• Tartalom

49/2023. (XII. 28.) HM rendelet

49/2023. (XII. 28.) HM rendelet

a sportcélú fejezeti és központi kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának rendjéről

2024.01.02.

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 13. alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 148. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben – a következőket rendelem el:

1. A rendelet hatálya

1. § E rendelet hatálya a Magyarország központi költségvetéséről szóló törvénynek a Honvédelmi Minisztérium (a továbbiakban: HM) fejezetében

a) a „21. Sport feladatokhoz kapcsolódó fejezeti kezelésű előirányzatok” cím költségvetési előirányzataira (a továbbiakban: sportcélú fejezeti kezelésű előirányzatok),

b) a „22. Sport feladatokhoz kapcsolódó központi kezelésű előirányzatok” cím költségvetési előirányzataira (a továbbiakban: sportcélú központi kezelésű előirányzatok)

[az a) és b) pont szerinti előirányzatok a továbbiakban együtt: sportcélú előirányzatok] terjed ki.

2. Értelmező rendelkezések

2. § (1) E rendelet alkalmazásában

1. állami támogatás: az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Atr.) 2. § 1. pontja szerinti támogatás,

2. átlátható formában nyújtott támogatás: olyan támogatás, amelynél előzetesen, kockázatértékelés nélkül kiszámítható a bruttó támogatástartalom,

3. csekély összegű támogatás: az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti támogatás,

4. diszkont kamatláb: az Atr. 2. § 3. pontja szerinti kamatláb,

5. egy és ugyanazon vállalkozás: az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése szerinti vállalkozás,

6. elszámolható költség: az Atr. 2. § 6. pontja szerinti költség,

7. hátrányos helyzetű munkavállaló: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 4. pontja szerinti munkavállaló,

8. hivatásos csapat: olyan sportszervezet, amely hivatásos sportolót alkalmaz,

9. hivatásos sportoló: olyan sportoló, aki az Európai Unió működéséről szóló szerződés (a továbbiakban: EUMSz) 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 143. pontja szerint, jövedelemszerzési céllal, foglalkozásszerűen vagy más módon, ellenszolgáltatás fejében sporttevékenységet végez,

10. immateriális javak: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 30. pontja szerinti javak,

11. képzési támogatás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet I. és II. fejezete, valamint 31. cikke szerinti támogatás,

12. létesítménytámogatás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet I. és II. fejezete, valamint 55. cikke szerinti beruházási és működési támogatás,

13. megváltozott munkaképességű munkavállaló: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 3. pontja szerinti munkavállaló.

14. multifunkcionális szabadidős létesítmény: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikk (3) bekezdése szerinti létesítmény,

15. működési eredmény: a beruházásnak a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 3. § (4) bekezdés 5. pontja szerinti hasznos élettartama alatt diszkontált bevételek és diszkontált működési költségek – például személyi jellegű ráfordítás, anyagköltség, szerződéses szolgáltatás, a távközlés, az energia és a karbantartás költsége, bérleti díj, adminisztrációs költség, kivéve az olyan értékcsökkenési és a finanszírozási költséget, amelyet beruházási támogatásból már fedeztek – közötti pozitív előjelű különbség,

16. nehéz helyzetben lévő vállalkozás: az Atr. 6. §-ában meghatározott vállalkozás,

17. támogatási intenzitás: az Atr. 2. § 15. pontja szerinti intenzitás,

18. támogatástartalom: az Atr. 2. § 19. pontja szerinti tartalom,

19. tárgyi eszköz: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 29. pontja szerinti eszköz,

20. válságtámogatás: az „Az állami támogatásokra vonatkozó, az Ukrajna elleni orosz agresszióval összefüggésben a gazdaság támogatását célzó ideiglenes válság- és átállási keret” című, 2023. március 17-i, 2023/C 101/03. számú európai bizottsági közlemény (a továbbiakban: közlemény) 2.1. szakaszának szabályaival és a támogatási programot jóváhagyó SA.103089 számú határozatban és az azt módosító európai bizottsági határozatokban foglalt rendelkezésekkel összhangban nyújtott támogatás.

(2) Az (1) bekezdés 9. pontja szerinti ellenszolgáltatást úgy kell megállapítani, hogy az ellenszolgáltatás meghaladja a részvételi költségeket, és elérje a sportoló jövedelmének legalább 50%-át, függetlenül attól, hogy a sportoló és az érintett sportvállalkozás kötött-e munka- vagy más, munkavégzésre irányuló szerződést. Nem minősül ellenszolgáltatásnak a sportrendezvényen való részvételhez kapcsolódó utazási és szállásköltségek megtérítése.

3. A sportcélú előirányzatok kezelésének szabályai

3. § (1) A sportcélú fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának részletes szabályait az 1. melléklet tartalmazza.

(2) A sportcélú központi kezelésű előirányzatok felhasználásának részletes szabályait a 2. melléklet tartalmazza.

(3) Az 1. és 2. melléklet szerinti támogatások különös szabályait az állami sport célú támogatások felhasználásáról és elosztásáról szóló 474/2016. (XII. 27.) Korm. rendelet tartalmazza.

4. § Ha az e rendelet alapján kijelölt kezelő szerv a sportcélú előirányzatok vonatkozásában e rendelet hatálybalépését megelőzően tett kötelezettségvállalást és teljesített kifizetést, azt az arra jogosult kezelő szerv által tett kötelezettségvállalásnak és kifizetésnek kell tekinteni.

4. Az egyes támogatási kategóriákra vonatkozó közös szabályok

5. § (1) Ha az e rendelet alapján nyújtott költségvetési támogatás az EUMSz 107. cikk (1) bekezdésének hatálya alá tartozó, európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásnak minősül, a támogatás

a) az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás szabályaival összhangban,

b) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikke szerinti sportlétesítményre és multifunkcionális szabadidős létesítményre nyújtott támogatás szabályaival összhangban, vagy

c) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 31. cikke szerinti képzésre nyújtott támogatás szabályaival összhangban

nyújtható.

(2) Az (1) bekezdés a)–c) pontja szerinti támogatás az 1. és 2. melléklet szerinti előirányzatokról, az ott részletezett feladatokra az 5–7. alcímben foglaltakkal összhangban nyújtható.

6. § (1) Nem ítélhető meg létesítménytámogatás és képzési támogatás

a) azon szervezet részére, amely az Európai Bizottság európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatás visszafizetésére kötelező, Magyarországnak címzett határozatának nem tett eleget,

b) nehéz helyzetben lévő vállalkozás részére.

(2) Nem ítélhető meg létesítménytámogatás, képzési támogatás és csekély összegű támogatás

a) exporttal kapcsolatos tevékenységhez, ha az az exportált mennyiségekhez, értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódik,

b) ha azt import áru helyett hazai áru használatától teszik függővé,

c) olyan feltétellel, amely az európai uniós jog megsértését eredményezi,

d) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 1. cikk (3) bekezdés a)–d) pontjában meghatározott kizárt ágazatokra.

7. § (1) A 651/2014/EU bizottsági rendelet alapján létesítménytámogatás és képzési támogatás csak akkor ítélhető meg, ha a kedvezményezett a 651/2014/EU bizottsági rendelet 6. cikk (2) bekezdésében meghatározott kötelező tartalmi elemeket tartalmazó támogatási kérelmét a projekt megkezdése előtt írásban benyújtotta.

(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatási kérelem benyújtása előtt felmerült költségekre csekély összegű támogatás nyújtható.

(3) Azonos vagy részben azonos azonosítható elszámolható költségek esetén az e rendelet szerinti támogatás abban az esetben halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással, ha az nem vezet a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitás túllépéséhez.

(4) Az e rendelet szerinti támogatás különböző azonosítható elszámolható költségek esetén halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással.

(5) Az egy projekthez igénybe vett összes állami támogatás – függetlenül attól, hogy annak finanszírozása uniós, országos, regionális vagy helyi forrásból történik – támogatási intenzitása nem haladhatja meg az irányadó uniós állami támogatási szabályokban meghatározott támogatási intenzitást vagy támogatási összeget.

(6) Azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező állami támogatás bármely egyéb, azonosítható elszámolható költségekkel rendelkező állami támogatással halmozható. Az azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező támogatás a csoportmentességi rendeletekben és az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb teljes finanszírozási határértékig bármilyen más, azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező állami támogatással halmozható.

(7) A támogatási intenzitás kiszámítása során valamennyi felhasznált számadatot az adók és illetékek levonása előtt kell figyelembe venni.

(8) A több részletben kifizetett támogatást a támogatási döntés időpontja szerinti értékre kell diszkontálni a diszkont kamatláb alkalmazásával.

8. § (1) Az Atr. 18. § (2) bekezdés a) pontja szerint előzetesen be kell jelenteni az Európai Bizottság részére az egyedi támogatást, ha a támogatás összege

a) a képzési támogatás esetén képzési projektenként meghaladja a 3 000 000 eurónak megfelelő forintösszeget,

b) a működési célú létesítménytámogatás esetén létesítményenként évente meghaladja a 2 200 000 eurónak megfelelő forintösszeget,

c) a beruházási célú létesítménytámogatás esetén meghaladja a 33 000 000 eurónak megfelelő forintösszeget, vagy a projekt teljes költsége meghaladja a 110 000 000 eurónak megfelelő forintösszeget.

(2) A támogatást nyújtó köteles adatot szolgáltatni a Támogatásokat Vizsgáló Iroda mint az állami támogatások európai uniós versenyszempontú vizsgálatáért felelős szervezet részére a 651/2014/EU bizottsági rendelet 9. cikke szerinti közzététel céljából a képzési és a létesítménytámogatás esetén a 100 000 eurónak megfelelő forintösszeget meghaladó egyedi támogatásról.

(3) A (2) bekezdés szerinti adatszolgáltatás módjára, az adatszolgáltatással érintett adatok körére és azok közzétételére vonatkozó szabályokat az Atr. 18/A–18/D. §-a határozza meg.

(4) E rendelet hatálya alá tartozó állami támogatás kizárólag átlátható formában nyújtható.

(5) E rendelet alapján képzési támogatás, létesítménytámogatás esetén 2027. június 30-ig, csekély összegű támogatás esetén 2024. június 30-ig lehet támogatási döntést hozni.

5. Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás

9. § (1) Csekély összegű (de minimis) támogatás az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtható.

(2) Az egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások részére az 1407/2013/EU bizottsági rendelet hatálya alá tartozó, Magyarországon odaítélt csekély összegű támogatás (jelen alcím vonatkozásában a továbbiakban: támogatás) bruttó támogatástartalma nem haladhatja meg a 200 000 eurónak, közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző, egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások esetén a 100 000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikk (8) és (9) bekezdését.

(3) A támogatás odaítélése során bármely három év alatt odaítélt támogatások bruttó támogatástartalmának összegét kell figyelembe venni.

(4) Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikk (2) bekezdésében foglaltak kivételével nem lehet kedvezményezett az a vállalkozás, amely az igényelt támogatást az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikk (1) bekezdésében meghatározott kivételek szerint használná fel.

(5) Nem nyújtható támogatás a közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatásért végző vállalkozás részére teherszállító jármű vásárlására.

(6) A támogatás a csekély összegű közszolgáltatási támogatással az EUMSz 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendeletben meghatározott felső határig halmozható. A támogatás más csekély összegű támogatásokról szóló rendeleteknek megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással a (2) bekezdésben meghatározott felső határig halmozható.

(7) A támogatás nem halmozható azonos elszámolható költségek vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha az így halmozott összeg meghaladná a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott támogatási intenzitást vagy összeget.

(8) A kedvezményezettnek az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 5. cikk (1) bekezdése figyelembevételével – az ott meghatározott feltételek teljesítésének megállapítására alkalmas módon – nyilatkoznia kell a részére bármely három évben nyújtott támogatások támogatástartalmáról.

6. A 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikke szerinti a sportlétesítményhez és multifunkcionális szabadidős létesítményhez nyújtott támogatás

10. § (1) A létesítménytámogatás sportlétesítményhez és multifunkcionális szabadidős létesítményhez nyújtott állami támogatás (jelen alcím vonatkozásában a továbbiakban: támogatás)

a) beruházási támogatásként sportlétesítmény és multifunkcionális szabadidős létesítmény építéséhez, bővítéséhez vagy korszerűsítéséhez,

b) működési támogatásként sportlétesítmény működéséhez

nyújtható.

(2) A támogatott sportlétesítmény és multifunkcionális szabadidős létesítmény építésével, bővítésével, korszerűsítésével, működtetésével, üzemeltetésével történő megbízás odaítélése során átlátható és megkülönböztetés-mentes módon, a vonatkozó jogszabályok figyelembevételével kell eljárni.

(3) A támogatott sportlétesítményhez és multifunkcionális szabadidős létesítményhez a felhasználók számára átlátható és megkülönböztetés-mentes módon kell hozzáférést biztosítani. A beruházási költséget legalább 30%-ban finanszírozó vállalkozás a támogatott létesítményt kedvezőbb feltételek mellett használhatja, ha e feltételeket nyilvánossá teszik.

(4) A támogatott sportlétesítmény nem állhat egyetlen hivatásos sportoló vagy hivatásos csapat kizárólagos használatában. A létesítményt az éves időbeli kapacitás legalább 20%-ában más hivatásos vagy amatőr sportolónak vagy csapatnak kell használnia.

(5) Ha a támogatott sportlétesítményt hivatásos csapat használja, a hivatásos csapat esetén alkalmazott díjszámítási feltételeket nyilvánossá kell tenni.

11. § (1) Beruházási támogatás esetén a támogatás összege nem haladhatja meg az elszámolható költségek és a működési eredmény közötti különbséget.

(2) A működési eredmény mértékét

a) előzetesen, megalapozott előrejelzések alapján kell meghatározni, vagy

b) visszafizetési mechanizmus alkalmazásával utólag kell levonni az elszámolható költségekből.

(3) Működési támogatás esetén a támogatás nem haladhatja meg a keletkező működési veszteséget.

(4) A működési veszteség összegét előzetesen, megalapozott előrejelzések alapján kell megállapítani.

(5) A (3) bekezdésben meghatározottak teljesítése – a (4) bekezdéstől eltérően – visszafizetési mechanizmus alkalmazásával utólag is biztosítható.

(6) A 2 200 000 eurónak megfelelő forintösszeget meg nem haladó támogatás esetén a támogatás összege az (1)–(5) bekezdésben meghatározott módszerek alkalmazásától eltérően is meghatározható azzal, hogy a támogatási intenzitás nem haladja meg az elszámolható költségek 80%-át.

12. § (1) A beruházási támogatás keretében tárgyi eszközök és immateriális javak beruházási költsége számolható el.

(2) A működési támogatás keretében a sportlétesítmény által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban felmerülő működési költség – például az igénybe vett szolgáltatások és a karbantartás költsége, a bérleti díj, a személyi, az anyag-, a kommunikációs, az energia- és az adminisztrációs költség – számolható el.

(3) Működési támogatás esetén az értékcsökkenés és a finanszírozási költségek olyan mértékben nem számolhatók el, amilyen mértékben az értékcsökkenés, finanszírozás vagy az értékcsökkenéssel, finanszírozással érintett tárgyi eszközök, immateriális javak tekintetében a kedvezményezett beruházási támogatásban részesült.

7. A 651/2014/EU bizottsági rendelet I. és II. fejezete, valamint 31. cikke szerinti képzési támogatás

13. § (1) A képzési támogatás esetén a támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 50%-át.

(2) A támogatási intenzitás

a) megváltozott munkaképességű munkavállaló vagy hátrányos helyzetű munkavállaló részére nyújtott képzés esetén 10 százalékponttal,

b) középvállalkozásnak nyújtott támogatás esetén 10 százalékponttal,

c) kisvállalkozásnak nyújtott támogatás esetén 20 százalékponttal

növelhető.

(3) A támogatási intenzitás legfeljebb az elszámolható költségek 70%-áig növelhető.

(4) A képzési támogatás keretében elszámolható

a) az oktatók személyi jellegű ráfordítása azokra az órákra vonatkozóan, amikor az oktatók részt vesznek a képzésen,

b) az oktatók és a képzésben részt vevők közvetlenül a képzési projekthez kapcsolódó működési költsége (különösen útiköltség, közvetlenül a projekthez kapcsolódó anyagok és fogyóeszközök költsége, az eszközök és berendezések értékcsökkenése kizárólag a képzési projekt keretében történő használatuk mértékéig),

c) a képzési projekthez kapcsolódó tanácsadás költsége,

d) a képzésben részt vevők személyi jellegű ráfordításai és az általános közvetett költségek – így különösen az adminisztrációs költségek, a bérleti díj, a rezsi költségek – azokra az órákra vonatkozóan, amikor a képzésben részt vevők részt vesznek a képzésen, és

e) az oktatóknak és a képzés résztvevőinek közvetlenül a képzési projekthez kapcsolódó szállásköltsége.

(5) Nem nyújtható képzési támogatás a kötelező nemzeti képzési előírásoknak való megfeleléshez, valamint támogatott beruházás esetén a beruházás alapvető működtetéséhez szükséges képzéshez.

8. Válságtámogatás

14. § (1) Válságtámogatás a jelen alcím szerinti támogatási programot jóváhagyó európai bizottsági határozat elfogadását követően nyújtható olyan, az Ukrajna elleni orosz agresszió, a bevezetett szankciók vagy a válaszként hozott megtorló ellenintézkedések által érintett vállalkozásoknak, amelyek működését a katonai agresszió gazdasági hatásai hátrányosan érintik. Az érintettségről a vállalkozás a támogatás odaítélését megelőzően nyilatkozni köteles.

(2) Válságtámogatás vissza nem térítendő támogatás formájában nyújtható.

(3) Válságtámogatás az Európai Bizottság (1) bekezdés szerinti jóváhagyó határozatának elfogadását követően 2024. június 30-ig nyújtható.

(4) Válságtámogatás az 1. és 2. melléklet szerinti előirányzatokról, az ott részletezett feladatokra nyújtható.

15. § (1) Nem részesülhet válságtámogatásban a közlemény 1.1. szakaszában felsorolt jogi aktusokban meghatározott szankciók, valamint a közlemény elfogadását követően az Európai Unió szervei által Oroszország Ukrajna elleni agressziójára tekintettel bevezetett egyéb szankciók hatálya alá tartozó vállalkozás, így különösen nem részesülhet válságtámogatásban a szankciókat bevezető jogi aktusokban kifejezetten megnevezett jogalany, valamint az ilyen jogalany meghatározó befolyása alatt levő vállalkozás.

(2) Nem nyújtható válságtámogatás az (1) bekezdés szerinti szankciókkal érintett ágazatokban folytatott tevékenységhez, ha a támogatás veszélyezteti a szankciók célkitűzéseit.

(3) A válságtámogatásnak nem lehet feltétele az, hogy a kedvezményezett a gazdasági tevékenységét áthelyezze az Európai Gazdasági Térségen belül egy másik országból Magyarország területére.

16. § A válságtámogatás támogatástartalma a közlemény 2.1. szakasza alapján nyújtott egyéb támogatásokkal együtt vállalkozásonként – a vállalkozás kapcsolt vállalkozásait is figyelembe véve – nem haladhatja meg a 2 250 000 eurónak megfelelő forintösszeget.

17. § (1) Azonos vagy részben azonos elszámolható költségek esetén a válságtámogatás abban az esetben halmozható más állami támogatással, ha az nem vezet az Atr. 2. § 2a. pontja szerinti csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitás vagy összeg túllépéséhez.

(2) Ha a válságtámogatás mellett a kedvezményezett az Atr. 2. § 1. pontja szerinti rendeletekben meghatározott csekély összegű támogatásban is részesül, az igénybe veendő vagy igénybe vett csekély összegű támogatás nem csökkenti a válságtámogatás 16. § szerinti legmagasabb mértékét. Ha a válságtámogatás mellett a kedvezményezett azonos vagy részben azonos elszámolható költségek vonatkozásában csekély összegű támogatást is igénybe vesz, a támogatáshalmozás nem vezethet a válságtámogatás 16. § szerinti legmagasabb mértékének túllépéséhez.

(3) A válságtámogatás akkor halmozható az EUMSz 107. cikk (2) bekezdés b) pontja szerinti támogatással, ha az nem vezet a kedvezményezett által elszenvedett kár túlkompenzációjához.

18. § (1) A válságtámogatást nyújtó az Atr. 18/C. § (2) bekezdésében meghatározott határidő szerint továbbítja az állami támogatások európai uniós versenyszempontú vizsgálatáért felelős szervezet részére a válságtámogatásoknak az Atr. 6. melléklete szerinti adatait az Atr. 18/D. § (1) bekezdés e) pontja szerinti közzététel céljából.

(2) A válságtámogatást nyújtó az Atr. 18/A. § (7) bekezdés a) pontjára figyelemmel minden év április 30-áig jelentést készít a megelőző évben nyújtott válságtámogatásokról az állami támogatások európai uniós versenyszempontú vizsgálatáért felelős szervezet részére.

(3) A közlemény 92. pontjára figyelemmel a válságtámogatást nyújtó átadja az állami támogatások európai uniós versenyszempontú vizsgálatáért felelős szervezet részére az Európai Bizottság megkeresésének megválaszolásához szükséges összesített adatokat.

(4) Válságtámogatás a 19. § szerinti költségekhez nyújtható.

(5) A válságtámogatást nyújtó és a kedvezményezett a válságtámogatással kapcsolatos iratokat a válságtámogatás odaítéléséről számított 10 évig megőrzi.

19. § A válságtámogatás a következő költségekre fordítható:

1. amatőr sportolónak és sportszakembernek az országos sportági szakszövetség, országos sportági szövetség szabályzata alapján nyújtott tanulmányi és sportösztöndíja,

2. sport- és balesetbiztosítás,

3. a kedvezményezettel tagsági jogviszonyban lévő sportszervezet szakmai feladatainak ellátása,

4. hazai és külföldi versenyeken, edzőtáborokban, más szakmai programokon való részvétel, továbbá a felkészülés szakmai költségei,

5. versenyrendezés és más szakmai programok rendezésének költségei,

6. sportdiplomáciai feladatokkal összefüggő költségek,

7. sportegészségügyi ellátással, egészségvédelemmel összefüggő költségek,

8. doppingellenes tevékenységgel összefüggő költségek,

9. sportfelszerelés, sporteszközök, sportágspecifikus technikai és digitális, informatikai eszközök, a sporttevékenységhez közvetlenül kapcsolódó sportruházat biztosításával kapcsolatos költségek,

10. sportszövetség, sportszervezet tulajdonában, vagyonkezelésében lévő vagy az általa bérelt, a felkészülésre vagy edzőtáborozásra szolgáló sportlétesítmény vagyonkezelési, bérleti díja, fenntartásával, működtetésével, üzemeltetésével összefüggő költségek,

11. munkaviszonyban, valamint munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban foglalkoztatott, a sportolók és a sportolók felkészítésében közvetlenül közreműködő sportszakemberek, továbbá egyéb munkakörben foglalkoztatott munkavállalók bérköltsége, bérrel kapcsolatos munkaadót terhelő járulékai és megbízási díja,

12. sportszakmai kiadványok elkészítésének, megjelentetésének, beszerzésének költségei,

13. sportszakemberek képzésének és továbbképzésének költségei,

14. nemzeti és a nemzetközi szervezetek tagdíjai, a regisztrációs és licencdíjak,

15. sportszervezet, sportszövetség irodájának működésével kapcsolatos költségek,

16. sporttevékenységgel közvetlenül összefüggő szakmai, kommunikációs és marketingkiadványok megjelentetésének, beszerzésének költségei,

17. online kapcsolattartást, kommunikációt, adatszolgáltatást segítő rendszerek, eszközök beszerzése, fejlesztése,

18. pénzügyi tevékenységgel és könyveléssel kapcsolatos költségek, szakértői díjak,

19. sportszervezet, sportszövetség sporttevékenységével kapcsolatos bel- és külföldi utazási költségek, valamint

20. sportszakmai működéssel összefüggő egyéb költségek.

9. Záró rendelkezések

20. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A 23. § 2024. január 1-jén lép hatályba.

21. § E rendelet szabályait az egyes előirányzatok terhére vállalt, folyamatban lévő kötelezettségvállalásokra is alkalmazni kell.

22. § Ez a rendelet

a) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352., 2013.12.24., 1. o.),

b) a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187., 2014.6.26., 1. o.),

c) az „Az állami támogatásokra vonatkozó, az Ukrajna elleni orosz agresszióval összefüggésben a gazdaság támogatását célzó ideiglenes válság- és átállási keret” című, 2023. március 17-i, 2023/C 101/03. számú európai bizottsági közlemény 2.1. szakasza

hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

23. §1

1. melléklet a 49/2023. (XII. 28.) HM rendelethez2

2. melléklet a 49/2023. (XII. 28.) HM rendelethez3

1

A 23. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

2

Az 1. melléklet a 23. § a) pontja szerint módosított szöveg.

3

A 2. melléklet a 23. § b) pontja szerint módosított szöveg.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére