153/2023. (XII. 21.) AM rendelet indokolás
153/2023. (XII. 21.) AM rendelet indokolás
a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanácsnál működő Közösségi Marketing Alapba történő befizetésről szóló piacszervezési intézkedés kiterjesztéséről szóló 153/2023. (XII. 21.) AM rendelethez
2024.01.01.
Ez az indokolás a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. § (3) bekezdése és a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. §-a alapján a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Indokolások Tárában közzétételre kerül.
A kiterjesztés a szakmaközi szervezeten belül létrejött megállapodásnak, döntésnek vagy összehangolt magatartásnak a kötelezővé tétele, kiterjesztése az ágazat azon szereplőire, akik nem tagjai az adott szakmaközi szervezetnek. A mezőgazdasági termékpiacok szervezésének egyes kérdéseiről, a termelői és a szakmaközi szervezetekről szóló 2015. évi XCVII. törvény 19. §-a alapján a kiterjesztésről kérelem alapján az agrárminiszter dönt, és jogszabályban hirdeti ki. A kiterjesztés három évig tartható hatályban.
A kiterjesztés végrehajtásához az ágazat szakmaközi szervezeten kívüli szereplőitől is szedhető pénzügyi hozzájárulás annak érdekében, hogy a kiterjesztett intézkedés végrehajtásának költségeit minden olyan ágazati szereplő viselje, aki élvezi annak előnyeit.
A Közösségi Marketing Alap működésének kiemelt célja a fogyasztók több, gyakoribb és tudatosabb tej- és tejtermékfogyasztásra való ösztönzése, a gyermekek, a fiatalok tej- és tejtermékfogyasztásra motiváló nevelésének támogatása, segítségnyújtás az egészségtudatos táplálkozás kialakításában a tej és tejtermékek fogyasztásának megszerettetésével, valamint a tejtermékek sokféleségének és egészséges táplálkozásban betöltött szerepének bemutatásával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás