok keretében is elláthatja.

13. A Bizottság tagjai tevékenységükért tiszteletdíjban nem részesülnek.

14. Ez a határozat a közzétételét követő harmadik napon lép hatályba.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére