• Tartalom

1346/2023. (VII. 31.) Korm. határozat

1346/2023. (VII. 31.) Korm. határozat

a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1004/2016. (I. 18.) Korm. határozat módosításáról

2023.08.02.

1. A Kormány a 2014–2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 4. § (1) bekezdés f) pontjában meghatározott jogkörében eljárva egyetért

a) a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2015-00005 azonosító számú, „Közigazgatás informatikai infrastruktúrájának konszolidálása a költségek csökkentése érdekében” című projekt támogatásának növelésével, az 1. melléklet 1. pontja szerint;

b) a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00030 azonosító számú, „A Belügyminisztérium által kezelt nemzeti adatvagyon nyilvántartások továbbfejlesztése, magas szintű szolgáltató képesség megteremtése a KÖFOP 1.1.1, 1.1.2. és 1.2.3. intézkedések támogatása érdekében, az érintett adatvagyon nyilvántartások Kormányzati Adatközpontba történő integrálásával” című projekt támogatásának növelésével, az 1. melléklet 2. pontja szerint;

c) a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2017-00051 azonosító számú, „Az egészségügyi ellátási rendszer pénzügyi irányítási és közigazgatási funkcióinak megújítása” című projekt támogatásának növelésével, az 1. melléklet 3. pontja szerint;

d) a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2021-00061 azonosító számú, „Adatváltozás-kezelési szolgáltatás bevezetése” című projekt támogatásának növelésével, az 1. melléklet 4. pontja szerint.

2. A Kormány felhívja a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető minisztert, hogy az 1. pont a) és b) alpontja szerinti támogatásikeretösszeg-növeléseket csak azt követően hajtsa végre, miután gondoskodott a 6–7. ponttal összefüggő kötelezettségvállalás rendezéséről.

Felelős:

Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter

Határidő:

folyamatos

3. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.

4.1

5.2

6.3

7.4

1. melléklet az 1346/2023. (VII. 31.) Korm. határozathoz

1. Az 1004/2016. (I. 18.) Korm. határozat 2. mellékletében foglalt táblázat 13. sora helyébe a következő sor lép:

[A

B

C

D

E

F

1.

Felhívás
azonosító jele

Projekt megnevezése

Támogatást igénylő neve

Projekt indikatív támogatási kerete
(Mrd Ft)

Projekt benyújtásának várható ideje

Szakmai elvárások]

13.

KÖFOP-1.0.0-
VEKOP-15

Közigazgatás informatikai infrastruktúrájának konszolidálása a költségek csökkentése érdekében

NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság vagy az általa vezetett konzorcium

28,813
(ebből
VEKOP: 5,505)

Megtörtént 2015-ben

A projekt céljai:
1. A projekt célja az informatikai infrastruktúrák összerendezése és konszolidációja annak érdekében, hogy alacsonyabb költségek mellett lehessen működtetni, mint az egyedi infrastruktúrák üzemeltetésével.
2. A projekt biztosítja a kialakításra kerülő felhőalapú informatikai rendszer keretein belül a működési környezetet, illetve rendszerkomponenseket a következő projektek számára, az azok megvalósíthatósági tanulmányában részletezettek szerint:
2.1. hatósági eljárások és hatósági jogalkalmazási gyakorlat felülvizsgálata és egyszerűsítése,
2.2. területi államigazgatás egységes működését támogató rendszerfejlesztések,
2.3. ügyfélkapcsolati rendszerek fejlesztése,
2.4. a kormányhivatal irányításának hatékonyabbá tételét biztosító háttér kialakítása,
2.5. a hatáskör-átcsoportosításból adódó szakrendszeri integrációs feladatok,
2.6. az EKEIDR egységes irat- és folyamatkezelő rendszer területi közigazgatásra történő kiterjesztése,
2.7. a Belügyminisztérium által kezelt nemzeti adatvagyon-nyilvántartások továbbfejlesztése, magas szintű szolgáltatóképesség megteremtése a KÖFOP-1.1.1., KÖFOP-1.1.2. és KÖFOP-1.2.3. intézkedések támogatása érdekében, az érintett adatvagyon-nyilvántartások Kormányzati Adatközpontba történő integrálásával,
2.8. közigazgatási szakrendszerek egységes eléréséhez és interoperabilitásához központi alkalmazás szintű szolgáltatások biztosítása,
2.9. elektronikus megoldás az eltérő földrajzi helyszíneken történő ügyintézés munkaszervezésének és kommunikációjának fejlesztésére,
2.10. szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (SZEÜSZ) továbbfejlesztése, bővítése, bevezetése,
2.11. E-ingatlan-nyilvántartás,
2.12. egyéb, a Kormányzati Adatközpontba beköltöző rendszerek speciális igényeinek kiszolgálásához, szerverkörnyezetek adatközponti migrációjához szükséges feladatok megvalósítása.
3. A projekt biztosítja a kialakításra kerülő felhőalapú informatikai rendszer keretein belül a belügyi ágazati intézmények központi iktató- és ügykezelő rendszerei számára a működési környezetet, illetve rendszerkomponenseket.
4. A projekt működési környezetet, illetve rendszerkomponenseket biztosít a 2. pontban felsorolt projektek által fejlesztett rendszerekhez kapcsolódó, valamint a korábban kifejlesztett SZEÜSZ szolgáltatások számára is.
5. A Kormányzati Felhő futtatókörnyezetének modern alkalmazásfejlesztési eredménytermékek (konténerizált alkalmazások) futtatására történő standardizált felkészítése, ami egyúttal elősegíti az Állami Alkalmazásfejlesztési Környezetben történt fejlesztések számára, hogy a KAK Felhő teszt és éles futtatókörnyezetet biztosítson, valamint hogy ezeknek a síkoknak a felépítése automatizált legyen.
6. Mentési kapacitás biztosítása.

2. Az 1004/2016. (I. 18.) Korm. határozat 2. mellékletében foglalt táblázat 16. sora helyébe a következő sor lép:

[A

B

C

D

E

F

1.

Felhívás azonosító jele

Projekt megnevezése

Támogatást igénylő neve

Projekt indikatív támogatási kerete
(Mrd Ft)

Projekt benyújtásának várható ideje

Szakmai elvárások]

16.

KÖFOP-1.0.0-
VEKOP-15

A Belügyminisztérium által kezelt nemzeti adatvagyon nyilvántartások továbbfejlesztése, magas szintű szolgáltató képesség a KÖFOP 1.1.1., 1.1.2. és 1.2.3. intézkedések támogatása érdekében, az érintett nyilvántartások Kormányzati Adatközpontba történő integrálásával

IdomSoft Informatikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság vagy az általa vezetett konzorcium

8,419
(ebből
VEKOP: 1,609)

Megtörtént 2016-ban

1. A fejlesztés célja a nemzeti adatvagyon-nyilvántartások elérésének és szolgáltatóképességének továbbfejlesztése a területi közigazgatás eljárási és szervezeti átalakítását érintő intézkedések által megalapozott szakigazgatási eljárások fejlesztésének és kiszolgálásának támogatása érdekében.
2. A projekt a következő részcélokat és részfeladatokat tartalmazza:
2.1. a nemzeti adatvagyon körébe tartozó állami nyilvántartások fokozottabb védelméről szóló 2010. évi CLVII. törvény hatálya alá tartozó nyilvántartásokat kezelő rendszerek (e mező alkalmazásában a továbbiakban: rendszerek) szoftveres megújítása a „Közigazgatás informatikai infrastruktúrájának konszolidálása a költségek csökkentése érdekében” című projekthez kapcsolódóan,
2.2. a rendszerek szolgáltatóképességének növelése, amely nélkül a területi közigazgatás átalakítása, a kapcsolódó elektronikus ügyintézési fejlesztések kiszolgálása és az interoperábilis működés nem teremthető meg,
2.3. új szolgáltatások kialakítása a „Közigazgatási szakrendszerek egységes eléréséhez és interoperabilitásához központi alkalmazás szintű szolgáltatások biztosítása” című projekthez kapcsolódóan
a) az állami – központi és területi közigazgatási – szervek részére,
b) az állampolgárok részére (új, elektronikus ügytípusok kialakítása weben, kapcsolódva a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság által létrehozni kívánt ügyfélportálhoz új interfészek fejlesztésével és a kapcsolat kialakításával),
c) a közszolgáltatással foglalkozó szervezetek – különösen közműcégek – részére,
2.4. a rendszerek integrálása a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások által nyújtott szolgáltatásokhoz, a párhuzamos projektben létrejövő, szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat is beleértve,
2.5. a rendszerek információbiztonsági előírásoknak és elvárásoknak megfelelő kialakítása,
2.6. a rendszerek megújításával párhuzamosan azok integrálása a Kormányzati Adatközpontba,
2.7. a Nemzeti Arcképtár továbbfejlesztése,
2.8. az adatvagyon-nyilvántartások működési környezetének további korszerűsítése,
2.9. a projekt keretében továbbfejlesztett Járműnyilvántartási Rendszer bővítésével és adattisztításával kapcsolatos feladatok,
2.10. a projekt keretében fejlesztett elektronikus ügyintézési megoldások kiszélesítése,
2.11. a projekt által érintett nyilvántartások karbantartó felületeinek fejlesztése.
3. A projektmenedzsmentre elszámolható költségek 1. pont m) alpontja szerinti csökkentésének mértéke 40 810 709 forint.

3. Az 1004/2016. (I. 18.) Korm. határozat 2. mellékletében foglalt táblázat 32g. sora helyébe a következő sor lép:

[A

B

C

D

E

F

1.

Felhívás azonosító jele

Projekt megnevezése

Támogatást igénylő neve

Projekt indikatív támogatási kerete
(Mrd Ft)

Projekt benyújtásának várható ideje

Szakmai elvárások]

32g.

KÖFOP-1.0.0-
VEKOP-15

Az egészségügyi ellátási rendszer pénzügyi irányítási és közigazgatási funkcióinak megújítása

Országos Kórházi Főigazgatóság vagy
az általa vezetett konzorcium

4,754
(ebből
VEKOP: 0,908)

2017

1. A projekt célja egyrészt olyan központi és egységes rendszer felállítása, amely képes az egészségügyi terület minden színterének (alap-, járó- és fekvőellátó) pénzügyi rendszereit egyetlen közös rendszerbe integrálni, másrészt az egészségügyi folyamatok adataira épülő közigazgatási folyamatok fejlesztése, adatkapcsolatok kialakítása. Ennek keretében
1.1. létrehozásra kerül egy központi egészségügyi pénzügyi rendszer,
1.2. kialakításra kerül az e-halotti bizonyítvánnyal kapcsolatos folyamat és az Elektronikus Anyakönyvi Rendszer Adatintegráció,
1.3. a közigazgatási folyamatokhoz kapcsolódó egészségügyi folyamatok kezelése,
1.4. a betegbiztonsági indikátorok és osztályozási rendszer kifejlesztése,
1.5. a betegbiztonsági, infekciókontroll információs rendszerek fejlesztése,
1.6. terv- és igénykezelési portál (ÁEEK fenntartott intézményi körben),
1.7. központi beszerzési folyamatokat támogató rendszer kialakítása,
1.8. panaszkezelési és betegelégedettségi rendszer kialakítása,
1.9. állampolgári tájékoztatás kialakítása a jogviszonyváltozásról és TAJ-t érintő érvényváltozásról,
1.10. webszerviz fejlesztése az automatikus döntéshozatali eljárások támogatása érdekében három ügytípusnál.

4. Az 1004/2016. (I. 18.) Korm. határozat 2. mellékletében foglalt táblázat 32j. sora helyébe a következő sor lép:

[A

B

C

D

E

F

1.

Felhívás azonosító jele

Projekt megnevezése

Támogatást igénylő neve

Projekt indikatív támogatási kerete
(Mrd Ft)

Projekt benyújtásának várható ideje

Szakmai elvárások]

32j.

KÖFOP-1.0.0-
VEKOP-15

Adatváltozás-kezelési szolgáltatás bevezetése

Miniszterelnökség vagy az általa vezetett konzorcium

1,870
(ebből
VEKOP: 0,357)

Meghirdetve: 2015. szeptember

1. A projekt célja, hogy a természetes személyek állami nyilvántartásokban tárolt név-, cím- és okmányazonosító adatainak változása esetén értesítést kapjanak azon szolgáltatók (közművek, telekommunikációs, biztosítási és pénzügyi szolgáltatók), amelyek az érintett természetes személlyel szerződéses jogviszonyban állnak, az Adatváltozás-kezelési Szolgáltatás bevezetéséről szóló 1795/2020. (XI. 13.) Korm. határozat 1. pontja alapján. Ennek keretében megvalósul:
1.1. az AVSZ működési és adatvédelmi modellje és folyamatmodellek,
1.2. jogszabály-módosítási javaslatok elkészítése,
1.3. új közigazgatási szolgáltatások kialakítása a Kormányablakokban, illetve új, elektronikusan intézhető ügy bevezetése a magyarorszag.hu-n,
1.4. közműszolgáltatók adatváltozás-bejelentési és közműátírási ügyleírásainak nyilvántartása,
1.5. ügyleírások, eljárásrendek, útmutatók a Kormányablak-ügyintézők és az ügyfelek számára, képzés Kormányablak-ügyintézők számára,
1.6. közigazgatási informatikai alkalmazások, szoftverek, (SW):AVSZ változásbejelentő kisalkalmazás, AVSZ közműátírás-alkalmazás,
1.7. új adat- és rendszerkapcsolatok,
1.8. AVSZ továbbfejlesztése az egyedi szolgáltatói dokumentumok csatolása, interaktív, dinamikus ügyfél-tájékoztatás, látogatói és felhasználói viselkedés mérése és vizsgálata, illetve a lakcímigazolvány adatainak integrálása érdekében.

1

A 4. pont a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

2

Az 5. pont a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

3

A 6. pont a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

4

A 7. pont a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére