1149/2023. (IV. 24.) Korm. határozat
1149/2023. (IV. 24.) Korm. határozat
az esemény alapú adatszolgáltatási platform megvalósításáért felelős tárcaközi bizottságról
1. A Kormány a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény 10. § (1) bekezdése alapján javaslattevő, véleményező, tanácsadói tevékenységet végző testületként létrehozza az Esemény Alapú Adatszolgáltatási Platform Megvalósításáért Felelős Tárcaközi Bizottságot (a továbbiakban: Bizottság).
2. A Bizottság
a) koordinálja az érintett minisztériumoknak és közigazgatási szerveknek az esemény alapú adatszolgáltatási platform (a továbbiakban: EMAP) megvalósítása érdekében végzett tevékenységét,
b) figyelemmel kíséri az érintett minisztériumoknál és közigazgatási szerveknél az EMAP megvalósításának ütemterv szerinti előrehaladását,
c) javaslatot dolgoz ki az EMAP megvalósításához szükséges jogszabály-módosításokra,
d) véleményezi az EMAP megvalósításával kapcsolatban tett javaslatokat.
3. A Bizottság elnöke a Magyar Államkincstár és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal adatvagyonának optimalizálásáért felelős kormánybiztos.
4. A Bizottság tagjai:
a) a Bizottság elnöke,
b) az adópolitikáért felelős miniszter által kijelölt két személy,
c) az e-közigazgatási és informatikai fejlesztések egységesítéséért felelős miniszter által kijelölt két személy,
d) a társadalompolitika összehangolásáért felelős miniszter által kijelölt két személy,
e) az egészségbiztosításért felelős miniszter által kijelölt két személy,
f) a foglalkoztatáspolitikáért felelős miniszter által kijelölt két személy,
g) a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács elnöke által kijelölt két személy,
h) a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elnöke által kijelölt két személy,
i) a Magyar Államkincstár elnöke által kijelölt két személy,
j) a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő főigazgatója által kijelölt két személy,
k) a Központi Statisztikai Hivatal elnöke által kijelölt két személy.
5. A Bizottság állandó meghívottjai:
a) az állami és közszolgáltatási feladatok felülvizsgálatáért felelős miniszteri biztos,
b) a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elnöke,
c) a Digitális Magyarország Ügynökség vezérigazgatója
által kijelölt személy.
6. A Bizottság elnöke, ha valamely napirendi pont tárgyalása kapcsán szükségesnek tartja, eseti jelleggel további szakértőket hívhat meg, akik a Bizottság elnöke által meghatározott napirendi pontok tekintetében tanácskozási joggal vesznek részt a Bizottság ülésén.
7. A Bizottság szükség szerint, de évente legalább hat alkalommal ülésezik. A Bizottság ülését a Bizottság elnöke hívja össze.
8. A Bizottság döntéseit – a Bizottság ügyrendjének eltérő rendelkezése hiányában – szótöbbséggel hozza, szavazategyenlőség esetén a Bizottság elnökének szavazata dönt.
9. A Bizottság elnökét távollétében, illetve akadályoztatása esetén a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács elnöke által delegált személy helyettesíti.
10. A Bizottság működésével kapcsolatos szervezési, adminisztratív feladatokat a Pénzügyminisztérium látja el.
11. A Bizottság működésének részletes szabályait a Bizottság által elfogadott ügyrend tartalmazza. A Bizottság ügyrendjének elfogadásához a jelenlévő bizottsági tagok kétharmadának szavazata szükséges.
12. A Bizottság a feladatkörébe tartozó egyes szakkérdések megvitatását, illetve javaslatok kidolgozását a Bizottság ügyrendjében meghatározottak szerint – a Bizottság egyes tagjai, valamint meghívottak részvételével működő – munkacsoportok keretében is elláthatja.
13. A Bizottság tagjai tevékenységükért tiszteletdíjban nem részesülnek.
14. Ez a határozat a közzétételét követő harmadik napon lép hatályba.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás